baksiden av fasaden

I går kveld var jeg på besøk, så American horror story og spiste vegetarburger – det går så opp og ned med meg og hva jeg spiser, det kan gå flere dager før jeg spiser ordentlig. Ikke bra, og skal prøve å få litt skjerping på det framover. Har hatt noen ganske tunge dager og litt vanskelig for å få gjort ting, men gjør ett bedre forsøk nå og prøver å ikke tenke på all dritt og stress som jeg omgir meg med. Men hva skal man gjøre . . Er bare å holde hodet høyt og stå igjennom stormen, det blir jo alltid bedre etterhvert. 

Man kan ikke henge med meg om man ikke er fan av Hello Kitty, hehe!

. . . eller disney, forsåvidt. 

Cardigan er fra nelly HER, har den i xs! 

I kveld skal jeg på kino sammen med noen venninner, og det gleder jeg meg til. Skal bli godt å tenke på noe annet en liten stund! Det er det eneste man kan gjøre når man har det kjipt. På toppen av mye har jeg nemlig så sinnsykt vondt i venstre bryst, som jeg har klaget over lenge nå. Og kirurgen min er umulig å få tak i, jeg har ringt han, jeg har sendt melding, jeg har sendt mail, men det nærmeste jeg kommer er når jeg ringer resepsjonist etter resepsjonist, som sjeldent ringer meg opp igjen. Jeg får altså aldri time for å sjekke hva som er galt. Faen det er så irriterende når man betaler så mye for en operasjon, så blir det ikke helt bra og man må virkelig kjempe for å få litt respons. Så kryss fingrene for meg, dette må jeg nemlig få fikset før jeg blir helt gal. Vi snakkes imorgen ♥ 

Jakken er fra romwe.com! 

 

55 kommentarer
    1. Men du, sist du sjekket, så sa han jo at du måtte gå opp i vekt for at det ikke skal gjøre så satans vondt. Nå i det siste har du jo blitt tynnere eller? Spiser dårlig iallefall.

    2. God torsdagskveld Sophie, du er herlig 🙂
      Utrolig søt den genseren med Mikke Mus på 😀 likte den godt!
      Håper det ordner seg for deg.. Er ikke bare bare med operasjoner vet du! – Visste jo at slike ting kan oppstå uheldigvis. Krysser iallefall fingrene for deg søte!
      Åååh så fin jakke – Den bare elsket jeg! 🙂
      Håper du får det bedre.. Er ikke gøy å ha det kjipt – know the feeling!
      God klem <3

    3. Få en time hos fastlegen, slik at du kan bli henvist til en spesialist. Når det kommer fra en fastlege tar de det litt mer “alvorlig/seriøst” 🙂 lykke til!

    4. Forbildet mitt! <3 Du er sa fantastisk vakker <3 Og selv om jeg ikke kjenner deg, bryr jeg meg om deg, og blir urolig for deg. Så jeg håper du har det bra, og du skal vite at jeg tenker på deg <3 <3 🙂

    5. Jeg er over hodet ikke overrasket over at du har plager! Jeg har ikke sett at du gikk med støttebhen i 6 uker, og jeg har også observert at du begynte med spile-bh lenge før 6 mnd. Silikonpupper skal ALDRI løftes eller presses i en bh på noe vis, kun støttes. Det skader vevet rundt protesen. Trodde du viste sånt? Jeg opererte meg også på fornebu, nokså sikker på samme kirurg, og jeg har ikke hatt noe problem med hverken servicen der eller brystene. Men jeghar vel og merke fulgt alle instrukser og ikke gjort mine egne ting. Noe jeg ser at jeg har fått igjen for 🙂 som du sier, veldig masse penger, så hvorfor risikere noe?

    6. Kjipt å høre, virker som vi har det likt, minus puppene.. Men det er som du sier, det er bare å komme seg gjennom stormen. Lurer litt på hvilken kirurg du har? Du vil kanskje ikke dele, men jeg opererte meg på Fornebuklinikken i høst og er litt nyskjerrig. Fikk på langt nær like store som dine haha 🙁

    7. det er sikkert betennelse du har brystet. du burde ringe å kreve undersøkelse så snart som mulig. noen ganger kan det oppstå celleforandringer i betennelsen og det er forstadiet til kreft.

    8. Kommer smertene av og til eller hele tiden? Jeg vet iallefall at man får vondt på venstre side vis man stresser iallefall, angsten som gjør det, trodde selv det var noe gæli med silikon puppene mine men hadde slik smerte før jeg tok operasjon også så hos meg kommer det av stress og angst:-)

    9. Jeg elsker HELLO KITTY alle vet det, klassen min også( visste ikke at de visste det egentlig jeg)
      Ja,ja ble inspirert av deg så lagde en hello kitty samling!har over 50 ting allerede takk

    10. Er det smerter på siden av venstre bryst? Jeg har selv hatt stikksmerter der de siste dagene, og kjenner jeg begynner å bli bekymret.. Tok silikon for knappe 2,5 måneder siden.. Håper du finner ut av det! 🙂

    11. 2 venniner tok i Oslo og har hatt kjempe komplikasjoner i 6 år etter. De har aldri fått tak i kirurgen.. Skummelt!! Krysser finngrene for det

    12. Håper det går bedre med deg, husk og vit at du er en fantastisk inspirasjon og forbilde <3
      Forresten, kunne du skrevet et innlegg/laget en video hvor du snakker om deg og mathias, hva som eventuelt har skjedd osv?.. Virker som det er mange som lurer på det!

    13. Kjære, fine Sophie Elise! Jeg pleier aldri å kommentere her, og er vel strengt tatt litt eldre enn målgruppen for bloggen din. Men, du virker som en tvers igjennom fin og bra jente! Reflektert og oppegående og:) Håper det går bedre for deg snart, og at alt blir bra! Mange klemmer <3

    14. Jeg vil også ta silikon, har vurdert den samme klinikken som deg. Hørt både positive og negative ting om klinikken, men tror jeg går for den uansett. Er noe negativt om alle klinikker uansett så 🙂

    15. Hei, Sophie 🙂 Bare lurer litt på hvor vondt du synes det er å ta restylane? Jeg har litt lyst til å ta det selv, men ser for meg at det gjør så sinnsykt vondt.. Kan du sammenligne det med noen annen smerte?

    16. Synes kanskje du burde roe deg litt med kropp/mat-snakket. En dag forteller du om alt snopet du spiser hele tiden og om fasting etter kl. 8 (om jeg husker rett) fordi du synes du er så tykk, deretter skriver du at kirurgen sier grunnen til smertene er at du er blitt for tynn, så klager du på at du er for tykk igjen, og nå spiser du plutselig nesten ikke? Forstår jo at du har et dårlig selvbilde og kanskje ikke ser deg selv slik du egentlig er, men du har nok mange lesere som sliter med det samme, og signalene du sender ut på bloggen kan være veldig forvirrende for mange. 🙂 Selv kjemper jeg meg for øyeblikket ut av anoreksiens hender, og jeg vet at dette kan trigge mange. (Selv om det selvfølgelig ikke er intensjonen din – men du har stor påvirkningskraft, og for noen kan det fort bli tolket slik). Fikk ikke helt frem poenget mitt her, men håper du tenker litt mer over hva du skriver, i og med at kropp og vekt er et tema som er sårbart for mange.

    17. Hei Sophie! Dette har ingneting med innlegget å gjøre men du vet de jeffrey cambellsene dine? De med brun hel og blonder på hele skoen? Vet du hva den modellen heter eller hvor man kan få kjøpt de? Har googlet rundt i hele kveld men finner det ikke noe sted… Fikk forresten pakken min fra missme i dag med den samme rosegenseren som du har, var litt redd for at den ikke skulle bli fin på blondiner, men det var den<3<3<3

    18. Vær forsiktig med hva du deler på nettet. Det du skriver her, Sophie, blir lest av svært mange jenter tidlig i tenårene, som er lettpåvirkelige. De forguder deg, tydeligvis, og vil gjøre alt det du gjør.
      Betro deg til moren din, venninner, terapauten din, men aldri til småjenter du ikke kjenner. Du er voksen – de er barn.

    19. sophie, du var MYE penere med brunt hår 🙁 mener blå øyner er så fint til brunt hår! blondt er fint det også, men passer best til mørke øyner! for det er sykt fint å se på! men savner det brune fine håret ditt, den fine fargen 🙁

    20. Håper forresten ikke du tok deg nær av innlegget, var bare ment som en liten “reminder”. 🙂 Og husk – du er nydelig, selv om du kanskje ikke alltid ser det selv!

    21. Wow, dette er helt off the record, fant bloggen din via newsfeeden min på facebook, og jeg tror du har gitt meg tilbake håpet om “kjærlighet ved første blikk”. I alt for mange år har jeg blitt puttet i skyggen av folk rundt meg, som om jeg er usynlig eller lignende, noe som gjorde at jeg eventuelt ga opp håp om kjærlighet og lykke osv. I believe you may have reignited the spark.
      Respons av hvilket som helst form hadde vært hyggelig.
      Mvh. Sandwich (20)

    22. woooow så fin du er !:) kan du lage et innlegg om akkrurat hva du gjorde med håret dittt for å få det så fint?
      Stay strong<3

    23. Jeg tenker at noen ganger så sier man ting fordi man også ønsker deg ditt eget beste. Da du blir dømt opp og ned i mente hver eneste dag, er tanker som at “er virkelig leppene mine så små som de sier” nok til å ønske å gjøre noe med dem, og deretter kommer kontrameldingen om at de nå er blitt for store, som kanskje derfor blir litt oversett i mengden. Jeg er helt enig i at dette med nettmobbing har tatt fullstendig overhånd, og at ingen, verken med eller uten silikon, bør bli satt i en slik posisjon. Allikevel ser jeg jo også at det sitter noen jenter der ute som forteller deg at leppene dine er for store, nettopp fordi du ikke trenger å fylle på dem – du er vakker som du er Sophie. Jeg vet ikke helt jeg, bare husk på at ikke alle er kritikere, noen er også venner som vil deg ditt beste.

    24. Er brystet hardt?
      Min høyre protese kapslet seg såvidt, da ble det litt hardere og fikk en ujevn “linje” under brystet. Det gjorde nokså vondt, så om symptomene er det samme kan det jo være noe sånn? Jeg fikk heldigvis lagt inn nytt innlegg gratis (på klinikk Arendal). Håper det ordner seg:)

    25. ÅHERREGUD!!!!! E DET MULIG OG BLI SÅ FIN SOM DEG. dette bilde var helt sykt fint av deg sophie. Babe alarm! Ikke bry deg om de idiotene som skriver drit til deg. du er sterk

    26. Nei guuuuuud.
      Så forferdelig.
      Så grusmt at man ikke kan se helt fresh ut hele tiden og at slike stooooooore problemer kommer. Livet er virkelig hardt og man ser virkelig livets skyggesider når man opplever slikt.
      Forøvrig, min bestefar sa til meg: “det er bedre å ikke åpne kjeften, slik at folk bare tror du er dum, enn å åpne kjeften og fjerne all tvil!”
      Mange skulle nok hatt en slik far eller bestefar også….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg