tynn eller burger?

Jeg sitter og sminker meg mens jeg hører på denne utrolig fine cover-låten av Julie Bergan og Astrid Smeplass. Vanligvis føler jeg cover-låter blir så masete, men denne har gått på repeat! De er jo norske også, det liker vi!

 Den kan dere finne på spotify HER! Jeg har selv lagt den inn i min liste. 

Jeg har akkurat vært i byen for å kjøpe meg alkohyler til morgendagen, da skal jeg på jentejulebord! Gleder meg masse, er glad jeg ble hjemme denne helgen slik at jeg ikke trenger å gå glipp av noe.Jeg lider enda av post-traumatisk-fotballfrue-anoreksi, og sitter derfor i tidenes dilemma. Spise en burger å se ut som et fjell etter jeg har født, eller droppe det hele å dryle lavkarbo? Jeg har så lyst til å se slik ut at det gjør vondt i lilletåa! Men neida, det blir burger. Det er verdt å være feit for enkelte måltider.. Håper dere skjønner at jeg er veldig ironisk og sarkastisk og hele pakken. Litt kjedelig å måtte påpeke det, men enkelte tar jo alt seriøst. 

Jeg holder nå på å ta på meg ansiktet mitt, jeg prøvde min nye mascara for første gang idag! Dyrevennlige produkter i all ære, men det har vært vanskelig å finne en god mascara som ikke er testet på dyr. Min tidligere favoritt var Dior, etter det byttet jeg over til Lancolme, men begge deler kommer på bekostning av små, uskyldige dyreliv – altså, ikke verdt det. Men jeg har ikke funnet en mascara som helt kunne måle seg, før nå! Min nye erstatter fra Dior er Too Faced Better Than False Lashes. Bare navnet i seg selv høres ut som noe jeg kan like, hehe. 

Jeg liker den! Dere kan kjøpe den hos coverbrands for 395 kr HER 

Det er mange av dere som har spurt hvilken selvbruning jeg bruker, så jeg tenker å nevne det litt kjapt nå. Jeg bruker SunSpa, det fåes også kjøpt hos blandt annet coverbrands. Det bruker jeg kun når det er spesielle anledninger, men før brukte jeg den mye hyppigere enn nå! Jeg har skrevet om SunSpa tidligere, innlegg kan dere finne HER og HER 

36 kommentarer
    1. Jeg bruker mascara fra Isadora, Precision heter den, har brukt den en stund nå og er veldig fornøyd. Jeg synes også Big Bold mascaraen fra Isadora er god, de er jo også litt rimeligere:)

    2. De var flinke 🙂
      Men Sophie DU har en mye bedre kropp enn de fleste, og bedre enn jeg noen gang kommer til å få, så synes du skal spise det du vil med god samvittighet 🙂 du kommer aldri til å se ut som en hval uansett, haha.

    3. Skjønner ikke hvorfor du opererte nesen sånn, nå er den jo så tjukk og kort! Og veldig stygg fra vinkelen på bilde nr. 2

    4. hei:) Hvorfor bruker du mascara med extensions? Jeg har det nemlig selv og har ikke behov for det? =) HIlsen nysgjerrigper 🙂

    5. Herregud! Blir dårlig av å lese noen av drittkommentarene dien Sophie! Du er en fantastisk person, og det må du aldri glemme. Du er et forbilde på så mange forskjellige måter. At du er så opptatt av dyrevelferd gjør deg i seg selv til en fantastisk person!
      Ha en fantastisk dag og helg videre Sophie! 🙂
      Mvh Kamilla

    6. plis svar!
      Jeg spiser aldri mer enn 1000 kalorier om dagen, sånn at jeg kan bli like tynn som deg<3
      Selv om mamma blir kjempesur. Men jeg har gått ned 8 kilo siden jeg begynte å lese bloggen din . Veier nå 51. Hvor mye veier du? Vær så snill og svar<3
      p.s. jeg er 169 høy!

    7. Kommer til å slutte å lese bloggen din hvis du skal “klage” videre med at hun er såååå perfekt! Du vet at du er tynnere enn henne, og det er du jo. Liker deg veldig godt, men kutt ut dette er du snill 😊

    8. Hei Sophie!
      Jeg vil bare si at jeg er veldig glad for at du, som en del andre jenter/damer i media tok tak i det omdiskuterte fotballfrue-bildet. Du ga meg virkelig et anderledes syn på deg enn hva jeg har hatt tidligere.
      Jeg er en 16 år gammel jente som er utrolig glad i mat, men også veldig glad i kroppen min! Jeg trener en del, og jeg spiser mer enn noen jeg kjenner (som regel ganske sunnt da, men skjeier ut med usunnheter akkurat når det passer meg). Jeg vil si at jeg har et sunnt forhold til både mat, trening og kropp, og at jeg er ganske så lite påvirkelig. Men da jeg så bildet Caroline la ut av seg selv i sexy undertøy FIRE dager etter fødsel – da ble jeg provosert da! Det å være stolt av seg selv og kroppen sin etter en fødsel er en ting, men det å poste et avkledd bilde med puppene langt opp i mot halsen, ribbein synligere og ben tynnere enn hva en normal, sunn tenåringsjente kan drømme om – ja da tråkker du langt over streken. Jeg kjente at jeg fikk litt vondt i magen, og nesten fikk litt angst for at jeg en dag i fremtiden sannsynligvis kommer til å se ut som en flodhest etter å ha født. JEG fikk vont i magen, JEG som trodde at jeg aldri i mitt liv kom til å føle på noe form for kroppspress, rett og slett fordi jeg hele mitt liv har blitt oppdratt til å være fornøyd med meg selv og mitt utseende. Jeg forstår ikke hva hun tenkte på da hun la ut dette bildet – tenker hun ikke på hvilke singnaler dette sender til unge (og ikke fullt så unge) jenter? Selv er jeg bestevenninne til ei som i en periode på rundt et år slet mye med mat/spiseforstyrrelse (hun er heldigvis frisk nå!!), og vet hvor mye slike ting som dette bildet spiller inn! Måten Caroline i det hele tatt fremstiller livet sitt på, er mil bort i fra realiteten. Ikke bare klarer hun å lett som bare det fise ut et helt (perfekt, velskapt, sunnt, rolig, rent, feilfritt) menneske, men attpå det får hun tid til å dusje, sminke, rette, krølle, børste, spraye, style, fikse, lakke, nappe og sannsynligvis bake tre sorter lavkarobobrød på stilettheler, på brostein med et par løsvekter i hendene på en å samme tid – uten å bli sliten! Har hun 10 timer mer i døgnet enn oss andre? Nei vet du hva, kvinnemennesket kan ikke være riktig vel bevart. Tenk å føle et så stort press til å være perfekt! Slik er jeg glad jeg ikke har det – og jeg unner heller ingen andre å føle seg slik.
      Har så mye mer jeg vil si, men det var godt å få sette ord på vertfall noen av tankene mine. Stå på videre Sophie! Hvis det hjelper, så hadde jeg uten tvil valgt din kropp fremfor Carolines.
      Klemmer <3

    9. Hei sophie! Først må jeg abre si at jeg har lest bloggen din lenge, og digger både den og deg! 🙂
      Jeg er også veldig opptatt av at sminken jeg bruker IKKE skal være testet på dyr, og kjøpte meg nettopp en dior maskara fordi jeg har hørt de ikke tester på dyr.. så nå ble jeg litt forvirra? og siden du kan så mye om dette, håper jeg på ett svar på om mascaraen går i bosset og blir byttet ut, eller om de har sluttet å teste på dyr!
      MVH Anette Arentzen 🙂

    10. Get your act together! Du er sterkere enn at fotballfrue skal komme innunder huden på deg! Den dama er gal!

    11. Æ hadde det sånn når æ spiste brownies og is i går. Men hallo æ spiste LETT-is så da e det jo ikke fali.. haha x) Klar godt å styr unna godsaker på butikken, men kommer æ til venninne som ha baka brownies, då klar æ ikke å dy mæ.

    12. du er jo syyykt tynn! du har nydelig kropp ikke vær missunnelig på hennes kropp! 🙂
      kroppen din er finere enn ansiktet ditt for å si det sånn

    13. Å, jeg bare elsker Astrid Smeplass. Ville så veldig at hun skulle vinne idol! Så bar du er bevisst valget av produkter 🙂 Jeg kan anbefale mascaraen fra Sonya, flawless. Den selges via Forever Living Aloe Vera og er kjempegod. De tester ikke på dyr.

    14. Så nydeli du va på det bilde i speile, bruka åsså bærre produkta som ikke e dyretæsta. Skreiv et blogginnlægg om det førledendag om du vil sjå. 🙂
      Og man bli jo ikke feit av å spise en burger, akkurat som at man ikke bli tynn av å et en salat. 😉

    15. Jeg synes du har verdens beste blogg!!!❤️ Du er deg selv, og tør å si det du mener!! Mitt idol😃
      Men jeg lurer på; hvordan finner man ut om sminken man bruker har blitt testet på dyr?? Jeg vil veldig gjerne bli dyreforkjemper, selv om jeg er 12..
      Du er verdens beste!!!!!

    16. Haha, morsomt at jeg hadde tatt det seriøst om du ikke hadde skrevet det. SIkkert fordi jeg nettopp har en uke bak meg uten noe som helst slags mat, det er kvalmende å tenke på at jeg er sånn, men jeg liker denne kvalmende følelsen. Føles ut som om jeg har vært i krig. Du er tynn og vakker<3

    17. Sminke merket clinique får faktisk ikke lov til å si at de ikke har dyretestede produkter, selv om de aldri har testet noen produkter på dyr kan de ikke være sikre på at noen av ingrediensene de bruker ikke en gang i tiden har vært testet på dyr fordi noen i helsesektoren i USA krevde det. Tror egentlig det gjelder for de fleste sminkeprodukter som også sier de ikke dyretester, man kan jo aldri vite helt sikkert.

    18. Jeg elsker den sangen!
      Forresten… jeg må fortelle deg noe!
      Det var helt utrolig… jeg drømte om DEG i natt!
      Jeg var ute med noen venner, og fant ut av vi var i nærheten av deg, så dermed så ble du med ut. Vi dansa hele gjengen, så kunne du tydligvis ballet(?) er det sant? =D Så gikk jeg og deg oss en tur ute på en strand(?) hahah…. Du fortalte om en eller annen opperasjon du skulle ta, noe med at du fjernet fett en annen plass og “limte” det på en annen… Hahah, jeg har virkelig merkelige drømmer!
      En ting er sikkert -jeg våknet med et smil! Selv om jeg bor utrolig mye timer i fra deg… så var det verdt et forsøk 🙂
      Jeg har faktsik drømt om deg 2 ganger denne uka.
      I den andre drømmen var vi begge på et cruise skip. Jeg var med familien min, og du var med ei veninne. Jeg fikk øye på deg, og sprang etter deg for å få en autograf! Jeg fikk en klem også… haha 😀
      Aner ikke hvorfor jeg drømmer om deg, antagligvis er jeg #fan1 =D
      Ha en fin helg <3

    19. Jeg lurer på om du fikk med deg saken om Kristiansand Dyrepark? De avlivet kengeruene fordi de ville ta inn noen andre dyr. Det er stor diskusjon om boikott. Se mer på facebook, vil anbefale folk å ikke støtte slik inhuman oppførsel, det er jo helt sykt.

    20. Må bare få sagt dette her til deg!
      Du er en fanastisk person som jeg ser opp til både innvendig og utseende. Du ser helt perfekt ut og har verdens fineste kropp. Når det gjelder innvendig er du enda mere fantastisk! Jeg ser opp til deg på alle mulige måter, og du har et hjerte av gull! Du er forbildet mitt fordi du har dine meninger om ting som du følger 100%! jeg har egentlig veldig lyst til å bli vegetarianer pga jeg støtter ikke kjøtt i det hele tatt! Men jeg vet ikke om jeg er klar for å bli det helt enda, er jo bare 14 år. Men ja…. Du er en fantastisk jente Sophie! Stå på, jeg støtter deg 100%

    21. heldivis så ble d fra 1. mars 2013 uloveli å sælle å importere sminke såm e eller inneholde ingrediensa såm e tæsta på dyr. d såm va igjæn da såm va tæsta ble jo ikke tadd bort, men d mæste e sikkert borte nu så trur du kan kjøpe dior maskara osv me go samvittighet snart værtfall 😀 værtfall i butikkan

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg