FUCK NORWEGIAN

Har vært på flyplassen i fem timer idag. . 

 

Jeg har faktisk helt glemt å fortelle dere at jeg skulle til Harstad idag for noen dager! Hjem til fjell, hjem til havet, til mamma og pappa, hunden min og til vennene mine. Det rosa rommet mitt, med den store gode sengen, alle minnene. Mitt første kyss, første gang jeg var full, alle tårene jeg har grått, all latteren, og rommet jeg ble forelsket i på ekte, for første gang. Og som jeg gledet meg! Aller mest har jeg gledet meg til å se hunden min, lille Rigmor. Jeg har savnet henne så mye, den rare kroppen og personligheten hennes, når hun sjeler med øynene og legger ørene bak. Jeg sto opp som en sol klokken 06 i morges, var i strålende humør, kysset Mathias farvell mens han enda sov, og kom meg på flybussen. God tid hadde jeg, og godt humør. Så, endrer det seg brått. Jeg ankommer gardemoen en time før flyet går, altså veldig god tid når man flyr innenfor landegrensen. Men gardemoen er totalt kaos. Alle insjekkmaskinene til norwegian er nede, og det er 20 minutter kø i sikkerhetskontrollen. Hva skjer? Jo, jeg får sjekket inn både bagasjen og meg selv, men da er det i følge norwegian “for sent” selv om det er 20 minutter til flyet går. Jeg fikk beskjed om å vente til klokken 13:20, da går det et nytt fly og om jeg er heldig får jeg komme på der. Så, jeg sender bagasjen av sted, går inn på gardemoen og teller sekundene til det endelig er min tur til å sette kursen mot nord. Men, så klart får vi jeg ikke komme på det flyet heller. De prioriterer gamle damer som skriker om vondt i ryggen og familier som snakker om barnevakter som ikke kan passe barna. Hva i all verden? Hvorfor? Når jeg var den første som sto i kø? Det var 13 plasser ledige på flyet, og av en eller annen grunn fikk jeg ikke komme med. Norwegian har oppført seg både frekt, spydig og surt mot meg i hele dag, og det er ikke første gangen. Jeg er så lei av det selskapet, man kommer jo ingen vei med å være høflig å følge reglene. Her handler det om hvem som skriker høyest og truer med søksmål. Hvorfor skal det lønne seg å være kjip? Ah, så nå må jeg tilbake inn til oslo, og ta flyet herfra klokken 07:00 i morgen. .  Håper bare jeg kommer med det. Har noen av dere masse negative erfaringer med norwegian? Jeg føler de aldri har noen forståelse! På SAS er det helt annerledes. . Kanskje vi kan skrive masse fælt om de her, så får de dårlig omtale, hehe. 


Jaja, nå skal jeg sette meg i taxi hjem, men først skal jeg bare oppklare et par ting. Litt rare rykter i det siste i kommentarfeltet ser jeg, haha! Jeg var på Miley Cyrus konserten så jeg lyver ikke om det som noen rykter vil påstå, men kjørte til telenor arena, kom for sent innn på konserten, og var tom for batteri på telefonen. Jeg tok jo bilder med masse lesere så noen “beviser” må det nesten være på at jeg var der? Fantastisk konsert uansett, hadde frysninger heele tiden og var veldig nær å felle en tåre eller to! Og, for å avkrefte et annet rykte. Jeg er ikke på sykehus. Jeg var veldig dårlig i går og på Lørdag, så hadde ikke energi til å blogge så alt for mye. Men om jeg hadde vært på sykehus, så hadde jeg nok gitt dere beskjed! 🙂 

 

124 kommentarer
    1. er det noen grunn til at du valgte norwegian å ikke SAS? Om det er prisen, kan du bestille ungdomsbilletter hos SAS fram til du er 26. Det gjør jeg, de koster mellom 5-600 i hele Europa omtrent!

    2. Ta flytogene fra Oslo S, så sjekker du inn der før du tar toget, da er det bare å slenge bagasjen på båndet på Oslo lufthavn.

    3. flyr aldri med Norwegian , de er så sure .. med alt liksom , med SAS så får jeg mye mer hjelp med både bagasjen ,de er alltid hyggelig og de er ikke like strenge på vekta som Norwegian , der er jo de jævla nazi. er det kilo for mye så må du enten kaste det ellers så må du betale 150 kr for en jævla kilo. Skjønner deg godt.

    4. Flyet til sas var 12 timer forsinket en gang, men de tilbydde hotell til oss med middag og lunsj selv om det fleste budde ganske nerme flyplassen. Vi kunne også velge å reise hjem, men når man først var kommet seg ut av huset, ville de fleste vær på hotellet. – Selv om det var ulempe med at det var 12 timer forsinket, var det bra service fra sas! 🙂
      Har ikke opplevd noe med norwegian, men har hørt utrolig mye negativt : /

    5. Norwegian rotet bort min koffert å fikk den ikke før etter 4 dager…. enda det gikk fly til der jeg var hver dag. De sa jeg skulle få tilbake pengene jeg måtte kjøpe får de 4 dagene. Men de har jeg enda ikke fått.

    6. “Stakkars deg”.Eller kanskje ikke.
      Uheldige kan alle være,uansett flyselskap.
      Men sånn er livet,en må forvente å støte på noen hindringer av og til.:)

    7. Hadde blitt fullstendig forbanna! Ikke nok med at de allerde har nekta deg på flyet 1 gang pga DE har problemer med maskinene sine, for det andre… Ikke en beklagelse en gang? Og ikke villige til å prøve å gjøre en innsats for å ordne på ting. Det er så mye dritt med Norwegian, blir helt gaaaaal!! Godt å lese at andre og har dårlig erfaring!! Hadde vertfall gått videre med dette… Tragisk :-p

    8. Norwegian er helt jævlige! Jeg mistet flyet mitt en gang pga hun i skranken med bagasjen glemte å gi oss billettene til innsjekking i London.

      Hun nektet på at hun hadde de, og sa at vi sikkert hadde rotet de vekk. TREDJE gangen jeg gikk ned for å be henne om å lete, fant hun de. De lå rett foran henne. Vi mistet flyet, måtte skifte flyplass og fly, vente 8 timer og betale 3000 kroner for det som hadde kostet oss 500 kr.
      fuck de haha:((

    9. Hmm, rart dette med Norwegian! Jeg flyr ganske mye, og bruker Norwegian i hvertfall 2 ganger i måneden, og jeg har aldri hatt noe problemer med de! Jeg synes SAS er forferdelig.. Overrasker meg denne oppførselen til Norwegian, det har alltid gått kjempe fint med meg 🙂
      Kan hende du var litt uheldig med de som jobbet den dagen..

    10. Du var nok bare uheldig! Sånt skjer hver dag med tusenvis av mennesker, med forskjellige flyselskaper. Selv fløy jeg Norwegian sine Dreamliner-fly til og fra Thailand i julen, og hadde ingen problemer i det hele tatt, men samtidig satt fler og ventet i 24 timer på flyet sitt. Sånt skjer rett og slett, uansett hvilket flyselskap du flyr med.

    11. Det er veldig mange som har dårlige erfaringer med Norwegian. Etter min mening fortjener de å få høre det også, så kan det hende de blir bedre.

    12. Er helt enig i hva du skriver! Da jeg skulle på en konsert i Oslo i fjor skjedde noe av det samme og vi kom ikke med det forbanna flyet. Det endte med at vi måtte kjøpe helt nye billetter med SAS.

    13. At du kommer bare en time før flye går er da ikke Norwegian sin feil.. At de har feil på maskiner osv kan skje alle. Derfor man burde beregne ekstra tid når man reiser..Og hvorfor reise med norwegian når du missliker de så mye ?

    14. Ånei du er ikke overfladisk i det hele tatt.. Alt handler ikke bare om deg og ditt. Å vente et par timer ekstra er bare fint med tanke på at du gjør en tjeneste for noen som virkelig trenger det.

    15. Folkens. Hvorfor blir noen av dere sure fordi hun skriver et innlegg om hva hun opplevde idag? Jeg tenker at dere også hadde vært like irritert hvis dere opplevde det samme som henne. Det å vente så lenge som det hun gjorde idag og ikke få kommet inn er veldig urettferdig. Så jeg skjønner godt at hun er irritert.
      Sophie, husker ikke helt hvilken flyselskap det var men husker jeg riktig var det Norwegian og da ba de oss om å bytte plassen vi hadde fordi en dame ikke ville sitte der hun hadde plass. Under turen ble vi flytta 3 ganger og det var så irriterende fordi de var ikke hyggelige i det hele tatt.

    16. Jeg var I Harstad I april i år for å besøke kjæresten og skulle reise med Norwegian hjem kl 2 den dagen. Kom tidsnok og alt var greit før vi fikk høre at flyet var forsinket. Senere ble det en feil med flyet og de måtte hente en mekaniker fra Oslo faktisk. Så kl 10 på kvelden etter 8 timer på flyplassen og ikke ha fått plass på noe annet fly kom vi tim Oslo kl 12 på kvelden, da hadde selvsagt siste fly til Trondheim allerede gått og jeg måtte ligge på hotell ved flyplassen og fikk sove 2 timer før jeg måtte opp og ta tidligste fly hjem. Værste jeg har vært med på. Skulle tro det var ikke nok å måtte forlate kjæresten for 3 måneder, og i tillegg måtte sitte helt alene på en flyplass o Harstad når man er 18 år gammel var ikke en gøy opplevelse. Fikk ingen informasjon fra Norwegian og måtte bare klare meg selv, var ingen hjelp å få. Reiser med SAS fra nå av for å si det sånn.

    17. Da jeg var i New York i vinter fikk vi plutselig beskjed kvelden før avreise at flyene (dreamliner) deres måtte på vedlikehold…selvfølgelig. Så da fikk vi tilbud om å booke om så vi kunne reise noen dager senere, eller bli med på et de hadde leid inn fra et ghetto selskap fra Østerrike eller noe. Ettersom vi måtte hjem til jobb og skole, ble vi med på “ghettoflyet”. Vi fikk kjempedårlige plasser, ingen vindu og flyet bråkte som om det var på vei til å styrte. Fuck Norwegian sier jeg bare

    18. Jeg digger Norwegian. Om du Bergner god tid hadde du jo kommet med flyet….. Så du gleder deg til å se vennene dine i Harstad?? Trodde du var blitt for voksen for dem jeg….

    19. Blitt for voksen for vennene sine? Hva i alle dager? Bare fordi hun har flyttet for seg selv, vil det ikke si at hun har blitt for voksen.
      Har alltid reist med SAS etter alle omtalene jeg har hørt, har reist med Norwegian EN gang og det var en 2 timers tur. Gikk ganske fint, faktisk.

    20. Haha! å kor blei d av ho som snakka ne på alle som hang sæ opp i små ting. Når du sjøl oppføre dæ så teit får å ikke komme på et fly. Å ka så om andre blei prioritert før dæ? du e ong, frisk å oppegåanes. D skade da ikke at du må vente?

    21. Norwegian vet sikkert hvilken diva du er så derfor kommer ikke du med bare fordi det hadde passet deg best. Norwegian er best. Du må tåle at det kan skjære seg i flytrafikken også. OG det eksisterer andre mennesker som er i samme situasjon som deg som også må finne seg i å vente. Så slutt med den klagingen og å spre dritt om selskaper bare fordi de ikke danser etter din pipe! Drittunge

    22. Fløy med norwegian i går og tror du ikke de har klart å ødelegge kofferten min som var kjøpt for 4 uker siden? Støtter deg på dette!!

    23. Jeg flyr bare med Norwegian. Skjønner at det er kjipt, men det som skjedde skjer dessverre med Sas også, utrolig umodent og skrive at alle skal skrive sine dårlige erfaringer.
      Uansett, aldri hatt en dårlig opplevsele med Norwegian, fortjener all credit:-)

    24. Bare bra erfaringer med Norwegian her! Så utrolig diva du har blitt!! Om dy absolutt måtte komme med detflyet så bergn bedre tid neste gang..

    25. Norwegian suger, herregud. Vi kom et 1 minutt for sent til at de stengte gaten i London og de nektet å slippe oss inn. Vi hadde også fått en melding om at flyet var et kvarter forsinket så det var en grunn til at vi aller først kom for sent. Og vi spurte om vi ikke kunne være så snill å få komme med, men da klikket hun damen som kunne slippe oss inn og begynte å kjefte på oss i sånn 5 minutter. Hun sa at nå forsinket VI flyet fordi de måtte ta ut bagasjen (som da tydeligvis var i flyet som STO PÅ UTSIDEN) og det kom en person ut fra flyet.. (?!).
      Enten opp med at vi måtte betale nesten 10 000 kroner og vente 15 timer på flyplassen. Fikk absolutt ingen hjelp av noen som jobbet i Norwegian (både i London og vi ringte hjem til Norwegian i Norge og de ville heller ikke hjelpe oss med noe som helst), men informasjonsdisken hjalp oss litt på vei.

    26. Haha, kan ikke annet enn le av de som sier du skulle beregnet bedre tid.. Å være der en time før flyet går renholder god tid så lenge det er innenlands, da trenger du jo egentlig ikke være der før 30min før avgang så.. Hvorfor har alle blitt så negative til deg her nå? Sjalusien tar overhånd..

    27. ser ikke helt at du kan klage når du bare kom en time før flyet skulle gå 🙂 man skal komme 2 timer før, uavhengig om det er innlands eller utlands fly, så at du mast lyet pga. lange køer er egentlig din feil. Men at de var sure og slikt er selfølgelig ikke greit

    28. Japp! Liker IKKE Norwegian. Endte opp med en reise på 12 timer, som egentlig bare skulle ta 2!! På toppen av det hele; satt jeg inne på flyet i 8 timer av 12, og vi fikk hverken mat eller vann, de tilbydde ingenting og oppdaterte oss sjelden. Snakk om dårlig kundeservice og firma!

    29. Var på ferie i sommer – i Kroatia, og da vi skulle hjem kl. 9 på morgenen fikk vi høre at flyet var en time forsinka. Vi ventet, og det kom ikke noe mere, og det var ingen melding og få. Klokken hadde passert 10, og det kom fortsatt ikke noe fly. Vi spurte de som jobbet der, men de fikk ikke vite noe. Ringte også Norwegian, som bare ble sur for at vi ringte + at de ikke viste hva som skjedde, og var heller ikke villig til og finne det ut. Flyplassen ble tom, og det var bare oss norske som satt igjen. Mange var redde, og trøtte – og klokke ble rundt 4, og da kunne vi forlate flyplassen i 2-3 timer – noe vi ikke orket når det var så langt til nermeste sentrum. Vi fikk fortsatt ikke vite noe som helst, og kiosken på flyplassen hadde nesten ikke mat igjen – alle butikkene der var stengt – og alle var sure og grettene. Da klokka var 00.30 neste dag, hadde Norwegian gjort til at vi kunne få noen rester fra resturangen ved flyplassen – som alle spiste for at de var så sultene. Etter litt fikk vi også vite at flyet var klart til omstiging. Vi ventet til sammen 20 timer på flyplassen uten og vite noe som helst. Det var også små barn der som var sååå slitene, og mange som måtte ta seg fri fra jobb også videre. Skikkelig skuffet over selskapet!

    30. Jeg har nesten bare negative erfaringer med norwegian, har flydd med dem 3 ganger nå det siste året og det har vært unødvendige feil og opplevelser fra deres side alle 3 gangene. Sommeren 2013 skullejegi til Italia hvor kofferten min kom på et fly til egypt og det gikk 5 dager før jeg fikk den igjen o jeg har fortsatt ikke fått pengene jeg måtte bruke på nytt tøy i erstatning. I julen skulle jeg til Stavanger hvor en gretten dame i skranken mente jeg hadde for tung koffert når det var feil med vekten deres og jeg måtte betale 200kr for å få med kofferten. I februar dro jeg og min mor til London og endte opp med å vente 10 timer på flyplassen uten noenting fordi vi kom 2 minutter for sent til gaten og en pistre kjerring mente at det var for sent og at flyet ikke hadde tid til å vente. Flyet lettet ikke før etter en halvtime og damen som satt i skranken hadde ikke mer å si enn “åja, men det kunne da ikke jeg vite”. Jeg blir så forbanna sur bare ved tanken, jeg aner ikke hvorfor jeg i det hele tatt har giddet å fly med dem, men ALDRI mer.

    31. Henrett alle gamle folk. Fy faen, er så piss lei de! Jobber i dagligvarebutikk og det er bare negativitet hele jævla tiden

    32. Jeg sitter nå å skriver eksamen i pedagogikk og ville takke deg for Lionheart som holder humøret mitt oppe når jeg er mest lei! Håper dette fikk smilet ditt tilbake i dag! 🙂

    33. herregud det var jo ikke norwegian sin feil at det var 20 min sikkerhetskontroll haha….. jeg reiste med sas/widerøe idag og alle deres billettautomater var nede, kom opp at jeg måtte kontakte personalet, men der var det jo også 20 min kø, og for å få hjelp fra en litt mer “profesjonell” skrant av sas måtte jeg vente til 20++stk foran meg hadde fått hjelp, og det hadde jeg ikke tid til fordi jeg som deg møtte opp “kun” 1 time før. Uansett, jeg måtte stå 20 min i sikkerhetskontrollen, og jeg så at gaten min (som er aller lengst bort på hele flyplassen) holdte på å lukkes, så jeg måtte løpe som en gal da det kun var 8 min til flyet skulle ha lettet, og jeg hadde en stakkars valp med meg som bæsjet i buret sitt før vi endelig kom fram til det svette widerøe-flyet. så nei – idag var det IKKE norwegian sin feil at ting ble kaotisk, det var flyplassen generelt. tilogmed flytoget var så stappa at man måtte stå. tror ikke dèt var norwegian sin feil heller……

    34. Me skulle reise heim fra Paris, men flyet blei kansellert pga tåka som hadde forsvunne. Me blei to dagar forseinka, og Norwegian skaffa oss ikkje hotell eller ny heimreise. Og me var eit heilt fly då som verken hadde plass å bu og ingen heimreise.
      Så me skal aldri fly med dei igjen!

    35. Jeg har også KUN negative erfaringer med Norwegian, så her går det alltid i SAS (med mindre det er et knalltilbud fra Norwegian, og jeg har dårlig råd, angrer hver gang). Jeg har flydd x antall år etter et avstandsforhold, og var ute å fløy fra Trondheim til Oslo minst en gang i mnd. Senere flyttet jeg til Oslo, og flyr opp til Trondheim minst hver tredje mnd.
      1. Norwegian er alltid forsinka
      2. De er NAZI på kolli (jeg har betalt overvekt på 0,7kg)
      3. Servicen er helt forferdelig
      Jeg har opplevd å sitte både tre, fire og fem timer på å komme meg hjem, aldri med SAS. En påskeferie var det helt kaos, noe som var forventet, og jeg la inn hele TO(!!) timer på Værnes for å ha god tid. Norwegian hadde ÈN skranke åpen for spesialbagasje (og ca 3/4 av passasjerene hadde med seg ski o.l), mens SAS hadde vel nærmere fem. Når det var endelig min tur opplevde jeg det samme som deg, var det 20min til take-off, og jeg ble bedt om å kjøpe ny billett siden jeg skulle jo “tross alt” beregne bedre tid.
      Når jeg fløy med SAS kom jeg en gang 20min før take-off pga tvunget overtid på jobb, og jeg fikk ny flybillett når det hele egentlig var min feil – fantastisk service! Dessuten vet du hva du får siden alt er i billetten, så du slipper og styre med å bestille bagasje. Noe så fantastisk som en frokost og kaffe, når du er oppe å flyr i 7-8 tiden er jo en selvfølge, ikke med norwegian.
      Nei, uff, møkkaselskap, og jeg kjenner jeg angrer for at jeg gikk på et tilbud, slik at neste flyreise blir med forbanna Norwegian.

    36. Hei Sophie Elise:)
      Jeg anser meg som skap-blogg-leser, og er i begynnelsen av tjueårene. Jeg greide ikke la vær å kommentere nå for første gang, men du er absolutt nydelig! Leser kun din blogg, kun fordi jeg alltid får en bedre dag når jeg titter innom bloggen din. Men også når jeg ser deg på tv, og nå hører den nye sangen din! Jeg beundrer deg enormt, du fortjener ikke nok ros.
      Jeg er nylig diagnosert tre typer angst-lidelser, psykose lidelse, depperisjon og spiseforstyrrels i form av Bulemia. Dette er noe jeg ikke er åpen om, og forteller kun de aller nærmeste, det er fryktelig godt å kunne skrive det til deg, og være anonym. Så poenget mitt med dette er, du er et forbilde for meg, for å vise at livet er verdt, livet er godt, man må opp å gjøre de tingene man ønsker, få mer ut av hverdagen, ha det gøy. Jeg setter enormt pris på deg, det du står for og deg som person.
      Forsett å blogge, fortsett å synge, fortsett å lev livet. Akkurat som den du er.
      Varme hilser fra Charlotte 🙂

    37. Fløy med Norwegian i før jul, sjekket inn barnesete til lille og da jeg fikk det tilbake var det ødelagt, så ut som det var blitt brukt som fotballen til en elefant!! forsøkte å få hjelp av dem i norwgianskranken, de beklaget ikke en gang hendelsen, sa kun at dette måtte jeg ta på reiseforskikringen min :/ aldri om jeg flyr med dem igjen

    38. Skjønner at det er kjipt å miste flyet, men ærlig talt.. at du mener du skal få gå foran gamle mennesker og folk med barn er bare dumt! Så klart blir du mindre prioritert da, det suger men sånn er det. Jeg har ikke hatt problemer med Norwegian, men RyanAir.. DE er strenge!

    39. Norwegian er helt grusom. Satt på et fly til Thailand hvor en eldre dame ved siden av meg frøys seg blå åå leppene sine. Det var iskaldt på flyet og hun spurte om et pledd. Først sa flyvertinnen skikkelig frekt, “øøh nei, vi selger mat, ikke tekstiler! “Og rullet med øynene. En halvtime senere bevitnet vi at de faktisk HADDE pledd, da en flyvertinne åpnet en compartment above og haugevis av røde norwegianpledd ramlet ut. Vi tok tak i henne og sa at nå som det var påvist, kunne de jo sørge for at dama ikke fikk kollbrann i bena og låne henne et pledd. Hun trampet av gårde, kom tilbake med et pledd som hun faktisk presterte å SLENGE i tryne på 70åringen før hun som en liten drittunge strakte ut handa og brølte “DET BLIR 250 KRONER!”. Gamlemor skjønte at det var mellom 250kr eller å fryse ihjel så hun åpna lommeboka og tok ut 250NOK. “NEI DET GÅR IKKE! VI SKAL TIL THAILAND SÅ VI TAR KUN BHAT I KONTANTER!” og røska pleddet tilbake. Jeg ble så provosert at jeg reiste meg, gikk ned midtgangen i flyet og fortalte passasjerene hva som hadde skjedd og fikk både skjert og jakker samlet til den gamle damen. Da jeg skulle til å sette meg, rørt av medmenneskeligheten til passasjerene, og med god samvittighet da jeg så bort på den eldre kvinnen nå inntullet i bortlånte ytterklær, huket faen meg en av de sure fittevertinnene tak i meg og sa at dette var grunnlag for anmeldelse, det var nemlig ikke lov å tigge på fly. Gjett hvem som fikk en enormt lang og sint mail fra meg da flyet landet i Thailand. Denne historia får alle i min omgangskrets som i det hele tatt VURDERER å fly Norwegian høre.

    40. Du ER så morsom altså! Den ene dagen sier du at du er blitt så voksen, i neste klager du på at gamle, syke mennesker blir prioritert på flyplassen.
      Og, du skryter sånn av at du er begynt å svare i kommentarfeltet, men jeg ser et og annet svar fra deg og det er BARE på loveyou-kommentarer fra 13-åringer og kjempekritiske kommentarer du må beskytte deg overfor.

    41. Norwegian e ikke like bra som SAS nei… En gang æ sku ta fly fra Tromsø til Oslo så va hunden min som æ hadde me i kabinen redd. Så æ åpna opp baggen litt for å kose han og vips stakk han hode opp. Prøvde å legge han nedi igjen, men d gikk ikke me d første. Og da fikk æ beskjed av flyvertinnan om at æ måtte gå av flyet om han ikke la sæ ned me d samme. Enda d fortsatt va folk som sto i flyet og ordna baggasje osv. Heldigvis fikk æ til slutt lagt han nedi og fikk vært me.
      Når æ engang va i SAS derimot så kom ene flyvertinna og sa til mæ at æ bare kunne ha bagen åpen så æ fikk kosa me han under flyreisa, men at han selvfølgelig måtte være i bagen da. D va enda når han ikke klaga eller va redd eller noen ting. Og flere av vertinnan kom og sa dem va enig i d, fordi dem ikke likte at dyr skulle måtte presses nedi små bagger pp flyreise.

    42. Jeg satt inne på jævla post b og a jeg. Hele søndagen, slapp ikke ut før klokka 1730 vil heller være stuck på en flyplass

    43. Jeg må bare si meg enig med Lone.. Blir du ikke sliten av å være så negativ hele tiden? Jeg har sagt det før, og sier det igjen, du finnes jo ikke glad eller takknemlig for noe.. Hadde jeg hatt halvparten av dine penger, utseende, muligheter, i det hele tatt liv, hadde jeg ikke vært så sur. Kan du ikke glede deg litt over alt du har? 🙂 Livet ditt virker awesome.

    44. sas, er ikke såå bra liksom jeg måtte vente sånn tilsammen 19 timer på flyplassen siden de streika og vi skulle på cruise og båten venta jo ikke så da måtte vi innom flere land. også mista vi koffertene.

    45. Må bare si at det er jævlig latterlig dere som sier imot Sophie Elise her. Hun opplevde den verste servicen man kan få. SELVFØLGELIG skal hun være en av de som er første prioritert hvis det Norwegian sin feil at hun ikke kom på det flyet hun egentlig skulle på. Hvor barnslig er dere egentlig? Dere hadde vært like sure, irriterte, forbanna og skuffet over selskapet hvis dem gjorde dette mot dere frekke små-jævler som syter opp i kommentarfeltet her. Jeg har selv kjørt med Norwegian, og det gikk helt fint da, men det betyr ikke at dem er best i verden osv. osv.
      MEN håper det ordner seg for deg Sophie! Synes heller ikke at du skreiv i dette innlegget var feil/støtende, jeg syns det bare er bra at du ærlig og sier dine egne meninger 🙂 stå på sweety, dette fikser du vet du! <3

    46. Skjønner irritasjonen, Sophie! Jeg har fått hyggelig service på Norwegian, men en gang mistet jeg bussen jeg skulle ta fordi kapteinen valgte å vente på noen passasjerer som var forsinket, og da ble flyet også forsinket. DET kan jeg ikke forstå. Får også litt klaustrofobi i de trange setene og irriterer meg over forsinkelser. Men de har nye, flotte og trygge fly, oftest god service og lave priser 🙂
      Ellers flyr jeg mest Finnair og SAS og er superfornøyd!

    47. FOLK MÅ HUSKE AT NORWEGIAN ER ET LAVPRISSELSKAP!!!! Du får det du betaler for. Så forbanna enkelt er det.

    48. Hold kjeft din jævla megge, jeg skjønner ikke at sånne som deg kommenterer. Er det dritt så er det dritt, ferdig med det. Folk har forskjellige meninger. Og til deg sophie Elise andre som skulle på det flyet hadde kanskje også lyst til å på. De som jobber der ser jo også at de ikke skal slippe inn en stygg pissmegge som deg først uansett !

    49. du er så selvsentrert at det er kvalmt. alt handler om bare deg. begynn å tenk litt på andre i stedet for å være så opptatt av deg selv hele tiden.

    50. alle flyselskaper kan bli forsinket en gang iblant, denne gangen var det norwegian, og neste gang er det kanskje sas. Bør ikke ta helt av bare for en liten forsinkelse….Uansett, digger bloggen din:)

    51. En gang jeg reiste med Norwegian fra Bergen, ble kofferten min borte. Jeg ga beskjed , og Norwegian klarte ikke å finne ut hvor den hadde blitt av … De trodde den var stjålet, så jeg måtte skrive en liste med alt som var i bagen og hvor mye verdi det hadde til sammen. Og hele den lista , og all den ventinga og frustrasjon over ting jeg manglet for ingenting! For den kofferten hadde nemlig stått på hovedkontoret dems i kanskje 2 uker når de først fant det ut og ga beskjed.! Dårlig system og dårlig kundeservice. Jeg tror nok at dette kan skje alle flyselskaper, men så sykt uheldig du var! Jeg hadde blitt dårlig humør resten av dagen! Men tror man får litt det man betaler for, f.eks. Ryanair er jo dødsdårlige på alt av service , og det er dritbillig .. Så der har man ingen garanti! Men ellers har jeg ikke opplevd noe dårlig fra Norwegian, tror de bare er flinke til å gjøre store tabber, kommer nok mye an på de ansatte også, mennesker er jo forskjellige! Men skjønner frustrasjonen din godt!!!

    52. Hva skjer med deg egentlig? Helt ok å være frustrert, og skrive om det på bloggen! Men se å skjerp deg.. Selv om du har hatt en negativ opplevelse med Norwegian, betyr ikke det at de alltid er jævlige. Har reist ca 22 ganger de siste 11 mnd, og 80% av de har vært med Norwegian. Da har de vært utrolig mye bedre,enn de gangene jeg har reist med SAS. Uansett hvilket selskap du hadde reist med, kunne detta ha skjedd. Det at alle innsjekkingsautomatene var nede, kunne nok ikke Norwgian så mye for, eller gjort noe med. Men regner med du er klar over at det er mulig å sjekke inn på telefon;) da hadde problemet vært løst, siden du var så ” sinnsykt tidelig, siden du var der en time før” ..

    53. Har aldri opplevd noe dårlig med norwegian selv! I februar skulle vi dra fra oslo – innenlands. Vi hadde sjekket inn, men det var utrolig langt til gaten våres (noe vi ikke hadde sjekket opp på forhånd). Vi ble ropt opp på høytaller, og dem ventet vel i 10 minutter på oss for vi var så treige! gjett om det var flaut å gå inn på det flye. Vi var såklart veldig takknemlig, for hvis dem ikke hadde ventet – hadde vi måtte venta til neste fly…

    54. Jeg er veldig fornøyd med norwegian, men nå når det er streik er det et helvete. Så jeg føler med deg 😛 Forhåpentligvis blir det ikke så mye tull altfor lenge.

    55. Det er helt vanvittig hva folk forventer at de skal få for 200,-kr tur-retur! Ja, det er noen ganger bedritent å fly med billigselskap, har noen prøvd Ryanair feks? Norwegian har jo Ryanair som forbilde hva gjelder bedriftsstil. Vel, kom nå ikke og klag når flybilletten koster mindre enn flytoget.. At SAS er bedre er bare gamle rykter fra gode gamle dager hvor de var de eneste på markedet. Om flysikkerhet er et spørsmål, så vil dere sikkert ikke vite at SAS har de eldste flyene i flåten sin. Bare flaks at de ikke ramler ned.. De er på vei nedover samme gata med måten å drive på også. Hold pent kjeft og bare vær glad for at dere kommer dere frem når dere skal ha det så helsikes billig, ellers kan dere kjøpe de dyrere fullfleks billettene (som forøvrig har samme pris som det var i gamledager) og faktisk ha rett på å klage om dere da ikke blir tatt vare på..

    56. Jeg reiser støtt og stadig mellom London og Norge pga studier, og reiser alltid med Norwegian. De pleide være veldig hjelpsomme og gode før – en gang hadde jeg en koffert på 32kg, men dama i skranken smilte og bare feide det til siden og jeg slapp betale noen bot. Hun så jeg hadde to store kofferter jeg hadde slitt med på tog i 5 timer og var en svett og trøtt student.
      Bare nå i år har de blitt mye strengere på bagasje osv. Koffertene mine var 22kg (jeg trodde 23 var maks disse dager), det var bare 2kg over maksgrensa, men jeg måtte betale en saftig bot for begge koffertene. I tillegg reiser jeg alltid med PCen i PC-sekk og en liten håndveske, men idet vi skulle ombord på flyet fikk vi streng beskjed om å pakke alt ned i EN enhet, hvis ikke måtte det sjekkes inn?
      Jeg har alltid vært fornøyd med Norwegian, de har fine fly, Wifi, billige billetter (399,- til london liksom), en avslappet atmosfære på flyet og er som regel ikke forsinket, men dette året har ikke vært veldig imponerende når det kommer til customer service.

    57. Forresten, glemte grunnen til at jeg klikket inn på bloggen din akkurat nå. Jeg sitter og ser på Lindsay Lohan sin dokumentarserie, “Lindsay”, som startet i fjor rett etter rehab. Det er 8 episoder ute. Den viser et veldig nytt bilde av henne, og veldig ærlig. Spennende å se bak kulissene, hun har så mange tanker og sterke meninger, og en sterk personlighet. Anbefaler å se den, synes å huske du var en fan.

    58. Jeg har også opplevd det samme. Selv om det har vært utrolig god tid før innsjekking og sånt så har de av en eller annen grunn nektet oss å dra, og selv måtte vi betale for ny flybillett og greier! Jeg skjønner godt hva du mener, aldri mer om jeg flyr med Norwegian igjen!

    59. Eldre, småunger og syke skal jo selvfølgelig la en rosablogger med oppblåst ego få kome først i køen. Makan!

    60. Aldri ahtt problem med norwegian, flyr oftere enn hver andre måned med dem. Men hvem eneste gang jeg flyr til polen med sas, har de det med å kansellere flygningen hjem slik at jeg må innom enten sverige eller danmark. Har skjedd tre ganger de siste to årene.

    61. åh, så kipt! :/
      flydde også nettopp med norwegian og var i godt humør, så kommer en flyvertinne å kjefter på meg for å ha kameraet oppe da vi skulle på vei ned for å lande. drit flaut! trodde ikke speilreflekskamera hadde noe med sånn elektrisitet å gjøre? var faktisk sur etterpå helt til jeg kom hjem bare for det

    62. Sjekk inn før du kommer til flyplassen.
      Gardermoen er ikke Harstad og tekniske ting kan svikte, selv på store flyplasser. At du henger deg opp i EN ubehagelig opplevelse sier mer om deg enn om flyselskapet.
      En annen ting er at du blir sur fordi du tror du har mer rett enn andre til å komme med, kø eller ikke.
      Grow up! Vis litt empati og ikke vær så selvsentrert.

    63. Hei, kan du legge ut innlegget du slettet for en tid tilbake. Du sa du ble befølt av en sikkerhetsvalk på gardermoen som sa han hadde FHM bilder av deg. Du slettet innlegget, kan du le si mer om denne saken?

    64. Synd det ikke er en grense for hvor lav IQ man kan ha for å skrive blogg.
      Dette er jo bare vrøvl. Følg litt bedre med, forbered deg, sjekk inn på forhånd og beregn god tid. En time før avgang = god tid på en så stor flyplass?

    65. Du er jo virkelig ikke oppegående, jente…
      Forsinkelser skjer alle. Hva skjedde med all drittsnakkingen av vennene dine på bloggen her om dagen? Så reiser du hjem til dem nå? Og hva skjer med at du skal være så god og jordnær og ha snilleste-i-verden-image? Du er jo faktisk bare falsk og slem. Har noe annet flyselskap betalt deg for å skrive stygg omtale kanskje?:) synes norwegian er kjempebra. Har flydd med dem kjempemange ganger, aldri hatt problemer med dem. Med SAS har flyet vært forsinket et par ganger jeg har flydd med dem, og vet du hva? Sånt gjør ingenting!!! Fordi dem kan ikke noe for at det skjer. Skjerp deg, og prøv å tenke litt lengre enn til nesetippen din.

    66. Ingen andre som syns det er noe muffins med dette innlegget? Hun syter og klager som om hun skulle vært en kjendis fra Hollywood – noe som ikke er likt sophieelise. Hun skrev hun ga kyss til Mathias(da regner jeg med at hun drar alene?) likevel er det de pose-bildene av henne(tror ikke hu tør å spørre fremmede om å ta bilder til bloggen?), forså å skrive at SAS er bedre osv. Kanskje et sponset innlegg fra SAS sin side? Lover hun gratis fly, hvis hun skriver negativt om norwegian? Bare en tanke.. Syns hele innlegget virket som en oppfinnsom historie

    67. Du virker ikke særlig smart. Innsjekk stenger 30 minutter før avgang.. Dersom de skulle ha sendt bagasjen din kun 20 min før avgang risikerer man at enten bagasjen eller du ikke rekker å komme seg til flyvet i tide – og da må man prioritere kunder som allerede har vært flink å kommet seg til tide.
      At Norwegian prioriterte “gamle damer” med “vondt i ryggen” synes jeg bare er bra. Bedre at de kommer seg hjem tidsnok som kanskje er syk osv enn at en bortskjemt drittonge som deg som tror hun er noe skal få komme seg hjem fort nok slik at hun kan poste ett nytt blogginnlegg? flau på dine vegne.

    68. Dette blir usaklig. Å være på flyplassen 1 time før avgang, er ikke GOD tid. Når gaten stenger senest 10 minutter før avgang, vil det si at du har 50 minutter på å sjekke inn bagasjen og komme deg gjennom sikkerhetskontrollen (som selvfølgelig kan ha lang kø ettersom det kun er en flyplass på osl). Alle automatene, også SAS sine, var tydeligvis ute av drift, så det å skrive på bloggen din hvor forferdelig Norwegian er, blir for dumt. Du virker som en reflektert og smart jente, så tenk litt på at dette hadde mest sannsynlig skjedd uavhengig av hvilket flyselskap du skulle fly med. Ha en fin dag videre, hilsen en som selv er fornøyd med Norwegian.

    69. Ikke klag, jeg har vært stuck på 2 forskjellige flyplasser i London pga. mellomlanding i over 28 timer de siste 2 årene. De tar alltid de gamle først og barn, fordi man ikke skal ha en sur familie med hylende barn eller gamle mennesker som snakker dritt om selskapet. Dessuten MÅ man regne med at sånne ting kommer i veien, allting kan ikke gå på skinner, ikke en gang for en toppblogger.

    70. Er veldig fornøyd med Norwegian og flyr så ofte jeg kan med de 🙂 Det er nok litt snevert å være på flyplassen 1 time før, når boarding begynner 30 min før avreise og du skal igjennom sikkerhetskontroll som du må belage deg på å stå i kø. Også må du sjekke inn bagasjen som det også er normalt at det er kø.

    71. Herlighet… Dette kunne like gjerne vært med SAS eller hvilket som helst annet flyselskap.. Forstår jeg deg riktig fikk du ikke sjekket inn tidsnok pga teknisk utstyr og kø på flyplassen, så hvor kommer Norwegian inn her? Presis en halvtime før stenger flighter for både innsjekking og sending av bagasje og når du bestiller billetter med Norwegian står det i vilkårene at du skal møte opp på gaten 20 min før avgang.. Forbehold om kø i innsjekking og sikkerhetskontroll tas på eget ansvar, noe Norwegian absolutt ikke står ansvarlig for, og derfor må en selv skaffe seg en senere avgang. At du ble lovd plass på det neste flyet er jo litt dumt gjort, men hadde du vært lur og kjøpt en ny billett eller booket om med en gang, ville du garantert fått plass 🙂 Jeg skjønner veldig godt frustasjonen over situasjonen, men jeg håper du skjønner at dette like gjerne kunne skjedd med andre flyselskap.

    72. Har opplevd akkuratt det samme her! Bar at jeg skulle til Oslo, og enda vi kom 30 minutter før flyet gikk, var det ifølge de forsent å komme inn på flyet. Ble så forbanna da altså! Heldigvis, kom det ett par menn fra SAS som hjalp oss, og vi fikk ta neste fly med SAS.

    73. Når jeg glemte jakken min ved stolene på boardingen. Spurte vi om å hendte den , men de nekta enda det var 20min til flyet gikk. Og når dem sa vi kan se beskrive vi jakken, de kom tilbake og dem sa Nei ikke no. Som er helt umulig for vi gikk inn nest sist. Man bare så på de teite Norwegian folka at de løy. Også sa dem at de ikke hadde tid.

    74. Hater norwegian, bare dritt. De har aldri respekt for passasjerer sin tid, og klarere sjelden å få frem bagasje riktig. Unngå å reise med norwegian hvis du vil holde tidssjema ditt

    75. Er ikke norwegian sin feil at det er kø i sikkerhetskontrollen. De har ingenting med det å gjøre. At du hadde uflaks med maskinen kan skje alle. Ferien har startet for noen å det sies at man skal møte opp 2 timer før i tilfelle slike ting skal oppstå. Mvh handler av norwegian 😉

    76. Jeg pleier å bruke Norwegian til Molde for å besøke faren min en gang hver andre måned, og de er nesten alltid forsinket! Når jeg leser det du skriver tenker jeg bare “typisk norwegian”. Sas er kanskje litt dyrere, men de er nesten aldri forsinket og har også merket at også de ansatte er mer positive og har mer orden.
      Samtidig måtte jeg bare si at jeg var i gran canaria hele forrige uke! Det første jeg gjorde da jeg våknet den dagen den ble gitt ut, var å søke den opp på spotify! Jeg syntes den er kjempebra og den hørte jeg på hele uken, hele flyturen hjem og jeg hører fortsatt på den 🙂 Lag mange nye, fantastiske sanger! Jeg syntes du er kjempeflink, stå på

    77. To uker siden satt jeg på gardermoen og ventet i 12 timer på grunn av dem. Fikk en stusselig matkupong på 10 euro som plaster på såret. Alt for dårlig! Jeg hadde lett tatt SAS eller hva som helst annet, men desverre er det faktisk ingen andre flyselskap som flyr dit jeg skulle fra Oslo

    78. Har BARE negative erfaringer med Norwegian, det er for mye og for langt til å skrive ned alt her. Men jeg har vært oppmøtt i tide på flyplassen og gjort alt såkalt “riktig” fra min side, men den service og den oppførsel de viser er bånn i bøtta. Flyr kun SAS, men det er ikke bare gull der heller. Men de er bedre enn Norwegian generelt.

    79. VI fekk larver i salaten på Norwegian og dårlig service fekk ikke engang pengene tilbake for salaten!! Eg liker egentlig best SAS

    80. Du kan jo bare gå inn med SMS`en, trenger ikke den papirbilletten…. sikkerhetskontrollen har ikke norwegian noe med 🙂 din egen feil at du ikke var tidsnok ute desverre 😉

    81. Pågrunn av at forsinkelser på flyplassen KAN oppstå så burde du beregne bedre tid uansett! Bedre å sitte å vente litt ekstra for å rekke flyet du hadde billett til, istede for å komme for sent til flyet du hadde billett til, og sitte mange timer å vente på et annet. En time før flyet går er veldig lite uansett om du flyr innenlands eller utenlands. Når jeg flyr så kommer jeg alltid 2t før, og jeg venter aldri noe særlig lenger enn 30min ved gaten, fordi både innsjekking, veksling av valuta(ved reise til utlandet)gå igjennom taxfree, kjøpe div ting til reisen, og det å komme seg til gaten faktisk TAR TID. TING TAR TID. Så beregn litt bedre tid neste gang, istede for å skylde på Norwegian for noe som i bunn og grunn er din egen feil.
      At du mener at Norwegian er så fælt får du bare mene. Flyr med Norwegian to ganger i uken, både innenlands og utenlands og jeg har bare gode erfaringer med de. Har de vært forsinket sender de ut sms og holder kundene informert. Mens sas, æsj og fysj.

    82. Jeg fløy med Norwegian “dreamlines” fra oslo til Thailand og retur. Ikke noe å skryte av for å si det mildt.. “TV-skjermene” funket ikke, vi måtte betale for teppe og de tok ikke kort så det ble ikke teppe på oss. Hjemreisen var det verste.. Da vi ankom Oslo, Gardemoen og skulle videre til Kristiansand fant vi ikke den ene bagasjen (som selfølgelig inneholdt mat som måtte komme seg hjem så fort som mulig). Tiden gikk og vårt neste fly hjem til Kristiansand skulle snart gå igjen.. I Norwegians “informasjonsbod” var kølapp nødvendig, og vi endte med å stå der 30 min med å se på andre skuffende norwegiankunder. Bagasjen var forsvunnet og vi mistet flyet! 1voksen og 3 barn, en under 10 måtte overnatte på et av Norwegians “restehotell” i Oslo. Noe som heller ikke var noe å skryte av! Senger fra veggene, overraskende trangt og lydnivået mellom veggene var ekstremt høyt! Kom heldigvis hjem igjen neste dag, og kofferten kom ikke hjem før 2 uker etter, og da var selvfølgelig alt ødelagt.. Norwegian har jeg dårlig erfaring med..
      Mange skryter så over “dreamline” flyene, hah…

    83. Festlig å lese dette..
      Alle vet at du bør møte på flyplassen to timer før avgang. Dette fordi du skal være innsjekket SENEST 30min før avgang og være ved gaten 20min før avgang. Gaten stenges 10min før avgang grunnet sikkerhetsrutiner. Et fly er ikke en buss du bare kan hoppe på! Her skal baggasje telles, passasjerer telles, papirarbeid utføres, sikkerhetssjekker både inne i flykroppen og på utsiden utføres, tall sendes til kaptein, navnelister printes – jeg kan godt fortsette…
      At det var 20min kø i sikkerhetskontrollen er sikkerhetsvaktene (NOKAS på Gardermoen) sin “feil”. Grunnen til at det ofte er kø der er passasjerer som ikke GIDDER ta ut PCen fra bagen, ta av seg sko de vet piper, klokker, jakker osv.. Sikkerhetsvaktene jobber så godt de kan for å få det så smidig som mulig. Syns direkte synd på de som må takle sure, stressa og late passasjerer hver eneste dag.
      Det med at maskinene ikke fungere er ikke Norwegian sin feil! Dette er en systemfeil i et program som blant annet Norwegian bruker til sine avganger. Norwegian må dessverre lide for dette. Selvbetjeningsmaskinene er med på å skape mye mindre kø, men når de streiker, blir det logisk nok kø ved innsjekkingsskrankene. DERFOR skal du beregne mye mer tid enn du regner med å bruke på å sjekke inn på disse maskinene..
      Sist, men ikke minst, det er ikke Norwegian sitt personell som jobber i skrankene, i gaten eller ute blant baggasjen. Dette er et handlingselskap som tar seg av. Du var helt sikkert uheldig med hvem du møtte, eller så så de ved innsjekk at du ikke ville rekke det flyet om du så sprang for harde livet. Jeg viser til overstående om at gaten stenger 10min før avgang. De som jobber på innsjekk kan jeg love deg får mye hets de ikke er skyld i selv, og de gjør/sier ikke uhøflige ting med vilje. De gjør bare jobben sin..
      Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om! Dette jobber jeg med daglig. Dette kan skje med den beste, uansett flyselskap. Regler er rett og slett regler.
      Syns forresten det er utrolig uprofesjonelt av deg å oppfordre folk til å skrive om sine negative opplevelser med Norwegian. Har selv fløyet med de MANGE ganger. Bagasje kan forsvinne i alt kaoset i båndhallen (tenk deg hvor mange TONN baggasje som går gjennom en flyplass iløpet av en dag – gjennomsnittsvekten per fly er på 2,5tonn), forskinkelser kan skje på grunn av mange faktorer derav tekniske problemer med flyer som IALLEFALL ikke er flyselskapet sitt feil (hvis telefonen din plutselig ikke fungerer, og du har behandlet den fint, så er det ikke fin feil.. det er teknisk feil med telefonen som kan skje med hvem som helst – ikke nødvendigvis produsenten sin feil).
      Shit happens – lev med det..

    84. Selvfølgelig lar de eldre som har problemer med å gå få lov til å gå ombord først. Dette kaller en selvfølgelig SERVICE! De bruker lengre tid på ting, og trenger faktisk hjelp. Barnefamilier er smart å få ombord først da de også har mye å ordne med..
      Tenk deg litt om før du åpner “brødluken”

    85. Hei Sophie-Elise,
      Så leit at det ble problemer med flyreisen.
      Som mange nevner, forsinkelser/problemer kan ramme alle flyselskaper. Men måten de håndterer passasjerene er ulikt.
      Det finnes flere typer flyselskaper: lavprisselskaper og full-service/nettverksselskaper.
      (Av lavprisselskaper finner vi Norwegian, Ryanair, Easyjet etc.)
      (Av full-service/nettverksselskap finner vi SAS, Lufthansa, British Airways etc.)
      Nettverksselskapene er med i IATA, som er luftfartens internasjonale organisasjon. Dessuten er de fleste også medlem i en allianse (feks. Star Alliance). I tillegg har de lokale partnere i ulike land.
      Selskapene kan dermed bruke samarbeidet i IATA, alliansene og partnere til å booke om til andre fly/selskap om det skulle oppstå problemer.
      Lavprisselskaper er som regel ikke medlem i IATA (Norwegian er ikke medlem). Det er derfor passasjerer har sittet i flere døgn i (feks.) New York med Norwegian. Det går flere enn 100 fly daglig mellom New York og Europa, så det er mange muligheter til å booke om passasjerer til Norge via storbyer i Europa (London/Amsterdam etc.) – med ingen/liten forsinkelse. Lavprisselskapene vil selvfølgelig ha lavest mulige kostnader, og venter dermed på sitt eget fly – som kan være mye forsinket. Dermed må passasjerene som reiser, vente på det opprinnelige flyet.
      Når det er sagt, er det ganske få muligheter med fly mellom Oslo og Harstad (Evenes).
      Men undertegnede har selv opplevd på en meget forsinket SAS-avgang Oslo-Evenes, å bli booket om til Bodø, og deretter til Evenes med Widerøe. (SAS og Widerøe er partnere i Norge). Kom da frem tidligere enn det forsinkede flyet.
      Du kan lese mer om SAS sin satsing på kundeservice her.
      http://www.dagbladet.no/2014/01/11/nyheter/okonomi/fly/norwegian/sas/31225845/
      Det finnes mye billige billetter til Harstad med Norwegian og SAS;
      Men vil minne deg om ungdomsbillettene til SAS: De koster alltid 599,- mellom Harstad og Oslo. Bagasje er også inkludert på denne billetten.
      Håper du får fine opplevelser med mange ulike flyselskap i fremtiden fremover. God reise!

    86. Jeg skulle dra fra croatia tilbake til Norge. Vi kom en time før og fikk sjekket alt også ventet vi i en halvtime. Vi ser at flyet kommer og vi alle er spente for å dra tilbake til Norge. Også gikk tiden og vi kom oss i flyet. Vi tok på oss bilbeltet og var klar til å fly. Men så fikk vi en beskjed hvor de sa at vi måtte forlate flyet fordi det var tekniske feil med flyet. Alle vi stønnet og sutret mens vi gikk ut, og vi viste ikke vha vi skulle gjøre heller. Vi gikk og spurte repsesjonen om hjelp og de viste heller ikke, alt de sa er at det kommer kanskje et fly klokken 13:15 som vi alle kunne ta. Husk at vi var i flyplassen klokken 08.00. Vi ventet helt til 13:15 og ingen fly var til å se. Vi alle ble utrolig sinte. VI fikk dårlig informasjon. Folk kom og dro. Også sa de det neste “Det kommer kanskje et fly 21:45 som dere kan ta” er de seriøse? skal vi vente 10 timer til??! Vi fikk også melding fra Norwegian at vi skulle få mat og utstyr til å sove den kvelden i flyplassen. Alle folk hadde dratt, alle butikkene var stengt og det var abre vi norske folka. Alle norske folk begynte å spre seg fordi noen hadde med barn som skreik så vi var i forskjellige områder men vi var fortsatt nær. Tiden kom, altså 21:45 og gjett hva. Ingen fly til å se. Også sa de “Det kommer kanskje et fly 03:20 som dere kan ta” Vi alle ga opp håpet, vi gadd ikke mer. Foreldrene mine var så nære på å skaffe seg et hotel ved siden av flyplasset hvor vi alle kunne sove istedenfor, men etter at vi så at de fleste norske var usikre og ble igjen i flyplassen, ble vi også igjen. Vi fikk varm pledd som vi kunne holde oss rundt med. Jeg gikk til en ledig 3 seters ‘stol’ og ligget i den mens jeg sov. Alle sov. Det var mørkt og ikke et ord ble sagt. 03:20 kom endelig den jævla flyet og vi alle ble dødsglade, du aner ikke hvor glade vi ble. Vi gikk inn i flyet og vi fløy tilbake til Norge. Det tok 3 timer. Tilsammen hadde vi vært der i 20 timer. Jeg hadde ikke med meg mobil eller pc ellernoe, satt i flyplassen og bare stirret på folk og butikker, det var DRITkjedelig. Og da vi kom tilbake til norge altså i 06-tiden, ja da svingte vi til kiwi for å handle mat, også så jeg en del jenter fra klassen min – jeg hadde helt glemt at vi barna skulle på skolen og foreldrene mine på jobb, men vi var alle utslitne og orket ingenting bare å dra hjem og sove.
      I år skal vi fra Oslo til Dobrovnik, altså Croatia igjen. Jeg håper det går mye bedre i år!

    87. Overskriften din er ganske så overdrevet. Når jeg videre leser innlegget viser det jo seg at det er din egen feil at du ikke rakk flyet ditt å måtte vente 5 timer på flyplassen. Det er ikke Norwegian sin feil at du ikke rekker flyet ditt pga kø i sikkerhetskontrollen og feil med innsjekkingsmaskinene. Å møte opp 1 time før på flyplassen er jo ganske knapp om tid når du vet Oslo lufthavn er en relativt travel og stor flyplass. Det blir jo helt feil å si at det er dårlig service osv fra Norwegian sin side. Og om neste fly er fullt så er det jo heller ikke Norwegian sin feil at du ikke kommer med. Tror du at du kommer med et fy forran de andre som har booket billetter der før deg? Er det fullt så er det fullt.
      Om du synes SAS er så mye bedre hvorfor flyr du ikke med dem istedenfor? Kanskje det er fordi Norwegian har mye billigere billetter enn SAS? Norwegian har uansett mye hyggeligere besetning enn hva SAS har. Og det du skriver her om at de prioriterer barnefamilier og eldre er jo helt feil. Om det er din egen feil at du ikke rekker flyet må du bare kjøpe en ny billett på neste ledige fly. De booker kun over hvis det er Norwegian sin feil at du ikke rekket flyet.
      Hold deg til fakta og beregn kanskje litt mer tid neste gang du skal ut å fly 🙂

    88. FUCK…..begynner ditt innlegget med. Skal du banne skikkelig, så bann på norsk….Ta kontakt med meg så skal du få et vidt vokabular på godt, norsk bannskap…

      Forbannet hilsen
      Willi Flatmo

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg