drømmer

Jeg har alle muligheter i verden. Det er fint, og det er helt jævlig. Det presset, vet dere. Jeg kunne ha vært i en leilighet i Paris nå, det er ikke noe som stopper meg fra å flytte dit å bo der. Ingenting. Jeg kunne ha bodd i California ett helt år. Kanskje London, Amsterdam eller New York. Jeg vil ut i verdensrommet. Se jorden fra ett annet perspektiv. Jobbe med ville dyr, redde delfiner fra å bli drept og jobbe på barnehjem. Norge er så lite. Det er trangt her. En spiss albue her, ett stygt blikk der. Det er jo egentlig ganske enkelt å bare dra. Men jeg har på en eller annen måte satt meg fast her, jeg står litt på stedet hvil, selv om jeg har alle muligheter i verden.

Jeg kan gå å kjenne på den klumpen i magen i flere dager i strekk, våkne opp med den, legge meg med den – alltid der. Angst fordi jeg føler jeg ikke gjør nok med livet mitt. Jeg våkner opp litt eldre hver eneste dag, og at jeg ikke gjorde en forskjell hverken igår, idag eller i morgen gjør vondt. Jeg kan dø imorgen, gå over veien å bli påkjørt. Kanskje blir jeg dretpt av noe annet. Hvert sekund er jeg ett sekund lengre unna å gjøre noe jeg virkelig vil gjøre. Hoppe, satse. Tørre. Det som stopper meg er ensomheten. Jeg vil gjøre alt dette, men jeg vil ikke gjøre det alene. Noen frivillige?

98 kommentarer
    1. har sykt lyst til å fltyte til usa.. egentlgi bare fordi alt høres bedre ut på amerikansk og fordi amerikanske gutter er deilige 🙂

    2. Høres herlig ut, å reise.
      Men forstår at det kan være tungt, det er jo mye man etterlater, men så er det enda mer man får

    3. Liiten digresjon her; men kan du endre kommentarfeltet ditt slik at man kan kommentere på andres kommentarer?

    4. Hadde eg vert frisk og hatt helse til det, hadde eg glatt blitt med! Har alltid hatt ein drøm om å hjelpe barn og dyr!

    5. Jeg også brenner veldig for dyrevern, så jeg hadde nok gjerne blitt med deg! Men ikke føl at du må gjøre mer , du har gjort en stor forskjell, det er så utrolig mange fler som er bevisste på hvordan mange dyr har det nå ,enn det var før du begynte å blogge! Du burde være stolt! 🙂

    6. Æ e med! Har sett dæ på Rosenhoff ett par ganga denna uka, meen har ikkje tort å sei hei til dæ :p skulle spørre dæ om du sku på NOAH si markering mot dyr i sirkus i går, menmen. 🙂 håpe æ får sjansen til å snakke me dæ en dag, du verke som ei veldig smart og jordnær jenta!

    7. Normalt så skriver jeg ikke på blogg, men nå klarte jeg ikke holde meg altså. AKKURAT sånn jeg har gått rundt og tenkt i HELE dag! Det var helt sprøtt å lese innlegget ditt nå. Det var som om du leste tankene mine der. Har sett på reiser og alt, jeg vil oppleve verden! Jeg vil føle at jeg lever! Jeg vil møte på mennesker. Jeg vil ikke bare sitte inne og lese på studier som jeg KANSKJE vil jobbe med. Jeg vil bruke pengene mine på opplevelser! Jeg vil reise til LA. Jeg vil møte Kim Kardashian (lol) for å si at hun har ei sinnsyk bra ræv. Jeg vil dra til paris for å spise crepes. Jeg vil til Kina for å gå på den kinesiske mur, og til Australia fordi det alltid har vært et drømmereisemål. Jeg har vurdert så utrolig sterkt å bare reise vekk alene. Møte verden! Men om vi er to, så melder meg frivillig som din reisevenn, bare send meg mail! Haha.

    8. jeg føler det på samme måte. jeg vil ut å oppleve noe, jeg vil virkelig leve lykkelig og fritt. mens lille Norge, jo.. det er her jeg blir. jeg kommer meg liksom ikke unna dette på noe vis. Er det noe jeg virkelig ønsker akkurat nå, så er det å jobbe som frivillig med tigre i Afrika. Ååå, drøm!

    9. Du er mitt store forbilde, Sophie. Jeg ser så opp til deg!
      Kan du skrive et innlegg om hvordan du taklet ensomheten, hvordan du kom deg ut av depresjonen og hvordan du fikk flere venner rundt deg? Det hadde jeg satt uendelig stor pris på. Klem <3

    10. Åh, jeg er helt enig! Vil liksom gjøre noe med livet mitt, men føler jeg sitter fast, og vet ikke helt hvor jeg skal starte. Men jeg tenker å fullføre vgs først, og så vil jeg dra ut i verden og gjøre noe for noen.
      Men du var vel å snakket med GoExplore for noen uker siden eller tar jeg helt feil nå? De har jo mange fine opplegg både til å jobbe med dyr og mennesker. Kanskje du kunne prøvd ett av de oppleggene nå i noen uker og sett hvordan det er? 🙂
      Ellers må jeg bare si at du virker som en utrolig snill og god person som virkelig ønsker å hjelpe noen, gjøre noe meningsfullt med livet ditt og rett og slett være med å gjøre verden til ett litt bedre sted. Jeg liker virkelig tankegangen din! Lykke til videre! 😀

    11. Åå, Sophie! Du er så flink! Du er en av de få jeg synes fortjener å være på topplista! Du er så utrolig flink til å skrive og jeg kjenner meg på en måte ofte igjen i det du skriver. Jeg ser opp til deg og det kommer jeg alltid til å gjøre. Støtter deg for allti, stå på<3
      -Love from me:)

    12. Kunne ikke verdt mer enig! Har det sånn selv og det føles frustrerende så skjønner hvordan du har det. Men det beste er kanskje å gjøre en del reseach om de plassene slik at du er klar og deretter så hopper du ut i det! Man kan aldri vite når timeglasset er rent ut og livet er forbi..derfor det er viktig å prøve ut nye ting, oppleve verden og det den har å by på av fantastiske ting ♥ Du har jo pengene..så hva venter du på? 🙂 Men at du ikke gjør en forskjell er jo langt ifra sant, du inspirer jo masse mennesker hver eneste dag med bloggen din ♥

    13. åå, du skriver så bra Sophie! kjenner meg igjen i tankegangen din, men det er liksom så vanskelig å gjøre noe med det? tanker, tanker

    14. Er så enig i det du skriver! Har så utrolig mange drømmer, men jeg vil dele det men noen! Jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre alt alene..
      Stå på Sophie, digger bloggen din !:D

    15. Japan-redde delfiner?
      I’m in!
      Har så lyst å gjøre det, men vet desverre ikke hvordan jeg skal organisere en slik tur!
      Har allerede begynt å spare for å kunne reise!
      Paris, california, jeg skjønner hva du mener! Vil såååååå gjerne reise! Jeg vil se ALT!

    16. Åh, det innlegget her passet meg perfekt!! Det er akkurat det jeg også vil, men jeg vil ikke gjøre det alene.. Det er der problemet ligger. Heehe

    17. Jeg ville bare si at du er et så fantastisk bra menneske og ikke minst inspirerende. Jeg blir helt rørt av all den jobben du gjør! Du er 18 år og jobber så hardt for dyr, frivillig arbeid og listen bare fortsetter. Du er et så sterkt menneske!(du kan gjerne si imot og tenkte tilbake på alle de gangene du ikke var sterk, noe jeg selv ville gjort, men du kom deg gjennom det og det beviser at du er sterk.) Jeg ser opp til deg og er så stolt av deg selvom jeg ikke kjenner deg. Menneskene rundt deg er så heldige for at du er rundt dem med alle de utrolig bra ideene og tankene dine. Du er et så godt menneske Sophie! Verden trenger flere som deg.

    18. Jeg føler det på akkurat samme måte, kan ikke få beskrevet det bedre. Det blir 22 år i år, føler meg absolutt ikke så gammel. Jeg burde vært halvveis i utdanningen min, men det eneste jeg har fullført er videregående. Jeg har nå søkt meg inn på høyskole til høsten, aner ikke om jeg har valgt det rette en gang. Den eneste grunnen til at jeg har søkt meg inn på skole er for å bare ha en utdanning, jeg er tross alt 21 år. Føler at det er min plikt.. Min plikt ovenfor foreldrene mine.. Min verste frykt er jo å skuffe dem. De skjønner ikke at jeg ikke vet enda hva jeg vil. Jeg har jo faktisk muligheten til å gjøre hva jeg vil. Det skremmer meg litt

    19. Har samme problemet… har hatt ett friår etter vgs nå og klarte ikke ene eksamen så jeg må ta den på nytt i høst, så jeg må ha ett friår til… Vil ut og reise og oppleve så mye som mulig nå dette friåret, men problemet er att jeg ikke har noen å reise med! Har laget meg en profil på http://www.goxplore.no der man kan treffe reisevenner! Ett lite tips 🙂
      Vil til australia og ta dykkerlappen for så å dykke i The Great Barrier Reef, jeg vil til Sør-Afrika å redde hvithaier, jeg vil til Indonesia og hjelpe mennesker som sårt trenger hjelp.. Jeg vil til Hawaii bare for å kose meg osv

    20. I voluenteer!! I voluenteer as tribute! (sorry, had too)
      Haha jaa, om jeg hadde pengene hadde jeg reist overalt og opplevd verden, hjulpet mennesker, sett forskjellige kulturerer c:

    21. Så bra skrevet! 🙂 har det akkurat slik selv. Følelsen av å ikke gjøre (tørre) å gjøre det maksimale av livet mitt. Det kan være over i morra som du sier. Man vet aldri. Men du er på vei et sted er du ikke ? Du har nettopp blitt samboer og ny leilighet 🙂 det er nok der det første steget går for deg 🙂 neste steg kan være å flytte til et annet land og gjøre det du drømmer om 🙂 du må ta det i ditt tempo 🙂 du kan klare det Sophie! Du har en herlig personelighet og du er kjempe søt 🙂 det ordner seg for snille jenter vettu 🙂

    22. Uten å høres helt crazy vil jeg bare si at jeg synes det virker som du er en smart, nydelig og reflektert jente. Du skriver så mye fine innlegg, men dette likte jeg spesielt godt! Er selv redd for å gjøre alt jeg drømmer om… ikke vet jeg helt hvorfor.. kanskje det er ensomheten som du skriver om 🙂 Jeg håper i hvert fall du får oppleve alle dine drømmer, det fortjener du!

    23. Samme tenker jeg også. Jeg hater egentlig å bo i norge, men jeg tror jeg kommer til å ende opp her uansetr, og det gir meg en ekkel klump i magen av å tenke på. Jeg skal gjøre alt for å komme meg vekk herifra. På vgs søkte jeg service og samferdsel kun sånn at jeg kan gå reiseliv i 2. Året, men jeg hver fortsatt ikke hva det innegår helt. Alt jeg tenkte når jeg søkte var ” reiseliv, reise, reise vekk fra norge”. Som som deg er jeg også redd for å være alene, om jeg hadde muligheten ville jeg tatt med meg familien min og vennene mine å bare bosatt oss o los angeles, men de vil ikke det samme som meg. Jeg er den eneste i familien som har lyst til å reiseflytte, har faktisk tenkt over paris mange ganger, men usa(helst california) frister mest fordi de har lange strandprominader med tivolier og man kan stå på rulleskøyter ved stranden uten at noen healige norske fjortisjenter stirrer stygt på deg. Vikke også reist til japan og gjort noe for delfinene, det er jo helt sinnsykt hva som fåregår der, men så innser jeg att jeg kommer til å bo i norge, kalde stygge norge. Det er ingenting som får meg mer deprimert enn akkurat det. Hallo! Jeg har jo lyst til å være den som gjør en forskjell, og sånn om 50 år, kommer til å se tilbake uten anger.

    24. Oi må si deg noe utrolig viktig!! Jeg så netopp at du bruker en primer i annsiktet før du tar på sminken. Jeg vil bare at du skal vite at primere kan være en grunn til at man får urenheter. Den er der for å få sminken til å se finere ut. Men den dekker og tetter porene dine. Man kan få mye urenheter av det. Hvis du dropper primeren får huden din puste mye bedre uansett om du har sminke på deg.

    25. Hadde lett blitt med herlige deg en tur ut i verden :’) Om du noengang trenger noen å reise med, så post et nytt innlegg så kontakter jeg deg. Tror jeg ble litt revet med nå lol…

    26. Omg,slutt og syt og lag deg bekymringer!!Du har kjæreste og et mye mer spennende liv enn hva mange kan drømme om.Itillegg er du superung,frisk og har maaange år foran deg til og gjøre alt det du vil!Synes du virker ekstremt utakknemelig over det du har..

    27. Har så sykt lyst til å bare reise, ikke tenke så nøye gjennom hvor og hvor lenge, men bare dra! og oppleve noe, oppdage verden. Du er veldig heldig som har fått reise såpass mye som du faktisk har fått gjort! <3

    28. Jeg har akkurat samme greia.. får helt angst for det jeg også! Jeg kunne gjerne gjort det sammen med deg 🙂 og få noe fint ut av tiden man har..

    29. Nå som du bor i Oslo er det jo flere frivilighetsarbeid du kan gjøre. Og det er mange narkomane som trenger hjelp. Så der kan du jo begynne med den arbeidsbiten din. Ellers så skjønner jeg du vil bort fra Norge, det er trangt med uforskammete mennesker.

    30. I dag er det 80 dager til jeg flytter til USA, bor en liten time utenfor New York City. Vil definitivt tørre å påstå at jeg kjenner til fenomenet med å føle at Norge (og spesielt Nordnorge) er litt trangt.

    31. Skulle blitt med deg jeg, vi skulle starta i første omgang i “nærheten” av Norge og deretter forflytta oss etter et par mnd eller et år der, også til neste nye sted, Da hadde vi fått opplevd mye da 😀

    32. Kjenner meg hundre prosent igjen i alt du skriver, for det er akkurat sånn jeg har følt det siden jeg var liten. Jeg ville bli skuespiller så jeg kunne sitte om flere år og si at jeg overvant depresjon og derfor kan alle andre klare det. Jeg ville donere penger, skape en pandapark hvor pandaer ble godt tatt vare på, og et slags “hjem” for tiggere, gjerne i USA fordi det er større og du får gjort mer da, hvor hjemløse kunne komme å spise, få en plass å sove og så få hjelp til å finne seg jobb og etablere fremtiden sin. Jeg vil dra til Australia og jobbe i et år, sitte på bussen og bare ta en Safe Haven og hoppe av bussen der jeg liker meg og så slå meg ned der. Det er så mye jeg vil gjøre, men som du sier er det skummelt å gjøre alt alene. Vel, et skritt av gangen. Skal studere 4 måneder gjennom gateway i New York til høsten, kanskje det er noe for deg? Har allerede juleplanene klare, varm mat og tepper til tiggere på julaften, gleder meg kjempe masse.

    33. Bra skrevet! Jeg føler det litt sånn selv, at jeg vil ut å se verden. Men du reiser jo ganske mye fra før av da egentlig.. Haha, men ja, JEG MELDER MEG FRIVILLIG!! Heeelt klart

    34. Ååh.. Har ofte samme klumpen i magen selv. Jeg også vil gjøre en forskjell. Jeg vil i verdensrommet. Jeg vil hjelpe mennesker som har det vanskelig. Jeg vil jobbe med de store skremmende dyrene. Jeg vil oppleve verden.

    35. Skjønner det er skummelt å hoppe aleine, men husk at uansett hvor du reiser så vil du møte nye mennesker. Det kan være skummelt, og i begynnelsen vil alt være nytt og fremmed, men det er på den måten man vokser. Ikke vær redd for at du er aleine i starten, for etterhvert vil du helt sikkert bli kjent med nye mennesker. Du er ikke den eneste som hopper ut i noe nytt aleine, derfor vil du garantert finne noen i spranget 🙂

    36. det kan jo hende at hvert sekund som går egentlig er et sekund nærmere å gjøre en forskjell også sophie 😀 kanskje du hele tiden blir ett sekund eldre, ja. men du blir også et sekund mer moden, mer tøff og et sekund nærmere å finne den styrken inni deg som skal til! stå på og ta deg tid! dette klarer du 😀

    37. Skjønner veldig godt hvordan du tenker. Men det viktige er å sette pris på de små tingene i hverdagen, og ikke drømme seg for mye bort. Du er ennå ung, og det er så mye du kan gjøre om 5 år, 10 år, 15, 20 – tenk på alt du kan få gjort på de årene! Jeg tror det er viktig å ikke miste bakkekontakten helt, og det risikerer du jo faktisk ved å følge alle drømmene dine nå.

    38. Det er nok dessverre ikke så enkelt å flytte til et annet land som mange tror. Noen av måtene å få visum i f.eks USA på er å:
      – Jobbe for et norsk selskap eller lignende. Det er f. eks mange nordmenn som jobber for den norske paviljongen til DisneyWorld i Florida i et år. En fin opplevelse ifølge de jeg kjenner som har vært der. Kanskje den letteste måten å få et år i USA. Dog vær forberedt på lange dager med luselønn.
      – Vinne Green Card-lotteriet. Det er ca. 1% sjanse for å vinne et Green Card, så det er nok ikke så mye vits å satse på det.
      – Få en jobb i landet, og en arbeidstaker som er villig til å søke om visum på dine vegne. Dette er en jobb svært få arbeidsgivere gidder, da det er en lang prosess, og de bl.a må begrunne hvorfor de trenger deg isteden for en amerikansk statsborger. Du trenger stort sett en kompetanse eller utdanning som det er få amerikanere som har.
      – Gifte seg med eller søke om familiegjenforening med en amerikansk statsborger.
      – Studere. Er stort sett alltid svinedtyrt, og man må altså regne med å måtte betale et par hundretusen mer enn det man ville betalt i norge. Med studentvisum kan man dog ikke jobbe spesielt mye.

    39. Dette innlegget var inspirerende! Du er veldig spontan av deg, Sophie. Husk at du allerede har reddet millioner av dyr, bare ved å ikke spise dem og oppfordre andre til å følge dine fotspor. Da du besøkte Afrika forandret du liv. Du har forandret meg! Jeg er helt klart et bedre menneske etter jeg begynte å lese bloggen din!
      Ikke undervurder deg selv, du har at gjort mye mer enn vanlige ungdommer på din alder. Ingenting stopper deg i å reise verden rundt, men du har alt gjort mye godt, for deg selv og andre!! <3

    40. I’m in 😀 !!!!. Eller kanskje hehe. Jeg elsker bloggen din Sophie Elise og har stor sans for deg. Du virker ganske snill og søt 🙂 ! <3.
      Håper du har lyst og se ny video som jeg har lagt ut på bloggen min 😉

    41. Hæ? Norge er et lite land ja, men det er absolutt ikke trang her! Er du klar over hvor lite mennesker som bor her forhold til arealet?? Og hvorfor har du fått for deg at Paris og London er mindre trangt? Der er det mange flere mennesker.. Dette innlegget ditt skjønte jeg bare ikke.. Skjønner at du vil ut i verden osv, men fordi at Norge er TRANGT? Her er det jo absolutt ikke trang! Hvis du ikke liker det, så hadde du ikke trengt å flytte til Oslo heller? Jeg har vært i Paris, og det er liiiike trangt der. Pluss at de ikke skjønner hva du sier. Lurer på om faktisk ikke du har det bedre her altså 😉 Ble litt matt av dette innlegget ditt, men ellers elsker jeg både deg og bloggen din 🙂

    42. Unnskyld Sophie. Jeg så nå at kommentaren kom ut kvass og litt lite gjennomtenkt. Er ikke meningen å få deg sur, deprimert eller lei deg. På ingen måte. Var bare det at jeg ikke helt skjønte innlegget. New York, Paris og London er mye større i Oslo, men til gjengjeld mye flere folk, så blir like trangt, om ikke trangere.. Men du må for all del reise rundt, håper en dag du kan redde delfiner 🙂 Gjør det du blir glad av, og noe du får bruk for og noe du har nytte av 🙂 God klem <3

    43. Så fint innlegg! Jeg skjønner godt hva du mener! Men om du hat sjansen, burde du virkelig bare hoppe i det! Du kommer ALDRI til å angre på at du gjorde det ene, eller det andre:D Du kommer til å vokse som person, og det er så godt å kjenne på den mestrings følelsen! Det hørers ut som at du virkelig har lyst, så da burde du gjøre det!!! Lykke til med valgene dine.

    44. Jeg har bodd i New York, elsket det, tror virkelig det hadde vært byen for deg om du vil flytte til en storby med mange muligheter, men selvfølgelig ikke det beste stedet å flytte til om du vil jobbe med dyr. Nå bor jeg i Paris, elsker denne byen også, men for å sammenligne ville jeg valgt New York foran Paris.
      Anyways, jeg er utrolig glad i å reise verden rundt, treffe nye mennesker, få nye livserfaringer, og jeg elsker spontanitet. Så om du er som meg så sier jeg bare Go for it! Så får du sende meg en mail om du er gira på å ha med deg en utrolig hyggelig, livsglad danser.
      Good Luck ! 🙂

    45. Jeg er så inderlig enig. Men med meg er det pengene som stopper meg. Hadde jeg hatt de, så hadde jeg nok sittet på første fly til Usa eller kanskje England. India? Australia? Mulighetene er mange. Men det er også lett å si det nå, men om jeg faktisk hadde pengene, som du, så hadde jeg kanskje likevel vært litt betenkt.

    46. Sitter her og tenker akkurat det samme! Bortsett fra med meg så er det økonomien som stopper meg. Jeg er snart 18, har ingen jobb, og foreldrene mine kan ikke akkurat betale for alt. Har litt angst for mennesker, som kanskje er noe av grunnen til at jeg ikke har jobb. Er så utrolig redd for å drite meg ut på jobbintervju eller noe lignende. Men hvis jeg hadde hatt penger, hadde jeg gjort det uten tvil!

    47. Skjønner hva du mener. Norge er så lite. Følte at når jeg flyttet til Oslo alene så var det et steg videre i livet. En ny start. Det gjør det lettere å flytte på seg igjen til en ny by. Jeg har dritlyst å flytte til utlandet. Om ikke USA, så kanskje til England eller et varmere sted <3
      Føler at ingenting holder meg igjen jeg heller. Kun bacheloren min på BI da... Så etter det, kan jeg flytte hvor jeg vil! 😀 Juhu. Det er bare å gjøre det. Før man blir 40 liksom 🙂

    48. Dette er akkuratt hva jeg tenker på hver eneste dag! Er ikke noe jeg vil mer enn å reise og oppleve verden, jeg har satt meg mange mål, og jeg SKAL nå dem.

    49. Vi er så like vi to… Jeg føler meg nesten uvell, og ikke minst rastløs.. Fordi jeg går og surrer rundt, jeg har lyst til å oppleve noe!! Jeg har lyst til å gjøre en forskjell… Dette innlegget fikk fram de ordene jeg lette etter

    50. Sophie!!!!! du burde lage en reisegruppe med alle jenter som deg, så kan vi reise sammen og oppleve verden 😀 det hadde vært rå kult!!!

    51. Det er akkurat som jeg skulle sagt det selv. Sitter igjen med samme følelsen. Jeg er stuck på samme sted. Jeg begynner å bli lei. Jeg vil oppleve verden, og gjøre en forskjell. Nå føler jeg at jeg bare kaster bort livet mitt. Jeg blir 18 i år, så har jo fortsatt hele livet mitt foran meg, men føler likevel tiden begynner å renne ut. Hadde mer enn gjerne blitt med deg!

    52. Jeg føler akkurat det samme. Men her sitter jeg å ser på at du har opplevd mye allerede i forhold til meg. Jeg sitter også på det stedet at jeg ikke tørr å satse, redd for at jeg klarer å finne meg jobb der jeg ender opp å ikke har råd til å leve.
      Fortalte til min familie at jeg ønsket å flytte til Paris, alle lo, og det knuser mine ideer da dette er et sted jeg er forelsket i, selv om jeg aldri har opplevd det.
      Jeg blir nok sittende på stedet.

    53. Det er som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg føler også at jeg bare surrer rundt. Gjør det samme hver dag. Går på skolen. Kommer hjem. Tar en tur på kjøpesenteret. Spiser middag. Utsetter leksene. Spiser litt til. Ser på tv. Sjekker facebookgeeden type 30 ganger. Legger meg. Sjekker Facebook en 40 gang. Hvert minutt. Hver time. Hver dag. Hver måned. Hvert år. Og så er det dette som er livet. Jeg tenker at livet er fremtiden, men det er vel så mye her og nå.
      Jeg drømmer om å få sixpack, bli sangstjerne, gi ut en bok, reise til California, redde mishandlede dyr, se jorda fra verdensrommet, gifte meg med Justin Bieber. Samtidig som disse tankene (les: drømmene) surrer rundt i hodet mitt må jeg jo gå på skole og gjøre lekser, for deretter å tenke på en utdanning. Det nærmeste jeg kommer drømmene er den årlige sydenturen med familien.
      Jeg trodde jeg var en av få som satt inne med tankene om at jeg sløser bort livet mitt om dagene, når jeg egentlig ønsker å komme meg ut i verden og gjøre noe stort. En forskjell. Men etter å ha lest i kommentarfeltet ser jeg at alle ungdommer sitter inne med de samme tankene. Alle drømmer om å gjøre en forskjell. Men så fortsetter de i det samme sporet. De fortsetter å drømme. Forvirrer seg selv. Mens maset om alle leksene og pliktene samfunnet forventer av deg som menneske stadig henger over en. Og så møtes drømmene og virkeligheten i en voldsom krasj, hvor man føler seg talentløs og ubrukelig.
      Jeg har forstått at det ikke nytter å fortsette som før hvis man vil gjøre en forandring. Jeg har forstått at når jeg våkner i morgen, så har jeg to valg. Jeg kan fortsette å drømme om natten, eller jeg kan stå opp å realisere drømmen. Om jeg ikke kan pakke louis vuitton bagen og reise til verdensrommet med en gang, så er uansett det å jobbe med leksene veien mot målet. Man må være realistisk, og bygge opp drømmen fra bunnen. Man kan ikke starte på toppen. Det er det som skiller de suksessfulle der ute, og oss som sitter og trykker på mobilen akkurat nå.

    54. Helt enig i det du skriver. Jeg har som regel sovet bort dagene mine, ingenting skjer, bare ligger å stirrer i luften og venter på at noe spennende skal skje. Men sånn fungerer det altså ikke. Vil også dra ut i verden og oppdage den på en ny måte, så jeg stiller jeg gjerne som frivillig! :))

    55. Huff kjenne mæ alt for godt igjen.. D e trist. Vi har jo for fan bare et liv! Du e ei flott jenta btw! Ønske dæ alt godt! Oslo e en fin by. E fra Finnsnes og bodd hær leeenge:p Gammlebyen jenta mn æ har respekt for dæ uannsett ka folk rundt mæ måtte si! Stå på å gi fan i janteloven !!! Anarkine på IG:)

    56. Hei!
      Tror jeg vet akkurat hvordan du tenker her. Jeg jobber på sjøen, og har både fri og penger til å reise når jeg er hjemme. Men de fleste av vennene mine studerer enda, så det er vanskelig å få det til å passe. Jeg vil oppleve alt! Men hvor skal man begynne? Men en ting.. man kan ikke reise med hvem som helst! 🙂

    57. Du trenger ikke gjøre så mye spennende for å ha et givende liv, tenk på det sånn. Du har en suksessfull blogg(noe som krever mye, og du må være stolt over å ha fått til), du har kjøpt egen leilighet og flyttet hjemmefra, du har samboer.. Du er ung og har allerede gjort bra mye! 😉 Du gjør og har gjort mye!

    58. Må ærlig innrømme at jeg trodde jeg hadde kommet inn på en typisk rosablogg hvor jenta er blond med store pupper og det kun skrives om sminke og hårkurer. Men du virker utrolig oppegående og det jeg likte med dette innlegget var at jeg kjente meg sånn igjen i det! Utrolig hvor dømmende man kan være, og hvor like man gjerne er selvom man ikke tror det basert på førsteinntrykk.
      Stå på for dyrene og dine hjertesaker! Ikke vær redd, du skal nok få dra ut i verden og gjøre de tingene du vil når du føler deg klar!;) Jeg har selv en drøm om å dra ut i den store verden å hjelpe dyr, om det så skulle være delfiner i nød for å bli slaktet, apekatter som skal oppfostres eller skilpadder som skal hjelpes ut i havet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg