hits

styrketrening for jenter?


i samarbeid med proteinfabrikken

Styrketreningsbok for jenter kan kjpes HER♥ (treningsklrne er fra proteinfabrikken.no)


Hva motiverer dere til trene? Nr jeg leser igjennom kommentarene deres, virker det som om jeg har veldig mange treningsglade og flinke lesere. For meg har motivasjonen sttt p stedet hvil siden gymtimene p barneskolen, og sett bort fra en suksessfull sommer for noen r tilbake har treningen vrt hpls for min del. Jeg har gjort diverse velser p gulvet hjemme, men det er s vanskelig bygge videre p det. Treningsglade venninner er ogs en mangel, og kjresten sier "ikke faen" om jeg spr om vi kan trene sammen. S, motivasjon trenger jeg - men det m hentes utenfra. Jeg fikk nylig en veldig inspirerende bok, og jeg som ikke engang interesserer meg for trening ble helt hekta. Jeg snakker om boka "styrketrening for jenter", som lrer bort velser, men som ogs gr dypere inn p fysikken til bde gutter og jenter. Slikt elsker jeg lese om, s n fler jeg meg bde klokere og mye mer motivert om hva som er rett, og hvor enkelt det kan vre om man bare trener slik man br! Jeg har allerede kastet meg rundt p gulvet med flere nye velser, og i dag var frste gang p lenge hvor jeg vknet opp med treningsverk.

Boken anbefales for alle typer jenter, bde de som kan fra fr av, og de som vil starte opp - men spessielt for sistenevnte kan jeg tenke meg! Ogs om man ikke har rd til et dyrt medlemsskap p treningsstudio, dette er en bok som lrer deg hvordan du kan trene som best hjemme i din egen stue, og hvordan du skal oppn resultatene du selv setter deg. For meg er fokuset mye p rumpe og lr, og takket vre boken har jeg n flere nye velser og pbyggelser p tidligere velser jeg har gjort. Boken finner dere HER, og det er faktisk bare 3 eksemplarer igjen p lager!

. . og se hva den "nye og bedre" Sophie Elise har spist for frste gang?

Jo, proteinpannekaker! Jeg laget det frst bare for sjekke smaken (som var utrolig god!), men etter ha lest meg opp litt fant jeg ut at for meg som er vegetarianer er dette et pluss i boka. Jeg er i generell ikke i underskudd p proteiner, men det er fordi jeg passer ekstra p. Jeg har lrt mye om proteiner etter ha lest boka og funnet ut hvor viktig det er med rett mengde - ikke for mye heller, m man huske p!

Siden jeg n snakker om motivasjon, s kjrer proteinfabrikken.no en motivasjonskampanje fram til 08. mai, hvor man fr masse gode produkter p tilbud. Hele motivasjonskampanjen finner dere HER. Proteinpannekakene er en del av denne kampanjen blandt annet. Uansett, jeg er elendig p kjkkenet og har s og si aldri rrt en stekepanne, og hadde derfor en liten skepsis p hvordan dette skulle g. Men, det var jo s enkelt!


Bildet over forklarer enkelt og greit hvordan det gjres. To "scoops" med proteinpulver, 1,5 dl vann, vispe rundt og s har du to pannekaker. Pannekakene blir luftige og har god smak, for sammenligne med vanlige pannekaker smaker disse litt mer vanilje, etter min mening. Dette kommer til bli frokost for meg et par ganger i uken framover, bare det st p kjkkenet vite at jeg lagde noe med "mening" fikk meg til ville hoppe i treningsskoene - jeg har jo aldri gjort noe slikt fr! Her snakker vi pomes frites og sofa, ikke proteinpannekaker og trening. Men jeg liker det! HER fr dere link til pannekakene jeg snakker om.


Motivasjonskampanjen jeg snakker om har ogs masse betakaroten til nedsatt pris HER og diettproteinpulver HER, for nevne noe. Betakaroten er nesten p halv pris!

S, hva er deres motivasjon til trene? Kanskje vi kan motivere hverandre litt framover!

49 kommentarer

hvorfor s mye reklame?

Du som pstr du er smart, burde vel kanskje skjnne at proteinpulver IKKE er inrheten av sunt?! Det er syntetisk fremstilt pulver, ikke naturlig nringsrik mat. Og det er en ting spise det sjl, men med tanke p at bloggen din er p toppen, og mange kids leser dette, er det egentlig ansvarslst reklamere for snt.

Trener 5 ganger i uka, for meg s er det hydepunktet st opp om dagen kun for dra trene. Har alltid vrt den slappe personen foran dataen med brus i hnda, aldri mer. Nr du begynner se resultater fr du enda mer motivasjon til fortsette. Har gtt fra 50kg til 56kg etter 4mnd og har aldri flt meg bedre.

Hei.

Hvor mange ml restylane/juvaderm har du i leppene? Hvor mye mtte du ha i fr du ble helt fornyd? :)

Akkurat n er ikke motivasjonen s veldig hy ettersom eksamen tar mesteparten av tiden, men nr jeg frst kommer i gang s er det lping som gir meg videre inspo til fortsette. Det gir meg resultatene jeg vil ha raskt, og man trenger ikke trene i flere timer for ha gjort en god jobb:)

, ikke bli nok en treningsblogger da..

Nina: Hei! Selv om jeg er smart er jeg ingen ernringsekspert, og jeg tror det er forstelse for at en jente p 19 r driver denne bloggen. Jeg har mine tanker og de blir delt her:-) Men takk for innspill.

Siv: Jeg missunner virkelig jenter som deg!

Min motivasjon er lav selvtillit og at jeg vil de bra ut :/ det er synd :/ og n kan jeg ikke trene da p 4 uker eller no pga flere tattiser, skikkelig deppa, ftt tilbake magen og alt blh :(

Min motivasjon er resultatet og hva som skjer hvis jeg IKKE trener. Det er noe som m gjres, jeg nyter alts ikke trene...

Jeg har endelig funnet treningsmotivasjonen etter ha sliti en del med kroppen min - bde fysisk og psykisk. Har kommet meg ned 6kg p 6 mnd, noe jeg er veldig stolt over selvom det fortsatt er 15-20 kg igjen til ideal vekta mi, det kan godt hende jeg er fornyd etter 10 kg ned til :) Er ikke s greit vre lav og lubben! Men jeg har et ml om fle at det er en kropp jeg hrer hjemme i.

Jeg bruker mesteparten av treningstiden p kjapp gange i terreng med intervaller i oppoverbakker og kort lpsdistanser hvor jeg presser meg ordentlig, samt at jeg prver legge inn litt styrke i hverdagen - f.eks. bre katten min (ca 5 kg) opp bakken fra lven til huset o.l. Sm endringer kan gjre den store forskjellen :D

Prver meg p trene 4 ganger i uken eller mer nr jeg kommer ordentlig gang igjen, men som deg mangler jeg litt treningskamerater. Med bare meg selv kommer jeg meg ut ca 3 ganger i uken - og den tiden helt alene med bare meg og musikk eller stillhet er gullverdt!

Er du glad i naturen er det god styrke for beina g i skikkelig terreng med litt tempo. Bor ca 35 minutter fra Oslo sentrum(utenfor lillestrm), og man trenger ikke engang dra s langt for komme ut i naturen :) Finn ut hva du liker s skal du se at du har kommet inn i en rutine fr du vet ordet av det :D

Hvorfor har du s mye reklame for tiden?

S bra at du har funnet litt motivasjon! Jeg klr i fingrene etter finne den selv, men tydeligvis ikke nok til klare det haha. Selv har jeg en kjreste som ikke har noe i mot trene litt, s det er heller meg det str p! Er s mye stress med siste ret p videregende, s er mye av grunnen til at jeg ikke orker ta meg tid til trene. Hper jeg ogs finner den snart, kanskje noen av tipsene dine hjelper! :)

Marion: Jeg er ogs glad i trene ute, s det er nok noe jeg m prve ut framover. Forresten, flink du er! Du fr st p videre, er inspirerende lese slike historier fra lesere :-)

Anna: Vel, det er jo ogs en mte tenke p! :-D

http://differentworldsofficjal.blogspot.no/

Trener selv fem dager i uken, det er utrooolig motiverende se resultater!

Spiser de samme proteinpannekakene, de er s gode! Lett ville spise de hele tiden,hihi!

Lykke til sophiee:-)!

Skal man ikke spise protein greier etter trening, hvis ikke blir man bare feit?

Reklame, reklame, reklame

Jeg er s glad for at bloggen din eksisterer Sophie og syntes du er herlig, har lest den fra start og helt til n. Derfor fler jeg det er viktig si ifra hvis om det blir kjedelig, for holde interessen til leserne oppe! :)

Du br slutte lage s utrolig mye reklame innlegg, nettopp fordi vi alle vet at bloggere skriver som om det sponsede produktet er det viktigste de har opplevd og at pannekakene forandre livet deres, det blir liksom s uekte som det kan bli, hehe...

Det er bare utrolig uniteressant og lese reklame, fordi det er jo egentlig ikke til interesse for lesere lese snt om snt, ekstremt f kommer til kjpe noe som helst av det dere reklamerer for, det er jo kun for blogger sin inntekt at det er interssant, og det forstr jeg veldig godt. Men bare ikke skriv s sinnsykt mange reklame innlegg bare! :) Begrens det liksom!!

Klem <3

Jenny Viktoria

Jenny Viktoria

h du var en mye bedre blogger fr, n er det reklame heleee tiden!!!

Jeg syns absolutt du skal investere i noen personlig trener timer! De gir deg mye rd

om hvordan man skal trene og presser deg. Tror det er en av de beste mten dra ut motivasjonen p. Det er noe du helt klart br vurdere :-)

Ane: Jeg har tenkt p det ja! Er litt redd jeg ikke skal ha tid, for det krever vel en del. . Men, jeg har en venninne som er PT, s kanskje det blir en mulighet :D

Jeg er ikke s glad i forandring, s jeg er ikke s fan av at du plutselig har begynt fokusere veldig p trening og sunt kosthold! Du var jo en av bloggerene som ikke gjorde det og heller var mer menneskelig enn de andre toppbloggerne, som trente hele tiden og bare spiste sunt! At du heller viste at du var helt vanlig som oss andre og ikke et supermenneske. Vell, dette ble litt dumt siden det er jo tross alt bra trene og spise sunt, men jeg hper du skjnner hva jeg mener!

Du burde se forks over knives og food matters p netflix. Kjempebra dokumentarer jeg tror du vil like :)

Alt du sier gjr p bloggen din n kommer fra sponsorer og andre reklameaktrer. Du har fjernet deg fra det livet vi kjente oss igjen fra.

, s glad jeg er i bloggen din, dagens lille hydepunkt! Det er fantastisk at du har begynt trene og spise sunt! Men jeg synes du har forandret deg i det siste :/ sikkert ikke pga treningen og kostholdet!

T: ah, utseendemessig eller personlighetsmessig? Uansett, tusen takk <3

Hei! Jeg lurte p om du spiser p Mc donalds eller burger king? Om du ikke gjr det isfall hvorfor? Finnes jo mat uten kjtt der

Anonym: Hei! Jeg spiser p mc donalds eller burger king en sjelden gang n og da - men er jo ikke s alt for mye for meg velge mellom der! Jeg har spist fiskeburger p mcdonalds da, og den er veldig god - selv om det kanskje ikke hres slik ut!

Flinke Sophie! :D Jeg er akkurat begynt trene igjen etter en operasjon, og det jeg trengte for komme i gang var vell lese, og ikke minst se videoer p youtube om forandringer osv! :)

Er du fortsatt vegetarianer? Regner ikke med det siden du spiser fisk, gelatin osv. Men jeg vil uansett tipse deg om en vegetarcafe i Oslo, the loving hut :D Lykke til med trening :)

Flink du er!! :-) jeg har ikke trent de 2-3

Siste ukene fordi jeg har ftt en skade s jeg gr rundt p krykker, men min motivasjon er vennene mine som ogs spiller hndball som meg ogs vet jeg ikke hvorfor men jeg elsker styrketrening! S jeg du fr stor nytte av boka di :-)

Helsiken hvor dur frakten er hos protein fabrikken ! Produktene skal liksom vre p tilbud.... Man hva hjelper det egentlig? Nr de tar 89 kr i frakt for en pakke med kjeks som veier 200 gram og koster 50 kr. Helt latterlig.

Jeg fr masse motivasjon av fitnesskontoer p instagram eller weheartit :) Du burde lete etter noen kontoer p instagram som har masse fine og motiverende bilder :) Att du har begynnt og trene motiverer meg masse, siden jeg var akkurat som deg fr :) Feit mat og sofakos eller feit mat og alkohol dag ut og dag inn ! :) Att det ikke bare er meg som har vrt snn er en veldig stor motivasjon, att folk faktisk klarer og begynne og trene bare de vil er veldig bra :) Den pannekake proteinen er suupergod, har prvd den noen ganger selv, og er en veldig god frokost akkurat som middag, bruker og lage det i steden for vanlige pannekaker da smtrollene her hjemme vil ha pannekaker, en veldig mye sunnere versjon enn vanlige :) St p Sophie !

Det s godt ut! Jeg var veldig flink til komme meg til treningssenteret en periode, men n har det stoppet helt opp.. Samboeren min arbeider skift (to uker p, to uker av), s de ukene han er av fr jeg ikke trent ettersom det blir for mye for meg ha med meg lillejenta og alt hun trenger til senteret alene.. Men alts, det er ingen unnskyldning! Det finnes mye man kan gjre hjemme i sin egen stue ogs, og det burde jeg nok prioritere oftere :) Min motivasjon er at det hadde vrt vanvittig tft vre i bedre form ETTER ha fullfrt graviditet og fdsel, enn jeg noensinne var FR dette ;)

♥ Lizbethosnes.com

Frst og fremst mmp jeg bare gi deg et lite tips til proteinpannekakene; bland mager kesam, kako-pulver og sukkrin og ha det p pannekakene! det er en super god "sjokolade-krem-plegg" Namnam <3

Og masse lykke til med treningen :) vr tolmodig ;)

Min trenings inspirasjon finner jeg i se og fle meg bra :) enkelt og greit :D

ha en fortsatt fin dag superfine deg !

Det som motiverer meg til trene, er at jeg ser ned p den utrente magen minn, eller de tynne armene mine, og tenker "i lpet av denne treningskten, skal jeg f six-pack/biceps. Og jeg er liksom min egen trener som str og kjefter p meg. Haha

Har ikke vrt p bloggen din p flere dager, men du er s flink til oppdatere at det er masse lese/se.

Kjempekult treningsty og det sitter knall. Men hva slags truser bruker du under slikt ty ?

Vanskelig finne truser som er like behaglige nr du virkelig bruker treningsty til skikkelig hardtrening.

Skal prve vre p bloggen din hver dag.

Jeg elsker trene, vet det hres rart ut, men alts nr du vet hva helsegevinsten er og nr du velger trening som er GY, ja da er det faktisk gy. Jeg trener aldri noe jeg syns er kjedelig, men har flaks der egentlig, syns veldig mye innen trening er gy, slik som styrke, lping, danc, intervaller og sykling.. Men bare finn det du syns er gy, saltimer p f.eks. elixia eller sats er jo ogs veldig gy!

Mari: Skulle VIRKELIG nske jeg var som deg! Sinnsykt inspirerende med slike folk. Jeg har ogs veldig lyst til begynne p gruppetimer, men den eneste formen for slike timer jeg faktisk har likt var pole fitness. . Vet noen om det finnes i oslo? :-)

Proteinpannekaker ser faktisk godere ut enn vanlige ogs! S kanskje jeg skal bestille meg dette og la dette vre den nye frokosten min (?)! :)

det er aldri noe som heter FOR mye protein ;) proteinet kroppen ikke tar opp kommer bare ut igjen ;)

trener selv stryketrening 5-7 dager i uka;)

Haha, m begynne le av alle de som tror proteinpulver er farlig. Det er et kosttilskudd som hjelper til forbedre treningen, muskler trenger protein for vokse :) det er vanskelig f i seg all den proteinen man skal ha i lpet av en dag. Fr man i seg for mye protein s har kroppen et fint system med at overskuddet av det kroppen ikke trenger skilles ut i urinen ;) (jeg har ogs forhrt meg med lege, bare gjre det samme hvis noen er skeptiske) proteinpulver er like harmlst som tran.. Syntes du er superflink sophie elise :) st p videre!

Hei Sophie :)

Dette proteinet er animalsk alts ikke vegetarisk dessverre. Restene av pelsproduksjon brukes blandt annet til protein produksjon.

Super fin blogg!! <3

Synes pannekakene smaker mye bedre om du bytter ut 1,5dl vann med 1,5dl melk (ekstra lett, lettmelk, styrk, uansett egentlig) og ett egg :D bare et lite tips! M forresten ogs bare nevne at jeg fr motivasjon til trene igjen av lese bloggen din, men tror kaaanskje jeg br vente til russefeiringen er ferdig!

jeg er naboen din! Jeg trenger en treningspartner =) Send meg en mail om du er interessert=) har et hemmelig triks i ermet hva gjelder rumpetrening :)

Det er ikke slik at vegetarianere og veganere m spise proteintilskudd og "passe ekstra p" med proteiner. Det er proteiner i omtrent ALT, s det gr bra bare man spiser nok.

Hvis du fr proteinunderskudd er det fordi du er smspist, ikke fordi du er veggis :)..

Skriv en ny kommentar

Design laget av Kine Skjerpen