dag 1 i Portugal

 

Hei fra surfeskole i Portugal! 

 I går var jeg i tre hovedstader på en dag – og da snakker jeg ikke bare på flyplassen! Først var jeg i København, så dro jeg hjem til Oslo og hentet Charlotte på flyplassen, før vi måtte i leiligheten å hente noen ting jeg hadde glemt. Etter det måtte vi igjen kaste oss på en lang flytur til Lisboa, men etter en lang stund var vi endelig framme og ble plukket opp av Lapoint på flyplassen! Jeg og Charlotte deler en liten bungalow sammen, den er superkoselig og helt nyoppusset. Så vidrt jeg forsto det satt de faktisk inn alt av møbler der i går! Uansett var vi ikke på  plass i sengen før klokken 03:30, og da alarmen ringte i morges (07:00) ville jeg aller helst dø, haha. 


Kjolen jeg har på meg er fra drylake.se 


Vi startet dagen med å spise god frokost, som forøvrig er innkludert i opplegget her. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange vi er her nå som er elever, men det er ganske mange – uten at det skaper noen problemer fordi innstruktørene er veldig flinke til å passe på. Jeg hadde aldri surfet før og er derfor på nivå 1, man kan velge mellom 3 forskjellige stadier. Etter frokosten plukket vi ut våtdraktene våre, og kastet oss i bilen. På bildet under ser dere forresten meg og Charlotte med en av instruktørene, hehe., Ikke verst! 


Som dere kanskje ser er Andrea Badendyck her også med søsteren sin, kusinen min er også her, og en jeg har gått på skole med før. Så jeg kjenner jo til en del av folkene! Våtdrakten fikk jeg her, skoene jeg har på meg er fra NIKE og solbrillene fra buyhelse.no 

Det gikk utrolig bra med surfingen, faktisk! Vi alle sto på brettet flere ganger, hvor jeg en av gangene sto helt inn til stranden. Alle sier jo at surfing er så utrolig vanskelig, for min del var det mye lettere enn jeg først hadde trodd. Så lenge man tar det rolig og tenker framover så går det fint, og ikke stresser med at man kommer til å slå seg om man faller av. Vi har en del blåmerker og kuler her og der, men den smerten kjenner man ikke noe særlig på i vannet, sikkert grunnet adrenalinet kan jeg tenke meg. 

Vi fikk veldig god oppfølging, og instruktørene er så positive og gir videre god energi (vet det høres helt hippie ut, men det betyr så mye!). 


Området utenfor huset vårt, og hvordan jeg så ut etter surfingen, haha. . Bikinien er fra cubus! 

 

Nå har vi akkurat spist lunsj og jeg sitter og planlegger dagen min videre. . Selv om jeg er her har jeg ikke ferie og tar ansvaret jeg har veldig seriøst, og må jobbe med mail, avtaleboken, betale regninger og alt som er. Stress, men alle har valgt sin rettning her i livet! Jeg er også usikker på om jeg skal surfe videre i morgen, for egentlig kan jeg jo ikke det grunnet arrene jeg har under det ene brystet. Jeg har jo enda sting. så vet ikke om det er så lurt å surfe da . . ?

Har noen av dere surfet før? Kanskje enige i at det er lettere enn man først skulle tro? Jeg sto jo i minst 15 sekunder den ene gangen, og det er første gang jeg nærmer meg ett brett! 


(reklamelenker)

 Denne delen av innlegget laget jeg før jeg dro hjemmefra, noen klær jeg bestilte når jeg var på flyplassen igår. Vet jo noen av dere synes det er greit å få tips om klærne jeg kjøper, så før jeg glemmer det – her har dere! Det kommer nok i posten mens jeg er borte nå, men jaja 🙂 

1. Genser 99 kr HER / 2. kjole HER / 3. bukse 139 kr HER 

1. Topp 179 kr  HER / 2. Sko 399 kr HER / 3. Genser  299 kr HER 

41 kommentarer
    1. Du burde vell egentlig ikke surfe, og det er pga saltvannet og bakteriene som kan finnes i vannet. En annen grunn til at du ikke skal surfe er jo at du må holde armene nede, for å unngå at protestene kommer opp i armhulene dine. (Armene skal ikke være høyere opp enn rett ut). Men dette må du jo kjenne på selv 🙂 når jeg tok fikk jeg beskjed om at bading ikke var lov før arrene var tørre og fine, og det med heving av armene skal unngås i 1-2mnd! Fine bilder, og lykke til 🙂

    2. har surfet en gang før og kan være enig i at det er lettere enn det virker, men når jeg gjorde det så fikk jeg et panikkanfall på grunn av de kraftige bølgene og at jeg svelget så mye saltvann så jeg fikk dessverre ikke vært så lenge i vannet. har veeldig lyst til å prøve igjen da!

    3. Blir så glad når jeg ser deg smile ORDENTLIG. Du er SÅ mye finere med et ordentlig smil. Du er fin til vanlig også, men du har et glimt i øyet som du må bruke med hele ansiktet. Å det gjør du når du smiler normalt!

    4. Men jeg syntes også du bruker dagen din til å ta masse selfier å lettkledde bilder av deg selv!! lol!

    5. ÅÅÅ heldiggriser!! Ser ut som du koser deg der! Har prøvd å surfe en gang, og det var i norge. Bølgene var så små at det var veldig vanskelig! Men klarte å stå én gang og kanskje mer i løpet av litt over en time! Synes det var såå gøy! Har så lyst å prøve det igjen, men da må det bli en plass med større bølger! Kos deg videre fine du <3

    6. Ser så digg ut! Jeg lurer på en ting, håper du svarer! Hvordan går det med bading og surfing med extension? Har nettopp tatt hairtalk, og fikk beskjed om at jeg ikke kunne dra på bade ferie eller noe fordi limfestene ikke kan være våte for lenge, så med mindre man føner håret med engang etter det har blitt vått kan håret begynne å falle ut. Skal på ferie i sommer, så synes jo dette er super kjipt, men ser jo ut som du bader og surfer med extension og at det går bra?? Holder det fint? Noen tips om extension på tur?
      Håper du koser deg masse, stå på, you rock;D

    7. Håper du koser deg masse på surfeskole, det ser utrolig gøy ut!
      Jeg lurte på hvor du har kjøpt det skjerfet som ligger/henger ut av LV veska på bilde øverst i innlegget her!? Det var dritkult!

    8. Håper du får et fantastisk opphold i Portugal! 🙂 Har akkurat kommet hjem fra ferie på Tenerife 🙂

    9. Så utrolig herlig! Jeg lurer bare på en liten ting (correct me if i’m wrong), men denne turen dere bloggerne drar på, er den sponset? Isåfall, er den sponset for den dere resier sammen med også, sånn som venninnen din?

    10. hva har skjedd med kameraet ditt, om det er du som har tatt de siste bildene du har lagt inn i de siste innleggene da? veldig dårlig kvalitet :p

    11. ser gøy ut 🙂 hvis du kjenner noen som ikke surfer mens dere holder på hadde det vært utrolig gøy med noen filmsnutter! Men skjønner hvis det blir vanskelig.
      Fint du holder oss oppdatert, jeg tør vedde på at andrea blogger maks en gang i løpet av surfeskolen fordi det er for opptatt…

    12. Hei! 🙂
      Jeg lurte på om du kunne si hvordan, hvilken og hvor på kroppen du tar på deg selvbruningskrem? 🙂
      Har lurt lenge på hvilken som er bra, og om man skal ta i fjeset. ( og hvor hen i fjeset!)

    13. Kanskje ikke så lurt å surf me sting rett under brøstan nei:o Men det merk du no vell garantert vess dt går te hælvett 🙂 kos deg supermasse!! 😀 Digga den nederste leopard gensern, mått inn å bestill meg enn ;p

    14. Wow, du skriver lange innlegg! Og det liker jeg, det kommer så mye forskjellig i hvert innlegg, og det kan fort spore litt av, men måten du skriver på er så bra, så innleggene blir veldig spennende 🙂
      Men jeg lurer, er vesken ekte?

    15. Hei !
      Lurte på kor du har kjøpt den gråe blusen eller ka d e du har på bilde? om det e lenge sia å fortsatt går ann å få tak i 🙂

    16. Vil du lage et innlegg om hvordan man kan bestille dette og hvor mye det ca vil koste? har så lyst til og dra og prøve!
      Men når du er i saltvann så gror jo såret fortere, men kan være ulempe med at sting og alt det da

    17. Hei Sophie Elise 🙂
      Jeg skal selv til Portugal med LaPoint å surfe i juni, så jeg lurer på om det er mange nordmenn der ? Og i så fall hvor er de som ikke er norske fra ? Og om instruktørene snakker norsk? Eller foregår alt på engelsk?
      oj, dette ble en del spm, men håper du har tid til å svare på noen 🙂
      Hilsen Benedicte 🙂

    18. Hvor er den grå genseren du har på deg på flyet fra? 🙂 Den var veldig fin!
      Også, hvordan gikk den andre brystoperasjonen? Må du ikke egentlig gå med støtteBHen, eller trenger du ikke det lenger? 🙂

    19. Og løfte armene trenger ikke å være så fælt, det finnes de kirurgene som mener det er bra også.
      Men noe jeg reagerer på med tanke på kapselbygging er at du ikke går med sportsbh! Om implantatene ikke får ligge i ro og gro, men hele tiden “rives” opp for så å begynne å gro igjen, så øker du sjansen for det. Kapsel grad 1 får alle, men når en kapsel grad 1 rives opp og opp igjen ved bevegelse, så blir det mye arrvev til slutt. Dette gjelder kanskje mest ru implantater, vet ikke hva du har.
      Med mindre du vil gå gjennom det igjen, så følg retningslinjene til kirurgen!!! Vet du må se litt “ukul” ut i noen uker og ikke får gått i de fineste klærne med den dypeste kløfta, men det er jo verdt det for resten av livet… Genser med skjorte inni kler du jo, og under f.eks en slik outfit synes jo ikke sportsbh’en. Ellers så finnes det jo freshe sportsbher du kan bruke som “bikini” også:)
      Mener ikke dette negativt mot deg på noen som helst måte, vil virkelig bare at det skal ordne seg for deg. Det bør være nok å måtte gå gjennom det 2 ganger…

    20. Herregud Sophie!! Du blir jo bare mer og mer nydelig for tiden. Vi kan virkelig se på deg at du er lykkelig, og vertfall jeg syntes du fortjener det så mye!
      Du er er fantastisk forbilde, og jeg elsker alt ved deg, feminin siden din, litt “bad Sophie” siden din, den søte, den omsorgsfulle, you name it. Jeg kunne holdt på i en evighet!
      Kos deg videre i Portugal, du er beeeest!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg