tilbake til fortiden

reklame
Er det en type form for selvspinelse jeg personlig bedriver, må det være å se på gamle bilder av meg selv. Visste dere at mennesker automatisk ser på ting i fortiden som mye bedre enn hva de egentlig var? Jeg har brukt en time på å se i bloggarkivet fra 2012, bildet over er fra desember. For det første var det en utrolig morsom tid, jeg og venninne mine var masse ute, jeg gjorde det bra på skolen og ikke minst – se hvor jævlig fresh jeg så ut, haha. Fin sminke, fint hår og ikke minst så brun. . Slik vil jeg være igjen, tenkte jeg så klart. Men hvor skal man starte? Med brunfargen kanskje? Vel, jeg vet jeg blir kicket av blogg.no om jeg starter på melanotan så det går ikke. . Jeg måtte på dypdykk i arkivet for å huske på hva jeg brukte av produkter da, eller om jeg rett og slett bare hadde redigert meg. . Men nei, her var det faktsik selvbruning!

 

 

Her ser dere et ganske så usminket bilde av meg – forstår at det må bli siste gang på en stund, bloggen blir jo fullstappet av litt for naturlige innlegg her, haha. Men nei, for å komme til poenget. Jeg bestemte meg for at ” i dag er den første dagen i mitt nye liv”, og om man er en rosablogger ( også kjent som overfladisk halvhjerne) er første steget å bli brunere. Selvbruning kan være utrolig fint om man bare gjør det rett, selv om utrolig mange ser ut til å gå i fella og blir orange med flekker. Det viktigste for meg er alltids ansiktet, om man først blir flekette der er det nærmest umulig å skjule, i tillegg ser sminken helt feil ut.

 

 

Første steg i prosessen er at huden skal være helt ren før selvbruningen kommer på. Det er greit med sminkefjerner, men jeg personlig liker å gi huden en ekstra behandling før selvbruneren sprayes på. Denne gangen valgte jeg ikke dårligere enn ansiktsmasken som ble kåret til “the best mask in the world” på Elle international beauty awards – GLAMGLOW youthmud! Den skal være som en 10 minutters profesjonell ansiktsbehandling på boks, og huden min var ble iallfall fresh – og selvbruningen sitter da mye finere på. 

 

 

Så, til det viktigste i innlegget. Selvbruneren! Sunspa chocolate er den jeg brukte både idag, desember 2012, sommeren 2012 og utallige flere ganger, men det tok litt stopp før russetiden og etter det ble selvbruneren bare glemt. Jeg hadde egentlig tenkt til å lage en video med hele prosessen, men fotballfrue bruker akkurat samme og har laget en veldig fin video på det HER som dere kan sjekke ut. Men litt klarer jeg å fortelle dere, selv om en selvbruner er en selvbruner og det finnes grenser på hvor langt jeg kan ta det, hehe. Den er iallfall veldig, veldig bra!

 

Mulig jeg ble en smule freshere enn det jeg var helt uten sminke? Her har jeg faktisk bare på meg litt lett pudder, ansiktet fikk en veldig fin farge. Jeg har også tatt en runde med sprayen over ben og armer, til og med det fikk resultater. SUNSPA chocolate er mørkere enn den originale fra sunspa, og er også min favoritt. Jeg har prøvd flere av dem, men jeg liker at fargen skal se dyp og naturlig ut, framfor en “lett glød” som noen helst vil ha – hver sin smmak!

 

Dette er en sprayselvbruning som ikke flekker overhode, den lukter ingenting og den etterlater ikke merker på klær eller sengetøy. Det er utrolig viktig for meg ettersom jeg har en kjæreste som spyr av slike ting, han takler ikke lukten av selvbruning og jeg får høre det i flere uker om jeg låner ett plagg og etterlater spor av sminke på. Så, til dere kjærestejenter – dette er sprayen å gå for! Jeg har hørt flere historier fra venniner som har hatt one night stands og våknet opp med tidenes angst fordi det hvite sengetrekket har brune flekker på seg. Hehe, litt morsomt, men som sagt trenger ikke det å skje. 

 

 

Så, siste del av hele selvbruningsfasen var å gå ut i hagen, ta ett kleint bilde med selvbruneren og oppfordre dere til å kjøpe samme. Hehe! Nei, men jeg mener det – SUNSPA tester ikke på dyr på toppen av det hele, og det gjør de aller fleste selvbrunerne man får kjøpt i kjedebutikker. Jeg har selv gått i fella så alt for ofte, man tar bare med seg produktene uten å tenke helt over det. Men jeg prøver å bli bedre hver dag, og håper alle tenker over det også! SUNSPA koster 269 kr og kan kjøpes HER –  en boks varer for meg i rundt 2-3 måneder, når jeg har brukt selvbruneren to eller tre ganger per uke. Sprayen får full effekt etter 8 timer, men man kan se tydelige resultater med en gang.

Jeg har en rabattkode til dere også! Koden “SEGLØD” gir 20% rabatt på hele sunspa serien (HER er alle produktene) og 20% på GLAMGLOW HER – tilbudet varer til 2. mai! 
Har noen av dere prøvd SUNSPA før, eller har dere kanskje en annen favoritt? Husker jeg elsket den fra dove da jeg var fjortiz, orange og full av flekker som jeg var. 
71 kommentarer
    1. Jeg lurer på hvorfor det har blitt så sykt mye reklame og produktanmeldelser i det siste?
      Du var jo en av de få på topplisten som holdt deg for god til det:( Nå er det jo bare linker og reklame i alle innleggene:(

    2. du er 10 tusen ganger finere nå! ikke det at du var stygg før altså. Å det ser ikke ut som at du ikke har sminke på deg heller, men du har jo litt permanent vipper igjen da.

    3. Synes faktisk du ser MYE freshere ut nå! Hårfargen din er utrolig fin og den kler deg godt, ser mye penere og mere naturlig ut når du ikke er så brun og hele deg stråler, rett og slett! Du ser lykkelig og flott ut!! Stå på 🙂

    4. Du virkelig stråler for tiden! Kjempe pen uten sminke er du også, ikke at det var noe sjokk, hehe 🙂
      Ville bare si at jeg syns du har blitt utrolig flink til å blogge for tiden, eller det siste halvåret i hvert fall! Du skriver ikke bare om masse overfladiske ting, men virkelige ting, sånn av vi faktisk kan se at du er bare ei vanlig jente med samme problemer som oss andre! Du er utrolig tøff!

    5. Sophie, jeg må bare takke deg. For at du er den du er. For at du viser oss den virkelige verden, og ditt virkelige liv bak “rosa” bloggen. Jeg setter så utrolig stor pris på det, du er tøff. Og når jeg mener med tøff, så mener jeg ikke å bare legge ut et usminket bilde av deg, men et usminket bilde av deg foran flere tusen mennesker, og jeg vet selv hvor usikker jeg blir når jeg ikke har sminke.
      Selv om jeg ikke kjenner deg, føler jeg at jeg blir stolt av deg.
      Du viser virkelig hvordan det virkelige livet er, i forhold til andre bloggere!
      Tusen takk, du er en utrolig person. Og kjempe vakker. 🙂

    6. Du er sykt fin uten sminke ! Og i bildene etter selvbruningen var du rett og slett nydelig <3
      Mange som sier at du har for mye produkt andmeldelser i det siste osv, men jeg syns du skriver det så bra fordi du gjør det litt personlig og ikke bare sier kjøp denne liskom.
      Liker å høre hva du syns om produkter så får jeg ideer til hva jeg bør kjøpe 🙂

    7. Du trenger ikke å se tilbake og ønske at du vil bli slik igjen, for vi kan alle se at du har vokst opp til å oppføre deg eldre og ikke minst se mer voksen ut. Stå på!

    8. Du ser så utrolig mye mer voksen ut nå, Sophie! Mye freshere nå enn da vil jeg si, selv uten sminke.

    9. Du ser så utrolig mye bedre ut nå enn det du gjorde før! Du er jo 19 år nå, ikke 16-17, husk det! nå ser du ut som en velykket og pen jente, og ikke som en usikker fjortis!

    10. Hei, jeg har lest bloggen din utrolig lenge, men har aldri lagt igjen en kommentar. Så jeg tenkte altså at det var på tide. For det første så elsker jeg måten bloggen din har utviklet seg på. De emnene du skriver om å generelt måten du formulerer deg på liker jeg veldig godt. Jeg syntes du er utrolig vakker, og tenkte at jeg rett å slett bare måtte si det!
      Keep up the good work!

    11. så fin du er! liker deg og bloggen din bedre og bedre, og nå etter du har flyttet stråler du virkelig. blir så glad av å lese! Det nest siste bildet var forresten utrolig spesielt fint av deg, du ser helt fantastisk ut!

    12. Jeg pleier ikke å kommentere på blogger, men jeg er alltid flink til å gi komplimenter til de jeg møter. Så jeg vil bare si du er utrolig pen uten sminke. Du ser mye freshere ut uten alle lagene med bruning. Jeg sier ikke at du skal slutte med sminke. De bildene du postet i dag fra grillinga tenkte jeg wow, hun var pen og jeg ble lei meg da du skrev at du skulle finne ut hvordan du kan se mer dukke ut osv med restylane.
      Du er pen uansett, og det fortjener alle å vite. Stå på, du er sterk!

    13. lest bloggen din i åresvis, men aldri kommentert… ville bare si at du er utorlig vakker uten sminke også!

    14. Du må bare laste ned dyreyestet appen! Den gjør alt mye lettere når man handler. 🙂 den eneste appen jeg ikke kan være foruten 🙂

    15. Hvorfor har du begynt å reklamere så mye? For veldig kort tid siden skrev du jo at du takker nei til nesten alle reklameringsjobber fordi du selv synes det er kjedelig å lese om, mens nå, noen uker senere, er det rwklame i annenhvert innlegg nesten! Kjedelig!

    16. Du er flink på å starte et innlegg bra, også gjøre det om til reklame, haha 🙂 Du så fin ut uten sminke!

    17. Jeg kan ikke si meg helt enig 🙁 Jeg likte veldig fargen den ga meg, men jeg fikk litt flekker på armene. Det flekket også av, så det ble rødbrune flekker på klærne mine. I tillegg varte min til æ spraye halve kroppen 6 ganger, og den forsvant etter bare noen dager 🙁

    18. Du ser virkelig så utrolig mye bedre ut i dag enn på det første bildet! Friskere, mer naturlig, gladere og rett og slett mye vakrere.

    19. Elsker at du oppdaterer så ofte nå Sophie, men blir så skuffet hver gang det er reklame for noe. Du er (var?) jo favorittbloggeren min siden du nesten aldri hadde noe reklame- eller sponse-innlegg. Ikke bli som alle de andre bloggerne da, vær så snill:(

    20. Veldig stor fan!!!
      Tror du du kunne legge ut bilder av alle/mange av dine gamle header eller hvordan det skrives:)
      Håper du gjør det, da hadde jeg blitt glad😄😘

    21. Du ser utrolig fin ut nå for tiden, Sophie 🙂 Ikke gå tilbake til å sminke deg sånn og vær så brun, for det blir så bimbo aktig. Det går fint an å være en vakker barbie, istedet for oversminket fjortis barbie, om du skjønner? Du var fin da, men du er enda finere nå. Ser veldig fresh og vakker ut! Og jeg liker veldig godt de personlige innleggene dine 🙂 For da fremstår du som et menneske med feil og problemer akkurat slik som alle andre, og ikke bare som en perfekt rosa-blogger som får leserene til å bli misunnelige og føle seg nedfor fordi de ikke er like “bra” eller like “perfekte”.

    22. Du er nødt til å skjønne at du ikke trenger å være så sykt brun for å se pen ut. du er akkurat like pen som på bildet, faktisk penere nå! kanskje fordi du har skjønt at du ikke trenger å være den bruneste for å være vakker.

    23. Du er mye freshere nå ja! Ikke ta selvbruning i ansiktet, hvertfall ikke til den grad på det øverste bildet. Det er bedre å være naturlig i ansiktet og kontrollere brunfargen med solpudder eller sminke. Naturlig sett blir ikke ansiktet like brunt som andre deler av kroppen, så la det være! 🙂
      Brunfarge er ikke alt, vet du! Holder det ikke at det er sol i Oslo (det kommer til å bli en kjempefin sommer) og at du skal på ferie snart, at du nettopp har vært i Afrika og Portugal? Du må da være brun “nok” for å se fresh ut!
      Jeg skjønner liksom selvbruning hvis man jobber/studerer mye og ikke har tid eller råd til å dra på ferie før sommeren begynner og man skal begynne å ha på shorts. Da vil man gjerne jukse litt. Men du har jo såpass grunnlag nå at jeg hvertfal ikke ville begynt med selvbruning.

    24. Altså, når jeg så overskriften og det første bildet trodde jeg dette skulle være en innlegg om hvor ye du har forandret deg og at du “ikke kunne tro” du sminket deg sånn og var så opptatt av selvbruning og billige løsvipper på den tiden. Jeg mener det på en god måte. Ikke bli sånn igjen.

    25. Jeg har brukt denne endel, og den lukter hvertfall litt mindre enn mange andre, men ikke ingenting..
      Den blir veldig fin når den er sprayet på, men når den begynner å forsvinne igjen, så forsvinner den i flekker på meg hvertfall, uansett hvor mye jeg har skrubbet og pleiet på forhånd.

    26. Jeg vil bare si at du er så fin som du er, og du er nydelig! <3 Skulle ønske du ikke var så opptatt av å være brun eller utseende, fordi du er kjempe fin uansett hvordan du er!

    27. Du er nydelig!!!! 🙂 skulle ønske jeg hadde noen av dine trekk, du e så peen!! Suns du e nydelig nå som du e litt lys 🙂 ikke begynn me selvbruning, hvertfall ikke myee

    28. Hvorfor i alle dager må du hele tiden forandre deg? Du er slank, langt blond hår, store pupper, du har tatt neseoperasjon, Restylane i leppene osv osv. Jeg sier ikke at dette er galt, men hvis du fortsetter kommer du til å ødelegge utseendet ditt totalt! Du er så vakker, og du trenger ikke mer. Syns du er MYE penere nå enn hva du var før. Du ser så naturlig og fin ut uten den selvbruningen 🙂
      Jeg tror egentlig de fleste er enig i det 🙂

    29. Syntes du har begynt med utrolig mye reklame på bloggen i det siste..
      Men DET skal du ha, du får faktisk disse reklameinnleggene til å være gøy å lese 🙂

    30. INGEN savner “gamle Sophie”, som du ser! Det betyr = Du er ikke bare bra nok, du er BEDRE!
      Du er nydelig og har et, hva skal man kalle det? PERSONLIG, og KULT utseende. Det andre bildet (fortiden) er bare sånn 13år og skal ligne alle andre type jente. IKKE den sanne deg.
      Du er så pen nå at jeg har ikke ord, ikke gå tilbake. Livet skal ikke leves baklengs! Og det var jo faktisk en grunn til at du forandret deg til den du er nå, nettopp fordi du ikke var fornøyd med den gamle 😉 Du er 20 snart, og har en fantastisk fremtid. Du er dødspen nå vennen!!! <3

    31. Nei, nå er det altfor mye reklame her. Det blir så mye at du ikke orker å informere om at det er sponset engang – for det har blitt bare spons her. Nei takk, sier jeg og fjerner bloggen fra bokmerker. Det ble for mye for meg.

    32. Det er bare bra du begynner å se mer naturlig ut, det vil si at du begynner å bli mer voksen mentalt sett, hehe!:-)

    33. Har aldri prøvd SUNSPA før, men den ser veldig bra ut så tror jeg skal bestille den når jeg har brukt opp de 3 forskjellige selvbrunerene jeg allerede har. 😛

    34. Du er jo myye penere nå! På det øverste bildet så var du jo flekkete og oransje i ansiktet med sykt skille. Du bestemmer jo selv hvor brun du vil være, men håper ikke du tar helt av. Du er jo sykt pen nå 🙂

    35. Det fineste bildet var der du var usminka, håper å se deg mer sånn å mer voksen i stedet for fake brun å masse sminke. Du er bedre en det 🙂

    36. DU VAR SÅ UTORLIG PEN PÅ DET ØVERSTE BILDET FRA 2012! Wooooow❤️❤️❤️ Som du har forandret deg

    37. Jeg kommer til å bestille SUNSPA selvbruning, men en ting…..hvordan få brune hender som ikke ser helt j….. ut? Brun kropp med hvite hender ser jo litt jalla ut det også.

    38. du er SÅ mye finere uten selvbruning, og all sminken! Det bildet fra 2012 var grusomt!! på de nyere bildene er du så mye mer moden, voksnere og så myyyye freshere og rett og slett lekker i forhold!!

    39. Du er så mye penere nå enn på det øverste bildet! Der var du skitten brun mens nå har du en utrolig fin glød og du stråler virkelig ! Du har alltid vært nydelig i mine øyne men du har allikevel aldri sett bedre ut enn det du gjør nå ! Itillegg er du veldig flott uten sminke, noe jeg tror mange misunner deg for du er virkelig naturlig vakker ! 🙂

    40. Det er helt sykt hvor mye du har forandret deg, nå ser du bedre ut enn du noen gang har sett ut før! Du er kanskje ikke sånn neger-solarium brun, men det er ikke engang fint å være det (altså når du ikke er det naturlig). Du har brunfarge på kroppen, du er iallfall ikke hvit i det hele tatt. Du er nydelig Sophie, elsker bloggen din og jeg har lest den i flere år <3 Skal prøve alt jeg kan å komme på klessalget i juni, det hadde vært sykt gøy!!
      -Kira <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg