matmonster

Jakke fra chiquelle.se  / veske fra befresh.no / skjorte fra cubus / bukse fra nelly HER  (reklamelenke


 

 

I dag var jeg helt besatt av tanken på en saftig sjokoladekake eller en fondant, men ettersom jeg dro i studio og måtte dra for å anmelde at kameraet mitt ble stjelt, strakk ikke tiden til – jeg fikk heller nøye meg med en tre år gammel ost! Ja, jeg er helt gal etter ost. I dag brukte jeg 100 kroner på et lite stykke, og det er lett verdt det. Jeg og Mathias tok turen til Mathallen, som kort forklart er nettopp det – en stor hall, full av all mulig slags mat. På veien hjem fikk jeg til og med kjøpt potetgull og smurfegodteri som tatt fra barndommen, så det blir en koselig kveld for oss to! Men i morgen vil jeg uuut! 

 

Og ja, angående hele den Dolce Vita saken, og kameraet mittt som ble borte. Helt ærlig, hva ville dere ha gjort? Jeg har en stor blogg og deler min hverdag, om det skjer noe utrolig kjipt kommer det også fram. Og det er også utrolig kvalmt å få høre at man lyver, at jeg aldri ringte dem, når jeg har loggen på telefonen (som har blitt gitt videre til politiet). Bare fordi jeg er ung, og til tider uten filter, betyr det ikke at jeg har noen intteresse av å lyve. Jeg hater nemlig slikt. 

Vel vel – film og godteri neste ♥ 

 

36 kommentarer
    1. Høres ut som du har hatt en fin dag alt i alt.
      Nå fikk jeg lyst på kake.
      Men kunne du hjulpet meg med å komme med ideer på bloggen min til en eller annen konkuranse jeg kan ha?
      Hadde satt pris på om du kunne bruke litt av din tid på det.
      Mvh. Cathrine

    2. håper du finner kameraet ditt 🙂
      har du tatt macara på vippene nå sophie, de var så fine,fyldige og lange 🙂

    3. Håper alt ordner seg angående kameraet og alt det! Vet hvor kjipt sånt er!
      SYKT fint bilde av deg foressten! Det var helt nydelig! Og så fine bryn du har! Hvordan sminker du dem? 🙂
      Kos deg masse videre i kveld og i helgen! 🙂

    4. visst du sliter med uren hud anbefaler jeg deg å begynne på antibiotika 🙂 Jeg slet/sliter sykt med uren hud, og det var det eneste som funket for meg + drikke mye vann og spise lite godteri 🙂
      Synes du blogger kjempebra forresten og er kjempe pen! Gleder meg til å høre den nye sangen din <3

    5. Eg håpa verkele du får igjen noko for kameraet ditt! Blei ikkje særleg imponert over innsatsen til restauranten og dei som jobbar der. Masse lykke til! <3

    6. Om du er veeeeldig heldig, så kan de hende at der var overvåkningskameraer.. om de har de, så har du enda større grunn til å annmelde saken! Politiet har tilgang på alle overvåkningskamera, å de kan da dermed se hvem som tok det:)

    7. Heisann, fine deg! Jeg lurte på om Rigmor ble med på flyttelasset til Oslo eller om hun er i Harstad med familien din? Beklager om du har svart på dette før. Også må jeg bare si at du ser smashing ut om dagen! klem

    8. http://www.aftenposten.no/webtv/serier-og-programmer/sweatshop/SWEATSHOP-ep-1—Det-var-mye-verre-enn-jeg-trodde-det-skulle-vare-7544302.html?paging=&section=#.U2QmXa1_v0s
      Anbefaler å se denne “serien” og dele den videre, spesielt på en så stor blogg som din! Så får flere innblikk i hvordan klær vi gråter oss til blir laget av folk som sulter og jobber i 12 timer for en lønn som ligger på 3 dollar…. bra om folk kan se hva de burde holde seg unna av klær

    9. Bare bortkastet energi å gå til politiet. De enlegger alle slike saker som har ukjent gjerningsperson. Det er rett og slett ikke prioritert. Du må nok gå å kjøpe enda et kamera, og du har mer enn nok penger.

    10. Bare lurte på.. Hvordan kan du være født i 1994 og være 18 år?
      Og foresten som en annen her skrev, det er gelatin i smurfegodteri og i gelatin er det gris… Så om du vil være vegetarianer bør du nok ikke spise det.:)

    11. Jeg hadde anmeldt det med en gang akkurat som du gjorde. Hadde jeg vært deg hadde jeg vært å oppgitt og irritert nå! Synes du kan sende en klage til den restauranten også! hahaha, sånn går det jo ikke ann å gjøre når de skal drive et proffesjonelt spisested

    12. hei, du har verdens fineste å beste blogg. skulle ønske jeg noen gang kunne møtt deg eller fått noen bloggtips i det minste. jeg ser opp til deg. god helg. håper du har ei fin helg.
      skulle ønske du kunne sett på bloggen min og kansje legge en kommentar igjenn, mn jeg vet at det kommer sikkert aldrig til å skje 🙁 du er jo så kjent så du får ikke tid til det. mn hadde blitt glad om du såg på bloggen min ivertfall. <3

    13. Du må absolutt anmelde det, og ta saken så langt du bare kan. her er det du som har rett, og de idiotene på dolce vita skal få svi for at de er så frekke! haha kjenner jeg er forbanna på dine vegne. Du har en stor blogg, blås det opp, stå på ditt, og la dolce vita betale for skadene de har påført deg. Håper de sitter igjen med dårlig samvittighet, og at alle får vite hvordan de som jobber der er !

    14. Kan du ikke lage et innlegg om hva du typisk spiser på en dag? Altså, ikke mengde og slikt, men med tanke på at du er vegetarianer, så hadde det vært litt interessant å se! Tenker selv å prøve å gjennomføre en uke uten kjøtt, men er litt usikker på hva jeg skal lage til middag and stuff? 🙂

    15. Hei, Sophie. Vet du er vegetarianer. Så derfor lurer jeg på om du spiser ost med vanlig løpe, eller er du som meg og velger ost med mikrobiell løpe? Ser du også på hva alt av godteri inneholder? om det er spor av dyr i det? Slik som smurfedrops, der er det fargestoffer som kommer fra dyr. jeg holder jeg unna det hvertfal.

    16. Burde anmelde uansett om politiet ikke gjør noe med det, det krever forsikringsselskapet for å få penger for tingene som blir frastjålet 🙂

    17. Har du sett andre dokumentarer enn earthlings? F.eks forks over knives, vegucated? Lurer på hvor jeg skal begynne..

    18. Hei sophie
      Jeg synes du burde anmelde dolce vita for å ha stjålet kameraet ditt! i så fall den personen som jobber der!

    19. Hei. om du er glad i ost så må du gå innom Fromageri i bogstadveien, det er på majorstuen rett ved siden av mc. donalds og burger king 😛
      Det er en ostebutikk der de KUN har franske NYYYDELIGE oster! OMG! elsker den!
      Anmeld saken til politiet, og sendt det til reiseforsikringen din. Det er ikke ok å bli frastjålet noe som helst, og du gjør det eneste rette med å anmelde det!

    20. Hei sophie elise! Jeg lurer på hvilken størrelse denne vesken er i? Hva slags mål den har?
      Jeg har letet LEEENGE etter en veske hvor jeg både kan få plass til en pc, litt bøker og en liten sminkemappe, og når jeg kom over dette bildet tenkte jeg WOW DEN VAR NYYDELIG!
      Er det nøyaktig denne vesken du kjøpte? http://befresh.no/vesker/veske.html Lurer mest på måla. Dersom den er like stor som på bildet, hadde det passet perfekt.
      Hadde vært utroooolig takknemlig for svar!
      Elsker forresten at du blogger så mye! Jeg har ikke mye tid til å være på nett, men er deilig å komme innom bloggen din noen ganger i uken og ha MASSE å se gjennom 🙂 STÅ PÅ! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg