fine as it is


 

Som jeg nevnte litt kort for dere tidligere, har jeg hatt et lite ønske om å se etter hvilke muligheter det finnes for å operere nesen på nytt, eller iallfall få en profesjonell mening angående hva som skjedde under sist operasjon, og hva som kunne ha blitt gjort annerledes. Så, for ca et halvt år siden begynte jeg å søke etter informasjon på nett, i tillegg til å høre rundt med folk jeg visste har gjort plastisk kirurgi i utlandet. Etter hvert kom jeg fram til Albir Medical – og hit skulle jeg jo nå i Juni! Så, her var jeg på konsultasjon med en kirurg for et par dager siden. Dette er på ingen måte reklame da jeg ikke ville ha reklamert for plastisk kirurgi, men jeg er opptatt av å komme med mine historier for å eventuelt hjelpe andre som er i samme situasjon som meg. Om man først er innstilt på en operasjon, så gjør man det jo uansett. . Albir Medical er kåret til en av de beste klinikkene i verden, og kirurgen jeg skulle møte driver blandt annet med re-konstruering (etter ulykker, f.eks) og har neser som en favoritt innen kirurgi. Jeg vet for en fakta at flere kjente, rike og profilerte mennesker kommer hit for å fikse på ditt og datt, så jeg følte meg forsåvidt veldig trygg. 

Men, etter møtet med kirurgen sa han til meg at han mener jeg absolutt bør vente minst ett år til før jeg i det hele tatt vurderer noe, og at nesa mi er bra som den er. Det var jo godt å høre, å få en slags bekreftelse fra en proff, så får vi se hva jeg føler om et år da. Da kommer jeg nok ned hit igjen om så skulle være, neseoperasjon koster i tilegg 12 000 kr mindre her enn i Norge (sånn ca), og når jeg bodde i Harstad kostet det faktisk mer med flybilett til oslo enn ned hit – man kan fly direkte til Alicante flyplass fra mange steder i Norge, og det er kjempebillig.


Her er meg og hun som eier klinikken, Laura! En fantastisk herlig powerwoman, som jeg beundrer for alt hun har fått til. Hun er så smart og står virkelig opp for seg selv – og ikke minst for meg! Det var hun og mannen hennes som hjalp meg å ordne alt med kattene, uten dem hadde jeg aldri klart det. Mannen hennes er norsk og heter Jarl, det er han jeg har mailet med de siste månedene for å finne ut om klinikken, priser osv. Om noen norske skulle være interesserte eller har noen spørsmål fikk jeg lov å gi dere mailen hans, som altså er [email protected] han er superflink til å svare på alt! 

Kjolen min er fra NELLY – (annonselenke) 

 Ble ingen operasjon på meg denne gangen altså – det var ikke planen heller, men mest å få meningen til en kirurg og den har jeg nå. Jeg tok uansett to behandlinger på klinikken idag, som jeg kan fortelle dere om senere om dere vil? Jeg fikk nemlig dratt masse giftstoffer ut fra kroppen min, gjennom foten! Helt sinnsykt rart å se på. . 


80 kommentarer
    1. lurte på om du kunne skrive et innlegg om det å fikse rumpa? har så lyst på det, men det beste alternative går jo ikke sidne jeg er ca like tynn som deg… går det med silikon? har hørt så mye skrekk historier og at man ikke kan sitte mer en to timer osv….. har også hørt om silikon i sprøyteform, siden du har vurdert å gjøre noe med din, lurte jeg på om du kunne skrive om det du vet og tenker?

    2. Synes du er helt utrolig nydelig sånn du er, jeg. Håper forresten det går bra med kattene! Syns så synd på både dem og deg, er det mulig å svindle noen sånn…

    3. vet ikke om jeg ville stolt for mye på folk som tror at det går an å dra ut “giftstoffer” gjennom foten? dette er du for smart til=)

    4. Herregud.. Du må åpne øynene dine, du er bra nok som du er. Det her er bare for dumt. Det er trasig å lese slike ting.

    5. Sophie da, nesen din er perfekt! Du er kjempe pen, ikke gjør noe mer med nesa di, da kan den bli liten/tynn og stygg. Den er fin som den er nå, og du burde bevare den slik og være fornøyd. Neser generelt er jo ikke nå særlig fint, men det er noe vi trenger. Og du ser veldig bra ut:) Jeg ville bare si min mening og det er: ikke endre mere på nesa!:)
      Du er ei nydelig jente:)

    6. Har du seriøst blitt filmet når du var der? Utrolig latterlig hva du ikke gjør for å komme på tv…

    7. Jeg har sinnsykt lyst å oprere nesen min litt mindre da jeg blir atten. Men jeg har verken pengene eller motet til å gjøre det, haha. Nesen din ble iallefall veldig fin!

    8. I ene innlegget står du og snakker om stakkars katter som ikke har et hjem og du vil gjerne ha dem, i neste snakker du om en neseoperasjon?…

    9. Ville bare si at jeg er sjokkert over hetsen du får u kommentarfelt på sider som f.eks side2.no, fordi du gjorde en god handling og reddet de stakkars kattene.
      Håper alt går fint med kattene. Du gjorde lurt å kjøpe begge – de får nok stor glede av hverandre. Har selv to jevngamle katter, og de leker sammen dagen lang. Dersom du skal ha dem som innekatter er det alltid lurt med to, slik st de ikke kjedet seg.
      Angående netthets, så håper seg en tv-kanal starter et lignende program som “Trolljegerne” i Sverige, hvor de konfronterer nettmobbere. Se link på youtube:
      http://m.youtube.com/watch?v=JLipHz9fXfY

    10. Hei, du er fin nok som du er. Synd at du ikke ser det. Er ikke pent med pupper som ikke passer til kroppen og det er mye penere å være naturlig og kanskje forme kroppen sin med trening. Du skulle ha begynt å gå til en psykolog. Tror det kunne ha hjulpet deg for du er ikke frisk. Veldig dumt at du skriver så mye om alle dine operasjoner her, for du har en stor påvirkning på små jenter og de vil jo tro at det er slik det skal være; at er det noe de er misfornøyd med, så er det bare og operere. Håper du forstår en dag at det er innsiden det er noe feil med, ikke utsiden. Håper det ordner seg for deg en dag. Klem

    11. Flotte bilder av deg og Laura! Syns de så kjempefine ut, har du kanskje flere du kan legge ut? Du så så lykkelig ut!

    12. SE den dokumentaren fra folkeopplysningen en annen har skrevet. Den detoxbehandlingen er 100% lureri og det er virkelig bevist. Håper du ser den og videreformidler det, og ikke reklamerer sånne svindelbehandlinger videre til leserne dine. Dette handler ikle om at man kan “tro” på forskjellige ting, som feks med overnaturlige fenomenet, dette er FAKTA. Akkurat det samme hadde skjedd uten at føttene dine var i vannet. Det er ren kjemi.

    13. Hei. Som fastboende i Albir er det alltid morsomt og følge med på hva som skjer.. Hyggelig at du har kommet hit, men synd at du følte for et dyrekjøp på et såpass kort opphold. Dette var jo heller ikke hele grunnen til at du kom til Albir, men må bare si at du er i de tryggeste hender på Albir Medical. Der har de den beste
      kompetanse og de dyktigste kirurgene. At du ble “avvist” for en korreksjon denne gang viser bare at du har med fagfolk å gjøre. All kirurgi krever en viss tid i etterkant for i ditt tilfelle at nesen trenger tid før man kan se optimale resultater. Nå har du oppsøkt Albir Medical som jeg kjenner veldig godt, og når du får beskjed om og vente litt til- så er det en god grunn til det. Albir medical er en anerkjent og seriøs klinikk som tenker langsiktig – ikke kortsiktig med og love masse ditt og datt bare du betaler.. En annen ting.. Du må Aldri følge dine følelser når det kommer til dyr.. Du vet aldri bakgrunnen på dyrene, og at du har kjøpt katter fordi de så søte og ikke godt behandlet i på en måte vi Normenn synes er normalt, så er dette en visuell måte og få DIN interesse på..Jeg skjenner både Jarl og Laura, og vet at Laura ordner opp uansett..hehe. Kanskje jeg kan ha kattene i mellomtiden. Bor fast i Albir, og har vokst opp med katter.. 🙂 Bare ta kontakt. Rune

    14. Dette er første gang i mitt liv jeg kommenterer et blogginnlegg, men jeg måtte bare si deg noe.. Dette er ikke ment som kritikk, så håper jeg klarer å formidle det på rett måte. Synes bare at det er trist å se på en så pen og ung jente, ha så dårlig selvtillit. Tror at du har blitt litt blind på operasjoner, og tror at du håper hver gang at du skal føle deg bedre, men ender opp med å føle deg helt den samme, eller til og med verre. Samme hvor mange operasjoner du tar, vil selvfølelsen være den samme. Det er mange i dagens samfunn som sliter med dette, for det er et helt vanvittig kropp- og skjønnhetspress nå til dags. Når du tar operasjoner på grunn av hva andre folk har sagt, er det et godt tegn på at noe er galt. (Og det er faktisk dem det er noe galt med, ikke deg!) Håper så inderlig at du vil ta en pause fra operasjonene, og heller prøver å bygge opp selvfølelsen litt. Kanskje en idé kunne ha vært å fokusere på noe annet enn skjønnhet en stund?! Når jeg har vært deprimert har den beste medisinen vært å hjelpe andre. Røde kors har mange bra tilbud der en kan besøke ensomme folk (både eldre, asylsøkere og de som sitter i fengsel), noe som kanskje kan være en gøy ting å prøve ut.. I tillegg hjelper det alltid å være rundt barn, for de bryr seg kun om hvordan du behandler dem, ikke hvordan du ser ut. Håper du snart ser hvor verdifull du er, og klarer å komme deg ut av den negative tankegangen du har om deg selv. Den personen jeg har sett på tv’ en er langt fra lykkelig, så håper du finner en måte du kan bli lykkelig på, slik at du kan spire og bli til den vakre blomsten du har mulighet til å være. Stå på og lykke til videre!

    15. Jeg er en voksen dame som vanligvis ikke leser disse bloggene, og det er jeg glad for: Det er trist å se hvor naive og selvopptatte de fleste av dere unge bloggere er. Det er tragisk at dere dyrker det overfladiske og kjøpte, enten det dreier seg om klær eller neseoperasjoner. Tro meg, unge dame, du blir ikke lykkeligere av å kjøpe operasjoner, klær, sko og vesker. Det eneste du oppnår er en kort tilfredsstillelse fordi du har fått innfridd noe du trodde du måtte ha, men snart er du på jakt etter noe nytt du kan kjøpe, en ny kjole, en ny operasjon, nye sko eller ny leilighet.
      Det virker ikke som du har planer eller ambisjoner om å bli noe, det vil si noe som krever utdannelse, noe som krever at du må anstrenge deg, bruke hodet? Du er jo ikke alene om det, ser jeg, og det skal bli interessant å følge dere videre. Kanskje kan noen få av dere klare å skaffe seg en jobb (dere er jo snart for gamle til å være idoler for pubertetsjenter) der dere kan vise fram siste innkjøp, men hva med de av dere som ikke klarer det? Kanskje dere kan lage husmorblogger, det er jo en framtidsplan …
      Forresten, du vet at det bare er juks og bedrag det med å “trekke giftstoffer ut gjennom foten”? Vi har utmerkede organer INNI kroppen som tar seg av sånt.

    16. Jeg vil bare si at d du skrev i den facebook statusen var veldig fint❤️Og er fulstendig enig, dette åpnet virkelig opp øynene mine❤️ Men når du skriver at folk kan sende melding til et sted burde du skrive hvor mye d koster❤️ Elsker bloggen din, og at du står for d du mener❤️ hilsen MEG

    17. Hei
      Ville bare si at jeg synes nesen din var kjempefin før og kjempefin nå. Men det er jo hvordan man føler selv som teller, det vet jeg alt om. Jeg har hatt 4 neseoperasjoner og er enda ikke fornøyd. Nesen ble faktisk styggere etter første operasjonen jeg hadde, så måtte operere tre ganger til for å rette opp. Så bare ha det i bakhodet at det ikke alltid er sikkert at det går fint og at resultatet blir bedre enn utangspunktet. Ikke meningen å skremme deg altså:p

    18. Heisann. Jeg så litt lengre nede at du hadde vært på Hovefestivalen uten å drikke så mye. Selv er jeg ikke så stor fan av alkohol, ettersom jeg liker å ha full kontroll over mine egne handlinger, og står for mine verdier. Jeg lurer da på en ting når det gjelder soving: hvordan greide du det med tanke på bråk og slikt? For når man drikker alkohol, så blir jo man mer immun mot støy og høye lyder.

    19. S: Hei! Jeg har bodd på verdens ende hvert år, og der er det såpass stille at bråk ikke er noe problem. Man er uansett ganske sliten, alkohol eller ei, så jeg har sovet godt uansett. .Så det har ikke vært noe probelm heldigvis!

    20. We try to fix something…. but you can’t fix what you can’t see…
      It’s the SOUL that needs the surgery.

    21. Hvorfor tror du vi får komplekser over utseende vårt sophie?:) jeg tror ikke det kommer fra oss selv, mer samfunnsbasert. Kjemp heller mot de som får oss til å ikkke føle oss god nok, de tjener graps med penger på vår usikkerhet som de har skapt i utgangspunktet:)

    22. Hei! Det stod ingen prisliste på nettsiden deres. Kan du få dem til å legge ut oversikt over pris, eller sende til deg?

    23. Hva har neseoperasjon med de stakkars kattene å gjøre? Tror ikke det er dette her, spesielt 10-12åringer vil lese om…er det en ting som er sikkert er det at slike “du er ikke bra nok, du må operere deg helst i utlandet for der er det billigst” innlegg gjør jo at barn og unge blir usikre når de ser hvor pen du faktisk er og ser på seg selv som kanskje ser litt mer vanlig ut og de tenker det er feil..hva tenker du om den saken iforhold til barn og unges selvtillit? Eller bryr du deg ikke? For trossalt utsende ditt kommer jo først av alt , også deretter dyrevern og det får være opptil andre hva barn og unge tenker om det, “samma for meg at de blir usikre så lenge JEG ser flott ut!” Virker det som du tenker, synes ikke du at det blir en dråpe spesielt? Å skrive om , tipse om plastisk kirurgi klinikker når du har lesere nede i sikkert 10-14årsalderen.. ??? Var det det du hadde i tankene da du skulle på “hyggeferie med mamman din” at du skulle innom forskjellige plastisk kirurgi plasser?

    24. “Dette er på ingen måte reklame da jeg ikke ville ha reklamert for plastisk kirurgi” Du må virkelig tro leserne dine er veldig naive hvis du tror vi ikke tenker dette er reklame, du legger ut bilder av klinikken, sammen med de som jobber der, du legger ut navnet på klinikken og skriver at det er billig å ta operasjoner der, men du vil ikke se på dette som å reklamere for klinikken? Så hva er reklame i ditt hode da?

    25. Adele: Når i Juli reiser du? 🙂
      Jeg reiser ned 1 juli og er der 3 uker sammen med familien min og typen. Men jeg har leilighet i Alfaz del pi.

    26. Jeg vil gjerne høre mer om de behandlingene du tok:-)
      En ting jeg lurer på, du skrev for noen uker siden at du skulle synge lionheart live som skulle være litt roligere versjon, og jeg lurer da på om du har gjort dette ennå? Vil så gjerne høre deg synge sangen din:-)

    27. Jeg er ikke imot plastisk kirurgi, men du trenger det overhodet IKKE!! Du er så utrolig vakker, og det er jo ikke fint å se ut som ei lita dukke heller da! En ting jeg hater er når unge fine jenter bruker all sin tid på utseende osv. Er det ikke mye bedre å bare leve litt istedet for å hele tiden tenke “hva skal jeg gjøre med håret mitt nå” eller i ditt tilfelle “hvilken kroppsdel skal jeg fikse nå”! Du har et stort hjerte, og det er derfor jeg leser bloggen din. Men husk på at du er mer enn god nok utseendemessig også 🙂

    28. “Jentetur med mamma”?
      Det er jo overtydelig at formålet med turen var et besøk ved klinikken, med filmteam på slep.
      Jeg syns ærlig talt du har blitt litt for ukritisk mht oppmerksomhet; all oppmerksomhet er velkommen, selv om den setter deg i et dårligere og dårligere lys, om du skjønner. Det _er_ ikke all oppmerksomhet som er like bra, selv om du legitimerer det overfor deg selv med argumentet at du er ærlig. Greit nok det, å være ærlig, men når media _alltid_ henger seg opp i det som er spektakulært (les: litt rart/sykt), så er det det de kommer til å fokusere på. Da hjelper det fint lite å prøve å rette det opp i etterkant. Snakk med deltakerne i Paradise Hotel eller Charterfeber ?.

    29. Jeg har et forferdelig kompleks for nesen min, har hatt det siden jeg var 4 år så forstår deg godt at du vil bli helt fornøyd med noe som er plassert midt i fjeset. Er alt for mange hatets her som tydeligvis sliter med å leve i den moderne verden 😉

    30. Jeg kjenner veldig godt til denne klinikken da jeg har bodd i Albir i mange år. De er meget profesjonelle og har mange varierte behandlinger og de beste legene. Så man blir godt tatt vare på.
      Så vil jeg si til alle dere som ikke gjør annet enn og kritisere, la folk gjøre med kroppen sin hva de enn vil!!!! Vi lever i ett samfunn som fokuserer på utsennde og da føler mange de må leve opptil dette og er aldri bra nok og tilfredse i sin egen kropp, så skal man da ta ett slik steg er det utolig viktig og være i de beste hender, og ha realistiske forventninger til resultatet. Så lev slik du velger og respekter andre og deres valg!!!!

    31. Hei! Vi har leilighet i Spania, i albir, og skal ned der 25 juli, kanskje vi kan passe kattene frem til dere kommer i august? 🙂 Bare å ta kontakt med meg på fb visst du enda trenger noen som kan passe de 🙂 Så kan vi kanskje få det til <3 Kjempefin blogg du har, kos deg masse i Spania, det er ett veldig koselig sted <3

    32. Så bra du ble godt mottatt og får god veiledning på klinikken! Det er nok lurt å ikke gjøre noe forhastet, i og med at du allerede har operert nesa en gang tidligere, kan du risikere at en eventuell operasjon til ikke nødvendigvis blir slik du skulle ønske. Men de virker profesjonelle, så det er bra!
      Ville bare si til deg at du alltid har sett bra ut i mine øyne, og at du har all grunn til å være fornøyd med deg selv! Av og til kan selvaksept være den beste løsningen på komplekser, men det hele er jo en vurderingssak, som er helt opp til deg.

    33. Det er en syk verden vi lever i. “You was born to be real, not to be perfect”. Det er mye sant i den setningen. Jeg synes det er synd at du går så langt og endrer på ditt eget utseende. Ikke fordi jeg dømmer deg, men fordi jeg synes så synd på deg som må gjennom alle disse operasjonene og smertene det medfører. Du skal vite at du er flott akkurat som du er, både på innsiden og utsiden. Jeg håper at de endringene du gjør er for din egen del, og ikke for å tilfredsstille leserne. For det er så lett å taste inn noen bokstaver i kommentarfeltet, uten å tenke på at det ikke er lite lett for den som mottar kommentaren. Ha en fin dag videre Sophie 🙂

    34. Det med at giftstoffer blir dratt ut gjennom foten er bare lureri… Det var en dame som fortalte meg at hun hadde tatt en slik behandling og trodde på det, men så viste det seg at det bare var noe som reagerte i vannet som gjorde at det så ut som det kom giftstoffer ut. Men det er det altså ikke…

    35. Julie Marlen: Det er den moderne verden som er syk og skaper komplekser, det er de sunne og friske som klarer å ta avstand fra dyrkingen av det overfladiske. INGEN ser ut som de retusjerte bildene av kjendiser. Ikke engang kjendisene selv ser sånn ut. Du er tilgitt dersom nesen din er skjev/rar på grunn av skade.

    36. Besøk heller en hjernekirurg. Dette her er langt ifra nyheter. Dama trenger råd ja, men ikke om oprerasjoner.

    37. Oh my God, du har en skikkelig fin nese. Hvis du klager burde du først sett min! Den er kjempe rar og stor. Folk (vi snakker voksne mennesker) kommer med kommentarer når jeg går forbi dem på gaten. ‘Se på den nesen.’ Men jeg bryr meg ikke, folk får bare dømme så mye de vil. Jeg bare ler inni meg fordi det er jo de som har problemer, ikke jeg. Vær glad for en sunn kropp som fungerer. Ikke prøv å vær perfekt for det blir vi aldri. Prøv heller å være glad i deg selv for den du er. Livet er mye mer enn bare utseendet.

    38. Sophie Elise Isachsen kan du ikke bare bruke de pengene du har tenkt på operasjon og besøke en god psykolog? Helt utrolig hva en flott ung dame som deg klarer ødelegge det ytre på grunn av press og negative kommentarer fra blogglesere her inne. Du burde satse på å leve normalt og med sunne verdier, samt ta en god utdanning og ikke ende opp som disse gjøkene av kvinner blant annet i USA som eldres og fikser litt her og der for å ende opp som plastikk dokke. Lite pent spør du meg?

    39. Nesa di er kjempe fin nå, det synes hvertfall jeg! Synes den er finere nå enn før, men du var fin før også!
      Blir spennende å se om du bestemmer deg for å ta neseinngrep nr 2!
      Du var forresten veldig fin på bildene, og kjolen kledde du kjempe godt, den var råfin!
      Lykke til med kattene, og gleder meg til å se fotbehandlingen! Hørtes sykt ut Hahah

    40. det er din kropp, og du gjør akkurat hva du vil med den. Blir faktisk forbannet av å lese enkelte kommentarer som “unge dame, du blir ikke lykkelig av et par sko eller en neseoparasjon”. Hvorfor gå rundt hele livet og ha komplekser når man kan gjøre noe med det? JO man blir faktisk lykkelige av å rette på ting man ikke liker med seg selv, det fører til større selvtillit. Selvtillit er jo alt her i livet, og med det kan man nå hvor som helst. Å bestandig kjenne følelsen av hvor lite fornøyd man er, det er det som fører til et negativt og usunt liv

    41. og en ting til, dere voksne tror vi er for unge, men det er dere som er for gamle til å huske. Klart dere setter familie, barn, jobb osv høyere og bryr ikke dere ikke om den ekstra valken på magen, men det er nemlig ikke alle som gjør det. Så slutt å fortell andre hva lykke er, det er individuelt.

    42. Hvorfor i helvete legger du ut mail-adressen til klinikken, hvis det ikke er reklame?
      Du kommer til å brenne i skattehelvete for dette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg