in a barbie world

Det er snart jul og jeg gleder meg veldig, men ikke alle har det på den måten. Hvert år sitter jeg med en klump i magen og tenker på alle som av diverse grunner gruer seg til jul. Pengeproblemer, dop-missbruk og splittede familier kan være noen av mange grunner til at nettopp noen av dere ikke gleder seg til høytiden, og det er grusomt å tenke på. Som sagt, givaway! Jeg har fått hele 15 barbiedukker som jeg skal gi bort til diverse veldedige formål. Barbiedukken er ett leketøy som jeg elsker, det har dere sikkert skjønt for lenge siden – men jeg har en lillesøster på 15 år, og jeg selv leker ikke med barbie lengre, så derfor var min umiddelbare tanke å ha en giveaway til noen som trenger det. 

Jeg tenker å gi bort ett par dukker til dere lesere som kanskje sliter med dårlig råd og gjerne vil glede ett familiemedlem eller noen andre som betyr noe for dere, så slipper dere å tenke på å bruke så alt for mye penger på julegaver. Jeg vil også gi noen dukker bort til veldedige organisasjoner på julaften. Ha dere tips om noen? Jeg tenkte litt på assylmottaket, og mottakssenteret for dem som sliter med vold i hjemmet, men ellers er jeg ganske blank. Kan jeg eventuelt sende dem over til ett barnehjem? Jeg har jo mange dukker så det kan fordeles litt rundt om kring. Tips meg gjerne om dere har noen forslag til organisasjoner! Uansett om dere trenger dukkene selv, eller har forslag på organisasjoner, legg igjen en kommentar! Dere vet greia, skriv mail og hvorfor dere vil vinne, eller forslag til meg ♥ 

Da vet dere altså at jeg skal besøke veldedlige organsisasjoner på julaften, det er også noe jeg trenger å se. Det finnes faktisk nordmenn i vårt eget land som ikke har det så greit, det er lett å glemme!

 

 

181 kommentarer
    1. Åå .. så hyggelig å høre! Du er så søt du:)
      Jeg kunne gjerne tenkt meg å gi to barbiedukker til tanteungen min. Siden mammaen og pappaen hennes har slitt litt økonomisk i det siste, har hun ikke fått være den lille prinsessa hun fortjener å være. Tror nok hun hadde blitt utrolig glad for 2 splitter nye dukker. Jeg har allerede gitt bort alt til henne fra da jeg var liten, problemet er at jeg lekte frisør med dukkene mine = de eier ikke hår 😉
      Kos deg masse i kveld :*

    2. Gi noen dukker til Sykehusbarn.no. Det er stiftelsen som faren til lille YLVA som just døde var med å stiftet!!

    3. kan du tipse oss om organisasjonene du får inn? jeg vil også gjerne gjøre noe for noen i julen:-) jeg har allerede et fadderbarn så jeg skal jo sende en gave til henne, men jeg vil gjøre noe for flere!

    4. Jeg syns du skal gi et par stykker til et sykehus i nærheten av deg. Disse kjemper hver dag for å overleve og da å få en barbie, kan virkelig hjelpe dem. Ofte har ikke foreldrene dems så god råd, fordi de har sykehusregninger å betale. Dette er ofte store summer!
      De kunne virkelig fått en fin jul hvis du hadde vært der med dem i en liten halvtime, med ditt gode humør og gitt bort noen leker til dem 🙂

    5. Herregud du er så utrolig god! Håper virkelig folk ser lenger enn den “falske overflaten” som folk klager på, med silikon, restylane og extensions. Altså du er helt utrolig nydelig, men det viktigste er jo innsiden, og jeg vet ikke om mange som er så reflekterte og godhjerta som deg. Det er utrolig innspirerende, virkelig et godt forbilde!
      Du kan jo gi dem til barnehjem for eksempel, assylmottaket var også en god ide!:)
      Stå på Sophie, du er unik!

    6. “Medhjerter for Haugalandet” er en organisasjon i Haugesund som gir gavene til di familiene som sliter i julen i haugesund ( og område rundt) vil anbefale og sende noen til dem ! (obs, må ikke være pakt inn i julegave papir, fordi dem må vite hvem gavene passer til)

    7. Veldig bra forbildet! flere skulle vært som deg! syntes du skal gi de til barn på sykehus 🙂 <3

    8. Før en fantastisk godhjerta ting å gjøre! Elske barbie skjøl, så blei veldig glad når æ leste detta. E veldig dårlig på organisasjona og sånt, men håpe du finn nån som virkelig treng det!

    9. Gi noen til Frelsesarmeen! De gir julegaver til familie og individer som ikke selv kan kjøpe julegaver til barna sine pga. økonomi og rus. 🙂

    10. Sykehusbarn.no ! Det er faren til lille Ylva som nettopp døde som har startet den siden. Kanskje du kan sende noen dit? Slik at det kanskje blir litt kjekkere å være på sykehuset i juletiden? 🙂

    11. For en fin tanke! Det er så fint å se at noen av dere bloggere, vil gjøre noe med samfunnet.
      Jeg er student og har alt for mange å gi gaver til – til jul.. Men jeg velger å fokusere på de små. En barbiedukke ville vært stas 🙂

    12. Jeg synes du skal gi noen dukker til barn på sykehus!
      Ellers hadde jeg hatt veldig lyst til å gi en barbie til min snart 3 år gamle kusine som også sliter litt økonomisk. De må prioritere ting som flytting fordi hun ikke lenger har en far. Han har dratt fra dem og tanten min har 4 barn, men de andre er godt voksene nå. Tror både tanten og kusinen min hadde satt ekstremt stor pris på den julegaven.

    13. du er så godhjertet, fine fine du! vanskelig å bestemme hvem du burde gi dem til, er jo så mange som fortjener å få dem..

    14. du er en utrolig snill person, sophie!
      jeg kunne tenkt meg en til min lillesøster, jeg har fem søsken og skilte foreldre. Mamma jobber 24/7, og synes hun kan slippe å tenke på så mye når hun skal handle julegaver til alle oss 6:) det er en liten gave for mamma og min søte lillesøster. jeg vill sette store pris på dette! 😀
      må bare få sagt det en gang til, det du gjør er utrolig, ikke mange som gjør noe sånt <3

    15. Du er så godhjertet! For en herlig tanke 🙂 Er selv 15 og småsøsknene mine er litt over det stadiet så trenger dem ikke. Men utrolig hyggelig gjort! Tenkte og assylmottak, barnehjem, etc. 🙂

    16. Hvert år har jeg kjøpt julegaver til lillesøskene mine, men i år kan jeg ikke. Mamma og pappa har nettopp vært i en skilsmisse, så det hadde vært veldig greit å fått en barbiedukke. Min største frykt var at de skulle skilles, min egen mor og far, det er uvirkelig. Faktisk noe av det verste som har hendt meg, hvis jeg ikke tenker på at lillebroren min har dødd. Jeg har opplevd så mye fælt i livet, hvorfor meg?
      Du kan jo gi noe til kreftsykebarn? (sykehusbarn.no)
      [email protected]

    17. Du er så god:) er ikke så mange barnehjem i norge, men du burde pakke dem inn og gi dem til Fattighuset!!

    18. Jeg tenkte automatisk på sykehusbarn.no. Det er faren til Ylva, om du har hørt om henne, og faren til et annet kreftsykt barn som har stiftelsen 🙂

    19. Jeg ville veldig gjerne vunnet en Barbiedukke til mitt kjære søskenbarn på 3 år. Hun er en utrolig søt, liten jente og jeg har alltid hatt lyst å være den første som gir henne en Barbie dukke.
      Barbiedukker blir bare dyrere og dyrere, og jeg jobber ikke så veldig mye disse 2 månedene, noe som gjør at jeg så vidt får råd til å kjøpe julegaver til alle.
      Mail: Vanja Gramstad

    20. fortjener all respekt! stort forbilde for meg :)) har skilte foreldre og hver jul har jeg en stor klump i magen, for jeg vet at om jeg feirer jul med mamma, blir pappa trist, og omvendt. veldig omtenksomt av deg å tenke på dem som ikke har så masse penger osv.. fordi de trenger tankene:) hadde jeg vert deg, ville jeg ringt sykehuset på forhond, og gått på barneavdelingen til dem som kanskje ikke engang kommer til å rekke jul, og la dem få glede av dukkene 🙂

    21. Det er desverre veldig mange i Norge som ikke har råd til å feire jul. Mange har heller ikke råd til å mette familien. Mange av disse feirer julen i en åpen kirke som drives av veldedighet. Så gi noe til kirken 🙂

    22. Virkelig bra tiltak av deg!
      Frelserarmeen deler jo ut julegaver hvert år til de som ikke har så mye. Der kan man gi gaven innpakket hvis du vil, så skrive hvilken aldersgruppe den passer til!
      Ulike sykehus, barnehjem, (de som bor på gaten kanskje?)
      Jeg går på en skole hvor vi er hovedsponsorer til en skole nede i Nairobi, Mathareslummen. Vi samler inn penger, klær og leker, som vi sender ned til skolen. Hvis ikke det hadde vært for vår skole, hadde ikke de 400 barna fått en skole å gå på, med 1 varmt måltid, læring og lek. For 2 uker siden var to av elevene fra min skole nede og besøkte skolen som vi støtter. Vi hadde da med oss bøker, klær o.l til både skolen og de som bodde i slummen. Vi delte også ut fotballdrakter og fotballsko. De var helt i ekstase.
      Stå på videre Sophie-Elise! 🙂

    23. Åh, gi til fattighuset i Oslo 🙂 når julen nærmer seg kan man levere inn ferdig innpakkede julegaver der og så må man feste en lapp utenpå pakken der man eksempelvis skriver: jente 4-10 år 🙂

    24. Så flott Sophie! Du er flink til å hjelpe andre, blir rørt av deg! Jeg vil gjøre det samme selv når jeg blir eldre. Har tenkt til å reise rundt i verden og oppleve andre mennesker og kulturer, og møte de som ikke har det så bra slik at jeg får en sjanse til å hjelpe dem!
      Jeg klarer rett og slett ikke tanken på at jeg sitter her hjemme og har det bra, mens mange dyr og mennesker har det vondt, og jorda vår ødelegges. Så du er et godt forbilde! Stå på! 😀

    25. Åå du er så omtenksom å snill, hadde bare alle tenkt som deg! Den kommentaren oppe her om at du gråter for oppmerksomhet, syns jeg er virkelig umodent skrevet og respektløst av den personen. Stå på Sophie, du er en virkelig godhjertet person! Du kommer nok til å glede mange barn denne julen, og det er jo bare helt fantastisk bra! 🙂

    26. Mener det skal være mulig å gi gaver til frelsearmeen som de gir til de som trenger det. Men utorlig bra tiltak og oppmunterer andre til samme 🙂

    27. frelsesarmeen lager også julaften for folk som ikke har en plass å gå til selv. de tar også i mot pakker! og setter evig stor pris på hjelp osv.
      Jeg synes dette er et kjempebra initiativ fra din side! Du er så flink til å tenke på “alle” du 🙂 Virkelig!

    28. Jeg leste innlegget ditt, og har et godt forslag til hvor du kan tildele barbiedukkene.
      Vet ikke helt om du har lest på VG om kreftsyke Ylva som tapte kampen mot kreften 06.november , syv år gammel… Faren hennes og faren til en annen med kreft har startet opp en organisasjon kalt sykehusbarn ( http://www.sykehusbarn.no ) som jobber for at barn på sykehus skal få en bedre hverdag som syk. De går hvert år på ahus med julegaver til barna, sammen med juenissen , og dette er gjort på helt eget initativ.
      Håper du kan ta en titt på nettsiden, óg at du leser saken på vg , evt søker på google. Vet at det ville blitt satt stoooor pris på 🙂

    29. Hva synes du espen aarnes hvammen ? Sier veldig mye om hvor umoden han er når ha kaller en jente feit offentlig. Hvis alle hadde vært som han hadde vi forsatt vært i steinalderen. Han er visst imot utvikling, nye måter å forstå ting på, nye oppdagelser.. Det hører jo med!? Han er en sånn person som hadde latterligjort alt som nå har blitt en sannhet.

    30. IKKE rasistisk ment. Men før du gir til innvandre. GI TIL BARNEHJEMMENE. Du kan tenke deg selv. Her er du norsk, du bor på et barnehjem og har bodd der i flere år. Du får aldri julegaver. Bare en liten sjokolade i julestrømpa. Du syns vel mest synd på de? Gi til barnehjemmene sier nå jeg. Det er de som trenger det mest. De og ungene på klinikker som kjemper mot kreft.

    31. Du kan gi det til Røde Kors eller Frelsesarmeen, de har hvert år innsamling av julegaver. De gir de videre til de som virkelig trenger det. Siden Disse organsisasjonene har god kjennskap til hvem som trenger det. De driver jo daglig med utdeling av bla matvarer, så i jula gjør de det samme, bare med julegaver:)
      Utrolig bra det du gjør !

    32. Reis til et sykehus på selveste julaften å del ut til de som må tilbringe julaften der 🙂 kreftavdelingen for barn for eksempel 🙂

    33. Hei hei 🙂
      For en utrolig god tanke! Jeg har jobbet på en barnevernsinstitusjon/barnehjem i Asker. På dette hjemmet bor barn mellom 6 og 12 år, som foreldrene har mistet omsorgsretten til, midlertidig eller permanent.
      Barna som bor der er, som barn flest, sjarmerende og herlige. Men de har likevel blitt utstyrt med en bagasje som gjør dem til noen av de mest vanskeligstilte barna i Oslo kommune.
      På Tangen følges barna opp av utrolig dyktige ansatte, som legger alle forhold til rette for at barna skal ha en trygg og god hverdag.
      Jeg er sikker på at de hadde blitt veldig glade for litt ekstra oppmerksomhet på julaften.
      Hjemmeside:
      http://www.barne-og-familieetaten.oslo.kommune.no/hovedside/tjenestetilbud/bakkehaugen_barnevernsenter/tangen_barneverninstitusjon/kontakt_oss/

    34. Dette gjorde meg utrolig glad! Så bra du gjør dette og setter andre på samme tanke!
      Et forslag er kirkens nødhjelp og røde kors:)

    35. så koselig ide:) jeg ville fåreslå enten barnehjem, sykehus eller en spesiell type barnehjem for barn som er litt vanskelige så familiene ikke kan ta vare på dem. de bor mange sammen i samme hus, med få leker, og stort sett lite å gjøre. er litt usikker på hva det heter :/

    36. Hei Sophie! Jeg ønsker veldig en barbie til min lillesøster. Hvorfor akkurat jeg skal få denne mener jeg er fordi jeg har fått en veldig alvorlig hudsykdom og bruker derfor veeeldig mye penger på dette. Noe som gjør at jeg har veldig dårlig råd. Sykdommen gjorde at jeg mistet 90% av huden min, så den må pleies veldig mye og styrkes. Lillesøsteren min på 10 betyr veldig mye for meg og jeg vet det har vært tungt for henne både at jeg har vært syk og ligget lenge på Rikshospitalet, men også fordi mamma og pappa har måttet bruke mye tid på meg. Jeg tror hun hadde hatt veldig glede av en barbie i og med jeg har masse klær til de, men selve dukke ble dessverre borte når vi flyttet. Synes det er utrolig bra det du gjør! Du kunne jo kanskje sendt noen til barneavdelingen på sykehuset. Det er utrolig fælt å være på sykehuset og kan ikke tenke meg fælt det er å være der på juleaften! Håper du får en fantastisk fin juletid 🙂 og tusen takk for at du skriver en så bra blogg 🙂
      Store juleklemmer fra Ida 🙂

    37. Rødekors hjelper de som ikke har det så bra i juletiden, du kan gi noen dukker til de og noen barnehjem, de trenger det virkelig!
      Det er fantastisk at du velger å hjelpe de som trenger det mest!

    38. Åå, så god du er! Flotte tanker, Sophie! Lykke til med det du gjør! Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt de til sykehusbarn.no, en avdeling for barn som tilbringer mye tid på sykehus, et barnehjem eller et voldsmottak!

    39. [email protected]
      Har en lillesøster på snart 3 år og hun hadde blitt kjempe glad for en dukke tror jeg 😀 Storesøsteren min har 18årsdag nærme jul så da går det en del penger på to gaver til henne :s
      Du kan besøke rødekors eller dra på sykehuse å glede syke barn kanskje? 🙂

    40. Frelsesarmeen tar inn alt, spesiellt leker til jul, så de gir til foreldre som ikke har råd til å kjøpe gaver til barna sine for eksempel! Så dit kan du jo ta turen.

    41. Lol gi bort Barbie? Hva med å gi bort PENGER er det de trenger..de blir ikke mette av en plastikkdukke du har driit masse penge så hvorfor ikke gi det liksom? Har gitt bort flere tusen jeg til fadderbarnet mitt 🙂

    42. Det var en veldig god ide!
      Å gi noen dukker til asylmottak eller barnehjem høres ut som en super ide. Du er virkelig omtenksom!

    43. Hva med å legge dem under juletreet på Universitetsplassen i Oslo, så gir Frelsesarmeen dem til barn som ikke har noen å få gaver av, eller foreldre som ikke har råd til å kjøpe gaver til barna sine? Det er en kjempefin tradisjon vi startet med første året på barneskolen, hvor hver elev hadde med én gave hver, og så dro vi på klassetur for å legge dem der. På den måten får man en liten opplevelse samtidig:) Man bare pakker inn gaven, og så skriver man for eksempel “jente 6-10 år” på kortet! Du kan jo lese er om det her: http://www.frelsesarmeen.no/no/om_frelsesarmeen/nyheter__nasjonalt/Trygt+%C3%A5+gi+i+julegryta.b7C_xdLQ4Y.ips

    44. Åå,er sååå stolt over at du er mitt forbildet! Og jeg så nettopp det innlegget med masse kommentarar om at du burde ikke ta sånne bilder som er på headeren din osv. SKJERP DERE FOLKENS! La hun leva litt, verr ung gjer masse ting, prøve ut andre ting og leva sånn som hu vill! Hun er jo bare 18 år og har heileee framtida framfor seg! Hun possere jo ikke naken eller noe, så det er egentlig INGENTING galt me di bildene..Og forressten Sophie så er du nydelig og ei herlig jente! Synd at jeg bur langt ifra der du bur og kan ikke møte deg…Fortsett å blogg å lev livet og gjer sånn som du vill!♥♥

    45. Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått 2 barbiedokker, mamma sliter med store økonomiske problemer for tiden å jeg har aldri penger å får ikke penger til å gi søstrene mine julegaver eller bursdagsgaver. De 2 er dem som betyr mest i hele verden for meg å får aldri bevist det nok.. Det hadde vært så fantastisk å fått gitt de en gave hvær.

    46. Nemmen så snilt gjort, mennesker som deg får meg til å skjønne at ikke alle bare er.. ja.. du er et så bra menneske, det som er så bra er at akkurat DU har mulighet til å hjelpe til sånn som dette! fordi du vil jo hjelpe, du tenker alltid på andre, mennesker og dyr! og det må være en av de største kvalitetene ved et menneske, å tenke på andre så mye. Alt du gjør for mennesker og dyr er SÅ bra og jeg er så takknemlig for det. Jeg hadde gjort mye det samme om jeg hadde hatt muligheten.(hadde nok ikke turd å dra til japan aleine meeeen hadde nok støttet organisasjoner for dyr som har blitt mishandlet osv, også litt mennesker som sliter med forskjellige ting!) <3<3 stå på

    47. Åå, du er så god Sophie! Håper noen som vikelig fortjener det får dem, noe jeg ikke gjør. Så mange andre som fortjener det myye mer<3 lykke til, fine deg!

    48. Du viser igjen hvor fantastisk du faktisk er!
      Jeg har selv sittet på voldsmottak (husker ikke helt hva det heter..) da jeg var liten sammen med mamma, og synes tanken om å kanskje gi noe til de ville vært bra! Jula har aldri vært noe jeg gleder meg til, egentlig.. Med en mor som er alkoholiker og pillemisbruker var det ikke mye å se frem til.. Bor i fosterhjem nå da, men kjenner fortsatt etter 7 år at jul ikke er noe for meg!
      Uansett, de ungene som sitter på voldsmottak, barnehjem og asylmottak har ofte opplevd mye dritt. Så det som er en selvfølge for mange unger å få på juleaften kan være en utrolig glede for mange unger der ute! Stå på, Sopfie! Du er en av de som gjør alt så mye bedre

    49. Så fantastisk av deg! Å få en barbie av en barbie hihi ! <3 Nei, men helt seriøst; Dette er kjempe bra gjort av deg, respekt ! <3

    50. Skjønner ikke at personen over her kan kommentere “*crying for attention*” på et innlegg som dette. Det er jo det tvert motsatte. Et kjempefint tiltak, Sophie, du er god! Jeg vil foreslå asylmottak, det virker som er færre som tenker på dem rundt juletider enn det er folk som tenker på sykehusbarn.
      Uansett hva du gjør, er det iallefall en veldig fin gjerning!

    51. åå du er så herlig! irriterende at alle de menneskene tenker på deg som en dum blondie, når det bare er det de ser på det ytre! du har jo et hjerte av gull! fikk et helt annet synspunkt på deg nå, du er best <3 elsker bloggen din

    52. Så flott initiativ du tar ! Håper flere kaster seg på bølgen og at dette blir en juletrend. Har jobbet på asylmottak og opplevde der at barn går i klær som er alt for små, bruker bodyer som genser osv. Det var for meg som mor hjerteknusende, men møtte og mennesker som pakket inn gaver til barn og merket gavene med den aldersgruppen og kjønnet gaven ville passet til. Det ble en stor glede på asylmottaket for disse barna. Slik giver glede er sjelden, men er så utrolig viktig for de som har lite eller har gjennomgått store utfordringer.
      Jeg håper at du hvertfall gir noe til asylmottaks barn, de er så skjøre og “utstøtte” her i Norge. Du har en stor makt til å påvirke oss leserne, og den kan du bruke på mange måter og oppfordre mennesker til å gi “left-overs” av leker, og klær til asylmottak, spesielt nå i vintertiden hvor mange barn faktisk går å fryser eller går i klær i feil str for å holde varmen.
      lykke til videre

    53. ASYLMOTTAK synes jeg er det beste forslaget. Har du sett dokumentaren “De Andre”? Den finner du på nrk sin nettside. Veldig sterk og informerende. Tror det kan være en god idè å se den før du bestemmer deg 🙂

    54. Min datter mistet sin mormor (min kjære mamma<3) i vår og det hadde vært fint for henne å få en ekstra oppmerksomhet da julehøytiden kommer til å bli litt tung i år!
      Ellers ser jeg at du har fått inn mange gode tips her:) Det blir fint for de barna som får nye leker 🙂

    55. Hei,
      Min kusine har skilte foreldre og hun har nesten ingen leker. Er sikker på at hun hadde blitt veldig glad om hun hadde fått en barbie-dukke.
      Hlsen Alida

    56. fattighuset! Jeg gir alltid et par søppelsekker med gaver til dem hvert år. De tar vanligvis mot brukte ting, men i julen tar de kun mot nye. Det er fordi de barna som mottar ting derfra skal få noe nytt denne ene gangen i året

    57. Hva med å gjøre noe bra for kreftsaken som vito.blogg.no?
      Og gjerne oppfordre andre bloggere til å gjøre det samme?
      Hvor fantastisk ville ikke det vert om mange ble med på dette:)))
      <3 ylva <3

    58. Gi til en barneavdeling ved sykehuset nærmest deg! De setter uendelig stor pris på det, siden lekene de har blir utrolig fort slitte da de må steriliseres og vaskes mye slik at barna ikke smitter hverandre! I tillegg til at du gleder små barn som må tilbringe julaften på sykehus <3

    59. Selv liker jeg ikke Baribedukken (fordi den fremstiller at jenter skal være tynne, blonde og høye for å bli sett på som pene. Alle er pen på sin egen måte!), men jeg syns det er fantastisk at du gir vekk gaver 🙂
      Selv vil jeg bare ha en ting til jul: Min lillebror tilbake. Han døde på julaften 2012. Så selv om 2012 ikke var verdens ende for de fleste, så var det det for meg…

    60. Eg kunne trengt to stk til mine små skjønne tvillingsøstre til jula, er blakk student som ikkje har jobb å gå til etter desember (då eg slutta på skulen). Og har heller ikkje mykje penga til julegave no, sida eg bur i bergen og det er veldig dyrt :S Hadde satt stor pris på det! 🙂
      [email protected]

    61. Jeg lurer på hva dine tanker er om folk som er imot pels industrien/pels generelt, men har ingen mening om skinn?

    62. Hei, jeg er en jente på 13 og sliter litt med og finne jule ønsker fordi vært år maser alle i familien min på meg og jule gaver. Men i år tenkte jeg og være godt forbredt men så sliter jeg litt også lurte jeg på hvis du gikk i 9.klasse nå hva du ville ønsket deg da?:) kanskje du kunne laget et innleg om hva fu ønsker deg eller noe lignende:)

    63. Så snill du er 🙂 MEN pass på hvem du gir det bort til, er mange som påstår de har dårlig råd som egentlig ikke har det… ser det mange steder som f.eks hjelp unge mødre sidene osv på face mange der melker alt for hva det er verdt. Ta heller barnehjem osv ikke privat personer, skal du gi til privatpersoner så sjekk skatteregistergreia først og søk de opp 🙂
      Grugleder meg til jul men det er mest pga jah jeg er voksen, jeg er mamma :p jeg skal styre alt… gruer meg til å handle julegaver gruer meg til alt styret folk som tråkker hverandre ned på shopping, gruer meg til utålmodige barn osv :p men gleder meg til roen har senka seg og barna skal åpne pakkene 🙂 først da kan man slappe av 🙂 eller når julepapiret er rydda vekk og lekene montert :p og maten rydda vekk :p

    64. Wow. Utrolig snill og omtenksom du er. Syns virkelig du skal gi de til ett krisesenter for kvinner med barn. De har det ikke så greit og trenger all omtanken dem kan få. Og asylmottak var ikke dårlig heller. Det er mange små barn som kommer fra plasser der de ikke hadde noen ting.
      Fint at du vill glede folk. Du er så ufattelig snill. Tror faktisk det er min første kommentar her, men har fulgt deg i 2-3 år nå 🙂 stå på.

    65. Eg sjøl gjorde dette med min skule for nåken år siden, og det var heilt fantastisk. Vi ga leiker til eit asylmotak i komunen vår, og ungene der elsket det virkelig. Man såg på dei at detta va nåke dei satte stor pris på. Flott at du gjer detta!! Som du skriver er det så lett å glømme at våre egne mennesker, altså dei i våras land ikkje har det så bra. Det er en god sak, og eg oppmuntrer alle som kan til å gjere detta 🙂

    66. Kjære Sophie, du er fantastisk. Dette er bare ett av de mange bevisene for at du er omtenksom, reflektert og godhjertet. Etter det jeg har lest av kommentarer på dette innlegget, er det ikke bare jeg som tenker dette om deg. Julen handler jo om å gi til andre man er glad i, og de som kanskje ikke har det like godt som mange andre. Selv har jeg skilte foreldre og julen har ikke vært det samme siden, men jeg finner så mye (og bedre!) glede av å gi til andre enn å fokusere på hva jeg får selv. Denne julen er min økonomiske tilstand spesielt bra, så jeg håper du kan skrive et innlegg om hvor du velger å sende disse gavene, og eventuelt tips til organisasjoner som tar imot dette. 🙂 Stå på!

    67. Frelsesarmeen! Tenk på alle rusmissbrukere som ikke har råd til julegaver til barna sine, og som kanskje ikke får se barna sine så ofte, hvor mye det hadde betydd å ha en gave til barnet sitt!

    68. Kanskje gått innom barneavdeligen på sykehuset? Er sikkert en del barn som desverre må feire julaften i sykehussengen, og hva er vel ikke bedre enn å glede et barnehjerte? 🙂

    69. Jeg foreslår du gir noen til Frelsesarmeen, har selv vært medlem i frelsesarmeen siden jeg var liten og vet at de har et utrolig bra opplegg når det kommer til julegaver til barn og familier som sliter økonomisk.

    70. Jeg reiser bort i juletider og skal ta med en del ting til en landsby jeg skal besøke, men ønsker ikke og skrive hvor.
      Hvis du ønsker kan jeg sende med noen barbiedukker fra deg som blogger, jeg leverte noen dukker der ifjor fra da jeg var mindre, og jentene der elsket det.
      du kan sende meg en E-mail, eller jeg kan sende deg en email, så kan jeg fortelle deg mer, jeg ønsker ikke og legge det ut på bloggen din her… !

    71. Selv har jeg 2 foreldre som begge har mistet jobben + at mamma blir kastet ut av huset vi bor i pga at det er ett næringsbygg.
      Men jeg synes du burde gi dukkene til ett barnesykehus, fretex eller redd barna! du gjør noe utrolig bra for andre som ikke er like heldige som andre!

    72. Sinnsykt bra tenkt!
      Jeg vet om et krisesenter. Og de er veldig veldig glade i å få gaver. Det er mange som må flykte fra delere av familien sin, mest på grunn av vold. Da blir julekvelden og romjula – som skal være familie og kos til et stort savn og svik. Noen trenger de lyspunktene, fordi de står helt uskyldige oppe i situasjonen.

    73. wow! jeg sier bare wow! Det her er virkelig en nyydelig handling av deg Sophie. Jeg fikk faktisk gåsehud når jeg leste innlegget. Du er et fantastisk menneske som gjør detet! Jeg føler du en av veldig få som har masse selv, men fortsatt gir til andre. Bare tenk på den følelsen du kommer til å få, når du ser alle de glade fjesene! Jeg synes egentlig ikke det er best å få gaver, men å gi, fordi en kan se hvor mye andre setter pris på hva DU gjør <3 Stå på, Sophie, love uu

    74. Wow! Det er kjempe bra at du tar intiativ til dette. Det vil nok glede mange. Jeg er fast leser men ikke ofte jeg kommenterer. Vil bare si stå på Sophie! Elsker bloggen din 🙂

    75. Så god tanke av deg. Et forslag er å gi de til en barneavdeling på et sykehus. lekene der er ikke alltid oppdaterte, og tenkt så kjedelig for de barna som må feire jul på sykehuset, eller forsåvidt de som nesten bor der til vanlig..Jeg tenker vertfall selv å gi bort lekene som sønnen min vokser fra til et sykehus.
      Et annet forslag er fattighuset i Oslo hvor de som ikke har råd til å kjøpe julegaver til sine barn/barnebarn osv kan komme å hente ting og leker og gi bort i julegave. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg lett gitt et bidrag selv 🙂

    76. Dette var veldig fint gjort av deg, er nok mange som blir utrolig glad for dette. Husker hvor fine jeg syntes barbiedukker var. Jeg syntes barnehjem/institusjoner eller krisehjem(hvis det er mulig å gi til dem) er en fin tanke 🙂

    77. Sophie elise du vet ikke å fantastisk du er! Alt du skriver rører meg alltid, til og med når du skriver om ting som er “dum” som folk sier! Du vet ikke å såra jeg blir når folk kaller deg for bimbo og dum, bare på grunn av du liker å klæ deg kort og bruker mye penger på
      Utsendet! Du er virkelig the change in this world, du gir blaffen i hva folk mener og fortsetter å kjemper
      For andre! Hver dag når noen kaller meg for bimbo , på grunn av heg er akkurat som
      Deg! Jeg liker å se bra ut, ha på meg høye hæler og bare gi faen i alle som ser ned på meg, men jeg klarer det ikke! Jeg prøver hardt, men for hver gang noen slengerdritt, så blir jeg kvitt ting! To dager sider ble jeg kvitt med høye hæler bare på grunn av en lærer sa dette er ikke et strippehus.. Jeg lo foran han , men det sårte inni meg! Og derfor elsker jeg bloggen din, på grunn av du er så
      Sterk! Du kjemper, gir ikke opp! Og det gir meg håp, at en dag kan jeg gå ut med høye hæler og en magetopp, uten at noen kan dømme meg! På grunn av deg! Da du skreiv det innlegget om at grunnen du endrer deg selv er på grunn av du vil forandre deg på grunn av du ikke føler deg fin nokk, så rant en tåre! Endelig vet jeg at en smart og fantastisk jente som deg føler det samme som meg, at jeg ikke er dum som de fleste tror… Jeg har farget håret mitt blondt, brun, svart og fortsatt blir jeg aldri fornøyd, men jeg vet at en dag vil jeg bli fornøyd på grunn av deg

    78. Jeg ville gjerne gitt en barbiedukke til min kjære søster på 4 år. Vi har samme mamma, men jeg får ikke sett henne så ofte fordi jeg sliter med sosial angst og anoreksi m.m. Jeg vil gjøre hennes Jul spesiell, der jeg er med, tør å være meg selv og sprer glede til henne. Hun er veldig glad i meg, og jeg er også veldig glad i henne. Hun er ei fantastisk jente som fortjener det beste her i verden. Jeg vil ikke at skal ende opp som meg. At hun skal ha et bra liv, er veldig viktig for meg.
      Du har et så stor hjerte for alle, Sophie. Jeg beundrer din kjærlighet for både mennesker og dyr. Helt fantastisk.
      Jeg kjemper.
      Hilsen Kristine.

    79. Jeg synes du er så fantastisk! Du tenker på andre og vil gjøre dagen til andre spesiell! Det er ikke alle som har det talentet? Alt arbeid du gjör for dyr også, det er utrolig! Jeg er skikkelig stolt av deg! Et sted du kunne gi en barbiedukke er f. eks. SOS barnelandsbyer. De gjør en fantastisk jobb på å prøve å redde barn! Jeg bare elsker deg, du er et fint forbilde! Jeg hadde en vveldig vanskelig tid i fjor på skolen, jeg ble mobbet, men jeg begynte å lese bloggen din, og da fikk jeg energi til å gå på skolen og ikke ta så mye dritt til meg. Hver gang jeg leser kommentarene dine blir jeg så sur av folk som skriver noe om f. eks. utseende ditt! Jeg har bare lyst til å komme og klemme deg og si at du er nydelig! Stå på! Ingen trenger å få stygge kommentarer! Du er spesiell! Husk det!
      <3 Elsker deg!!!!!

    80. Du er bare så god og snill 🙂 Tror asylmottaket er en god idè, er nok barn der som aldri har sett en barbiedukke i sitt hele liv 🙂

    81. Jeg ønsker meg en barbiedukke som jeg kan gi bort i julegave til søskenbarnekteskap mitt som er 7 år og elsker barbie. Er 18 år nå så må kjøpe en stor del av gavene selv nå. Så går jeg på folkehøyskole som vil si at jeg har det ikke helt topp økonomisk for øyeblikket.
      Kanskje barnehjem eller noe lignende hadde vært en god ide?
      Synes du er helt fantastisk Sophie som gjør slike ting for andre, finnes ikke mange slike personer 😉
      [email protected]

    82. så utrolig søt av deg 🙂 En god ide er å gå til et sykehus og gå til barnavdelingen, gi gavene til barn som har kreft eller en annen sykdom!!! 😉

    83. Barne avdelinger på Sykehus trenger alltid noe nytt 🙂 hvis ikke er det jo stiftelsen som far til Ylva har laget som heter sykehusbarn:-)

    84. Jeg er leder for aksjonen “Aksjon Siteki” på skolen vår, hvor vi samler inn penger til en barnehage i barnebyen Siteki. Dette gjør vi i samarbeid med SOS-Barnebyer, og vi har samlet inn rekordmange penger. Etter jul skal vi ned til Siteki, Swaziland og overlevere pengene, samt eventuelle gaver vi skulle få inn. Jeg er sikker på at barna i barnehagen hadde blitt utrolig glade for barbiedukkene!

    85. Vet at frelsesarmen alltid har bruk for nye ting, blandt annet fordi det går foreldre/besteforeldre dit som ikke har så god råd – mulig de vil overraske barn/barnebarn med en dukke til jul!
      Så utrolig hyggelig gjort av deg, du er viirkelig et bra forbilde for mange

    86. Blir imponert. Dette viser hvor mye du faktisk bryr deg og tenker på andre mennesker rundt.
      Det er kanskje mange som kritiser ulike ting du gjør, men du bare hever deg over det og fortsetter videre med det du liker å gjøre. Dette viser at du faktisk er et godt forbildet for andre.
      Kreftsyke barn kan være bra å gi til. Jeg har selv en kusine som har kreft og bare er 5 år og det er så viktig å oppmuntre i harde tider. de kjemper hver eneste dag for livet og små oppmuntringer kan være viktig og hjelper veldig. Jeg vil gjerne ha en barbie dukke jeg kan gi til min kusine, for jeg vet hvor mye hun setter pris på det, vi i familien har ikke den beste økonomien og er derfor ikke så ofte vi får gitt ting til jul til hverandre. stå på videre.

    87. Eg øsnker en barbiedukke som eg kan gi til lillesøsteren min , siden vi er 6 søsken blir de veldig mye penger og bruke på julegaver , hehe :))
      Ellers er de og gi barbiedukkene til barn på sykehus en god ide:)

    88. Jeg skjønte det ikke helt…var det noen som gav deg barbiedukker sånn at du kunne gi de videre, eller bestilte du barbiedukker selv til å gi bort? Etter alle beundrende kommentarene om hvor snill du er(noe jeg ikke tviler et sekund på at du er), så synes jeg det var litt rart at du fikk æren for det, og ikke selskapet du fikk dukkene fra(for jeg regner med de gav deg barbiedukkene for å gi dem videre)? Tror de fleste ville gjort det samme, mener det ikke slemt mot deg, men hadde blitt litt mer imponert om du hadde gjort dette utav din egen lommebok. Bare en tanke: Jeg leste du sluttet med restylane nå, men det hadde vært spennende å se hvor mye pengene kunne kjøpt og gitt til et godt formål. Når det gjelder meg selv hadde jeg gitt mer enn jeg gjør om jeg hadde kunnet. Håper dette gir en liten tankevekker for deg, det er fint at du tar deg tid til å gi bort barbiedukkene uansett 🙂

    89. Du kan jo gi de til et barnesykehus eller noen små kreftpasienter!:) du har virkelig er godt hjerte som vil gjøre det for dem:):)

    90. Sykehusbarn! Ikke alt trenger å gå til asylsøkere heller. Det finnes faktisk norske barn også som ikke har det så bra.

    91. Super søt ide 🙂
      Uansett hvem du sender de til kommer de til å bli så fornøyd. En god plass kan være barn på sykehus. Kanskje noen unger med kreft.
      Stå på videre sophie :* du er best <3

    92. Min kjære samboer har 4 søte nieser, to av de er midt i den værste barbie alderen, så hadde vært perfekt å kunne gledet de med en barbie hver. Vi ser de så sjelden da vi bor i Bergen og de i Trøndelag, så hadde vært perfekt med en ekstra oppmerksomhet i tillegg til julegavene deres.
      Foreslår at du gir de resterende barbie dukkene til barneavdelingen på et sykehus
      [email protected]

    93. Hei! Pappa skal dra til Afrika snart der søstera mi på 5 år er! Jeg vil gjerne gi henne noe fint til jul men vet ikke akkurat hva jeg skal gi henne! Hun vil bli kjempe glad for en dukke, og hvertfall hvis jeg sier at den er fra Norge. Jeg skl ikke stå å late som jeg er den md mest problemer, mn hun ville virkelig likt dt
      [email protected]

    94. hei jeg vile gjærne fått noen som jeg kunne gi til min 4 år gamle søster, jeg skal møte henne nå før jul etter 23 månter uten å hvite hvor hun er osv.

    95. Krisesenter. Der har ofte mødre/foreldrene mye annet å tenke på, så jeg vet nok at barna ville satt pris på det om de tilbringer juleaften på krisesenteret 🙂

    96. Heei! mamma jobber på et krisesenter der det kommer mange jenter i alle aldre, jenter som har blitt funnet på gaten i oslo, rømt fra familien, rømt fra far med mor, søkt hjelp osv.. ofte barn! de kunne kanskje trenge en dukke! 🙂
      [email protected]

    97. en god vennine av meg (1.klasse) er kjempe glad i barbie!! men jeg har lite penger, og kan ikke kjøpe til alle faste, kanskje en dukke kan bli presang? ☺️ det hadde vært koselig 💕
      [email protected]

    98. En barbie til fadderbarnet mitt hadde vært kos 🙂 Jeg har ikke penger til julegaver i år, men til henne må jeg prøve å finne noe 🙂

    99. Om jeg hadde vunnet hadde jeg gitt en barbie i julegave til lillesøsteren min, fordi hun har vært kjempe flink i flere måneder hvor pappaen hennes (stefaren min) har vært bortreist.
      [email protected]

    100. Å gitt noen til kreftsyke barn som kjemper for å overleve hadde vært en fin ting, å fått en oppmuntring fra deg så de kommer inn på litt andre tanker og kan glede seg over å ha fått en barbie 🙂 er virkelig en fin ting du gjør Sophie, du er utrolig snill og god som vil glede andre 🙂 hadde også blitt veldig glad om jeg også fikk en barbie som jeg kan gi lillesøsteren min på snart 4 år til jul, da der er en barbie hun så veldig gjerne ønsker seg. Å jeg desverre ikke har råd til å gi henne det hun ønsker seg, hadde vært så godt å kunne gitt henne noe hun ønsker seg! Det hadde også gjort meg så glad 🙂
      Du er en helt sophie, som gjør så masse bra for å hjelpe og glede andre 🙂

    101. Hei!
      Så flott at du gir julegaver til de som trenger det, har ikke vært i samme situasjon, men kjenner noen, og forstår hvor utrolig vanskelig julen kan være når penger ikke er i store kvanta.
      Vet at Kirkens Bymisjon i Tromsø flere år arrangerer jul på noe som vi kaller Rødbanken, hvor både ensomme og de med litt dårlig råd kan få feiret ordentlig! De har opplegg for å gi julegaver, tror jeg, og jeg er sikker på at noen jenter ville elsket disse barbiedukkene!

    102. Mail: [email protected]
      Hei! Jeg har ei lillesøster som er 2 år, og hun elsker dukker! Men hun har ingen små barbie, og jeg tenkte
      jeg skulle kjøpe det, men så får jeg nesten ingen penger i
      Måneden…

    103. Hei, jeg kjenner en liten jente på 5 år som bor i Polen med moren sin, faren bor her i Norge. De har veldig, veldig dårlig økonomi. Snart skal moren og hun lille jenta flytte til norge med faren til jenta. Jenta har ikke så veldig mye leker eller noe sånt så jeg har veldig lyst til å glede henne med en barbie dukke. Det hadde gjort henne så glad!

    104. For en fin tanke, jeg kunne gjerne tenkt meg og gi to barbiedukker for å glede ine to småsøstre. Jeg vet de elsker barbie men jeg har desverre ikke nok penger i julen til å få råd til å kjøpe det..

    105. jeg vil gjerne ha en som jeg kan gi til kusina mi sin datter på ett år ca 🙂
      har alltid slitt økonomisk.. det er helt jævelig.. men om jeg ikke vinner, skal jeg alltids klare få tak i noe på ett vis.. ellers syns jeg du skal gi det til barn i norge som ikke har det så greit.. <3

    106. Vet at flere frivilligsentraler samler inn julegaver som de gir bort! Også frelsesarmeen osv. Frivilligsentralen i Lillehammer har innsamling uken som kommer:) Utrolig viktig å tenke på de som ikke har det så godt, og spesielt på en tid som jul! Bra gjort av deg:)

    107. Kan ikke fatte at enkelte mener at du skriker etter oppmerksomhet ved å gjøre dette. Så utrolig god du er! Ser det er flere som har foreslått det, men jeg velger også å foreslå sykehusbarn 🙂 Har fulgt reisen til lille Ylva gjennom faren sin facebookprofil, og det skjærer virkelig i hjertet. De har gått gjennom enhver forelder sitt største mareritt, noe også flere andre gjør hver dag – til og med på selveste julaften. Så å glede disse alvorlig syke barna ville nok vært fantastisk. Tenk at du gleder jo ikke bare dem, men også foreldrene som får se gleden i øyene til barna sine når de åpner gaven 🙂
      Ellers vil jeg bare si at du er et fantastisk menneske, Sophie. Jeg har fulgt deg lenge, og kan ikke annet enn å riste på hodet av folk som dømmer deg pga. utseende. Du har virkelig mye mer mellom ørene enn det mange tror!

    108. Hei!
      Jeg er fra fra Nordberg i Oslo.
      La oss si det slik at 90 % av de som er fra Nordberg er fra det vi kan kalle en godt møblert hjem. Nordberg er et fantanstisk sted med marka i gangavstand og fantastiske villlaer så langt øyet kan se.
      Hvor vil jeg, med barbiene dine? Jeg jobbet på SFO de første årene etter vgs, og opplevde baksidene ved Nordberg, nemlig Kringsjå studentby. Kan du se for deg en barneskole med barn fra “overmøblerte hjem” og barn fra studentbyen?
      Jeg har forlengst sluttet og jobbe for SFO. Men fremdeles husker jeg at vi fikk beskjed om å ikke prate om julegaver fordi den økonomiske forskjellen mellom barna var så forskjellige.
      Gi meg noen av barbiene og jeg skal gi de fantiske barna noe å snakke om etter juleferien <3
      Ingrid

    109. Anbefaler å gi dukkene til Frelsesarmeen! De deler det ut til barn og familier i nød som trenger en ekstra oppuntring på julaften. Jeg har levert gamle leker ++ dit i ale år.
      I tillegg er det en veldig god ide og gi til asylmottak! Barna som blir tvingt til å bo der av ufri vilje pga foreldrene har det ikke alltid så greit. Mamma har jobbet på ett i mange år, og også dit har jeg gitt gamle leker og utstyr og det har blitt satt SÅ stor pris på av barna som ellers sitter å gjør ingenting mens de venter på å få behandlet saken sin. Selv om mange er uenige med foreldrenes valg om å dra hit, må vi huske på at barna er helt uskyldige, og de fortjener å ha det bra.

    110. Du er fantastisk, stå på! Du lever virkelig opp til be the change!
      Selv har jeg en lillesøster på 10, med down syndrom. Hun betyr alt for meg og jeg elsker henne sykt høyt! Hun elsker barbie, det er det beste hun vet….. siden jeg bare er 12 har jeg ikke så mye penger, og det hadde vært fantastisk og kunne gitt henne litt ekstra oppmerksomhet nå i jula! Hun er verdens beste og jeg elsker henne superhøyt! Vi er 6 søsken så da går det en del penger på julegaver. Hun fortjener berre det beste og jeg gruer meg virkelig til hun blir eldre, fordi barn med Downs blir ofte mobbet. Jeg har en lillesøster til, på 2 år som tar masse oppmerksomhet så jeg vul gjerne glede søsteren min som betyr mest♥♥♥♥♥ elsker henne!

    111. Kjære søte, snille Sophie Elise. Du må ikke finne på å gi barbie dukkene til et asylmottak. Jeg og familien min har prøvd flere ganger å gi leker, klær, barnevogner, ja alt mulig egentlig. Men de blir sure og vil ikke ta det imot. Gi det til noen som virkelig trenger det og setter pris på det istedenfor. Frelsesarmeen, eller det hjemmet i Oslo hvor de tar inn alt mulig og pakker det inn og gir til hjemløse er et mye bedre alternativ. Følg hjertet ditt, du er så søt som tenker så mye på andre <3

    112. ville gitt dukkene til fattighuset i oslo, eller andre steder som har slikt. alt du må gjøre er å pakke inn å skrive på pakken jente/gutt også alder. det er mange som sender gaver til fattighuset istede for å gi julegaver til alle voksne i familien! utfordrer deg til å oppfordre flere til å gjøre det samme 🙂 gi barna julegave og send julegave til fattighuset til barna der istede for og gi ting til voksne som har alt! 🙂

    113. Jeg vil hadde blitt veldig glad, hvis jeg hadde fått ett par. Da ville jeg reis til sykehuset og gledet kreftsyke barn. Etter Ylva’s død, har ting kommet litt mer i perspektiv og jeg ønsker å glede andre kreftsyke barn og gi dem glede og vite at det er flere enn familien deres som tenker på dem.
      [email protected]

    114. Jeg vet jeg er 18 år og burde ha jobb, jeg har søkt forferdelig mange steder og prøvd hardt, og irriterer meg over at jeg ikke får noe, jeg skjønner ikke helt hvorfor. Uansett så er grunnen til at jeg ikke har jobb, grunn til at jeg ikke har særlig mye penger, i tillegg til at jeg betaler mamma 2000kr hjemme i mnd til regninger fra lånstipendet mitt. Derfor vil jeg gjerne vunnet 2 dukker som jeg kunne gitt i gave, 1 til min stesøster på 4 og 1 til mitt tantebarn på 4 mnd 🙂

    115. For en fin ide, julen handler om å gi fra seg selv, er du heldig får du tilbake! Julen handler om kjærlighet og glede, og det er akkurat det du gjør ved et slikt formål! Superbra!! Det finnes masse organisasjoner man kan donere til, så her er det vel egentlig bare å velge å vrake, hehe 🙂
      Jeg vil også gjerne vinne en dukke som jeg kan gi til min lillesøster i julegave, hun er en veldig stor barbiefan og er vel en av de som aldri får nok. Men aller helst vil jeg at du skal gi til de som trenger det mer, du er fantastisk Sophie.

    116. Kjempe bra tiltak!
      Syns du kanskje skal gi noen til “sykehusbarn” og kanskje et eller annet barnehjem?
      Men jeg skulle gjerne hatt en jeg og, eller helst to. Hehe.
      Jeg er nemlig student, og mamma. Jeg skal alltids klare å skrape frem nok til gave, men jeg vet så godt at jentungen ville blitt utrolig glad for en barbie, da ho bare har en “fake” fra før som har gått i stykker.
      I tillegg så er jeg tante til ei lita tulle, å jeg har aldri kjøpt bursdag eller julegave til henne, så det hadde vært utrolig morsomt å glede ho med en barbie til jul 🙂
      Jeg er ganske sikker på at det er andre som trenger det mer enn meg, men jeg krysser fingre og tær uansett 🙂

    117. Jeg har selv vært jevnlig på sykehusbesøk fra jeg var 10 år, og VET at de ville ha satt stor pris på om du hadde tatt deg en tur. Når du først er der, ta deg tid til å snakke litt med barna.. Det er ikke mye som skal til for å spre litt glede til barn som har ligget lenge på sykehuset (uansett alder) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg