rett fram

Som jeg nevnte litt kort for dere har jeg merket mer og mer at jeg “redigerer” meg selv på bloggen, i og med at jeg tenker meg om fire ganger før jeg publiserer, sletter ting og skriver på nytt, noe jeg aldri har drevet med før. Så, jeg bestemte meg for å ta et innlegg om hva jeg har gjort i dag, steg for steg, skrevet rett fram og uten redigering etterpå. Håper dere føler det er personlig og direkte! 

. . I dag dro jeg og Bjørn Erik for å lete etter en veske som jeg har siklet på, og ikke minst spart til lenge. Jeg har overbevist meg selv om at det er greit å bruke masse penger på en veske, om jeg tar godt vare på den og lar den gå i arv til mine barn, deres barn etter der etc – så, vi tok turen til Eger, men de hadde selvfølgelig ikke den veska inne lengre, og nå sitter jeg som en tulling og byr  hit og dit på ebay. Uansett, det ble ingen veske, men det ble vapaino og salat på oss. Uten å ovedrive, jeg tror vi snakket i 2 timer uten en eneste pause, om vi ser bort fra da jeg fikk salaten i halsen og Benny måtte slå meg på ryggen og jeg kastet etter pusten for å ikke kveles. Ellers gikk praten i ett, før vi begge dro hver til sitt. 

 

. .  Omsider kom jeg hjem, og etter en halvtimes diskusjon fram og tilbake angående hva vi skulle ha til middag og litt slamring med kjøleskapsdøren og dramatisk sukking tok jeg og Mathias omsider turen til nærbutikken. Vi har begynt med en ny “lek” hver gang vi går ut, vi kaster ting til hverandre rog den som ikke klarer å ta imot må gjøre et eller annet, for eksempel 5 push-ups. Gøy, men man bruker naturligvis fryktelig lang tid uansett hvor man skal. 

. . Omsider på butikken brukte vi enda en halvtime på å finne ut hva vi skulle spise, selv om jeg egentlig ikke var sulten noe som igjen resulterte i himling med øynene og “skal du slutte å drikke melk nå liksom?” etter protest fra meg når TINEmelk ble lagt i handlekurven. Jeg svarte med “nei, men er ikke så gira på TINE lengre”, og så ble det Q-melk på oss, da. Og pasta til Mathias. Med andre ord brukte vi til sammen en time på å konkludere med pasta, melk fra Q-meieriet, yoghurt og smør. 

. .når vi kom hjem spiste jeg yoghurt som er vegansk, altså uten ingredienser som stammer fra dyr. Denne kommer fra merket alpro, og er utrolig god!  Jeg var helt ærlig ganske skeptisk da jeg først kjøpte den, de fleste produktene som skal være erstattninger for melk smaker ganske søtt, mens denne likte jeg personlig bedre enn vanlig yoghurt til og med. Mathias har faktisk forsynt seg med to stykker allerede, uten å merke noen forskjell. Jeg kjøper disse på MENY, som fortjener litt skryt for å ha greit utvalg for vegetarianere og veganere. Her om dagen møtte jeg verdens søteste mann utenfor butikken også, han prøvde å verve medlemmer for “framtiden i våre hender”. Jeg er allerede medlem, men meldte meg like gjerne på en gang til, så nå får jeg være medlem dobbelt opp, haha. 

Sportsbh fra nelly her (annonselenke)

. . Mathias har begynt på en ny serie mens jeg har vært bortreist, som han har fulgt så slavisk at han etter et par dager allerede er ferdig med hele greia, i dag så han altså siste episode av hva-det-nå-enn-er mens jeg gjorde treningsøvelser på gulvet ved siden av. I dag gjorde jeg blandt annet froskehopp, som tydeligvis var ganske festlig å se på der jeg spratt opp bak stolen (han tok med andre ord øynene bort fra skjermen, smilte og sa “hoppeeee duuu babyy”). Jeg ble ferdig med øvelsene akkurat i det episoden var over, og etter det har vi vært på besøk og nnå skal vi legge oss, jeg skal bare fjerne sminken og så er det sovetid. 

Håper dere syntes det var gøy med et innlegg som dette, gi gjerne tilbakemeldinger så fortsetter jeg med det! Syntes det var gøy å skrive litt rett fram også. 

83 kommentarer
    1. du er et forbilde for meg, det vil jeg bare si. jeg har fulgt deg i 2 år nå og du er rett og slett et nydelig menneske:D

    2. Haha, elsker denne typen innlegg! Mye mer underholdende å spennende å lese enn vanlige “redigerte” innlegg! Håper du fortsetter med dette oftere. Man lever seg mye bedre inn i det du skriver på denne måten 🙂 elsker bloggen din fra før av, men den ble enda bedre nå! 😀

    3. Ja jeg likte godt dette innlegget, du må gjerne komme med flere. Liker veldig godt skrivingen din, mye av det du skriver er faktisk ganske morsomt 🙂

    4. Helt ærlig så synes jeg du bare skal fortsette slik! Det er DIN blogg og da burde DU skrive sånn som du selv vil! 🙂 Jeg skjønner jo at du ikke kan skrive rett frem om hva som helst, men du kan ha det uredigert på hverdagsinnlegg, og bittelitt redigert på innlegg om saker der du får frem meningene dine. Vi er dine lesere, og vi leser jo bloggen din av en grunn! Jeg synes du skal få lov til å skrive hva du vil, uten at folk skal reagere så utrolig sterkt! Men jeg skjønner at det ikke kommer til å endre seg, så jeg råder deg til å bare tenke deg igjennom hva du skriver når du skriver innlegg om dyremishandling, kroppsfokus og sånne ting da. Ellers burde du skrive uredigert! Det er så fint å lese innlegg du ikke har måtte tenkt utrolig gjennom, fordi ofte når du er for opphengt i hva du kan og ikke kan skrive så kan innlegget ofte bli mindre brae.
      Ville bare avslutte med at du har en så fin blogg, og du er et stort forbilde for meg og et levende bevis på at det finnes mennesker der ute som er skjønne på utsiden og innsiden! 🙂 Ha en superfin dag/kveld videre 😀

    5. Herlig at du spiser vegansk yoghurt! Håper at du kanskje i fremtiden bestemmer deg for å bli vegetarianer og kanskje veganer også, Norge trenger en slik om deg som kan åpne øynene til folk rundt veganisme! Heier på deg, Sophie! 🙂

    6. Ååh, takk for at du blogger sånn her igjen, har savnet det skikkelig! 🙂 Etter at du flytta til Oslo så ble innleggene så kjedelig, litt A4-ish, så tommelen opp for innlegg som dette 😀

    7. Var utrolig bra! Fikk virkelig et bildet av deg på en hverdagslig og normal måte, uten at det lå noe negrovt i det😊elsket innlegget!

    8. Jeg syntes det er interessant å lese hva du gjør/spiser haha, og at du tar hverdagsbilder av det du gjør også 😀 hihi

    9. Haha, det var dritgøy å lese, egentlig! Men kanskje litt mye om det blir “for mye” av det om du skjønner,men greit for variasjonens skyld av og til!! 😀

    10. Veldig fint innlegg! eneste jeg stusset litt over var at du først skrev at du kjøpte yougurt på kiwi (eller vi kan se det på bildet), og deretter skrev du at yougurten du spiste ble kjøpt på meny… ?

    11. Stusser litt på at du kun vil kjøpe melk fra Q-meieriene, og ikke fra TINE. Personlig går jeg for TINE-produkter fremfor Q. TINE er en del av et samvirke, altså at TINEs overskudd faktisk går tilbake til de som fortjener det; bøndene. De som faktisk jobber hardt (MANGE flere timer enn ei “vanlig” arbeidsuke, for å si det sånn) for at vi skal få mat og melk her i landet, samtidig som at dyrene skal ha det bra! Det er ikke tilfelle fra Q-meieriene sin side, der overskuddet går til meieriet (Samt en liten del til gode formål. En liten dråpe av overskuddet altså.) Men du om det 🙂 Bare et lite tips 🙂

    12. Hei! Ville bare legge igjen en komentar ang tine! Jeg jobber mye i fjøs å er veldig glad i dyr.. faktisk så synes jeg tine er mye bedre en Q-meieriet! Det du kanskje ikke viste er at tine drar rundt på små gårder osv å henter melk.. men Q-meieriet drar som regel på store gårde. Hvis jeg var deg ville jeg helt klart valg tine! Har også jobbet på en seter langt oppå fjellet da var det tine som kom å hentet melk.. det hadde ikke Q meieriet gjort! Synes du har veldig bra saker du kjemper for! Dyr er like mye verdt som mennesker, og jeg vil også si at veldig mange fjøs er faktisk veldig bra! Selv om jeg vet at veldig mange er langt fra slik det burde være!

    13. Har sett et par andre bloggere som har hatt sånn et-bilde-i-timen innlegg, det kunne vært gøy om du kunne fått til en gang! 🙂

    14. Hyklerisk.., det er jo det motsatte av rett frem og personlig dette her.,, mega intetsigende å skrive om supermarkedet- og ikke nevne engang hvor dere skulle på besøk og sånn… Hverdags-kjedeligheter som jogurt er nå ikke personlig…

    15. Ja til flere slike innlegg! Har følt bloggen har vært liittegranne upersonlig i det siste, så det her var midt i blinken!:)

    16. Jeg syns det er kjempe koselig å lese slik om dagen din jeg 🙂 du er jo så flink til å skrive 🙂 så selv et dobesøk hadde du sikker klart å gjort spennende 😛 Hehe 🙂

    17. Åh, elsker at du skriver sånn. Jeg har ikke mange venner og sånn, og på en måte er du min venn som jeg sjekker opp til hver dag, litt rart da du ikke engang har sett meg men men… ja uansett, digger slike innlegg 🙂

    18. Sorry meg, men dere kom inn på kiwi rett etter oss, og gikk i køen for og betale for oss ETTER ti minutter. Så hvor den halv timen der inne e raner ikke jeg.

    19. Er såååå mye gøyere å lese sånne innlegg! Noen ganger når jeg leser blogginnlegg (ikke bare dine) så orker jeg rett og slett ikke mer for det er så gørr kjedelig, men sånn som dette liker jeg og jeg for litt og le og glede meg over:)

    20. liker veldig godt når du skriver rett fram!! vi blir da enda bedre “kjent” med deg. hahah selvom jeg har lest bloggen din helt fra begynnelsen daaXD

    21. A: Tenkte å holde det hemmelig til jeg har funnet akkurat den modellen jeg vil ha, er et kjent merke som har produsert en serie uten skinn som jeg er ute etter 🙂

    22. Det skal ikke alltid være like lett når man er i butikken 🙂
      Selv, så kan jeg bruke veldig lang tid i butikken og gå flere runder før jeg blir enig med meg sjøl om hva jeg skal kjøpe 😛

    23. jeg liker de utrolig godt, det er liksom så ekte da og jeg føler ikke at du fjerner deler av deg selv. forstår at det er vanskelig om det blir mye drittkommentarer også da, de er ofte vonde og påvirker en mer enn man kanskje tror… men du er utrolig sterk som klarer å være deg selv så fult ut som du er (tilsynelatende ihvertfall, men det vet du uansett best selv <3 )

    24. Dette er en innlegg jeg har ventet lenge på! Likte det kjempe godt, og dette er jo grunnen hvorfor vi leser bloggen din. Vi vil høre om dagen din og ikke bare små “fantastiske” deler av den. Dette var kjempe morsomt og du burde definitivt fortsette med det. Jeg elsker bloggen din uansett, men med litt flere slike “jordnære” innlegg fremstiller du deg selv myyye bedre!:)

    25. Jeg likte dette innlegget veldig godt, jeg 🙂 Det var liksom litt koselig å høre direkte samtaler og ting du mente og syntes og bare hverdagsting! Jeg hadde likt det hvis du hadde skrevet flere sånne!

    26. Hihi, kan jeg spørre hvor i Oslo du bor? Det så nemlig veldig kjent ut på det ene bildet. Selv bor jeg på Carl Berner rett bak Kiwi/Elixia, og det bildet hvor man kan se bilene i bakgrunnen ser ut som rett her ute :p

    27. Fortsett med slike innlegg. En konkret beskrivelse av hvordan hverdagen din er, er faktisk veldig interessant. Blogg er jo en slags dagbok, så gjerne forsett med det!

    28. Hun skriver at hun KJØPER yoghurtene på MENY ikke at hun KJØPTE de idag når hun var på butikken..
      Veldig fint innlegg, skriv flere sanne! 😀

    29. Kan anbefale dere å sette opp en ukesmeny og prøve å handle bare en gang i uken 🙂 Det gjør alltid vi, så slipper vi å bruke tid hver dag på å bestemme hva vi skal spise 🙂

    30. Sophie, du burde kanskje tenke på dette:
      Den største forskjellen på Tine og Q-meieriene er at sistnevnte er et relativt nytt foretak bestående av kun 2 meierier, Jæren Gårdsmeieri og Gausdalmeieriet (digre gårder med altfor mange dyr).
      I motsetning er Tine det gamle Fellesmeieriet, som blant annet har mottaksplikt overfor småbønder og småmeierier. Teorien om Tine som den “store stygge” er med andre ord ikke helt riktig. Vel er de store, og vel bruker de mye penger på reklame og utvikling av nye produkter, men de holder da også liv i mang et småbruk landet over.

    31. Jeg er veganer selv og bor på Carl Berner også. Tenkte jeg ville bare nevne at Meny har mye mer utvalg enn Kiwien har 🙂

    32. Hvorfor er du vegetarianer, men drikker melk?? Tror du melkekyr har det strålende mye bedre enn kjøttfe?

    33. For å få litt orden på kommentarene and TINE og Q-meieriene. Ja, TINE er samvirke; bøndene driver og får overskuddet. TINE har også kontroll over melken i Norge og fordeler utover de forskjellige meieriene, altså kommer eks Q-melken også fra TINE, men dette er kun råmelken – ikke ferdig pasteurisert.
      TINE er uansett bedre enn Q, som noen sier går overskuddet til Q-meieriene ikke direkte til bøndene, som hos TINE.

    34. Aldri kommentert bloggen din, men føler du trenger at folk sier det; jeg ber deg ikke pynte på det du egentlig vil skrive. Du har jo sagt det selv, hvor moro det er å lese folk som skriver akkurat hva de vil. Personlig digger jeg når du drar noen grove vitser og skriver ting som folk kanskje reagerer på. For selv om det er dette de negative reagerer på er det også det vi som leser bloggen din for gøy, digger.

    35. Har du kik eller eventuelt kan jeg få ditt nummer, slik at jeg kan sende deg bilder av min massive svarte kølle. (ER HVIT, HAR BARE SVART KØLLE)
      Hilsen Trygve
      P.s those tits are gr8
      P.s spiller du cs, legg meg til siline

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg