love is all you need

Min valentines utviklet seg til å etterhvert bli ganske fin – til tross for min negative innstilling tidligere i kveld, hehe. Jeg ble i kjempegodt humør av å lese deres søte kommentarer tidligere, og jammen ble det ikke både brownies og kjærlighetsbrev på meg også! Føler meg litt som en heldig jente her jeg sitter, og det er en god følelse å kjenne på. Jeg er glad vi har denne dagen til å feire kjærlighet!

Kan slenge inn denne søte videoen jeg fikk laget til meg for ett år siden nå – følte den passet fint inn! Smelter litt her jeg sitter, haha. 

Jeg har flere grunner til å smile om dagen, spessielt det siste døgnet har vært utrolig koselig. Jeg var på besøk hos Marte igår som er en av mine beste venninner (vi har blandt annet tacokveld i den kommende episoden av bloggerne. .) og vi så på film, spiste og koste oss. Den jenta er fantastisk, og jeg endte opp med å overnatte. Ikke ofte man sover hos venninner nå for tiden, men det må jeg bli flinkere på!

Jakke fra romwe.com / bukse fra nelly HER  / sko fra nike (reklamelenke nelly) 

Kan jeg bare få ett halleluja fra alle dere om at dette er den beste oppfinnelsen fra freia noen sinne? Om du ikke har smakt den enda, råder jeg deg sterkt til å la være. Den blir man avhengig av! 

Haha, min nye faste følgesvenn- El-sigaretten min! 

I morges spiste altså jeg og Marte frokost sammen, og så ble jeg med henne på ett gjøremål og solarium før jeg tok turen hjem. Det var koselig nok det, men jeg er som vanlig verdens største tidsopptimist og kom meg ikke hjem før 16:30 når jeg egentlig burde ha vært i hus rundt klokken 12, haha. 

For imorgen drar jeg nemlig til oslo og blir der i ett par dager grunnet jobb, før jeg vender nesa mot Afrika på tirsdag. Gambia og Senegal, her kommer jeg! Midt oppi all pakkingen kom verdens søteste Charlotte på besøk til meg med valentinesgave, sjokomelk og godteri. Det er så utrolig koselig å få noe uventet fra noen på den måten, og jeg ble helt paff av noe så “lite”. Det gjorde dagen min 10 hakk bedre!

Jeg prøvde å kle meg litt passende for valentines idag, hehe. Toppen er fra madlady.se, smykket er fra makestyle.no og skjørtet er fra romwe.com 

Nå skal jeg gjøre meg ferdig med pakkingen, og helst skulle jeg ha vært ferdig for 3 timer siden, for å si det sånn. Men nå får jeg sette inn ekstragiret og satse på at jeg er ferdig før flyet går imorgen formiddag! Det er vitkig for meg å vise respekt ovenfor deres kultur der nede, og pakkingen har derfor vært litt vanskeligere enn vanlig. Jeg skal helst dekke både skuldre og knær der nede samtidig som gradestokken nå viser 30+, og med min klessmak og personlighet sier det seg selv at jeg ikke eier all verdens burkaer og maxiskjørt. Men jeg har da fått pakket ned noe! Dere som har vært der nede eller i lignende land kan gjerne komme med tips i klessveien, det setter en forvirret nordmann stor pris på 🙂 


Ps : om du vil stemme på meg som årets personlige blogg i finest awards 2013 kan det gjøres HER – bare bla ned til der det står “årets personlige blogg og trykk “skicka mine röster” nederst på siden. Setter uendelig stor pris på hver eneste stemme ♥

68 kommentarer
    1. Anbefaler løse topper som dekker skuldre da det fort er varmt midt på dagen, knebukser, skjørt, lange shortser, t skjorter. Husk solkrem,solbriller, caps er lurt 🙂

    2. Jeg har ikke fått en dritt i dag, haha, men det gjør ingenting 🙂 Valentines er som du sier – en vanlig dag.

    3. det er ofte mange i afrika reagerer på at du viser ankler, så om du ikke skal ha en lang bukse på deg bør du ikke gå i sandaler.. og du bør ikke vise tatoveringer eller percinger da kan du bli sett på i feil bilde hos dem. jeg skal selv ned 8 mars, og har lest litt rundt å forhørt med meg folk som allerede har vert der flere ganger. 🙂 ikke vis for mye hud på noen måte 🙂

    4. Hey eg e ei jenta som kommer fra afrika og eg vt dt e vanskelig for mange nordmann å vite kos dt e der nede og ka man må ha på seg. Eg anbefale dg å ikje gå md heeler eller mini skjørt og vise mye hud. Menneskene som bor der e helt fantastiske du må bare vær dg sjølv og IKKE OVERDRIV OMG KOS NORGE EE FINT ELLER KOR MØYE PENGER MAN TJENER. Du må kosa dg masse og du kommer te å gjør dt ig fordi folk i afrika elske mennesker som dg som e åpen. Sorry for dårlig norsk er utledning hahahhaha

    5. haremsbukser!! Selv om de fleste er dritstygge, er de meget behagelige å ha på seg i varmen, om de er tynne 🙂

    6. Bare kle deg riktig. Verste jeg så var jenter som viste knær og skuldre, det ser helt idiotisk ut når du vet at alle ser det og tenker at det er dumt.. Ikke gå med shorts. Så ungått du å dumme deg helt ut:)

    7. Foreslår å kjøre maxiskjørt, kule, løse tskjorter, caps og høye converse 🙂 ser kult og avslappet ut, og fornærmer ingen 🙂

    8. jeg er fra Afika, og jeg syns du burde kle deg normalt. sommer kjoler, shorts (som ikke viser halve rumpa, så unngå bikbok), singletter, og skjørter. alt du vil så leng du ikke viser rumpe og brystan.
      kos deeeg <3

    9. Har stemt på deg søta 🙂 !
      Du er så utrolig heldig som får denne muligheten, grip den og nyt den med åpne armer! <3
      Du er god 🙂 Stor klem <3

    10. Helt ærlig, så må jeg innrømme at jeg ikke likte deg så veldig i begynnelsen. Jeg følte du var ei typisk sossejente som mobbet andre pga andre sitt utseende, og som trodde at du var bedre enn andre. Men etter å ha lest bloggen din i en veldig god stund, og sett på Bloggerne, så skjønner jeg at du ikke er sånn i det hele tatt. Du er ei jordnær jente som bryr seg om vennene dine, familien din, og spesielt kjæresten din. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor du tok alle disse operasjoene, så syns jeg du er utrolig tøff som faktisk gjorde det og står for det. Du gjemmer deg ikke bak en løgn for å skjule hvem du er, du viser deg selv fra alle dine sider, og pga dette respekterer jeg deg.

    11. Ååå så søtt og ikke minst koselig ♥ Selvom du kan føle deg alene mange ganger så har du mennesker rundt deg som er glad i deg og bryr seg om deg! 🙂 Bra Valentines day ble bedre for deg og at du har kommet på bedre tanker! ♥ Tusen takk for Oreo sjokoladetipset den må jeg bare prøve ut, høres skikkelig snadder ut!:D

    12. Herregud, må bare si det! Du er VIRKELIG en av de bloggerne jeg blir oppriktig glad for at har lagt ut et nytt innlegg, alt du skriver og mener er virkelig reflektert og underholdende lesning på samme tid. Du får alt for mye negativt rettet mot deg og som du sikkert har hørt en million ganger før, det er rett og slett bare sjalusi. Du virker ikke perfekt, og det er det som gjør deg helt perfekt 🙂 Håper virkelig du får en fin tur til Afrika <3

    13. Husk mange afrikanske land er veldig konsrvative og er kanskje ikkje så akseptert og gå halvnaken selvom det er varmt.
      Litt lurt å sjekke før du drar sånn at du har klær som er passende.
      Ha en fantastisk tur!!!
      Og eg er veldig spent på hva du skal spise i Afrika….tror ikkje de har så mye godterier der,men de er veldig flink på frukt og grønt da 🙂

    14. Var i Tanzania i sommer på opplevelses ferie utenfor de typiske “sole seg og bade”- plassene. Der måtte bukser/skjørt/underdeler(?) dekke over knerene ved respekt av kulturen. Det skal heller ikke vises kløft og som du nevnte over børr også skuldrene dekkes. 🙂 Veldig viktig å ta hensyn til kleskulturen hvor man er, er jo tross allt du som besøker landet deres.

    15. Så utrolig heldig du er som skal til afrika! Og takk for tipset om oreo jokoladen, haha, har ikke sett den enda, men den må jo bare være god.
      Men til klærne i afrika, anbefaler jeg å gå med maxiskjørt og treningstightser. Og ha med mange løse gode t-skjorter.
      Hvis du går på ginatricot.com og ser på topper, er det noen t-skjorter der som er utrolig gode, de heter Linda. Jeg tror jeg har de fleste derifra, haha. Er mange kule motiver, pluss de er super komfortable! Hadde mange slike med meg til tyrkia, var så lett å bare slenge på seg. Kos deg masse i afrika, er så misunnelig, 🙂

    16. Heisann 🙂 Jeg har vært I Gambia og min mann kommer derfra. Du er heldig som skal dit – det er virkelig helt fantastisk der og et fantastisk folkeslag 🙂 Jeg gikk mye med løse kjoler , bukser og topper 🙂 men du trenger ikke gå med burka liksom :)Men å alltid ha et lite sjal I veska er ikke dumt ( til å dekke skuldrene på noen steder kanskje ) så strengt er det nok ikke der 🙂 men flott av deg å vise den respekten – det er absolutt viktig. Man trenger liksom ikke å gå med de korteste skjortene og skjørtene 😉 BTW så MÅ du besøke Lamin Lodge I Gambia , men det hadde du nok gjort uansett. Det er så fint der 🙂
      Kos deg I vakre Afrika !

    17. Vil bare informere deg om at i mye av smågodt, ost å annen mat så er det faktisk “kjøtt”. Det vil si det er gelatin,Gelatin er et protein som er utvunnet fra blant annet sener, knokler og hud fra dyr. Gelatin brukes blant annet i gelé. Gelatin inneholder typisk 90% proteiner og 10% vann. Altså er det litt mer som skal til for å være vegetarianer, enn å “bare” slutte å spise kjøtt til middag.
      Dette hjalp hvertfal meg til å bli sunnere, frister lite med godteri etter å ha funnet ut det.
      Så søk litt rundt på nette så finner du en del type godteri som er egnet for vegetarianere 🙂

    18. Hei du snakket om å farge håret rosa men var usikker på om det fantes extensions i de fargene. Jeg vet om en plass som har pastell og natural hair locks. De heter pastellelocks på instagram, og du må gå inn på http://www.pastellelocks.com
      De har kjempefine og mange farger og extensions
      Digger bloggen din og det hadde vært så kult om du farget det rosa! <3

    19. “haremsbukser” ble min redning i Tanzania, slike det var mye av på vero moda av i høst. Sammen med tskjorter eller andre tynne topper med litt ermer. Eventuelt kan du ha med deg en kanga/sjal, som du kan slenge rundt skuldrene eller knytte rundt livet om det skulle bli nødvendig. Disse kangaene kan du bruke til alt 🙂

    20. Det viktigste er stoffet du har klær i: prøv å bruke lin og bomull istedet for kunststoffer, for det puster mye mer og du slipper å bli klam 🙂 kos deg masse!

    21. Bodde i Tanzania før. Som du sier er det veldig viktig at man respekterer deres kultur – og hvis du eller noen annen voksen dame viser skuldrer og knær vil det rett og slett være ganske frekt og respektløst ovenfor dem.. Lette, lange skjørt og sie bukser passer veldig fint der nede! Du bør ha litt halvlange tskjorter med deg. Og evt sjal som du kan ta over skuldrene eller håret om det blir nødvendig, men stort sett tror jeg ikke du kommer til å trenge det:) bare så du vet det er det veldig enkelt å få sydd egne klær hos skredder der nede! Hvertfall der hvor jeg var. Skredderen er billig, syr akkurat til deg, og det tar heller ikke kjempelang tid før han er ferdig heller. Du kan foreksempel få sydd et skjørt i nydelig afrikansk stoff som du kan ta vare på lenge.. Jeg har mange afrikanske skjørt og kjoler hjemme nå – veldig fint å se tilbake på:) ønsker deg alt godt sophie, ha en riktig fin tur!

    22. så fint tips Tanzania kom med, hun som bodde der. om du er interessert i å respektere kulturen deres ville jeg fulgt de rådene hennes. alle har et eller annet du kan ha på. sjal er faktisk drit lurt! jeg har selv bodd flere år i Asia, annerledes både når det kommer til kultur, verdier og normer, men å respektere klesstil og alt til det landet man kommer til er alfa omega. akkurat som man forventer av de som kommer til norge.

    23. Jeg er ei jenete på 27 år,som har sett deg på bloggerene. Jeg er født og oppvokst i Gambia,og det du skriver om klær og relgion trenger du ikke tenke på. Gambia har ofte besøk fra andre land,og har lært seg at feks Norge og Sverige ++ har annen religion og kler seg annderledes.

    24. Har et spørsmål angående at du er vegetarianer. Jeg ser du spiser utrolig mange melkeprodukter. Men siden du er vegetarianer på grunn av dyrene og ikke kostholdet, kan du vel ikke si at du støtter dyrene fullt ut. Tenk på alle kuene som er innestengt hver dag? Det er like mye dyreplageri som det er å slakte en gris på noen sekunder. Kanskje mer også. Selv om det finnes steder der kuene blir behandlet bra, betyr det ikke at alle blir behandlet bra. Vil gjerne høre meningen din om dette 🙂

    25. Ikke vis ankler, skuldre eller lår. Alt må ned til knærne (minst). Støtter de andres forslag om haremsbukser forøvrig. Viser du kløft så kan du virkelig havne i trøbbel desverre. Pass på deg selv 🙂

    26. Ser i hvert fall hva som er viktigst for deg Sophie. Rosa hårføner og høyhælte sko må jo være på plass når man skal på avslappende ferietur. Men for all del, det er jo så synd på de små afrika-barna vi ser på tv på fredagskvelden her i gode rike Norge! Noen ganger blir jeg litt forbauset over at det er de med minst peiling på hva som foregår i verden, som får alle disse turene sponset og tilrettelagt for seg.

    27. Harembukser! Ikke veldig fint, men kjempe digg der borte 🙂 Tynne, løse og luftige. Ellers maxiskjørt og t-skjorter

    28. Så bra at du fikk en fin valentines day til tross for crappy innstilling 😀 Det fikk jeg også ! Selv om jeg bare hadde crappy innstilling frem til dagen før ;P

    29. du er en super jente
      jeg lurer på om du kan legge ut flere vidior der du synger du er super god
      du er forbilde mitt
      <3

    30. Hahah, oppdaget også den sjokoladen igår! naaaam 😀
      Glad for at valentinsdagen din ble bra og har selvfølgelig stemt på deg! 😉

    31. Hei! Kan si det at når du er i Afrika er det greit å gå i kort shorts, men ikke så korte at de går opp i rumpa om du skjønner hva jeg mener. Det er også veldig greit med løse capribukser og løse topper /t-skjorter 😀 Ha en super tur!

    32. Om du syns freia sin oreo sjokkolade er god så skal du smake Milka sin! Milka har med hvitsjokolade og oreo fyll inni dekket med vanlig sjokolade utenpå, det er seriøst noe av det beste jeg har smakt i hele verden. Slår freia sin sjokolade rett ned i støvlene <3 dessverre må du vell til utlandet for å faktisk kjøpe den så når jeg først er der så hamstrer jeg alltid!!

    33. etter en gang ute i afrika i shorts og singlett, så kommer du te å være dødsflau. haha, kommer jo selvfølgelig an på om man e glad i oppmerksomhet, men æ syns hvertfall det va dødsflaut når æ kom ned dit og gikk i shorts og singlett. tell og med horen der nede har ikke så lite klea på sæ. vi gikk en gang på et svært kjent marked i bare short og singlett, og det va serriøst det kleineste æ moen gang har opplevd. kødde ikke når æ sir at ALLE stirra på oss. alle kom etter oss, ropte, og så på oss. så te poenget, æ va ikke rett kledd i afrika. æ va dødsflau hele tia. endte med å pakke mæ inn i skjal, haha.. og med å gå med hvertfall buksa, og kanskje singlett eller tskjorta på mæ. så anbefale dæ å ta med klea som dekke det meste! selv om det e rundt 40grader der nede nu…

    34. Hei!✋ jeg hate lest bloggen din i det siste, å jeg lurer på om du er lagd healeren på Photoshop? Hvis du vet i’m noen andre sider man kan lage headern på gidder du å sig noen tips? Helst gratis😚

    35. Hei, jeg var i Afrika – Kenya i 2012 med TenSing, det var kjempe koslig, vi var i slummen og på barnehjem, og besøkte familier som bodde i et lite skur og hadde veldig dårlig kår! Men fy for en opplevelse, men da kommer det spørsmålet du luurte på, om noen tips til hva man kan ha på seg. Du kan jo ha på deg shorts som går får litt ned på låra med en t-skjorte bland annet, eller det å ha noen løse t-skjorter som er luftige med ikke med for mye utringning er bra, ha med skjørt som har litt lenge på seg med som er litt fluffy om du skjønner? og under der så har da da en liten “undershorts” slik at du ikke viser rompa når du bøyer deg Ellers så er det også veldig deilig med lange standkjoler pga varmen som er fluffe! 🙂 Bukser som er beige er også deilig, sånn som du kan ta opp til leggene 🙂 Jeg tok litt utgangspunk av noen klær som jeg vet at du har, sånn at du slipper å kjøpe noe nytt om du hadde følt du trengte det 🙂 Håper dette hjalp, hilsen Jasmin Rydland

    36. Hei! Du er et stort forbilde for meg!<3 jeg lurte på om du kunne legge ut før og etter bilde av nese operasjonen;-) hvor mye kostet det?
      Håper du får en fin tur i Afrika, gleder meg til å se bilder fra turen!!;-)

    37. Jeg var i Kenya i sommer, gikk med shorts og helt vanlige klær 🙂 men viste ikke kløft og sånt! Utrolig hyggelige og herlige mennesker! Noen så en smule surt på meg når vi kjørte forbi slummen, om jeg fikk fingen av en liten gutt.. Men det skjønner jeg, han var veldig tynn og fattig 🙁

    38. Hei! Jeg har vært i Gambia flere ganger, og stemoren og søsknene mine er derfra. Da jeg var der gikk jeg med helt vanlige klær (skjørt, kjole, shorts, vanlige topper), noen ganger bare en bikinitopp og et skjørt/shorts siden det var så varmt der nede. Jeg opplevde ingen rare blikk eller noe som helst, det er er land som er vandt med mye skandinavisk turisme, mange snakker til og med svensk. Var også i landsbyer der de aldri hadde sett hvite mennesker før, og hadde på meg helt vanlige klær. Det er kanskje lurt å ha med seg et sjal i veska i tilfelle, men det er virkelig ikke noe stress. Mitt tips er egentlig bare å kle seg helt vanlig, uten noe glitter og glam, heller ikke så mye kløft eller alt for korte shortser. 🙂
      Gled deg til reisen, det er helt fantastisk der nede <3

    39. Er det ikke du som er så opptatt av dyrevelferd? Hvordan kan du da spise en sjokolade som inneholder palmeolje!? Det bor orangutanger i disse palmene som mister hjemmet sitt, og blir drept! Og de blir ikke drept på noen human måte heller, ofte blir det kjørt ihjel. Så vær så snill og tenk deg om to ganger før du kjøper den oreo sjokoladen igjen, vil du virkelig støtte noe sånt kun for din egen nytelse? Det sier litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg