lionheart – cover

Jeg ble tipset om at noen søte jenter allerede har laget cover av lionheart, faktisk kom disse ut på youtube kun dager etter at sangen min ble sluppet – så sinnsykt gøy, og ikke minst rørende å se på! Det føles ganske rart at det er min sang de sitter og synger, og så flinke som de begge er. Man har talent når man gjør en slik sang om til sin egen, på den måten disse jentene gjør. Jeg bøyer meg i støvet, tar av meg hatten, og alt mulig annet som er mulig av beudring. Jeg setter så stor pris på det!

 

 

Når vi først er inne på sanger – husker noen av dere sangvideoen min, cover av Lana del Rey sin videogames? Haha, spilt inn på badet i barndomshjemmet, med pcen som mikrofon og musikk fra youtube. Det er to år siden nå, og jeg hadde kommet hjem fra hovefestivalen samme dag – jeg så Lana live der, og ble så inspirert av hele den dama, så derfor måtte jeg bare lage en selv! Nå når jeg hører denne synes jeg ikke den er særlig bra, men med tanke på at det er to år siden + jeg var ganske sliten etter en hard uke, så er det ikke så aller verst 🙂 Om dere ser rundt på youtubebrukeren min har jeg tidligere lagt ut cover av the climb og i’m yours også! 

 

Ellers kan jeg informere om at lionheart har blitt hørt 400 000 ganger på spotify, 20 000 ganger på wimp, 4. plass på itunes og til sammen på teaseren og sangen, over 140 000 views på youtube (uten musikkvideo!). Det synes jeg er veldig bra, og jeg er så klart kjempeglad og fornøyd med det. Til uken skal jeg spille inn en live, rolig versjon av sangen med band og det hele, video kommer så klart her på bloggen. Gleder meg til det! Om noen enda ikke har fått med seg sangen, kan dere høre den på spotify HER, og itunes HER (jeg har ikke wimp, så vet ikke noe om linken der – dere finner den sikkert, håper jeg!)


Jeg er hjemme i leiligheten min og har akkurat spist middag – nå skal jeg ta en joggetur, svare på mailer og til sist sette opp noe slags neon-lys i badekaret, tror det bir sykt kult! Kan vise dere senere om dere vil? Og ja, som vanlig var det mange som missforsto innlegget mitt om norwegian. . Det var deres feil at jeg mistet flyet, fordi jeg var over en time tidlig ute på flyplassen, og hadde rukket det fint, om ikke deres maskiner var nede. Får jeg erstatning? Nei. Kom jeg med på et fly idag? Nei. Måtte jeg selv ordne fly til imorgen? Ja. Ble turen min tilbake til oslo dekt? Nei. 

69 kommentarer
    1. Sangen av video games syns jeg var helt forferdelig iforhold til lionheart! Haha sorry, men bare for å være helt ærlig. Digger lionheart liksom 🙂

    2. Lionheart blir spilt mye i hus her! Guttan våres (3&4år) ble fortalt at Lion betyr Løve så nå hører man hver gang man setter seg i bilen eller bare hører musikk hjemme: Kan vi høre på Løve sangen???!!
      Godt likt her hvertfall 😃

    3. åhh den lana sangen var jo helt fantastisk
      elsker Lana, og elsker dejjj, så det ble jo en perfekt kombinasjon!!
      thanyou sophyy, for din nydlige stemme hehhe

    4. Dei cover-versjonane sugde jo, jentene prøver openbart altfor hardt og det høyres anstrengt og stygt ut… Nei, huff!

    5. Det forrige innlegget ditt var helt forferdelig. At det går an. For en diva du er! Det at du i det hele tatt kan klage på at syke, gamle mennesker kom før deg i køen? Eier du ikke medfølelse? Du er så selvsentrert at det er ekkelt. Det at du kan skrive at du er blitt så voksen må være den mest ironiske utalelsen noen sinne. Og som du så i forrige innelgg var det ikke bare norwegian sine maskiner som var ute av drift, så det at du henger ut ett spesikt reiseselskap, er råtten og umoralskt gjort. Kanskje du hadde hatt en annen undertone hvis du hadde fått turen sponset? 😉 Du vet jo hvordan opplevelser og produkter blir da; helt fantastiske og uerstattelige. Skjønner veldig godt at du ble frustrert, men å oppfordre alle til å snakke stygt om ett selskap på bloggen din er ikke bare umodent og patetisk gjort, men det er rett og slett ondsinnet. Du kan prøve å fortelle alle hvor snill, fantastisk og reflektert du er. Du lurer ingen for fem flate øre. Prøv å sette andre behov forann dine egne til en forandring, prøv å være en omtenksom person som bryr seg om andre. Og ikke bare når du får betalt for omgås fattige barn, eller du skal redde det siste som er igjen å redde av ryktet ditt. Det gode vinner alltid over det onde til slutt, og jeg er litt usikker på hvilken side du hører hjemme på.

    6. Ærlig talt, slutt å oppfør deg som en drittunge. Norwegian har tekniske problemer de som alle andre. Du er bare helt fjortis i hodet ditt. Skjerp deg din lille dritt

    7. Coverene er sykt brae!
      Lionheart sangen er også skikkelig bra 😮
      OG TIL ALLE DRITTKOMMENTARENE: kan dere være så snill å bare holde kjeft?! Det er helt sykt åssen folk bare sier dritt om andre og det teiteste er at de er “anonyme” de klarer ikke engang å vise seg frem. Jeg vet folk har sine egne meninger, det respekterer jeg helt. Men det finnes grenser, enten så viser de seg frem eller så kan de bare gå. Jeg takler ikke sånne negative mennesker som har aldri noe positivt å si. Virkelig.
      Sophie Elise: STÅ PÅ! Virkelig ikke bry deg om all det negative. Dessverre så er noen mennesker her i verden sånn, men hva kan vi gjøre? Jo tenkte positivt og gå videre 🙂

    8. Elske sangen og deg! :)) Men æ bare lurte på om du kunne ha en spørsmålsrunde snart? Begynne å bli lenge sia nu.

    9. Kan du synge den på speilreflekskameraet ditt så vi kan høre deg synge den “akustisk” ! har såå lyst til det, sangen sitter fast i hodet mitt!

    10. Cover-versjonene er like elendige som sangen din. Du kan faktisk ikke synge og forstår hvorfor du har valgt å ha auto tune i sangen din, det er jo for å dekke over det faktum at du faktisk ikke har en sangstemme, hvorfor du i det hele tatt gidder å promotere at du har så fantastisk stemme skjønner jeg ikke.
      Og jeg må ellers skrive at jeg faktisk begynte å like det du skrev på bloggen, jeg trodde du var både smart, oppegående og hadde gode og reflekterte meninger, som jeg faktisk kunne si meg enig i. Men i det siste, har du virket negativ, ekstremt selvsenteret og ikke minst oppført deg som en skikkelig bortskjemt diva. Hva har egentlig skjedd med deg? Hvor ble det av den gode og fine personen du var før? Dette er siste kommentar jeg legger igjen til deg og med det har du mistet meg som leser, som om du egentlig bryr deg, for jeg tror i grunnen ikke du bryr deg særlig om leserne dine, det virker i hvertfall ikke sånn nå. Og i grunnen hadde det vært like greit om flere leser sluttet å lese bloggen din, for du fortjener ikke den gode oppmerksomheten du faktisk får, du er nødt til å endre deg, til det bedre.

    11. Jeg mener å huske at før du slapp sangen din så da du at det ikke blir noe Miley Cyrus eller Lana Del Rey lignende – hvilken artist mener du at du selv er lik? eller hvilken artist du synes Lionheart er mest lik? 🙂

    12. Beatriz: hvis hun virkelig ikke bryr seg om leserne sine, så tror jeg ikke at hun hadde giddet
      å lage innlegg hver dag. Kanskje hun også gjør det for penger (everyone wants money) men også pga leserne sine. Hun får både positive og negative kommentarer,men jeg skjønner ikke hvorfor folk som deg bryr seg? Hvis du ikke er interessert så gir det ikke mening at du/ dere er her. Eller slenger dritt, for hun blir ikke bedre person av det. Sophie tørr å være seg selv, og har sterke
      meninger om ting – å bryr seg lite om hva andre syntes. Slik er hun. Istedenfor å bruke din “kostbare”
      tid på å slenge drittkommentarer kan du finne på noe annet sunt å gjøre

    13. Kjenner jeg blir utrolig irritert over alle disse negative kommentarene ovenfor! Sophie Elise er fantastisk, et down to earth – menneske, så nå får dere faen meg tenke på dere selv før dere dømmer andre! Elsker sangen din Sophie! Var forresten på blogg-klessalget, og har lagt ut bildet på instagram: amaliewj!

    14. Var du ikke på konserten til miley cyrus? Siden du ikke har skrevet noe om den, for jeg lurer på hva du synes om den 🙂

    15. Du har ikke laget noen sang. Du har bare sunget etter noen andre som først har sunget inn sangen slik at du hadde noe å gå etter. Hele produksjonen er en vits.

    16. Det er jo kun for at du linker og reklamerer for sangen “din” på bloggen tusen ganger at den har blitt hørt og sett så mange ganger. Folk er nyskjerrige:) og den kom raskt på topplista på Spotify, men ser den forsvinner like raskt igjen.. Så det er nok ikke så mange som digger den.. Alle som har hørt coverene dine på andre sanger vet jo at du ikke kan synge.. Du kan jo ta å legge ut coverlåt av lionheart uten noe band o.l. med – slik alle ønsker du skal gjøre. Og også synge alle de lyse tonene, som du alltid unngår i alle coverlåtene du har gjort:)
      Seriøst, den bloggen her er bare søppel nå. Kun reklame. Reklame, reklame. Dobbelmoralsk. Du snakker faktisk dritt om slike som deg selv på bloggen. Hvis det ikke er reklame på dårlig sminke og klær med hasjplanter og what not du har fått sponset, er det en dårlig sang eller tv-program du driter deg ut i. Kan du ikke blogge som du gjor før heller? Eller like greit bare slutte å blogge – og finn deg en ordentlig jobb hvis det er slik du blir å fortsette. Ingen her liker reklameblogger.
      Og det var en stund du virket skikkelig koselig og grei, men du er jo tidenes drittunge. Du snakker stygt om alt og alle som ikke mener det samme som deg, du stjeler artikler fra andre fordi du ikke gidder å skrive selv, og du aner ikke hva det er du egentlig har postet engang, du mener du gjør mer enn alle andre for dyr og mennesker, vel – tenk på hva alle vi andre gjør som vi bare lar vær å skryte av? Og du får gjort de “gode gjerningene” du gjør – gratis, mens vi andre jobber og betaler faktisk for det:) du får sponset turer o.l. For å gjøre slikt. Vi andre står på og faktisk viser at vi bryr oss, mens du bare er der.. Du er så selvsentrert og egoistisk at jeg blir kvalm. Du bryr deg ikke om at du gjør noe godt for noen. Du bryr deg om at ANDRE skal SE at du gjør noe godt for noen andre.
      Og forresten, kanskje norwegian behandler deg slik – fordi du behandler dem som søppel? Håper virkelig andre begynner å se hvordan du egentlig er. Du er ikke en god person i det heletatt. Men eneste måten du kan få folk til å tro på at du er det er jo å skryte deg selv opp i skyene.. Men les i kommentarfeltet ditt på de siste innleggene dine.. Så ser du at du har mange ekstremt misfornøyde lesere.

    17. Veldig bra kommentar over meg her. Eieren av denne bloggen stjeler fra utenlandske moteblader og Fra andre bloggere og bruker det hun finner på sin egen blogg uten å si klart og tydelig hvor hun har tatt det fra. Dert er ren avskrifter mange ganger. Simpelt tyveri kalles det i krimsjargong.

    18. Ho første vet jeg hvem er, og gitaren hennes hørtes helt jævlig ut! Huff, den var ikke stemt :s Og den andre kom ut dagen etter din låt kom ut, så de var raske på labben begge to!

    19. Helt ærlig, så er sikke syngingen deres til å skryte av. For meg så holder det liksom ikke med at du er helt ok til å synge, du må være _flink_ til å synge, og det det var hverken den første jenta eller den andre jenta.
      De har ingenting spesielt med stemmene deres, og er langt fra originale. De har den typiske jentestemmen som så utrolig mange jenter bruker, fordi det høres ut akkurat som alle andre – og dermed tror de at de kan synge.
      Altså, det skal selvfølgelig være lov til å synge så mye man vil, men så skal man være ærlig også.

    20. Hei Sophie Elise!
      Aller først må jeg bare få lov til å skryte av den cd’n du har laget, og jeg er imponert over hvor kjempefin stemme du har. Den sangen kommer til å bli en hit i sommer både for dere yngre og oss “gamlinger” 🙂 Jobber selv med musikk (spiller tverrfløyte, synger to kor og dirigerer kor). Har mange års erfaring som dirigent for ungdomskor, og jeg er imponert over hvor mange ungdommer som har store talenter når det gjelder sang.
      Kjempemorsomt at de lager sine versjoner av sangen din 🙂 Da har du greid å nå ut til de som har hørt sangen 🙂
      Lykke til videre 🙂
      Hilsen
      Toril

    21. Har du snart tenkt å svare på all tilbakemelding fra “it’s our party we can do what we want”-innlegget? Vi trenger en forklaring, for etter dette er du ikke akkurat vår favorittblogger lengre.

    22. Mulig at coverene var bra, men den 1. Jenta må virkelig stemme gitaren sin, jeg klarte rett og slett ikke høre på..Men uansett kult at folk har begynt å lage cover av låten din 🙂

    23. Flaut for deg at andre synger din sang bedre enn deg. Beklager men du blir aldri en sang stjerne, det har du ikke stemme til. For det andre er du dum som ett brød, jeg mener, du er jo så reflektert at du mot sier deg selv i annet hvert innlegg og rakker ned på både det ene og det andre, ja det stemmer du er jo blidt så voksen du nå, bod for deg sjæl i 2 mnd eller hva det er, hallo. Du kommer så ti å se tilbake på deg selv om noen år og lure på hva fan så feila deg. Hvorfor skal vi respektere deg når du eier null respekt for andre mennesker og deres valg? Hvorfor krever du respekt for dine egne valg og standpunkter når du ikke kan gi det samme. Respekt er ikke noe du får før du kan gi det, ei heller noe du kan kreve. Husk at alle “ååååh jeg elsker deg og ååååh jeg er sååååå enig meg deg” kommer fra bittesmå små jenter som ikke har fått hår på musa enda. Selvfølgelig syns de du er både voksen og reflekter, men hallo da, de er 13 år, hva forventer du.

    24. Dersom du var voksen og reflektert hadde det ikke vært behov for å poengtere dette så ofte som du gjør.

    25. Bare drittunger synger om løvehjerter! Hadde du hatt et løvehjerte så hadde du ikke operert deg fra topp til tå!

    26. Lurer på hvor mye vett det er oppe i hue på enkelte her. Hvilken rett har dere til og kritisere henne på den måten som dere gjør ?? Er dere så mye bedre ?? vist det plager dere det Sophie Elise gjør,hvorfor i alle dager er dere her da ?? lage kvalme og spre unødvendig oppgulp på blogger . Er det sjalusi ?? Er dere ikke flaue over slik dere skriver. Lurer virkelig på hvor gamle enkle av dere er. Det er sant som dem sier,mange jenter kan være forferdelig stygge mot hverandre. Og den ene setter den andre opp. Det er mobbing og lavmål av dere !!! Stå på Sophie Elise,slike mennesker finner man dessverre over alt. Bare og neglisjere det og hev deg over sånne stygge kommentarer.

    27. Jeg har faktisk ikke hørt låten din før nå, men seriøst, du har fantastisk stemme. Tror du har en lys fremtid i vente!

    28. Hva skjer med masse reklameinnlegg og dårlig blogging i det siste? Forstår at det sikkert skjer mye i livet ditt, men da kan du si ifra!:)

    29. Skjønner ikke hvorfor det er så mange som klarer å skrive så stygge kommentarer til deg, men etter min mening blir det veldig lite seriøst når de “gjemmer seg” ved å være anonym. Synes sangen du sang var fin jeg, har den på telefonen 😉

    30. Hvorfor blogger du så sjeldent disse dager?? Du hadde jo en periode der det var liksom bare BANG BANG BANG BANG med blogginnlegg, men nå… Kom igjen Sophieeee

    31. Liker sangen jeg, veldig fengende! Må virkelig si at du er rå, du er min favblogger nettopp fordi det virker som om du er 100 % deg selv! Vakker er du og Sophie! lykke til videre med synging og blogg!

    32. Belle: Hei! Det er fordi det har vært en del reising, og dårlig tid. Men jeg skal gjøre mitt aller beste for at det kommer seg opp igjen, det er jo så gøy å blogge! 🙂 Håper to innlegg per dag er bedre enn ingenting

    33. Du har virkelig en fin stemme! Hører det godt i versjonen din av Lana, men det kommer dessverre ikke så godt fram i Lionheart.

    34. Alle er vel entitled til sine egne meninger, men må ærlig talt meg si at jeg blir sjokkert over at andre syntes dette her var “sykt bra”.
      Beyonce er sykt bra. Miley Cyrus er sykt bra. Adele er sykt bra.
      Dette var helt OK synging.

    35. Synes du er kjempeflink til å synge, og eeeelsker bloggen din! Skjønner ikke hva folk har imot deg, du er jo helt nydelig<3

    36. Hva folk får seg til å skrive….. Tina Mondelia er kjempeflink, jeg vet dette fordi jeg kan litt om musikk, og jeg hører om noe er falskt, gitaren høres falsk ut fordi hun filmer med mac, noe som ingen kan klage over. Herregud….

    37. hahahaaa hu som “synger” i den øverste filmen..det var jo helt grusomt!! artig 🙂 Jeg bare ææ noia, hvor er lydknappen??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg