behind blue eyes

Noe av det jeg liker aller best med å få litt farge på kroppen, er at øynene mine kommer mye bedre fram. Jeg elsker å ha blå øyne, som faktisk er den mest sjeldne øyefargen i verden! Det er kanskje litt lett å glemme når man bor i Norge, for her er jo ikke akkurat den fargen så unik. Men, det er ikke uten grunn man blir populær på sydenferie om man er blond med blå øyne, hehe. Så, fargen er iallfall på god vei, og i morgen er siste dag med soling for min del. Da må jeg presse på! 

Bikini fra hot anatomy, nelly (annonselenke) jeg bruker alltid medium i overdeler på bikini, til de som skulle lure. Shorts er tre år gammel fra BIKBOK

Det er ikke alltid like lett å komme med morsomme tekster på bloggen når man mest bare ligger ved bassengkanten og leser bok dag ut og inn – men en hendelse kan jeg likevel dele! Jeg skulle gå for å lete etter smoothie, det virker som om det er sjelden vare når man er i varmere land, jeg finner det aldri! Uansett, jeg gikk inn på et bakeri for å spørre der, og på gulvet sitter verdens søteste lille chihuahua, som åpenbart tilhører eieren av stedet. Jeg bøyer meg ned og snakker litt til hunden, som tar et lite steg mot meg før den klikker helt i vinkel og hopper mot meg, bjeffer og glefser etter hånden min, jeg setter meg opp men hunden slutter ikke, den løper mot meg og jeg setter jo også igang med å løpe, så vi sirkulerer rundt i bakeriet mens jeg hyler, med en liten chihuahua på slep. Jeg løp ut fra butikken og flere kunder begynte også å reise seg, haha. På grunn av en liten chihuahua, altså. At man kan bli så skremt av noe som veier 2 kg! Eieren måtte ta hunden med på bakrommet slik at jeg forfjamset kunne spørre etter smoothie, noe de ikke hadde. Jeg gikk og lo litt for meg selv hele veien hjem, mens jeg enda hadde høy puls. Er-det-mulig. 

Heldigvis er ikke kattene mine like sure – jeg har alltid trodd, og tror enda, at dyr er en refleksjon av eieren sin. Derfor er Rigmor en liten tøffing som aldri blir redd, er sosial, tisser på stuegulvet og spiser hestebæsj (for det er ting jeg har for vane å gjøre). Haha, neida. Men dere skjønner! Tusen takk for alle tips angående kattenavn, så mange søte og stygge navn, haha :) Jeg har funnet flere favoritter, men å gi dem et navn er noe jeg må ta med kjæresten min når jeg er tilbake i norge. Jeg gir dere en oppdatering på hva vi finner ut, det blir garantert ett dere har plukket ut! Så langt er nok Kjartan, Mozart eller Olsen favorittnavn på hannen, mens hunkatten er litt vanskeligere. Husmusa var ganske søtt, da! 

Forresten, så har det kommet en ny gossipblogg, som jeg etterspurte. Eller det kom faktisk ganske mange, men det er kun en jeg synes er grei å lese – gøy å lese om både seg selv og andre, og mener man som blogger og offentlig person bør tåle litt. HER finner dere den (og nei jeg eier den absolutt ikke om noen skulle tro det, en blogg er mer enn nok). 

God natt! 

77 kommentarer
    1. Grønn er mer sjelden enn blå, Sophie 🙂 Blå er en ganske vanlig øyefarge, mens 2-4% av verdens befolkning har grønne øyne. Så der tok du feil!

    2. Åå, jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde blå øyne og blondt hår også! Er i grunn ganske irriterende, jeg ser ikke norsk ut i det hele tatt – jeg har brune øyne, mørkt brunt hår, naturlig mørk hudfarge og “kineserøyne”, mens min lillebror har blondt hår og blå øyne. Skulle nesten tro jeg var adoptert, haha

    3. Blå øyne er faktisk en av de mest vanlige øyenfargene i verden. De aller fleste som er hvite har blå øyne – og det er utrolig mange hvite mennesker i verden aka ikke sjelden at all

    4. Ah, nå skjønner jeg hvorfor katta mi bare holder seg helt unna alt og alle noen ganger.. fordi det er sånn jeg er
      det kan jo faktisk være tilfelle

    5. Lurer bare på en ting om tattoveringene dine – Smører du dem med noe spesielt, slik at de ikke skal blekne i sola, eller bruker du bare vanlig solkrem? 🙂

    6. Hei ville bare si at når du skal finne navn til katten så er det best/lurt og ha navn me S lyd i for katter reager lett på den lyden😊hilsen en erfaren katte jente,ps aldri bruk bjelle halsbånd på katten din bjelle lyden forstyrrer hørsels evnen til katten din!!

    7. Informasjon til de over også, så er grå øyne mest sjelden, men både grå og grønn er sjeldnere enn blå 🙂

    8. Har ikke noe med innlegget å gjøre, men føler for å si det her likevel. Kan du ikke legge til denne linken: http://www.freetillynow.org/ og oppfordre leserne dine til å signere? Så nettopp Blackfish og har så lyst til at de stakkars dyrene skal få fri…

    9. Håper du vet følgene som kan skje når kattene blir tatt ifra moren sin fortidlig! Selvfølgelig er ikke dette din feil.. Jeg har to katter som begge ble skilt fra moren sin fortidlig. Dette ble ikke oppdager før noen dager etterpå hvor jeg stalket kattemora sin eier på Facebook, og fant ut at de hadde blitt skilt fra moren når de var 8 uker gamle. Den ene er ufattelig usikker og redd.. Bare hun hører en liten lyd så skvetter hun! Den andre er veldig aggressiv og man kan ikke klappe henne uten at hun biter eller klorer… Begge sutter og maler på et falsk pelspledd vi har.. Er vel et savn etter moren, tenker jeg.. Jeg tok opp dette med dyrlegen, og hun sa det var en kjent atferd å være usikker, redd og aggressiv blant katter som har blitt tatt ifra kattemor for tidlig. Viktig å være obs på! Masse lykke til med de små, jeg tror de kommer til å få et fantastisk liv med deg 🙂

    10. Åh! Kjartan er fav.navnet mitt når det kommer til guttenavn, jeg er fast bestemt på om jeg noen gang får en guttebaby, SKAL jeg kalle han Kjartan (Kallenavn: Kjakan,hah!) ! 🙂

    11. Mozart var veldig bra namn!! Go for it 🙂 Veldig sjarmerende, og har “s”-lyden i seg. Jentenamn kan vere Zahara eller Zarabi?

    12. Tror hun har forstått poenget me at blå øyne ikke er så sjeldent som hun trodde, det er nokk når en skriver det, trenger ikke 10 kommentarer som baserer seg på akuratt det samme, det er fullt lov og ta feil 🙂
      Du gjør en så utrolig god jobb me bloggen din og alt den står for. Du er en sann inspirasjon å jeg håper du velger å fokusere mer på det positive enn det negative. Du fortjener kun det beste livet har å by på 🙂

    13. Hvorfor kommenterer du ikke på at du har blitt lurt? Både med kattene og på den klinikken. Jeg hadde ALDRI operert meg på et sted som driver med slik humbug.

    14. Om du virkelig trodde at blåe øyne er mest sjeldne så er du virkelig dum, rett og slett. Brune øyne har de flet som har, og så blå og så grønn som er mest sjelden fordi kun 2% av verdens befolkning har grønne øyne

    15. Kan du ligge ut en link om når du tok silikon? Og hvor mye du tok den gangen?? Elsker bloggen din! Stå på:) Lene

    16. Ikke for å være slem men, begynn å sjekke fakta før du uttaler deg om ting som øyenfarger og hva som er vanlig og sjeldent. http://www.aclens.com/Most-Common-Eye-Color-c323.html jeg er stolt av mine grønne øyne og lærte tidlig at kun 2% har den fargen, fordi ofte tror man at hasselfarge er grønt men, det stemmer ikke. jeg er stolt av blodtypen min også som det er et uregistert antall av bærere av i verden fordi vi er så få. skal du få meg til å tvile på den også?

    17. Grønn er mer sjelden enn blå. Blå er mer vanlig fordi det er et recessivt gen. Nå er det jo også sagt at hele 80% av islands(tror jeg) befolkning har blå øyne. Hazel må kanskje være det kuleste å ha siden det har ett hint av gult og skifter mellom grønn og brun avhengig av lys

    18. Haha. hunden hater sikkert kjerringer med duckface som alltid skal klå, men selv den minste hunden har nok styrke ikjeften til bite av fingrene på en hånd.

    19. Hei, hei.
      Ville bare si at mellom de 3 “hovedfargene”, når det kommer til øynefarger, så er grønn den mest sjeldne.

    20. Sjekk fakta før du skriver.GRØNNE øyne er den mest sjeldne øyefargen i verden….!Og jeg elsker at jeg har nettopp det,grønne øyne;)

    21. Jajajaja hu har sikkert skjønt at grønn er mest uvanlig nå. Men kom igjen da..50 til må skrive det! Viktig!!!

    22. synes hazel øyenfarge er utrolig fint! men du har fin øyenfarge du også sophie:-) jeg har bare kjedelige brune øyne haha

    23. Baste eller Wolfgang er nydelige og unike navn til guttepusen. Jeg hadde en guttepus da jeg var liten som het Lucifer (som betyr satan, men katten var en engel) og en jentepus som het Paloma (som betyr due på spansk eller italiensk). Det er alltid veldig fint å ha unike navn på kattene sine for de alle sammen har sin egen personlighet.

    24. Disse forsterkede føflekkene i ansiktet ditt avslører tydelig din nylig gjenopptatte bruk av melanotan. Det er ingen annen grunn til at de skal plutselig fremtrede som de gjør, selv om du er i Spania. Jeg har ikke noe i mot melanotan og har brukt det i årevis selv, men synes det er litt hyklersk å fortelle allestedsnærværende du ikke gjør det ettersom det er så tydelig at du faktisk har tatt en kur igjen. Da kan du bare la være å si noe som helst.

    25. Katten min heter Selma, noe som passer henne veldig og er litt bestemoraktig. Det hadde kanskje passet til din lille jentepus:)

    26. Åh, hærlig å se, du e så GOD Sophie Elise! Alle skulle vært som dæ, og tenkt mer på dyran! Blir så glad når æ ser andre som bryr sæ og vil ta vare på dyr som trenger å bli tatt vare på. Æ beundre dæ!

    27. Ja som de fleste sier er grønn den mest sjeldne fargen med bare 2-4% av verdensbefolkningen som har grønne øyne naturlig.
      Elsker bloggen din! Stå på!

    28. De svarte prikkene kan også være et lite forvarsel mht hudkreft. Ta en sjekk når du kommer hjem. Og gå til en LEGE, ikke en kvakksalver med plantekurs.

    29. Chihuahua er faktisk avla fram for å vere ein vakthund… så kanskje ikkje det luraste å stikke fram hånda di til ein liten rakkar som aldri har hilst på deg før, berre sånn utan videre;)

    30. I norge er brune øyner sjeldnest. Studier har vist at norske jenter med brune øyner er mer etterspurt ettersom det komplimenterer skandenaviske trekk bedre.. My dream girl has brown eyes *-*

    31. Daniel: Hun skrev da ikke at blå øyne er sjelden i NORGE, men i utlandet som spania, Hellas o.l. Neeeh blå øyne er penest. Brune øyne ser så falskt ut. Er nok av folk med brune øyne her i verden…. Derfor er skandinaviske kvinner populært.

    32. Hehe blå øyne er faktisk ikke den sjeldneste. Grønne øyne er det kun 2% av verdens befolkningen som har og er bevist å være mest sjeldent.. 4,29% av verdensbefolkningen har blå 🙂 (ikke at dette er så viktig, men tenkte jeg skulle bare gi deg fakta! Hehe)
      Du er vakker Sophie 🙂 God sommer!

    33. Grønne øyne er mest sjeldent i verden. Bare 2% av verdens befolkning har grønne øyne. 8% har blå

    34. Det er grønne øyne som er den mest skjeldne 😉 er mange som har blå, men bare 2% av hele verdensbefolkningen har grønn

    35. Grønt er mest skjeldent. Men det er smak og behag hva man liker. Det er forsket på og funnet ut at brune øyne er den fargen menneskene opprinnelig hadde, blått og grønt kommer av genfeil. Brune øyne skal visst også være mest effektive i sola for de fungerer som “solbriller”, reflekterer lys. Vi trengte brune øyne for å gå på jakt, da var det enklest å se signalene man kunne gi med øynene. Det sies også at mennesker hadde helt brune øyne, slik som primatene. Fargene varierer veldig i forhold til hvilket lys man er i. Selv er øynene mine brune i lite lys, grønne i mye lys og nærmest gule hvis man lyser rett på dem. Noen brunfarger ser også røde ut. Veldig mange forskjellig fine brunfarger 🙂

    36. Jeg ville ikke akkurat sagt at blå øyne er det mest sjeldne i verden når kun 2 % av verdens befolkning har grønne øyne..

    37. Det er grønne som er de mest kjeldene. Blåe er jo egentlig ganske vanlig du er ikke akkurat noe spesiell om du tror det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg