15 snart 18

 

Jeg holder på å lese en ganske spennende bok akkurat nå, som handler om en jente som er med i en bilulykke og havner på sykehus- når hun våkner dagen etter på sykehuset tror hun plutselig at det er tre år tilbake i tid, og hun husker ingenting fra de tre siste årene. Plutselig er hun gift med en mann hun ikke kjenner, hun har en jobb hun ikke aner hvordan hun skal gjøre, hun føler aldri hun har vært i sin egen leilighet, og slik fortsetter det. 

 

Det fikk meg til å tenke – hva om jeg plutselig våknet, og følte at jeg var 15 år igjen? Jeg måtte ha blitt forklart at jeg har fått en veldig kjent blogg, og noen måtte ha lært meg hvordan jeg blogger, tar gode bilder og svarer på mailer. Jeg har hatt flere kjærester mellom da (en av dem var jo til og med 3 år yngre enn meg, om noen hadde forklart meg det ville jeg trodd de tullet), jeg har tatt silikon, operert nesa, tatt restylane.. . En av mine beste venninner, Marte, hadde jeg ikke peiling på hvem var på den tiden, og Amanda var jeg heller ikke god venn med. Hunden min hadde jeg heller ikke. Og hvordan ville jeg ha reagert om noen fortalte meg om FHM? BabeAdventure? At jeg skal til Japan? At jeg er vegetarianer? At jeg er kjæreste med Mathias, som jeg på den tiden tenkte var sååå umoden? Og ikke minst hvordan personligheten min er? Navn som for eksempel Hendrix og Rolf Ørjan ville ha vært helt ukjent også, selv om de nå er ganske “viktig” for meg, haha. Det er uttalige ting jeg måtte ha fått forklart, jeg ville jo også ha mistet hele tiden min på videregående..

 

Var ikke dette litt gøy å tenke over? Så, nå ble jeg spent her! Om nettopp DU våknet opp i morgen og tenkte det var tre år tilbake i tid.. hva har forandret seg siden den gang?


 

Boken jeg snakker om heter “husker dere ikke meg?” av Sophie Kinsella. Leide den på bibloteket for et par uker siden! 


105 kommentarer
    1. Oi, ja livet mitt ville vært ganske så annerledes for 3 år siden. Håper ikke noe sånt skjer, for da hadde jeg ikke visst at to betydningsfulle personer for meg hadde vært død. Filmen “the wow” er ganske lignende. Der er det også ei jente som våkner opp etter en bilulykke og har glemt mye.

    2. Om jeg hadde våknet og trodd at det fortsatt var 2010 tror jeg ikke at jeg hadde klart å gått gjennom det helvete som jeg gikk gjennom da, en gang til.. Kjærlighetssorg på høyt nivå! Lurer på hvordan det hadde vært om jeg skulle oppleve det en gang til. Så mye bra som har skjedd siden da ville jo ikke ha skjedd enda.. Sykt rar tanke!

    3. Haha, så sært! Da ville jeg vært 14. Da hadde jeg forsatt hatt en kjæreste, ville vært omtrent uten venner, ny i bloggverdenen og bare.. .haha nei, jeg vil ikke tilbake!

    4. For 3 år siden gikk jeg i 7 klasse, jeg var upopulær, helt imot drikking/snusing, brydde meg ikke om hvordan jeg så ut. Pen var jeg heller ikke, og hadde flere ganger lurt på om jeg skulle ta selvmord. Jeg ble mobbet på barneskolen, så hadde ganske dårlig selvtilitt! Jeg hadde rødt hår, ingen sminke, blek og stygge klær. Gjorde det også dårlig på skolen!
      Jeg hadde ikke trodd på det idag hvis jeg ble fortalt at jeg nå var en av de “populære” i byen min, hadde over tre store klesskap fylt med klær, at jeg snuser og drikker, har over 5 i snitt på karakterkortet, at jeg får masse oppmerksomhet fra eldre, har god selvtilitt, masse penger, den beste venninnegjengen du kan drømme om og en hel haug av bekjente. Jeg hadde aldri trodd at jeg var en av de mest usjenerte og livlige i klassen, at jeg tørr å si ifra hvis noe er galt. Kunne aldri trodd noe av dette, siden jeg var en helt annen jente på den tiden. Alt har forandret seg – til det positive såklart – men det er så rart å tenke på.. Jeg trodde at jeg alri kom til å ha mange venner, jeg var dritsjenert og usikker!

    5. Oi, da hadde det vært utrolig mye som hadde forandret seg! For tre år siden var jeg jo bare 13, haha…

    6. du har jo ikke forandret deg noe, jo du har nok blitt styggere etter årene
      Ellers så er du like dum og blond som du var for 3 år siden

    7. Hei Sophie!
      Jeg sendte deg en mail for en stund siden på vegne av hårstua ang behandlingen “Pure Brazillian” og spons. Hadde vært supert om du kunne svart snart da det haster litt 🙂 mailen er: [email protected]

    8. liker bloggen din veldig, syntes det er kult og se hvor mye du har utviklet deg, alle oppdrag du har, og en spennende hverdag.Du gjør en goodjobb, vær stolt av deg selv! Har lest boken før og syntes den var veldig bra. får en til og tenke litt og kjenne hvvor mye fint man har, som det er viktig og sette pris på i hverdagen. Ha en fin dag og fortsett med bloggn! virkelig spennende og lese, og ikke bare rosa selv om det kalles en rosa blogg.. Den er så mye mer!! <3

    9. Hvis jeg gikk tilbake 3 år ville jeg ha vært 14 år gammel. Jeg hadde ikke hatt en kjæreste og det hadde da vært helt uvandt for meg, fordi jeg ikke klarte å snakke med gutter på den tiden 😛 Jeg ville hatt en jobb jeg ikke hadde klart i det hele tatt og alt hadde vært helt nytt for meg. Jeg hadde hatt rom oppe i 3 etasje, nå har jeg i kjelleren. Jeg hadde ikke ant hvem mange av vennene mine var, men jeg hadde vært mye nærmere vennene mine på den tiden enn det jeg er nå.. 2. VGS hadde blit veeldig vanskelig for meg med tanke på at jeg kun var 14 år hadde hopt over et par trinn da :p

    10. Å herlighet.. Da hadde jeg vært 19 år gammel og jeg hadde fortsatt bodd hjemme. Faktisk så hadde jeg bare vært dager ifra brystoperasjonen jeg tok for tre år siden, haha!

    11. For tre år siden ville jeg vært 14 år. Jeg hadde nettopp begynt på en ny skole på en helt ny plass. Jeg ble kjent med mange, som jeg i dag ikke er venner med lengre.

    12. For tre å siden bodde jeg og familien i NYC<3 men det hadde blitt veldig rart. Jeg hadde jo trodd jeg fortsatt bodde der og ikke skjønt hvorfor jeg var hjemme i Norge. Jeg ville ikke kunnet slå hjul, araber, flikflak, salto, dobbel, serie osv. Noe jeg gjør hvor dag nå på trening med bestevenninnen min. Hun ville jeg heller ikke vist hvem var. Hadde noen fortalt meg att jeg brakk benet i 2012 hadde jeg ikk trodd dem, hadde noen fortalt meg att jeg besteg Afrikakas høyeste fjell i sommer hadde jeg nektet. Jeg ville syntes vegitarianer var rare, men det er jeg jo selv nå. Ja det hadde vært rart:) du har veldig fin blogg bre også liker jeg att du er dyrevenn eller hva jeg skal si. Jeg håper du får det fint i Japan.

    13. Åh, jeg leste den boka for flere år siden, og jeg husker jeg elsket den! Fikk lyst til å lese den på nytt nå 🙂

    14. det er veldig sprøtt å tenke på! syntes jeg har forandret meg veldig i tankegangen og sånn de siste tre årene. tar det mer med ro og er mer avslappet og mer voksen syntes jeg. haha rart.

    15. Tar gode bilder? Kan du ikke begynne der? Du har så utrolig mange bilder med dårlig kvalitet på bloggen:(

    16. Ja du har forandret deg mye, du ser enda mere plastikk og unaturlig ut. Og du fremstår deg selv som rett å slett dum, og du bruker kroppen din for å komme deg frem her i livet.

    17. å herreguud…. er det mulig å være så nabb?!?! DET ER JO DER HUN FIKK IDEEN FRA. hun leser boken selv nå. omg….. idiot

    18. Åh, jeg elsker bøkene til Sophie Kinsella.
      Om jeg hadde våknet slik måtte noen forklart meg hvordan jeg har blitt mobbet og fått dignosen depresjon. Den jeg var for tre år siden ville nok bare ledd av det.

    19. Tilbake til 2010? Hadde aldri forstått at folk likte meg, at folk rundt i byen visste hvem jeg var. At jeg var flink til å ta bilder, at jeg hadde bra karkaterer. At jeg hadde hatt en tattovering, at jeg hadde begynt å drikke, samt snus/røyk. Att jeg brukte sminke, og var åpent homofil. At jeg hadde våknet med arr etter selvskading. Det hadde vært så sykt rart, jeg som var en stille person med snitt på litt over 3 i karakterer. Det hadde vært rart ja!
      Men hadde nok vært et større sjokk for deg!

    20. Dette fikk meg bare til å tenke på hvor lite jeg har opplevd på 3 år.. haha uff. Men jeg er hvertfall mye gladere nå og ikke så usikker. Jeg har uansett vært heldig som ikke har hatt noen store problemer.
      Anbefaler også Shopholiker bøkene til Sophie Kinsella har lest hele serien 🙂 Den er vedlig morsom
      Også lurer jeg på en ting hvordan uttaler du egenltig navnet ditt? Trodde du har sagt vi IKKE skal si sofie men så høres det ut som det er det nesten alle sier?

    21. Allt ville vært helt annerledes for meg! Brukte ALDRI mascara på den tiden og ja, jeg så ganske klumsete ut på stilen for å si det sånn, blir nesten flau over hvordan jeg så ut for tre år siden… Vell må nåkk leie den boken selv! Skal ha lesing i norsken og da virket denne spennende og lese:-)

    22. Åå, så morsomt å tenke tilbake til 2010.. Mye har jo faktisk skjedd på tre år!
      Da hadde jeg vært 14 år og fremdeles gått på ungdomsskolen. Jeg hadde ikke hatt peiling på hvilken linje jeg skulle gå på videregående, jeg hadde vært nærmest urørt av gutter ettersom jeg var veldig sjenert og nervøs ovenfor dem, og det hadde ofte vært drama i vennegjengen på den tida.
      Helt siden da har jeg blitt mer moden, fått meg venner jeg faktisk aldri krangler med og jeg har fått verdens beste kjæreste. Å ha gått glipp av de tre årene fra 14 til 17 hadde faktisk vært utrolig kjipt, selv om jeg også gikk igjennom mye dumt gjennom de årene!

    23. Er vel ikke “The vow” du leser? 😀
      Sett en film med akkurat samme historie. Altså, “The vow” så fin film!

    24. Hmm, jeg hadde ikke visst hvem bestevenninnen min var i det hele tatt, og kun visst hvem to av de andre bestevennene mine var uten å vite at de var nettop det. Kjæresten min hadde jeg aldri snakket med, og jeg hadde heller ikke kjent eksen min. Jeg hadde vært usikker seksuelt da jeg mistet jomfrudommen for tre år siden (lol) og vært ekstremt deprimert og hatt sosialangst. Samtidig hadde jeg hatt myyye høyere selvtillit og følt meg veldig smart og pen. Men nei, ville aldri trodd jeg var 16 år igjen, glad jeg er 19 og mye mer selvstendig og lykkelig enn for tre år siden 🙂

    25. Tna: Uttaler det “Sofie”, men skriver “Sophie”, så er to forskjellige navn men samtidig ganske likt, hehe. Er enklere når man er i utlandet å hete Sophie fremfor Sofie, så der blir det jo “såofy”. Har dog venninner som til tider kaller meg “sophi”, men de fleste sier Sofie 🙂

    26. Signe: Når jeg har folk til å ta bilder av meg så blir det automatisk litt bedre kvalitet, men er vanskelig å ha gode bilder i hvert eneste innlegg når jeg ikke har privat fotograf.. Selvutløser og speilbilder må jeg nok ty til når jeg er alene. Men skal absolutt ta det til meg og prøve å forbedre det! 🙂

    27. Anonym: Kanskje jeg velger å ikke fortelle det på bloggen og ser om folk legger merke til det? Hehe, hadde kanskje vært litt morsomt å se om folk ser endringen 😀

    28. Kom på barneverns institusjon da jeg var 16 år, hadde ikke sett for meg det når jeg var 15 år at jeg skulle dit.
      Jeg var så deprimert den perioden av livet mitt at jeg ikke brydde meg om noe som helst.
      Da jeg kom på barneverns institusjon så ble alt mye verre.
      Jeg traff ungdommer som ruste seg, og jeg var så deprimert at jeg ikke hadde noe fornuftige tanker, alt jeg ville var å komme meg bort fra livet. Få en slags pause. Så jeg sa jatakk.
      Jeg dro på fester, og jeg lot guttene gjøre som de ville med meg.
      Jeg selgte meg selv i bytte mot narkotika.
      Jeg fikk hjelp til slutt, og kom meg ut av det miljøet.
      Nå som jeg er bedre, ser jeg å hva jeg faktisk har gjort mot meg selv.
      Jeg så det ikke da at jeg faktisk selgte meg selv, men jeg ser det nå.
      Og jeg har slitt med det i ganske lang tid etterpå.
      Jeg følte meg konstant skitten, jeg dusjet flere ganger til daglig fordi jeg følte meg konstant skitten,
      ville ikke dra ut blant folk fordi jeg følte meg skitten.
      Det gikk også rykter om meg at jeg var løs og hore, noe jeg også forsåvidt var.
      Men det de ikke visste var at det var noe som skjedde fordi jeg var så langt nede at jeg ikke brydde meg om noe, selv ikke kroppen min eller verdigheten min!
      Men nå som jeg er kommet opp igjen, så lar jeg ingen gutter herse eller ta på meg!
      Jeg går til psykolog, jeg er 1994 modell, akkurat som deg,
      prøver å tilgi meg selv for alt jeg har gjort.
      Men det er vanskelig, men prøver så godt jeg kan.
      Jeg er redd for at ingen gutt vil elske meg sånn som jeg har holdt på, men
      håper en dag jeg vil treffe en som aksepterer fortiden min..
      Det er rart å tenke på at hvis jeg hadde hvert 15 igjen, jeg hadde aldri sett for meg alt dette…
      Du virker iallefall som ei god jente, og liker deg bare bedre og bedre.
      Synes det er synd å lese alle stygge kommentarer, skjønner ikke at noen har samvittighet til å gjøre det engang!
      Men jeg tenker at det er pga de ikke har det bra selv, de føler seg bedre ved å ødelegge deg.
      Jeg synes du ser kjempe fin ut, både før og etter operasjon, så lenge du føler deg vel med utseende ditt, så er det det som betyr noe!
      Hvis det er personligheten som teller, som de sier, så betyr det ikke noe om man har operert seg eller ikke! 😉

    29. om jeg hadde gått tre år tilbak i tid hadde jeg nettopp flyttet til sande, gått i sjette/syvende klasse og ikke hatt vennene jeg har nå. Mamma og pappa hadde vært sammen og alt hadde vært så sykt annerledes. Er så glad for alt som har skjedd de siste årene!

    30. eg syns kje du har blitt noe penere etter ka du har gjort ,kanskje håret har blitt finere men kje så mye mer og leppene ser fæle ut :p omg grøsser

    31. du er en fantastisk person sophie!<3 både utvendig og innvendig, og det du står for er noe jeg virkelig beundrer, og som inspirerer mange i tillegg til meg selv. klem

    32. du må se flimen the vow! handler masse om det samme, trist å spennende på samme tid

    33. Morsomt! Blitt vegetarianer, funnet ut jeg var lesbisk, møtt min soulmate, blitt kristen, blitt kvitt de negative folkene i livet mitt , blitt tøffere, begynt hos psykolog, ser en framtid:)

    34. Sophie kinsella er en veldig flink forfatter. Det synes iallfall jeg som av og til vil lese lette og gode bøker. Om du ikke har lest de enda burde du absolutt prøve shopoholiker-bøkene! Elsker de!
      Hadde jeg våknet opp som 14-åring nå,og fått fortalt det jeg har opplevd til nå,hadde jeg nok ikke trodd dem.
      Elsker at du viser din filosofiske side og. Digger bloggen din, og jeg ser opp til deg,digger digger digger deg Sophie!

    35. jeg lest nylig samme bok og elsket den 🙂 For tre år siden var jeg 12 år gammel.. så tviler på at noe interessant hadde skjedd, haha

    36. Da ville jeg vært 8 år, og jeg hadde ikke visst at jeg skulle få en stor del av livet mitt, nemlig hamsteren min <3 jeg hadde ikke visst at den mest populære liker meg, eller at en annen også liker meg, okei at 3 liker meg, jeg hadde ikke visst at jeg ville blitt hekta på hester, eller dyr, jeg hadde ikke visst at jeg ville starte med ridning, eller noen av mine tunge dager, eller at en jente skulle ødelegge skolen vår så stort. Så ja..
      Btw : blogg litt om dyr da!!
      Tror det var alt

    37. da ville jeg vært 13 år og må ha gått igjennom døden til broren min og depresjonen som kom etter.. og gjennopplevd tidene som fikk meg til å forstå hvor gode venner og familie jeg har <3

    38. Åh, har sett en film som handler om akkurat det, og den er sååå fin 🙂 The vow heter den, anbefales på det sterkeste 🙂

    39. Du blir jo bare penere og penere, og du er kommet så langt fra da! Husker jeg har følgt med på bloggen siden den begynte å bli litt populær og forskjellen på hva du drev med da og hva du driver med nå er jo kjempe stor! Hverdagen din virker mye mer hektisk og spennende, så det er jo bra. Alle som skriver at du er blitt mer falsk og at du er dum/blond, de kan ikke være noe annet en sjalu, fordi om de leser alt du skriver ser de nå lett at du ikke er dum!! Det at de slenger drit viser bare hvor umoden DE er… uansett hvor mye drit de slenger vet du jo selv at du er kommet veldig langt og har et veldig suksessfult liv til å bare være 18/snart 19. Lykke til videre med japan turen og alt!<3

    40. Du blir bare penere og penere!
      Herregud, å være 15 igjen hadde vært fint. Hadde vært sammen med gutten jeg fortsatt digger, gamle vennegjengen og toppkarakterer. DET hadde vært fint det.

    41. Hvordan gjorde du det med gym osv på skolen etter du hadde tatt silikon i puppene? Fikk du en slags legeerklæring, eller ble det bare til at du fikk vanlig fravær?

    42. Hadde jeg våknet opp om 3 år hadde jeg faktisk glemt 2,5 år av de beste i livet mitt.
      Jeg hadde trodd jeg fremdeles var sammen med en som ble mer og mer kontollfreak, truet med ta livet sitt hele tiden, fly på veninna mi osv og ble vanskeligere og vanskeligere å gå fra mens jeg fremdeles hadde min ekte kjærlighet i bakhodet (som jeg ikke var sammen med i første omgang fordi moren min ikke aksepterte 5 års aldersforskjell før jeg ble litt eldre.)
      Kom meg til slutt ut av det og er på rett veg med rett mann. Jeg er lykkeligere enn noen gang! Jeg har litt uoffesielt bodd fast hos han i et år men nå bor vi sammen i egen leilighet i og jeg gleder meg til tiden fremover mer enn noen gang 🙂 ALT går virkelig på skinner! Forholdet er bedre enn det var en periode og enn noen gang, stabil og relativt god økonomi, lettvind boplass og lappen er sakte men sikkert på tur nedi lomma 😀
      Dette er ikke noe jeg i mine villeste drømmer kunne tenkt meg at bare forsvant :S
      Jeg hadde også mistet 3 års skolegang på vgs på 2 forskjellige linjer, der det 1. var det beste skole året jeg har hatt (sett bort i fra exn som gikk i samme klasse) Begynte på en helt ny plass med mennesker jeg ikke kjente ..likte også veldig få av dem bortsett fra min lille, gale klasse <3
      Og sist men ikke minst er mor-datter forholdet med mamma veldig bra nå! Hun flyttet en time unna men får gjøre det beste utav det 🙂
      Nei.. vil ikke tilbake! På de siste 3 årene har jeg ordnet opp så mye i livet mitt på så mange måter.
      Pluss.. jeg hadde fått panikk og begynt å grine når jeg fant ut jeg plutselig hadde lagt på meg 10-20 kg, haha 😛 Enete tingen jeg ikke er fornøyd med nå, men jeg jobber med saken ;D
      Ehehhe.. lang kommentar! Dette var litt gøy :)Minner meg på hvor glad og lykkelig jeg er nå <3

    43. Hvis jeg hadde gått tre år tilbake i tid ville jeg vært 13 år. Farfaren min ville fortsatt vært her, pappa ville ikke vært uførepensjonist pga angsten og depresjonen sin, og bestevenninnen min ville ikke ha vært i den alvorlige bilulykken hun var i tidligere i år. Jeg vil tilbake.

    44. Åh, det va arti å tænk på. Vess eg hadde gådd 3 år tellbake i ti hadde samboaren nættopp fløtta inn ilamme meg i Narvik, vi hadde bægge vært 18 år og gådd på videregående fortsatt. Og eg hadde hadd mi nydelie rotta ijænn. <3

    45. Ja, det var rart å tenke over for da ville jeg bare vært 10år… men om du har brune eller blå øyne? siden på bildet av deg når du var 15 ser det ut som du har brune øyne, og på det av deg nå som du er 18år ser det ut som du har blå! PS: elsker bloggen din!! <3

    46. herregud så mye som har forandra seg på 3 år! å bare positivt!:D for 3 år siden var jeg 16.. jeg var forelska i en gutt.. ble sammen med han og t.o.m forlovet!! samtidig som at jeg hadde en helt annen fyr i tankene. som bare mine 2 nærmeste venninner visste om.. en fyr jeg møtte på nettet. familien min var helt i mot å møte folk på nett. jeg hadde vært virkelig fiende med hu som nå er bestevenninna mi. aldri hørt om den andre bestevenninna mi.. å jeg hadde IKKE hatt i tankene at jeg virkelig elsker å bake.
      nå er jeg 19. begynt i en jobb jeg trives i. elsker å bake. har få venner, men de vennene jeg har er helt unike. jeg har blitt samboer med “han fyren fra nettet” og de som var mest i mot å møte folk på nettet, gjør mer enn å akseptere. noen av de har t.o.m prøvd det ut selv:p jeg er såå lykkelig nå!:D ikke ta meg tilbake..

    47. Lisbeth: Hun brukte linser før
      Men, Sophie, beklager, men du var finest før.. jeg vet at valget med silikon er tatt da, men ikke bruk exstensions! Det er SÅ finere uten!!!

    48. Hvis jeg hadde våknet opp og trodd det var 3 år siden ville MYE vært endret! Jeg tåler ikke lengere jenta jeg så på som min aller beste vennin, foreldrene mine er skilt nå, jeg har hatt 2 dødsfall i familien, jeg har fått helt nye venner, bynt på ungdomsskolen, lært mye nytt, fått en ny familie siden faren min har giftet seg på nytt med en dame som har ei datter fra før av, jeg ville trodd jeg nettopp hadde flyttet tilbake til hjembyen min, jeg har vært i mange land, bl.a. på språkteise og så utrolig mye mer!

    49. Rart. På akkurat denne tiden i fjord, november, “mistet” jeg min onkel. Han var borte i tre dager før han kom tilrette. Han hadde fått, eller blitt rammet av en lidelse som på engelsk kalles Dissociative fugue, denne lidelsen sletter alt av minner, men det du har tillært deg av kunnskap fortsatt eksisterer. Så hva du hater, når du er født, hvor du bor, hvem du er i famile med, hva du har opplevd i livet osv. vet du inegn tin om. Men ting som å gå, snakke, skrive, kjøre bil, yrke ditt osv. det husker du.
      Tenker bare på hvordan det må være – å ikke huske noe av de tre siste årene sine er kanskje fortvilende og forvirrende, men tenk da på de menneskene som på et tidspunkt i livet får hele livet sitt slettet, du husker ingen ting! De kan kansje prate og vet at de har jobbet som snakker tidliger, men utover det så har de ikke peiling på hvem de er eller har vært. Alle kjenner deg, men du kjenner ingen! Alt må læres på nytt, til og med hva kona og barna dine heter.
      Rart hvor mye minnet eller hukkomelsen betyr for oss…. ?

    50. Kan du ha et innlegg der du forteller tilbake på galne ting du gjorde i ungdomstidene(fest og alkohol, snike seg ut, morsomme veninne og kjæresteminner osv)

    51. Vil jeg ikke tenke på, for det hadde vært helt forferdelig å glemme disse tre årene der jeg har vært gravid og fått en datter som er nå 2 år. Ikke huske vennene mine som jeg har fått nå i ettertid, alle gode minnene med typen og familien. Huff! Er glad jeg har hukommelse!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg