min bucket-list

Jeg regner med de fleste av dere har en såkalt “bucket-list”? På godt norsk blir det en liste med ting man ønsker å gjøre før man dør. Jeg skrev ned en slik liste for to år siden, og jeg tenkte å dele den med dere. Det er gøy å se at jeg faktisk allerede har fått krysset av noen av punktene på listen, uten å ha tenkt særlig mye over det engang. Jeg synes også det er viktig å sette opp små mål som er enkle å nå – hverdagsgleder, rett og slett! Da kan man jo få krysset av en del punkter uten å måtte gjøre en særlig innsats, visse ting skjer jo bare. . 

 Jobbe frivillig i Afrika / gjennomført! 

 Eie min egen leilighet / gjennomført!

 Invitere noen som ikke har familie, hjem på julaften

 Eie ett hus med basseng

 Lese alle Harry Potter bøkene / gjennomført!

 Dra på backpacking-reise igjennom hele Europa

 Møte min “andre halvdel” / Denne tror jeg iallfall er gjennomført, hehe. 

 Dra til Disneyland Paris / gjennomført!

 Dra på date i Paris / gjennomført! 

 Hoppe i fallskjerm

 Kysse i regnet / gjennomført! 

 Gifte meg

 Dra å se Ellen Degeneres show

 Være 100% lykkelig på ekte / gjennomført!

 Føle meg helt komfortabel i bikini

 Gå i fakkeltog mot pels

 Dra på “drive-in-kino”

 Dra på date i Italia

 Ha sex på ett tak under stjernene

 Ha sex på ett fly / gjennomført! (haha nølte litt med å skrive den der..)

 Flytte inn med kjærste / gjennomført! 

 Adoptere ett barn

 Adoptere ett dyr fra dyrebeskyttelsen

 Lære meg å surfe – gjennomført! 

 Holde en fest som den i project-x

 Dra til Amsterdam å spise spacecakes

 Hoppe strikk

 Dra til LA

 Få ett kyss fra Mikke i Disney Land

 møte Miley Cyrus

 Henge backstage etter en konsert med en artist jeg ser opp til  / gjennomført!

 Være ett forbilde, ha noen som ser opp til meg – Gjennomført. .?

 Bli intervjuet i DET NYE – gjennomført! 

 Så, hva er på din “bucket-list”? 


77 kommentarer
    1. Hahaha sex på et fly, vågale altså! Hørres helt lettis ut xP haha. Min bucketliste er isåfall mindre omfattende, men du har ialefall klart å oppnå mye av det du ønsket, og det med å vær 100% lykkelig er jo supert! Keep on smiling and be happy, håper du en dag føler deg 100% komfortabel med en bikini og.

    2. Vil bare si at du er et forbilde og jeg ser veldig opp til deg! Så den er gjennomført Sophie 🙂 mye morro på den lista der! Mye jeg fikk lyst til selv, men som lommeboka mi sier nei til i mange år fremover! 🙂

    3. Kan nevne noe.
      Ha sex med jente alene – gjennomført
      Reise til USA og helst flytte dit
      Eie min egen leilighet
      Bli gift
      Begynne på BI – gjennomført
      Prøve paragliding – gjennomført
      Hoppe i strikk
      Starte egen bedrift
      Få barn
      Gå catwalk – gjennomført
      +++ så sykt mye jeg vil gjøre før jeg dør. Lista hadde blitt lang om jeg skulle skrevet alt.

    4. Hahah du er GÆERN!
      Jeg ser opp til deg; grunnet at du er så sterk og ekte og din kjærlighet til dyr.
      May you never stop blogging!

    5. Ikke det at jeg har noe imot det, men hadde du/dere liksom sex på toalettet i flyet? 🙂 visste ikke at det gikk ann, har bare sett det på film 🙂 men dømmer ingen! 🙂

    6. Du er forbildet mitt og du er ett godt forbilde så du kan krysse av den, noe jeg har lyst til å gjøre før jeg dør er å reise ut av norge og sverige. Har aldri vært utenfor norge eller sverige så det er noe jeg hvirkelig vil

    7. fin bucket list! har selv skrevet maaange sider med ting jeg vil gjøre før jeg dør, noen er kanskje litt urealistiske, men det er så gøy å drømme litt:-) her er noen:
      – se delfiner (som lever i det fri)
      – dra på roadtrip gjennom USA
      – se en amerikansk fotball/baseball kamp
      – tilbringe julen i et annet land
      – hoppe i strikk
      – være to steder på en gang

    8. Hello 🙂 Jeg vil virkelig spørre deg om en ting som jeg håper du kan ta deg litt tid til å svare på. Jeg har nylig opereret nesa mi og i morgen fjerner legen alt av sting og skjold osv. gjør det veldig vondt? vær helt ærlig fordi jeg er livredd… Jeg lurer også på om du mista smakssansen etter operasjon? I morgen er det en hel uke siden jeg opererte meg og jeg har ikke klarte å smake mat siden. Jeg er skikkelig redd og vet ikke hva jeg skal tenke på.. opplevde du noe slikt?

    9. Var det ikke vanskelig å komme seg inn på do sammen i den “episoden” på flyet? Og hvordan var det når dere kom ut sammen? Haha gøy å vite 8)

    10. Jeg vet du var i Afrika for å ta bilder, men jobbet du frivillig? Regner du det som jobbing å bli fotografert, eller jobbet du med barna eller lignende?

    11. Mitt høyeste ønske er å være sammen med en gutt som elsker meg, og jeg elsker han.
      Og å kysse i snøen tenker jeg alltid på hver gang det snør. Hehe handler egentlig bare om kjærlighet og lykke, den bucket-listen min.

    12. Hei Sophie Elise! Jeg har et spørsmål jeg håper du kunne svart meg på. Du opererte nesen din hos Bunæs, ikke sant? Ble du ikke litt skremt av all den negative kritikken han har fått på nettet? Jeg skal selv ta neseoperasjon, men finner ikke ut hvem jeg skal velge å ta det hos… Hva fikk deg til å bestemme kirurg til slutt?
      Hadde satt så stor pris på svar=)

    13. hvordan kan du ikke være 100% komfortabel i bikini når du har en så fin kropp og så store silikonpupper……?

    14. hvordan klarte dere å ha sex på et fly? er jo bittesmå toaletter der. så ikke folk rart på dere når to stk går inn på do og kommer ut ilag en stund etterpå? kan du fortelle om episoden? hehe

    15. Hvis du ikke føler deg 100% komfortabel med silikonpupper og som 18åring så er det vel ikke så mye håp for at du skal gjøre det i fremtiden heller?
      Eller bare innse at det handler om hvordan du tenker…. ikke hvordan en ser ut.

    16. Hahah bare lurer sånn på dette, hvordan hadde dere sex på et fly ? høres skikkelig klaustrofobisk ut haha

    17. Bli kjent skuespiller.
      Spille i kinofilm.
      Få en større rolle på Hålogaland Teater i Tromsø.
      Dra til Dubaj å bo på Burj Al Arab.
      Ta neseoperasjon og bli fornøyd med utseendet.
      Bli 100% fornøyd med kroppen.
      Gifte meg med drømmetypen.
      Ta restylane i leppene.
      Studere i utlandet.
      Flytte til varmere strøk (bor i Tromsø atm)
      Adoptere barn.
      Adoptere dyr.
      Eie en yacht.
      Få langt blondt og sunt hår.
      Skrive en bok.
      Reise jorden rundt og oppleve mye.
      Dra på safari i Tanzania.
      Være på date under eifeltårnet.
      Være på date i en liten båt gjennom gatene i Venezia.
      Få en modelljobb.
      Se ville delfiner på nært hold.
      Hilse på en tamm elefant (gjerne på reservat, ikke sirkus)
      Være på konsert med: Justin Bieber, Bruno Mars, Lana Del Rey og One Direction.
      Bli avslappet og lykkelig.
      🙂

    18. Du er mitt forbildet 🙂
      bucket list:
      dra til USA.
      ha 300 bamser.
      bo i en leilighet med bare rosa ting.
      lære meg noe nytt.
      adoptere et barn fra alle verdensdelene.
      ha en mops som heter Taco.

    19. sex på fly? hahah sofie, du er rå! hvordan klarte dere det? Liksom, skjønte folk det, ble det ikke lang kø?

    20. Blir så glad av å se at du har så mye fint på bucketlist. F.eks adoptere og jobbe som frivillig i fattigere land. Likerliker, det gjør et adoptivbarn lykkelig (meg) 🙂
      Jeg har ikke så lang liste, men her er den:
      Reise verden rundt
      Kjøre interrail i Europa.
      Hoppe i fallskjerm
      Møte mitt fadderbarn.
      Ha en fin påske videre, vakre du 🙂

    21. du blogge så bra!. E ein fornøyelse å klikka meg på bloggen din. Du overaske meg stadig me de kjekke innleggå dine. klem

    22. Okei, du må skrive om flyhendelsen din!!! Det å ha sex på et fly en gang er også min bucket liste, hehe!

    23. Ida skriver “adoptere et barn fra alle verdensdelene.” ? Hva i svarte?
      Er det e personlig mål? Seriøst?
      Jeg blir skremt!

    24. fortell om sex på flyet! Det har jeg også lyst til å gjøre med kjæresten min. men liksom hvordan var det da dere kom ut osv?

    25. Omg, spacecakes er også på min bucket-list og har vært det i snart 1 1/2 år. Virkelig digger listen din, og det at du har gjennomført sex på et fly er sykt kult hahahaah, how liksom, men tror iiiiikke du vil si det. Kanskje jeg må få det på min liste også, hehhhehe. Men så fint at du har fått gjennomført så mye, håper på flere avkrysninger fremover!

    26. Haha, så kule ting du har på listen 🙂
      Her er noe av det jeg har:
      – Hoppe i fallskjerm
      -Ta mastergrad i et eller annet
      – Bli gift
      – Ha sex i et boblebad (ble inspirert av Sims 2, hahahaha)
      – Lære å stå på slalom
      – Havne på glattcelle
      – Ha trekant
      – Ta silikon (med mindre jeg vokser til en C-cup/D-cup)
      – Finne meg selv
      – Kunne minst 5 språk flytende innen fylte 35 år
      …. og enda mer…
      Lykke til videre da, kjære deg <3
      klem

    27. Ida skal også ha 300 bamser, adoptere et barn fra alle verdens delene og bo i en leilighetmed bare rosa ting, og en mops som heter Taco, tipper ida er ca 12 år….uten å kunne reflektere over noe som helst….

    28. Kan du ikke fortelle mer om flyepisoden? Hvordan klarte dere det, var det ingen som merket noe når dere kom ut fra toalettet?

    29. Fantastisk å se hvordan du greier gang på gang å gjøre drømmene dine til oppfyllelse, som tror jeg handler om at du aldri gir deg før du er i mål! Du er ett stort forbilde for meg og vil alltid være det! ♥

    30. Du skriver veldig bra, har god grammatikk og sånn, men du bør passe på det med “et” og “ett”. Et er ubestemt form mens ett er den bestemte formen. Når du skriver “på et fly” betyr det sjenerelt på et fly, mens “på ett fly” er på ett fly, altså tallet ett. Sier ikke dette for å kritisere, men for at du selv skal være bevisst om det:-)

    31. MIN BØTTELISTE
      å leve / gjennomført 😛
      kommentere bloggen til en jeg ser opp til / gjennomført, kommeterte krisssy sin istad :p (TULLA SER OPP TIL TCMN OGSÅ)
      elske bloggen til sofiaelise (deg:p) / gjennomført <3

    32. Sex i et fly synes jeg ærlig talt er jævlig respektløst med tanke på de andre som også skal benytte seg av toalettet…
      Sex i en SNØHULE derimot…den skal gjennomføres så snart snøen er tilbake 😀 Det er jo bare sykt sexy, røykpust og gåsehud…ooh

    33. Anonym som kritiserer Sophie Elise sin grammatikk og rettskriving, du bør kanskje se på din egen? Har aldri, uansett dialekt hørt noen si “bevisst OM det”. Og til dere andre som syntes det er ekkelt at hun hadde sex på et fly. Det gikk ikke utover dere. Det gikk ikke utover noen andre heller. Jeg syntes det er bra at Sophie at gjennomført noen av sine mål her i livet. Se heller på deres egne mål og finn ut hvor mange du selv har oppnådd før du kritiserer alle andre.
      Stå på Sophie, jeg er sikker på at du klarer å nå alle dine mål ♥

    34. Ååå! Du aner ikke hvor mye det varmet hjertet mitt at det å adoptere et barn står på bucketlisten din! Virkelig. Det er så deilig å vite at noen der ute ønsker det. Jeg har selv veldig lyst til å adoptere. Ikke fordi jeg kjenner noen som er det og vet hvor mye det betyr, og ikke fordi jeg er redd for å føde selv. Rett og slett fordi jeg vet at vi begynner å bli alt for mange mennesker på jorden. I store deler av verden er det overpopulasjon, og flere hundretusner av barn går uten foreldre, familie og noen som virkelig er glad i dem. Istedet for å sette et nytt barn til verden, en verden som sart fylles til randen av mennesker, vil jeg heller hjelpe en av de som allerede er her. Jeg vet det ikke er det samme som å føde et barn, skape noe eget og en dag kunne si “ligner h*n ikke på meg?”, slik mange slenger i trynet på meg hver gang jeg ytrer min mening om å adoptere. Men selv om jeg er bare en, og selv om bare du er en, kan vi være to mennesker av flere som gjør en forskjell for et annet menneskes liv!
      Vær så snill, aldri la noen fortelle deg at det å adoptere er meningsløst. Det er alt for mange mennesker som ikke aner hva de snakker om.

    35. hei. kan du skrive ett innlegg om hvordan det var å ha sex på ett fly? jeg og kjæresten min skal til australia i neste uke, å jeg er egentlig en ganske kåt person å lurer på hvordan jeg skal klare meg i så mange timer uten å ha sex da. jeg vil gjerne ha noen tips. hehe litt kleint men sånn er det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg