før / etter brynfiks

OBS OBS!!! Dette innlegget inneholder reklame (som faktisk er helt ærlig og oppriktig). 

Jeg kom nettopp inn døren her hjemme, som vanlig til en kjæreste som blir glad for å se meg. Koselig! Jeg er helt gjennomvåt etter å ha løpt igjennom regnet, men konkluderte for meg selv at paraply var et mas å ta opp fra veska, så utseendet mitt ble vel deretter. Men, etter mye etterspørsel fra dere hadde jeg uansett planlagt å vise dere min guide til hvordan jeg tenker brynene mine for tiden, så here it goes!

Jeg har lenge brukt produktene fra bdb, første gang jeg skrev et innlegg om produktene er faktsik over 3 år siden nå! Men, jeg hadde nylig en god pause hvor jeg testet noe nytt, men kom likevel tilbake til disse. Og, da kom også komplimentene fra dere, så det er jo hyggelig 🙂 (HER skrev jeg om den i 2011, faen jeg så jævlig ut haha..

Så, slik ser altså vakre meg ut, helt uten noen produkter på brynene. Hjelper vel på skjønnheten at jeg slenger inn det vakre duckfacet? 

 

Jeg bruker hver dag en blyant, highlighter, browboost og pudder.Highlighteren er faktisk også en concealer, som passer kjempefint til å dekke under øynene, eller når man skal highlighte nesa under sminking. Finnes her. 

Men hvorfor forklare, når jeg kan dykke ned i sminkeveska og vise dere?

men ja, her skulle jeg ta masse fine bilder med speilrefeksen, men jeg følte – hvorfor skal bloggere gang på gang vise produktbilde på produktbilde av de samme produktene, som like gjerne kunne ha vært photoshoppet eller gjort om til hver en liten detalje? Så, jeg tok like gjerne en liten webkameravideo, som jeg lover blir den siste på en laaang stund! Jeg forklarer også under videoen 🙂

Det første jeg gjør er å gre hårene på brynene oppover, til dette bruker jeg den lille øyenbrynsblyanten. Denne fyller jeg også først inn med, og prøver å tegne på små “hår”, slik at det ikke skal se for unaturlig ut. Denne heter billion dollar brow pencil. Etter det fyller jeg litt inn, og lager skarpere kanter (noe jeg liker) med brow pouder.

Etter dette trenger man egentlig ikke mer, for å være helt ærlig går det fint ant å stoppe etter brow pencil som jeg brukte alene i flere år, men om man liker å stelle litt ekstra med brynene sine kan jeg anbefale de to neste også. Jeg bruker brow gel på brynene for å holde brynene på plass og gir en lett glans (slapp av, man ser hverken våt eller svett ut). Etter dette brukr jeg highlighliteren som jeg nevnte aller først, for å få en litt mer “bitchy” finish på brynene som jeg liker, hehe.

Woila!

Så, det var faktisk alt, som jeg nå innser var en hel del. Noe annet enn da jeg tegnet sædcellebryn med blyant fra h&m! 

Jeg har forresten en rabattkode til dere, 25% på alt fra billion dollar brows om dere oppgir koden SEBDB – koden er gyldig til og med lørdag. Håper dere likte tipsene, og spør i kommentarfeltet om det skulle være noe da 🙂 Hva tegner dere brynene med, om dere ikke er all natural? 

70 kommentarer
    1. Fine bryn! Men – lydkvaliteten og ikke minst _volumet_ når du filmer med macen er virkelig ikke optimalt.. Du burde skru opp volumet på videoen i et redigeringsprogram før du legger ut, evt filme med noe annet 🙂

    2. Jeg gjør ingenting med brynene mine 🙂 jeg bare orker ikke fikse på dem, haha. Men resultat ble veldig fint! Du er bare helt nydelig <3

    3. Syyyyke tider du har forandret deg!! Det er positivt ment! Du var pen før og, men du ser så mye mer voksen ut. Og herligheten, du er så herlig^^ blir så glad av å se på videoene du lager, håper du fortsetter slik å lage videoer litt oftere!:)

    4. Oj…. Du burde ikke lage de så mørke. Det blir veldig hardt og kunstig. Ser nesten ut som en klovn.
      Det er meningen at det skal se tilnærmet naturlig ut.

    5. Ehm, du er i alle fall heldigere enn meg som har bryn til å starte med! Mine bryn er blonde-gjennomsiktige. Og jeg har naturlig mørk-brunt hår. Takk til pappa for at jeg arvet blonde bryn og brunt hår. Så har ingen grunnlag når jeg starter å tegne, er for fri hånd så du kan jo tenke deg til hvor jævlig de kan se ut… men kjøpte sånn “brynmal” slik at det tar litt kortere tid! Så jeg tegner dem på hver eneste morgen.. Bruker faktisk fortsatt h&m blyant.. har prøvd bryn-pudder osv men ingen ting som ser naturlig ut enda.. Får se om kanskje ditt produkt kan hjelpe stakkars meg! haha.. 🙂

    6. Jeg bruker faktisk blyanten fra hm, jeg synes den er den beste av aaalle jeg har prøvd. Synes de andre blir for myke og det ser så opptegnet ut. Jeg er syykt opptatt av å duse ut der brynene starter, slik at det ikke ser ut som jeg har tegnet med sprittusj, for det er det styggeste som finnes. Og så er jeg veldig opptatt av å lage en bue over brynbenet, og ikke en spiss vinkel slik som du gjør…

    7. Ser ingen forandringer fra ingen sminke til med sminke
      Du har nydelige øyenbryn å engenligt trenger du ikke å tegne dem når du har så fuldige fra før:-)

    8. Brynspennen fra Anastasia Bewerly Hills er virkelig til å anbefale!! Den heter Anastasia brow wiz og du får kjøpt den flere norske nettsider som blivakker og kicks. Den er råbra 😀

    9. Det ble veldig bra, men på denne og den forrige videoen du la ut hører jeg nesten ikke hva du sier, med volumet på max både på youtube og pc. Håper dette er noe du kan få fikset på den nye macen din, for man må jo til tider spole tilbake for å få med seg hva du faktisk sa. Ønsker bare å høre hva du har å si, uten å skru av alt som heter lyd rundt – inkludert typen 😛 – Ha en flott kveld 😀

    10. Så fine de ble! Jeg bruker brynspudder fra Mac, pensel fra Smashbox og brynsgele fra Makeup Store 🙂 veldig fornøyd med det! For mye komplimenter om bryna mine, til og med fra ansatte på Sephora i London, hihi.

    11. Heisann! 🙂
      Jeg sendte nettopp etter en billion dollar brows, men jeg fant ikke det feltet som jeg kunne skrive inn rabattkoden på, og plutselig hadde jeg sendt etter produktet.
      Så det jeg lurer på, er om jeg kan sendte en mail til de, og få rabattkoden med?
      Hilsen Vilde

    12. Du har virkelig vokst (som person og personlighet) det siste året og du er mye vakrere nå når du ikke har så mye i lippene/ sminke osv. Tror det vitner om en litt større indre trygghet? Uansett, fortsett som du gjør og ta vare på deg selv. Det er lov å gi faen 🙂

    13. bruker brynsplyanten til isadora – ikke den med svamp bak, men børste – har hatt den i 3 år og det er fremdeles mye igjen av den, så den varer utrolig lenge, er kjempebra (bedre enn bdb syns jeg), billig og tester ikke på dyr, så det er et winwinwinwin(haha) brynsprodukt!

    14. Du så jo super søt ut uten brynsminke 🙂 hihi. Men du ble veldig fin når du fikset dem. Ser alltid best ut med litt justering 🙂 jeg trenger minimalt med brynsminke heldigvis så jeg klarer meg helt fint med bryn penn fra H&M 🙂

    15. Er heilt målløs egentlig. Synes du er vanvittig pen. Og når du ikke har sminke…. Wow. Kunne så gjerne våknet opp med en lam arm og den nydligste naturlige blondina ved min side! Du er jo rett og slett.. Wow

    16. Hvis det er ekte LV er det jo ekte skinn? Menmen, skal ikke pirke. Syntes brynene dine var utrolig fine FØR du tegna dem. de ble jo fine etter på og, men skulle gjerne hatt slike naturlige bryn som du har uten og måtte tegne.

    17. la helt ærlig ikke merke til at du ikke hadde sminket brynene før jeg leste det, syns du var fin uansett jeg! de ble veldig bra etter sminke også da, haha

    18. Bruker samme øyenbrynspenn som deg, og det er den beste jeg noen gang har brukt og jeg har brukt alt fra billige HM-blyanter til dyre merker. Jeg syns du tegner brynene dine utrolig fine, og jeg elsker litt mørkere mer markerte bryn, og du kler virkelig en litt ”spissere” variant eller hva man skal si 🙂

    19. Hei Sophie! Tenkte bare å legge i en en tilbakemelding. Brynene dine er fantastiske, jeg elsker at du går for den naturlige looken og det kler deg veldig. Men noe som får meg til å like bloggen din ekstra er at du er veldig ærlig og, ikke har det typiske ”sminket” liv, om at alt er bra og at alle bloggerne er perfekte, du tørr å vise deg fra to sider som jeg personlig liker veldig godt, å man kan kjenne seg igjen på! 🙂 Så håper du forsetter å vise deg fra den glamoruse siden og den usminket siden av deg og livet 🙂

    20. Haha, jeg lo godt da jeg så brynene dine i innlegget du linket til. Bryn er ikke så enkelt, og er veldig enkelt å feile på. Dine ser i hvertfall helt smashing ut nå, så du kom godt utav det!

    21. åååå du er så herlig! fine bryn har du og, lag flere videoer! du er en av FÅ bloggere det er gøy å se videoene til 😀

    22. Louis Vuitton sminkeveske ja. Hva har skjedd med deg, Sophie…? Oslo har gjort deg til en helt annen person

    23. Æ lure på kor du har kjøpt blyantspisser til den concealern/highlightern?
      Æ har den sjøl men æ finn ingen blyantspissera som e stor nok til den blyant.
      Håpe du kan svare mæ på kor du har kjøpt din?
      Btw. du har veldige fine øyenbryn 😀

    24. Bruker bdb(når jeg vil at den skal holde lenger, spesielle anledninger++), og den fra hm(når jeg ikke er så veldig nøye, dagtid på sydenferier, når jeg ikke skal noe spesielt osv, heh vil ikke bruke opp bdb). Elsker hvordan øyenbrynene dine er nå, du får et så fint uttrykk i fjeset ditt! Lurte forresten på hvordan det gikk med smoothie-uken? Husker ikke helt når du startet med den, men hvis den ennå ikke er slutt så kan du se på “befitsmoothies” på instagram(du kan jo selvfølgelig se der etter smoothiedietten også hehe). Veldig mange bra oppskrifter, noen litt vanskeligere med ingredienser, men så utrolig verdt det. De fleste er supergode! Ha flotte dager videre Sophie!

    25. Fine bryn som du kler, det gjør at du ser mye eldre ut og litt “hardere” enn søt og uskyldig MEN ett gigantisk duckface ødelegger for en ellers vakker jente dessvere…jeg liker store naturlige lepper, synes det er utrolig kvinnelig og sexy men når du presser de opp sånn som du gjør ser det unaturlig og rart ut spørr du meg.. Fin LV sminkebag, jeg har samme 🙂 Er du mye innom Louis Vuitton i Oslo?

    26. Herregud så fine bryna dine er naturlige! Minner meg om Marilyn Monroe sine, noe jeg finner kjempefint. Du burde la være å tegne på enden av bryna, det naturlige kler deg så mye bedre! Hilsen en som er forelsket i din naturlige brynfeste!

    27. Syns bdb er veldig bra, men dumt det er lett å bruke opp alt, og jeg orker ikke betale dyre dommer i lengden for brynene mine. 🙂 bruker fra h og m, kjempebra og jeg napper sjeldent, så øyenbrynene mine ser bra ut. I motsetning til søsteren min som har supertynne øyebryn. What happened? Trodde alle slutta med tynne bryn etter fjortissalderen :p hun passer ikke med tynne bryn altså, men men….
      Og så – er det jo en mote å ha naturlige øyebryn 😉

    28. Hei.
      Kan du lage et innlegg om hvordan man kan gå fram for å bli vegetarianer? Kan jo være ganske vanskelig i og med at jeg har spist kjøtt o.l hele livet 🙂

    29. er ikke LV ekte skinn? virker plutselig som om du ikke er så opptatt av dyrs velferd etter du flyttet til oslo

    30. Hei Sophie Elise!
      Tenkte bare å nevne en ting når det gjelder uren hud. Jeg fikk uren hud i 10. klasse, noe som sleit veldig på meg ihvertfall. Det var ca. sånn du har nå, så det var ikke ILLE liksom. Men ble ganske lei av å gå rundt med nupper osv i fjeset, så jeg gikk til legen min å spørte om diane. Men dem sa at jeg burde prøve noe annet før jeg starter på dem, men det gadd ikke jeg å vente på, så kjøpte med meg diane hjem fra Thailand. Dette begynte jeg med i desember, å jeg måtte vente en liten stund før det virket. Var ca. i mai alt forsvant! Hadde ikke en eneste nupp/kvise igjen. Er veldig fornøyd med dette, er deilig å ha helt glatt hud igjen. Pluss at det er p piller og fjærner kviser, så det var jo supert. Dette er ihvertfall noe jeg anbefaler veldig, for det har bare vært positivt for min del. Er vel ingen som liker å gå rundt med kviser osv så tenkte bare å nevne det 🙂 Foresten, elsker bloggen din! Du er virkelig pen, å ser veldig opp til deg!

    31. Hvis du har uren hud vil jeg anbefale deg å reise til Silje Austnes som er en av Norges fremste spesialist på hud & injeksjonsbehandlinger. Hun kan jeg love deg fikser huden din. Hun er utrolig flink, og hun vet godt hva hun driver med. hvis du googler litt rundt navnet hennes ser du flere før/etter bilder. Vet hvor slitsomt det er med uren hud og jeg har prøvd nesten alt av hudpleieprodukter uten å finne en jeg virkelig ser fungerer men Silje har virkelig vært en reddende engel 🙂

    32. Dette er ikke frekt ment, og jeg skriver det bare fordi jeg digger bloggen din og leser den hverdag så det er litt viktig for meg :p For det første så hørte jeg ikke noe på videoen, selvom jeg hadde full lyd så det var litt trist :/ Jeg har også lagt merke til at du ikke er så flink til og sminke deg, øyenskyggene blander seg ikke og øyevippene klumper seg sammen og du har mascara under øynene og sånt : ) Så det jeg egentlig skal fram til er at kunne ikke du fått noe sånn sminkekurs også delt litt med oss hva du har lært og sånt? 😀 Du er lixom flink til alt og med alt du gjør synes jeg, bare sminken er litt rar (a) Også tegner du veldig spisse og firekantete bryn som skaper ett litt sint utrykk, kanskje litt sånn “Bitchy” 😮 Du ser jo ikke sånn ut, men du har lixom så søtt ansikt og personlighet også kommer de øyenbrynene 😛 Men som sagt, jeg tenkte kanskje også bare at du hadde noe mer og blogge om, for du blogger jo mye om klær og hår men ikke så mye sminke. så hadde vært så spennende og lest litt om det 😀

    33. hvordan får du den effekten på videoene og bildene dine? har macbook jeg å, men har ikke den effekten

    34. Bruker faktisk fra h&m, eneste som er lys nok for meg. Ser helt jævlig ut med brune bryn. Har prøvd den pennen fra bdb, syntes det kom alt for mye på med den.

    35. Bruker faktisk fra h&m, eneste som er lys nok for meg. Ser helt jævlig ut med brune bryn. Har prøvd den pennen fra bdb, syntes det kom alt for mye på med den.

    36. Det virker som du blander brow boosten og Brow gel-en?
      Brow boosten skal være på om natta for at håra skal gro ut, mens brow gel skal være på sammen med sminka for å holde bryna på plass.
      Har selv brukt disse produktene i flere år.

    37. Hei:-)
      Titt innom Sols.blogg.no eller sol permanent makeup på facebook.
      Der kan du fikse brynene permanent, så du slipper å sminke dem.
      Det blir veldig naturlig pga det blir tattovert inn hår.
      Synes du virker naturlig og ekte som person, og du er tøff som viser deg på godt og vondt. Flott jente!!
      Ønsker deg kjempefin sommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg