barnslig håp

 

Babyen min passer på når flyttebilen kommer. Lite vet hun at jeg skal vekk – men jeg tviler egentlig på at hun merker det. Heldigvis ♥


Jeg kjenner litt ekstra på det nå, med denne årstiden. Følelsen av at jeg egentlig var 6 år for bare noen dager siden. Jeg var jo nettopp i fjæra på jakt etter krabbe og tangsprell som jeg plasserte i små dammer. Jeg var jo nettopp ute og lekte boksen går med hele nabolaget. Jeg mistet nettopp min første tann. Jeg tok nettopp på meg joggeskoene etter en lang vinter, og nærmest svevde bort mot Ervik barneskole, hvor jeg har lagt 7 år bak meg. 6 år. Jeg satt med gitaren på fanget i den lille enkeltsenga på barnerommet, rundt meg var veggene fulle av plakater og jeg hadde caps på hodet. Øynene var store, drømmene var mange. Kjendis skulle jeg bli, og jeg var meget skuffet over  pappa som ikke flyttet meg til hollywood for å prøvespille som den neste Hannah Montana. Var ikke dette i går? Er det flere enn meg som ikke helt klarer å gi slipp på “den følelsen”? 

Jeg pakker 19 år ned i store pappesker, og teller ned dager til jeg står i leiligheten og pakker det ut igjen. Nye minner skal skapes, og jeg er sikker på at de vil bli gode, de også. Jeg er glad jeg enda kan si jeg har det barnslige håpet godt i behold! De som er gale nok til å tro de kan gjøre en forskjell, er de som gjør det.

Jeg har på meg bukse fra nelly som er utsolgt  / Cardigan fra nelly HER / sko fra Jeffrey Campbell / solbriller fra nelly HER /  topp fra sheinside.com og veske fra befresh.no – var ikke den sinnsykt fin, forresten? Den koster bare 199 kr, HER kan den kjøpes. Veldig romslig også, kommer nok til å bruke den heeele tiden framover. (reklamelenke nelly)


Det er enda en del ting som må forberedes før flyttingen, og jeg er ganske så lei av å nevne det på bloggen nå – ikke minst er jeg lei av å være så opptatt hele tiden. Har hverken tid til venner eller kjæreste, men jeg klarte å presse inn en liten halvtime på brun og blid tidligere i dag. Jeg elsker å ligge i solsengen med høy musikk og fantasere om sommeren som forhåpentligvis snart er her – og ikke minst, så er jeg jo snart i Portugal. Tenk så fint det blir! På biildet under demonstrerer jeg brunfargen min nå. Nesten litt mørkebrun, eller? Jeg liker det! 

Nå må jeg jobbe litt med pappa. . Skal ha litt forskjellige kontoer når jeg flytter og alt mulig slags økonomisk styr. Ikke så fryktelig morsomt! Nå er det forresten bare 2 uker igjen om dere vil vinne surfecamp for 2 på BALI – jeg reiser jo selv ned til Portugal snart, og gleder meg masse. HER finner dere konkurransen 🙂 Har også trukket vinner av DETUR-konkurransen, men siden den var så populær kommer det uten tvil flere konkurranser fra DETUR etterhvert. Så bare følg med på bloggen, jeg skal få til å ordne noe for dere. Jeg skal reise med dem igjen til Sousse, Tunisia om ikke så lenge også, gleder meg! 

35 kommentarer
    1. Sophie, du stråler! Du er så pen nå, litt enkelt sminket (ikke for mye om du skjønner), pen på håret og den cardiganen er bare nydelig til deg! Håper du kommer til å trives i Oslo, og gleder meg til å få høre mer om det på bloggen. Har fulgt bloggen din i et par år nå, ser hvordan du har utviklet deg, du er ei fantastisk samfunnsengasjert jente. Elsker at du tør å skille deg ut, at du brenner for dyrevern! Lykke til <3

    2. Digger når du skriver sånn! 😀 også så nydelig på det første bilde av deg der, helt vilt! Masse lykke til med flyttingen forresten! Selv brukte jeg evigheter med å få med meg alt når jeg flyttet, glemte hele tiden noe, men nå er jeg bare 17 da og fortsatt litt suste, hehe 😛 uansett, gleder meg til å se hvordan det blir når du flytter til Oslo, blir nok helt fantastisk! 😀

    3. Har vært i sousse, og der er det ekstremt lite å finne på. Er jo koselig om man bare har planer om å ligge på stranda eller ha en hotellferie da 🙂
      Men ta en tur til medinaen, der er det ganske moro egentlig, vi endte opp med å bli guida av en mann som fortalte oss historien til Sousse, og viste oss hvilke butikker vi kunne stole på, osv. Vi endte opp i en teppebutikk hvor han snakka norsk/svensk/dansk bare pga turister! Alt foregikk på skandinavisk, ganske imponerende! Der fikk vi også arabisk kaffe, cola, og prøvde oss på å knytte tepper, osv.. Så medinaen er verdt et besøk 🙂 Masse kryddere og slikt der.

    4. Så fin du var i videoen i ste, Sophie! Du stråler 🙂 Og du blogger kjempebra for tida, lykke lykke til i Oslo <3

    5. Lykke til med flytting! Er en overgang og bo for seg selv, men jammen deilig! Du har en kjempe bra blogg, og virker som en hærlig jente 🙂

    6. masse lykke til med flyttingen <3 <3 ønsker deg alt vel og jeg håper du får det toppers i oslo! jeg er stor fan og jeg håper du har det bra, det virker som du har det veldig bra for tiden. lykke til <3

    7. Jeg har vært i Sousse i Tunisia. Var der i 2012 og det var rett etter selvmordsbomben som gikk av i landet og startet en liten revolusjon med presidentbytte o.s.v. Er ekstremt lite å gjøre der ja og kun et sted å spise ordentlig mat. Om du reiser alene så forvent av gutter maser og blir pågående, hvertfall når du bader. Du burde dra til Sahara og ri på kameler å slikt. Er nada shopping der, selger kun bukser og gensere omtrent 🙂 men er jo såklart mye å oppleve der. En av strendene eies av en norsk dame så den stranda er trygg å være på og du blir ikke frastjålet ting 😀
      Lykke til med flyttingen, det blir sikkert kjempe gøy 🙂

    8. Du stråler som aldri før! Nydelig outfit! Bestilte nettopp hjem vesken selv, så takk for tipset! Det blir spennende og se hvordan du opplever å flytte hjemmefra, føler meg veldig klar for å flytte snart selv! 🙂

    9. Var i Sousse selv når jeg var i midten av tenårene, og det er ikke et feriemål jeg vil anbefale for skandinaviske jenter. Guttene var utrolig pågående på meg som var naturlig blond – det grenset mot ekkelt. Opplevde at noen befølte meg i de trange gangene i Medinaen, menn fulgte etter meg for å fri osv. Var til og med en gammel gubbe som forlot boden sin, sånn at han kunne gå etter meg og foreldrene mine i et forsøk på å kjøpe meg. Verste var at han var dødsseriøs! Jeg kunne nok ikke funnet på å gått alene der

    10. Du ser ikke stygg ut på videoer og bilder lenger! hva har du gjort med ansiktet ditt? ikke ta dette feil, men du ser mye bedre ut nå enn det du gjorde før! ta det som et kompliment 😀

    11. Skjønner ikke at du har fått kritikk for øyenbrynene. De er så naturlige og fine! De gjør så du rett og slett ser litt søtere ut 🙂

    12. Du er møkkdigg, kan vi dra på d8? jeg er sykt keen på deg. kommer i underbuksene når jeg ser dine ekte meloner. Jeg er din største fan, husker første gangen jeg tittet inn i vinduet ditt mens jeg nappet løken i hekken.

    13. Du er seriøst så pen! Og så flink til å blogge, du fortjener virkelig førsteplassen. Du viser virkelig at du setter pris på leserene dine og blogger fordi det er gøy, ikke bare pga pengene som mange på topplisten. Du er mitt forbilde!

    14. HAR DU IKKE VIPPE EKSTENTION LENGER????? Eller bruker du serumen itilegg ? Kan du fortelle mer om det?

    15. Hei! har vært i Sousse et par ganger, veldig fin by! når reiser du nedover? skal selv nedover dit på lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg