en hemmelighet

 

sponset produkt, ærlige meninger 

Jeg må først bare si at dette innlegget er utrolig ubehagelig for meg å poste. Jeg synes det er flaut, men jeg gjør det fordi jeg håper det kan hjelpe noen i samme situasjon. 

Jeg har tidligere vært så heldig å alltid ha så og si “perfekt” hud. Ikke noe kviser, rød eller irritert hud, og huden har heller ikke vært tør. Jeg kunne spise hva jeg ville å gjøre hva jeg ville uten at det ga noe som helst utslag på huden min, helt fram til jeg sluttet på p-piller. Dette gjorde jeg i sommeren i fjor, og når jeg sluttet fikk jeg sikkert 30 kviser i ansiktet på samme tid. Det så ikke bare lite lekkert ut, det var i tillegg utrolig vondt å ta seg i ansiktet. Jeg var jo ikke vandt med dette, og i “desperasjon” starte jeg på p-piller igjen, noe som gjorde at huden ble enda verre, og da sluttet jeg igjen – noe som forverret det enda mer. 

Enda har jeg mange arr etter denne perioden, som heldigvis er lette å dekke med sminke.

I starten tenkte jeg at urenhetene kom til å gå over av seg selv så lenge jeg lot hormonnene mine stabilisere seg, men for å hjelpe kroppen litt på vei unngikk jeg sukker i så stor grad som mulig, drakk mye vann og fikk mye søvn. Men måndene gikk uten at huden min ble noe bedre overhode, tvert imot gikk den fort over til å bli verre og verre. Jeg dro til legen og begynte etter en liten stund på basiron, uten at det hadde noen effekt på flere måneder. Jeg dro til hudpleier, hadde peeling på huden, begynte på tabeletter, fortsatte på basiron, kuttet også ut festligheter i helgene som alkohol etterhvert, og store deler av min hverdag handlet etterhvert om å kontrollere urenhetene i ansiktet i så stor grad som det lot seg gjøre. Det er i utgangspunktet ubehagelig å ha uren hud, men når man i tilegg må vise opp bilder av seg selv hver dag, kan det fort bli litt slitsomt – og jeg begynte å redigere huden min på bilder.  Det som sikkert gjorde problemet enda verre, var at jeg stresset sånn over at det aldri gikk bort. Jeg gruet meg sånn til stranden hvor jeg måtte ligge uten sminke, og om jeg måtte filme for TV2 hadde jeg alltid en liten angst for hvor mye som kom til å vises fra under sminken, og hvilke kommentarer jeg ville få. 

Etter måneder på måneder med hjelp fra lege, hudpleiere og alt jeg kunne komme på, så jeg ikke noe annet valg enn å begynne å google rund etter hva som skulle være det beste og sterkeste på markedet, uten at jeg måtte begynne på potensielt farlige piller med bi-effekter. Jeg ville begynne på noe som fjernet kvisene, og ikke gjor de at de poppet tilbake så snart jeg hadde en dag uten behandling. Og det jeg nå skal anbefale dere må være det beste jeg noen gang har kommet over – emerginC sin serie mot uren hud. Den er ikke testet på dyr, og er helt utrolig effektiv! Jeg brukte diverse produkter fra serien i 2 uker, og så var alt av kviser så og si forsvunnet. Arrene kan jeg ikke gjøre noe med, men de holder urenhetene i sjakk, og kviser som gjorde vondt kommer aldri hos meg lengre. 

♥ ♥ ♥ 

Jeg bruker alle produktene nå og da, men må likevel trekke fram noen få som favoritter som jeg ikke kunne ha klart meg uten akkurat nå. EmercinC Deglazing Toner bruker jeg hver morgen og kveld, jeg påfører den med en liten bomullsdott på de områdene jeg har mest problemer. Den skal ikke skyldes av etterpå, jeg avslutter bare med en fuktighetskrem fra samme merke. Den svir litt i huden, men den er virkelig fantastisk! 

EmerginC at home facial peel and claryfing set. Disse to er også utrolig effektive, den ene skal man skylde av, den andre skal man la virke på huden. Jeg bruker disse to gjerne rett før jeg bruker Deglazing Toner, fordi jeg føler de gjør huden “klar” for mer behandling. I hver beholder er det 60 pads, så det vil si at det rekker til ca 2 måneder med behandling om man gjør det hver dag. Det er også disse jeg i hovedsak anbefaler til venninner og bekjente, fordi dette hjelper mer på alle typer hud og ikke bare de som sliter med kviser. Det motvirker også rynker og linjer i huden, og er derfor noe som passer bedre for alle.

Huden min er enda ikke perfekt, og arrene er der, men den er så utrolig mye bedre enn før jeg begynte med emerginC. Jeg har vært hos lege utallige ganger, jeg har vært utrolig frustrert og brukt mye tid, penger og energi på huden min uten at det var nødvendig i det hele tatt, om jeg bare hadde blitt anbefalt dette produktet tidligere. Det er ikke lett for meg å innrømme som er så opptatt av å være perfekt, men alle kan ha problemer med huden, og nå går det iallfall rett vei. .  Håper det kunne være til en liten hjelp? Noen som har vært i samme situasjon før, eller kanskje er der nå? 


Mine produkter er fra blivakker, de har nå ett svært påskesalg dere kan sjekke ut – HER finner dere det.

130 kommentarer
    1. tenker at stress er hovedårsaken til utbruddene dine.
      Hvor lenge har du brukt denne behandlingen? Tenker siden du hadde ganske uren hud på vgTV

    2. Du er sterk som klarer å poste noe sånt på bloggen! 🙂
      Jeg hadde veldig mye kviser når jeg gikk på ungdomskolen. Det var kviser i ansiktet, ryggen og iblant på brystkassen. Jeg fant ut at jeg ville dekke det med “brunkrem/fondation” osv. Men fant etterhvert ut at det forverret bare alt. Jeg sluttet med hudsminke, å ble litt bedre igjen. Går vg2 nå, og nå får jeg mest kviser når jeg venter uken min, og har litt enda på ryggen.

    3. Hei 🙂
      Vil bare tipse deg om Swiss Skin Roller til arrene! Jeg hadde selv mye arr selv etter kviseutbruddene ble borte, men nå er de på god vei bort! Har lovet meg selv å anbefale denne til andre i samme situasjon, for det er utrolig så mye bedre selvtilliten blir når arrene gradvis forsvinner! Har brukt den i 14 dager, og har allerede forhåpninger om at alle skal være vekke til vi må ligge uten sminke på stranda 🙂 Det turte jeg ikke engang å drømme om før. Lykke til!

    4. hadde også slike problemer en god stund, så føler virkelig med deg! Men for meg var det omvedt, de gikk vekk da jeg begynte på p-piller! digger at du er ærlig og hjelper andre i samme situasjon. Stå på!

    5. jeg var hos hudlegen i harstad, og fikk en krem som tydeligvis skulle funke, noe den ikke gjorde. så dro jeg til en privat hudlegespesialist i tromsø (ligger i grønnegata). fikk piller som kostet rundt 1000kr, og alt ble borte. den kremen jeg fikk av han i harstad, var en krem for rynker/strekkmerker. spesialisten i tromsø sa han brukte å gi den kremen til gravide. huden min var mye verre enn din på bildene. anbefaler deg å dra til han i tromsø! 🙂

    6. hahahah! DEEET dramatiske innlegget for noen kviser. Ågud, du har ikke opplevd mye fælt for å si det slik.

    7. Da vil jeg heller anbefale deg Essante sine produkter, som faktisk er 100% rene produkter ; ) De har tannkrem som stopper ising, shampoo og balsam, lypsyl, vaskemiddel som man bruker på klær, krem man generellt bruker på kroppen..(det er slik at man kan spise disse produktene, selv om de ikke smaker så godt..men så rene er disse produktene) Å hva er ikke bedre en 100 % rene produkter? ;- ) De kommer også med kosmetikk og andre ting som vi fleste kvinner bruker iløpet av en dag ;- ) av de produktene som vi bruker fra vanlige butikker i dag, så får vi faktisk i oss hele 196 giftige kjemikalier 😮

    8. Du er innmari tøff som innrømmer det Sophie!!!!❤️❤️ Det er noen som ikke vil si det fordi de ikke tørr men du du er bare helt fantastisk du er mitt idol!!!!😃😃

    9. Drikk massse vann..begynn med Omega3 for det gir glattere og vakrere hud( det beste er å starte innenfra) rnn å bruke masse forskjellige kremer og styr som kan forsterke “utbruddene”..men jeg synes du er vakker uanset! 🙂

    10. Obagi er det eneste som har hjulpet for meg. Jeg begynte å få kviser i 12års alderen, og har prøvd så å si alt som finns av produkter der ute, men så kom jeg over Klinikk Bunæs hvor de introduserte meg for Obagi, og nå er jeg helt frelst og har aldri hatt finere hud! 🙂

    11. Du skjuler mye bak fasaden din og det er dumt at mennesker dømmer deg ut i fra den! Fordi jeg har selv blitt det.
      Har selv slitt med dårlig hud og arr i en god periode! Creds til deg som tørr å vise det fram, tiltoss hvor ukomfortabelt det er

    12. Lurer virkelig på hvor godt Swiss Skin Roller funker egentlig. Håper du velger å prøve ut det, og gi en anmeldelse av den

    13. Går på hudpleie skolen ogjeg var ikke så begeistret for EmerginC, men det er jo bra det hjelper for deg 🙂
      Når vet ikke jeg hvor ille de arrene dine er men det går ann å ta restylane for å fjerne arrene, bare ett lite tips vist du vill prøve å få de bort, så kan du jo høre med de om det er noe de kan gjøre

    14. Hei.
      Hudpleieprodukter og diverse kremer som du smører på huden som skal hjelpe mot kvisene er bare piss. Problemet kommer innenifra, levera. Mest sansyligvis har du fått en overproduksjon av noe som kalles “A-stoff” som gjør at kroppen din produserer mer talg, som gir kviser. Jeg slet selv utrolig mye med dette i løpet av ungdomskolen og vgs. Har provd produkter på hudpleien, apotek, diverse p-piller. Men det som fungerte er en “hestekur” som kalles roaccutane isotretinoin (varighet i ca. 6mnd). Veldig sterk kur som du enten kan få utskrevet hos din fastlege eller hudlegespesialist. Jeg hadde selv ikke de aller verste problemene, så min lege ville ikke skrive de ut til meg, men ble vist til en hudlegespesialist. Kuren er grussom å gå på, men jeg har silkemyk hud nå og ikke en kvise. Bivirkningene kan og være ekstreme, men jeg var heldig som slapp unna.
      kremer, p-piller og antibiotika er bare midlertidig, du blir ikke kvitt kvisene med det.

    15. Det må jeg skjekke ut! Har hatt problemer med uren hud i 2-3 ÅR! Bare på pannen, det sies at hvis man spiser mye godis får man kviser der. Jeg spiser ikke noe særlig mye godis men jeg skulle prøve det. Men fann ut at det er bare sjokolade. Har vært til legen, han ga meg en krem. Etter noen måneder nå uten noe forbedring så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Så jeg skal teste ut dette da! Håper det er noe som funker for meg!

    16. Til “Juni” over der: synes det er du som overreagerer. uren hud kan nemlig ha mye å si for hvordan selvbildet ditt er! mange folk har slitt veldig med det/sliter med det og det er lett å bli usikker på seg selv om man har uren hud.. det er tross alt ansiktet det er snakk om! dessuten, kan du ikke ha lest sophie sin blogg lenge dersom du sier at hun ikke har opplevd mye fælt, hun har vært gjennom tøffe tider en gang i tiden:)

    17. Hudpleiere skal kunne hjelpe deg med å forbedre arr.Du kan bli satt på b.la en fruktsyre behandling som går over flere uker vist huden din tåler det. Noe jeg tror den gjør. Dette er veldig effektivt mot urenheter og arr. Det samme er behandlinger med dermaroller. Jeg har selv hatt mye kviser og dermed endt opp med mye arr.Når jeg startet på utdanningen som hudpleier begynte jeg å ta fruktsyre behandlinger, og har nå veldig lite arr igjen iforhold til hvordan jeg var før jeg startet med fruktsyre. ser også generelt mye jevnere og finere ut i huden. Har sett store forbedringer på kunder jeg har tatt fruktsyre behandlinger på også. Så jeg vil på det sterkeste anbefalle deg å gå til en hudpleie salong hvor du kan få en skikkelig hudanalyse og sammen med terapauten komme frem til hvilke dyprensende behandlinger som passer best for deg. Det koster litt, men er virkelig verdt det !! Ellers vil jeg anbefalle deg å bruke en cleanser både morgen og kveld, og påføre en toner etterpå, peele huden 2-3 ganger i uken og gjerne bruke en rensende maske ihvertfall 1 gang i uken.
      Håper du får forbedret problemet ditt til slutt 🙂

    18. Hei, Sophie Elise! Kull blogg har du! <3
      Jeg bare lurte om hvilke p-piller har du brukt som påvirket huden din? Har du lest nøye bruksanvisninger? Men jeg synes det skal gå over eller gikk over. En liten tips: ikke bruk noen av kosmetiske stoffer for huden uansett om de som har legen skrevet deg ut når du har slike konsekvenser å få kviser på nytt. Så synes jeg det går bra videre!
      Lykke til, Sophie Elise! 🙂
      Ønsker deg en meget god helse og lykke til på livet! :)))))

    19. Har slitt med uren hud siden sjuende klassen, går nå i første. Hadde/har kivser og hudormer i hele t-sonen og har prøvd utrolig mange ulike produkt. For meg så virker Basrion helt utrolig bra og bruker det hver morgen og kveld. Nå har jeg bare arr igjen, får kviser om jeg er litt slurvete med å rense huden, men om jeg er flink så holder huden seg fin. Og jeg syns dette er så utrolig modig gjort av deg, jeg vet hvor mye det kan slite på selvtilitten å ha uren hud. Tror jeg aldri kunne ha gjort det selv, og dette viser egentlig bare hvor god person du er. Jeg liker det at du ikke fremstiller deg som perfekt og det står stor respekt til deg for å poste dette!

    20. aw, fantastisk at du tør å stå fram om dette. jeg har bestandig hatt fint, glatt og jevn hud. helt til jeg ble 17 og fram til nå, 18. nå er jeg full av kviser i panna og masse blackheads på nesa. dette innlegget gjorde godt på selvfølelsen, takk for det og det var et godt tips jeg skal vurdere å prøve. takk <3

    21. Jeg lurer på hvorfor du valgte å slutte på p-piller, siden du var sammen med mathias da?
      Jeg har slitt med eksem på hendene og vet hvor utrolig frustrerende, tidskrevende og energikrevende det er å slite med huden. Man prøver alt. Jeg har prøvd alt fra hånd-kremer og kutting ut av melk til homeopatiske tabletter, men jeg hadde stygg, blemmete hud på hendene i over et år. Til slutt fant jeg en bodylotion fra Eucerin som gjorde at hendene sluttet å klø, som resulterte i at de ble mindre opphovnede og gjorde at blemmene forsvant, som da resulterte i at blemmende sluttet å sprekke og laget tørr hud som klødde – som stoppet hele den vonde sirkelen. Jeg var så glad!
      Med unntak av en uke hvor jeg var utrolig stresset og fikk store, røde, tørre flekker på den ene hånda, har jeg faktisk “normal” hud igjen, noe jeg trodde aldri kom til å skje! Så lenge jeg ikke klør eller stresser så merker jeg ikke eksemen, men for noen uker siden fikk jeg en stor, tørr flekk i pannen. Jeg tror det er eksemen det også, men leter etter produkter som kan fikse det..
      Så jeg er glad for at du har funnet produktet som virker for deg, bare fortsett å bruke det, det er mulig å komme tilbake til normalen og det er så deilig når det endelig skjer!

    22. Hei!
      Eg hadde akkurat det samme problemet da eg slutta på p-piller. Eg var 21 år og hadde ikkje hatt kviser sida eg var 15. Etter 5 mnd uten p-piller hadde eg kviser over heilt ansiktet og øvre del av ryggen. Prøvde først antibiotika (liniment, ikkje tbl), men det funka ikkje i det heile tatt! Så begynte eg på p-piller igjen, ikkje det samme merket eg brukte før, men ei kombinasjonspille som fungera både som prevensjon òg mot androgyn akne. Etter 1 mnd hadde eg ingen kviser igjen, no får eg berre ei og anna kvise et par gangar i året og eg treng ikkje bruke meir tid på huden enn at eg vaskar/rensar den og smører med fuktighetskrem kvar dag 🙂
      P-pillene heiter Feminil, evt Zyrona som er synonympreparat, og du får den på resept hos fastlege KUN dersom ein har problem med urein hud 🙂

    23. Et lite tips side du ønsker å fjerne arr etter kvisene. Excuviance fruktsyre peeling 🙂 Les om det på nettsiden deres hvis du vil. Utføres bare i hudpleie salonger der de har Excuviance produkter, vet det er noen salonger i Oslo. Eller så kan du ta turen til Bergen å komme innom Body Clinic i Knarvik 😉

    24. Jeg setter stor pris på at du deler dette med oss! Jeg sliter en del med kviser og urenheter og takker for tipset med ansiktsprodukter som funker mot kviser.

    25. Anbefaler virkelig aloevera juice, propolis og gelly fra Forever Living ved dette. Har hatt dette problemet selv og kjenner mange som har blitt bedre av dette.
      Jeg startet som forhandler selv etter jeg fant ut hvor bra det fungerte (beklager “reklamen”) men det er virkelig dette som fungerer.
      Det renser ut urenheter innenfra, renser huden og gir fuktighet. Mange har også opplevd at arrene har blitt borte/mye finere etterpå.

    26. Hei Sophie !
      De pillene du har hørt om med mange bi-virkninger som kalles for Accutane , er de beste på markedet. Jeg hadde en del kviser før , men etter 5-6 mnd med bruk av Accutane forsvant alle kvisene. Du får selvfølgelig bi-virkninger , men det er bare noe du get used too egentlig. Så det anbefales på det sterkeste ! koster en del , men verdt det 🙂

    27. Isotretinoin er den eneste varige løsningen på kviser. Det er en gave fra gudene! Alle som sliter med kviser etter tenårene burde dra til hudlegen og starte på det. Kalles Accutane på engelsk, søk på youtube!!

    28. SOPHIE!!! Hvis du ønsker meg hjelp anbefaler jeg Silje Austnes som jobber på beauty bet nå tror jeg? Søk på Google! Hun jobbet på Colosseum før! Jeg har ekstrem utbrudd (mer arr) nå og hun er veldig flink på det området!!

    29. Hadde også arr etter kviseperioder på ungdomsskolen, og jeg var også redd for å vise meg uten sminke pga det. Så begynte jeg på zink tabletter(kosttilskudd) og arrene forsvant bare mer og mer. Så jeg anbefaler zink tabletter!

    30. Er litt i den perioden nå og jeg og en venninne har prøvd forskjellige ting og vurderte å dra til helsestasjonen for ungdom og snakke med dem. Tusen takk for at du skrev dette! Det høres veldig bra ut og jeg skal teste det ut så snart jeg kan 😀

    31. herregud hva har skjedd med deg, du har blitt sååååååå pen!!! kommenterer vanligvis ikke blogger men måtte bare! 😉

    32. Så vittig at du har på deg samme bluse på dette bildet som på forrige innlegg fra i dag. Siden du nå i dag har så uren hud i dag har vel ikke produktene fungert heller. Du lurer leserne dine!!

    33. Jeg har slitt med uren hud siden 7 klasse og går nå på siste året på vgs, og har MAAANGE års erfaring når det kommer til å få kontroll på uren hud.
      1. Basiron var nok ikke sterkt nok for deg, jeg begynte også med basiron men måtte oppgradere til noe som het Differin og etterhvert til Epidou, det er samme type gele bare med sterkere konsentrat av bakteriedrepende ingredienser, anbefales virkelig og dette er vel det som har hjulpet meg mest. Den første måneden når du begynner på ny type behandlig (om den funker) vil ALLTID huden forverre seg fordi det talget som allerede har opparbeidet seg i huden må komme ut.
      2. Ser at du har mest små kviser, ikke mange store kviser (som cystic acne), om du går til hudbehandlig er ikke dette nødvendig, men for meg som er på budsjett er dette gull: kok opp en kjele med vann, hell oppi litt organisk kokosolje (vet det høres skummelt ut med olje for huden, men kokosolje fungerer for å dra annen olje ut av huden), ta et håndkle over hodet med annsiktet over kjelen, la dampen åpne porene dine i to minutter før du tar vekk håndkle, da kan du klemme ut de små hvite kvisene som er rundt i annsiktet, det hjelper å bruke dopapir på fingrene for å klemme eller å bruke baksiden av en pinsett i tillegg til en finger. Når du får ut disse småkvisene rekke de ikke å samle opp mer talg og bli røde større kviser.
      Ellers vil jeg bare si det at det er utrolig tøft av deg å være ærlig rundt dette. Og det fikk meg til å føle meg mindre alene (nesten alle venninne mine har perfekt hud). Du er vakker uansett og selv om det føles som om alle kun ser på kvisene så har du en slående skjønnhet som gjør at ingen legger merke til om du har uren hud! 🙂

    34. Jeg hadde perfekt hud helt til jeg begynte på førsteklasse på videregående.. Da tok det helt av. Gikk til legen etter en god stund når jeg var dritt lei og var begynt å få arr. Fikk en antibiotika kur som jeg skulle bruke i 3 måneder kombinert med en salve jeg fikk utskrevet på resept. De ville ikke gi de sterkeste medisinene for kviser. Det hjalp, men det kom jo tilbake etter en liten stund. Fikk utskrevet salven noen ganger etterpå. Salven heter Epiduo. Sammen med antibiotikaen gjorde den huden min ganske rød, og det å tørre å vise meg til folk ble enda verre enn det var bare med kvisene. Jeg brukte hele dagen på å gjenfukte huden min med fuktighetskrem fordi huden ble tappet for fuktighet. Og det var så vondt. Huden min ble rød fordi den fikk en sterkere effekt sammen med antibiotikaen. Når jeg har brukt den i ettertid uten noen antibiotika kur ble ikke huden rød. Dette er mange år siden. Og jeg sliter fortsatt med vonde kviser, forskjellige typer kviser. Føler jeg har prøvd absolutt alt uten noen spesiell effekt, fordi jeg føler huden tilpasser seg produktene og at alt jeg noen gang har prøvd har mistet effekt etter hvert. Men for en måned siden fikk jeg nok, nok en gang. Jeg tok turen til en hudpleier og betalte dyre dommer for hud analyse og forskjellige produkter hudpleieren anbefalte for min hud. Jeg kjøpte noen produkter av merket Elixir. Men det var verdt det. Det funker fett! Har aldri hatt finere hud. Jeg får fortsatt noen kviser, mest rundt den tiden jeg har mensen. Men huden er mye renere og mykere. Vil si den er 80 % bedre ivertfall. Og jeg anbefaler deg Sophie og alle andre å gjøre det samme, ta en tur til en hudpleier, ta hudanalyse og kjøp det de anbefaler for din hud. Så lenge en har penger til det.

    35. Masse respekt for dette innlegget, det er veldig tøft gjort! Tusen takk for tipsene om produktene som hjalp for deg, liker også at de ikke er testet på dyr, viktig, viktig!<3

    36. Har utrolig mange kviser nå og vet hvor kjipt det er! Gruer meg også til sommeren for å gå uten sminke…

    37. Vil anbefale deg laser til arr etter akne problemer. Jeg slet noe helt forferdelig og satt igjen med mye arr, prøvde laser og har fått helt sinnsykt gode resultater. Lykke til

    38. Isotretinoin (accutane) er faktisk å anbefale! Det er en varig behandling, svæært få kan få tilbakefall, men da er det bare å ta en til kur. Ser en over her anbefaler hudlegen i Grønnegata i Tromsø, det gjør jeg også! Hudlegeakutten:) Tørre lepper og noe tørr hud under behandlingen er de eneste bivirkningene jeg hadde, og det holder man ut med. slipper å bruke tusenvis på forskjellige produkter, som egentlig ikke fjerner problemet..

    39. Jeg har akkurat samme sted! Sliter veldig med selvtilliten uten sminke… har prøvd mye jeg også men ikke funnet noe som har hjulpet. Kunne du ikke snart vist et etterbilde?

    40. Som hudpleier så har jeg god erfaring med urenheter i ansikt og etter den kinesiske hudpleien så er kinnen tilknyttet magen. Så kvisene kan komme av mage/ tarm problemer! Det trenger ikke være det, men det kan 🙂 så anbefaler deg å begynne å spise mye fiber og drikke vann for å få ein god fordøyelse 🙂
      Håper du får kontroll på det!

    41. Sliter veldig med det samme selv. Har alltid hatt litt urenheter i t-sonen, men ikke noe ille. Men de siste ca 8 månedene, har det blitt ille, noe som er veldig rart i og med at jeg er over 20. Går nå på antibiotika, men det virker ikke som det kommer til å hjelpe så alt for mye, har gått 2 måneder, og det eneste de fæle pillene har gjort, er å ta vekk smerten. Drar til hudlegen over påsken, håper jeg snart kan føle meg komfortabel uten foundation igjen! 🙂 Lykke til.

    42. Hei Sophie! Har selv slitt med lignende, men hadde mest problemer i form av svakt hudvev (altså veldig lett å få arr og “lilla/blå” flekker etter en kvise, noe som gjorde at store deler av ansiktet fikk store flekker lignende blåmerker. Jeg hadde også perioder der huden rett og slett klikket helt med urenheter i hele ansiktet (spesielt kinn) og uansett hva jeg gjorde så ble det ikke bedre. Jeg begynte etter flere år med homeopati fordi jeg ble syk av antibiotika mot kviser leger ga meg og ingen hudprodukter/lasere fungerte. Homeopati har hjulpet meg veldig uten at jeg har fått bivirkninger (poenget med homeopati er at det er naturlig medisin), det er akupunktur, urter og endret kosthold + trening som ligger innunder denne behandlingen. Man får skreddersydd behandling og opplegget har fungert supert for meg. Veldig mange er skeptiske ovenfor denne type behandling i og med at den er utradisjonell, men jeg tenkte å videreføre informasjonen til deg dersom hud-problemer igjen skulle oppstå.
      Setter pris på at du deler innlegg som dette i og med at det er mange der ute (veldig veldig mange) som sliter med uren hud/acne. Modig og inspirerende. 🙂

    43. Tuuusen takk for tipset! Har selv slitt utrolig lenge med kviser og arr, og de popper opp igjen så snart jeg ikke behandler det. Går selv på basiron for øyeblikket, men går jeg en dag uten å smøre det på, får jeg fullt av kviser igjen. Skal ikke til hudlege før i september!! Men får prøve ut det du anbefaler nå. Det trekker noe siiiiinnsykt ned på selvbildet, og jeg må også redigere huden på bilder før jeg legger dem ut på bloggen, noe som er sinnsykt stress… Tusentakk for at du får meg til å føle meg mindre alene <3

    44. Oi, jeg klikket innom bloggen din, og dette er akkurat som å lese min egen historie. Løsningen for meg ble til slutt å bruke exuviance, har ikke prøvd de produktene du anbefaler men fint at du har funnet noe som funker for deg. Så modig at du deler historien din, jeg kan virkelig relatere meg til hvor flaut det må være. Stå på!

    45. IKKE HØR PÅ DISSE RÅDENE, BARE SLUTT Å SPISE ANIMALSE PRODUKTER SOM VIL SI OG BLI VEGANER!! Gå in på freeleethebananagirl på youtube hun forklarer aaaaslt om behandla livsstil og hvorfor man skal spise slik hun gjør.

    46. Hei! Jeg vil anbefale deg å slutte å konsumere melkeprodukter, da melk inneholder hormonforstyrrende stoffer og annet dritt. Melk egner seg best til kalver. Og du som er opptatt av miljø- og dyrevern burde iallfall vurdere det. Jeg merker med engang at når jeg drikker melk, spiser ost osv får kviser, særlig rundt munnen. Idag har vi mange alternativer til melk, mandelmelk, havremelk, rismelk, ja hampmelk t.o.m. Også er det viktig å få i seg Zink og Magnesium også antioksidanter selvfølgelig. Jeg setter inn en link der du får en liste over mat som skal hjelpe med å balansere hormonene dine. Håper det hjelper. Lykke til videre. http://www.mindbodygreen.com/0-11983/48-foods-to-balance-your-hormones-give-you-glowing-skin.html

    47. Fint innlegg! Det er godt å se at du ikke er perfekt, du heller.(No hard feelings) Tøft av deg å poste 🙂

    48. Jeg har hatt store problemer med kvisete hud. Brukte
      Brukt masse penger på obagi nu derm (som er en veldig bra peeling) men, fjerner ikke roten til problemet
      Du kan kjøpe Dermaroller billig på Swissclinic sin nettside. Kjøpt den for noe mnd siden og har egentlig ikke brukt den,før nå,da jeg kom over en hudpleiers blogg,
      som har testet produktet og har virkelig gitt resultater. Jeg selv har også sett resultater på bare etter 3 dager. Har tom fått kommentarer av andre som sier at huden min ser mye renere og friskere ut! Absolutt å anbefale! Billig er det også 🙂 ellers så bruker du bra produkter til ansiktet. Vask kostene dine hver uke. Gå til en klinikk hvor de kan ta bilder med en maskin som kan vise om det er bakterielt. Bytt ut sminken din med noe som ikke tetter porene 🙂 Kanskje du også skal teste ut om du plutselig reagerer på hvete eller melk. Er ofte at det også er en,årsak. Selv om du sier det kom etter at du sluttet på p-piller så vet jeg at p piller ikke er så bra å gå på og ødelegger hormonbalansen i kroppen. Lykke til <3

    49. Hadde et av de værste tilfellene av acne legen min noen gang hadde sett, fikk 20 kremer å rense produkter, ikke noe funka, fikk diane ppiller nå er det ikke en kvise å se eller noe annet… Er nå 1 år siden. Slutten for 3 mnd siden men da begynte huden min å gå tilbake så gikk på ppillene igjen å borte vekk, ikke fet hud, dype porer, svetter nesten ikke noe, og har ingen hårvekst bortsett fra normale plasser.

    50. Jeg hadde verdens største kvisetryne i tiende klasse, og gikk til hudlege og fikk utskrevet isotretinoin, og alle kvisene og arrene var borte etter 3-4 måneder, og etter 6 måneder kunne jeg endelig stoppe kuren. Da var huden min helt uttørket, men fikk aldri kviser etter dette. Er fremdeles kvisefri, og jeg kan LOOOVE deg: jeg var frustrert. Jeg var nok i mye av samme situasjon som deg, da jeg er litt kjent jeg også. Har vært mye på TV, og var alltid redd for at folk skulle kommentere kvisene mine, så jeg redigerte alle bilder, og gikk til vanlig rundt med tidenes dårligste selvtillitt. Ville bare du skulle vite at du ikke er alene om dette. Men jeg anbefaler deg isotretinoin, det fungerer som bare det!

    51. Hei, kjære Sophie! Ville bare anbefale deg Bio Oil som er suveren for og redusere arr! Bruk den 2 ganger daglig i 3 mnd, og deretter vil du kunne se resultate! Funker også fett mot strekkmerker, aldring i huden, arr etc! Virkelig et produkt som jeg kan sverge over, spessielt over mot arr 🙂 Ikke nok med det, Kim Kardashian sverger ved den også! Lykke til sophie! Et annet tips; Ikke klem ut kvisene dine, dette kan tilslutt etterlate arr dessverre, just in case! 🙂

    52. Vet ikke om det er så mange lesere som sitter og blar nedover kommentarene, men prøver meg likevel. Jeg er utdannet hudpleier, og på skolen jeg gikk på brukte vi også EmerginC, som er helt supert! Men etterhvert følte jeg liksom effekten dabbet litt av. Jeg har aldri hatt problemer med urenheter ettersom jeg har en ganske normal til tørr hudtype, men mange av elevene på skolen hadde problemer med akne og arr som du sier. Et annet merke de og kan prøve er et superekslusivt og bra merke som heter Babor. De har helt supre produkter for urenheter, og masker som trekker ut det overflødige talget fra porene Ikke for å rakke ned på EmerginC, det er en helt rå produktserie! Men mer som et tips til folk som kanskje ikke føler EmerginC funker så bra på deres hud etterhvert. Alle er jo forskjellige :p
      Du er forresten superflink! Meningene dine, holdningen din og måten du ser verden på er bare helt unik! Du har all grunn til å være stolt over deg selv! Stå på, you’re gonna go far kid! <3

    53. Hei !
      Jeg hadde noe av det samme problemet da jeg kom i puberteten, men det er veldig normalt. Jeg unngikk sminke, sterk mat, sjokolade og alkohol. Jeg har forsatt den dag i dag arr, men kviser får jeg veldig sjeldent. Jeg brukte aldri noe spesielt for å få det bedre, men det er jo forskjell fra person til person..
      Men masse lykke til <3

    54. Så utrolig bra innlegg! Jeg har alltid tenkt at jeg er den eneste som sliter med kviser, og at jeg er hun “jenta med kviser” tusen takk!
      Jeg har slitt lenge med det, og for ca en måned siden va jeg hos hudpleier. Jeg fikk tabletter (antibiotika) og en salve med a-vitamin, en slags syre, som man tar direkte på kvisene. Jeg har så å si ingen kviser lenger, men sliter også med arr. Ganske like dine arr. Men det er bare tiden som kan gjøre noe med 🙂
      Tusen takk <3

    55. Du er en av de peneste jeg vet om og jeg sjekker blobben din hver eneste dag 💜❤️
      Eg synes at du er så perfekt som det går ant og bli 😘😍

    56. Takk for gode tips! Jeg har veldig sensitiv hud og prøver å bruke skånsomme produkter fra body shop – så lurer på hvordan disse er på huden? Er de veldig sterke? Jeg sliter veldig med kviser, men jeg kan ikke bruke noe som er veldig sterkt på huden dessverre 🙁
      Stå på Sophie Elise, du er nydelig uansett!

    57. Hei Sophie!
      SE HER! =)
      Jeg har hatt akkuratt det samme problemet som deg og kanskje enda verre, men jeg kom over en side fra USA! Disse produktene er helt fantastiske og er det eeeeneste som har hjulpet meg etter å ha prøvd aaaaalt fra B-produkter til topp topp som har kostet meg flere tusen!
      Gå på hjemmesiden dems http://www.acne.org
      Jeg kan love deg drastiske forandringer og selvfølgelig drikk masse vann =)
      Stor klem til deg snuppah! God Påske

    58. Er det en ting jeg er takknemlig for her i livet så er det at jeg alltid har hatt fin og rein hud. Får en kvise en sjelden gang når jeg har mensen, men ellers er jeg helt kvisefri hele året hehu.
      Men hvorfor sluttet du på p-piller? Gikk du over til et annet prevensjonsmiddel?

    59. Kan anbefale MD formulation serien. Spesielt tilpasset fet og uren hud. Har slitt med kviser i 12-13 år nå, ingenting har.hjulpet så godt som dette. Dette er og et produkt de bruker i salonger. Koster noen kr,men heller det enn masse kviser 🙂 Lykke til!!

    60. Du er ikke den eneste som strever med problemet, og takk for tipset for de skal jeg teste ut. Har sløst så masse penger på ulike produkter som skal “hjelpe”.

    61. DEN ENESTE GRUNNEN TIL AT DU SKRIVER OM DETTE ER FORDI PRODUKTENE ER SPONSET, OG DU ER KJØPT OG BETALT. Håper du får så jævlig skattesmell av at du ALDRI merker innleggene dine med sponset/reklame. Lær deg de forbanna reglene.

    62. Uff, det så ikke noe godt ut! Selv slet jeg veldig mye med kviser for noen år siden, men det ga seg heldigvis etter jeg fikk et kvisemiddel på resept hos legen. Så begynte jeg på p-piller, og fikk helt sinnsykt med kviser, og det etterlot seg også veldig mange arr. Jeg byttet p-pillemerke, og nå har jeg kun noen få kviser her og der rundt mensen. Veldig greit!
      Veldig bra innlegg, forresten! Utrolig flott at dette hjalp deg 🙂 Kviser er virkelig ikke noe kjekt å slite med, iallfall ikke så mye som dette. Du skal ha utrolig mye respekt for at du delte dette innlegget, virkelig! Føler meg skikkelig stygg og ekkel med en gang jeg får noen kviser, det tråkker virkelig selvtilliten langt ned…

    63. Jeg har ganske fæle arr selv. Jeg har prøvd alle kremer og masker jeg har kommet over på butikker, gikk etterhvert til apoteket og brukte alt for mye penger på ting jeg ikke vet om hjalp noe særlig. Huden min ble verre for hver ting jeg prøvde. Det jeg angrer mest på er at jeg aldri greide å slutte å pille på urenheten. Jeg har nå mange mørkere merker i pannen, noen på kinnene og skuldrene mine tør jeg ikke lenger vise på grunn av alle arrene.
      Jeg har ikke gått ute i offentligheten uten genser eller jakke på fire år, men nå har noen foreslått at jeg kan høre meg rundt om lasere!
      Har du hørt noe om dette? Vet du om laserbehandling faktisk fungerer mot arr og om priser for det?

    64. vil anbefale bio-oil. får den for 119kr på vita. den er super mot strekkmerker, arr etc. skal smøres på 2 ganger daglig i 3mnd, og alle kundene som har kjøpt den var veldig fornøyde 🙂

    65. Jeg har hatt kviser siden jeg var 10 år gammel, er nå snart 23. Men jeg har perioder hvor jeg har nesten ingen (men fortsatt mye arr) og perioder hvor det er langt verre enn det du viser på bildene. Jeg tror virkelig det har med hormoner å gjøre, i tillegg til produkter og hva du spiser, alkohol og røyk etc. Og hvor flink man er til å rense. Den siste måneden har vært et helvete, gikk tom for en dyr fuktighetskrem som funket veldig bra, men hadde ikke råd til å kjøpe ny (MD formulations oxygen ett eller annet, sånn pumpeflaske, kjempebra, men man får utrolig lite produkt for MYE penger..) så hyden min kom i ubalanse og jeg fikk til og med kviser på kjevene, noe jeg aldri har brukt å hatt, får som regel bare i t-sonen og i midten av kinnene, så når det putselig var ca 50 kviser fordelt i hele ansiktet, som i tillegg var smertefulle, fikk jeg helt panikk og prøvde alt mulig for å få det bort. Men det sluttet ikke å bryte ut før jeg lot huden være i fred, ingen kvisekremer, men hørte om en cruelty free dagkrem som het Amie Morning Dew. Den har funket veldig bra på meg. Det eneste jeg ikke liker er at det er alkohol i den, men huden min har forbedret seg sykt på bare 2 uker nå, har 1 kvise nå (men fortsatt mange arr). Bruker også Clarisonic hver kveld, og skrubber ansiktet hver gang jeg dusjer med en organisk skrubb som inneolder salisystic acid. Og facemask fra Mint Julep 1 gang i uken 🙂 Tenkte også å prøve face peeling snart, for å redusere arrene.

    66. Nei, ikke mint julep, Queen Helene! Haha, bruker 2 masker derifra; Mint Julep og Mud Pack Masque. Finnes billig på Ebay, siden det ikke selges i Norge, samme med fuktighetskremen jeg nevnte. 🙂

    67. Da jeg begynnte på diane forsvant så og si alt, sutttet nå og det har komt tilbakæ..non som har erfariinga? Blir det bedræ når hormonan roe sæ?

    68. Jeg sliter også veldig mye med kviser som jeg har gjort veldig lenge, og jeg liker det overhode ikke føler liksom at alle stirer på ansiktet mitt med de alle kvisene mine. men så kjøpte jeg med biosilk som er enkelig får hår, men jeg prøvde den i ansiktet og det funka med engang så nå har jeg nesten ingen kviser igjen så jeg ambefaler virkelig den du får kjøpt den på vita 🙂

    69. Slike utbrudd kommer pga hormoner i ubalanse. Du burde rett og slett gå 100% inn for en livsstil som gir hormoner i balanse: 1) nok søvn 2) nok næring / ren mat 3) ikke stress (seriøst) og VOILA du får nydelig hud igjen. Been there done that (PS! omega3 og kollagen i form av gelatinpulver er perfekte tilskudd)

    70. ÅÅÅ, så fint noen er erlige, selv om de er bloggere.
      Jeg sliter også litt med kviser og har hatt det hele tiden helt siden 5./6. klasse og nå går jeg i 7ende. Jeg bruker sminke hver dag jeg er på skolen for å ikke bli mobbet. Jeg har blitt mobbet fordi jeg har kviser, spessielt i 6. klasse. Jeg liker ikke å bade heller. Jeg har itillegg noen på bryste og ryggen, det er derfor ikke lett å finne gensere som “skjuler” dem og ikke å gå i bikini.

    71. All creds til dæ Sophie! Finnes ikke en mer ærlig blogger enn dæ! E så glad for at du vis dette på bloggen, det hjelp mye for folk som ser opp til dæ. Du e perfekt selv om du har uren hud! Å har kjæreste som elska dæ for den du e. Det betyr bare èn ting for oss andre; det finnes håp.
      Du e fantastisk. <3

    72. Det er faktisk noe å gjøre med dine kvisearr..
      FRAXEL LASER! – Behøver kun 1-3 behandlinger, 2-2500 pr gang, men vil man ha noe som funker, må man også betale.
      Litt overraskende att du som bryr deg om utseende ikke vet om det…?
      Anyway, ingen vits å forklare her, google it! er allt jeg sier 😉

    73. Roaccutane/accutane/istotretinoin er den ENESTE kuren som faktisk får kvisene bort for alltid! Skulle ønske flere fikk vite om den. Man må dra til hudlege for å resept på det. 6 måneder med litt annerledes livsstil (tørr hud, kan ikke drikke så mye alkohol) og så er du fri for alltid! Nå gidder jeg ikke å rense huden min hver dag lenger, og jeg sover med sminke uten problemer dagen etter!

    74. Rundt juletid når jeg gikk i niende klasse, gikk jeg fra å ha null kviser, til å få et stort utbrudd. Dette trodde jeg bare var noe midlertidig, men det varte gjennom hele ungdomsskolen og gjennom hele første klasse på videregående. Jeg følte meg stygg og ekkel, og kunne bruke opp til to timer på badet om kvelden for å få bort all sminken og gjøre huden helt ren.
      Min søster på 25 år hadde noe av det samme på denne tiden. Jeg fikk beskjed om at jeg burde få meg en time hos en privat klinikk. Så etter sommeren, når jeg begynte i andre klasse, bestilte jeg meg en time på Volvat.
      Dette er nå åtte måneder siden. Jeg fikk resept på to “kurer”. 1. september, begynte jeg på en tre måneder lang kur med “Tetralysal” dette er antibiotika tabeletter. Dette begynte å få bort kvisene mine veldig effektivt, og etter bare fire uker, hadde jeg nesten ingen kviser. Jeg hadde bare mange arr. Det var hær den andre kuren kom inn. “Epiduo” er en krem som skal få bort alle arrene. Og for meg, virket dette helt fantastisk bra. En nedtur var at jeg flasset i hele ansiktet, og det gjorde ganske vondt til tider.
      Etter tre måneder på denne kuren, fikk jeg en ny resept på tabeletter. Dette var for å få bort alle kvisene. Jeg har i dag helt kvisefritt ansikt, og null arr.
      PS: Takk for at du er ærlig om dette. Når jeg hadde dette problemet, sakke jeg stor pris på når det viste seg at alle som var «perfekte» kanskje ikke var helt perfekte. Da følte jeg meg ikke så jævlig.

    75. TUUUSEN TAKK for tips! Ah, jeg har selv problemer med kviser og urenheter, noe som er helt forferdelig, man føler seg så stygg og ekkel, særlig når man snakker face to face med noen, og man kan se at de stirrer på huden. Jeg har prøvd absolutt alt føler jeg, men dette har jeg ikke prøvd ut, så det skal jeg garantert prøve. You go girl, endelig noen som er ærlige, all credz til deg <3

    76. Wow, så utrolig sterkt av deg, Sophie! Jeg slet/sliter veldig med dette selv, da jeg fikk mine første kviser allerede i fjerde klasse. Jeg pillet veldig på dem, og gikk derfor ofte rundt med kjempestore sår i ansiktet, men jeg følte det var mye finere enn å ha massevis av kviser. Før konfirmasjonen min var jeg desperat, og fikk hjelp av hudlege. Da fikk jeg pillene tetralysal, og beskjed om at når jeg skulle begynne med p-piller skulle jeg begynne på Diane. Tetralysal hjalp slik at jeg ble bra til konfirmasjonen, og når jeg begynte på p-pillene ble det enda bedre. Men det var ikke før søsteren til kjæresten min anbefalte meg serien til Clinique (som heller ikke tester på dyr, takk og lov..) at huden min virkelig ble bra! Har sverget til dette merket nå i over et år, og får veldig sjelden kviser (det kommer selvfølgelig noen en gang i måneden..) men det fungerer virkelig bra! Det er også verdt å nevne at jeg nå er 20 år gammel, og slet med dette frem til for to år siden :p
      Og det ser også ut til at prisen er litt billigere enn ordinær pris på emerginC. Men tusen takk for at du deler, dette er et problem som tar fra ungdommer all selvtillit, og det er så bra at du setter det under søkelyset! Du er et fantastisk forbilde, Sophie, så fortsett å være akkurat som du er!
      Elise

    77. veldig godt å høre om andre som sliter med det samme. jeg har gått til legen og prøvd tusen av kremer og rens uten effekt. sitter igjen med x antall kvisearr og sliter fortsatt med kviser i en alder av 21. fantastisk at du tørr å publisere ett slikt innlegg! det er det virkelig ikke mange som gjør. selv tørr jeg ikke å gå utenfor døra uten sminke.

    78. Det er veldig deilig for meg å se at det er flere som sliter med det samme som meg. Du er tøff Sophie som tør å vise dette på bloggen. Føler jeg har prøvd alt og går nå på basiron, huden har blitt bedre men jeg blir aldri kvitt problemene. Dette har ført til at jeg har fått utrolig dårlig selvtillit. Jeg bruker masse sminke for å prøve å sjule urenhetene men jeg syntes egentlig det er litt flaut. Jeg gruer meg til sommern for jeg kan ikke bade for da går sminkan av og solk ser huden min. Jeg har aldri hatt kjæreste eller kysset noen og syntes det er vanskelig å ha øyekontakt, for jeg føler at folk bare ser på kvisene og ikke på meg. Dette ødelegger så utrolig mye av livet mitt og det er veldig slitsomt å måtte stå opp så tidlig hver dag for å bruke timer på å dekke mest mulig. Tør heller ikke å gå til lege.

    79. Hei søta!
      Prøv Bio-oil på arrene dine. Mine arr ble borte etter 2 uker. Og dem vises ikke nå etter jeg sluttet 🙂

    80. Takk for at du delte dette innlegget. Det setter jeg stor pris på ettersom jeg har slitt mye med kviser. Det er godt å vite at andre jenter har slitt med det samme

    81. tusen takk for dette innlegget! er dette noe man kjøper på nett eller feks i kicks butikkene? jeg MÅ ha denne serien om den er så bra som du sier! da kjøper jeg den nå rett før jobb! min urene hud gjør meg usikker på meg selv og utseendet mitt uten sminke, og uren hun under masse foundation osv gjør det ikke bedre heller synes jeg.. så dette skal jeg prøve ! har prøvd asiron og gått til hudlege osv jeg også, som ikke gav meg mye hjelp men var iriterende for huden min.. har ikke masse store gule kviser, men sånne små nupper på en måte, veldig udelikat og ikke en særlig selvtillits-boost.. igjen, takk for tipset, skal prøve den så fort jeg finner ut hvor jeg kan kjøpe den 🙂

    82. Hei. Ikke bra å ta tablettene nei, de har mye bi efekter som du sier. Jeg selger produkter fra Forever, de har super efekt på kvisete hud, det er virkelig ett produkt for hud som trenger endring, Super kvalitet å bra pris. pluss att man har 90 dagers retur rett om man ikke er fornøyd, send meg en mail om du ønsker å prøve. [email protected] Jeg kan melde deg inn så du kan handle til egetforbruk å, da får du gode prosenter på hudpleie,kostilskudd,kropspleie,super sminke, og hårpleie m.m 🙂 Bare å ta kontakt så skal jeg fortelle mere.

    83. Å en ting til, drikk Aloe Vera juce fra Forever Living, den renser huden innen fra å ut- ikke vits å bare rense uten på:) den kjøper jeg å fra samme sted:)

    84. Fantastisk at du skriver så ærlige innlegg! Har selv problemer med huden.. Er utrolig slitsomt og ødelegger mye 🙁

    85. Sliter du m arr vil jeg anbefale deg og ta turen til Silje austnes på Frogner så kan hun finne en kur til deg:) jeg har selv gjort det samme og huden min har blitt helt perfekt:)

    86. Fraxel laser fjerner arrene men da kan du ikke sole deg på ett år! Du som liker å være brun bør ikke ta den.

    87. Jeg har også slitt med det lenge, og gjør det forsåvidt enda! Og jeg har prøvd så og si alt som finnes, MEN er det noe som virkelig tok knekken på kvisene, så er det produktene fra Excuviance 🙂 Prøv det gjerne om du ikke har gjort det! Spesielt en av ansiktsmaskene fjerner kvisene over natten om du lar den være på! 🙂 Takk for tipsene!

    88. Aldrig läst din blogg förut, men vad jag sett verkar den jätte bra 🙂
      Ville bara säga att som jag förstått drabbas många av finnar efter man slutat med p-piller och troligen pga att man fixar och trixar med hormonerna. Tror dock det bästa är att vänta. Med tiden blir det bättre 🙂 Jag är själv i samma sits. Slutade med p-piller sommaren 2013 och min hy är lite upp och ner. Men förhoppningsvis kan det ju bara bli bättre 🙂
      Lycka till tjejen // Sara 20 år från Göteborg

    89. Vil anbefale deg Obagi/ Zo Skin Health/ Zo Medical. Dr. Zein Obagi er en av verdens fremste hudlege og forsker og har kommet opp med fantastiske produkter. Les mer på http://www.obagi.no eller søk opp de forskjellige seriene han fører.
      Hilsen hudpleier!

    90. Jeg kan gi deg et tips! Du kan koke en gryte med vann til den bobler. Også tar du hele ansiktet over 😀 Det gjør sånn at porene åpner seg osvosv. Det renser hvertfall ansiktet 🙂 Det fjerner kviser også<33 Jeg har ennå ikke prøvd det, så.. hehe.. du må ikke ha på sminke eller noe som helst på heller 🙂

    91. jeg har vært i samme situasjon, og det definitivt beste er tetracyclin. Dette er piller som hjelper mot akkurat dette. Har vært igjennom hauevis med omganger hos legen hvor de har anbefalt det ene etter det andre (blandt annet basiron) og tilslutt sa jeg stopp. Dette er en hverdagshjelper både for meg, min kjæreste og flere av mine venninner. 🙂

    92. Jeg har slitt mye med det samme. Jeg har prøvd mange forskjellige rensekremmer, oriflame og mange andre merker. Også Ble jeg annbefalt basiron først, men det ble bare værre. Nå har jeg fått antibiotika krem som funker utrolig bra 🙂 Så om du tåler antibiotika så annbefaler jeg å gå til legen å få den på resept om du sliter enda 🙂 Liker bloggen din forresten, du er en tøff jente ! 🙂

    93. Hei. Jeg likte innlegget veldig godt, helt til du begynte å reklamere for produkter som skulle hjelpe. Da forsvant hele seriøsiteten i innlegget dessverre. Dette er jo produkter som du får betalt for å reklamere for, da må du selvsagt rose det opp i skyene. Jeg kjøper aldri noe en blogger får betalt for å skrive om.

    94. Soleklart tidenes reklamepost. Sjønte det var sprøyt helt fra starten av. Formuleringene gir assosiasjoner til TV-shop.

    95. Du er tøff som legger ut bilder! Jeg er 30 år, og kun tilfeldigheter førte meg inn på bloggen din. Scrollet meg gjennom endel av innleggene dine, og må si du er er en ælig og herlig jente. Har skjønt at du har fått endel kritikk, og det er virkelig tragisk. For slike ærlige mennesker som deg, trenger vi!
      Vi tipse deg om Isotretinoin/Roaccutane. Det er piller mot kviser. Jeg skal selv begynne på det… etter p-pilleslutt og 2 svangerskap, slo huden min seg helt vrang. Tenk; her skal man slite med at rynkene gradvis truer seg fram, og så skal man på toppen av det hele måtte slite med kviser!! Det er mange advarsler mot Roaccutane, med tanke på depresjon og selvmord. I følge min hudlege(som virkelig er kjent for å være den beste), er dette sterkt overdrevet. Han har behandlet mange med denne medisinen, både ikke-deprimerte, og tungt deprimerte. Jeg kjenner også flere som har tatt denne kuren. Vit ihvertfall at den finnes….jeg gleder meg til å komme igang med det, og forhåpentligvis bli ferdig med kvisene en gang for alle!

    96. Hei, kanskje du skal gå til legen og ta prøver av stoff kyftet dit? ,det kan være lurt 🙂 så finner du kanskje ut hvorfor du plutslig fikk kviser 😉
      -klem <3

    97. Takk for innlegget 🙂 Har et veldig bre tips mot arr; A-Derma Epitheliale. Den gjenoppbygger huden etter overfladiske sår, arr, rifter eller mindre dermatologiske inngrep. Kjøpes på apoteket og koster 150kr. Anbefales.
      Klæm:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg