om jeg var milliardær. .

. . Skulle jeg hatt dette skapet . . 

. . Alle bilene under og ett fly i garasjen . .

. . Dette rommet til min framtidlige sønn . . 

. . Og denne “vinterhagen” utenfor huset, hvor jeg kan slappe av og dra på “telttur” med venner, en jeg elsker eller eventuelle barn. 

Jeg skulle hatt ett basseng som dette, hvor jentekvelder flere ganger i uken var obligatorisk! 

Og hver natt skulle jeg ha lagt meg i denne sengen . . 

. . Jeg skulle ha hatt en vinkjeller, under kjøkkenet som dette: 

. . Og en svær hjemmekino med de deiligste sofaene! 

. . Jeg skulle hatt basketbane i kjelleren, som jeg enten kan trene på (sinnsykt god trening!) eller kjæresten kunne hatt venner over der. 

. . Jeg skulle hatt ett basseng som både er inne og ute, med fantastisk utsikt. 

. . og stue med store vinduer, bar og utsikt over havet. 

. . Jeg skulle også ha hatt en svææær dusj! 

Og en hytte i fjellene. Helst norge faktisk, om jeg skulle ha valgt! 

. . Og så, til det viktigste punktet på lista. Jeg skulle jeg ha kjøpt opp seaworld og alt som ligner, og satt dyrene fri. Dyr i sirkus skulle enten ha blitt overført til store dyreparker, eller om forholdene tillater det, satt ut i det fri. Jeg skulle ha kjøpt opp dyrebeskyttelsen Norge, og styrt organisasjonen selv. Fine, store hus til dyrene, topp veterinærbehandling og stort uteområde.

Hva ville DU ha gjort, om du hadde alle pengene i verden? 

 

93 kommentarer
    1. åå, drømmer meg bort.. hvis jeg hadde alle pengene i verden ville jeg såklart sørget for at heeele slekta mi hadde alt de trengte og etter det ville jeg nok gitt til organisasjoner jeg støtter og prøvd å hjelpe folk som trenger det!

    2. Hvis jeg hadde hatt alle pengene i hele verden og på en måte var en “skjef” ville jeg betalt miley cyrus for å lage en sang om meg og komme å synge den på bursdagen min, også ville jeg fått favoritt bloggerne min til å reklamere for bloggen min, også ville jeg sett mange danseforestillinger og hatt solo på kjempe mange danseforestillinger, og sist men ikke minst skal David Becham bli min framtidige kjæreste og vi ska bo i en topp leilighet midt i newyourk, så skal vi ha en perfekt datter som ligner på han.
      DIGGER BLOGGEN DIN KJEMPE MYE, ELSKER SPESSIELLT SÅNNE INNLEGG SOM DETTE! Kan ikke vente med å ta bilde av deg i Oslo :):)

    3. Åååh drømmer meg bort nå.. Jeg ville reist masse masse, rundt i hele verden og tatt med meg skole på veien. Hjemme ville jeg bodd ganske likt som deg, kanskje litt mere pastellfarger på soverommet 🙂 også ville jeg gitt penger til organisasjoner og til folk som trenger det. Det er så viktig å tenke på folk rundt seg og ikke bare til seg selv! I tillegg ville jeg spandert en laang tur til Cancún i Mexico på familien <3

    4. Omgg hadde absolutt gjort den du nevnte til sist! Ventet på noe lignende når jeg leste bladde ned gjennom inlegget, og det var så godt å lese. Elsker deg virkelig Sophie!

    5. 21.20:
      “Sure it can. That’s just a lie we tell poor people to keep them from rioting.” – Gabriell Solis aka Eva Langoria;)

    6. Hadde absolutt kjøpt opp Seaworld og alle andre dyreplagende organisasjoner selv. Og alle som jobber med slikt skulle jeg plassert i mitt eget private fengsel, der de kunne blitt behandlet på samme måte som de har bidratt til at dyrene har blitt:)

    7. Ikke for å være pirkete, for din viljestyrke og engasjemang i dyr er utrolig inspirerende..! Men angående dette med å sette alle dyrene i fri- hvor bra hadde det vært? Dette er dyr som mest sannsynlig har levd hele livet sitt i fangenskap- som ikke vil klare seg ute i den store verdenen. Kanskje har de litt “stockjolm syndrome” også? Eksempel: en jente blir kidnappet når hun er 4 år, og må tilbringe de neste 30 årene i en kjeller, og blir misbrukt. Hun ville IKKE klart seg alene når hun kommer seg i det fri. Hun trenger terapi, oppfølging og hjelp.
      Poenget er; hvor lurt skulle det (om det nå var mulig) å slipøe dyrene fri? Var jeg milliardær så hadde jeg kjøpt opp alle slike seaworld og andre plasser, men bygge de ut, gjøre det om til store dyrehospits- og la dyrene som var der fra før være der til de dør av alderdom- ig når alle dyrene dør ut, så kunne man rive hele steder, eller bygge om og lage feriested for familier med barn som har skjærskilte behov!
      Dette er mim mening, men hva tror du om den “milliardærdrømmen” heller? Håper på svar, og andre må å gjerne komme med meninger!

    8. Jeg ville kjøpt tomt, og bygget en stooor kjempe fin stall med stort uteareal som hestene kunne gått på. Ville også bygget svømmebasseng til hestene inkludert solarium og store lyse bokser. Så skulle jeg kjøpt meg galopphest som kunne gått løp 🙂 Stor fin treningsbane til hestene, de skulle hatt det så bra! Og så skulle jeg “kjøpt i stykker” alle dyrelabratorier!!

    9. Til Silje:
      Hun skrev jo “om forholdene tillater det”, ergo har hun nok tenkt samme tanke som deg, som alle andre også tenker. Det er vel ganske naturlig hvordan dyr/menneskers atferd blir formet etter liv i fangenskap på forskjellige områder, og det skal det tas høyde for, men jeg tror nok at Sophie Elise (som er over gjennomsnitt opptatt av dette) er like klar over det.

    10. Hvorfor må alt være såå stort og flott for at man skal bli lykkelig. Og hvorfor måå
      man bruke masse penger bare fordi man har det. Får ikke kjøpt lykke.

    11. Skulle hatt akkurat samme huset. Men hadde ikke sluppet dyrene fri, dyr som er oppvokst i fangenskap, har ikke lært deg hvordan de skal leve i det fri, og hadde mest sannsynlig dødd kort tid etter. Men kunne absolutt plassert sirkus dyr i en flott stor dyrepark med gode dyrepassere, og oppgradert seaworld slik at sjødyr fikk leve i en STOR innhegning i sjøen.

    12. Jeg skulle ha reist verden rundt, kjøpt bil/bolig, donert til forskjellige organisasjoner og gjort det beste ut av livet. Når du tenker deg om, er ikke penger så viktig.

    13. Om jeg hadde vært milliardær evt uendelig rik så ville jeg gjort store ting!
      Jeg ville ha bygget et dyrebeskyttelses hospital hvor alle dyr som blir mishandlet får den hjelpen de trenger og dyr som er hjemløse får hjelp så de skal kunne bli omplassert til et varmt og kjærlig hjem. Jeg ville donert masse penger til trengende barn, så de får mat, klær, medisiner osv! Og selvfølgelig andre mennesker som trenger hjelp, ikke kun de små.
      Jeg ville hjulpet moren min med å betale gjelden hennes og gitt henne penger til å kunne pusse opp huset hennes og gi henne drømmehytta og masse annet! Siden hun er en utrolig stor og viktig del av livet mitt.
      Samtidig ville jeg brukt noe til å bygge et hus selv med så og si det meste du nevnte et drømmehus burde være! Ville lagt en del penger inn på en sparekonto og inn på en konto til de barna jeg får så de kan få hjelp når de blir voksne.
      Og til slutt ville jeg tatt hele familien med på en 2 ukers sydentur. 🙂 Og resten av pengene skulle blitt brukt nøye og ikke til sløsing. 🙂

    14. Det jeg siktet til var at hun faktisk skrev at hun ville sluppet de fri. Det var som sagt ikke for å virke pirkete, men det var min tanke i forhold til hva hun skreiv og hva jeg ville gjort som milliardær! 🙂 tror foresten jeg også hadde kjøpt meg en båt, til sommerturer!

    15. Kom over en nettside, vet ikke om du har sett den men mye søte hello kitty pyjamas hvertfall! Nettsiden heter: webundies.com 🙂

    16. Du er ei nydelig jente sophie Elise, med eller uten operasjoner.
      Dette kommer fra ei voksen jente.
      Vær stolt av deg selv og det du oppnår. DU virker å ha bein i nesa, sympatisk og klok.
      Stor klem ifra meg.

    17. Eg skulle hatt eit like fantastisk hus som det du beskreiv her, på landet, altså på ein gard med fantastisk beliggenhet, helst på Vestlandet med utsikt til ein fjord, eller i Vinje i Telemark. Skulle hatt 10 hestar og hatt rideskule, melkekyr, høner, geiter, grisar og to huskyar (økologisk og slaktfri gard, så klart). Og drive besøksgard der eg blant anna tok i mot asyl-ungar og ungdommar osv, men òg vanlege folk. Skulle hatt eit eige musikkstudio for å spela inn sangar. Men før dette ville eg ha reist rundt i verda, til regnskogar i Sør-Amerika, og til Midtausten og India, og i tillegg utforska heile Noreg.
      Skulle gjeve mange pengar til regnskogfond, dyrevern- og miljøvern-organisasjonar og flyktninghjelp. Skulle sponsa dei lokale skulane der eg budde med diverse ressursar.

    18. Kjempebra! Har savner slike innlegg med bilder man kan drømme seg bort i. Husker du hadde masse av det i begynnelsen du blogga. Gjerne mer av dette innimellom=)

    19. Det er så mye jeg og ville gjort… Ville flyttet ut i eget hus som var stort nok til at jeg kunne mottatt masse dyr fra dyrebeskyttelsen og noen kjøpte. Ville reist rundt om kring i hele verden for å hjelpe dyr og mennesker i u-land (slik som deg), ville hatt et atelier i huset mitt slik at jeg endelig kunne ha hengt opp all kunsten jeg lager. Ville brukt en haug til veldedighet, hjelpe narkomane og hjemløse, gitt til utdanning, forskning innen medisin, og diverse dyre- og miljøorganisasjoner. Jeg er en lite materialistisk person som egentlig ikke bryr seg så mye om penger, men hadde jeg vært rik skulle jeg blitt verdens lykkeligste av å hjelpe andre, siden som alle andre hadde jeg brukt pengene på det som var viktigst for meg og som gjør meg mest glad.

    20. Hadde jeg hatt alle pengene i hele verden hadde jeg hvertfall ikke hatt det greiit..tenk å være den eneste i verden med penger da?

    21. Haha, dyr som lever i fangenskap klarer seg ikke ute i det fri. De kjenner ikke til den verdenen, kjenner ikke til hvordan de skal skaffe seg egen mat. Så du hadde jo i bunn og grunn gitt de en dødsdom.

    22. Ønskene dine var kjempe gode! Jeg ville startet opp et senter hvor jeg kunne ha tatt imot dyr som har blitt glemt, eller ikke er ønsket hos eierne lenger, slik at jeg kunne ha gitt dem et nytt hjem.
      Jeg ville også ha kjøpt meg et hus med svømmebasseng både utendørs og innendørs, drømmebilen, favoritt klær og sko, alt jeg ønsker og vil ha : )

    23. Hva er det egentlig di gjør med dyra i sånne ting? Jeg trudde di var snille med di? Er det feil? Vist di er stygge med di vil jeg ALDRI gjøre det igjen (sirkus og delfin triks) hvorfor har di det da? Kan ikke vi stoppe de? Og hvordan? Det jeg mener er hvorfor har di lov å ha sirkus og lignende vis di skade dyr? Fint innlegg du hadde!<3

    24. Mye av det samme som deg faktisk :p ville hatt et hus i Norge faktisk et gigahus her i byen jeg bor i pga barna hører til her kan ikke flytte på de føler jeg :p også hadde jeg kjøpt masse hus over hele verden hvor vi kunne dra på ferie osv, satt inn flere milliarder på kontoene til barna og hjulpet familien min og venner økonomisk og tja levd livet egentlig :p

    25. Jeg ville hatt ganske så likt hus som det du har her, i tillegg til en Audi R8 bil og ett privatfly. Men jeg ville nok valgt litt mer miljøvennlig hus, selv om bilen og privatflyet ikke er det :L Jeg ville også brukt penger på utdanningen min, å reist til eksotiske steder og studert der 😀 I tillegg er en av mine største drømmer, og reise til Afrika og gi frivillig hjelp på kattefarm, der det er tigrer, løver og andre kattedyr. Jeg ville vært med og gjort en forskjell for de dyrene som ikke får noen hjelp, og er i fangenskap. Jeg ville kjøpt opp område i Afrika, der alle kattedyrene kunne levd i frihet. Der skulle det vært et stort dyresykehus som hadde hjulpet når noen av dyrene var skadet. Jeg ville også gitt mye penger til UNICEF og FN, og hjulpet til med gatebarn. Å jeg ville også selvfølgelig hatt en enorm vin kjeller i mitt gigantiske hus i California;)

    26. Jeg ville brukt pengene på utseende, ikke de store tingene da, vippeextensions og solarium, kanskje en liten operasjon i fjeset. Klær og frisør og personlig trener. Jeg skulle kjøpt meg en fin leilgihet eller hus, men ikke for stort! Må ha vært intimt og koselig.
      Og så ville jeg ha en digg bil, kanskje range rover! Og oppvarmet badebasseng ute. Og havutsikt ut mot ett åpent hav!
      Og så ville jeg ha invistert i diverse ting, som leiligheter jeg kunne leie ut, sånn at jeg ble ENDA rikere!
      Frister også å si at jeg skulle vært som Gatsby i The Great Gatsby, svært hus med masse ville fester! Men det hadde ikke vært helt meg…

    27. Jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt meg gård! Ha noen hester jeg kan ri, en hund eller to som løper rundt omkring, noen melkekyr, et par sauer og masse høns på gårsplassen.. 🙂 Har alltid hatt lyst å bo på gård, men det lar seg nok ikke gjøre sånn uten videre 😛

    28. Silje: Det er ikke Stockholm syndromet du beskriver der. Les deg opp på ting før du bruker ord og setninger du ikke vet hva betyr. Stockholmsyndromet er når offeret i en sak (feks kidnapping) får medfølelse med den kriminelle, kanskje til og med romantiske følelser. Har ingenting å gjøre med å klare seg etterpå…. Jaja! 🙂
      Sophie: det er lov å drømme, men seriøst – Afrika turen har ikke forandra mentaliteten din det grann. Du er deg selv lik og det vil du alltid være, ikke tro noe annet, for det gjør ikke vi 😉

    29. Jeg vil ha gi alt penger til fattige folk for å redde dem 🙂 Sånne drømmer er ikke viktigste, hehe! det er lov å drømme sånt, men jeg mener at det er best at penger går til fattige folk. 🙂 Folk er mer verdt enn lukuslivet

    30. En fin tanke du har om å slippe dyrene fri 🙂 MEN, dyr som spekkhoggere kommer ikke til å overleve på egenhånd etter så mange år i fangenskap.. Er da bedre å få stoppet fremtidig avling av slike dyr i fangenskap, får de har absolutt ingenting å kjøre i et lite basseng får vår underholdning!

    31. Er så enig med det siste punktet ditt at jeg nesten griner. Seriøst, hva mennesker er i stand til ass. Fy f.
      -NA, nymfoman sexblogger

    32. Dette har ikke noe med dette innlegget, men jeg lurer på om du kan legge ut et eget innlegg om restylane med dine egne meninger rundt det, pris, bivirkninger, om det er farlig osv… Føler det er best å høre ang. det fra deg i og med at du gjør det selv og siden jeg leser bloggen din!

    33. Støtter man dyrevern eller de som er slemme med dyr hvis man drar til Kristiand sand dyrepark? Kan du skrive om det, jeg glemmer sikkert å sjekke om du har svart i kommentarfeltet haha 🙂

    34. Ville gitt masse penger til regnskogfond. Dette høres kanskje litt groteskt ut, men hvis man ikke redder verden vil det ikke være mennesker eller dyr å redde!
      Også alt det du sa, haha!! Stooore senger, bad, masse klær. Ahh!

    35. Kjøpt meg alt av klær og sko og ting jeg har ønsket meg en stund
      Kjøpt en leilighet i USA
      Reise verden rundt (omtrent)
      Gi masse penger til fattige mennesker i fattige land.
      Oppleve flere kulturer
      Dra på språkreise

    36. Når det gjelder det siste punktet : Hadde du sluppet alle dyrene ut, hadde de 9/10 av dyrene dødd siden de ikke vet hvordan å oppføre seg ute…

    37. Herlig med slike dream houses 🙂 følger en perfectrooms eller noe på insta, noe lignende. Gøy å drømme seg bort! Mye flott. En av drømmene mine er å designe et hus helt selv og ha det helt unikt! Som ingen andre. Og bare slippe kreativiteten løs.

    38. Overrasker meg veldig at du har et slikt syn på verden og penger etter du har vært i Afrika. Har selv vært på en reise i flere land i Afrika, og det har satte enormt store spor hos meg.. Alt av penger og småting fikk så mye mindre betydning for meg etter en slik tur! Aldri i verden om jeg hadde brukt penger på verdens største hus med basketballbane og gedigen hjemmekino! Jeg ville først og fremst hjulpet andre som har det langt verre enn meg! Vi bor jo tross alt i Norge??? Tenk hvor mange i verden du kunne ha hjulpet for å få et bedre liv, med tak over hodet, vann, mat og utdanning?

    39. Alle pengene i verden? Endt sult, vel? Det sier jo seg selv?
      Har ikke du nettopp vært i Afrika og virkelig sett hvordan noen lever? Ikke én gang nevner du her at du vil hjelpe noen? Er alle innleggene dine kun for å provosere? Jeg er rimelig sikker på at du egentlig er bedre enn dette, hvorfor setter du deg selv i et slikt lys?

    40. Er så gøy å lese slike innlegg fra deg! Du er nok min favoritt-blogger. Jeg er dårlig på å kommentere, men nå må jeg bare.
      Jeg blir så glad av å se jenter som deg. Du er så ærlig, og brenner virkelig for dyr, noe jeg syns er supert! Du oppdaterer bloggen kjempebra, og har søren meg ALLTID gode innlegg med tekst som gir mening. Veloppdatert blogg, fine bilder og god tekst = bra blogg.
      Du er som en bok som blir dømt av utseendet ditt. Første gang jeg så deg og den første tiden jeg leste bloggen din dømte jeg deg for nettopp dette – utseendet. Men nå har jeg lest bloggen din en stund, og du har fått min respekt. Du er smart, ærlig og har ben i nesa. Stå på, norges beste blogger 🙂

    41. Hadde vært gøy om du hadde satt sammen noen av drømmene til folk i et innlegg? 🙂
      Jeg skulle først kjøpt alle ting jeg ønsker meg.
      Så ville jeg reist ut i verden til et fattig sted og sett alt med mine egne øyne. Jobbet litt der selv med f.eks å bygge hus. Jeg hadde besøkt mange familier, og gitt dem en god sum rett før jeg reiste. Ååh, dette vil jeg gjøre uansett. Vil heller dette enn en bil, for å si det sånn 🙂

    42. Skulle bygget flere seaworld etter hvert som du kjøpte opp og blitt enda rikere.
      Du hadde jo kjøpt de av meg et hvert år.

    43. Hva skal man med alt det? Ville gitt penger til SOS barnebyer, Redd barna, Unicef og selvførgelig kreftsyke barn jeg ville gitt bort så mye jeg kunne til barn som har det vanskelig Tenk for en livsgnist dem ville fått om jeg feks kunne spandert reise eller gode og hyggelige opplevelser på dem de ville fått fantastiske minner å se tilbake på tiltross for alt det vonde de går igjennom og sikre flere SOS barn utdannelse og en tryggere framtid ville vert fantastisk! Flere ganger jeg tenker på dere bloggere og alt dere kjøper i hist og pist, når dere har fått nok ting hvorfor bidrar dere ikke med veldedighet istede? Det å hjelpe et annet menneske å få det bedre gir jo like god om ikke bedre følelse enn å kjøpe ett parr nye sko eller kjole?

    44. HAHAH! i på den hjemme-basketball banen til U of Utah (et av universitetene i salt lake) har jeg vært! Det er hjemme hos en styrtrik gutt som gikk på high schoolen min, med en eldre bror som spilte på basketballaget! Vi var der på nyttårsaften 2010/2011!

    45. Hadde jeg hatt alle pengene i verden skulle jeg gjort mitt ytterste for å få folk ut av fattigdom, hjulpet til med medisin/kur for de som trenger det og betalt for utdanning til folk uten penger.
      Kan jo godt hende at kuren for kreft, aids og andre skumle sykdommer ligger i hodet på noen som ikke har råd til utdanning. Vil derfor gi alle en sjanse 🙂

    46. Ååå! Det er seriøst sånne som deg som gjør meg så utrolig lykkelig! Jeg blar meg nedover og ser alle de sinnsykt phete interiørbildene, men tenker ikke noe mer over det, men så ser jeg det siste punktet og jeg blir så utrolig lykkelig rett og slett! Følte for å grine litt over det er så herlige folk som deg ute i verden :’)

    47. hvis jeg hadde alle pengene i hele verden skulle jeg hjulpet fattige barn i afrika og alle de andre landene som lider av fattigdom eller krig.

    48. Hvis jeg hadde hatt alle penger i verden, ville jeg først kjøpt meg en stor gård, med mange hester, en katt, og en irsk ulvehund. Så ville jeg hatt perlehøns, brune kyr, geiter og en okse. Så ville jeg åpnet min egne klinikk, hjemme hos meg selv, så jeg kunne jobbe som vetrinær hjemme. Så ville jeg donert masse penger månedlig til organisajoner, andre land, redningsgårder i spania, mishandlede dyr. Også ville jeg kjøpt et fjell i Hemsedal til mamma og pappa, for jeg vet hvor mye de elsker å gå på tur.:)

    49. Hei!
      Jeg ville bare si deg at før jeg så på bloggerne syntes jeg at du var litt merkelig(ikke frekt ment) men etter det har jeg på en måte fått et annet inntrykk av deg. Et ganske bra et åsså. Men det er en ting jeg syntes er domt. Hver gang i media når de snakker om unge jenter som oppererer kroppen sin bruker de alltid deg som eksempel, hvordan syntes du det er?
      Det siste du ville ønsket deg hvis du var milliardær likte jeg ganske godt, å jeg har lett meg en ting, at hvis fu har sett “free Willy” den filmen så ser du at Willy har en sånn finne som er bøyd, det betyr at han er i fangenskap sånn at hvis du ser bilder eller noe sånt med hen spekkhogger som har bøyd finne så betyr det at de er i fangenskap👍☺️
      Digger bloggen din!

    50. Wow, blir helt satt i drømmeland jeg! Elsker at du har den ambisjonen om å redde dyr fra fangenskap og sette de ut i det fri. Selv om de kanskje blir behandlet godt og tatt vare på, er det ikke det samme som å være 100% fri! Tusen takk for dette innlegget! Inspirerende!<3

    51. WOW!! der drømte jeg bort. Det var helt utrolig og se hvor mye det faktisk går ann å eie. Den vinkjelleren var ganske staselig og ville vært dødskult å ha. Likte ideen med seaworld, har selv vært der og sett showene og alt det de zoo keeperne gjør med dyrene. Liker bloggen din og at du skriver så lange og utfyllende innlegg. Keep up the good work!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg