get blonde

Hei! Har dere julestemning enda? Jeg håper virkelig det, for jeg kan ikke føle julen på kroppen overhode. Det er min egen feil som rett og slett ikke har tenkt noe over hvilken tidsperiode vi befinner oss i nå, men jeg skal ta saken i egne hender og høre på litt Justin Bieber (ja, jeg sa det!). Christmas Eve er etter min mening den fineste julesangen, mest fordi jeg har så gode minner til den :) 

 

Jeg ble ferdig med julegavene tidlig i desember, men jeg hadde såklart glemt å skrive kort! Det må jeg sette igang med nå, blandt annet skrive til kjæresten min – det vanskeligste kortet av dem alle. Tror jeg bare skriver “God jul hilsen Sophie” så er vi ferdig med den saken. Å få følelsene mine ned på pair er ikke bare lett, nå har vi vært sammen i ett år og det blir altså bare vanskeligere og vanskeligere. Jeg satser på at jeg har vært så snill hele året, at jeg ikke trenger noe fint kort for å få vise hvor fantastisk jeg er, hehe. 

Skjerfet mitt er fra madlady. 

I dag har jeg vært hos Anne-Sofie for å hjelpe henne med å stripe håret. Hun er en dyrevenn som meg, så om dere er interesserte i en striping som IKKE tester på dyr, så brukte vi den fra h&m! Den er veldig bra, synes jeg.

Slik ble det iallfall! Fine striper som ikke var gule i det hele tatt. Stor takk til h&m som selger dyrevennlig hårfarge som i tillegg er utrolig billig! 

Vi prøvde oss på å farge en av clipsene hennes også (Anne-Sofie bruker fra luxushair), men der ble ikke resultatet så veldig bra. Det er ikke anbefalt å farge extensions, men vi prøvde oss likevel. Det ble ingen forskjell, så ikke kast bort tiden deres med å prøve på dette hjemme, haha. 

Selvfølgelig spiste vi litt også, vi har vært noen matvrak denne julen. Det ble vegetarnuggets (fra helsekostbutikken), salat og litt ost. Det var utrolig godt! Anne-Sofie er også vegetarianer, og er den eneste av vennene mine som er det. Så om dere tror jeg går rundt og hater på alle som ikke er vegetarianere, så tar dere veldig feil. De eneste jeg vet om som er vegetarianer sett bort fra oss to, er lillesøsteren min og foreldrene til kjæresten min. Så, jeg aksepterer at alle har forskjellige meninger og valg.

Siden vi likevel hadde en “hårkveld” ordnet Anne-Sofie meg også på håret, hun er så flink til å krølle! Jeg ble så fornøyd, og vet ikke hva jeg skal gjøre når hun drar tilbake til tromsø. Hallo, hvem skal ordne meg på håret da liksom!? Hun burde ha blitt frisør. . Eller kanskje det bare er meg som er så elendig med hår, så alle andre virker som guder i forhold. Haha, neida. Men jeg tror enhver vennegjeng har en jente som er ekstra flink med hår, som alltid må ordne de andre før fest. 

Fint! Bh’en min er fra notion 1.3 på nelly 

 


Hey! Are you feeling the christmas sprit yet? I sure hope you are, cuz i’m not feeling it a bit. It’s my own fault, but i’ll take matter into my own hands now and put on some Justin Bieber (yep, I said it!). Christmas Eve is in my oppinion the best song if you want to get in the right mood. 

I finished my christmas-shopping some while ago, but ofc i forgot about the cards – and thats the hardest one of all. Especially now because I have to write a card to my boyfriend, and well. . putting my emotions into words there is not that easy. It’s been a year now, and I dont really think i can describe our relationships or my feelings on some peace of paper. I just hope that he knows what the deal is, and no matter what I write, he will at least pretend to be happy, haha. 

Today I helped Anne-Sofie with her project get-blonde-or-die-trying. We used h&m colour, it’s animal friendly, good and cheap. Hope you all make the right choice the next time you are thinking about what colour to choose, this is the one! She’s a vegetarian just like me, so we had soya-nuggets for dinner. It was yummi! And she curled my hair again, haha. I dont know what i’m gonna do when she leaves me to go back to school, i’ve gotten used to this. . And in case you are wondering, she’s my only vegetarian friend, so I dont really care if people around me eat meat or not. My boyfriends parents are vegetarian, and my little sister, but besides that, NO ONE i know is. So. . Its a choice we all make, (or just dont think about?), and I can respect other people regardless of what they eat. 

 

40 kommentarer
    1. Veldig bra at H&M hårafrger/striper/bleking ikke blir testet på dyr. Dette visste jeg ikke, så takk for info;-) Har dessverre hørt at de som lager ting for H&M, får ekstremt lite lønn og jobber under forferdelige forhold? Det var jo masse om dette for en stund siden, men jeg håper inderlig det er blitt tatt tak i og ordnet opp i.. Humans rights <3 God Jul til deg Sophie :0)

    2. Super fin på håret Sophie, ahh! Du er så søøt 😀
      Herlig å ha en veninne som er litt lik en selv på enkelte områder <3 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin lille julaften og GOD JUL! (selv om julestemningen kunne vært bedre her også) Driver å prøve å samle opp litt ved å se på Home Alone 1, elsker som sagt de filmene <3 Hihi
      Kos deg med kortskrivingen <3

    3. Heey! Har du noen fototips? altså hvordan tar du bilder?
      Skal til gran kanaria snart, og reiser alltid hjem igjen med kanskje 3 dårlige bilder ;(
      Har bra kamera og vil bruke det!

    4. Vær forsiktig med å bruke aluminiumsfolie på hjemmefarging! Jeg lærte dette da jeg jobbet som ryddehjelp i frisørsalong. Det er ikke normal folie de bruker i salong, og vanlig aluminiumsfolie har kjemikalier i seg som reagerer med kjemikaliene i hårfargen! Det kam fort gå
      Veldig galt, så jeg anbefaler å ikke gjøre det! 🙂

    5. Du er såå flink til å blogge for tiden! Elsker innleggene dine, soleklart min favoritt blandt toppbloggerene, Dessuten virker du også godt plantet på jorda, og ikke på en rosa sky.

    6. Hei 🙂 jeg har selv farget extensionet mitt fra luxushair og det funka bra. Brukte riktignok hårfarging fra loreal (da ubevisst om at de tester på dyr). Poenget mitt er at det er h&m sine hårfarger som ikke funker på extensions, ikke all type hårfarger generelt 🙂

    7. Jeg håper virkelig du kan svare på dette! Jeg synst jeg leste på bloggen din for en stund siden når du skrev om at du var vegetarianer, så skrev du at du ikke drakk melk siden du var blitt vegetarianer. Husker jeg feil, eller drikker du ikke melk på grunn av at det kommer fra kyrne? For det er jo dyreplageri å ikke melke kyrne…
      Og spiser du ikke egg fra frittgående høner heller?

    8. Hei, det er ingen fare om du får gult hår, bare bruk sølvshampo og ha det i en stund så blir det bra! Har faktisk sølvshampo i håret i dette øyeblikket hehe

    9. Har farget exstenstionene mine flere ganger, funker helt bra på meg! 🙂 og jeg bruker også fra luxsushair

    10. Jeg er alltid den jenta i vennegjengen som må fikse sånn alles hår og sminke. Gøy da! 🙂 Go jul soph.

    11. som et tips skal ikke extansions blekes, farge er ingen problem, selvfølgelig er det mer slitasje men håret får ny farge, men man skal og være ops på at det kan bli en annen farge, og extansions trenger mer farge for å dekke alt, enn ditt egent hår pga næring :))
      god jul! liker bloggen din godt.

    12. Jeg har masse julestemning, er litt rart for bor i USA dette året, men vi har masse snø og jeg gleder meg til en anderledes jul. GOD JUL!

    13. Vær så snill,kle på deg på bildene du legger ut.Når du er nesten naken,er du som tatt ut fra en skrekkfilm.Ikke ulikt ET heller!!!!

    14. Åh, den bh-en var drit fin!
      Er det sånn at du ikke har noe restalyne i leppene nå?
      De ser fortsatt så fine å fyldige ut! Heldige deg

    15. du er sóósőőt! liker nor du ironiserer ogsó, du er nydelig, hóret dit ble kjempe fint, du er perfct:D
      Har lyst ó hilse pó deg engang, men bor sóó langt unna, her er det ikke snő engang:P
      ha en kjempe fin og koselig jul!! LOVE (K)(L)

    16. Hei! Der er en ting jeg har lurt på lenge. Du er jo vegetarianer, og da ønsker jo du og alle andre vegetarianere på jorda sikkert at hele verden skal slutte å spise kjøtt. Da lurer jeg på hva du/dere tenker vil skje med alle dyra da? Hva vil hede med sauer, kyr, griser osv når ingen har bruk for de? Jo, de vil død ut…
      GOD JUL! 🙂

    17. Vil bare sei god jul! Og jeg har et spørsmål, når dere spiser julemiddagen på kvelden (Viss det er det dere gjør) hva spiser du da siden du er vegetarianer. Vurdere veldig å bli vegetarianer men trenge en del råd 😀

    18. hei! jeg har et lite spørsmål, jeg lurte på om du kunne lage en video hvordan du sminker øynene dine med jul?
      hilsen ei nysjerrig jente.
      GOD JUL

    19. Har fulgt deg på godt og vondt de siste årene, og husker når du var den lille, provoserende blondina som forklarte at hun het (ville hete) soPHie og ikke soFie. Har sett deg vokse, modnes og eldres. Du har blitt ei fantastisk jente, og jeg ønsker deg og dine alt godt! Ta vare på deg selv og dine, vær kjærligere enn vanlig og ikke minst kos deg i dag! Ha en nydelig jul Sophie, og godt nyttår!

    20. Jeg bare lurer på noe, hvordan var håret til Anne – Sofie før dere farget det ? Har helt mørkt hår, sånn som anne sofie har på det mørkeste! Å vurderer å ta sånan striper hjemme, men er redd for hvordan det vil se ut.. Tror du det kommer til å bli bra, ?

    21. Jeg striper og farger extensionet mitt (fra luxushair), men det er ikke noe problem. 🙂 H&M fargene er svært dårlige dessverre, men veldig glad for at de ikke dyretester. :))

    22. du er ikke vegetarianer, du er pescetarianer, du spiser fisk.. vegetarianere spiser ikke noenting med ansikt og organer..
      du burde sette deg mer inn i det.

    23. Åååh! Du er så nydelig Sophie!
      Har lest bloggen din nå i 2-3år, og det er noe jeg kommer til å fortsette med! Bloggen din har vært en stor inspirasjon for meg, hver dag da jeg kom hjem fra skolen var det en fast rutine å sjekke bloggen din, på gode og vonde dager! Og jeg elsker at du gjør bloggen din litt mer personlig, da er det så mye gøyere å lese den
      Jeg føler at vi har litt til felles du og jeg, mot dyremisshandling, det innlegget du hadde om de delfinene for en stund tilbake, det var et sykt sterkt innlegg, og det da du hjalp den måkeungen, jeg setter utrolig pris på at det er flere som kjemper for dyrene, de trenger oss! Jeg er så glad for at det finnes jenter som deg Sophie, stå på og stå for det du mener er rett!
      – Nå skal jeg se videre på The Carrie Diaries, om du ikke har sett den serien så anbefaler jeg den!
      Håper du får en fin jul videre!
      Mvh. Lina

    24. Hei Sophie. Ville bare si at det blir litt feil av deg og kalle deg for vegetarianer når de ikke spiser fisk. Riktig betegnelse på dere er pesketarianere 🙂 Vegetarianere spiser hverken fisk eller dyrekjøtt.

    25. Hejja sophie jeg er Din størsteee faan❤skal du på miley cyres konserten?! Æ åsååå omg håper jeg treffer deg,<3<3 Hillsen Mariell

    26. Syntes det er utrolig bra at en så kjent blogger som deg tenker på dyr, spesielt dette med dyretesting, sirkuser og at du har valgt å bli vegetarianer. STÅ PÅ! Du må vite at du er et utrolig stort forbilde og får flere til å tenke mere dyrevennelig! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg