emosjonelle dager

 

Både sko, jakke og bukse er fra nelly, men alt ser ut til å være utsolgt!  (reklamelenke nelly)


Midt oppe i flyttekaoset fikk jeg og mamma tid til å dra ut å spise sammen idag, og jeg hadde så utrolig lyst på oreokake at mamma var sjanseløs i valg av resturant. Jeg måtteeee ha oreokake! Det var godt å komme seg ut av huset, det er litt deprimerende å være hjemme nå ettersom mamma og pappa virker så lei seg. Jeg er jo deres eldste barn og at jeg skal flytte ett stykke bort føles sikkert rart. Synes uansett det er kleint med gråting. Det var uansett veldig koselig å spise sammen med mamma  :) Kanskje noen av dere har opplevd at foreldre blir veeeeldig emosjonelle om enten du eller søsken skal flytte ut? Håper virkelig ikke mamma og pappa er de eneste som flipper litt ut.

Nå starter jeg med å rydde ut av klesskapet mitt. Ønsk meg lykke til . . 

Tskjorten er fra madlady.se. Som dere kanskje ser synes jeg det er litt flaut å bli tatt bilde av til bloggen, hehe. .



78 kommentarer
    1. Jeg er minst så de har vært igjennom det før og mamma tok det veldig greit, men ikke pappa. Han prøvde å skjule det siden jeg gledet meg sånn, men han ønsket at jeg skulle bo hjemme iallfall et år til! Det er nok typisk foreldre uro eller noe i den duren 🙂

    2. Åh, fortsett å smil med tennene! Du er så nydelig da! og forresten – jeg liker øyenbrynene dine nå, ser naturlige og fine ut 🙂

    3. Helt vanelig at foreldre blir emosjonelle! De har ikke lenger muligheten til å stikke hodet inn døra for å sjekke til deg.
      Både broren min og jeg måtte flytte halvannen hjemmefra pga videregående. Han flyttet til Bergen etter vgs, og jeg flytter til Oslo for å ta VG3 der. Og tro meg, foreldrene mine er på vei til å flytte etter oss, føles det som 🙂

    4. Herlighet så søt du er på bildene 🙂 og nei du er ikke den eneste som har foreldre som reagerer slik. Mine var veldig støttende og flinke til å hjelpe meg å komme i hus. Så de var lei seg på en måte, men de var mest spent og oppspilt på mine vegne 🙂 var først senere jeg fikk vite at mamma hadde grått. Det er ikke så koselig å høre, men de var jo mest stolte da 🙂 <3 det tror jeg iallefall dine foreldre er 🙂

    5. Moren min gråt bare jeg skulle flytte fra jenterommet og ned til kjellerleilighet i samme hus.
      Gråt enda mer når jeg flyttet til trøndelag, og igjen når jeg flyttet til ålesund, nå er jeg relativt nærme så det var bare glede når jeg sendte henne for å se på leiligheten jeg bor i nå.
      Helt normalt at foreldre er slik når du flytter.

    6. nja, har bodd vekk i 2 år alt og foreldrene mine tok det veldig greit, men jeg skulle jo ikke mer enn 40 min vekk så drar hjem ganske ofte. Nå er det blitt slik at de nesten foretrekker å ha meg vekk, blitt så uvant å være fler folk i huset hjemme, haha

    7. grein konstant i to uker etter at jeg flyttet fra mamma og pappa. veeldig rar overgang men heldigvis godt at det er sånn! det er jo ett godt tegn på at de er glad i deg og gjerne vil ha deg der og ta vare på deg 🙂

    8. Hos meg ble ingen veldig lei seg, men jeg flyttet bare 15 minutter unna med bil. Også har de fortsatt tre unger igjen hjemme. 🙂

    9. Fortsett med å smile på bilder, det er bare heeeelt nydelig 🙂 Haha tror alle foreldre blir litt stressa når barna deres flytter ut, helt normalt 🙂 Du får gi dem en god klem å love å ringe dem hver dag, så roer de seg – lover haha 😀

    10. Hjemme hos meg er det helt anderledes, der ville pappa ha mæi ut da æi va 16, men visste at han ikke kunne tvinge mæi siden jeg ikke var fylt 18 enda. Nå har jeg blitt 18 og hører ikke annet enn at jeg må flytte ut og hvor deilig det kommer til å være når vi ikke bor under samme tak. Han driver til og me å ringer folk som leier leiligheter uten at jeg vet om det! haha
      Noen andre som også har det sånn og ikke det der grine-opplegget som de fleste her skriver om?

    11. Her er det motsatt for her virka det veldig som om foreldrene mine ville flytte og at det var helt greit for dem da jeg flytta sist høst! Pappa vil ikke ha meg hjem igjen da, så nå vet jeg ikke hva jeg gjør når jeg skal flytte hjem igjen, haha..

    12. Tro meg er nok ille bare dine foreldre som tar det tungt at du skal flytte. Første gang jeg flyttet fra mamma flyttet jeg fra Moss til Bergen. Mamma sto på trappen å gråt. Nå bor jeg i Mo i Rana å mamma og pappa var like lei seg denne gangen selv om jeg var 23 når jeg flyttet. Er selv mamma å bare tanken på at sønnen min en dag skal reise fra meg gjør at tårene presser på. Så gi de en god klem. Er vondt å se barnet sitt reise. De har tross alt vært der fra du bare lå på ryggen å ikke kunne noe til dagen i dag hvor du er en flott oppegående selvstendig jente. De er nok ufattelig stolte av deg som tar et så stort skritt i livet<3 masse Lykke til. Følger deg foresten hver dag.

    13. 1. Lykke til med flyttingen!
      2. Fantastisk nydelig smil, hele du er nydelig.
      3. ELSKER at du har musikk i innleggene dine! 🙂
      Har lest bloggen din siden du startet, du har blitt så voksen, helt sykt hvor fort tiden går. Ønsker deg virkelig all lykke til med det nye kapittelet i livet ditt 🙂

    14. Mia: hva faen er det du sier??? Kola å hasj? Er ikke alle som er så tett i hue vettu. Har du ikke noe oppløftende å si så dropp å skriv. Tror hun har andre ting å tenke på å fordrive tiden med enn å ruse seg å ødelegge utseende sitt.

    15. Foreldra dine er ikkje dei einaste. Eg har veldig få gongen sett pappa med tårer i augene, men det skjedde då søstera mi flytta ut! Så håpar ikkje det skjer igjen når eg flytter, for då kjem eg til å grine òg..
      Lykke til med rydding av klesskapet ditt! Du e supersøt, Sophie Elise 🙂

    16. Faen som du maser om den der flyttingen i hvert innlegg. Hva er greia med at når du først ikke maser om foreldre som griner og flytting., så spør du hvordan du skal ordne brynene dine så folk blir fornøyd? Du har seriøse problemer. Måtte bare si det. Du bør bli mer voksen etterhvert.

    17. Åj Shit tiden har gått fort! Lest bloggen din siden du starta! Ønsker deg all lykke videre i det nye kapittelet i livet ditt!
      Du er forresten så utrolig pen når du smiler med tennene! Å liker hårfargen du har nå!
      Kisses fra ei som har lest bloggen din hver dag helt siden du starta! Å fortsatt like gla i den,(?) hahah

    18. Uansett hvor gammel du blir er du alltid lillejenta deres, og det er en overgang for dem at ungene begynner å forlate redet. En dag er det bare de to igjen, sånt er en test på forholdet dem i mellom. Klart moren din er litt trist, men det viser jo bare at hun bryr seg og er glad i deg.

    19. Du er sykt fin ! Åå som jeg gleder meg til du flytter til Oslo, tro meg eg kommer til å skryte til alle om at selveste Sophie Elise bor i samme by som meg (!!)
      Haha men uansett, så søt du er som blir flau, først trodde jeg at du gråt på det siste bildet 😛

    20. det dobbelt-bildet av deg er de fineste bildene jeg har sett av deg når du smiler – noen sinne. Du er så vakker, Sophie, herlighet. Håper du har det så bra som du sier du har det nå! 🙂

    21. ELSKER øyebrynene dine! De er naturlige og fine og det er jo best 😀 fyldige og den fasongen er perfekt for ansiktet ditt 🙂 Ikke hør på fjortisser som har “strek bryn” om at de er stygge, for det er de ikke! Hilsen en 20åring… ;D

    22. Hehe, moren min begynte å gråte og faren min furtet litt, men det tok bare noen uker før det gikk over. Nå bor jeg bare en halvtime unna da, det blir litt verre for din del?

    23. Skjønner veldig godt moren og faren din 🙂 Jeg flyttet ut for snart 4 år siden, og det var mye tårer! Selv om jeg har kommet hjem hver jul, påske og sommer, er det like mye tårer hver gang (fra mamma sin side, hvertfall) haha 🙂 Men skjønner dem godt, det er ikke noe koselig for meg heller å forlate dem. Og som regel blir man ikke å flytte hjem igjen etter man først har flyttet ut, så det føles nok som at fugleungen forlater redet. Men bare ha masse kontak tpå mail og telefon! Og de kan jo være glade de fikk et ekstra år med deg i forhold til andre i ditt VGS-år 🙂

    24. Men ja, gi dem en goood klem, de er glade i deg og har lov å være trist! du vil nok ikke kjenne det så tungt først ettersom du er så spent, men savnet kommer krypende innpå etter hvert. Det er alltid vanskelig å si hadet.
      Hver gang jeg og broren min kommen hjem nå blir mamma og pappa så glade fordi det er liv i huset igjen 🙂

    25. Du er så vakker med det smilet ditt, som vi heldigvis har fått sett så mye av nå i det siste! Og du har en fantastisk klesstil og skriver utrolig bra, hehe! Og det er virkelig ingenting galt med øyenbrynene dine, skulle mer gjerne hatt så perfekte øyenbryn selv! 🙂

    26. Du er så vakker med det smilet ditt, som vi heldigvis har fått sett så mye av nå i det siste! Og du har en fantastisk klesstil og skriver utrolig bra, hehe! Og det er virkelig ingenting galt med øyenbrynene dine, skulle mer gjerne hatt så perfekte øyenbryn selv! 🙂

    27. Ikke fortvil over at de er litt tirste for at du flytter. Sett heller pris på det! Mine foreldre ønsket meg ikke en gang hjem etter jeg hadde flyttet ut. Det er helt jævlig!! Jeg har ikke vært noe problem barn eller gjort livet surt for dem hadde jeg vært det så hadde jeg kanskje skjønt at de ikke ønsket det.
      Men ja, gi dem en god klem og ring dem ofte! De blir jo fort vant til det. MEN det er bedre å vite at man er så godt ønsket hjemme at hvis det skulle skje noe så kan du alltids flytte hjem.
      Den følelsen har jeg aldri hatt. Jeg var ikke en gang ønsket hjem!… Den følelsen unner jeg ingen!

    28. åååå du er virkelig utrolig pen når du smiler med tennene dine! Forsett med det, for smilet ditt er virkelig nydelig <3

    29. Herregud, hårfargen du har nå er så latterlig fin til deg, kler deg så ufattelig bra! I det siste har du også vært dødsfin på bildene, når du smiler slikt ser du såå fin ut!

    30. syns virkelig øyenbrynene dine passer deg perfekt! syns hele deg er blitt nydelig og veldig voksen de siste månedene, og dette gir meg lysten til å lese bloggen din hverdag! IKKE FORANDRE PÅ NOE 😀

    31. Hvordan gikk du fra det mørke håret til så fiin, lys blondfarge som du har nå? Har virkelig lyst å bli blond igjen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem 🙁 hadde satt såå stor pris på svar, siden du har fått så nydelig farge! Du er gorgeous!!

    32. haha, neida du er ikke den eneste med emosjonelle foreldre! søstra mi bor 1,5 time unna, og hver gang hun drar etter en helg hjemme eller noe gråter de som bare det. jeg er vel den som ikke gråter, utenom pappa! menmen, koselig å vite at de ønsker å ha oss der da såklart 🙂
      forresten, elsker håret ditt nå, sykt fin i fargen!

    33. Faren min tok det ganske greit, for broren min bor ennå hjemme hos han. Moren min derimot, tok det ikke så greit. Nå er det snart to år siden jeg flyttet ut, og hun ringer/sender melding stort sett hver dag ennå, og blir sykt trist hvis jeg ikke kommer hjem hver helg.

    34. Min far kom kjørende med siste rest av tingene som lå hjemme, bærte de inn og ønska meg lykke til.. :p ikke noe sentimentalt øyeblikk i det hele tatt der nei:)

    35. Når jeg flyttet hjemmefra ringte mamma meg 10 gang for dagen i flere måneder! gikk heldigvis over med tiden! hehe, tror nok alle foreldre flipper litt ut når barna flytter ut! De mister jo “kontrollen” også tror jeg de føler seg litt gammle 😉

    36. wow, for en fordring som har skjedd med deg de siste årene! Du er blitt så pen, og jeg misunner øyenbrynene dine så mye. Du ser så mye mer voksen ut, og det er bra!<3 Bloggen din blir bare bedre og bedre Sophie! =)

    37. Det er nok litt mixed feelings hos foreldrene dine, de innser at du er blitt voksen og samtidig er de nok en anelse bekymret fordi du skal til storbyen. Ikke lille trygge Harstad lengere, jeg skjønner de godt 😜 i tillegg så er jo en epoke i livet ditt over og det er nok litt vemodig. Jeg tror at så lenge du fortsetter å inkludere dem i livet ditt og avgjørelsene dine så vil nok overgangen gå fint 😉 men det er da noe å “gi slipp” på ungen sin ☺

    38. Tror ikke det var noen store følelser der… Men så flyttet jeg ikke så langt unna. Men nå er det ikke så mye kontakt…

    39. Flyttet til en egen leilighet rett under foreldrene mine sin, og bare av det ble mamma VELDIG emosjonell ås jeg gruer meg nesten til da jeg skal flytte sammen med kjæresten min. 😛

    40. Hei! Ville bare si at du kanskje burde tenke deg om når du legger ut bilde med “weed” t-skjorte. En ting er hva du går med, en annen ting er hva du legger ut bilde av på bloggen din som har såpass mange lesere. Husk at mange unge ser opp til deg, og i Norge har vi en god del ungdommer med rusproblemer. Disse er gjerne veldig sårbare og lettpåvirkelige. Jeg tror (og håper) at din intensjon er god, men jeg håper du kan tenke deg litt om hvilket budskap du sender ut med en sånn t-skjorte. Det er kanskje et stort ansvar for en ung jente å være rollemodell for så mange, men det er også viktig å stå til ansvar for det.

    41. Ja.. mamma reagerte med å bli skikkelig sint for at jeg ikke hadde sagt ifra, men jeg hadde jo sagt klart i fra i 3 år at jeg snart kom til å flytte til pappa pga videregående. Heldigvis bare ett år igjen og så blir det å flytte fullstendig hjemmefra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg