dette er siste gangen

reklamelenker fra nelly og ellos

 

I morges kunne jeg virkelig føle det på hele kroppen. Mandag. Vinter. For første gang på sikkert 6 år, kikket jeg ikke to ganger i speilet før jeg gikk ut døren. Ingen sminke, ingen rettetang eller hollywood-krøller. Ingen høye hæler og ingen lyserosa leppestift. For jeg skulle jo bare gjøre mine vanlige ærender, som (tragisk nok) er eneste grunnen jeg har for å gå ut av huset når jeg er hjemme i harstad. Fikse vippene, ta solarium, hente pakker på posten.

 

Men, jeg står enda ved mitt motto. “Jeg vil heller være overpyntet, enn underpyntet”. Man møter alltid noen man kjenner. Og folk man ikke kjenner. Poenget er, man møter folk. Og såklart møter jeg de typiske jente-jentene som er designet for å gi oss dødelige dårlig selvtilitt. På seg har de jakker til 8000 kr. Rundt halsen har de acneskjerfet, forsiktig brettet slik at merkelappen stikker fram. I veska har de masse selvtilitt. Og jeg har lyst til å snu meg etter dem, rope at “jeg kan, jeg også”. Men istedenfor løper jeg inn på postkontoret og banner for meg selv. Og jeg kaller meg selv rosablogger? Jeg kikker forsiktig ned på mobilen, og ser listen min over avtaler framover. Det står skrevet at jeg skal fikse vipper. Fikse negler. Farge brynene. Restylane. Jeg puster lettet ut. Jeg er kanskje enda litt rosa, likevel.

 

Hehe, der har dere min mandag! Hvordan var deres? ♥ Og hva synes dere om at jeg skriver på en litt annerledes måte? Det er jo slik jeg liker å skrive, litt mer den “spaltestilen” og ikke bare rett fram hva jeg har gjort idag. Håper for all del dere tar selvironien! 


Så, ett par bilder fra min dag så langt. Antrekket var tilpasset vinteren! Jakken er fra nelly HER, og jeg husker faktisk ikke hvor jeg har kjøpt skjerfet. En ting er sikkert, det er ikke acne. 

 

 

Som sagt, skulle jeg fikse vippene! Det gjør jeg alltid hos SpaSpa i harstad, og alle som jobber der er like flinke. Vippe-extensionene de bruker er ikke fra mink, slik som mange andre bruker. Det er syntetisk, så ingen har blitt skadet i produksjonen – hverken folk eller dyr, om dere skulle lure. Vi ble ikke ferdig med påsettingen idag, men det var min feil som hadde satt av for kort tid. I morgen skal jeg dit igjen for å legge på litt ekstra vipper! 


 

Etter at dette var unnagjort hastet jeg meg til solariumet. Angsten om å beholde brunfargen etter tyrkiaferien begynner å komme snikende, kjenner jeg. . 

 

 

I dag var jeg så heldig å ha to pakker ventende på meg, sånn sett er det ganske godt å komme hjem. Jeg hadde bestilt både fra nelly og ellos, og alt kom fram, og som vanlig falt alt i smak. 

Bikini fra nelly HER . Medium overdel (litt for liten, men heller det enn for stor), og xs i underdel. 

Sko fra nelly HER. Normale i størrelsen, og såklart ikke ekte skinn. 

Sko fra nelly HER – disse må være favorittene mine! 

Undertøy fra nelly HER– til dere som spør, jeg kjøper undertøy fra nelly hele tiden og det fungerer veldig fint for meg. Jeg tar 70D i overdel og xs i underdel. Det ligner litt på h&m i størrelsene. 

Genser fra nelly HER  . Denne var sinnsykt god å ha på seg! Elsker når genserne er litt slappe i stoffet, men samtidig har feminine detaljer og viser litt hud. Da kan man både bruke de når man er hjemme og ikke gjør noen ting, eller om man skal pynte seg litt ekstra! 

Denne er det samme greia med. Avslappet, men fine detaljer! HER kan den kjøpes 

 

TIl sist, pakken min fra ellos. Jeg visste ikke at de hadde et utvalg av møbler (til en svært billig penge!), men ble gjort oppmerksom på det for ett par uker siden. Da kikket jeg litt rundt, og fant denne hello kiitty hyllen som jeg falt for! Den kostet 479 kr og kan kjøpes HER. Den er egentlig laget for lekeoppbevaring, men for meg som elsker både rosa og hello kitty passet den perfekt på mitt rom uansett. Den hadde god plass, og jeg gleder meg til å fylle den opp! 

 

 

 

Slik ser jeg ut akkurat nå! Jeg skal bruke kvelden på å svare på mailer, lese kommentarene deres og spise, hehe. Det er godt å være litt i sitt eget selskap noen ganger, selv om jeg savner å være med venninner.. Det er så lenge siden. Heldigvis skal jeg møte Amanda på onsdag, det ser jeg uendelig mye fram til . . ♥

Genseren er fra sheinside.com 

 

 

 

74 kommentarer
    1. Ja, det er morsomt når du skriver på den måten, fortsett gjerne med det:)
      Flotte ting du har kjøpt deg! Fikk sykt lyst på Hello Kitty-hyllen selv, men jeg har virkelig ikke plass noe sted … oh well. Kos deg i kveld 🙂

    2. Du skriver veldig bra, Sophie! Føler vi får bli kjent med deg på en litt annen måte når du skriver som du gjorde i starten av innlegget, og det er veldig positivt. Jeg mener du har fått mer kvalitet på bloggingen din de siste månedene (har fulgt deg i et par år nå), så stå på videre 🙂

    3. Vanligvis gidder jeg ikke å lese mer en to tre linjer før jeg dør av kjedsomhet. Denne gangen leste jeg alt fordi det var skrevet på en bra og interessant måte. Fortsett slik 🙂

    4. hahah, skriv gjerne slik oftere! Skal ærlig innrømme det blir fort ensformig med “ja idag gjorde jeg dut dut dut”

    5. Jeg må arrestere deg litt:Jenter med god selvtilitt trenger ikke drasse rundt på store vesker med x antall stylingprodukter!

    6. Har fulgt bloggen din i over et år nå, og synes du er den mest jordnære og virker som ned snilleste av alle rosabloggerne. Om du ikke er det, så er du ihvertfall sjukt god på å skrive.
      Stå på 🙂

    7. Ja, rakk ned på oss med pjs jakker, polo skjorter og acne skjerf. Beklager, men selv om vi går med merke klær, betyr det ikke at vi har kiloer av selvtillit. Jeg, bruker merkeklær for og passe inn. Altså, jeg elsker merkeklær, men det at jeg må gå med det uansett om klokken er 04:45 eller 16:29 for og passe inn, det er det som er greien. Skolen jeg går på, ja hva kan man si, der blir man sett ned på om man går i en champions joggebukse. Det skal være a&f eller hollister. Dumt? Ja. Selv om vi har klær med et uviktig merke på, så gir ikke det oss selvtillit. Men alt handler om hvilke gjenger man er i. Er man i den gjengen der man får gå med hva man vil uten å bli sett ned på? Eller er man i den gjengen der man må holde hode høyt, lage det ansiktet som sier til alle “se på meg, se på klærne mine, jeg er verdt mer enn deg”. Det er der alt ligger, hvorfor vi ikke gjør noe med det er vår egen feil. Jeg vet det. Men, ikke kom her å si at de jentene med et generelt uviktig merke på vesken sin har selvtillit så det holder. For sannheten er det, at vi føler oss heller aldri bra nok. Bak de tusen kroners klesplaggene er vi som noen frekke, usikre fjortis jenter. Sånn er Norge

    8. Skriv gjerne sånn! Det er mer troverdig, og jeg må innrømme at jeg kjenner til dden type angst du skriver om. Var fint å lese.

    9. du har blitt så mye flinkere til å blogge i det siste! både med tekst og bilder. likte skrivemåten du brukte i dette innlegget! også er du nyyydelig, god im jealous

    10. Du vet at de skoene med leopardmønster du kjøpte for en stund siden er i ekte skinn?… dobbelmoralske rosabloggere på sitt beste.

    11. Jeg lurer på hvordan man kan bli så opptatt av at alt det ytre skal være så “perfekt”? Er det virkelig det som teller? Er det virkelig det man skal bruke tiden man har til rådighet på?
      Jeg håper det finnes et annet syn og en annen forståelse for livet et annet sted på din livsvei..

    12. Jeg likte den måten du skrev på nå, kjente at det va meg som gikk forbi jentene siden det ble skrevet i jeg-form, haha!
      Kan du lage ett inlegg der du legger ut bilder av jakker som ikke er canada goose, woolrich og andre dyre jakker, men jakker som er litt mer rimeligere i pris? også om eventuelt merker som ikke er forferlig dyre..
      Takk for at du leste dette!

    13. Jeg kommenterer ALDRI på blogger! men jeg syntes innlegeet her var såå inspirerenede, hahha! begynn å skriv mer sånn! skikkelig morro 😀

    14. Likte godt at du skrev inlegget på den måte. Er også veldig enig i deg når det kommer til jentene med de dyre jakkene, acne skjer, michael kors vesker og marc jackobs deksler. Det finnes så mange av de og det er mye tøffere å være litt annderledes. Elsker bloggen din, keep it going ;*

    15. Liker når du skriver slik som i dette innlegget, og ikke bare “idag har jeg gjort sånn og sånn”, hehe. Liker bloggen din generelt da, og har vell fulgt deg i et par år nå. Er sjeldent jeg legger fra meg spor på blogger, men må bare få sagt det at du er utrolig nydelig og virker som en herlig person. Liker at du både er litt rosa, men samtidig har egne meninger og litt i topplokket hehe.:)
      Også et litt teit spørsmål, haha, men velger å spørre deg siden du bestiller så mye på nettet.. Bruker vanligvis 70E (er et helvette å finne i butikker, men H&M har det en sjelden gang), så da lurte jeg på om visst jeg ville bestilt fra Nelly om det hadde blitt samme der eller eventuelt litt større/mindre?:) Håper du svarer siden jeg ikke kjenner noen særlig som bestiller på nett, haha:D
      Men fortsett den bra bloggingen din, du er vell egentlig min favoritt blogger, selv om jeg helt ærlig var litt skeptisk helt i starten hehe, og skriv gjerne flere innlegg som dette, elsket det!:D

    16. Vil bare tipse deg om at de har BH-er på Lindex som går helt opp til 80F. De har et eget merke der som heter “ella m” som har helt NYDELIGE bh-er og truser. Er usikker på om akkurat de modellene går opp til F, men 70D har de iallefall 🙂
      Likte forresten måten du skrev på her – og fine innkjøp!

    17. Digget måten du skrev på! Selv liker vi veldig godt å skrive som en fortelling. Blir ofte så kjedelig når man bare ramser opp og opp. Stå på Sophie Elise. Vi digger deg vi 😀

    18. Liker veldig godt at du skriver litt annerledes noen ganger! Men jeg lurer på en ting, har bestilt en del ting på sheinside og lurer på hvor lang tid det kan ta fra de er SENDT fra kina til de er i norge? 🙂 setter stor pris på svar! 😀

    19. Liker du ikke acne? haha nea ikke jeg heller! Digger deg bare til tusen. Hun er så rååå, så råå, dødsrå! Den følelsen der har jeg kjenner jeg til..

    20. hei, jeg bare lurte på om du kunne svare på et spørsmål selv om det ikke passer til nå. jeg blogger li, en får den ikke til å se bra ut, og jeg ser ikke så bra ut på bildene av meg heller… de du ser med en gag. tror du at du kan gi meg noen tips på hvordan jeg kan få bloggen bedre?

    21. Jeg digget måten du skrev på!
      Men du, det er litt vanskelig å se bilde av hvordan tingene dine ser ut, hvertfall bikinien, når du redigerer de i den fargen. Kunne du kanskje redigert de litt lysere sånn at vi hverfall får se innkjøpene litt tydeligere? 🙂

    22. Likte måten du skrev på, du som er veldig reflektert av deg kan virkelig skrive på litt andre måter, uten at det blir sånn at det skinner rett igjennom at man prøver for hardt (Slik som det er når folk egentlig ikke er flink og skrive). Bloggen er over gjennomsnittlig bra for tiden, veldig innholdsrik og variert + at du skriver og ekstremt bra for tiden! 🙂
      Digger deg, du er dødspen!

    23. ååå fint at du kan måle deg med de sykt “trendy” jentene med acne skjerf og jakke til 8000 kr fordi du har dårlig nok selvtillit til å sprøyte deg med restylane i hele trynet ditt og lime masse dritt på øynene. lol as. ja du er vel rosa da. sykt creds det hørtes ut å være rosa. not.

    24. Før så har jeg ikke brydd meg så mye om hva du skriver sånn til hverdags og sånn må jeg ærlig innrømme, men i dag tok jeg meg faktisk tid til det og jeg ser at du har endret måten du skriver på og jeg orket faktisk å lese hele innlegget! Utrolig fin måte å skrive på som gir meg lyst til å lese videre<3

    25. Du er så fin 🙂 Liker måten du skriver på! Det er så typisk at man møter alt og alle man ikke vil møte når man ikke føler seg vel, men de dagene man har gjort en innsats på seg selv så er man liksom helt alene ute, hehe. Irriterende.

    26. er ikke sheinside en butikk som selger ekte pels da? :-O eller kjøper du fra butikker selv om de selger ekte pels? 🙂 Ikke ett frekt spørsmål, jeg bare lurer hehe :))

    27. Synes du skal være stolt av at du gikk ut av huset uten å fikse deg i dag – det hadde ikke jeg turt. Hev deg over de som får deg til å føle deg mindreverdig, for alle er like mye verdt. Man trenger ikke å dolle seg opp for å være fin, ihvertfall ikke du som er så fin fra før <3

    28. OI, leser oppover på kommentarene her at ikke alle tok ironien… men jeg digga det! 🙂 likte at du skrev sånn som dette

    29. Mer spennende å lese når du skrev sånn! Digger ironien din, og at du ikke er så selvhøytidelig 🙂

    30. Jeg synes det er morsomt at du skriver sånn, det er interessant å lese. Så er det så bra at du viser hvor smart og selvironisk du faktisk er. Fortsett sånn! Digger deg!

    31. hvorfor tar nordmen solarium i indertöy?????
      det er jó ingen som ser deg, og de blir vasket ( sto solarium er bedre, ligge solarium sins jeg er litt ekkelt for man kan fó andres sykdommer..)
      uansett, noen informer meg hvorfo dere ikke er helt nakne

    32. jeg liker veldig godt at du skriver sånn som i første del av innlegget ! Gøy med litt personlig innblikk i hva du tenker og opplever. Ellers kan jeg også svare på hvorfor jeg leser bloggen din; du virker smart og reflektert, i motsetning til mange andre bloggere.
      🙂

    33. “Men, jeg står enda ved mitt motto. “Jeg vil heller være overpyntet, enn underpyntet”. Man møter alltid noen man kjenner. Og folk man ikke kjenner. Poenget er, man møter folk. Og såklart møter jeg de typiske jente-jentene som er designet for å gi oss dødelige dårlig selvtilitt. På seg har de jakker til 8000 kr. Rundt halsen har de acneskjerfet, forsiktig brettet slik at merkelappen stikker fram. I veska har de masse selvtilitt. Og jeg har lyst til å snu meg etter dem, rope at “jeg kan, jeg også”. Men istedenfor løper jeg inn på postkontoret og banner for meg selv. Og jeg kaller meg selv rosablogger? Jeg kikker forsiktig ned på mobilen, og ser listen min over avtaler framover. Det står skrevet at jeg skal fikse vipper. Fikse negler. Farge brynene. Restylane. Jeg puster lettet ut. Jeg er kanskje enda litt rosa, likevel.”
      Wow, jeg elsker dette. Du spurte hvorfor folk begynte å lese bloggen din i et innlegg, og nå skal jeg svare. Pleier ikke å kommentere, men håper du leser dette. Jeg begynte å lese den da du var sammen med Marko, du hadde vært ute med Stine-Mari(?) og med Marko. Husker jeg tenkte “wow, denne jenta vil jeg følge med på. Hun er nydelig, men hun ser ut til å ha noe mer ved seg”.
      Her fikk jeg det bevist en gang for alle. Det er det ærligste og fineste avsnittet jeg har lest av alle blogginnlegg jeg noen gang har lest. Jeg tenker sånn hele tiden, redder meg inn ved å tenke “jeg liker å pynte meg jeg og. Jeg kan være dobbelt så fin som deg, hvis jeg bare orker.”
      Det avsnittet er gull verdt, og det er nettopp derfor jeg leser bloggen din. Du er en rosablogger med et hjerte av gull.

    34. må bare spørre? 70D???? du skrev for en stund siden at du brukte 60H i bher, og det skal vel tilvare 70F? bruker du 2 størrelser for små i koppene, eller har du bare ikke så store som du skal ha det til?

    35. Ikke noe farlig å bruke pjps jakke eller acne skjerf , foretrekker merkeklær og god kvalitet istedenfor klærne som du ” anbefaler ” på bloggen din, bare sintetisk varer og dårlig kvalitet . Skjønner ikke din tale mot pels greie, bruker du ikke Restylane, kosmetikk??

    36. Ingen ord kan vel forandre det du føler med deg selv.
      Men jeg har lest bloggen din så lenge jeg har husket.
      Ikke på grunn av hvordan du ser ut, men på grunn av personligheten du ytrer gjennom ordene du skriver.
      Du trenger ikke alt det løshåret, sminken eller merkeklær for å være perfekt. For personligheten din skinner igjennom uansett.

    37. Hei!
      Jeg jobber i en undertøybutikk, og bare måtte kommentere når du skrev du kjøpte 70D i bh. Kan se med et halvt øye at dette er feil størrelse til deg. Vil vedde på at du er en 60 rundt (max. 65), og da må du automatisk opp i cup-størrelse når du går ned i omkrets. Godt mulig at du vet dette fra før, men hvis ikke ville jeg anbefalt deg å gå på en undertøybutikk og blitt målt.
      Håper ikke du tar deg nær av denne kommentaren på noen som helst måtte, var bare ment som et vennlig tips 🙂

    38. Hvorfor i all verden kjøper du ting som etterligner skinn hvis du er i mot naturskinn? Hvis man er i mot noe, burde man ikke bare kjøpe syntetisk fordi det ‘ser’ fint ut, er litt rart at man er i mot noe, men at man fortsatt synes det ser bra ut, og kjøper syntetisk i stedet. Er det ikke? Forstår absolutt ikke tankegangen din.
      Akkurat som å spise ‘vegetardeig’ i stedet for kjøttdeig til tacoen for eksempel, siden man ikke spiser kjøtt, men at man liker smaken av kjøttdeig. Synes ikke at du er et godt eksempel for å stå for det du står for, når du bruker etterlikninger som om det er helt ok. Folk flest ser jo ikke forskjell på ekte eller uekte skinn. Hva står du for egentlig? Hvorfor bruker du etterlikninger hvis du er så i mot det? Synes du det gir gode signaler for det du står for? Synes ikke jeg.

    39. Dette er et meget spesielt innlegg, jeg er nødt å svare på…
      Du rakker åpenbart ned på mennesker som bruker mye penger på eksklusive klær som Acne etc. Selv handler du sikkert klær for tusenvis av kroner i mnd, men istedet for å kjøpe en dyr ting kjøper du en haug av klær og tilbehør fra billige kjeder. For ikke å nevne at du åpenbart har brukt ekstreme mengder med penger på å fikse på utseende ditt. Whats the difference?? Jeeeez……

    40. 70D må da være veldig smått?? jeg har ikke silikon og bruker 80H! mine bryster er mest sannsynlig mindre enn dine..
      MEN tilbake til innlegget, bra skrevet på mange måter. Liker slike innlegg forran idag spiste jeg havregrøt og sov.

    41. Haha, elsket spaltestilen! Men synes likevel at den hadde en litt trist vibe over seg, men det er kanskje fordi jeg selv er litt nedfor haha

    42. Er så vondt og se at du -som virker som en utrolig fantastisk person på mange måter sliter sånn med deg selv. Ser du har bein i nesa på mange punkter der du støtter viktige saker, men hvor blir det av og stå opp for deg selv og ha selvrespekt? Dette gjelder både deg og så utrolig mange unge og voksne mennesker der ute. Vi sammenligner oss selv med andre og finner alltid en grunn til å rakke oss selv lenger ned i gjørma og ha det vondt. Mange gjør det så mye at de bryter sammen av det. Jeg tror at meningen med livet er at man skal finne seg SELV. Stå hundre prosent for det man ER, gjør og sier, innrømme sine feil og være god og snill, tilgi og akseptere og bruke det man har fått. Det er ingen (utenom medfødte psykopater) som er slemme innerst inne. De har bare mistet seg selv i forsøket på og bli bra nok for alle andre. Alle er redde for og være seg selv i tilfelle man ikke er kul nok, pen nok, morsom nok, smart nok… men hvem er folk til å bedømme hva som er rett? Hvis folk ikke liker en, så hva så? De vet rett og slett ikke bedre, og har det nok heller ikke så bra med seg selv, så hvorfor klarer vi ikke ta stygge kommentarer med et smil og heller tenke ‘jaja, jeg er hvertfall glad i meg selv uansett’ for det er jo det det hele er snakk om. Vi er sjefen over vårt eget liv. Bestemmer selv om vi vil være glade eller sure, gråte eller le. Velger man og ta stygge kommentarer til seg så er det de som vinner. Ikke la dem gjøre det! Men ikke prøv og vinne over noen andre heller.. Hva så om de jentene du møter har materialistiake ting for mange tusen når de kanskje ikke er lykkelige innvendig og kanskje har mange fæle tanker om seg selv de og? Husk alle de gode egenskapene DU står ved, og gjør alltid det som gjør deg glad og lykkelig. Ikke la andre styre ditt liv og dine følelser. Vi lever bare som oss selv en gang, så det er om og gjøre og leve det riktig for deg selv og ikke henge seg opp i småting som ikke kommer til å bety noe om dager, uker, måneder eller år! Til slutt får du se hvem og hva som virkelig betyr noe. Hvem som står igjen der til slutt og godtar deg. Men først må du starte med den som er viktigst i ditt liv, og det er deg selv. Uansett. Du er din største fiende, men kan også bli din beste venn! Du virker hvertfall som en flott person. Ingen er perfekte, men vi kan alltid jobbe for og gjøre verden til et bedre sted. Stol på deg selv og du kommer til og få det så utrooolig bra. Hilsen ei jente som ikke kjenner deg, men vil deg alt godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg