home sweet harstad

 

Nå er jeg hjemme i Harstad! Heldige meg ble møtt av familie, Rigmor (♥♥♥♥♥♥), Stine, muffins og fint vær. Nå som jeg er tilbake her føles det litt som om jeg aldri har flyttet bort, og jeg ble ikke like forbauset av havet og fjellene som jeg trodde jeg skulle bli, haha. Med andre ord, jeg har ikke stoppet opp for å se på utsikten enda! Men, mulig det kommer, for jeg skal dra med noen av jentene på tur senere i dag. Det blr koselig! Og ja, Rigmor – altså hunden min – hadde nesten glemt meg. . Hun brydde seg ikke så mye om at jeg kom, og det var jo trist! Men jeg ga det bare noen minutter så var hun min lille baby igjen. 

 


 

Bloggbilder som sesong 1 av bloggerne måtte vi selvfølgelig ta! Noen som husker dette?

Buksa jeg har på meg er fra weightless.no, genseren har jeg lånt og skoene er fra nelly HER– reklamelenke). 

Og en liten fjelltur for å se litt på den nordnorske naturen (som jeg så på i nøyaktig 10 minutter før jeg ble lei)

Et engasjert familieportrett 


Soibriller fra nelly HER (reklamelenke)

Vi tok faktisk en liten tur sammen med mamma og pappa også, og på utsiktspunktet så jeg verdens søteste, gamle mann. Han hadde kjørt helt til toppen i en liten rullator-bil (?), og satt der alene og så på utsikten, klødde seg i hodet og stilte inn høreapparatet. Han så veldig trist og tankefull ut, og jeg lurer sånn på hva han har opplevd, hvem han har mistet og hvordan livet har vært. Kanskje han hadde mistet sin store kjærlighet, hvem vet. Jeg gleder, og gruer meg, til det blir meg – forhåpentligvis, man vet jo aldri, plutselig dør jeg. Men, nok filosofering fra min side!

Det er godt å være hjemme, men jeg drar jo faktisk tilbake til oslo allerede i morgen kveld. Derfor skal jeg bruke tiden godt! Jeg og familien skal straks lage pannekaker, og så drar jeg med noen venninner på tur – eller, vi skal nok se på midnattsolen, for den har vi jo ikke i oslo. Jeg gleder meg fakisk! Oslo er bra, men ingenting slår nordnorge på natur. Ikke overasskende fikk jeg høre masse “hun har sagt det, og hun gjorde det” med en gang jeg kom hit, og folk som har snakket stygt om meg, om andre, alt mulig. Lurer på hvordan det er mulig å være så bitter som enkelte er. Slikt kommer man ikke langt med! Vel vel, bare å gre ut midtskillen og farge den kommunegrå etterveksten og kanskje gjøre noe med livet sitt istedenfor å bruke lørdagskveldene på å henge rundt og snakke stygt. Om man skal finne på noe å si om meg, kan man iallfall finne på noe bedre enn at jeg bruker autotune i Lionheart. Really?

snakkes senere! 

 


45 kommentarer
    1. Utrolig irriterende å komme hjem til dårlige rykter. Sånn er det desverre med småbyer, folk har lite å gjøre. Btw, du er utrolig pen for tiden Sophie, og ja, kanskje du bruker autotun på lionheart, men hvem bruker ikke det nå for tiden? det betyr ikke man ikke klarer å nå de høye tonene.

    2. Anonym: Stemmen min er jo fikset på, men det er nok ikke autotune – det er faktisk veldig få som bruker autotune, det heter noe annet (som jeg faktisk ikke kan fagspråknavnet til), men stemmen min er jo litt fikset på. Jeg synes selv den høres lysere ut i lionheart, enn i virkeligheten

    3. Linnea: Jepp, slik er det – men ryktene kom ikke fra uventet hold akkurat, men slikt må man bare ikke bry seg om! Jeg stiller mest spørsmålstegn ved det, og lurer på hva som motiverer folk til det. Men takk!!:-)

    4. Lyst å henge me deg i Oslo! Virke utrolig gøy å være me deg, imotsetning til folk som orginalt bor i Oslo… -.- Nordlendings fø life

    5. Hei
      Nydelig natur jeg mistet nesten pusten i ett sekund, no joke! 🙂
      Men en ting jeg lurte på er: siden du er vegeterianer, hvorfor spiser du fisk? Har ikke noe imot det, jeg bare lurer så utrolig mye, for det er et etisk spørsmål som jeg stiller meg selv så mye. Kan man være vegeterianer og spise fisk?
      Utrolig hyggelig om du kunne nevne det i et innlegg 🙂

    6. Så bra at du har det koselig ! <3 haha de som snakker stygt om deg er jo bare sjalu.
      Gikk du bort å snakket med mannen eller bare så du på han liksom ? Haha åå du er så søt sophie, i tilfelle du dør uventet bare vit at mens du har levd har du skapt glede hos mange, hvertfall meg, og du vil ikke bli glemt med det første det kan jeg love deg ! (Vet ikke hvorfor jeg skriver i fortid som om du allerede er død men visste ikke hvordan jeg skulle formulere det haha)
      Jaja så dramatisk haha men helt seriøst håper du ser denne kommentaren og kanskje blir litt glad 🙂 <3

    7. Du har så herlig familie! Og hunden!!! Den er sånn søtstygg! Altså den er ikke stygg, aldeles ikke, me. Keg tror du forstår xD

    8. Du bruker jo det, er ikke sikkert de prøvde å finne på det mest mulige stygge å si om deg, men kanskje bare de rett og slett mente det

    9. halloo du snakker jo dritt om folk i harstad, og snakker så negativt om dine venna, så kommer du og sier at noen snakka dritt om deg? dem skriver det ikke på en jævla blogg for alle å lese ihvertfall
      hadde vært flau om u hadde vært min veninne og hadde skrevet sånn

    10. Hørte at hundeselgeren lurte deg og du kjøpte en bastard for mange tusen kroner. jeg ville sendt hunden tilbake og krevd tilbake pengene. Du vil bare angre at du var så lettlurte.

    11. Hei ! Har jobbet som studiotekniker i åtte år nå, og flere steder i sangen din hører jeg klare eksempler på bruk av det. Hvis du selv mener det ikke har blitt brukt autotune, så er det nok fordi teknikeren du jobbet med ikke fortalte deg det da det er helt vanlig å bruke det. du hadde blitt overrasket om du visste hvor mange som bruker det! Finnes uendelige med programmer for opptak og redigering av musikk i studio, men autotune er det foretrukne valget til både store og små studioteknikere over hele verden 😉
      C.

    12. Neste gang du ser en slik eldre mann, så råder jeg deg til å gå bort å slå av en prat. Det betyr mye for et gammelt, slitent hjerte 🙂
      Jeg gjør det ofte, og det gir meg mye glede. 🙂

    13. Man hører veldig godt at stemmen din er redigert i sangen, men nei, det er jo ikke autotune:) tror bare det er det folk mener når dem sier autotune..:)

    14. Er det noko galt med midtskille? Eg har det, fordi det er det eg kler best, og ser heilt dum ut med sideskille. Og om eg ikkje hugsar heilt feil, so har du fleire gongar hatt midtskille. Hallo?

    15. Blir det en musikkvideo til lionheart? Elsker sangen!! Ble virkelig overrasket over stemmen din, trodde ikke du var så flink til å synge.

    16. Enig CARL
      til dere som tydeligvis ikke veit det: Autotune er effekten som legges på til slutt for at alle tonene man synger skal bli HELT rene og korrekte. Man kan bruke mye autotune, eller lite autotune. Mengden viser jo selvfølgelig hvor stabil som artist du er. MEN, ikke hate så jævli, for alle artister bruker det som en siste finish. Ingen som kommer ut med en sang uten autotune. know your facts før du slenger med leppa.

    17. Pass på at du ikke konturer sminken noe mere enn du har gjort på disse bildene, kan fort bli seende ublandet ut, og det er jo ikke pent!

    18. du må virkelig lære deg å sminke deg. du klarer ikke contour riktig engang, masse skjolder og sist videoblogg du la ut der du såkalt sminket deg, så klarte du ikke engang påføre øyeskygge? eh

    19. En ting, leser bloggen din så og si hver dag. Men har blitt mye ”jeg filosoferer på alt for jeg ser ting fra alle sider”-skriving. Du trenger ikke si du filosoferer hver gang du gjør det. Høres ut som du prøver (for hardt) å vise at du ikke bare er den bimboen det ser ut som du er når man med en gang kikker inn på bloggen din. Og jeg sier IKKE at du er det, for da hadde jeg nok ikke sitti her å lest. Men bare en liten irritasjon fra min side:)

    20. ka e det du har i tryne?? har du ikkje speil eller e du så jævli dårlig te å sminke dæ?? du ser jo ikkje ut :-O

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg