i love/hate Hove

I går hadde vi en fantastisk fin dag på festivalen! Det var godt vær, god mat og bra konserter. Eller, jeg må bare si at disclosure kanskje var årets skuff, jeg hadde gledet meg så mye men det endte med at de var alt for sent ute, og vi gikk uten å ha fått sett noen av sangene jeg liker. Jeg kunne høre konserten helt til hytta vår, og tror faktisk ikke de spilte favorittsangen min uansett, så da er det jo like greit. Da jeg skulle sove igår hadde en gjeng rett ved hytta får full fest fram til 04 på natta, det høres kanskje ikke så sent ut men for meg som var klin edru og måtte opp tidlig var det ikke så gøy. Så, jeg lå med masse klær over hodet + earplugs for å blokke ut lyden, og hva tror dere skjer? Jo, de setter på MIN sang, lionheart på fullt volum uten å vite at jeg lå rett ved siden av. Da begynte jeg heller å tenke at “faen om de ikke hører hele sangen, da blir jeg flau”, men heldigvis hørte de igjennom hele og så ble det natta på alle.

Vel vel, nok om natten min – jeg hadde jo dårlig tid igår så oppdateringen ble kort, men nå har jeg en halvtime til overs og kan dele av meg hva vi gjorde igår! Først, spilte jeg inn et intervju med tv2 og Halvor Harsem.

Genseren jeg hadde på meg er Mathias sin og fra ebay og shortsen er fra notion 1.3 nelly 

Så var det tid for en walk of shame med krølltangen igjennom hele festivalområdet, mange stygge blikk og så enda mer stygge blikk under prosessen. Men hveeeeeeeeeeem bryr seg?  

Så var det tid for litt lunsj, som i mitt tilfelle ble verdens dyreste slush (39 kr for en liten, helt sinnsykt). 

Så, var det konserttid! Vi så 1975 som var en utrolig fin konsert, med mange sanger jeg skal sjekke ut når jeg kommer hjem. 

Så var det M.I.A. . En veldig rar konsert, haha. Mange merkelige sanger og hun virker som en spesiell person, men hun tok masse folk opp på scenen og det var et greit show.Vi danset og hadde det veldig gøy oss jentene imellom, kanskje fordi vi har så mange gode minner til paper planes. Det var dessutenn veldig “hugga-bugga-indianerfaktor” om det gir noe mening overhode, folk var helt crazy og man følte seg veldig . . ja, apekatt? 

Så, pretty lights! Kveldens beste, jeg elsker han. Har så masse fine og utrolige minner til de sangene der, om dere ikke har hørt pretty lights før kan dere sjekke ut den mest kjente “finally moving” eller min absolutte favoritt, “I can see it in your face”. Når jeg hører den blir jeg helt i transe, jeg har såååå gode minner til den. Ah, skulle ønske dere visste! 

I dag skal jeg og Anne-Sofie stå på stand for NOAH og forhåpentligvis lære masse, og kanskje verve noen nye medlemmer. Man kan omså bare gi 50 kr i måneden, og det hjelper masse! Jeg begynte på 50 kr, og har naturligvis økt til en del mer ettersom økonomien min har tillatt det. Uansett blir det nok veldig gøy! I dag skal jeg se Bastille, Naughty boy, John Newman og Martin Garrix, altså ikke en alt for full timeplan noe som er heeerlig! Forhåpentligvis gir regnet seg snart. Jeg er på en sånt stadie av ufresh nå at det ikke er stort mye jeg kan gjøre fordi det har bekket over en veldig ekkel kant, altså fett i håret, ikke barbert meg, svett, ekkel. . Ja, men orker man å stå i kø for å dusje? Nope, haha. Jeg vil uansett ikke stå i fellesdusj, høres kanskje paranoid ut men er så redd noen skal ta bilder. Og det kan jo folk fort finne på.

 

48 kommentarer
    1. Hvorfor får du stygge blikk fordi du krøller håret? Hva feiler folk??? Går det ikke ann at bare alle koser seg og har det bra sammen! Håper du klarer å overse de drittkjerringene som prøver å dra deg ned og rett og slett koser deg og nyter festivalen! 🙂 Gi dem ett smil, det er tydelig at de trenger ett!

    2. Jeg er så glad for at en offentlig person er så engasjert for dyrs rettigheter! Kom nettopp over en video på Facebook som en hadde delt, og skrevet om hvor sykt det er at mennesker kan gjøre slikt mot dyr. Det er noe av det verste jeg har sett! En person som prøver å dytte et stakkars esel ut for et sinnsykt høyt stup, den klamret seg fast. Så klarte jeg ikke se mer, kjente faktisk at kvalmen kom ganske sterkt, og så kom sinne! Helt utrolig! Noen skulle gjort det samme med han!
      Er veldig glad for jobben du gjør, flere offentlige personer skulle gjort det samme. Stå på fine deg og kos deg på hove:-D

    3. Du er ikke paranoid, du har bare skjønt galskapen som finnes i verden, og hvor korttenkt folk kan være

    4. Haha, litt gøy at de spilte sangen din mens du sov rett ved siden av, men skjønner at det var litt irriterende

    5. Så kult at du er på Hove – mens jeg bor nesten rett ved Hove <3 Skriv på bloggen FØR du drar inn til byen (hvis du skal) <3 KOS DEG VIDERE

    6. Dusj med bikini, og på natta! Gjorde vi for 2 år siden 🙂 Da er det varmt vann og nesten ingen folk der.

    7. Ta en tur til byen, ett par salonger har vask og tørk at horet for bare 150 kroner 🙂 til de stakkars hovefolka.

    8. Hei Sophie!
      Jeg tenkte å dele denne linken med deg, du har helt sikkert allerede fått med deg saken om Kendall (19) fra Texas som jakter og dreper uttrydningstruete dyr i afrika og poserer med dem etterpå forså å legge dem ut på facebook!
      Det finnes flere sider som dukker opp nå nettet nå for å signere på at hun ikke skal få tilgang til afrika for å fortsette slik hun gjør! Det er ikke rett, enda hun hun skylder på at flere av dyrene hun skyter er allerede skadet!
      Så derfor har hun rett til å skyte dem for egen underholdning???? Jeg blir så provosert og lei meg!
      Her er i alle fall en side der det går ann å signere
      Ban and deny access for hunter Kendall to African States: Help stop Kendall Jones from hunting in Africa. http://www.change.org/en-GB/petitions/ban-and-deny-access-for-hunter-kendall-jones-to-african-states-help-stop-kendall-jones-from-hunting-in-africa?recruiter=119287070&utm_campaign=twitter_link_action_box&utm_medium=twitter&utm_source=share_petition ? via @Change
      Det har også kommet opp flere sider som vil ha hun kastet ut fra facebook.

    9. Åhhhhh, The 1975 <3 Sangen som heter "Sex" er favoritten min 🙂 Ser ut som om du har det mye gøy da, selv om det sikkert er mye slitsomt og irriterende også 🙂

    10. Vist jeg ser deg på hove senere i dag, går det fint å stoppe og ta bilde med deg eller vil du ikke det? Jeg digger deg du er et forbilde! <3

    11. Ta ferga inn til byen og vask håret der – tror det er vask og lett styling for 150 kroner rett ved hoved-inngangen <3 Si ifra om du drar til byen, vil så gjerne hilse på deg 😉 Kos deg masse <3

    12. Kan du skrive ett innlegg om hva man må ha med seg, viktig å huske når man skal på hove osv? Greit for de som skal på festival for første gang i år eller neste år! 😀 Og hvordan er tilbudet for veganmat der, vet du det? Jeg vet at de har greit tilbud med vegetarmat, men er det mye veganmat også? 🙂
      Kos deg masse de neste dagene! <3

    13. Er man på festival, så er man på festival. Det er jo litt av opplevelsen å kunne klare seg uten alle de såkalte nødvendighetene som krølltang og speil for eksempel. Tenk hvor godt det er å komme hjem da og sette ordentlig pris på at man faktisk har en dusj.

    14. Hei Sophie! Jeg lurer på om du har blitt terrorisert av svindelfirma som f.eks ‘Savemore’. Hvis du har så hadde det vært veldig tøft om du kunne skrive en sak om det, der du nevner navnene på de verste svindlerfirmaene. Når man da søker på firmaene vil din side sikkert stå som nr 1 på søkelisten og flere vil kunne unngå å bli svindlet og du vil få masse positiv publisitet:) Er så altfor mange frekke aktører der ute som sletter negativ omtale, men på din side kan de ikke slette noe:) Mvh Peder

    15. Det som er morsomt er jo at han faktisk visste hvem du er, dermed mindre grunn å ta det han sa til deg. Bare sjalu. 😀

    16. Jo, selvfølgelig skal man ha det behagelig:) det her er vel baksiden med å være kjent gjennom en blogg, må alltid se bra ut om man så er på moteshow eller camper ute i naturen. Blir du aldri lei, om jeg tør spørre? Jeg mener ingenting vondt, Sophie. Tar gjerne en kopp kaffe med deg en dag.

    17. Hei! Hvor retter/krøller du håret ditt på Hove? Jeg ser jo at mange jenter har rettet/krøllet håret sitt der, men jeg forstår ikke hvor de gjør det? De finnes vel ingen stikkontakter i campen? 🙂
      Litt sent nå, men vil gjerne vite det til neste år på Hove!

    18. Gurimalla, du ser jo bra ut på en fesival! Det er det ikke mange som gjør, du hadde ikke trengt rettetangen eller krølltangen for å si det sånn 🙂 du ser bra ut uansett (Y)

    19. Hahah hææ? Koffer så folk stygt på dæ når du krølla håre? Det sto jo fleire titals å retta håre i speilssalongen rett atme

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg