den følelsen

Som jeg har sagt til dere tidligere, så er det sanger som holder fast på flest minner for meg. Sanger jeg har glemt, jeg har plassert dem lengst bak i hodet. Jeg vil helst ikke høre på dem lengre, for hver gang får jeg samme følelse som jeg hadde en gang i tiden – smerte.

Sanger som tar meg tilbake til netter hvor jeg gråt meg selv i søvn,mens jeg holdt hardt grep rundt saksen under puta, mens jeg kjempet mot min egen hjerne. “Jeg kan ikke skade meg selv”. Det tar meg tilbake da jeg gang på gang prøvde å sminke bort sporene av søvnløshet, eller arr på hånden. Det tar meg tilbake til når jeg vugger fram og tilbake i sengen i fosterstilling, med headsettet på og sangen i ørene. Det tar meg tilbake til når jeg skrek så høyt jeg klarte hver gang jeg var alene, fordi jeg hadde så mye følelser jeg ikke skjønte helt hvor jeg skulle plassere. Sangen spilte høyt. Jeg skrek enda høyere.

Miley Cyrus kommer alltid til å være noe mer enn bare en artist for meg. Ikke alle sangene hennes, men noen av dem, har hjulpet meg så mye at de alltid kommer til å ha en helt spessiel plass nær hjertet mitt. Dette er ikke en historie om Miley Cyrus som reddet livet mitt, for det gjorde hun ikke. Hun vet ikke engang at jeg finnes. Men det er en historie om hvordan jeg hadde musikken hennes, når jeg ikke hadde noe annet.

Det er sinnsykt å tenke på hvor mye livet mitt har endret seg siden den gang. Hennes nyeste album gir meg bare glede, og jeg er så takknemlig for alt ettersom jeg har vært helt på bunnen når det kommer til min egen selvfølelse. En av hennes nyeste sanger, “Adore you” har jeg også ett av mine fineste minner knyttet til. Men den historien får jeg holde for meg selv. . ♥ 

 

Kanskje noen av dere har en artist, med en helt unik betydning for dere? 


Like i’ve told you so many times before, songs holds so many memories for me. Songs that’s been put way back in my mind, holding nothing but memories for me. Songs that I dont listen to anymore, because they bring me so much pain.

They take me back to long nights crying myself to sleep, holding on to the scissors under my pillow, trying not to hurt myself. It takes me back to putting on countless layers of foundation each morning, trying to cover up that I had no sleep the night before. It takes me back to putting my earplugs in on the highest volume, trying to shut everything out with the song. It brings me back to when I would scream as loud as I could everytime i found myself alone, because i had so much stress and sadness inside of me and nowhere to put it. The song played loud, and I would scream even louder. 

Miley Cyrus will always be something more than just an artist to me, for just that reason. Not all her songs, but some of them, has helped me so much and they will always stay close to my heart. This is not a story of how she saved my life, but i’ts a story of how I had her music when I had nothing else. No matter how stupid that sounds. 

But it’s insane how much things have changed in both my life and last but not least, my head since then. Her new album brings me nothing but joy, and i’m so thankfull because i’ve been at the very bottom when it comes to how i felt about myself. And I just have to mention that her song “adore you” brings me to tears because it holds one of the most beautiful memories that i’ve got. . But that one i’ll keep between me and my other half ♥
86 kommentarer
    1. Sophie Elise, du er min største inspirasjon <3 jeg hadde en parajumper forrige vinter. Så begynte jeg å lese bloggen din, kastet jakken i søppelkassen (ja, jeg gjorde det), og sluttet å spise kjøtt. Du har gjort store forandringer for meg, du er en inspirasjon og en rollemodell! Stå på, vennen <3

    2. Miley cyrus var en slik for meg og, hørte på henne igjennom deppresjon,kjærlighetsorg,glede så hennes musikk har fulgt meg hele tennårene 🙂

    3. Utrolig sterkt og lese. Vær stolt av deg selv og at du har kommt igjennom det!
      Vil rett og slett skryte av bloggen din, for særlig nå i det siste er den blitt veldig variert og utrolig interresang. du er også veldig flink til å skrive saklig, setter utrolig stor pris på at du bruker tid på rettskriving. Det gjør alt så mye gøyere! Takk for at du er en så god blogger! <3

    4. Ååh sophie <3 det var egentlig et utrolig sterkt innlegg,som rørte meg! Du er virkelig ei fantastisk jente,som faktisk har noe mellom øra <3 Du er en en fantastisk person 🙂 har fulgt bloggen din gjennom siden starten <3 -Susanne 🙂

    5. Helt enig me deg! Miley har alltid hatt en spesiel plass hos meg , fra første gang jeg så henne på Hannah montana ble jeg med engang mer interissert i henne. Hun har hjulpet meg masse også og jeg har selv funnet trøst i mange av sangene hennes some Stay og min favoritt Wrecking ball , hahah jeg bare skjønner ikke hvorfor folk utrykker en så skjønn og hetlig sjel , virkelig? Har sett henne på tv , hun er alltid den søte Mileyen bare bedre hver dag for meg♥️ Hun gir så masse energi og positivitet fra seg selv at jeg ser ikke hva andre ser hahah. Feller en tåre hver gang jeg ser henne på en video eller intervju, og føler nesten hun kunne vært søsteren min. Er nesten litt forelska i hu. Som forresten hun er like glad i meg når det kommer til nakenhet og sex haha<3

    6. Fikk helt vondt inni meg av å lese det du skrev i dette innlegget.. Har fulgt bloggen din lenge, og er innpå flere ganger daglig for å sjekke om du har skrevet noe nytt, men har aldri fått den følelsen av at du har hatt det så vondt som du skrev om her. Vil bare at du skal vite at selv om vi lesere ikke kjenner deg, så bryr vi oss om deg. Og jeg er i hvertfall glad for at du har kommet deg videre, og livet ditt virker mye bedre:-) Selv om alt kanskje ikke er perfekt (det er det jo ikke for noen) så får du virkelig levd livet med å reise rundt i verden, både med babeadventure og sammen med kjæreste og venner. Nyt livet nå som ting er bedre, det fortjener du:-)

    7. Det innlegget der rørte meg! Selv har jeg ikke vært i en sånn situasjon at jeg kutter meg eller noe slikt, men det finnes jo alltid oppturer og nedturer! Og da er det utrolig godt å ha en sang.. men du vil jo aldri høre den igjen 🙁 er så utrolig godt å høre fra en blogger at de også tenker samme som oss “vanlige mennesker” (dere er jo det dere også, men kjent for bloggen) sanger betyr så utrolig for meg, og syns det er utrolig godt at det er det for deg også <3 også må jeg bare legge til en ting til nå som jeg kommenterer - kommenterer nemlig ikke så ofte :/ men.. jeg syns det er så utrolig bra at du ikke bare har merkeklær på bildene du legger ut! Du skiller deg ut fra alle andre blogger på den biten - jeg føler det sånn at du på en måte ikke bryr deg så mye om det <3 alle har jo et merke innimellom, selfølgelig! Du er litt mer rimelig når det kommer til merker og jeg føler at du ikke legger på oss et slikt merkepress 🙂 tusen takk Sophie!

    8. WOW!
      Dette innlegget overrasket meg så utrolig mye! Du viste en side av deg som jeg aldri hadde trodd jeg skulle se. Som en daglig leser forstår jeg at du har vært gjennom mye (det har vel de fleste), men å si sannheten rundt ett så sårt tema er utrolig tøft av deg! Ett ordentlig forbilde for både unge og gamle jenter!
      Tusen takk for at du delte dette med oss, og tusen takk for at du er den du er!

    9. Miley har betydd mye for meg også, men kanskje enda mer har det vært Demi Lovato sine sanger og ikke minst historie som har betydd alt for meg.. Utrolig hvor mye musikk kan gjøre med en person! Har ekstremt lyst å ta en tatovering som viser dette snart.. 🙂

    10. Jeg skjønner så godt hva du mener, sanger bringer tilbake minner. Ikke alt er like godt å få tilbake… Da jeg var 12-13 år begynte jeg å slite psykisk, noe jeg enda gjør. Men den gangen, da ble sangen Behind Blue Eyes av Limp Bizkit spilt hele tiden. Den klarer jeg ikke å høre lenge, og dette er 10-11 år siden! Jeg er helt sikker på at den sangen kan få meg til å ta selvmord. Derfor er den sangen bannlyst! 🙂
      Det er bra at du har kommet dere videre, at du har sluttet å skade deg. Nå har du blitt en toppblogger- ja, en av de beste. Den beste fordi du er så åpen og ærlig. Du forteller om både de lyse sidene av livet ditt, men også litt av de mørke. Det står respekt av deg. Jeg er noen år eldre enn deg, men skulle likevel ønsket å kjent deg personlig- du har mye å gi.
      Stå på, jente!

    11. Det er vel mest musikken til Hannah Montana som har en spesiell betydning for meg, haha. Selvfølgelig Miley Cyrus, men alle sangene hun sang som Hannah Montana har jeg så utrolig mange minner med. I forrige uke så jeg på Hannah Montana the Movie, og da hun på slutten tok av seg parykken vet jeg faktisk ikke hva som skjedde med meg. Det var ikke kun at jeg gråt (jeg gråt vel 6-7 gangen gjennom hele filmen), men jeg brøyt helt sammen. Heldigvis var jeg alene hjemme, og gråt ordentlig ned i puta.
      Nå er jeg snart 16, så jeg har jo visst en stund at Miley og Hannah var samme person hahah, det er bare så lenge siden jeg har sett akkurat det, og helt siden jeg var kjempeliten har Miley vært forbildet mitt. Hun er vel det forbildet jeg har hatt lengst i hele mitt liv, hun har liksom alltid vært der. Vet ikke helt hvor jeg skulle med å si det, men.. jaja hehe 🙂

    12. The climb og The driveway av miley var nok mine sanger jeg satte høyt oppe i min depresjonstid.

    13. Du er så utrolig stor inspirasjon! Du skriver utrolig bra, får nesten frysninger av å lese dette innlegget! Miley er ikke den som har betydd mest for meg på den måten, selv om jeg elsker henne, men skjønner veldig godt hva du mener!

    14. Jeg har egentlig ingen å snakke med, så jeg velger å skrive det her til deg. Forventer ikke å få noe svar, må bare få ut ting, og når jeg leste dette innlegget her så kjente jeg meg sånn igjen. Forskjellen er at det er sånn jeg ligger nå, men tårene i øynene, smerter i hjertet og kniven under puten. Musikken på fullt, og lysene av. Det gjør vondt, gjør det ikke? Smerter i hele kroppen, som man ikke vet hvordan man skal kontrollere. Gråte seg til søvn og måtte stå opp med et smil hver morgen. Masse tanker om barndommen, stefaren, mishandlingen, voldtektene og alle kranglene. Like mange tanker om min narkomane mor, som rett foran øynene på meg fortalte meg hvor lite verdt jeg er og hvor lite jeg betyr for henne. Det gjør vondt. Det svir i dusjen, det svir med langermet genser og det svir med bukser på. Arrene, sårene, det svir. Eneste redningen er musikken og for meg så er det, likt som deg. Miley Cyrus. Min redning siden jeg var 8-9 år og hun var Hannah Montana på disneychannel. Redningen etter mishandlingen og den seksuelle misbruken. Jeg drømte meg bort, langt bort i hennes verden og ønsket jeg var der også. Så ble hun mer og mer voksen og jeg fikk mer og mer problemer. Fremdeles var hun redningen, tekstene hennes. Både glade og triste, dem gikk inn på meg og fikk meg både til å smile og gråte. Vondt gjør det ennå, selvom det har stoppet litt. Minnene er der, både gode som vonde. Mitt idol og min redning. Miley Cyrus.
      Du er også en veldig stor inspirasjon! Valgte derfor å skrive dette til deg. Tror du er en person som virkelig kan forstå meg. Du er et stort forbilde Sophie!

    15. Du er såå snill! Du hjelper folk med innleggene dine! Det er kjempegreit! Du skriver så mange innlegg folk kjenner seg igjen på og det står det stor respekt av! Jeg kjenner ikke deg i virkelighwten men jeg vedder på at du har en kjempegod persoblighet og at du er en kjempe snill persob! Du skriver så mye på bloggen din om deg og hvordan du har hatt det, mange ville kanskje sagt at du fortwllee alt for mye av livet ditt, men detgjør du ikke! Du hjelper folk med inbleggene dibe og du er helt herlig! Og det at du sier at mmiley cyrus går naken er hwlt grwit! Du sier at nakenhet er en måte og uttrykke følelser og sånt og etter det så er det nesten ingen som har kommentert noe stygt på nskenhet!:) de tebker seg om før de sier noe:) du har kjempegod innflytelse på mange og det står det stor respekt av:)

    16. Skjønner godt hva du mener! For meg så er det Stay, Scars og every rose has its thorn som gir meg lyst til å krype under dynen og ligge med i fosterstilling! Du er en så stor inspirasjon og ett så stort forbildet, utrolig hvor langt nede du har vært og hvor langt du har kommet deg!
      Det som hjelper hos meg er litt Miley sanger og det å lese på bloggen din. Det er litt godt å kunne lese om at det ikke bare er meg som har/er vært så langt nede, men faktisk en så fantastisk person som du har også vært det, det er virkelig motiverende!
      Jeg håper så sinnsykt at jeg vinner billettene! <3

    17. Trodde du sa at du ikke var god i engelsk? Du er veldig flink, som gidder å oversette! Uansett, var i en periode der jeg nesten var som deg. Det er en sang som nesten får meg til å grine, men den hjalp meg gjennom problemet. Jeg har lest bloggen din i et halvt år eller noe sånt nå, og jeg kjenne meg igjen av mange ting. Trodde først du bare var en dukke, men du har vist litt andre sider! Stå på Sophie, du rocker❤️

    18. Jeg kjenner meg utrolig mye igjen i det du skriver! Hadde mange nedturer da jeg var 13-14 år, og alle nedturene tok også nesten knekken på meg. Det å ligge i sin egen seng, å bare gråte, hyle.. Det er ikke noen verre følelse enn når man har møtt så mye motgang, at du ikke kan feste tankene på en ting, men alt blir samlet opp i et stort hull i en selv, og alt du klarer er å gråte, men du vet ikke helt hvorfor.
      Slik som deg, fant også jeg trøst i musikk og spesielt to sanger får meg enda til å tenke tilbake på ting jeg har opplevd.
      “Gary Jules – mad world” og “vnv – Illusion”
      Når jeg en dag føler meg alene, og at ting ikke er så bra, hører jeg på den musikken som halp meg, tenker tilbake og sitter etterpå med en følelse av at jeg er utrolig sterk. Pga dette skal jeg snart ta en tatovering, for å “hendre” min fortid og meg selv: “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent.”
      Skulle bare også si at du har vært utrolig flink med å oppdatere bloggen i det siste! Det liker vi! Rart det skal være så gøy og ikke misnst inspirerende å lese om en person du ikke kjenner sitt liv. Stå på Sophie! Du er et fantastisk menneske!

    19. Åhh, det er såå bra å se at noen andre en bare meg har en artist så de hører på. Å jeg har merket at det ser ut som om du liker miley ? Det synes jeg er bra 🙂 Det er alt for mange som dømmer henne, bare fordi hun gjør litt sprø ting :/ Jeg liker henne, å spessielt sangen hennes Every rose has a torn og Stay, bringer alt for mange vonde minner tilbake!
      Du er en stor inspirasjon Sophie

    20. Er så utrolig deilig å ha musikk til å hjelpe seg gjennom ting! Har aldri hatt et spesielt forhold til Miley Cyrus, men andre artister og band 🙂 elsker bloggen din Sophie Elise! Du har inspirert meg på så utrolig mange måter, og du er et stort forbilde. stå pååå

    21. noen av sangene til justin betyr mye for meg, fordi det er spesielle hendelser som jeg tenker på når jeg hører dem 🙂

    22. Enten så følger jeg utrolig dårlig med, men har du kåret en ”vinner” av vinterjakken du skulle gi til en leser?

    23. Så fint skrevet Sophie <3
      Hos meg har også noen få av Mileys sanger betydd enormt og har mye minner bak seg. Men kanskje mest Demi Lovato for meg <3 kan relatere så sinnsykt til henne med hele hennes spiseforstyrrelseshistorie. Så jeg føler det samme som du bare med Demi sin musikk <3 Taylor Swift er også en artist som har så herlige tekster som alle kan relatere til, så jeg har mange minner med hennes sanger og. Er så rart når man hører en sang man relatere til så sterkt, så blir det din favoritt sang <3

    24. eminem og miley er mine favoritter, og jeg hørte alltid på dem i mine mørke tider og det hjalp faktiskt 🙂

    25. snakk om å motsi deg selv. Søk hjelp dersom du trenger det – å ikke likes å oppmerksomhet gjennom bloggen.

    26. Lana Del Rey. Herregud de sangene bringer fram mange vonde følelser, men jeg greier ikke stoppe å høre på dem likevel:)

    27. Mike Rosenberg, også kjent som “Passenger”, har hatt en stor betydning for meg i mange år, lenge før han bli kjent her. Alle sangene hans har så mye mening, og i tunge perioder har de virkelig hjulpet meg. Heldig har jeg også vært som har fått fortalt han dette in person 🙂 håper du får møtt Miley en gang, å møte en artist med sanger som har stor betydning for deg, er virkelig noe jeg unner alle 🙂

    28. Miley Cyrus har en spesiell betudning for meg å, pga musikken hennes, den beskrev liksom så mye, og hjalp meg gjennom mye, å hun har kjempet mye for og klare og komme dit hun er . hun har en spesiel betydning for meg, miley cyrus betyr endel for meg, rart og si om en person jeg aldri har møtt men, den dama er ubeksirvelig

    29. Når jeg har hatt depresjon og hjertesorg har musikken hjelpt meg. Jeg hørte mye på Lene Marlin sine sanger. Spesielt “leave my mind”, “when you were around” og “it’s true”. Er så godt å høre på sanger som beskriver hva du tenker og går igjennom, men ikke får til å sette ord på selv. Man prøver å styrke seg selv ved å høre sanger og slippe ut alt. Selv nå klarer jeg ikke høre på de sangene uten at jeg kjenner minnene og smertene fra det blusse opp igjen.
      Men når jeg har spesiellt gode dager er “happy” musikk en god boost for å bevare de minnene fra den perioden. Alle sangene til Timbaland som han selv har laget eller produsert for andre har de taktene som får meg til å headbeate uten jeg er klar over det selv,før noen ser rart på meg. Enjoy the music!!
      Alle har en sang de kan relatere til, på godt og vondt <3
      Ønsker deg en fin dag, Sophie!:)

    30. Har vært smiler siden 2006. Jeg har alltid vært like gal etter henne i alle disse årene. Jeg gruer meg sykt til billett salget fordi jeg er redd for å ikke få tak i billetter… jeg har ventet på henne i 7 år og det at hun endelig kommer til Norge er helt ubeskrivelig. Får ikke jeg tak i billett, så vet jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal takle det.. Tiden på barneskolen var veldig kjip for meg fordi jeg ble mobbet og hadde ingen venner. Det å høre på musikken til Miley, se på filmer som hun var med i og lese om henne i et sånt Julia blad, var måten å koble av i hverdagen og tenke på noe annet. Hun har vært mitt forbilde, idol og stilikon i hele 7 fuckings år. Jeg vil så gjerne se henne på scenen.

    31. Kjenner meg så godt igjen. Noen sanger trigger minner som får meg til å se tilbake til den tiden eg lot tårene trille og slapp alle følelsene og alt det vonde ut i dusjen. Eller når jeg klipte av meg det lange håret mitt, helt opp til ørene. Jeg smalt bakhodet mitt i veggen og satt apatisk og sa til meg selv at jeg ikke klarte mer. Mistet stipendet jeg fikk fra lånekassen siden jeg ikke kom meg på skolen, og la på meg og begynte å hate både utsiden og innsiden min. Er så glad jeg har kommet meg ut av det, og videre. Når en er på bunn så går det bare en vei, og det er oppover. Opp og fram. Liker når du har såpass personlige innlegg, det gir skikkelig “bånd” mellom deg og leserene, sånn føler jaffal jeg det 🙂 Tusen takk for at du er deg og at du er så jordnær og et så flott forbilde Sophie. Du fortjene alt godt!

    32. Du skriver så bra! Jeg er glad du har det bedre nå enn du hadde før, det gleder faktisk hjertet mitt, sier litt om hvor glad man kan bli i noen man faktisk aldri har møtt. Stå på videre! :))))

    33. Jeg bare lurte på hva du gjør når du tar sol, og skal smøre deg med solariumskrem? Fordi solariums-boksen starter jo av seg selv etter 2 minutter, og da har man jo ikke rukket å smøre seg inn med kremen ennå. Så hva gjør du?

    34. Jeg er kjempe glad for at du ikke har det så ille som før. Miley`s sanger og det nye albumet hennes er fantastiske, og jeg er helt enig med deg! Sophie du virker som en utrolig herlig og morsom jente gjennom bloggen, og det er du nok sikkert også!!! Du er virkelig sterk, hvordan du har klart å holde ut med det som har hendt deg. Du er min favoritt blogger, og en av mine forbilder!!!

    35. Jeg har også følt at Miley sine sanger har hjulpet meg mye, og det er sterkt gjort av deg å dele dette!

    36. for meg har også miley sin musikk og ikke minst hennes råd om å være deg selv å ikke bry deg va andre sier om deg hjulpet meg myyye!! Hun har vært idolet mitt siden første gangen jeg så henne på tv’en som Hannah Montana:-) jeg beudrer henne så utrolig mye!

    37. Blir så lei meg når jeg leser dette! herregud, det har du virkelig ikke fortjent, det har ingen! Du er en jeg virkelig ser opp til, og du virker som en super person. Misunner deg for å se så bra ut, leve livet og også være så smart. Helt sykt når jeg leser innleggene dine..hver gang tenker jeg at jeg vil bli noe og liksom forandre verden! hahah. Du er heldig som har opplevd så mye og har det bra nå som du har, for det fortjener du virkelig. Du har gitt så mye håp til mange andre og glde, og du fortjener absolutt å få noe tilbake. Flere av vennene mine tenker bare ta du er en barbie dukke, men herregud de gidder jo ikke å lese bloggen din engang, hvis de hadde gjort det kan jeg looove de ikek hadde syntes det.. Du skriver utrolig bra og jeg håper du mener det på ekte det du skriver, nor so du gjør! Jeg har også mine ønsker som jeg ønsker å oppnå, som jeg føler du har gjort:) jeg er veldig glad for at du har det bra nå, og selvom jeg ikke kjenner deg, og sikkert ikke kommer til å gjøre dte blir jeg bare gøad når jeg leser at du er glad, haha:)Jeg elsker også miely selvom jeg ikke har hatt sånne “problemer” som deg, men ser på både deg og henne som er “forbilde”!

    38. helt klart,at jeg har mine egne sanger… når jeg vil rekke meg tilbake,på med øreklokkene,en kopp te og la minnene strømme på… har en spesiell sang som minner meg om pappa(lever ikke idag)
      når savnet blir for stort,og spesielt ved høytider,er den sangen som medisin for meg 🙂
      elelrs har jeg sanger som minner om gode venniner,kjærester,festligheter.. er så godt åå ha de sangene og minnene… Mine favoritter er:
      when the children cry-white lion
      november rain,don’t cry- Guns*N*roses
      kunne ha fortsatt i en evighet… he he ..ønsker deg en god kveld <3

    39. Dere kommer med så mange fine kommentarer, jeg blir så rørt. At noen tar seg tid til å skrive fine ord til meg er virkelig uforståelig. . Håper dere på en eller annen måte finner glede / trøst / støtte i bloggen min, like mye som dere gir meg.
      S : Når jeg tar solarium smører jeg meg med det jeg rekker før sølen starter, og resten smører jeg på inne i solsengen. Det er virkelig et kappløp med tiden, det der. . Haha 😀 Skulle ønske det fantes soler som ikke skrur seg på med en gang, hvor man kan bestemme selv.

    40. sophieelise du må bli flinkere til å lese hotmailen din, elsker deg og har sendt en melding til deg på hotmailen din. Hadde satt stor pris på svar!

    41. Jeg vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg hadde ikke overlevd uten musikk. Noen ganger når eg bare føler for å skrike setter jeg på en Asking Alexandria låt og lar den skrike for meg. Om jeg ikke skjønner noen ting og virkelig trenger en forklaring så tar jeg på Linkin Park og låtene deres forteller meg mer om verden enn noen andre har gjort. Føler jeg for å bare få en liten bost på humøret mitt setter jeg på Her Bright Skies og synger med for full hals. Om jeg føler meg helt alene i denne verden holder Black Veil Brides meg med selskap. Og trenger jeg bare en hel pose med girlpower setter jeg på Flyleaf og hører på den helt utrolig sangstemmen til den tidligere vokalisten.
      Musikken har hjulpet meg gjennom en hel mengde av frustrasjon og jeg vet at jeg ikke hadde vært den jeg er idag uten musikken. Jeg har uendlig mange gode minner med sanger fra topplisten og låtene til de bandene jeg har nevnt ovenfor har gitt meg svar på så mange ting, fått meg til å tenke over ting jeg aldri har tenkt over før og hjulpet meg å stenge alle ting ute når jeg som mest trenger det. For meg er musikken et tilfluktssted der det er bare meg. Music is my escape from the reality I live in, without it I would be lost. Står det i et dikt jeg en gang skrev, og det holder jeg fast ved den dag idag.

    42. Dette er ett av de mest rørende innleggene jeg har lest av deg Sophie!
      Jeg vet ikke om hva som skjer.. Men hver gang jeg prøver å trykke meg inn på linken til innlegget ditt om miley cyrus konkurransen så klikker hele pcen min og slår seg av hehe … Igår gikk jeg bare å la meg fordi jeg ikke fikk det til men i dag så funker det fortsatt ikke. Vet ikke om jeg skal legge meg ned å le eller gråte akkurat nå haha, for jeg vil jo så gjerne vinne en billett!!! Det hadde betydd kjempe mye for meg. Eneste artisten/gruppen jeg har vært på konsert hos er Madcon, og det var i 2009 elns, før de ble ”kjempe kjent”. Var veldig gøy og alt det, men Miley Cyrus er liksom noe helt annet – Kan ikke sammenlignes engang.
      Håper det går fint at jeg melder meg på her:
      Navn: Laurine Deline
      E-post: [email protected]
      Har også likt facebooksiden din for lengst, om det var en av reglene for å melde seg på. Kan jo ikke se innlegget engang, kun overskriften også hakker alt.
      Hilsen Laurie.blogg.no

    43. Jeg tenker og føler akkurat det samme som deg!
      Miley Cyrus og Taylor Swift sine sanger har hjulpet meg igjennom de siste årene med både glede, smerte, kjærlighet og sorg. Det gikk omtrent ikke en dag uten at jeg hørte på noen av sangene deres, og sånn er det omtrent forsatt. Uansett hvilken følelse jeg har så er det alltid en av sangene til Miley eller Taylor som klaffer perfekt å høre, på anyways jeg elsker bloggen din! <3

    44. Så fint skrevet, og det er fint at du er så ærlig med leserne dine! For min del var det godt å lese med tanke på at jeg kjente meg igjen i hvert eneste ord du skrev.
      “Dette er ikke en historie om Miley Cyrus som reddet livet mitt, for det gjorde hun ikke. Hun vet ikke engang at jeg finnes. Men det er en historie om hvordan jeg hadde musikken hennes, når jeg ikke hadde noe annet.” er virkelig noe av det beste du har skrevet på denne bloggen.
      STÅ PÅ! Du er herlig:)

    45. Vet akkurat hva du beskriver.. Det er sanger jeg ikke klarer å høre på fordi jeg tenker tilbake på tiden hvor jeg gjorde akkurat det samme som deg.

    46. alle unge jenter har vært der, alt er så mye mer dramatisk for oss, eller mange av oss hvertfall! har vært der selv, kanskje enda verre, men lenge siden idag;)

    47. Du skriver sykt bra Sophie! Jeg føler at du er en person med mye om hjertet. Jeg er også smiler og har vært det i mange år, jeg elsker henne og muikken hennes. Jeg sliter med blant annet depresjon og musikken til Miley, Demi og Justin er noe som betyr mye for meg. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten musikk, når jeg er alene gjør jeg ikke annet en å synge, spille gitar, og høre på musikk. Folk tror ofte at jeg alltid er sur, men jeg er nesten aldri sur. Jeg har bare mange tanker i hodet som jeg ikke klarer å sortere og da kan jeg virke sur, men jeg er egentlig bare sliten og lei. Når jeg hører på musikken til Miley, Demi og Justin klarer jeg på en måte å finne en indre ro som gjør slik at jeg klarer å fortsette å holde ut. Jeg digger deg og bloggen din, stå på Sophie<3

    48. FEEL THE SAME WAY, MILEY HØRER Æ PÅ BÅR Æ E GLAD, SUR, TRUST, U NAME IT. HAR VÆRT FAN SIA DEN FØRSTE EPISODE AV HANNAH MONTANA. HAR BESTEMT MÆ Å TA SAMME TATOVERING SOM HU.
      FIN SKREVET BTW, DIGGER ÆRLIGHETEN DIN

    49. Miley cyrus har alltid vært en inspirasjon for meg,eller Hannah Montana da,helt siden jeg var liten har hun alltid vært mitt forbilde,og ja hun har vokst,men hun er enda min inspirasjon,selv om hun er litt annerledes som person nå. Håper virkelig jeg vinner di billettene,fordi vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe billetter.. Har meldt meg på før på bloggen din,men jeg gjør det bare igjen som at jeg får en følelse på at du leser dette.
      [email protected]
      Har likt Facebook siden di for noen år siden:-)

    50. Jeg synes du burde høre på Demi Lovatos musikk. Der er det mange fine sanger. Du kommer til å kjenne deg igjen noen sanger.
      Hun ble lagt inn på rehab i oktober 2010 og ble der i 3 måneder.
      Om du leser på bloggen min, vil du få se et intervju hun tok sammen med moren sin der hun snakker om hva hun har slitt med, deriblandt spiseforstyrrelser og dopmisbruk.
      Hun er mitt største idol og har vært det siden i januar. Da åpnet jeg skikkelig øynene for henne. Du må høre noen av sangene hennes! Jeg kan garantere deg at du vil kjenne deg igjen 😀

    51. Demi Lovato. Ingen skjønner hvor mye hun betyr for meg. Hun er helt FANTASTISK og har hjulpet meg SÅ mye!

    52. Åh kjenner meg veldig igjen på det å ligge i senga og holde tak i saksa…. Jeg unner absolutt ingen den følelsen og jeg synes det er så fælt at det faktisk er mange som har det veldig vondt av ulike grunner og griner seg til søvn… Det hender at jeg får en følelse i kroppen av og til der jeg føler meg veldig glad og lykkelig. Og da er jeg virkelig glad fordi jeg blir ekstra glad fordi jeg faktisk føler meg lykkelig. Og det er så morsomt hvordan det kan snu seg på hodet på én og samme dag. Plutselig noen timer seinere kjenner jeg på kroppen at ”søren, jeg kommer ikke til å få sove i natt..” fordi jeg vet at jeg kommer til å tenke mye og gråte mye og være kjempe ekkel inni magen.

    53. Eeelske at du e så åpen og ærlig! Få bloggera som e. Å æ kjenne mæ igjen i så my du skriv, og det e såå godt!

    54. Ja, Oslo-rapperne mine, Robin og Bugge. Du ler sikkert litt når du tenker hvilke sanger som tilhører dem(backpacker, elak elak, bongo drum osv), men det er mest menneskene bak musikken. Jeg har vært fan fra jeg var 13 år, og nå er jeg 17. Har fått muligheten til å bli utrolig kjent med gutta mine, møtt dem 18 ganger, reiser rundt i hele Norge på konsertene og koser meg backstage med dem. De har hjulpet meg gjennom mammas rusmisbruk, en vond kjærlighetssorg, skole, venneproblemer og selvskading. På bursdagen min i fjor valgte de å besøke meg i byen min for å lage en drømmedag for meg, og det glemmer jeg aldri.
      Hvordan disse gutta har hjulpet meg gjennom alt har gjort at jeg valgte å tatovere navnet deres. Såpass mye kjærlighet har jeg for dem <3

    55. Jeg har to artister som jeg virkelig er så knyttet til og det er Justin og Miley. Begge har på en måte “vært der” når ingen andre har. Miley har jeg forgudet siden første episode av “Hannah Montana” haha. Hun var, og kommer alltid til og være den råeste jenta på jord.
      Jeg har vært “belieber” siden 2009, Justin er en som virkelig har gjort sånn at jeg faktisk er her i dag. Hvordan? Det aner jeg faktisk ikke selv. Det er bare ett eller annet ved den gutten som gjør at jeg fortsatt gidder og kjempe, og være sterk.
      ♥ Gleder meg så til Miley konserten, ææ

    56. Når jeg har kjærlighetssorg så hører jeg på so what-pink. Det hjelper litt 🙂 behind blue eyes hører jeg på da jeg er trist.

    57. Jeg kjenner meg såå igjen i det du skriver her. Noen av sangene hennes har hjulpet meg så mye også !

    58. Hei Sophie!
      Har lest bloggen din så lenge jeg kan huske, men har enda ikke lagt igjen en eneste kommentar! Så det var på tide 🙂
      Lurte bare på om du har bestilt billetter til Miley Cyrus konserten? Med tanke på at du er en slik stor fan. Jeg har gjort det selv, og gleder meg veldigveldig!

    59. One Direction <3 De og musikken deres hjalp meg gjennom en vanskelig periode med mye krangling i familien og skilsmisse..

    60. Jonas Brothers.. Da jeg var 11/12 år gammel hjalp musikken dem meg så utrolig mye gjennom en vanskelig tid. Jeg er 17 i dag, men det er så utrolig trist for meg at de har oppløst bandet nå. Musikken deres reddet meg, og det at jeg aldri vil få høre mer fra dem gjør vondt.

    61. Kjenner til følelsen, har det sånn med rundt 4 – 5 artister kanskje. 🙂 Gjør like vondt hver gang jeg hører på de enkelte sangene, er som om jeg er der enda på en måte.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg