goodbye kitty?

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre. Når venninne mine sier “ja, noe sånt kunne bare du ha funnet på” og jeg tenker “damn right”. Det er herlig. 

I morges dro jeg for å fylle på tatoveringen min, nøyaktig en uke etter jeg tok den. Jeg skal innrømme at jeg gruet meg litt til påfyllingstimen, tatovøren skulle gå litt hardere og tykkere denne gangen slik at den sitter best og lengst mulig. Det var ikke så veldig vondt, for å sammenligne kan dere prøve å skrape en negl på innsiden av underleppa, og så skrape på f.eks låret. Det er mye vondere på låret da, ikke sant? Smerten inne i leppa blir mer “overfladisk”, i mangel på ett bedre ord. Nå føler jeg ingenting i leppa, og føler meg som om ingenting har skjedd der! Siden hello kitty har kryss over øynene på tatoveringen min, trenger hun ett nytt navn – er dere ikke enige? Goodbye-Kitty var ett av flere forslag fra dere, hehe. Hun er ikke mye “hello” akkurat! 

Jeg kom over denne tatoveringen på instagram, og ble forelsket med en gang. Som jeg ønsker meg denne! Problemstillingen er bare, hvor skal den sitte? Dette er ikke en tatovering jeg vil ha på armen eller ett sted som legges merke til, så jeg tenkte litt på nakken – selv om den neppe ville ha passet så godt inn der. Jeg ser for meg låret, men samtidig vil jeg ikke ha en tatovering der heller. Ah, så mange valg – jeg elsker tatoveringer! Og jeg kan ikke forestille meg noe kulere enn den dagen jeg er bestemor og kan peke og fortelle om da jeg var ung og dum. Om min bestemor på over 70 nå plutselig hadde vist meg et “tramp stamp” av f.eks en playboykanin, da ville jeg ha vært stum av beundring! Hehe 🙂

Uansett, jeg må bare vise dere noe mens jeg enda husker på det. Her om dagen fikk jeg en av de morsomste pakkene i posten jeg noen gang har fått, og ikke minst nyttigste! Som dere kanskje vet røyket jeg så og si fast før – det vil si, såpass fast at jeg ble stressa om jeg ikke fikk røyk, kaldsvetter, tenkte ofte på røyk og måtte snike meg ut hjemme for å røyke (helt til jeg ble oppdaget og fikk kjeft, vil det si).  Nå har jeg kuttet ut denne stygge uvanen, men den har desverre ikke sluppet helt taket når jeg er på fest. Da røyker jeg sammen med andre. Og ja, det hender også at jeg røyker om jeg er sammen med mange andre som gjør det, og det på en måte blir “sosialt”. Er jo nesten litt skammelig å si det. . Jeg bestemte meg for å slutte helt 100%, men jeg er av den typen som trenger litt hjelp med slike ting. Derfor ble EQCIGS – elektroniske sigaretter perfekt for meg!

Dette er altså en elektronisk røyk, hvor man kan bytte filter og få forskjellige smaker. Jeg har startpakken, og da fikk jeg med de fleste av smakene – min favoritt er nok vanilje eller kanel. Når man puster ut kommer det bare en damp, og er derfor greit å gjøre inne og på offentlige steder. Ingen lukt, og plager heller ingen. Man kan også velge om man vil ha med eller uten nikotin – jeg kjører på uten nikotin, ettersom dette kun skal være et “selskap” på fest, og etterhvert ser jeg kanskje at det ikke er verdt det i det hele tatt. Man må lade røyken etterhvert med en kabel som kan kobles inn i pc eller vegg – det er ett blått LED lys ved tuppen av røyken som lyser når man trekker inn, og blinker når den trenger lading. Det er forskjellige smaker og styrker også. Jeg vet selv at jeg aldri har vært avhengig av selve røyken, men heller den greia med å holde røyken, og trekke inn – bare selvskapet ved det, rett og slett. Jeg mistenker at det er slik for de aller fleste? Nå er det iallfall ingen unnskyldninger lengre! Dere kan sjekke ut startpakken HER, om dere vil. Etter å ha fullført den bør man klare å slutte helt 100%, det skal iallfall jeg. Aldri mer røyk i syden, på fest eller noe som helst. Det skal jeg klare! Kanskje noen andre som vil prøve å slutte med meg? 

Hooden og tskjorta mi er fra sexy.se

75 kommentarer
    1. Elsig er jo bedre enn vanlig sig, det lukter ikke noe, det er “koseligere”, iogmed at man må passe på den og lade den og bytte filter og sånn føler jeg at det er mere som en venn som trenger kjærlighet og ja, hahah, jævlig rart å si menmen, Jeg elsker deg sophie 😀

    2. kitty cat med kryssende øyne symboliserer en død katt. hvorfor skal du ha en død katt på innsiden av leppa?

    3. pó skolen sitter noen gutter med el röyk, bare litt bedre og annerledes, den mó man kjöpe engang só kjöper du són ting du mó fylle den med og er ganske bra i pris!

    4. Så flink du er og prøver og slutte og røyke! 🙂
      Kan du legge ut nettsider, den man finner intetsittende dongeri bukser?
      Vet kun om carlings 🙂

    5. Den Hello Kitty tattoveringen hadde vært dødsfin på skulderbladet, ved ankelen eller som du nevner, på låret! 😀

    6. God ettermiddag Sophie <3
      Haha dødssøt tattovering - hvorfor ikke sier jeg!? Er jo ingen som ser den med mindre du ønsker det selv 😉
      Er såå glad jeg aldri har prøvd verken snus eller røyk før.. Står fast med mitt 🙂 Har aldri fristet noe særlig heller igrunn!
      Ønsker deg en god torsdag videre. Kjempe klem! 🙂

    7. Kanskje du kan ta den bak øre, blir kanskje litt liten men er den eneste plassen jeg ser for meg at en slik tatovering passer egentlig, med mindre du liksom har lyst å tatovere hele armen da. Eller på rumpa, det er jo et alternativ.

    8. Jeg hadde tatt den under fotbladet:)
      Jeg vet selv at jeg blir å ta tatoo både der og der i leppa du har nå, så derfor jeg sier det:)

    9. Hvorfor hello kitty med mariuhana blad når du ikke røyker det engang? Hadde skjønt det om du hadde et forhold til det. Blir bare alt for teit. Mary jane my bestfriend<3

    10. Har aldri kommentert bloggen din før, og tenkte jeg må få tatt meg tid til å gjøre det! Vært fast leser nå i hvertfall 2 år, og jeg digger deg! Kunne virkelig trengt ei veninne som deg, som tør å være seg selv, tør å være annerledes enn andre og ta valg uavhengig av hva andre syns og mener. Jeg er akkurat sånn selv, og merker folk “misliker” det, noe som er utrolig irriterende.
      Du er en utrolig herlig jente virker det som, misunner deg rett og slett! Og alt hat du får på bloggen, er bare pga jenter er dødssjalue, men tør bare ikke innrømme det! STÅ PÅ – og sender deg en stor sørlandsklem ^^

    11. Herregud, beundrer deg bare mer og mer for hver eneste gang jeg er innom bloggen din! Hver gang jeg ser meg selv i speilet leter jeg etter en Sophie. Du er så utrolig pen, og jeg ville gjort mye for å se ut som deg. Mister konsentrasjonen i skoletimene og sånn, bare fordi jeg sitter og tenker på hva jeg kan gjøre for å bli like fin som deg, hahah.

    12. Kunne ikke sagt meg mer enig! Det er virkelig det sosiale og det å ha noe og holde mellom fingrene man blir avhengig av, ikke selve sigaretten med alle giftstoffene. Herlig tips, Sophie!

    13. Hei Sophie! Dette har ingneting med innlegget å gjøre men du vet de jeffrey cambellsene dine? De med brun hel og blonder på hele skoen? Vet du hva den modellen heter eller hvor man kan få kjøpt de? Har googlet rundt i hele kveld men finner det ikke noe sted… Fikk forresten pakken min fra missme i dag med den samme rosegenseren som du har, var litt redd for at den ikke skulle bli fin på blondiner, men det var den<3<3<3

    14. synst det er tøft at du tørr å ta en sånn tattovering og være deg selv! 😀
      en plass du kunne hatt den tattoveringen på bildet er bak øret! synst det er så fint med en tattovering der!
      tenker selv å ta en tattovering til minne om broren min som døde 4mnd gammel av krybbedød, men spørst om jeg tørr da jeg er “redd” nåler ogsånnt.. men har lyst å prøve! tenker å ha den på foten/ankelen en plass 😀

    15. Du kunne jo tatt en tatovering av Hello Kitty rett ved trusekanten, slik at liksom Hello Kitty holde potene sine på trusekanten 🙂 Bare ett tips som jeg ville gjort 😀

    16. Tenkte jeg bare skulle svare på spørmsålet du stilte Samantha, Sophie, siden jeg også vet hvorfor goodbye-kitty symboliserer det!
      Goodbye-kitty (Ligger egentlig ganske mye i ordet) det ble egentlig laget for de som hater Hello Kitty, og de dreper Hello Kitty på flest mulige sinnsyke måter… Det er et serisøt merke. Men det symboliserer hat, død, og selvmord og sinne. Så det er forklaringen på hvorfor det symoboliserer det!

    17. Kan ikke du legge ut flere youtube linker til sanger du liker? 🙂
      De få gangene du har lagt ut musikk har jeg eeelsket det !

    18. “det vil si, såpass fast at jeg ble stressa om jeg ikke fikk røyk, kaldsvetter, tenkte ofte på røyk”
      Og så sier du at du bare var avhengig av det å holde den osv? Da er det jo ikke normalt å kaldsvette? Eller?

    19. har døds lyst på hello kitty tattoo også! jeg vil ha i nakken eller bak på skulderen 😀 er så søtt!!!!

    20. Så bra at du skal prøve slutte helt å røyke. På min bursdag 18 februar har jeg også vært røykfri i et halvt år.
      Lykke til søte deg 🙂

    21. Du bør ikke bruke elektronisk røyk da det kan være ekstremt farlig for deg. De har advart mot disse i flere aviser ettersom mengden nikotin er ekstremt høyt. Du kan få en mengde nikotin som er 4 ganger over grensen hver dag. Om du prøver å slutte, er den aller beste måten å kutte ut helt. Det kan bli noen dager eller uker som blir tunge, men det er langt i fra umulig!
      Om dette blir for vanskelig er nikotintyggis/plaster også en mulighet, men å kutte ut uten ved hjelp av nikotin er desidert den beste måten. Det er ikke bare giftstoffene i røyken som er farlige nemlig, nikotin er på ingen måte bra det heller, så det aller beste er å holde seg unna! Lykke til, håper helsen står sterkere enn nikotinsuget 🙂

    22. Kari^^ Du får kjøpt elektronisk røyk uten nikotin også. 🙂
      Mamma kjøpte seg nikotinfri elekotrnisk røyk ifjor sommer og den ble jeg litt avhengig av siden det var mint smak på! Naam. 😀

    23. Hvis du trenger hjelp med å slutte anbefaler jeg deg å lese “endelig ikke-røyker” av Allen Carr. Har aldri kommet over en mer effektiv “selvhjelpsbok”. Den har funket for så ekstremt mange at du er bare nødt til å sjekke den ut når jeg nå tipser deg. Nikton(røyk) er en avhengighet, ikke en uvane. Det må du være klar over. Men dette hjelper boken deg med å forstå. Lykke til! 🙂

    24. Og en annen ting. Hvis den faktisk funker har du en helt genial måte å få videreformidlet den til andre som og vil slutte. Den er absolutt å anbefale til alle. Så kan du skrive et innlegg om boken her på bloggen din. Genialt!

    25. om du VIL SLUTTE Å RØYKE,så må det stå på din egen vilje ! Hjelper ikke å butte ut røyken med en fake røyk! LOL ;D

    26. Ikke ta under foten, som mange skriver, jeg skrev “Dr Phil” der en gang – og det gikk bort med EN gang, foten slites jo når du trår på den 🙂

    27. Hei. Hva er poenget med å ta tattis av kitty med weed i pannen når du har slyttet å røyke? Anntar du mente slutta å røyke weed da? Can u explain? :*

    28. slutt å mobbe henne slutt å skrive sleipe kommentarer syns dere som skriver di kommentarene om hvor stygg dere syns hun er jeg syns hun er kjempefin om dere ikke syns det og skriver stygge kommentarer er dere bare sjalu og teite kommentarskrivere

    29. Den pakken høres veldig nyttig ut! problemet er vel bare at jeg er ikke gammel nok til netthandling enda.. Kunne du ha bestilt en for meg så sender jeg penger i posten? 🙂

    30. Er enig med de som kommenterer at det er litt tankeløst av deg å reklamere for et rusmiddel. Tobakk er et rusmiddel på lik linje som alkehol er her i landet, og du er bevisst på leserene dine sin gjennomsnittlige alder! Regner med den ligger under aldersgrensen for kjøp av tobakk. Du ser jo også at folk som ikke er gammel nok til netthandel ønsker du skal kjøpe for dem, fordi du får det til å høres nyttig ut å innta nikotin på en annen måte enn den opplagte.

    31. “Når venninne mine sier “ja, noe sånt kunne bare du ha funnet på” og jeg tenker “damn right”. Det er herlig.”
      …du er ikke den eneste med tatovering inni leppa.? get over yourself.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg