en åpenbaring

Genser nelly HER  / veske befesh.no / jakke fra zara (rundt midjen) skjørt fra carpediiem.no (reklamelenke nelly )


Jeg holdte på å skrive at “vi” har hatt en fin dag, og at “vi” har vært ute i solen. Dette er jo en blogg om meg, haha! Jeg hater slike forholdspersoner som alltid må si “vi” . Slike personer som mister seg selv helt i ett forhold, og blir en enhet istedenfor to ulike mennesker med forskjellige behov. Og slike forhold hvor begge parter går i sløvebuksa på rema 1000 og handler grandiosa hver eneste dag, mens de lar seg selv forfalle. Jeg vet ikke hvorfor, men det er min store skrekk. Derfor blir dette den siste dagen med “vi” på en stund!

 

Min lunsj idag – selvfølgelig valgte jeg oreokaker til dessert, nam nam!


Om dere enda er i tvil om hvem “vi” er, så er det meg og kjæresten min – og i dag scoret vi oss ett par voksenpoeng ved å handle lyspærer og diverse verktøy, kanskje den kjedeligste shoppingen jeg har gjort i mitt liv men man føler seg litt stolt når man går ut fra butikken. “Alle tenker sikkert at jeg er voksen og ansvarlig”, følte jeg.  Så spiste vi ute, gikk rundt i oslo, fikk en venninne på besøk som tokk oss med på roadtrip, og i kveld skal vi ut på eventyr! Og gjett hva? I morgen skal jeg, ene og alene, på spa. Det gleder jeg meg til!

 

 

Haha, må bare avslutte innlegget med noen litt søte bilder av meg. Jeg tenker alltid “neida, jeg er jo ikke SÅ liten”, men disse bildene beviser noe annet. Slik tar jeg altså powernap. I halvparten av senga i bredden. . Jeg får alltid helt sjokk når jeg ser hvor liten jeg faktisk er. Jeg går jo rundt og innbiller meg at jeg er like høy som alle andre, og skjønner ikke hvordan det henger sammen at jeg er så liten. Jeg er jo lavere enn så og si alle jeg kjenner, både yngre og eldre. Hehe. . Noen andre småfolk der ute som er fanget i litt den samme innbillningen?



 

68 kommentarer
    1. Hahah ja😂 føles ikke sånn, men når jeg ser meg selv på bilder med andre, så er jeg såååååååå lav!

    2. Haha ja jeg har det også sånn. Herregud jeg blir så skuffa over å se meg selv sammen med andre på bilder Hehe neida. Jeg er 24 år og er hele 147 cm. Ta den du! JEG er lav jeg 😛 det var et sinnsykt kompleks når jeg var yngre, men nå trives jeg veldig med det 🙂

    3. Skjønner hvordan du har det. Når jeg er sammen med de i klassen for eksempel føler jeg meg like høy som dem siden de ikke er så høye selv, men når noen tar bilde av oss blir jeg sjokkert over hvor lav jeg faktisk er. 1. 57 er jo ganske lavt til å være snart 19, men uansett.. Man innser ikke hvor lav/høy man er før man ser seg selv 🙂

    4. Tenker akkurat det samme! Jeg er 1,58, og jeg går faktisk rundt og føler meg omtrent like høy som alle andre, helt til jeg ser bilder av meg med andre folk. Haha, DA forstår jeg virkelig hvor liten jeg faktisk er. Føler meg spessielt liten når jeg er ute å drikker med venner, og når vi går på dansegulvet så innser jeg at folk så og si ikke ser meg når jeg ikke går i 14cm hæler. Haha 🙂

    5. Det er søtt å være lav ♥ desuten løses det “problemet” lett ved å gå med høye heler 😀 Du er så vakker og nydelig akurat som du er! 🙂

    6. Er det ingen av dere som jobber? For dagene blir vel veldig kjedelige om dere skal bare vase rundt hver dag?

    7. Jeg er 158cm, Folk sier jeg er lav men jeg føler meg egenglig like høy som alle andre:) 160 er jo egentlig ikke så lavt da

    8. Haha, godt å se det er flere som er rundt 1.50 😀 skjønner først hvor liten jeg er når jeg står
      Ved siden av elevene mine på 12-13 år, og de er like høye eller høyere enn meg :p

    9. Ja, haha. Jeg er 1.55 og føler meg ikke såå lav når jeg går rundt blandt andre, men det er alltid noen som stiller seg ved siden av meg og ser ned på meg i mens de spør hvor høy jeg er, og da føler jeg med sinnsykt liten. Det er litt kjipt, men en av mine bedre venner er på samme høyde som meg, så vi pleier som regel å bare le litt av det og finne noe annet å bry seg om 🙂
      Du er nydelig, Sophie, stå på!

    10. Fine du..! 🙂 Jeg vil bare gi deg et lite tips; redigere gjerne bildene dine slik at de blir i den størrelsen som passer til bloggen, fremfor at de automatisk beskjæres når du legger de inn i innlegget 🙂 Når man har tregt nett (som jeg har på barnerommet, hehe) tar det så lang tid for at bildene skal vises 🙂 Om du ikke orker å redigere ett og ett bilde i photoshop kan du laste ned “Faststone resizer” 🙂 Kjempeenkelt og greit =)
      ♥ Lizbethosnes.com

    11. Jeg er vel heller motsatt, jeg er høyere enn alle andre rundt meg! Skulle gjort mye for å være 10-15 cm lavere, og hatt muligheten til å kjøpe alle de lekre stiletthælene som finnes rundt om kring…..

    12. Jeg er 1.59 så jeg vet hvordan det er å alltid være lavest, det er litt flaut når søskenbarna mine som er 12 år er lengre enn meg hahah

    13. Hei. Siden du er så opptatt av dyr og ikke spiser kjøtt osv,tenker du over godtri/sjokolade osv med palmeolje? 😉 kviklunsj og påskeegg sjokolade er med palmeolje,masse freia produkter har det. 🙂

    14. Haha veldig enig i det der med VI og joggebukse på rema 1000 😉 har kjæreste selv, og føler meg heldigvis fortsatt etter 2,5 år som MEG 🙂
      og i tillegg er jeg også liten, eller 163, men vennene mine tror jeg er 170, så her er det egentlig motsatt 🙂

    15. Er 1.55.Bruker aldri høye sko, så får høre det veldig ofte at jeg er lav. men jeg synes egentlig ikke at jeg er så lav. Når jeg snakker med folk på 1.70-1.80 så føler jeg at vi er ca. samme høyde.

    16. hahah, så søt du er! Jeg er 1.57 og 17 år gammel, så vi er vel omtrent like lange? Jeg har også samme “broblem” som deg, da det kommer til at man tror man går rundt å er like høy som alle andre, så blir det filmet eller tatt bildet av, og får totallt sjokk når man ser hvor liten man faktisk er i forhold til de andre, haha!

    17. Kjenner meg så godt igjen, hehe ^^ Blir 16 i år og er bare 1.47 x) Men det er bedre å vere søt og liten som meg (og deg) enn å vere stor og stygg som andre x)

    18. kjenner meg alt for godt igjen, blir 16 i sommer og er 1.56(?) hahahha, men har blitt veldig fornøyd me høyden det siste året 🙂

    19. Kjenner meg helt igjen, er 15år og 156cm. Kommer nok ikke til å vokse noe mer heller.. :'( Jeg tenker ikke over at jeg er så lav. Men så kommer han gutten som en gang var lavest i klassen og ser ned på meg og begynner å le. Så spør jeg hva det er, og han bare:
      – Du er så lav!
      Det er ikke noe kult å vere lavest i klassen for meg. Hater høyden og itilleg så er jeg med 4 stykker der 3 av dem er 167-170cm! :O
      Føøler meg såå lav. Broren min som blir 13år har neten tatt meg igjen.. Huff jaja. Ikkenoe å gjøre med det.
      Håper jeg en gang kan dra nytte av å vere lav… Har et bra livsmotto da!
      Gud lar folk vokse til de blir perfekte,
      noen blir bare perfekte før andre! 😀
      Lykke til videre:*

    20. Haha, ja!
      Men jeg liker det å være lav, har ikke noe problemer med det:-) hehe, typen syntes bare det er vakkert å være lav

    21. Motstatt hos meg, 15 år og 183cm… Ikke bare lett det heller, jeg skjønner ikke selv hvor høy heg er før heg ser meg på bilder… Er jo høyere enn alle de kjekke guttene! :'(

    22. Hei.
      kan du føle meg du er forbilde mit kan du se på bloggen min plizz
      jeg og min bff gabrielle ser på bloggen din hele tiden
      du er cool…

    23. Hehe, synes det ble mye “vi” inne der likevell! 😛 Mange parr er mye sammen og trives med det har ingenting med at man ikkje bryr seg om seg selv eller har mistet seg selv helt.

    24. heii, lurte veldig på hvilken størrelse du har i genseren?
      Hadde vært veldig til hjelp!
      tusentakk 🙂

    25. Hahaha er 1.59 og tror jeg er like lang som alle andre, og når folk sier til meg “du er så kort, du er så liten, du ser mye yngre ut” tror jeg alt bare er en spøk.. Så ser jeg meg selv fra en annen perspektiv og innser at jeg bare inbiller meg at jeg er lengre enn det jeg faktisk er haha xP Jeg skylder det på høyhælene og min ubevist væremåte..

    26. Nå er sirkus svina i byen. Hadde jeg visst om dette før jeg dro hjem i påska skulle jeg ha demonstrert på stedett og kasta alle plakatene. Merano som i tillegg er de verste på bruk av dyr! Kjørte forbi nå nylig og der stod to stakkarslige elefanter og flere kameler. Disse dyrene hører ikke til i Norge! Trodde merano hadde gått ut med at de ikke skulle bruke elefanter lengre, men joda, det gjør de! Faen for noen usympatiske mennesker som driver med dette! Det er bra du brenner så sterkt for slike saker Sophie!

    27. Jeg er 176 og føler meg super lav…men så steller jeg meg ved siden av hvem som helst, og ser fakta i øyene, hehe! Men jeg elsker å være høy da, liker det! ^_^

    28. Uff, er 1.55 høy og har fått klar beskjed om at jeg nok ikke blir noe høyere.
      Innbiler meg at jeg er like høy som alle andre inntil noen minner meg på hvor liten jeg er. Ahahah koslig å være mini da.

    29. Haha, oi så liten du er! Skal egentlig ikke si noe på det da jeg er veldig lav selv! Men det er søtt å være liten da! :3

    30. Jeg er helt motsatt! Jeg er 12 år, og 1,74 cm høy! Alle andre i klassen min er mye lavere enn meg. Jeg er liksom “hun høye”. Ikke alltid så lett de heller! Men i håndball har jeg en fordel da. Heldigvis!

    31. Jeg er 149cm, men føler meg like høy som alle i klassen min. Jeg er tredje lavest i hele klassen min (A og B) men når jeg ser meg selv på et bilde sammen med venninnene mine blir jeg litt sint når jeg ser hvor lav jeg egentlig er.

    32. 18 0g 173 høy jeg 😀 kunne tenkt meg å være litt lenger, men typen er 178, så jeg blir fort høyere enn han i høyhæler. Og det ser så dust ut, dilemma og være høy!

    33. det finnes jo andre mennesker i verden som ikke gjør alt for at andre skal syns de er så perfekte og flotte. Jeg og kjæresten kan gjerne ta en tur på rema 1000 i en joggebukse og kjøpe en grandiosa. ingenting galt det det, folholdet vårt er perkfekt noe ikke ditt er så kanskje du burde fokusere på andre ting enn kun det ytre til tider. Du sier du er så smart, men nesten hvert innlegg jeg leser fra deg så tenker jeg bare: “satan, den jenta er jo stokk dum”.

    34. Jeg trodde at jeg er like høy som de andre i klassen, men alle sier at jeg er den lavest eller en av de laveste😃 jeg fikk til og med kallenavnet mini mus ( mini) 😝😝

    35. Har alltid visst at jeg var lavere enn alle andre, for det har jeg alltid vært…. men nå de 2 siste årene (på videregående) så har jeg følt at jeg er ca samme høyde som mange andre i klassen min.
      Her om dagen sa bestevenninnen min, “jeg er 167 cm høy, pappa målte meg i går”. Og jeg tenkte what???!! jeg er jo 159 cm høy :O og jeg følte at vi var like høye XD
      så feil kan man ta altså 😉

    36. Ja, jeg er 153 cm høy og 22 år gammel. Jeg har en 150 bred seng og kan legge meg alle veier i den, kun hælene som stikker litt ut, haha.
      Føler meg like høy som andre, selvom jeg VET at jeg er bittelita. Tror det er pga man er så vandt til å se folk fra den vinkelen, så det føles naturlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg