how to curl

I julegave ga jeg Anne-Sofie en sykt bra krølltang, og jeg har hatt så lyst på den samme – tror dere ikke jeg angret sekundet etter jeg ga den bort? Haha. Uansett, det endte med at jeg måtte kjøpe meg en ny krølltang selv, så jeg dro til elkjøp hvor jeg kjøpte hennes. De var selvfølgelig utsolgt, men jeg har hørt mye om en ny fra babybliss som heter curl secret, så jeg bestemte meg for å prøve denne.

Det er ikke en vanlig krølltang, den “drar” inn lokk etter lokk av håret, og lager krøllene inne i selve krølltangen – man kan justere etter hvor mange pip man skal høre. 3 pip = bølger, 6 pip = krøller, osv. Vanskelig å forklare, men dere skjønner forhåpentligvis? 

Man surrer altså ikke håret rundt en stang, men man tar en lokk som draes inn i krølltangen. Haha, jeg prøver å vise på bildet under! Charlotte var så snill og var her for å hjelpe meg. Her prøvde jeg på en clips.

Dette går ca dobbelt så raskt som vanlig krølltang, per lokk bruker man ca 3 sekunder! Dette er vel en type ting som er lettere å vise på film, så jeg søkte like gjerne på youtube. Ser det ikke veldig lett ut? Det er virkelig akkurat slik det fungerer i virkeligheten! Jeg var litt redd håret skulle sette seg fast, men det gjorde det ikke på meg. 

Før jeg begynte å krølle. Slik ser håret mitt ut, rett etter en dusj, og uten noe retting  

OG slik ble det etter! 

Hva synes dere? Denne er altså fra elkjøp 🙂 Om det er ønskelig kan jeg godt sammenligne forskjellige krølltenger i en spesial, fordi jeg har så mange forskjellige! Tenkte dette var et godt tips å komme med da, ettersom den er fra elkjøp og litt annerledes. 

84 kommentarer

Siste innlegg