pupper

Nå tenkte jeg uansett å ta opp noe på bloggen som mange av dere har vært interessert i, nemlig pupper. For å være mer presis, silikon. Jeg har holdt munnen min litt lukket om dette teamet fordi 1. det er privat og 2. man bør finne ut av slikt selv! Altså tenke nøye igjennom det, høre med en kirurg og faktisk oppsøke informasjonen fra profesjonelle kilder. Jeg kan jo kun komme med min personlige erfaring, og det betyr ikke at opplevelsen blir lik for deg. Uansett. Jeg tok silikon på fornebuklinikken, jeg likte både stedet og kirurgen. Jeg betalte 40 000 kr for det. Jeg tok ikke så mye silikon, jeg vil helst ikke avsløre nøyaktig hvor mye til dere, fordi da får kanskje noen inn i hodet at de skal ta akkurat like mye – det er individuelt hva som passer til hver enkelt. Og ja, det er det vondeste jeg har opplevd i mitt liv. Man har narkose, men dagen etter, og forsåvidt dagene etter, var det helt grusomt og jeg gråt masse og klarte nesten ikke å sette meg opp av sengen – når jeg dro hjem til harstad måtte jeg sitte i rullestol fordi jeg hadde så store smerter. Så nei, jeg ville ikke ha gjort det igjen, men om jeg hadde vært klar over smertene før jeg gjorde operasjonen, så ville jeg nok ha tenkt at det var verdt det.Jeg angrer ikke, men jeg har mistet nervene enkelte steder i puppene og det er ganske ekkelt. Det, og vondt i ryggen, er de eneste “bivirkningene” jeg har fått.

Nok om det, i kveld har vi spist taco og sett Harry Potter og dødstalismanene, del 1. I morgen blir det del 2!

Genser fra nelly HER. Den er finstrikket, altså utrolig behagelig på! 

 

 

51 kommentarer
    1. ingen kommer til å ta like mye som deg bare fordi du sier hvor mange gram du har! alle er på konsultasjonstime før operasjonen uansett og blir rådet:) tok du over eller under muskelen? ble niplene dine mye større? hvordan er det å henge seg i ting? kan du bevege på dem? gjør det vondt å ta på arrene? bare si hvor mange gram du tok, fordi seriøst. det er irr at du ikke sier det! haha. er ikke vits å indirekte lyve om det, for at folk skal tro du hadde massevis av pupper fra før, og at du bare har tatt litt. de ser veldig bra ut nå! men man ser mesteparten av det som er inni der er silikon.

    2. Jeg skal ta på Fornebuklinikken i løpet av 2014 en gang. Gru-gleder meg. Har kjempelyst på, og har tenkt på det lenge, men er litt redd for smertene dagene etterpå. Men kommer meg alltids gjennom det, og det kommer til å være verdt det 🙂

    3. Jeg skjønner bare ikke at du kan “reklamere” for silikon, kanskje ikke direkte reklamere eller oppfordre, men i hvert fall påvirke unge jenter til å ta silikon når silikon er dyretestet? Er ikke det mot alt du står for, eller er det et unntak. Dyrene må lide for skjønnheten min? Jeg skjønner bare ikke hvordan du finner ut at dette er etisk rett? Hvorfor sier du ikke heller: Alle er vakre som de er+ dyr skal aldri lide for selvtilliten min?? arg, dette blir for hyklersk. Hvis du ikke tror meg, bare gå inn på Google og søk det opp. Dette gjelder såklart for restylan også.

    4. Restylan å silikon e bare så latterlig!!! Såååe æ har fådd stappa inn ett par flotte gram silikon å fådd ordna mæ duck lips!! FORDI! Småe leppe hva ikke Æ fornøyd me…puppan etter æ fikk onge hva ikke særlig flott!!! Etter 6 år me å ønske om å fixe mæ så gjor æ d.
      .FORDI æ ville det sjøl…å vite kor mye folk har stappa inn av silikon har vell svært lite betydning…d e legen som egentlig bestemme kor mye man har plass til!! Æ har ingen arr ,mne d e så forskjellig fra person til person..man kan miste følelsan i nipplan..å nipplan blir ikke større!!
      30000 gla laksa betalte æ i Tromsø..ikke hadde æ vondt ,fikk gode GLA tabeletta..litt ubehagelig hva d å små vondt JA!! Mne alle har forskjellig smerte terskel å d beste e å dra t legen å få svar! Før vi alle oppleve sitvasjona å
      smerta forskjellig!! Man kan vell fixe på kroppen sinn om man vill å har råd til d…om man e ung eler gammel…man velge jo sjøl om man dele d me verden..min onge vet att æ har fixa leppen å my boobs…sooo? Ho lide ikke av d å ho synes d e teit!! La folk gjøre d dem vill..*hilsen en som leser bloggen for første gang* nei nu må æ presse opp puppan mine å ta på mæ litt lipgloss!! Om et par år så vill ho frøken rosa blogger ha en heillt ainna blogg…jenta e under 20 år…å man oppføre sæ etter alder!! Nei HOLD TORSKEN!!

    5. Hei:) Synes du ser helt fantastisk bra ut:)
      Synes ikke puppene dine er for store på noen som helst slags måte.
      men har du virkelig fått ryggproblemer pga de? er det pga at det er tungt?
      Håper på svar
      Hilsen en som skal operere seg på coloseum klinikken i januar

    6. Hei! Kjenner meg igjen av din beskrivelse av smerter, det er det vondeste jeg å har opplevd hittil i livet mitt. Ikke mange dagene siden jeg gjorde det, men husker du når du feks kunne kjøre bil igjen/leve helt normalt uten svimmelhet/smerter? Dag 4 etter operajon nå, og jeg håper virkelig det begynner å se lysere ut snart!! Ellers en kjempefin blogg du har, er fast leser:)

    7. Alle som kjenner noen med storepupper vet at de sliter med ryggproblemer.. Det er ikke barebare å ha storepupper. Selv syns jeg det er fint med silikon og vil vurdere det en gang i fremtiden. Men jeg syns det er dumt å ødelegge så mye med seg selv når man er ung. Trives med naturlig meg. Silikon kan jeg ta etter jeg har hatt barn og begynner å bli gammel og kroppen okke er så fin lenger

    8. HORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HOREHORE HORE HORE HORE

    9. Mange sier at du er nydelig, men da igjen, nesten ingenting på deg er ekte. Så det er ikke DU som er nydelig. det er silikonpuppene, den opererte nesen, restylanen, det falske håret og de falske vippene som egentlig er nydelig, kind of. Det må virkelig være trist å vite at du ikke hadde vært pen uten alt dette.

    10. Er du fornøyd nå, Sophie? Sillikon og restylanen er DYRETESTET. Er ikke det noe du er _virkelig_ imot? Snakker om å ikke bruke depend eller annet dyretestet, men at dyrene skal lide for skjønheten det – DET er greit. Blir flau over at jeg trodde du var noe annerledes enn de fleste andre rosabloggere, da du ikke er noe bedre. Husker jeg skrev at du var forbildet mitt – men etter at jeg har sett hvor glad du er i oppmerksomhet, så klarer jeg ikke se på deg som noe annet enn en desperat rosablogger som trenger oppmerksomhet, som aldri blir fornøyd med seg selv (veldig dårlig selvtillit), og som hele tiden trenger bekreftelse på utseendet sitt.
      Er både enig og uenig med Ida over her. Det er bare løsvippene, puppene og restylanen folk ser og dømmer. Men jeg synes du er _MYE_ penere uten. Synes ikke du ser ut som Barbie eller perfekt i det hele tatt. Du ser ut som en snill jente, men også mer som en som har ødelagt utseendet sitt. Skjønner ikke hvorfor det er så fint i dine øyne, og jeg tror at når du blir eldre som kommer du til å angre som bare det, men aldri innrømme det ovenfor oss. Var det verdt ryggsmertene?

    11. Er ikke 40.000 litt dyrt? Har hørt om folk som har betalt 20.000 å noe, høyest 30000, men går det virkelig så høyt som til 40?

    12. 40k? Da må du vel ha gjort noe mer med puppene dine? Koster jo bare litt over 30k for silikon vel? Isåfall så kan det hende hun har tatt brystløft (eller noe annet) itillegg. Utrolig kjipt at du har fått ryggproblemer da, men du burde ha tenkt over ting før du tok operasjonen. Når du bruker gensere som er litt baggy, så kan du bruke sports BH, om det hjelper med ryggen! Folk ser ikke om du bruker sports BH eller vanlig BH heller. Bruk vanlig BH når du bruker tettsittende klær

    13. Tok du blogg inspiriasjon fra http://www.kissies.se nå? Heheh, jeg leser begge bloggene og ser at du mest sannsynlig gjorde det :p Man ser også at du har tatt ca 450-600cc silikon 😉 Ingenting dårlig med det, skulle bare ønske du var mer åpen. For øvrigt en interressant blogg. //Synne, 29år 😉

    14. Tok sjøl silikon for knappe 2 mnd sia i Tromsø, på Teres. Kjempefornøyd! Hadde heldigvis ingen smerter etter operasjonen, takk Gud for det! Syns det e flott at du skriv åpent om det. Folk må begynne å skjønne at silikon ikke e nåkka man tar for å ha størst puppa i vennegjengen, men for å kunne føle sæ bra 🙂

    15. Uff, folk er fæle i kommentarfeltet!
      Men over på et helt annet tema, jeg lurte på om du kunne lage et innlegg om hva du ønsker deg til jul eller “julegavetips til henne” på bloggen! Er litt tom for inspirasjon, aner ikke hva jeg skal ønske meg av familie og venner, haha 🙂

    16. Jeg har nesten 700gram og sliter ikke med ryggplager takk og lov 🙂 Kan du skrive om neseoperasjonen din? 🙂

    17. Du fremstiller det å ha vondt i ryggen som nærmest en bagatell. Mulig du ikke sliter noe særlig nå, men det blir som oftest mye verre senere i livet.

    18. Bra du har fått vondt i ryggen av det. Du måtte jo skjønne at det kom til å skje ved så store bryster på lille deg.

    19. Jeg betalte 27.500,- å har 300 gram for 3 år siden. Jeg er nesten 180 høy å det ser normalt ut til kroppen min 🙂 Hadde også sykt vondt dagene etter pga stingene skulle gro, men det er det beste jeg har gjort i livet mitt angrer ikke 1 sekund! 🙂 Jeg har også mistet følelsene noen steder på brystet, men ikke noe farlig.

    20. Bare det faktumet at pupper og sillikon er to benevnelser som hører naturlig sammen for deg, sier vel egentlig det meste. Sillikon hører absolutt ikke hjemme i kvinners bryster. Sillikon er til for brystrekonstruksjoner etter f.eks kreft. Og hvordan i all verden kan du si at pupper er privat for deg? 90% av bildene av deg selv er rent pupper, obs, beklager: SILLIKON. Du poserer i FHM med kun undertøyet på, men brystpartiet ditt er privat!?

    21. Marianne : om du blar nedover bloggen min så ser jeg veldig få bilder som har hverken kløft eller noe som helst “pupper” i bildene. Ta bitterfitta di en annen plass, hehe.
      Helene k : okei, fikk du mer følelser tilbake etterhvert? Er litt lei av slik som det er nå!
      Cathrine : hvorfor er det “bra”? er det godt å glede seg når andre får vondt?

    22. så enig sophie, kan ikke alle bitterfitte å bedrevitendefitte bare dra en anna plass!!! make it a better place:D!!!

    23. Sophie.. Hva er din kommentar til det folk skriver om at silikon er dyretestet og skader dyr?? synest du dette er greit? var du i det heletatt klar over dette? er dyreengasjementet bare en “greie” for å få oppmerksomhet?

    24. Jeg har tatt silikon og mistet følelsene visse plasser en periode, men nå har jeg fått tilbake følelsene igjen. Så du kan jo håpe det ikke er permanent på deg, men er jo noen som mister litt av følelsene for godt da.

    25. Jeg har veldig lyst på større pupper, men kommer aldri til å gå så langt som silikon. Det er skremmende hvordan samfunnet er idag, at det er så sosialt akseptert å gjøre det. Silikon føler jeg er en siste utvei, en nødløsning. Som ved f.eks kreft.

    26. Tror de som kommenterer at silikon er så stygt å man burde være naturlig å bla bla kommer av kvinner som selv har så jævla lyst på silikon MEN de har ikke råd 😉 mens andre tørr ikke 🙂 jeg var selv en av de som mente det ikke var pent å bla bla, sannheten var jeg hadde ikke råd, og når jeg hadde råd brukte jeg heller pengene på barna mine noe som har helt på trynet for de har alt fra før av Oo nå skal jeg opereres den 17 desember og GLEDER meg, jaggu verdt pengene 🙂 jeg måtte bare ta meg råd til det etter å ha fått to barn og gått fra d til a liksom :S og jeg er 26 så er ferdig med å vokse og ferdig med barn :p har en av hver jente og gutt :p det er også en grunn, mange vil vente til de er ferdig med barn :p derfor de bitcher på andre :p

    27. “bare” fått vondt i ryggen og mista følelsen i deler av puppa….jaja, godt det ikke var mer enn det da…………..

    28. Hei! Kan du lage et innlegg om neseoperasjonen? Ser du selv stro forskjell? Er du en av de som har en nese som er mer mottakelig? Var det dyrt? Hvilke områder endret du på, og var det vondt etter operasjonen?

    29. Hvilken klinikk tok du neseoperasjonen? Leter selv etter den riktige klinikken. Og skulle gjerne likt å høre hvor du fikset din:)

    30. Uff, blir litt lei meg av alle disse kommentarene rettet imot Sophie. Jeg vet ikke hvilke grunnlag hun har for at hun tok silikon. Selv har jeg tatt silikon under brystmuskelen, jeg kan ikke si at jeg syntes det var noe spesielt smertefullt, men det var noen veldig ubehagelige dager 🙂 Når jeg leser hatfulle kommentarer om at silikon ikke hører til i en kvinnes bryst, blir jeg alvorlig talt oppgitt. Jeg tok silikon av psykiske grunner, jeg HATET hvordan jeg så ut uten bh, og følte meg faktisk ekkel. Nå etter operasjonen føler jeg meg som jeg aldri har følt før. Jeg er super fornøyd. Ikke alle som tar silikon, og har en god grunn til det har hatt brystkreft, tenk dere om før dere uttaler dere om noe dere virkelig ikke har peiling på, uten noen personlige erfaringer.Jeg har ikke mistet noe følelse, men er “nummen” rundt arrene, eller jeg har nesten ikke arr en gang, og det er bare 6 uker siden jeg opererte. Stå på Sophie, du er den du er og alle som ikke klarer å respektere, eller forstå andre uten å være trangsynt for bare være altså 🙂 haha

    31. Haha, kanksje du har så vondt i ryggen fordi du har tatt alt for mye silikon? “tok ikke mye”. Neida, bare ca 1l i hvert jur?

    32. ELSKER at du er en av de få som faktisk åpner deg litt om slike temaer. Det kan jo komme til hjelp for de som allerede har tenkt å ta silikon 🙂 og da hjelper all info!

    33. Logisk nok har du vondt i ryggen når du har tatt så mye silikon som du har. Du kommer til å få enda verre ryggplager uten tvil. Det er en grunn til at noen jenter/kvinner som har naturlig store pupper etter hvert ønsker seg en brystreduksjon siden ryggen dessverre må få lide for det. Men jeg forstår at jenter som er ekstremt ufornøyde med brystene sine, enten den ene er større enn den andre, eller om man ikke ønsker å være flatbrystet osv., tar silikon. Men det fins en mellom ting med alt for stort, og det som faktisk passer til kroppen sin….

    34. Andrea : jeg har ikke tatt mye silikon, du vet jo ikke hvor mye jeg har..
      Martine: Ja, det var det jeg også tenkte 😀
      Ida : hmm det må ha vært en stressfeil, kan skje alle!
      Elisabeth : ja, jeg er helt enig!

    35. Jeg opererte meg på Fornebuklinikken for snart 3 år siden og angrer ikke et sekund. Skulle jeg valgt nå hadde jeg lagt inn mer enn jeg gjorde.. Hadde ingen smerter verken dagene etter operasjonen eller nå i etterkant. Jeg sto opp 45 min etter operasjon og dro hjem og var tilbake på jobb etter 4 dager. Nervene ligger litt i klem og jeg har mye mindre følelse nå enn før, men det er jo en risk å ta når man tar en plastisk operasjon.
      Linn

    36. Følelsene skal komme tilbake i løpet av et års tid Sophie 🙂
      Jeg har selv tatt silikon, og syntes det er utrolig ekkelt at jeg ikke føler noe enkelte steder, som rett over arrene og opp til nipplene! Får håpe de kommer tilbake hos både deg og meg, kirurgen min sa i hvert fall at de kommer tilbake 🙂
      Dessuten har Sophie før sagt at hun bruker 70D. Jeg tok 400g silikon, og bruker 75DD. Det har så mye å si på hvordan kroppsform man har, og hvordan brystene var før! Jeg tok altså mer en TCMN, men utifra bildene hennes er brystene til tcmn større enn mine. Hva har det å si for dere hvor mye hun har puttet inn uanett? Er hun førnøyd, så er det bra! Som hun skriver, gå til en kirurg å spørr hva som vil passe deg, de er de eneste som vet!

    37. Ikke rart du har vondt i ryggen når du skal ha puppene størst mulig, smartingen. Det ser ikke bra ut, og du må slutte å presse de så jævli opp mot haka.

    38. Alle dere som sier at silikon ikke koster 40k, tenk dere om. Det blir jo dyrere for jo mer du tar, og dere kan jo se at hun har jævli mye!!!!!

    39. Annika – Det værste jeg vet er personer som uttaler seg om noe de rett og slett ikke har peiling på! Prisen varierer fra sted til sted, hvor mye “jobb” det er osv, MEN ikke mengden silikon! Silikonet koster ingenting, de prøver til og med flere størrelser på deg under operasjonen og de kaster de som ikke blir brukt. Det som koster er legene, medisinene osv. Jeg har selv blitt operert og vet dette med sikkerhet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg