sophie elise, 14 år

Min farmor deler samme tvangstanke som de fleste bestemødre – ta vare på absolutt alt, omså det er ett syltetøyglass, en plastpose eller avisutklipp av barnebarna. I mitt tilfelle er sistenevnte spesielt uheldig, ettersom hun idag dro fram mitt aller første intervju om bloggen noen sinne. Jeg var 14 år, lett på tråden, ekstremt opptatt av å ha så store pupper som mulig og ikke særlig bildeskjønn (lite har altså forandret seg, hehe).

Når jeg ser på det her rister jeg bare på hodet, jeg var jo så utrolig ung – jeg sier ikke at jeg nå har full peiling på livet, men det er jeg også klar over. . I motsettning til den gang. Da trodde jeg virkelig jeg visste alt. Selv om jeg fra utsiden muligens virket veldig nervøs og usikker, hun som intervjuet meg da snakket jeg med for noen uker siden og hun sa hun ser tilbake på en jente som da var veldig sjenert og stille. 

Haha, ville dere ha kjent igjen at dette er meg, sånn helt ærlig? Det kunne muligens ha vært en 5-menning, men ikke samme person! 

Utrolig nok hadde jeg kjæreste på den tiden, og han var faktisk veeeldig kjekk og er det enda – herregud, jeg må ha hatt en kick ass pesonlighet iallfall, som presterte noe sånt! I tillegg festet jeg hver helg, elsket å legge ut drøye bilder og jeg tror min drøm i livet var å ha langt blondt hår  (derav de gule stripene i håret). .  Og rundt meg faket venninner graviditeter hit og dit, sneik seg ut og noen prøvde til og med dop. Tenk det, så små! Jeg er veldig “rolig” den dag idag, sikkert fordi jeg raste såpass mye ifra meg i en så ung alder.

Men til tross for alt dette, så er jeg glad for å se at hjertesakene mine, og den virkelige personligheten min, enda finnes der. Ærlig og åpen – men ikke så alt for åpen. 500 lesere per dag også. Dette var riktignok på en annen blogg som jeg hadde før denne. Der ble drittslenging for mye og jeg klarte til slutt ikke mer, selv om jeg opprettet bloggen nettopp for å bli kvitt mobbing. Synes synd på meg selv når jeg ser tilbake og tenker på hvor tungt jeg tok det. 

 

81 kommentarer
    1. Så fin du var og er fortsatt! Man ser at det er deg, men kunne lett tatt det for å være noen andre også.. Bra du holder fast på personligheten og hjertesakene dine, de burde du ikke legge vekk uansett hvor mye dritt du får! 😀

    2. God torsdagskveld Sophie, håper du har det fint! <3
      Så kjekt med slike innlegg - hurra! Er veldig gøy å se tilbake på meninger en hadde, hvordan en oppførte seg osv når en var noen år yngre. Spesielt i en viss fjortisperiode er det jo alltid *sjarmerende* å se tilbake på 😀 Hihi, knis!! Du ligner ikke noeting i dag, på den personen du var da.. Ser jo noen likhetstrekk da - men er ikke mye!.. Ganske skremmende egentlig å tenke på at det var deg :O At det er samme person liksom.. Haha!
      Kos deg i kveld, så snakkes vi. Loveyou <3 du er helskjønn!

    3. Med mindre jeg hadde sammenlignet det bildet med et nyere et, så hadde jeg ikke sett at det var deg med en gang! Du har forandret deg ganske mye, utseendemessig i hvertfall. c:

    4. Så kjekt med et slikt innlegg 🙂 Du skriver at mange av venninnene dine prøvde dop, gjorde du det også?

    5. hahhahah du har jo ikkee forandra deg serlig mye når det kommer til bildene du legger ut 😉 Bare nesen som er forandret!!!

    6. veninne av meg sa at ansiktet ditt har forandret seg skjempe mye…pga. dop…og det er derfor du opererer slik at de ikke skal snyes só veldig mye…..jeg ble só sur pó henne,.klarer ikke a skjönne hvordan folk kan si slike ting nor de ikke kjenner deg, :/

    7. du har jo ikje forandra dæ mye! de som e litt artig med at du la det ut i dag e at æ vart fjortis i dag.. haha

    8. syntes du var søt og det er du forsatt. jeg syntes du er ekstremt dobbeltmoralsk og det har jeg skrevet i ett par kommentarer (håper ikke du har sett på de som stygg, har prøvd å være konstruktiv) men tror jeg bare skal gi opp å prøve å kommentere noe. ser ikke ut som du tar noen av kommentarene til deg og mener at ”jeg vet beste, uansett” men det hadde sikkert jeg også tenkt hvis en drøss med fremmede prøvde å lære meg noe. men håper ihvertfall du vet at du er ekstremt god på PR, jeg har ALDRI noen sinne kommentert en blogg før, men det er noe med blogginnleggene dine som gjør at jeg tar tiden til det. det er mest pågrunn av at du proveserer, men jeg er virkelig ikke en som lar meg provesere lett eller tar meg tid til å gjøre noe så kjedelig som å kommentere en blogg, så det skal du virkelig ha creds for!

    9. Hei.
      Liker bloggen din.
      Hadde håper du kanskje ville hjelpe å få flere til å legge merke til bloggen min.
      Den handler om dyr som trenger hjelp, og vil gjerne ha flest mulig til å bidra.
      Takk på forhånd 🙂

    10. wow! Er nok litt forandring ja, hehe 🙂 Bare positivt selvsagt :-)!
      HAdde aldri kunna gjette at dette er deg !

    11. Du har forandret deg kjempe mye, men jeg ser enda mange likhetstrekk! Du har vokst veldig i personlighet den tiden jeg har lest bloggen din (som vil si i fra du var 15år og oppover cirka) Jeg digger deg, og jeg digger måten du er på! Utseende ditt har gått fra kjempe fint til perfekt, og du er tidenes beste forbilde <3 Ikke så gøy å lese at du på den tiden ble mobbet, men husk at det som ikke dreper deg gjør deg sterkere.. jeg digger deg Sophie Elise!

    12. Skulle bare si tusen takk for nett shopping guiden! Nå gleder jeg meg til pakkene kommer i posten! Veldig morsomt å se bildet av deg, fra når du var 14!
      <3

    13. Må si som ett par andre har sagt, du var jo så mye penere før! Å herre for en søt nese du har på bilde ^^

    14. Du er helt nydelig nå, du er en voksen kvinne og du er idag, slik du ønsket på den tiden å se ut! Er det ikke litt digg å tenke på? Du har klart å oppnå så mye av det du har ønsket, som jeg sa tidligere du har så stor grunn å være stolt av deg selv! Vil si du var en grå svaneunge som ettervert ble til en stor vakker svane!

    15. Hahah fy faen dokk e dum dokk som kommenter næsa og du som sei ag du skjønn koffer ho ha operert seg! Det e ingenteng feil me jenta og vess ikke dokk ha vist om operasjonan ha dokk ikke hatt nån teng å kom me før det e ikke nå gærle nån plass. Oppfør dokk før faen!

    16. Ja, akkurat! Der sa du det. “Jeg trodde at jeg visste alt…” Det slår deg ikke at det er nettopp dette du repeterer. Du fremstiller deg på en slik måte NÅ som du vil gremmes over om et par år. Du bejubles av barn tidlig i tenårene og knapt nok det. Man kan le seg krokete av deg eller ta det som et lite sosiologisk dykk, men egentlig er denne bloggen usigelig trist å være vitne til.
      Lykke til videre

    17. hei du har en så råkul blogg att jeg lurte på om du kunne se inn om min og jii meg noenen tips og forslag til atte jeg kan gjøre det enda bedere sonsomdin blogg du er en fantastisk blogger.

    18. selvom du har operert deg til falske pupper og har masse dritt oppi leppa og ser helt annerledes ut, så er du fortsatt slik du er på bildet inni deg, usikker og stygg?derfor du sliter til den dag idag med selvtillit og opererer her og der..søk hjelp

    19. Haha, så søt du var! Du har forandra deg, ja, men ser at det er deg;) Hehehe. Jeg var helt motsatt av deg. Stille og rolig i tenåra og likte ikke fester og drikking, og nå derimot elsker jeg fest og fanteri og er slett ikke stille av meg. Har utvikla meg veldig de siste årene! Trives mer med meg sjøl nå 🙂

    20. Du er stygg, og var stygg. Haka di er underutviklet, antakelig som følge av føtalt alkoholsyndrom. Ingen god idé å pumpe overleppa si full da, er det vel? Du ser komisk ut, men er vel så mentalt forstyrret at du innbiller deg at du er tiltrekkende.
      Helt utrolig at dette selvopptatte søppelet av en blogg stadig havner på førstesiden til nettavisene, men det sier vel litt om hva slags samfunn vi lever i. Fy faen som jeg gleder meg til den neste bomba.

    21. Hvorfor later du som om at det aldri vi slutt mellom deg og kjæresten din? I et intervju sier du at du singel og plutselig så er du ikke det. Virker som om det har ordnet seg mellom dere nå og det er supert! Mener bare det blir litt dumt å late som om at det aldri var slutt! Alle vet at det var det en liten periode. Skjønner at det er en privatsak, men du snakker litt i gåter på bloggen. Har du først sagt a bør du si b også!

    22. Synes det ser ut som deg 🙂 Men kanskje fordi jeg har sett deg som yngre på bilder før. Stas å få et slikt intervju som 14 år da!

    23. første gang jeg så på nesa at den var operert. altså jeg ser forskjell på den du har nå og den du hadde da. MEN du hadde nå ikke trengt å operere den. og du hadde store fine pupper før du tok silikon. nå har du bare store perfekte pupper. hehe

    24. Hva er det med dere som absolutt må skrive dritt og mobbe Sophie Elise? Har dere det virkelig så dritt med dere selv at dere må slenge dritt til en person dere vet aldri kan ta igjen på dere? Hvor ynkelig er det mulig å være? Det oser ræva selvtillit her, dere er nødt å prøve å trøkke ned Sophie Elise fordi dere har det så utrolig dritt med dere selv. Slutt å spre løgner i hodet hennes som skal få henne til å bli usikker og trist! Hold dritten og løgnene deres for dere selv! Så bedre ut da enn nå? Sophie Elise stråler jo som en gudinne nå iforhold til før, det er jo noe alle kan se!!! Sophie Elise jeg håper virkelig ikke du tar deg nær av slike ynkelige meldinger fra mennesker som rett og slett ikke har det bra med seg selv at de må prøve å trøkke perfekte deg ned! Hadde de hatt det bra med seg selv ville de ikke trøkke ned andre for å få opp dems egen selvtillit! Tenk litt på det! Se igjennom bloggen din på alle de utrolig koselige meldingene du har fått istede, det er DEM som teller!!!!!

    25. Hadde nok ikke kjent deg igjen, men du var jo kjempesøt! bestemødre tar vare på alt.. for en stund siden kom bestemoren min med en tannkost jeg hadde der fremme da jeg var liten og overnattet ofte :p

    26. Har du sett den nye musikkvideoen til Justin Bieber Confident??
      Litt sån random men HAHAHAH men sån SERR den var jævlig bra whoo
      Digger deg sophie, fin tattovering 😉

    27. LM: Tnå, tusen takk! Hehe ja, bestemødre er slik. . Min spurte meg om hun kunne få tilbake en genser hun ga til meg for 5 år siden, haha. De tror nok vi samler på alt også..

    28. Du er en utrolig god jente med mye klokt å komme med, men du har ingen grunn til å skjemmes over hvordan du var der!! 🙂 Du er så mye penere når du er naturlig og uten alt det “fake”, og vær så snill ikke bli lei deg eller ta det negativt – for du er absolutt en nydelig jente som jeg ikke har noe i mot. Men husk at du er nesten penere uten så mye sminke, restylan og sånn:) Så søt og naturlig 🙂 God klem og god helg!

    29. Jeg tenkte wow er det virkelig deg men, jeg synes folk burde ikke klage hva du har gjort med utseendet ditt det er jo ditt valg som sagt, det er jo ikke dem som bestemmer.
      Så til dere så kommer med dritt slenging har ikke dere bedre å gjøre på?
      Det finnes massevis av andre ting å gjøre på enn dette.
      Jeg hadde hvertfall ikke brukt tiden min på å hakke ned på folk og sånn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg