dag 6 i Side

reklamelenker fra nelly 

 

Hvordan er alt hjemme i norge? Er det sol og 30 grader? Om ikke, tror jeg faktisk at jeg holder meg her.. Vil ikke hjem til snøen, jeg er ikke klar! Jeg må sikkert bli dratt ut herfra med makt i morgen, for det finnes ikke noen sjangse for at jeg sjekker ut fra dette hotellet frivillig. . Om dere skal til Side må dere nesten love meg å bo på hotel Horus Paradise

 

Det er forresten enda veldig mange av dere som spør hvor jeg opererte nesen, og det gjorde jeg på Teres Colosseum, kirirugen heter Tormod. Fornøyd med kirurgen, ikke så fornøyd med klinikken i forhold til fornebu, hvor jeg opererte puppene. Men det er jo i bunn og grunn kirurgen som teller og hvordan han gjør arbeidet sitt! 


Bikini fra nelly HER

 

 

Vi startet dagen med dårlig humør fra min side, dere vet jo – PMS, haha. Greit å være jente å kunne skylde på det, selv om man egentlig bare er en drittkjerring. Jeg sto opp på feil bein og følte meg som en hvalross (det var iallfall det jeg sa til Mathias da jeg våknet, haha) og var veldig barnslig og teit. Mathias ble borte i en times tid, og jeg fortsatte surkingen min mot han og alle andre. Tror dere ikke jeg fikk dårlig samvittighet da jeg kom opp på rommet, og han hadde kjøpt meg gave for å få meg glad? Snakk om å føle seg som verdens verste person. Fra nå av, null klaging på meg! 

 

Han kjøpte meg også smoothie da vi kom ned til bassenget igjen.. Han er den type gutt som bærer veska, åpner dører og drar ut stolen, men likevel sier ifra om jeg er teit og urettferdig. Ingen tøffel, men veeeeldig romantisk med andre ord. 


 

 

 

 

Nå på kvelden gikk vi til den kinesiske resturanten vi var på igår, og spiste oss så mett at jeg ville trille på magen til byen . .

 

Genser fra nelly HER 

 

 

 

 

. . men vi slapp å trille på magen, vi leide heller en slags elektrisk trehjulssykkel! De har slike på hotellet, og det koster 20 euro å leie i en time. Det var såå gøy, og vi ble nok kveldens blikkfang i Side sentrum, hehe. Fra hotellet brukte vi 5 minutter på å komme oss til sentrum når vi kjørte langs strandpromenaden, som forresten var veldig fin! Angrer litt smått på at vi ikke kjørte tidligere, da hadde vi jo kjørt i solnedgangen.

 

 

“No big deal”-blikket til Mathias, haha! Man ser på bildet at folk står rundt å ser på oss og smiler, hehe.

 

I morgen kommer bussene fra Detur og henter oss klokken 10, og før det skal vi rekke frokosten. Det blir mange timer på gardemoen i morgen før flyet går videre til harstad, så om dere ser meg er det bare å komme bort! Jeg får hele tiden kommentarer fra lesere som har sett meg, men ikke tør helt å faktisk komme bort for å hilse. Det er det bare å gjøre, for all del! Møter kanskje en del av dere på Jay-Z konserten på onsdag? 

 

35 kommentarer
    1. Nydelige bilder av ei nydelig jente, as usual! 🙂 Her er det 0-12 grader gjennomsnitlig, ingen snø, men frosten setter seg om morgenen. Nå bor jeg vel og merke på sørlandet så det er nok kaldere hvor du bor. Ønsker dere en god tur hjem! Det blir nok ikke så galt med kulden skal du se, det er jo så godt med veksling 🙂

    2. Skal du være med å gå i fakkeltoget i Oslo den 9. November, for å protestere mot pelsdyroppdrett?:)

    3. hei ! håper du kan svare på dette i din neste ”svar på spørsmålrunden”
      hvor kan jeg kjøpe fine jakker/paskaser med fake pels på hetta og/eller inni selve jakka? en butikk du anbefaler som har noen fine, eller nettbutikker? 🙂 takk for svar! trenger en vinterjakke snat, selvom vinteren ikke har kommet her helt enda:p

    4. Kan ikke du vær så snill ha en exstenstions konkurranse snart?..:( Jeg håper så virklig på å vinne siden jeg trenger langt og fint hår til skoleballet! Jeg har ikke rå til sånt selv..

    5. Jeg møtte deg faktisk på Evenes en dag jeg var på vei til Oslo, men jeg er jo såååå sjenert at jeg selvsakt ikke torte å gå bort til deg å hilse… Nå angrer jeg ikke litt heller.
      Kanskje neste gang;-)

    6. F00 * Demens ved Alzheimers sykdom (G30.-?)
      Alzheimers sykdom er en primær degenerativ hjernesykdom av ukjent etiologi med karakteristiske nevropatologiske og nevrokjemiske kjennetegn. Lidelsen begynner vanligvis snikende og utvikler seg sakte, men jevnt over flere år.
      F00.0 * Demens ved Alzheimers sykdom med tidlig debut (G30.0?)
      Demens ved Alzheimers sykdom med debut før fylte 65 år, med relativt rask forverring og markerte multiple forstyrrelser i høyere kortikale funksjoner.
      Inkl: Alzheimers sykdom, type 2
      presenil demens, Alzheimers type
      primær degenerativ demens av Alzheimers type, presenil debut
      F00.1 * Demens ved Alzheimers sykdom med sen debut (G30.1?)
      Demens ved Alzheimers sykdom med debut etter fylte 65 år, vanligvis sent i 70-årene eller senere, med langsom progresjon og med hukommelsessvikt som viktigste kjennetegn.
      Inkl: Alzheimers sykdom, type 1
      primær degenerativ demens av Alzheimers type, debut etter fylte 65 år
      senil demens, Alzheimers type
      F00.2 * Demens ved Alzheimers sykdom, atypisk eller blandet type (G30.8?) Atypisk demens, Alzheimers type F00.9 * Uspesifisert demens ved Alzheimers sykdom (G30.9?) F01 Vaskulær demens
      Vaskulær demens er en følge av hjerneinfarkt som skyldes karsykdom, herunder hypertensiv karsykdom i hjernen. Infarktene er vanligvis små, men har kumulativ virkning. Tilstanden debuterer vanligvis sent i livet.
      Inkl: arteriosklerotisk demens
      F01.0 Vaskulær demens med akutt debut
      Utvikler seg raskt etter en rekke slag som skyldes trombose, emboli eller blødning i hjernen. I sjeldne tilfeller kan ett enkeltstående større infarkt være årsaken.
      F01.1 Multiinfarktdemens
      Begynner gradvis etter en rekke forbigående iskemiske episoder som fører til en opphopning av infarkter i hjerneparenkymet.
      Inkl: hovedsakelig kortikal demens
      F01.2 Subkortikal vaskulær demens
      Omfatter tilfeller med hypertensjon i sykehistorien og områder med iskemisk ødeleggelse i den dype hvite substansen i hjernens hemisfærer. Hjernebarken er vanligvis intakt, og dette står i motsetning til det kliniske bildet, som kan ligne svært mye på demens ved Alzheimers sykdom.
      F01.3 Blandet kortikal og subkortikal vaskulær demens F01.8 Annen spesifisert vaskulær demens F01.9 Uspesifisert vaskulær demens F02 * Demens ved andre sykdommer klassifisert annet sted
      Tilfeller av demens som skyldes, eller som antas å skyldes, andre årsaker enn Alzheimers sykdom eller karsykdom i hjernen. Demensen kan debutere når som helst i livet, men sjelden i høy alder.
      F02.0 * Demens ved Picks sykdom (G31.0?)
      Progressiv demens med debut midt i livet, kjennetegnet ved tidlige, langsomt progredierende personlighetsforandringer og sosial dysfunksjon, fulgt av svekkelse av intellekt, hukommelse og språkfunksjoner, med apati, eufori og noen ganger ekstrapyramidale fenomener.
      F02.1 * Demens ved Creutzfeldt-Jakobs sykdom (A81.0?)
      Progressiv demens med omfattende nevrologiske tegn, som skyldes spesifikke nevropatologiske forandringer som antas å skyldes overførbart agens. Debuterer vanligvis midtveis eller sent i livet, men kan inntreffe når som helst i voksen alder. Forløpet er subakutt, og fører til døden innen 1-2 år.
      F02.2 * Demens ved Huntingtons sykdom (G10 ?)
      Demens som opptrer som del av en omfattende degenerasjon av hjernen. Lidelsen blir overført ved ett enkeltstående autosomalt dominant gen. Symptomene viser seg typisk først i 30- eller 40 års alder. Progresjonen er langsom, og fører vanligvis til døden innen 10-15 år.
      Inkl: demens ved Chorea Huntington
      F02.3 * Demens ved Parkinsons sykdom (G20 ?)
      Demens som utvikler seg under forløpet av konstatert Parkinsons sykdom. Ingen spesielle kliniske særtrekk er hittil påvist.
      Inkl: demens ved:
      Paralysis agitans
      Parkinsonisme
      F02.4 * Demens ved aids (hiv-infeksjon) [hiv-sykdom](B22.0?)
      Demens som utvikler seg under forløpet av aids, og som ikke lar seg forklare ved noen annen sykdom eller tilstand som forekommer samtidig.
      F02.8 * Demens ved andre spesifiserte sykdommer klassifisert annet sted Demens ved:
      cerebral lipidose (E75.-?)
      epilepsi (G40.-?)
      hepatolentikulær degenerasjon (E83.0?)
      hyperkalsemi (E83.5?)
      hypotyreose, ervervet (E01.-?, E03.-?)
      intoksikasjoner (T4n-T65?)
      systemisk lupus erythematosus(M32.-?)
      multippel sklerose (G35?)
      nevrosyfilis (A52.1?)
      niacinmangel [pellagra](E52?)
      polyarteritis nodosa(M30.0?)
      trypanosomiasis(B56.-?, B57.-?)
      vitamin B12-mangel (E53.8?)
      Wilsons sykdom (E83.0?)
      uremi (N18.5?)
      F03 Annen og uspesifisert demens
      Presenil demens INA
      Presenil psykotisk lidelse INA
      Senil demens INA
      Senil deprimert eller paranoid type
      Senil psykotisk lidelse INA
      Primær degenerativ demens INA
      Ekskl: senil demens med delirium eller akutt forvirringstilstand (F05.1)
      senilitet INA(R54)

    7. Hva syns egentlig kjæresten din om at du legger ut halvnakne bilder? tror ikke han syns det er greit at andre gutter ser på deg;) det hadde i hvertfall ikke andre gutter syntes.

    8. Her i oslo er det ikke snø, men det er jævlig kaldt og frossent. Så snøen har ikke kommet ennå, men det har faen meg kulden. Folk har begynt å ta frem uggsene og canada goosene sine.

    9. Hei. Tenker å gå på hovefestivalen neste sommer. og har noen spørmål, jeg gjerne skulle hatt svar på! 🙂
      1. Hvor bodde du,? vist det var på campen, var det verdens ende eller festivalcampen? Og bodde du i telt eller campingvogn, hva ville du valgt neste gang isåfall (positive/negative sider).
      2. Hadde dere sånn party-telt pass? eller bare satset du på at noen andre ordnet det? Og er det vits?
      3. Hvordan oppbevarte du tingene dine mat, drikke, klær (tenker spesielt på alkohol..) hva gjorde du for at det ikke skulle bli stjelt?

    10. Eldre har økt risiko for avhengighet
      – Vi vet at fra rundt 65-årsalderen skjer nedbrytingen av enkelte medikamenter langsommere, sier overlege Egil Nordlie i Skien.
      Overlege Egil Nordlie ved Borgestadklinikken i Skien mener man må ha klare tiltak for å motvirke risikoen for at flere eldre blir medikamentavhengige.
      Tar lengre tid
      – Det er en lengre nedbrytingshastighet på medikamenter hos eldre, spesielt når det gjelder diazepam/ valium. De kan ha en halveringstid på 100 timer hos eldre, mens den er på 20-50 timer hos dem som er en del yngre.
      Barnedose til Eldre over 80 år og se også på vekt.

    11. Unnskyld at jeg spør, men jeg lurte på når du skal ta ut restylanen og hvorfor?
      TAKK FOR SVAR 🙂

    12. Har vært i side og det er så fint der! Når jeg var i Oba, Tyrkia i sommer prøvde jeg også en sånn som dere kjørte på og jeg syntes at det var helt forferdelig! HAahah, skal også på Jay-z og gleder meg sykt!

    13. Dette er et ganske rart spørsmål, men jeg håper på å få svar! Hvor er den rosa kofferten din fra, og hvilket merke? Hvis du ikke svare her og nå, kan du da ta det med i ukens spørsmål? (Selvom jeg tror du ikke har US :P)
      Hahah, og btw, typen din e driit kjekk!

    14. Neste gang du skal ha nytt design, kan du passe på at man har en “kommentèr”-knapp nederst i innlegget? Det er så irriterende å måtte scrolle opp igjen etter man har lest innlegget, for å kommentere. 🙂

    15. Hei! Jeg vil fåreslå at du ikke redigerer bildene dine så grønne, er ikke så fine farger, ville vært mye bedre med lyse bilder med naturlige farger. Bare ett tips! Bloggen din ville sett mye bedre ut da, lover deg 🙂

    16. Det dere kjørte som du kalte trehjuls sykkel heter Mypat 🙂 Var i side for noen uker siden 😉 Og noen uker føre der igjen også 🙂 Og da kjørte jeg sånn flere ganger 🙂 Det var syykt gøy !! 🙂 <3

    17. hei, om jeg møter deg en gang kan jeg ta bilder med deg da? 🙂 eller er det rart å være fan av deg når jeg er like gammel som deg? Digger deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg