dag 2 i Istanbul

reklamelenker fra nelly 

Er det virkelig fredag den 13? Jeg og kjæresten har månedsdag den 13, så vi har faktisk feiret nettopp denne ulykkesdagen opp til flere ganger! Ingen sure miner her med andre ord . . Nok en fin dag i Istanbul, dette er den fineste helgen jeg har hatt på lenge. Det finnes mange ting som er undervurdert her i verden, kjærlighet er ikke en av dem. Uansett! Vi startet dagen vår med hotellfrokost som blir servert i øverste taket. Fin utsikt, som sikkert kunne ha vært enda finere om det ikke var for det tynne laget med tåke. . Som dere ser er det en svæær by!

Etter frokosten hjalp kjæresten min meg med å krølle håret, haha! Jeg er virkelig heldig. Han fletter håret mitt, retter det, og nå har han lært seg å krølle også. Jeg synes det er veldig koselig at han faktisk er villig til å gjøre noe sånt, selv om jeg misstenker det er for å få meg til å bli raskere klar, hehe.

Dagens bekledning. Genser fra sheinside.com, tights fra romwe.com og sko fra nelly HER. Sekken ved siden av er Mathias sin, og fra urban outfitters. 

Vi bestemte oss for å dra til Gran Bazaar, som er ett av de eldste og største markedene i Istanbul! 

Været er idag som i går 4 plussgrader, og litt fukt i været. Ingen vind, ingen regn, men jeg foretrekker å ha hetta på meg likevel, hehe. Jakken min er fra nelly HER

Her finner man litt av alt, men vi kom først og fremst for å finne krydder og te som skal bli med hjem til norge. Jeg hadde også skikkelig lyst på et sengetrekk i leopard, angrer sånn på at jeg ikke kjøpte det! Jeg anbefaler alle som skal til Istanbul å ta turen, det er masse spennende å se, og man kan gå i flere timer å surre rundt. Dette er faktisk i Asia (Istanbul ligger både i Asia og i Europa), så nå har vi vært der også! 

Da vi kom tilbake til hotellet var vi begge litt kjølige, så vi badet i bassenget som finnes innendørs før vi satt oss i badstuen en stund. Det var også steamdusj der og muligheter for massasje, men jeg vil ikke at håret skulle bli vått (ja, jeg er av den typen. .) så da satt jeg heller til pynt ved bassenget mens kjæresten slo seg løs! 

BIkini fra nelly HER 

Vi bestemte oss for å vandre ned til Taksim square som ikke ligger langt unna hotellet vårt. Taksim square er ett stort shoppedistrikt hvor man seriøst finner alt mulig. Jeg kan nevne topshop, bodyshop, adidas store, levis store, starbucks, KFC, accesorize, bershka, zara og mye mer!

Jeg ble såå glad da vi fant topshop, og Mathias ble nok enda gladere. Han elsker “topman” som er herredelen av topshop, dette hadde de også her. Det er mye billiger enn i London for eksempel. . 

 Jeg må bare legge ved dette bildet til dere. . Meg og en av de hjemløse hundene her. Jeg har ikke hjerte til å bare gå forbi, så da blir det mating og kos (jeg driter i om jeg får lus). Denne her var så kald, stakkars. Mitt livs motto er “man har ikke levd idag, før man har gjort noe for noen som aldri kan gjengjelde det”. Lever man etter det, er man ett godt menneske.

 

Uansett, det var trist, så jeg trengte litt kjærestekos og mat for å komme over tristheten i mitt lille dyrehjerte. Vi spiste goood lunsj sammen på en hyggelig cafe, de er virkelig gode på mat i dette landet her! Spesielt pizza, mmmmm. 

Vi var så lenge ved Taksim Square, at nå skal vi bare varme oss litt her “hjemme” på hotellet tenker jeg. Vi utsetter resten av gjøremålene til i morgen, vi fikk sett litt av den blå moske og bruen mellom europa-asia idag, så det er ikke superstress for meg lengre. Vi diskuterer nå om vi skal bestille mat fra den italienske resturanten vi var på igår, så jeg tror det er hva vi går for! Håper dere har en fin helg hjemme i norge ♥

Bilde fra vårt lille hotellrom på Eresin Taksim. Haha, som vanlig fikk vi to senger! Men vi presser oss sammen i en seng hver kveld uansett. 


 

 

Well, rumors has it that this is supposed to be a day filled with bad luck. Me and my boyfriend are celebrating 14 months together, so for us the 13th will always be a joyfull day, haha. Love is the best thing! We’ve had a great day in Istanbul with shopping at both the Grand Bazaar and at Taksim Square. They actually have topshop here, what a surprise! That made my materialistic heart so happy, and my boyfriend even happier. He loves topman. . And ofc its not fake, haha. Even tho we’re in Turkey, it can still be the real deal!

It’s been a long day, so we will probably just relax in the hotellroom for the rest of the night. . maybe we’ll order some italian, I crave spagetti so bad right now! I’ll be blogin more tomorrow, lots of love.


 

53 kommentarer
    1. For et utrolig godt menneske du er <3 Du vise ekte kjærlighet både for familie, venner og dyr. Håper du koser deg resten på ferien å måtte denne " ulykkesdagen" bli en bra dag for dokk begge <3
      PS: Flotte bilder 😀

    2. En ting til.. du må si til kjæresten din – Bra jobba du er flink som klarer å krølle hår osv 🙂

    3. Du sier du blir trist av å se dyr som har det vondt. Ja, så hvorfor gjør du ikke noe med det?? Neida, bare tulla 😛 Du er jo en av de få her i landet som virkelig gjør noe for dyrevelferden! Du burde ha en veldig god samvittighet, som gjør så mye for dyrene! Alle har noe å lære av deg og du har inspirert meg veldig også 🙂
      Du er 100% god fra innsiden og ut 🙂 Stå på, du er fantastisk <3

    4. Jeg må først og fremst si at jeg synes du er nedlatende, småslem og at det blir helt, helt feil når du skriver “mitt lille dyrehjerte” for det dyrehjertet ditt er alt annet enn lite, Sophie! Ikke vær nedlatende mot deg selv når en av dine største egenskaper er dyr og deres velferd. Innrøm nå ovenfor deg selv at du ikke har et lite dyrehjerte, men et stort og godt!
      Kos dere videre i Istanbul 🙂

    5. HVORFOR ER DU SÅ PEEEEN??? Får så dårlig selvtillit av å se på deg!…. Neida (joda)
      DU ER NYDELIG FRA TOPP TIL TÅ, marius er heldig som har deg, og du er heldig som har han. Meant to be.
      Men anyways, spørsmål: går marius på skolen?:)

    6. Sophieeeee, her kommer jeg som ikke klarer å slutte å masse, igjen, hahah..
      Vet du ikke skal trekke vinneren for Miley Cyrus konserten før dere har kommet dere hjem fra Istanbul, men jeg legger igjen èn kommentar til jeg, i håp om å kaaaanskje øke sjansen til å vinne,haha:)
      Jeg har så dødslyst til å dra, det blir en dream come true og jeg kommer til å være takknemlig i evig tid om jeg vinner. Virkelig. Jeg føler at du kan kanskje kjenne deg igjen i hvordan jeg føler fordi vi begge har et forhold til Miley Cyrus som vi har. Det er ikke overdrivelse å si at det ikke er noe annet jeg ønsker mer akkurat nå enn å få dra på konserten hennes, og enda bedre- en dag få møte henne!
      Takk for at du gir oss en sjanse til å vinne billetter:)
      [email protected]

    7. Ser ut som dere har det fint! Må bare nevne at den broen du mest sannsynlig snakker om ikke er broen fra Europa til Asia, men fra nybyen til gamlebyen. Det går ingen bro fra Europa til Asia inne i sentrum av Istanbul, det er bare en motorvei-bro litt utenfor. Enkleste måte å komme seg til Asia-siden fra der dere er, er å ta ferge. Grand Bazaar er imidlertid også i Europa, ikke Asia. Bare nevner det, så du kan komme deg over til Asia! Moro å ha gjort begge mens du er der 🙂
      Kos dere videre!

    8. Åå så utrolig gøy og koselig ut å være i en slik spennende by, spesielt med kjæresten!!
      Kos deg masse og nyt dagene <3
      Ha en god natt Sophie Elise 🙂

    9. Du kan da ikke snakke om ditt dyrehjerte og så stikke og spise pizza? I ost er det både meieri, som bidrar til enorm dyremishandling, og løype, som er laget av magesekken til kalv… Ikke mye vegetarisk. Ellers koselig at du klappet hunden 🙂

    10. Har skikkelig lyst til å dra dit selv nå! Har aldri vurdert det før, men det så jo ganske fint ut!
      Jeg er veldig glad i dyr selv, men jeg tørr aldri å klappe sånne løshunder og sånt. De sier jo at ikke bare har de lopper og lus, men de kan ha mange rare sykdommer som rabies og lignende. Får håpe det går bra med deg likevel da, for det er jo veldig koselig at du bryr deg om de 🙂

    11. Istanbul er en fantastisk by. Men Gran Bazar og Taksim ligger ikke i Asia, så med mindre dere har krysset broen over Bosporos stredet har dere foreløpig kun vært i Europa. Det stemmer at Istanbul ligger både i Europa og Asia. Men delen dere bor i med Gran Bazar, den Blå Moske, Taksim osv er i Europa, andre siden av Bosporos er i Asia. Det går også små turistbåter over stredet, men jeg er usikker om disse går om vinteren. Spør etter sisternene, et vakkert underjordisk anlegg på samme side som dere bor.

    12. Hei! Først og fremst håper jeg dere har hatt en fantastisk tur i Istanbul. Jeg er tyrker, og har vært på nesten akkurat de samme stedene som deg! Ble ganske så glad av å lese så mye pent du hadde skrevet om landet mitt. Og enda mer glad over at du faktisk likte å være der nede. Dyrehjertet ditt er ikke lite, det er nokså stort! Du får kose deg masse i Tyrkia, vakringen 🙂

    13. Off, de to gangene jeg var i Tyrkia krydde det med løshunder.. Satt ofte å gråt når vi satt på restauranter å spiste mat, og de satte der uten noe fett eller muskler på kroppen. Om jeg noengang drar tilbake dit, eller til en annen plass med slike dyr, så tror jeg ikke jeg kunne klart å la dem være igjen.. Spesielt nå som jeg har en hund, og vet hvor ekstremt enkelt det er å ta vare på en hund! Det tar så lite tid og penger å stelle med dem.
      Jeg kommer nok til å ende opp alene i ett stort hus fult av hunder når jeg blir gammel..

    14. Elsker å få høre og se mer om plasser som jeg ikke vet så mye om, Istanbul virker spennende! Kos deg videre fine deg!

    15. Hvis du en gang i fremtiden skal ha en til hund, så vil jeg anbefale deg å adoptere, fremfor å kjøpe. Det er et veldig fint tiltak for å få ned tallet på hjemløse hunder, og i tillegg la være å støtte kennelvirksomheten, som er den største årsaken til at det er så mange hjemløse dyr/hunder. Det hadde vært suuuupert om du kan lage et innlegg om dette! 🙂 Du har muligheten til å spre det videre! :))
      Ha en fortsatt fin helg! 🙂

    16. Jeg prøver ikke å høres slem ut (du er et av mine største forbilder) men om du virkelig vil boikotte pelsernæringen så bør du ikke gå med fuskepels heller… Grunnen til det er at du er med på å spre moten, og dermed blir det flere som kjøper ekte pels.

    17. Kan du svare på denne? 😀 Hvordan er det å bestille fra romwe?
      Kundeservice? Tid? Toll? Kvalitet? Hvordan får du pakken, ringer de, får du melding, får du hentelapp eller får du mail? Setter pris på svar!! elsker bloggen din sophie <3

    18. Fyfaen hvor gla jeg blir når jeg ser du tar vare på dyrene ! Er så få som gjør det:( tusen takk for at du er deg! Du gjør verden til et bedre sted for dyrene<3

    19. Sophie: Ja sikkert sant det, men er ikke alltid det er like lett å se forskjell på fake og ekte 🙂 Vi får nok bare være enige om å være uenige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg