dag 5 i Portugal

haha, et godt forsøk ialllfall . . 

I dag var første dag med fri fra surfingen, så vi tenkte det var logisk å legge drikkingen til i går kveld . . Jeg må nesten ha en alarm eller eventuelt en bakgrunn på telefonen som forteller meg at alkohol aldri er logisk på noen som helst slags måte, for i morges våknet jeg med kjolen og jakken på, med blåmerker over alt, vondt i hodet og en angst jeg ikke har følt siden jeg var 14. Jeg og Charlotte bestemte oss nemlig for å starte drikkingen rimelig tidlig på ettermiddagen, og jeg var rimelig fjern allerede på middagen. Heldigvis var jeg ikke den eneste, og jeg krysser alt jeg har for at jeg ikke har dummet meg alt for mye ut – nå må det bli en liten evighet til neste gang! Jeg blir ofte oppfattet som veldig rar som sier dette, men jeg trives fantastisk godt i eget selskap og foretrekker å sitte inne alene når andre er ute. Håper på noen slike dager når jeg kommer hjem, det hadde vært så godt!

 

Skjørtet jeg har på meg er fra nelly HER, og er akkurat nå på tilbud til 109 kr! Bikinioverdelen min er også fra nelly HER (reklamelenker nelly)


Til tross for at de fleste av oss var mildt sagt reduserte, kom vi oss tidlig opp og startet dagen med smoothie og kanelboller fra den lille baren her. Etterpå ble det en runde volleyball! Jeg er så ballredd at det nesten er latterlig, bare jeg ser noen hever en arm eller en fot om jeg vet en ball er i nærheten, kaster jeg meg nærmest på bakken med hendene over hodet som beskyttelse. Men det er jo så gøy å spille likevel! Vi får aldri spilt lenge av gangen riktignok, fordi ballen alltid blir sparket over muren og noen må gå å hente den. Da passer jeg alltid på å ta litt bilder for dere, kan jo ikke avbryte mitt i en kamp for å ta bloggbilder skjønner dere, hehe. 

Meg og min fine kusine! Skjorten jeg har på meg finner dere HER 

Sliten utenfor PRIMARK. Det var forresten forbudt å sitte på gulvet, og det var også forbudt å ta bilder men jeg tok sjangsen likevel, hehe. Rare regler de har her! 

 

 Flere av oss jentene ble litt rastløse mot kvelden, og det er også derfor min oppdatering kommer såpass sent som nå. Jeg hadde jo egentlig tenkt å bare være hjemme på campen denne kvelden, men ble etterhvert overtalt med til Lisboa på et svææært kjøpesenter. Så stort var det at vi rakk to butikker på to timer! Vi surret veldig lenge inne på primemark, og jeg har blitt så “fornuftig” at jeg kun kjøper ting jeg “virkelig trenger”; men da ender det jo opp med at man går rundt og overbreviser seg selv om at man trenger alt mulig rart, haha. Jeg fokuserer mest på interiør nå, så litt duftelys får være godkjent! Og gjett hva som har blitt levert på døren hjemme i oslo? Sengegavelen min! Jeg har alltid ønsket meg en slik, og nå har en nydelig, hvit sengegavel med nagler blitt hengt opp ved sengen. Jeg gleder meg sånn til å se, og ikke minst til å vise dere! 


Har det veldig fint her, men gleder meg til å komme hjem. Var noen av dere som påpekte at jeg blogger bedre når jeg er hjemme, og jeg er vel egentlig enig – naturlig nok har jeg bedre tid til å sette meg ned med pcen da, og jeg kan ta opp andre temaer, men jeg regner med det kommer an på hva man liker å lese? Nå er det jo mer bilder og en del tekst, hjemme blir det jo ofte mer personlig. .  Men snart er jeg hjemme med min kjæreste, og bloggplanen er lagt opp slik at det forhåpentligvis blir en bra bloggtid, haha. Jeg gjør uansett så godt jeg kan! 

41 kommentarer
    1. Åhh det er så fint å lese bloggen din for tiden! *drømmer seg bort*… Keep up the good work, du er amazing!

    2. – Jeg må legge til at jeg synes det er imponerende at du greier å blogge såpass bra selv om du er på ferie. Veldig utfyllende og kjekke blogginnlegg. Veldig koselig med bilder du smiler og har det moro på også! <3

    3. Jeg synes du er kjempe flink! Er så godt å se deg smile ordentlig:) Jeg synes også du blogger like bra når du er borte, som når du er hjemme. Du har lange innlegg med mange bilder og mye tekst, det liker jeg!

    4. Rart spørsmål, men blir ikke Mathias sjalu av alle bilder med gutter, at du drikker i et annet land, osv? Hvordan takler dere det? Vet det kan bli problematisk i noen forhold, så lurte på om du kunne svare på det! Vet hvertfall jeg hadde blitt kjempe sjalu om typen hadde vært med masse andre fine jenter og festa med dem osv, hahah..
      Kos deg masse videre! Du ser kjempe lykkelig ut og jeg beundrer deg for det, fortsett å smile fordi smilet ditt er helt nydelig <3 ha en fin dag også

    5. Husker jeg alltid leste bloggen til stine før, var slik jeg fant din blogg, men du hadde en annen da. Men det ser utrolig fint ut der dere er, kos dere masse! 🙂

    6. Du er så fin når du smiler:) Har du fått med deg at andreabadendyck også er i Portugal? 😀 Kos deg!!

    7. Jeg elsker feriebloggene dine, fattig som jeg er så får jeg aldri dratt på ferie, og da er det så forfriskende å se andres ferie bilder! 🙂

    8. Sååå fin du er! Syns du er den bloggeren på topplista som blogger best til tross for ferie og mye annet å bruke tiden sin på. Keep up the good work 🙂

    9. Du er en utrolig flink blogger! Holder oss alltid oppdatert og alt. Jeg misunner utseendet ditt veldig 😀

    10. Må bare få si hvor nydelig du er! Nå når du smiler med munnen stråler du som aldri før. En kan virkelig se ekte glede i bildene. Stå på 🙂

    11. Jeg syns du blogger like bra som alltid, jeg! Morsomt med variasjon, og du skriver som vanlig utrolig bra:) Også er det morsomt å få se litt bilder også, du stråler på hver og en av dem!

    12. “jeg trives fantastisk godt i eget selskap og foretrekker å sitte inne alene når andre er ute” Dette beskriver meg på en prikk, så du er ikke alene om dette! Jeg har alltid følt meg rar og “utenfor” fordi alle liker å drikke, i mens jeg ikke har et så stort behov for det som andre har. Jeg drikker selvfølgelig når jeg vil, men det er ikke så ofte. Det er bra å høre at jeg ikke er alene!

    13. Jeg synes du blogger såå bra fortiden jeg! Elsker å høre om reisene dine, og jeg har kjempe lyst til å dra dit nå!
      Kos deg videre, du er så nydelig og ekte. Det er derfor vi digger deg!

    14. Ser herlig ut, og det gjør du også! Håper du koser deg mye 😀
      Jeg liker bloggen din stort sett hele tiden jeg. Forstår at det er noe helt annet å blogge når man er ute å reiser og har dagene fulle av planer, enn når man sitter hjemme og har litt bedre tid. Gjør meg personlig ingenting at du ikke oppdaterer bloggen like ofte nå som du er på tur. 🙂 Du skriver heller et langt innlegg som viser hva du har gjort hele dage, og er veldig gøy å se hvordan det er å være på surfecamp. Kos deg mye med surfing og sol. <3

    15. Jeg blir så glad av å se deg! Du er så utrolig vakker Sophie! Smiler hvergang jeg ser deg smile på bildene! Fortsett med det! Klem <3

    16. Jeg mista nesten pusten når jeg så bildene i dette innlegget..er du klar hvor utrolig vakker du er? Vet du, du er skjønnhetsdronning materiale og jeg sier ikke dette for å smiske, dette er noe jeg virkelig mener! Flott innlegg med fantastiske bilder..du er så heldig som får oppleve et slikt fantastisk sted..shopping og god mat finnes nesten ikke noe bedre etter min mening ♥ haha! Men skjønner godt du savner “alenetid” å sitte for seg selv å drømme i senga mens man spiser noe godt og surfer på nettet er også noe jeg har sterkt behov for..da kan man bare være seg selv og nyte sitt rget selskap ♥ 🙂

    17. Hei sophieelise 🙂
      Jeg pleier ikke kommentere blogger, men ville bare si at du er så fin når du smiler med tennene dine, det kler deg skikkelig! Virker som du er glad for tiden, bra for deg 🙂

    18. Synes du blogger bra nå jeg 🙂 Mange (og fine!!)bilder <3 det liker jeg. hehe. Liker litt sånn hverdagsinnlegg.

    19. hei, sophie! jeg ville bare si til deg at det var bilde av deg på nynorsktentamenen vår, som jeg hadde i dag! det var en tekst om hva ei dame mente om rosabloggere! hahaha, følte for å si det! håper du leser dette!! lov u

    20. Må bare si at det første bilde som kommer under avsnittet som starter med denne setningen: Til tross for at de fleste av oss var mildt sagt reduserte, kom vi oss tidlig opp og startet dagen med smoothie og kanelboller fra den lille baren her.
      Et utrolig flott bilde av deg! Du har et fantastisk flott smil på dette bilde <3 håper du har det FANTASTISK bra! Vakre vakre deg

    21. Du er den flinkeste og mest omtenksomme bloggeren på lista!! Varmer at du bryr deg såpass mye om oss!! Andre bloggere blir bare frekke hvis man sier noe dumt. De bryr seg heller ikke om oss bare vi trykker innom bloggen

    22. Man kan ju aldrig vara perfekt men jag tycker du är det mest perfekta man kan bli 🙂 haha om det lät vettigt.
      Ville bara skriva det, att du är så fin.
      Puss och kram från en 20årig tjej i Sverige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg