timing

reklamelenker nelly 

Dagens. Topp fra sheinside.com / skjørt fra nelly HER 


I dag er det bare “one of those days”. Det er vinter igjen med masse ekkel, våt snø og jeg hadde på meg joggesko. Jeg knuste pudderet mitt. Finner ikke laderen til mobilen. Floker i håret. Netflixen min funker ikke. Og dette måtte altså være dagen jeg bestemte meg for å begynne med en sunn livsstil, haha. Det er ingenting som frister mer nå enn å legge seg ned i sengen med en svær pose smågodt, men det gjorde jeg igår, og fra nå av skal slike hendelser skje mer og mer sjeldent. Jeg går bare rundt i huset idag, og da er det ekstremt vanskelig å ikke åpne godteriskapet – derfor spør jeg dere, noen som har noe sunt og godt å anbefale? Det må gjerne smake litt søtt, jeg blir ikke kvitt godterisuget! Takk på forhånd  


Jeg bestilte også litt smått på Nelly i kveld, for første gang til min nye adresse i oslo! Det føltes veldig bra, og forhåpentligvis slipper jeg å vente så alt for lenge på denne pakken også. Vet ikke hvor lang leveringstidene fra nelly er, når man skal få pakken i oslo? Tipper rundt 2 dager, har en venninne som bor i Bergen og hun sier det tar veldig kort tid å motta pakker dit iallfall. Satser på det beste, vil ha med meg litt av klærne til Portugal om en uke :) 

Bukse med leopardprint koster 199 kr HER / Svart jumpsuit koster 399 kr HER / Hvit topp 319 kr HER 

Blå genser koster 199 kr HER / Shorts koster 279 kr HER / Fantasy-topp koster 199 kr HER 

 I morgen er det min siste dag i Harstad! Skummelt, og jeg har masse nerver før flyttingen. . Håper jeg har gjort rett valg med alt. 

96 kommentarer
    1. Jeg er ikke veldig flink på å spise sunt selv, men smoothie.. mmmmm <3 Haha, jeg drikker helt utrolig mye smoothie, favoritten er bare med jordbær, banan og eplejuice. Den er iallefall søt 🙂
      Lykke til! <3

    2. Quest-bars er kjempe godt og utrolig sunt 🙂 hadde vurdert det om jeg hadde vært deg! Ikke noe sånn man kan spise supermye av fordi det tross alt er 160 kcal i hver bar – men det er BARE sunne ingredienser, ikke noe sukker og 20g protein 🙂

    3. det tar vanligvis 5-7 dager å motta pakken når man bor i oslo 🙂 er nok ikke så stor forskjell fra leveringstiden i harstad.

    4. Prøv freia premium 70% med “fyll” i:) jeg ELSKER den med chili, og jeg ELSKER den med pekan og havsalt:) spis én bit 70% (eller sterkere) om dagen, det er faktisk sunt:D

    5. Digga toppen du har på deg på bildet.
      Normalt pleier jeg ikke å be folk gå på bloggen min, men la akkurat ut en fin oppskrift på mugcake – chocolate cake (et sunt alternativ for å bli kvitt søtsug om man vil ha kake)
      Og det fins sjokolade med stevia (altså uten sukker med naturlig søtning)… smaker utrolig godt <3 Luv it! sjekk ut iherb.com 😉 Der kan man finnem ye snadder uten sukker og all mulig annet shait.
      Velkommen hit til Oslo, når du kommer så klar 🙂
      Tigerstaden er i mitt hjerte, og forhåpentligvis liker du deg like godt som meg her ^-^

    6. Noe som demper søtsuget mitt ihvertfall er om du blander cottage cheese, vaniljekesam (helst mager) og litt vaniljesaus:) dette er sunt og godt! Spiser det selv hver gang jeg er litt søtsugen:)

    7. lykke til med flyttingen!
      Tar nok rundt to dager. Bor i Porsgrunn og der får jeg som regel pakken etter to dager 🙂

    8. Hvis du har vanskelig førr å hold dæ vekk fra godteriposen hvis du får søtsug og snaddertrang om kvelden, kan ei løsning vær å ganske enkelt pusse tennern. Haha! Høres kanskje merkelig ut, men det funke overraskanes bra. Puss tennern og bruk et sterkt munnskyllevann etterpå, og ta-da, søtsuget e borte. 😀 Bare prøv det! Og samtidig e det vinn/vinn-situasjon; du hold kroppen fri for godteri + at du får kvitere tenner/vedre tannhygiene. Wuhu! Try it. 🙂
      Et anna tips e å skjær opp epla og strø litt kanel på. Veldig godt – og sunt! 🙂
      Lykke til!

    9. I feel ya! Prøv ut mager vanilje kesam med banan, bringebær og litt fun saft. eeneste som hjelper sukkersuget mitt ihvertfall!

    10. “Sophie Elise: Alt som er laget av gelatin er produsert av dyreknokler, -sener og -hud. Altså slakteriavfall.
      I produksjon av øl, eddik og eplejuice bruker man oftest gelatin laget av fisk, men også av dyr.
      Dersom man er vegetarianer er det jo greit å vite dette.
      Og så noe litt skumlere: Creutzfeldt-Jakobs sykdom (kugalskap) smitter via proteiner fra dyrebein (kan ikke “kokes” friskt som bakterier) og at detderfor ikke er helt risikofritt å spise gelatin laget av storfe.”
      Sitat.

    11. Skjær opp jordbær,bringebær,blå bær eller det du måtte ønske å ta det i en skål sammen med mager kesam vanilje. Smaker søtt å super godt å sunt !

    12. 1st worlds problems, haha. Merker virkelig hvor relativt “one of those days” er. I Norge er det normalt å syte over slike småting. Egentli ganske sykt… Men ikke missforstå! Jeg er helt lik selv.

    13. Du kan kjøpe en spesielltyggis eller munnspray. Eller noe du kan bestille på nettet. Det er kommet mye slikt nå😉

    14. Smoothie er utrolig godt! Jeg liker spesielt blåbærsmoothie. Det er også utrolig enkelt å lage, det eneste du trenger er frosne blåbær, banan og tropisk nektar/appelsinjuice

    15. åå, masse lykke til med flyttingen! gleder meg til å se bilder fra det nye stedet når du begynner å få litt ting på plass og sånt! gleder meg så utroolig mye til å flytte selv…

    16. Hei! Jeg har lest bloggen din ganske lenge, og har bare kommentert når det har vært konkurranser. Men jeg måtte rett og slett bare si dette. Det var et utrolig fin bilde av deg! Jeg vet at du får mange stygge kommentarer, og at mange av disse er siktet mot utseende. Selv har jeg også synes at du har hatt noen mindre pene bilder, men ærlig talt så hadde nå ikke jeg heller sett bra ut hver dag. Sånn har ingen det. Har heller aldri kommentert dette, det er rett og slett bare helt unødvendig. Uansett, så skulle jeg bare si at det var et utrolig nydelig bilde av deg! Skikkelig fint rett og slett. Håper dagen din ble litt finere av å høre det, selvom det ikke er all verden. Synes du virker som en veldig okei jente, og håper virkelig du får det fint i Oslo! Ha en strålende dag videre❤️

    17. Det tar to-tre dager å få pakkene levert i Oslo:) Bestilte mandag kveld og fikk pakken allerede torsdag samme uke!

    18. Lag deg en frukt salat! Og du kan godt ha på litt krem.eller vaniljesaus uten å få dårlig samvittighet, så lenge du klarer å holde det til en moderat mengde! Hehe, funker fett! 🙂

    19. Smoothie! Frosne jordbær, cottage cheese, banan, naturell yoghurt! Sunt og kjempe godt, inneholder masse proteiner 🙂 visste du at man skal spise 2g proteiner pr kilo kroppsvekt hver eneste dag?
      Ellers er jo fruktsalat veldig godt, miks alle favorittfruktene dine og spis det! 🙂

    20. Banan pannekaker: du blander 1 banan og 2 egg. Litt olje i stekepanna og steker dem som normale pannekaker. litt syltetøy, smeltet sjokolade eller bær som tilbehør er veldig godt.

    21. Du burde ha frukt, grønsaker eller noe annet sunt som frister i huset hele tiden. I tillegg er det lurt å spise lite og ofte, men mat som metter, er du mett orker du ikke godteri.
      Er enklere å gi tips enn å følge dem selv, merker jeg. Hahah, du må ha masse lykke til hvertfall! 😀

    22. Haha, kjenner meg igjen i det med søtsuget .. Vell, når jeg prøver å la være å spise godteri spiser jeg alltid fruktsalat med yoghurt eller chillinøtter.:)

    23. om du er glad i banan/sjokolademikshake: putt et par bananer i frysen og la de bli helt frosne, hiv de i blenderen sammen med litt melk og tilsett kakaopulver om du vil ha sjokoladesmak! supergodt og sundt 😀

    24. Kjenner meg igjen med det søtsuget.. Jeg sluttet å spise godteri etter nyttår, og de første dagene var jeg nesten helt skjelven, haha! Men det går over etter hvert som man vender av seg å spise usunt 🙂 for å dempe søtsuget litt pleier jeg å drikke vann, juice eller smoothie, ellers så spiser jeg masse grønne epler! De er så sure og gode 😀
      Må bare si at Fantasy-toppen var sykt fin, jeg fikk lyst på den selv! Også tror jeg du kommer til å takle flyttingen bra! Du er så tøff, så det blir nok bare barnemat 😉

    25. Ok. du må forstå det at kroppen din er rett og slett avhengig av sukker. Du vil i starten ha sug og for mange er dette suget ganske ekstremt. Det aller verste du kan gjøre under denne perioden er å gå sulten, altså ikke spise tilstrekkelig med kcal i form av mat. Når kroppen ikke får dekket basalforbrenning og litt til så hungrer den etter raske løsninger aka sukker og fett. Du må spise nok og balansert slik at du får i deg karbs, fett og protein i hvert eneste måltid. Frukt kan være en fin løsning i starten, MEN på sikt bør du ikke bytte ut godis med andre ting, du bør rett og slett avstå slik at kroppen og hode lærer seg at den ikke får. Legg heller inn en fast dag der du kjøper en viss mengde godteri, feks: Hver lørdag en pose smågodt eller en plate sjokolade. På denne måten begrenser man seg og det er lettere når du har en dag å se frem mot når du kjenner søt suget så kan du tenke “nei ikke nå, men på lørdag”. Trening er også en fin måte å holde seg, for la oss være helt ærlig, det er faktisk feil å tenke “Nå har jeg vært så flink å trene så da under jeg meg en sjokolade”, nei nå har du vært så flink at du ikke skal ødelegge innsatsen og resultatet med å spise noe godis. Men en ting er sikkert, hvis du ikke sett noen klare grenser for deg selv kan du like greit gi opp før du har begynt.

    26. Når du begynner å trene og kommer inn i en treningsrutine, er det mye lettere å spise sunt 🙂 da frister det ikke med godteri etter å ha svettet halvannen time på gymmen 🙂

    27. Fruktsmoothie er sunt og gir mye energi og massse vitaminer 🙂 drikker det hver eneste dag selv faktisk og det gjør meg skikkelig opplagt og glad 🙂 så kan du jo ha oppi alt du synes er godt av frukt! 🙂

    28. dafuq? suq madiq! Are those titties for reals? Jag vil köra dom, pilla dom, underholla dom, det e det som gir dem power, och dej ej najs!
      Vad trooor du? jaaaag e sneeeeeeell

    29. Hei 🙂
      jeg har gjort en stor tabbe med å shave av med øynebryna. Det er en stund siden og bare litt av hårene har vokst ut igjen, har begynt å bli lei av å tegne de på hver eneste dag.
      Jeg har lest bloggen din i flere år nå og jeg mener å huske at du gjorde den sammen feilen. Også lurte jeg på hvor lang tid det tok for deg at de vokste ut igjen og om du har noen tips til hva jeg kan gjøre?.. 🙂
      Setter stor pris på om du kan svare på dette <3

    30. Frossne druer (uten stener vel og merke!) og pepsi max er som oftest redningen når jeg opplever søtsug (: Ellers liker jeg å fryse ned isterninger av saft, spise nøtter, lage smoothie eller bare spise frukt og grønnsaker. Favorittene må nok være mango, banan, alle typer bær, paprika, agurk og gulrot.
      Lykke til!

    31. Jeg er selv vegetarianer og syntes at det er ganske provoserende å se deg skrive og poste bilder av at du spiser gelatin innholdig smågodt. Hvis du først skal påstå, skryte av og kalle deg selv for vegeterianer og dyreforkjemper bør du være klar over at det er hyklerisk ettersom at gelatin blir laget av knokkel og beinmarg fra dyr som tideligere har blitt slaktet.
      http://rawforbeauty.com/blog/wp-content/uploads/2013/06/5236_395017743940236_421675849_n.jpg
      🙂

    32. Så bra at du iallefall har begynt, selv om det er vanskelig, hehe 😛 Kjempefine ting du har kjøpt deg også! Dersom du vil ha noen gode oppskrifter kan du jo gå inn på bloggen min? En liten “sunn” blogg med et par gode tips 🙂

    33. Faen så tynn du er, har du blitt sjuk?
      pannen din er laaaang og stor.. tror du burde prøve noe annet, en og vise kroppen din, har du ingen andre streke sider?

    34. Jeg driter i om jeg gir deg penger eller ikke 🙂 men du ser ut som at du har gått på anfetamin i 2 uker

    35. Druer og frukt er veldig godt. Det går an å dippe det ned i mørk sjokolade men også mager vanilje-kesam. Dessuten kan du fryse ned druene, “sunt godteri” altså 🙂

    36. Du burde prøve å dra innom en helsekost butikk å kjøpe noe som heter krom. Det vil fjerne mye av søtsuge ( om den fungerer på deg.) Og er helt ufarlig. Vært ett forsøk 😀

    37. For meg er det eneste som slukker s;tsuget en sjokolade, faktisk.. Jeg legger inn hva jeg spiser p[ myfitnesspal appen, den har alle matvarer inne med kalorier og innhold, og så passer jeg på å ikke gå over 1600 kcal – så lenge jeg er obs på kaloriene på den sjokoladen så går det an¨være sunn med den også. Husk at det er vanskelig å ofte omstille seg HELT og fullt, begynn med små steg, som å spise sunn frokost hver dag. SÅ, sunn frokost + lunsj. Så, kanskje kutte ut godteri utenom en fridag i uken. Jeg tror det blir veldig vanskelig hvis du går “all out” helt fra første dagen.

    38. Jeg ler godt når folk kommenterer lang panne som noe negativt..se bare på Nicole Kidman og ikke minst Angelina Jolie som har ved flere anledninger er kåret til en av de vakreste kvinnene i verden, de har begge “lang panne”! som visstnok er et flott skjønnhetstrekk ♥ så vær stolt av panna di du Sophie og ikke hør på de negative drittkommentarene!

    39. Kjære “Jippi”.
      hva er galt med deg? hun er jo lik som hun alltid har vært. skjerp deg. og lang panne? omg. dummeste jeg har hørt. hvis du ikke har noe pent å si så ikke si noe!
      ps: Du burde kanskje lære deg å skrive norsk. idiot.

    40. Stadig nye bekreftelser på at du oppfører deg som en bortskjemt drittunge. Lær deg litt folkeskikk!

    41. Hei.
      Det er nok veldig lite man kan gjøre vis man er veldig glad i godteri, men noe er det. Man må bare trappe ned og prøve så godt man kan. Jeg pleier egentlig bare å kjøpe meg minitomater eller druer så jeg har noe å tygge på i sånne situasjoner. Men nå kjenner jeg ikke deg da.

    42. Sophie Elise, du er vegetarianer og kan kose deg med den godteposen. De såkalte ekspertene her er for oppslukte av å skulle rakke ned på deg og finne “feil”. Som veganer skal man avstå fra alt, melk/egg/godteri etc. Uansett om du skulle spise godteri som er laget av disse knoklene så hjelper din livsstil med mindre forbruk av kjøtt. At ikke folk kan prøve å se på det positive?? Jeg er selv er sykt sjalu på ditt perfekte utseende, og kjenner blir nesten sint for at du skal bli sunnere haha. Du kan jo bare hive i deg hva enn det skulle være og se fab ut hehe!!! Ser mange sier det her men vil bare fortelle det at folk som skriver dritt er sjalu og klarer ikke holde egne meninger inni hode sitt. Jeg selv er sjalu på deg og skulle gjort hva som helst for å få det du har. Man har liksom en slags trang til å prøve å ødelegge noe for deg og for de fleste blir det å skrive nedsettende i kommentarfeltet. Men isteden for at jeg skulle hakke ned på deg så bruker jeg heller den energien til å bygge opp meg selv.

    43. Du bør prøve jordbær eller noen annen frukt eller bær hver gang du får lyst på godteri eller noe usunt!

    44. Angående søt suget ditt så sluttet jeg ganske kjapt med godteri etter at jeg fikk vite at det er masse insekter i nesten alt av smågodt.. alt fra stoffer i godteriet som blir henta fra insekter til at insekter som er i produksjonslokalene som blir med i sjokoladen eller andre smågodt biter. NASTYYYY!! Bare tenk en mygg for eksempel sugd med seg masse blod fra mange forskjellige mennesker som så blir uheldigvis kverna i en sjokolade og nam rett i kjeften din. Lyst på godteri???

    45. Synes du stråler så mye mer enn før 😀
      Det vises at det har skjedd mye bra i livet ditt etter jul for å si det slik 😀

    46. En litt “sunn” milkshake:
      2 dl. Melk
      1 banan
      1 ss ren kakaopulver
      Så bare mixer man det i en blender!
      Grunnen til at denne er “sunn” er fordi 100% kakaopulver er sunt, i forhold til oboy eller sjokolade! ❤️❤️

    47. du kan søren meg glede deg til du kommer deg til hovedstaden, suuupert vær! sol og varmt
      som bare det! 🙂

    48. Hei! Jeg bare lurer på hvor dere fikk campingvognen dere fra på HOVE? Leide dere?
      Kan du skrive et innlegg om Hove, tips ogsånn;)

    49. Hvis du vil bli kvitt søtsug må du holde deg helt unna sukker i to/ tre dager. Da forsvinner det helt (:

    50. Kanskje du kunne prøve smoothie, frukt, eller bær? Eller kanskje tyggis (uten sukker)? Det smaker godt, og du har liksom noe å tygge på…

    51. Sunne pannekaker med mindre-sukker syltetøy 🙂 (pannekaker: 2 egg, 1/2 dl mel, 1/2 dl grovt mel/ kruskakli, 1 dl melk. Stekes i litt smør) de er sååå gode :3

    52. Det som hjelper for meg er å smelte mørk sjokolade (70-80%) med mintsmak, og dyppe havrekjeks i sjokoladen. La det stå i kjøleskapet i ca en halvtime, så er det bare å kose seg 🙂
      Eller så er det bare å dyppe jordbær i mørk sjokolade og rulle det rundt i knuste nøtter eller kokos. Det kan du jo også gjøre med f.eks. banan eller eple.
      Det aller beste er å spise en av premium dark sjokoladene, med fyll, den med sitron og ingefær er kjempegod! Den er mektig, så man spiser ikke mye av det, og man blir også kvitt søtsuget.

    53. så en sånn “dokumentar” greie av deg på VG akkurat “gunnhild hjelper ” eller noe, du er så søt! haha elsker deg <3

    54. Du kan jo prøve å få i deg mer B-vitaminer, for har hørt det skal få vekk søt-suget. Da kan du enten spise mer mat som inneholder B- vitaminer eller så tar du bare B-vitamin tilskudd.

    55. Banan e veldig bra å spise når man e småsulten å vil ha nokka å “tygge på”.. det e også vældi mættanes.. mango e og veldig bra, det e kjempegodt!

    56. Prøv å spise jordbær, blåbær eller annen frukt! Det demper søtsuget. Spesielt jordbær, hihi 🙂

    57. Dadler er den søteste frukten/bæret du kan finne 🙂 Trenger ikke spise mer enn max 3 stk før du blir kvitt all form for søstsug. Eller du kan lage sjokoladekake av de. Ta dadler, fjern steinen, miks med kokosmel og kakaopulver 🙂 Trenger ikke stekes. En skje og du er mett 😉

    58. Det pleier å ta ca. 4-5 dager (kanskje 3 hvis man er heldig) fra man bestiller fra nelly til man får pakken i Oslo 🙂

    59. bestill sukkerfritt godteri på nettet, vi har det her i oslo da men det er heelt genialt! 😉 sykt lite kalorier men smaker syykt godt!!

    60. Noe du må prøve er å fryse druer!! De smaker faktisk utrolig godt, og de får faktisk en veldig fin konsistens.
      Du tror de sikkert blir harde som en stein men det blir de altså ikke. Veldig gjerne si ifra om du prøver dette!

    61. Ta vaniljeyoghurt (fra Synnøve, ikke Tine) også tar du oppi frukt, musli og bær etter ønske! Har helt hekta! 🙂

    62. Yoghurt med frukt musli!! (Tørka frukt bl.a. Rosiner ol.) veldig, veldig godt og demper søtsuget: )
      Spiser det nå, sunt og godt: )

    63. Noe Sundt og godt kan være frosne/tinte jordbær med sukrinmelis på. Det er utrolig godt! Jeg liker dem best når de er frosne og du kan på en måte suge på dem som drops, og i tillegg så får du den søte smaken av sukrinmelisen. Annbefales!

    64. Det som hjelper meg mot søtsuget (har blitt kvitt det nå) er chilli. Ikke ren chilli, men i mørk sjokolade. Merker stor forskjell fra den med og den uten. Premium vet jeg har, ellers har jo iherb sykt mange bra produkter. Lurt å kjøpe sukrin, kokosmel osv, ettersom hvis du søker etter sunne oppskrifter på f.eks sjokolade eller bakst er de som oftest en av hovedingrediensene. Noen andre forslag enn mørkchillisjokolade:
      ?yoghurt naturell(vanilje kesam/vanlig vanilje yoghurt) med fun light saft (anbefaler bringebær)
      ?banan med peanuttsmør (metter veeeldig)
      ?banan og peanuttsmør milkshake (1 banan, 2ts peanuttsmør, 2dl melk, 2-4 isbiter, evnt. kakaopulver, også mektig)
      ?banan i smeltet mørk sjokolade
      ?nøtter
      ?havrekjeks
      ?hjemmelaget is laget av frukt (jordbær, appelsin, kiwi, vannmelon, blåbær osv.. og vann for å gjøre den tett)
      ?frokostblanding (mange er veldig søte, as u know, f.eks crusli, kanskje ikke like sunt men det funker)
      ?havregrøt
      Håper du klarere det da! Er ikke godt med for mye godteri i hverdagen, selvom jeg skulle ønske jeg kunne spise det uten å legge på meg og bli i dårlig form hahaha. Tror ikke det er så lurt å ha snop liggende i huset, men heller ha minigulrøtter, tomat, nøtter, knekkebrød, frukt som er lett å skjære opp, yoghurt, osv i huset. Gjør det mye enklere. Også lurt å prøve å tvinge deg til å ikke ta snop, men kanskje gå en tur ut hvis du klarer det. Hehhe mye lettere sagt enn gjort da. Heier på deg i hvertfall, føler meg selv mye bedre etter jeg satt av lørdagen til å spise litt snop. (Tror kaaanskje det er lettere for deg å kutte ut litt og litt da hehehe), you go giirl!

    65. Mager vaniljekesam med frukt/bær. Bringebær og blåbær liker jeg best. Du kan også bruke “dobbel 0” yoghurt. (den er uten sukker)
      Strø kanel over eplebåter som du deretter setter i stekeovnen.
      Speltlompe med banan som du skjærer opp.
      Kokesjokolade (Ikke så veldig sunt, men MYE sunnere enn vanlig melkesjokolade, og GODT :))
      Litt nøtter, UTEN salt
      Sukkerfrie pastiller
      Sukkerfri lakris som du får kjøpt på helsekost-butikker eller sukkerfritt godteri som du kan bestille på nett.
      Hjemmelagde havrekjeks av havregryn ++ Du finner mange ulike oppskrifter på nett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg