et stort øyeblikk

Her om dagen fikk jeg en mail fra en veldig søt svensk gutt som hadde sett bilde av meg i avisen GT. For det første . . JEG HAR VÆRT I EN SVENSK AVIS! Haha, hvor kult er ikke det? For det andre. . Hva er GT? Finnes det noen svensker der ute som kan forklare meg litt? Er det noe lignende av VG, eller bare en lokalavis? Jeg setter ellers stor pris på at de har brukt stygge screenshots fra bloggerne i saken sin, og at de kaller meg for Elise. Hvorfor kaller folk meg for det? Altså, jeg heter Sophie Elise, eller bare Sophie. Noen andre med dobbeltnavn som har opplevd det? Jeg har en venninne som heter Anne-Sofie, når noen kaller henne for Anne blir det heeeeeeeeeeeeeeeelt feil.. Jeg tror ikke engang hun gir respons om noen roper “Anne”, liksom. 

Ah, jeg har så lyst til å lese denne saken! Men for all del, superhyggelig. Jeg tror faktisk dette er noe av det beste jeg har opplevd så langt med bloggen! Jeg elsker sverige. 

Som jeg nevnte litt kort tidligere har God kveld Norge vært på besøk hos oss idag for å gjøre ett intervju med meg, mamma og pappa. Jeg regner med dette kommer i lørdagens sending, og for min del blir det spennende å se på. Vi ble mest intervjuet om bloggerne og hvordan hele den opplevelsen har gått inn på familien, og det ble et fint og ærlig intervju – kanskje flere synes det er spennende å høre foreldrene mine sine synspunkt på alt jeg har gjort, og hva de tenker om meg som forbilde. 

Meg og journalisten! Jeg tror de helst ville intervjue meg og Mathias men (takk gud) er han på ferie, og derfor ble det uaktuelt. Jeg blir så utilpass hver gang jeg blir spurt om oss to også, fordi det er noe jeg helst ikke vil dele så mye av framover. Det er jo ingen andre enn meg og han, som har noe med å gjøre hvordan ting er. 

Til dere som lurer hvem jeg ligner mest på i familien min, så må det være mamma i utseende og pappa i personlighet – det tror jeg kom ganske godt fram under intervjuet, jeg og pappa har lik humor! Men mamma er også morsom da, hehe. Jeg bare “ja, man burde jo egentlig ha gått igjennom en vurdering hos psykolog før man får lovt til å ta silikon”. Så svarte mamma “ja men da hadde jo ALDRI du blitt godtatt, da”. Og så lo vi. 

Etter finbesøket fra tv2 hadde dratt, kom Charlotte, Mariell og Lotte på besøk til meg. Jeg elsker de jentene der, de er alt man trenger på en litt grå dag. Masse energi, syke replikker og litt blonde øyeblikk gjør at jeg har ledd hele kvelden og sikkert kommer til å smile meg i seng også, takk for at dere ikke er noen biterfitter som tar alt så seriøst! Verden trenger flere jenter som slapper litt av og ikke tenker såmye på konsekvenser av alt mulig. We’re just having fun! 

Fine jenter! Første gang jeg har på meg en skjorte som jeg kjøpte for 5 måneder siden, haha. Er litt treig med å komme meg rundt! 

Meg : “nå så du sånn skitten-melontan-brun ut”
Lotte : åhh, tusen takk ♥ 

 

Fikk en stor pakke fra luxushair idag, slik at jeg kan finne ut hvilken farge jeg passer nå og så sende resten tilbake (eventuelt gi ut i konkurranse til dere, trenger noen av dere litt blondt, ekstra hår?). Jeg tror jeg fant den perfekte tonen, luxushair har fått dødsfine striper nå! Før var jeg ikke så fornøyd, men valget falt denne gangen på farge 513/27 som passer meg perfekt. Vi jentene satt her og beundret håret, og alle fikk lyst på platinablondt hår igjen. Er så glad jeg tok valget om å bli blondine, det er virkelig noe spesielt med det! 

 

I kveld var vi på kinaresturanten og spiste, jeg følte for å være stygg og leke med maten så kameraet ble ikke med. Men! Jeg hadde på meg en ny jakke som jeg var ekstremt usikker på, men den var ganske kul uansett. Det er faktisk en boblejakke, tro det eller ei! Den blir en del av outfit imorgen så da skal jeg komme meg ut før solen går ned (klokken 13:00.. ) og ta bilder til dere. Den er fra http://6ks.com/! Jeg måtte bare legge mobilen min oppå jakken også, det er jo en tryllekunst å finne deksel som passer til samsung galaxy s3, som jeg har. Husker ikke hvor dette er kjøpt, jeg fant det under senga (der finner man alt mulig). 

Nå skal jeg se ferdig Shrek som jeg begynte på her om dagen! Den er sinnsykt morsom på engelsk, replikkene gir en helt ny mening. 

113 kommentarer
    1. Fin du er, kler nok blondt hår best 🙂 gleda meg til å sjå meir av bloggerne 🙂 kunne godt tenkt meg hår fra luxushair.. Synd det er så dyrt der :-/

    2. Hvorfor kan du plutselig ikke skrive om deg og typen lengre? Har det gitt deg noen konsekvenser? Eller er det problematisk hvis ting går litt opp og ned? Nysgjerrig jeg nå 🙂

    3. Kan du fortelle litt om deg og Mathias i et innlegg?.. Er også litt opp og ned med typen så hadde vært så bra om du kunne komme med litt tips osv, så jo du haddde besøk av han her en dag igjen.. <3

    4. Ja, jeg er svensk, men har aldri hørt om den avisen. Og grunnen til at de kaller deg for Elise er vel fordi dobbeltnavn ikke er like vanlig i Sverige som i Norge. Men da er det egentlig rart at de ikke kaller deg for Sophie. Forresten så er “E” i slutten av navn stumme i Sverige, så de som leser den artikkelen tror at du heter Elis. Akkurat som navnet mitt, så er “E” stum, så navnet mitt er Emeli. Marie = Mari osv. Skjønner? haha, god natt til deg 🙂

    5. Hei!
      Digger bloggen din, og personligheten din!
      Hadde vert supert om du hadde en konkuranse på extensionset, jeg hadde vertfall villet delta 😀

    6. De bruker det andre navnet i Sverige 😀 Kjenner en gutt som heter Martin som er halvt svensk, men egentlig heter han Lars Martin. Det er ikke alltid man bruker det første navnet.

    7. Jeg kjenner folk fra Sverige, som har dobbelnavn og kun bruker det bakerste navnet. Kan være det er normalt?

    8. Sett det ut i konkurranse eller del det ut til de som trenger det! 😀 Vil gjerne ha extensiones, har aldri kjøpt det fordi det koster så mye, og har akkurat klipt meg kort..! <3

    9. Det at man bruker det andre navnet i Sverige som noen skriver over her er overhode ikke riktig. Det er det skjeldent man gjør! selvom noen velger å gjøre det, men langt ifra alle.

    10. Dritkult da som du sier – at du faktisk har vært i en utenlandsk avis, uten å vite om det tilogmed, er jo ganske sykt! :O haha 😀 Rart alt de kan skrive og finne på ..
      Åå gleder meg til å følge med på God kveld Norge dersom det kommer – du må gi en headsup på det Elise! (hahaha jeg bare tulla <3 Sophie Elise selvfølgelig!) Du var veldig lik mammaen din ja, bare du var mer lik før du opererte nesen din 🙂 (det var ikke stygt men, bare en ærlig sak)
      Kjør en konk. på extensionene - hadde vært midt i blinken - har lysblondt selv <3
      Den jakken var jo dritkul - ser for meg at du er supersøt i den 😀
      Kos deg med Shrek, og ha en fin onsdagskveld/natt, glad i deg skjønne <3

    11. Ååh, jeg har lyst på extensions! Var hos en frisør som klipte av meg det lange håret mitt for noen år siden og håret har nesten ikke vokst 🙁 Også har jeg snart bursdag så hadde vært deilig å føle seg litt fin på dagen min uten dette fæle håret 🙁

    12. Kan GT være Gøteborgs Tidningen ? Ikke vet jeg, kun gjetning ; p
      Må le av din mors uttalelse. Artig. 🙂 pen dame, forresten.
      Mvh, Per.

    13. i Sverige bruker de somregel bare å si mellom navnet på en person som har det. det er helt normalt der 🙂 jeg kjenner en fra sverige som heter “Roger-martin” men blir bare kalt Martin 🙂

    14. Jeg trenger extensions, jobber hvær søndag med aviser osv… Men du har en kjempe kul blogg å jeg bor i Harstad jeg å!<3 Syns du er kjempepen å du burde ikke høre på den dritten som Kjæm etter deg. LOL! Hvorfor skal andre bestemme over hvordan du ska være? Du e jo pærfekt å viss du vælge litt større puppa,så går det ikke over de akkurat . Youre life!!!! Det e jo dine avgjørelsa å du gjør det ikke førr at andre skal føle sæ bra! Du gjør jo det førr dæ sjølv så da e jo det greit! Bloggerne hv kjæmpebra!!!✋ stooor fan💥

    15. Så spennende! Jeg skal vartfall se på God Kveld Norge når du er med!! Den dritt slengingen du får, Sophie Elise kan du bare blåse i.. Nyt livet mens du har sjansen, og jeg skjønner deg utrolig godt! Jeg beundrer deg over at du holder ut, og du er et stort forbilde for meg 🙂 Det hadde forresten også vært kjempe kult med en hairextensions konkurranse på bloggen din! Fortsett med bloggingen din slik du gjør nå, du har en del bra innlegg for tiden, og jeg ELSKER bloggen din 🙂

    16. Grunnen til at de kaller deg for Elise kan være fordi at det er vanlig å bruke mellomnavnet til en person som “fornavn” i Sverige. Er mange som gjør det, søskenbarnet til mamma bor i Sverige og heter Åse Filippa, men vi har alltid kalt henne for Filippa (jeg visste ikke engang at hun hadde et annet navn før i fjor, haha) :-* Må være utrolig artig å få en artikkel i en utenlandsk avis, så gratulerer!!

    17. Ja, jeg ville elsket å få nytt blondt hår! Har fra luxushair #22 fra før, men er blitt slitt…
      Du kler forresten blondt utrolig fint 🙂

    18. Så morro at du er i en svensk avis!
      Men går ikke bloggerne på søndager og ikke lørdager? Eller er jeg helt på bærtur.. ?
      Kjempfin jakke!! 🙂

    19. Ja!! Er på leting etter blondt hår! Skal snart gifte meg, og har ingen aning hvilket merke som er best! Trenger langt og fresht hår til bryllupet! 😉
      You rock btw! 🙂

    20. Bor sjøl i Sverige å æ har no flere æ kjenne som har dobbeltnavn men viste no ikke at dem brukte det siste navnet.. Haha ka faen, å har aldri hørt om den avisa heller :p

    21. Heiii!
      Gleder meg veldig til å se deg på tv’n på lørdagen, da jeg ikke har bliss.. 🙁
      MEN. Jeg har et spørsmål. Kan du vær så vær så snill å fortelle hvordan du begynnte å trene. Hvis du hadde en treningsplan eller noe. Har just meldt meg inn på et treningssenter nå. Er 159 cm og ca 46/47 kg. Men har bittelitt julemage hehe. Vil gjærne ha DIN mage! Og en sexii rumpe til roskilde i sommer 😉 haha.
      Du er søt! Stå på! Hilsen Mathilda!

    22. Emelie; du kan ikke være særlig svensk når du ikke vet at det er vanlig å bruke mellomnavnet, og at gt er Gøteborg tidning… Det er som å være norsk og ikke vite om Aftenposten… Eller spansk å ikke vite at de bruker begge etternavn.. Hvor i Sverige er du ifra? Ikke frekt ment, men stusser over at du mener det er feil Hehe når du selv er svensk 🙂

    23. såå enig i dobbeltnavn greiene! Heter Anne Sofie selv, og det blir bare heelt feil hvis noen kaller meg Anne

    24. Det hadde vært kjempebra om du hadde hatt konkurranse med extentions!!! Trenger noen i mørk blond jeg da:)

    25. JAA, trenger nye extentions! Ble så inspirert av det blonde håret ditt..Så prøver på det samme så nå er extentionset mitt ødelagt:( MÅ HA NYTT 😀

    26. Kan du lage et innlegg eller noe der du skriver dine favoritt nettbutikker, og hvorfor du liker dem? 😀

    27. Husker at du sa at nesen var grunnen til at du ikke tok bilder rett forfra, men du gjør det jo ikke nå heller. Bildene er alltid fra siden 🙁

    28. Åh så utrolig gøyt da Sophie Elise! 😀
      Jeg kan godt få extensions!♥ Skal bleike idag og håret er så stygt når det er så kort! Så hadde trengt noen ekstra lengder. 😀

    29. I Sverige har ein ofte to namn, men brukar ikkje det fyrste. Carl-og så noko er veldig vanleg, men ein brukar ikkje Carl i daglegtalen. Kanskje det er det dei har tenkt her. Uansett veldig teit.

    30. HEI !!!!
      ENKELT SPM: Bruker du clip ons, keratin eller microringer ?
      ENKELT SPM TIL: Om man har kommunegrått/lysebrunt hår, fungerer det da og lage ombre med extensions, eller vil det ikke funke da det naturlige er for mørkt og extensionsene vil synes for godt innimellom ?
      Håper du svarer ! Aldri stilt et spm på blogg før så dette kan jo bli stas !
      God dag videre 🙂

    31. Det som er greia med Sverige, er at de bruker navn nummer to som fornavn!
      Så Sophie Elise blir altså Elise. Moro:-)

    32. Jeg bare lurer på en ting: Synes du ikke det er litt urettferdig av deg mot leserne dine å PLUTSELIG skulle slutte å være så personlig å la være å inkludere forskjellige ting, som f.eks. Mathias? De fleste leserne dine støtter deg gjennom ALT (det vil selvfølgelig alltid være noen som gir hat), men bortsett fra det så har “vi” oppmuntret og vært der for deg i alle situasjoner. Lurer bare på hva du tenker. Savner innlegg der du uttrykker deg litt mer i stedet for innlegg der du skriver om hva du fikk i posten i dag. Det er tross alt en stor grunn til at jeg følger deg, at du er så reflektert og deler tanker som inspierer oss. Håper du har en fin dag, du er så nydelig!

    33. Fikk extensions fra Luxushair på tirsdag, kjempefornøyd! Er naturligvis ikke særlig flink til å feste de enda, men øvelse gjør mester. Kunne du laget et nytt innlegg, eller kanskje en video om dine extensions? Hvordan du fester dem og sånn, må være ærlig å si at jeg forstod svært lite av det innlegget du allerede har skrevet om det, hehe.
      Jeg går også rundt med en sånn frykt om at de skal falle av(det ville vært kleint), greier liksom ikke helt å stole på festene. Føler du det slik også?

    34. Jeg har flere søskenbarn og venner fra Sverige som har dobbeltnavn, men de bruker kun mellomnavnet. Aldri for navnet og samme har. Er kun en av søskenbarna hvor vi sier hele navnet eller kallenavn. Sikkert derfor de bare skriver Elise. 🙂

    35. Liker ikke Luxushair sitt extension synes det er så tyyynt med mindre man bruker masse pakker..heldigvis har jeg funnet tykkere, lengere og blankere platinablondt hår ♥ men jaja folk er forskjellig 🙂 åja man er syyyykt spesiell om man har blondt hår..nesten så man fortjener royal treatment?

    36. Synes det er kult at du er kommet i svensk avis, det vil jo gjøre at du får flere utenlandske fans og det er jo litt kult, spesielt hvis man elsker oppmerksomhet, som du gjør 🙂 synes også de burde brukt litt bedre bilder i artikkelen da er jo nok av andre bilder de kunne bruke

    37. jeg skulle gjerne hatt en pakke med hår! trenger snart nytt å har ikke råd nå som jeg har begynt på lappen 🙁

    38. Jeg heter jo May Lærke.. Jeg bruker Lærke.. Men da jeg begynte som modell, brukte jeg jo mitt fulle navn, og fra den dagen av har alle kalt meg for May.. Arrrhh klikker ! Folk kaller meg for May uansett om jeg presenterer meg som Lærke.. Hvor dum går det an å bli :p

    39. Hey, Sophie. 🙂
      Når omtrent kan jeg begynne å glede meg til verdens beste brownies i posten? 😉 hehe.
      Mvh, Per.

    40. Jeg har to fornavn og to etternavn. Mange ganger når jeg treffer folk bruker de å kalle meg for Stine eller Anne, eller noen ganger til og med Sofie. Det er SÅÅ irriterende, men det er verre på svømmestevner. Jeg vet ikke hvor mange ganger de har kalt meg Anne og bare et av etternavnene mine. Ofte da jeg var rekrutt og vi skulle stille oss opp for å gå på plass, skjønte jeg ikke at de sa opp meg så jeg prøvde å hjelpe dem å lete etter den personen. Så kom jeg på at det kanskje var meg. Og det var det jo selvfølgelig.

    41. Hei! Lurte veldig på hvilken farge extensionspakkene på bildet er fra høyre til venstre? Har bestilt der fra før, men vanskelig å vite hvilken farge man skal bestille ut i fra bildene på nettet. 🙂

    42. Ganske vanlig med flere fornavn i Sverige, og også ganske vanlig å bruke et mellomnavn som fornavn. Hele familien til samboeren min, som er svensk, gjør det på den måten, blant annet! Så det er kanskje derfor de kaller deg Elise! 😉

    43. Går du ikke på skole eller jobb? Eller er du bare sjuk? Har hørt at du tjener så mye på bloggen at du ikke trenger jobb.. Er det sant?💕
      Digger bloggen din og deg❤️ klem

    44. Hei!
      Hva er fargekoden på håret som ligger til venstre? det med litt lysebrunt i? Det så fint ut.
      Er nå i prosessen med å bli lys etter at en frisør ødela mitt hår totalt for ett år siden 🙁 så trist, men har snart time for neste striping, håper bare håret ikke faller av igjen. HAHA, anyway – og jeg kan ikke VENTE med å få bestilt extensions så jeg får langt hår!

    45. Haha, i Sverige bruker de ditt andre navn. Jeg kjenner en jente fra Sverige som heter Klara Zehra, de kaller henne bare Zehra 🙂 Fint innlegg forresten!

    46. Mita: Det er farge #18 mener jeg å huske! Kommer en konkurranse senere, hvor dere kan vinne hår 🙂

      Og ja jeg vet hvordan det er, har også fått håret mitt heeeeeelt ødelagt hos frisør tidligere. Grusomt!

    47. MIA?: Jeg går ikke på skole eller jobb, men tok nettopp opp Tysk så man kan vel si at jeg har vært privatist en stund. Vet ikke hvor mye jeg tjener, pappa som styrer! Tusen takk, klem!:)

    48. Håper du forteller om dere to en dag <3 bare ta tiden til hjelp uansett hva som har skjedd, vi venter på deg <3

    49. Hmm! Tror nok ikke jeg får verdens beste brownies, selvom du lovte, Sophie. ; p hehe.
      Ha en fin kveld, vakre pike. 🙂
      Mvh, Per.

    50. Jaaa, trenger virkelig blondt ekstra hår. Klippet akkurat bob, og har angst. Hadde vært greit å kunne gå ut av døren igjen, haha.

    51. Göteborgs Tidningen :)) det är en lokaltidning för Göteborg 😉 och mellannamn används oftast.

    52. Lotte er kjempe pen! Hadde hun gaatt ned litt i vekt hadde hun vaert perfekt! 100ganger bedre enn sophie. Men sophie har noen fine trekk ogsa da:)

    53. Hadde ikke saft nei takk til lengre hår. Lei av å ha hår, som aldri blir langt. Den jakka var forresten utrolig fin 🙂

    54. Annike: Du stusser over at jeg er svensk? haha javel, for du kjenner meg så godt, du. Jeg er fra Katrineholm siden du lurte, og jeg har aldri vært i Göteborg og jeg har aldri hørt om GT. Tviler på at du har hørt om absolutt alle avisene i Norge. Kan faktisk si at jeg er helsvensk og at alle i familien min er fra Sverige. Jeg kom til Norge for 15 år siden, men flyttet tilbake for ca. 2 år siden. Det er grunnen til at jeg skriver på Norsk, men jeg kan godt oversette det til svensk for deg hvis det er det du vil???? og nei, INGEN jeg kjenner (og jeg kjenner en del svensker) bruker mellomnavnet sitt. Det hadde vært veldig rart uansett, for både jeg, mormor og farmor har samme mellomnavn. Nesten alle i familien min har mellomnavn. Mange av vennnene mine har det også, men ingen som jeg vet om bruker det. Og hvor svensk er du egentlig, siden du vet så innmari mye om hva som er normalt/ikke normalt der?

    55. heeeeeei lurte bare på om luxushair har krøllete extensions har krøllete frizzy hår og finner INGEN sider som har det. Fint om noen kunne hjelpet meg :)))

    56. Jaa, ha konkurranse! Trenger desperat nye extensions, hadde blitt sinnsykt glad <3 Elsker at du har så mye konkurranser og deler ut ting til lesere forresten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg