bare lurer

 

Hei dere! Nå er jeg inne på dag 1 i min smoothie-diett-uke, jeg skulle egentlig ha startet i går men Mathias tok med kaker etter jobb, da var jeg kjørt. . Vi får krysse fingrene for at det blir den siste fristelsen jeg møter på en liten stund, selv om også det virker lite sannsynlig. Men ja, min første smoothie ble utrolig bra, jeg blandet bare sammen soyamelk med vaniljesmak, havregryn, en banan, bringebær og juice med smak av pære og bringebær. Nå får jeg, og vi alle krysse fingrene for at jeg kommer meg igjennom denne uken uten å spise masse dritt, for huden min og ikke minst kroppen min trenger dette. Blæh, jeg hater virkelig alkohol og hva det gjør med kroppen! Jeg kommer aldri til å bli den type menneske som tar meg et glass vin bare for å kose meg, for hva i all verden slags kos er det. . .


Uansett, jeg leser jo alltid igjennom kommentarene deres som dere er klar over, men jeg pleier også å lese igjennom kommentarene hos andre bloggere nå og da, bare slik at jeg vet litt hvordan stemninga er all over the place. Og det er en ting jeg lurer veldig hardt på, som jeg nå gjerne vil ha et svar på – hvorfor leser dere blogger til de som ikke oppdaterer, for å så klage på at de får betalt, og ikke gjør jobben sin? Hva i all verden, dere er klar over at vi som bloggere for betalt fordi vi har mange lesere.. Hvorfor gå inn å lese noe, for bare å klage? Jeg personlig har gått igjennom kjærlighetssorg og ikke hatt ork til å blogge, da lot jeg være, men jeg hadde heller ikke klandret noen om de da heller ikke ville lese en blogg som sto urørt. Noen ganger trenger man tid for seg selv, og man er ikke for seg selv om man oppdaterer for flere tusen mennesker. . Jeg synes ikke det er rart at noen ikke klarer presset, og at noen prioriterer annerledes, det eneste jeg synes er rart er de som likevel gidder å lese, klage, vente, oppdatere, klage. 

Anyways, nå skal jeg trene litt her hjemme! Høres senere idag:-) 

 

69 kommentarer
    1. Hei!
      Kunne du kanskje skrevet et innlegg om selve Hove?
      Vurderer å dra dit neste år om det kommer noen brae artister 🙂

    2. haha akkurat det med å ta et glass med vin for å kose seg kommer nok ikke jeg heller til å gjøre, da tar jeg heller en bit med sjokolade liksom!
      Gikk forbi deg en gang på Hove forresten, du er utrolig pen på ekte også! Ville stoppet for å snakke med deg, men hadde dårlig tid akkurat da så rakk det ikke 🙁 elsker bloggen din, du er favorittbloggeren min!

    3. Elsker bloggen din! Du er en av de få på topplista som faktisk blogger ofte om dagen. De andre har ikke lagt ut noe på en liten stund. Skjønner hva du mener med det, men i og med at de får så bra betalt synes jeg de kan gi lyd fra seg.

    4. Kan du lage en video engang hvor du forteller øvelsene du gjør i treninga de?
      Og hvordan det skal gjøres?

    5. Problemet er ikke at de legger bloggen på hylla noen uker av gangen. Problemet er (feks tcmn og tuvaw) som gang på gang og i hvert eneste innlegg lover “bedre blogging” eller at “nå skal de blogge hver dag på hove festivalen” så skjer det ingenting.

    6. Enig med kommentaren over meg. Flere bloggere lover stadig bedre blogging, det eneste som kommer er 1 innlegg en gang iblant og da er det reklame-innlegg. Alle har dårlige tider og perioder, og da er det ingenting feil med det. Men dette er faktisk jobben deres og det å ikke blogge mer enn 1 gqang hver uke (ofte ikke det en gang), men allikevel bli sponset og få betalt ganske så bra er irriterende. Ikke lov bedre blogging om man ikke kan holde det. Skriv at man har en tøff dag og trenger en pause. Du blogger uannsett hvordan situasjonen blir. Du sier ifra og selvom du er på ferie så blogger du. Og da er det greit om du er borte noen ganger fra bloggen fodi du har gjort det FORTJENT til det, du har bygget opp en slags tillit. En jobb er en jobb, alle har tøffe tider og det skal respekteres. Men det skal også respekteres at mange tusen mennesker klikker seg nettopp inn på DIN blogg og at man skal vise litt takknemlighet for det. Mener nå jeg da:)

    7. Bloggpauser her og der er helt greit for min del! Men visse bloggere oppdaterer så veldig veldig sjeldent og ofte ingen innlegg på en måned untatt noen få dager rett før payday. Dette synes jeg er så utrolig frekt og helt uakseptabelt… Det er så åpenlyst at de kun blogger for pengene, det er feil i mine øyne. Vi lesere oppdaterer fordi vi har et håp, fordi vi gleder oss så blir vi skuffet gang på gang… Det er klart at dette gjelder ikke deg, du er antagelig den mest stabile bloggen jeg har lest. Keep it up gurl!;)

    8. Æ regne med du sikte til (blant anna?) TCMN? Og selvfølgelig forstår folk at man ikke skal blogge HELE tiden, men TCMN har lovd og lyvd for leseran sine i over ett år no..om å bli bedre, om å blogge om ditt og datt, og det skjer faktisk _ALDRI_. Og det e respektløst overfor leseran sine, fordi ho bryr sæ ikke om noe anna enn det som blir sponsa.
      Og kjære Sophie, ikke vær trangsynt: Selvfølgelig sjekke vi bloggen hennes, fordi vi ØNSKE at ho skal blogge, og så blir det bare skuffende gang på gang.. Ka med å gi sæ når man e på topp? Eller i hennes tilfelle – på bunn. 🙂

    9. Er enig med de over meg. I det siste har jeg droppet flere blogger, fordi de oppdaterer så utrolig lite. Da mener jeg ikke bare en bloggpause, men ett innlegg i uka, som er reklame. Nå har ikke jeg klaget på dette (håper ikke dette oppfattes som klaging :))
      Når en får betalt for å blogge, men ikke oppdaterer (eller veldig sjelden) så er jeg enig med de over om at en bør oppdatere, eller i det minste gi besked om at en tar en pause, gjerne kjempelenge, så lenge man gir beskjed! Jeg mener at leserene fortjener såpass.
      Men jeg synes i alle fall ikke at du er en av disse; innleggene dine er lange og verdt å lese!

    10. Om du tenker på TCMN, så er det ikke så rart at leserne hun har blir irriterte. Hun lover gang på gang at bloggingen skal bli bedre. La oss ta hove som et eksempel. Hun lovet at hun skulle blogge hver eneste dag gjennom hove. Dette fører jo til at man klikker seg inn på bloggen hennes for å se om hun faktisk har blogget, som hun sa hun skulle. Hadde hun ikke lovet det, hadde man heller ikke klikket seg inn. I tillegg så kommer det bare sponse innlegg hver gang hun blogger, når hun lover hun skal bli bedre, så hvis du spørr meg så synes jeg at man har all grunn til å klage på det. Men for eksempel TUVAW hun lover ikke gang på gang at det skal bli bedre blogging, så der klikker man ser ikke like mye inn slik som på tcmn sin. Jeg personlig synes at bloggere som deg virkelig fortjener toppliste plassen. Du tar skikkelige fine bilder, du holder det du lover, inspirerer og klarer å balansere bloggingen på en utrolig fin måte mellom sponser innlegg, og vanlig blogging. Stå på, Sophie. Bloggen din blir bare bedre og bedre for hver dag som går!

    11. Hei 🙂
      Du er hakke mer oppdatert og informert enn meg når det kommer til dyrevelferd og mote. Jeg har lyst på en ny veske, men vil gjerne ha en som ikke er laget av dyreskinn. Så lurte på om du hadde noen tips til noen fine vesker.
      Lurte jeg på hva din mening er om bruk av skinn vs pels. Googlet litt rundt om at skinnet som er brukt i sko og vesker, er skinn fra dyr som er drept for mat. Dette høres jo mye bedre ut enn de stakars dyrene som kun er brukt til pels, men alikevel… Lyst på en veske uten pels, skinn og barnearbeid.
      Setter stor pris på at du opplyser på bloggen om dyrevelferd. Det gjør det lettere for meg å ta gode valg =)

    12. du er sykt fin på håret nå!
      vet det er lenge siden, men husker du hvilket “selskap” eller hva man kaller det du kjørte vannscooter med i USA? skal samme steder som deg om en uke og har utrolig lyst til å kjøre vannscooter selv:)

    13. Hei 🙂
      Har bare lyst til å si at eg begynte å lese blogger for første gang ca 6 mnd siden. Eg har nå 4 blogger eg følger daglig med på som eg liker veldig godt. det er din og 3 til. 🙂 Det er fordi dere legger ut innlegg, å oppdaterer ofte, å gjør hvertfall det dere kan for å få det til.+ at eg selvfølgelig liker innleggene deres. Bare noen få ganger eg ik liker et innlegg å sånn må ein jo bare regne med 🙂
      Eg prøvde ut noen andre blogger til innen interiør, trening. kosthold, dyrevern, ting som angår mennesker…. men selv om de ligger på topplista, oppdaterte de så sjelden at eg kuttet de helt ut. Så eg er veldig fornøgd med disse 4 eg har funnet. Takk for en fin blogg 😀

    14. Hadde ikke du blitt veganer? Eller tok Mathias med vegan-kake? Bare lurer. Hadde i så fall vært gøy med tips til steder som selger det!

    15. helt enig med deg sophie!! skjønner feks ikke hvorfor tcmn er fortsatt på topplista.. sikkert 1000 andre som skriver bedre/oftere enn henne. Jeg har sluttet å klikke inn på bloggen hennes for lengst.. du er favoritten uten tvil <3

    16. Jaa vi blir irritert over folk som ikke tar bloggen serriøst, og grunnen til at man blir irritert over at dem blogger kanskje 1 gang i uken er at man har kanskje fulgt den personen lenge. og da blir det vanskelig og la være og klikke innom ( i håp om et innlegg ) haha!
      du skrev det jo selv : Men, jeg irriterer meg sånn over bloggere som tar leserne sine for gitt og ikke oppdaterer på en evig lang tid, selv om de tjener penger på det. Respektløst om dere spør meg

    17. og en ting til :
      Og det gjelder spesielt tcmn, hun advarer ikke leserene sine på at hun kanskje trenger en pause. hun blir bare borte, og noen uker etterpå så er det mange innlegg. og sånn fortsetter det!
      men når det for eksempel gjelder tuvaw så har hun jo skrevet helt ærlig at hun blogger når hun føler for det, og at det kanskje ikke kommer innlegg på veldig lenge.
      Sier bare min mening, kan godt hende bloggere har gode grunner. men mener de kan si ifra!
      uansett, elsker bloggen din 🙂

    18. Du har virkelig fortjent din plass på toppen!! 🙂 Er utrolig fornøyd med bloggen din, dette kan virkelig kalles en jobb!! <3 utrolig hva du kan klare å oppnå. Jeg skal innrømme at jeg trodde du var en dum barbie, men du er utrolig smart og reflektiv og kjenner meg igjen på flere punkter, så jeg ble overrasket og har lært meg en lekse 😉 Dessuten er det jo noe som heter "ungogdum" og det gjelder vel oss alle 😀

    19. Det kan man jo lure på, jeg gidder bare ikke å lese da, lite vits i å bruke energi på å klage i hvert fall, haha. Du har vært flink i det siste, det skal du ha. Jeg tjener jo ingenting på å blogge, så føler ikke jeg “skylder” noe siden jeg ikke har noen faste lesere. Men om jeg en dag får det så har man jo plikt til det. Blir litt som en jobb, og man dropper ikke bare å dukke opp på jobben!

    20. “jeg kommer aldri til å drikke et glass vin bsre for å kose meg. Hater hva alkohol gjør med kroppen”. Eh, så du drikker alkohol bare for å bli shitfaced og full da eller? Det er jo mye værre kroppen enn å ta en glass vin en kveld for å kose seg. Tenk litt.

    21. Du er flink, men du bør ikke trene mye når du er på smoothiediett, kroppen trenger da mer næring og mat..!:-)

    22. hva syntes du om akvarium ogsånt, var i akvariumet i bergen i dag. Syntes det var litt synd at pingviner som blir sperret inne, utendørs. Spesielt når de skal lage barn osv.. Er det så morsomt at turister skal stå å se på dem klekke egg/ha seg? Om du er i Bergen en gang, så dra innom akvariumet, koster 250kr pr billett

    23. Enig i hva du sier Sophie, det er ganske enkel logikk egentlig. Det er jo selvfølgelig dumt med løfter som ikke blir holdt, men hetsing i kommentarfeltet bør man holde seg for god for!
      Selv oppdaterer jeg ca. en gang daglig på bloggen min, fordi det er det jeg makter, men jeg har som regel bilder og liten tekst, så jeg lover heller ikke mye aktivitet 😛 Hadde vært sykt gøy om du tok en titt innom bloggen min og ga en tilbakemelding om hva du syntes! Syntes du skriver gøyalt og det er alltid artig å skikke på bloggen din 🙂

    24. Hei! Hvor retter/krøller du håret ditt på Hove? Jeg ser jo at mange jenter har rettet/krøllet håret sitt der, men jeg forstår ikke hvor de gjør det? De finnes vel ingen stikkontakter i campen? 🙂
      Litt sent nå, men vil gjerne vite det til neste år på Hove! (skrev dette i forrige innlegg, men vet ikke om du går over kommentarer på gamle innlegg, noe som er forståelig, jeg hadde ikke giddet det)

    25. Jeg leser blogger som ikke får betalt, og de blogger kanskje hver 3-4 dag, men jeg velger å gå innom de bloggene hver dag itilfelle, og grunnen til at jeg leser dem ennå er fordi de blogger så bra(som sagt, ikke noen på topplisten). Men jeg er heldigvis ikke de som klager. Favorittbloggen min av alle tror jeg må være din, du er en så god person som jeg aldri blir lei av! Jeg er ikke en av dem som gidder å klage på hvis noen ikke har blogget på en lang stund, jeg tenker bare på hva jeg ville følt hvis noen hadde kommentert slik. Og som jeg så nå på tcmn sin blogg, var det gangske mange, og jeg tror ikke de folkene skjønner at hun ikke trenger massevis av like kommentarer for å skjønne det. De vet jo ikke hva grunnen er eller noe som helst, jaja. Så fint å høre at du hadde det gøy på hove da, skulle så gjerne dratt selv!

    26. Kan du lage en sminkevideo, og også vise hvordan du ordner øyebrynene dine? Du har forandret deg på en positiv måte 🙂

    27. Personlig pleier jeg å klikke innom alle slags blogger jeg kommer på når jeg kjeder meg for å for eksempel se om noen har oppdatert siden sist. Jeg går også innom omtrent hver dag de jeg leser fast, og hvis noen ikke blogger på lenge blander jeg meg ikke opp i det. Men så lenge enkelte bloggere lover å komme sterkt tilbake og bli super-flink osv vil man jo alltid titte innom, og da får jo de fremdeles lesere.. Men allikevel, jeg skjønner at de har et liv og synes det er merkelig at så mange skal angripe på den måten 🙂

    28. Vilde: Ja, jeg ser den! Jeg forstår det godt da, jeg går også inom bloggere som ikke oppdaterer, men er jo ingen vits i å være spydig av den grunn.

    29. Vilde: nå som vi bodde i podpad hadde vi et lite telt ganske nært ved som hadde stikkontakter, så jeg brukte det de siste dagene, men dagene før har de et slags “beatuy-telt” som er ganske stort med speil, krølltenger osv, så der trenger man ikke å ta med egen 🙂

    30. Åååh jeg elsker bloggen din! Er inne å leser hver eneste dag, ofte jeg leser igjennom bloggen din flere ganger om dagen 🙂 men jeg lurte på en ting, når får vi høre rolig versjon av lionheart? Elsker sangen, og hadde vært fint å høre den i rolig versjon også 😀

    31. Tror bronzeren hadde sett mye finere ut hvis du ikke drar den helt ned til leppene, bare 1cm eller 2 lenger opp👍 du kan jo prøve det:)

    32. En ting er jo det å ikke blogge om man går gjennom en tung periode. Da synes jeg man kan være såpass ærlig og skrive det – uten å gå inn på hva det faktisk er. Men som en av dine “kollegaer” holder på synes jeg blir litt dumt. Innlegg på innlegg fra samme sponsor, og lovnader om bedre blogging… Har hatt det tungt selv, så det er absolutt ingen problemer – og det er heller ikke et problem for meg å ville tjene penger på blogging. Det er bare .. Åh ja, sånn “liksomblogging”. Det får være enten eller, synes jeg.

    33. Om du bare drikker frukt vil du miste mye muskelmasse på den uken. Veldig lite lurt. Regner med at du har noe protein i tillegg fordi du er vegetarianer, men andre unge som leser dette har sikkert ingen anelse om hvor farlig og svekkende en sånn “kur” kan være. Du bør opplyse om dette siden de hører på deg og stoler blindt på deg:)

    34. Lite tips til smoothiediett. Soyamelk med vanilje er det en del sukker i, og om du vil rense kroppen skikkelig bør du holde deg helt unna sukker. Soyamelken i seg selv er ganske behandlet også, så den er kanskje ikke helt optimal (jeg drikker den jeg altså, tenker bare hvis du er på rensekur). Et alternativ kunne vært havremelk. Oatly sin får man kjøpt i de fleste dagligvarer. Jeg pleier å drikke den som er økologisk, men alle er gode, og de er ihvertfall veldig rene. Eplejuice og kokosvann er også godt i smoothie, sånn tillfelle du ikke har prøvd det 🙂
      Også trenger du ikke å bekymre deg over muskelmassen din altså. Tren i vei! Mulig du blir fortere sliten, men smoothie er sunn og god mat som kroppen fint bruker som næring. Om du tenker på proteininnholdet med tanke på trening er det kjempelurt å ha i en spiseskje med erteprotein i smoothien. Det smaker veldig lite, og er helt rent. Kjøpes på helskekoster og sånt 🙂
      Bare noen tips altså!
      Hilsen en som også er vegetarianer
      Du er forresten så utrolig inspirerende. Elsker at du er forkjemper for dyrene, og at du har så mye fint mellom øra.

    35. Jeg synes det er EKSTREMT rart at folk som aldri oppdaterer fremdeles er på topplista. Hvorfor gidder folk liksom? Lykke til med smoothie dietten! Jeg drakk kun fersk juice i en uke, og hadde veldig gode effekter av det 🙂

    36. Hei Sophie! Prøv å avslutt konturen din litt lengere opp. Da vil du få større utbytte, og det ser mere normalt ut enn når du legger den så nært munnen. Dette er smak og behag, men kinnbeina dine vil se mer prominent ut om du lar den slutte litt lengre opp! 🙂 Ha en flott dag og lykke til med smoothiedietten 🙂

    37. på life selger de en en dags detox kur som renser kroppen og er en veldig bra start på for eksempel en smoothie kur og etter en lang tid med fylla får du renset ut mye av kroppen. generelt detox produkter er veldig bra for det 😀
      Elsker bloggen

    38. Jeg leser blogger av ren vane, først så går jeg inn på din blogg å leser så TCMN sin.. Grunner til at jeg enda leser hennes er fordi jeg enda har et lite håp om at hun skal begynne å blogge som før igjen. Blir like irritert hver gang jeg besøker bloggen hennes i det siste. Jeg har lest bloggen hennes i mange år, også din. Jeg husker enda at jeg leste den gamle bloggen din, som du slettet og lagde en ny en! Jeg har aldri skrevet en kommentar på bloggen din, men har fulgt med på bloggen din i mange år!:-) elsker den;)

    39. Hei. Jeg har begynt med sånn smoothiegreie, og jeg lurer på om du kan legge ut oppskrifer på de forskjellige smoothiene du lager?

    40. Et lite tips.
      Dropp soyamelken! Soya inneholder østrogen og det skal vi ikke ha for mye av..
      Hvis du vil ha noe som estatter kumelk så finnes det rismelk med vanilje smak.
      Bruk heller masse forskjellig frukt å bær i smoothien, null tilsetningsstoffer, all natural!
      Fin blogg

    41. “Å ta seg ett glass vin bare for kosens skyld, hva i all verden slags kos er det?”
      å hærregud… grow up!!!!! sånt gjør man når man blir voksen kjære dæ, da ligger man ikke å raver
      rundt i sitt eget oppkast på hove, du har en laaaang vei å gå.
      istedenfor å sitte dær å proppe i dæ smoothiediett når du ser ut som en sylfid,
      ka me å være ett forbilde å ikke gjøre 12 åringer som leser bloggen din om til anorektikera
      å fucke selvbildet dæmmes fullstendig.
      hærregud… du e rætt å slætt tragisk, ingenting mer å si om d.. tragisk…

    42. Hei Sophie! 🙂 Hvis du har problemer med huden fraråder jeg deg å drikke Soya på det sterkeste! Det påvirker hormonene i kroppen og kan gi “nupper” i huden, og ofte kviser rundt hakepartiet. Er ikke sikkert du merker det selv, men sier det bare for sikkerthetsskyld! Hvis du tar vitamintilskudd kan også B vitamin gjøre at huden din klikker helt. Hvis du går på vitaminer da! Uansett, lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg