rød?


Da har jeg, Marte og Julie kommet oss ordentlig på plass, og nå venter en helg med jentene på hotell og konsert i morgen! Dette hra jeg virkelig trengt, man blir jo fort litt for personlig med kjæresten når man ikke har andre veier å snu seg for å snakke om mensen liksom, haha. I kveld skal vi bare slappe av, og så drikker vi sikker tlitt i morgen. . Og ja, var ikke håret til Marte (bildet over) sykt kult? Å ha en sånn mørk bunnfarge og en litt skarp hårfarge under. . Hva tror dere? Noe jeg kunne ha passet eller? Vet ikke om det passer med tanke på hudtonen min / øyenfargen min. 

62 kommentarer
    1. Anbefaler ikke å farge håret rødt, tar evigheter å få bort rødskjæret i håret hvis du vil tilbake til blondt eller brunt. Farget håret rødt i 8klasse, nå (20år) prøver jeg å bli blond, men man kan fortsatt se litt rødskjær. Plagsomt, angrer veldig!
      Fargen din er veldig fin nå!

    2. Tror nok det hadde passet, hudtonen din er fin og øynene hadde vært skikkeli fremtredende mtp kontrasten. Jeg husker du hadde lysbrun med litt rødskjær, da du lignet på lindsay lohan, da ser man virkelig at du kler varme toner.

    3. Ta deg en tur innom bloggen til TCMN så ombestemmer du deg nok, når du ser hvor mye ho har jobba for å få bort det røde i håret sitt. 🙂 Det beste er å høre med frisøren din om det er noe som kunne passa for deg 😛
      Du får kose deg masse i helga 😀

    4. Rødt passer veldig godt til blå øyne, det får fem blåfargen 🙂 Jeg hadde veldig lyst på rødt hår selv, men frisøren min sa at det kom til å bli veeeldig vanskelig å bli blond igjen uten å slite håret helt ut.. Men rødt hår er kjempe fint 😀

    5. Go for it! Hadde sikkert blitt veldig fint. Selv om det kanskje er vanskelig å få tilbake den blonde fargen, så er det sikkert verdt det 🙂

    6. Oi, hun Marte var sykt nydelig ! Wow hun hadde så fint smil og øyner ! Håper du kan si til henne at jeg syns det, eller vise henne denne kommentaren <3
      Men vet ikke om du ville ha passet til det, du er så fin med blindt hår <3

    7. Forbli blond! Du kler blondt hår så utroolig godt. Men hadde jo samtidig vært veldig gøy å se deg med rødt da, forandring fryder 🙂 kos deg masse med jentehelg!

    8. Fint undertøy! Da veit æ ka æ skal unne mæ når skattepengan kommer 😉 e det pushup/innlegg i alle bh’an? Og e dem normal i størrelsan? Vess du har kjentskap tell det da:)

    9. Tror kanskje ikke den hårfargen hadde passet såååå godt på deg, men man vet jo aldri før man har prøvd! Men det så ihvertfall driiit kult ut på henne!!

    10. alt kler den smukke! er det noe som heter. du vet like godt som meg hvor bra det ville sett ut 🙂

    11. rødt er sykt vanskelig å få ut av håret om du vil tilbake, så anbefales ikke til en som skifter så mye hårfarge som du gjør! lillatoner er derimot noe du definitivt hadde kledd, spesielt kalde toner som lavendel osv.

    12. Hvor mye har du brukt på hotell i Oslo, etter at du flyttet til Oslo? :p hehe. Kose dere masse i dag <3

    13. Finnes mange rødtoner, så med hjelp av en frisør, så finner du nok noe som kler deg. Jeg farget håret mitt rødt for 2/3 år siden, men etter ett halvt hår, så farget jeg det tilbake til blondt, som er min naturlige hårfarge. For min del, så var det fordi jeg synes det ble mer vanskelig å kle seg etter jeg farget det rødt, fordi ikke alle farger kledde håret. Jeg gjorde det oss en frisør både når jeg farget håret rødt og når jeg skulle tilbake til blondt, noe som gjorde at jeg fikk en mer jevn farge. Ble riktig nok en slags jordbærblondfarge uansett, men siden jeg gjorde det om sommeren, ble håret blitt bleket av solen og fargen ble enda bedre og mindre rødskjær. Etter det hadde jeg en ny frisørtime, og alt rødskjær var ute av håret 🙂

    14. Jeg har hatt rødt hår lenge, röde fargepigmenter sitter ikke så godt i håret så du må väre forberedt på å farge håret ganske ofte for å holde det fint. Men jeg tror du hadde passet det. Hadde vært gøy å se.

    15. Hei!
      Kunne du ha kommet med en guide til Hove, spesielt strandcampen?
      Sånn med hva man burde ha med, klær, sminke, tips ang teltet, lading av mobil osv 🙂

    16. Du vet at du må farge det på nytt op på nytt for å vedlikeholde fargen, ettersom at håre ditt er så slitt fra før av så tror jeg ikke det er en god idé. Du kommer uansett til å ha lyst å bli blond igjen.

    17. Dere som kommenterer om Sophie som Ask, nei hun har IKKE en Ask så den som skriver frekke ting til dere er fake.

    18. Kunne du laget et innlegg om hvordan man kan bli mer sikker på seg selv? Liksom hvordan man kan klare å føle seg bedre og være fornøyd med seg selv. Jeg kan tenke meg at mange kunne trengt litt tips, inkludert meg selv!

    19. Sophie har IKKE Ask! og det har hun sagt SÅ mange ganger nå, alle brukerne er fake, så trenger ikke spørre henne mere om det!

    20. Tror faktisk ikke at du hadde kledd det, kan i alle fall ikke se for meg det. 😛 Men hadde vært kult om du hadde prøvd da. 😀 Liker du det ikke eller det ikke kler deg er det bare å farge håret igjen! Selvom du kommer til å bruke tid da for rødt er vanskelig å få ut av håret. :S

    21. Nei! Håret ditt er helt fantastisk fint nå! Du bør ikke røre det, og hvis du skal gjøre noe, så vil jeg ikke anbefale å farge håret rødt! Jeg er selv erfaren med å farge håret rødt, og det kommer til å ødelegge håret ditt helt! For det første er rødfarge den hårfargen med sterkest pigmenter (utenom svart) og det vil være et helvete å få det tilbake til blond. Noe osm også skjer er at det sliter utrolig mye på håret, om du eventuelt skal farge det tilbake, og du må mest sannsynligvis klippe håret ditt kort.
      Håret ditt er nydelig nå, og jeg synes IKKE at du skal gjøre noe med det!! <3
      Elsker bloggen din!

    22. Hei!
      Kunne du kanskje ha skrevet et innlegg om hvordan det er å bo med kjæresten? Har seg sånn at jeg skal flytte med min til høsten, men usikker på hvordan det blir. Uansett hvor mye man elsker hverandre forandrer vell ting seg når man bor sammen, og får en “hverdag” sammen. Uansett, hadde satt utrolig stor pris på om du kunne lufte dine erfaringer om dette temaet, da det sikkert er flere som skal gjøre det samme til høsten når studetiden starter 🙂

    23. Litt vanskelig å vite fordi jeg vet faktisk ikke hva som er den naturlige hudtonen din. Men stilig farge var det 🙂

    24. Hei!
      Et spørsmål, Sophie Elise… Du er alltid så fin på håret, det ser så tykt og velstelt ut, så jeg lurer på hvordan du fikser håret? Har du noen extensions og evt hvilke eller hvor fikser du dette?
      Du ser jo helt smashing ut!
      Ha en god helg <3

    25. Hva sier kjæresten din til at du legger ut undertøysbilder på bloggen!? Er sikkert hauger av gutter (og menn) som onanerer til disse bildene, og hadde jeg vært han ville jeg ikke hatt ei kjæreste som kledde av seg på den måten “bare” for å vise den nye trusa!!? Jeg hadde følt meg flau og sett ned på fordi jeg ikke hadde hatt ei jeg “hadde for meg selv”, men en som Alle har sett!!? Gud, skjerp deg!!

    26. Sophie Elise.. Jeg kom akkurat over låta di, Lionheart 🙂 Ble veldig positivt overrasket! Skikkelig herlig sang, og du har en nydelig stemme 🙂 Allerede fått den på hjernen ! Sommerlåt 2014!:)

    27. Hei! Jeg har hatt rødt hår selv, og har nå startet prosessen på å få det blondt igjen. Rødfargen er veldig vanskeli å få vekk, så jeg anbefaler det ikke. Sliter også veldi på håret..

    28. Heter hotellet clarion collection nå??? For jeg har bestilt hotell neste helg på hotel city centre, og folk sier det ligger ved christianiateateret. hmmmmm
      Håper du vet 🙂

    29. Hei.
      Som en fremmed kan jeg ikke uttale meg om ditt private liv, men som en medborger av et demokratisk samfunn er det min rett å uttale meg når jeg ser urett foran mine øyne. Så dette skal ikke tas personlig, det er bare ment som en generell mening og det du gjør og noen andre på nettet gjør.
      Jeg synes fjortisbloggingen om mat og klær er helt greit. Interesserer meg 0, og kommer aldri til å skjønne prinsippet. Men min omgangsgruppe har prata så mye om disse fjortissbloggene at jeg måtte ta meg en titt sjæl. Jeg må si at jeg er ganske sjokkert. Du, som en jente på 18/19 år, som burde ha utviklet en generell ansvarskompetanse, legger ut bilder av deg selv i undertøy! Du vet hva slags konsekvenser det har for de som ser det? Nei? La meg gi deg et eksempel. En 12 årig jente går på nettet og finner din blogg. Gjett hva hun ser. Pupper, ræv, sex, kropp og sminke.
      Hva tror du hun tenker? “Åja, det er greit for Sophie Elise. Jeg respekterer hennes livsstil”.
      Nei. Denne jenta lærer av hva hun ser, og hun tenker at dette er måten man skal oppføre og leve på. Hennes viktige fotball, ballett og lærdom blir erstattet av idealer som silikonpupper, botox og slankekurer.
      Så nei, til alle kommentarer som sier at “du er tøff fordi du utfolder nettopp deg!”. Det er det mest egosentriske jeg noen gang har hørt. Det du gjør omhandler flere mennesker enn du kan forestille deg. Med tanke på antall lesere du har, stiller du til ansvar for et eksempel på hva slags menneske du er. Det heter MEDIAKOMPETANSE.
      Du som en offentlig person medvirker i et stort kommunikasjonsnettverk som konstant utgir budskap til de som leser. Og igjen, ditt budskap kan forenkles til ræv, pupper, botox og twiggy-idealer.
      Beklager for frustrasjonen. Men denne fjortisblogger-optimismen har provosert meg i lang nok tid. Dette livsidealet er ikke riktig! Det budskapet du sender ut ødelegger for mye mer enn det du tror…
      Jeg avslutter med en tåre i øyekanten, og et håp om at når min datter vokser opp så slipper hun å være en del av botox generasjon, og heller finner nytelse i å plukke opp en fotball i sine skitne billige klær, med et bredt smiil om munnen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg