dag 5 i Side

Reklamelenker fra NELLY

 


Nå begynner det sakte, men sikkert å nærme seg hjemreise.. På søndag er vi på flyet hjem igjen, og jeg kjenner ett lite stikk i hjertet bare ved tanken. Nå er det jo faktisk snø og vinter der hjemme, det føles så utrolig fjernt – var det ikke nettopp sommeferie? Hadde jeg ikke nettopp russetid? Var jeg ikke nettopp 14 år? Hehe.. Tiden går skremmende fort, og jeg tenker mye på det. Plutselig er jeg 40, og viser barna mine bilder fra bloggtiden. De kommer sikkert ikke til å ane hva blogg er engang. “Jo, mamma skrev virkelig dagbok på nettet og hadde det som jobb, æresord!”. Haha, jeg gleder meg til å ta den praten en gang i framtiden! 

 

Vi har hatt nok en fantastisk dag her på Horus Paradise, selv om den nok kunne ha vært liiitt bedre. Dagen startet med ganske mye vind, så delfinsafarien vi hadde booket oss inn på ble det naturligvis ikke noe av. Jeg har forståelse for at man ikke kan kontrollere været og at noen ganger kan ikke alt gå i boks, selv om det var litt surt. Jeg har jo ett så høyt ønske om at Mathias skal få se alt det jeg har sett! Jeg håper vi får gjort det en gang. Jeg håper faktisk vi får gjort alt i verden sammen. 

 

Vi benyttet heller denne dagen til masse masse soling! 

 

 

Fint, ikke sant? 

 

 

Jeg rakk ikke å ta bilde av frokosten før den var halvveis spist opp, så godt er det med disse amerikanske pannekakene og 3 kg nutella på toppen! Det er tidenes lengste kø inne i frokosthallen for å få tak i pannekaker, men det er så verdt det. Pannekaker med nutella er vel nesten verdt å være småfeit for. 

 

 

 

Haha, som vanlig har jeg alt for liten bikini! Medium i overdel er for lite, large er for stort. Her snakker vi dilemma, men jeg foretrekker da faktisk å ha en som er litt for liten – da holder den seg i det minste på puppene, omså det er litt stramt! 

 

 

Verdens beste smoothie, også heeelt rosa! Drakk den på rundt 1 minutt, så god var den. Helt umulig å stoppe! 

 

 

Har drømt meg bort med denne låten idag. Justin Bieber – all that matters. Den er ny fra denne uken, og heartbreaker han kom med sist uke er også veldig bra. Hver mandag kommer han ut med en ny sang nå, fram til jul om jeg ikke tar helt feil? Det liker jeg, og jeg liker nye Justin. Sangene er veldig personlige, så det hender jeg tar meg selv i å tørke bort en liten tåre fra øyekroken mens jeg innbiller meg at jeg vet alt om forholdet mellom han og Selena.. Haha, jeg er så teit! 

 

 

 

Bikinien jeg hadde på meg er fra nelly HER, og det koster 289 kr for overdel og underdel. 

 

 

Ser dere fisken, den lyseorange til venstre? Det er den sykeste fisken jeg har sett i mitt liv. Først tenkte vi at den satt fast, men nei, den sover faktisk. . Den legger seg der hver morgen, og så svømmer den rundt i akvariumet ellers. Den setter seg altså litt fast med vilje slik at den kan sove i ro. . Er det mulig?! En fisk med personliget!? Det må være en første gang for alt! 

 

 

På ettermiddagen har vi faktisk spilt litt på tennisbanen som hører til hotellet. God trening! 

 

 

. . Eller ikke for oss. Vi er begge ganske dårlige i tennis, og gikk mest bare fram og tilbake og snakket. “Vi får vel late som om vi spiller da, siden flere andre venter på banen og vi tross alt har betalt 5 euro”, tenkte vi. Luringer. 

 

 

Kjolen er fra madlady, skoene er fra choies. Ikke verdens mest praktiske sko å spille tennis i, tenker du? Feil! De er noen av de mest komfortable skoene jeg har. 

 

 

På vei fra tennisbanen fikk vi en søt liten venn som ikke fikk nok kos. Hjerteknuser, jo ♥

 

 

 

Aw, smelt! Den ville være med oss hjem, og la seg like gjerne i vesken min og koset seg masse. Jeg hadde ikke hjerte til å ta den ut med en gang, så vi ble sittende der en god stund. 

 

 

Nå på kvelden var vi litt usikre på hva vi skulle gjøre, så Mathias tok seg en powernap mens jeg fikset håret – det tar jo sånn ca tre måneder når man har exensions å få fønet, rettet og krøllet igjen. Jeg var veldig keen på indisk mat, så jeg kikket litt rundt i kartet Detur ga til oss, og jammen fant jeg ikke hva jeg lette etter! Flaksen var på min side, for nærmeste indiske resturant lå bare 5 minutter i gå-avstand fra hotellet, og om jeg tok med kartet fra Detur fikk vi rabatt på maten der. Føler meg veldig turist, men jeg er helt ekstrem når det kommer til å spare penger. 

Maten vi spiste var supergod, og vi begge spiste oss stappmette. Nå skal jeg løpe bort til min kjære, og legge oss sammen. Planene i morgen er sålangt ganske blanke, alt vi vet er at pannekaker med nutella skal inntas på morningen. Finnes ikke noen bedre start enn det + min kjære. God natt ♥

 

Topp fra sheinside.com / skjørt fra nelly HER

 

 

 

59 kommentarer
    1. så herlig,
      jeg elsker det at du tar deg tid til å lage slike lange og interresante innlegg mes du er på ferie sofie 🙂 de er så gode å lese på, og jeg gleder meg til de:))

    2. Er så gøy å lese innleggene dine fra ferie, du skriver så utfyllende og interessant! Koselig å lese 🙂 Håper dere koser dere masse der nede, har så lyst til å få litt sol selv!!
      Klem!

    3. Du støtter fisk i fangenskap, men ikke “dyr”? fisk er like mye dyr som en hund..
      “Herregud, en fisk med personlighet” herregud, en første gang for alt? virkelig? INGEN forskere kan bevise at fisker IKKE har personlighet. En fisk kan ha like mye personlighet som et menneske.
      Jaja… flott dyreverner du er. Det må jeg VIRKELIG si.

    4. Er så glad for at du og mathias har et sånt forhold. Du fortjener virkelig noen som er helt fantastisk! Du er mitt forbild Sophie. Herregud, alt du gjør og spessiellt det du står for når det kommer til dyr osv er noe som får deg til å bli en helt spesiell person. Håper du og mathias har en helt fantastisk ferie, kos dere masse og ikke spar på nutellaen!
      Håper virkelig jeg får møte deg en gang, eller i hvertfall få en mail, dette hadde betyrr så mye.
      xoxo <3

    5. Nekter å tro at Large er for stort til deg…halve puppen tyter jo utenfor jo, Large er ikke SÅ mye større enn M. Det er definitivt ikke bedre å velge for liten kontra for stor.

    6. skrev du nettopp “pannekaker med nutella er verdt å bli litt småfeit for”, og etterpå legger ut bilde av en meget tynn kropp? aldri skriv om kroppspress igjen, fyfaen du har ikke et ord du skulle sagt om det

    7. Skjønner at du gruer deg litt til å dra hjem til snø! Spesielt når det er så fint som det er i Side 🙂
      Kjempebra at du tar deg tid til å lage skikkelig innlegg selv om du er på ferie! 🙂

    8. Må innrømme at den “småfeit”kommentaren gjorde litt vondt, når du etterpå legger ut bilde av en perfekt kropp. Nettopp fordi jeg er det – småfeit.

    9. Du har en fantastisk kropp! :oo Men det jeg liker best med deg er at du støtter opp dyr og ikke er som jævlene med pelsjakkene sine! Lov meg å aldri stopp med det!!

    10. butthurt everywhere.. hvis dere virkelig tok til dere den der småfeit kommentaren burde dere kanskje la være å lese bloggen hennes? hun kan da virkelig ikke noe for at hun er naturlig slank, blir så irritert over folk som skal klage på sånn. kan selv si at jeg er småfeit, men jeg ble ikke opprørt over sophies kommentar av den grunn? DU ER SÅ INSPIRENDE SOPHIE, i alt du gjør! Jeg elsker at du tar deg tid til å skrive lange innlegg som faktisk gir mening og har interessant innhold. you go girl <3

    11. Jeg kan bekrefte att large i bikinistr er mye større enn M, kanskje ikke i selve skåla, men i omkrets. Det som skjer da er att den ikke sitter på rundt i det hele tatt. Syns sophie skal få gå med de bikiniene hun vil jeg 🙂

    12. Åå så søt katt:) ser den koser seg virkelig i fanget ditt og vesken;) hvis du skal en dag slutte å spise fisk,så har jeg noen anbefalinger om hvor du kan få omega 3 fra. Hempfrø og chiafrø har masse omega 3 iseg:)

    13. Jepp, fisken du spiser kan ha like mye personlighet/følelser som dyrene du ikke spiser av samme grunn. :)))

    14. kan du ikke prøve å ha litt mer kreative overskrifter på innleggene når du er på ferie? ikke bare “dag 1”, “dag 5” osv ..

    15. Jaaa, for de fiskene du spiser har ikke personlighet, ikke sant? De føler liksom ikke noe, og tenker ikke noe. Fiskene du spiser er jo bare ufølsomme ting, som du tillater deg å spise fordi du sikkert tenker at fisk ikke er dyr.
      //ironi

    16. det bilde av deg og katten hvar bare helt fantastisk nydelig..
      Den kjenner nor et menske har god hjerte og den elsket deg utenom ó kjenne deg godt, det er deilig fölelsen nor du ser de stoler pó deg <3

    17. Du er så pen!<3
      Men ett spørsmål; Du spiser ikke kjøtt, fordi du er imot dyreplageri osv. Men du spiser fisk. Fisk er like mye levende som en gris. Hva syntes du om det? Just saying

    18. Når skal du begynne å jobbe å bidra til samfunnet?Det hører ingen sted hjemme at jenter som du som er friske og raske skal leve av å BLOGGE !Det generer absolutt ingenting,og en kan lure på hvordan samfunnet vårt vil se ut i fremtiden når unge og friske mennesker ikke bidrar til felleskapet.Skjønner du ikke såpass?Er du så dum som du virker?

    19. Her var det mye rare kommentarer om det med å spise fisk! Herregud, folkens! Hun må da få spise hva hun vil! At dere ikke har annet å gjøre enn å lete etter feil? Haha! Latterlig!
      PS: Fisken på bildet er en papegøyeciklide.
      Dette er en fisk som trolig er “menneskeskapt”. Altså finnes den ikke i naturen, og fargen(e) de finns i er ikke naturlige.
      Utdrag fra Akvaforum:
      Cikliden er en kryssning og finnes ikke naturlig i naturen.(…)
      Cikliden er i handelen å få i flere ulike varianter også eksemplarer som er kunstig farget gjennom fargebad eller injeksjoner. Kraftig fremavlede eksemplarer med tydelige deformiteter er solgt i Norge. Seriøse akvarister tar selvsagt avstand fra hold av slik fisk. Internasjonalt, men også her til lands, blir det innenfor akvaristiske miljøer oppfordret til boikott av butikker som selger slike ciklider. Dette ut fra dyrevernmessige forhold når det gjelder denne arten bl.a. nevnte deformiteter og fiskens tydelige vansker med dette sett ut fra fiskers naturlige atferd.”
      Det er blant annet pga fiskens “deformasjon” at den holder seg nede mellom steiner i akvariet når den hviler. Ellers har disse fiskene problemer når de svømmer, og strever med å holde seg nede fra overflaten. Så det er egentlig synd i dem…

    20. Thea: slutt med det der hitler styret ditt. Du er akkuratt der de vil ha deg, slave av samfunnet, følg strømmen. Våkn opp! Du bestemmer ikke 1 sekund av sophies liv. Hun bidrar enormt mye til samfunnet, trenge ikke å bli advokat for å bidra til samfunnet. Og fy for noen folk de fleste advokater er.. Det viktigste er å gjøre verden til et bedre sted og der er sophie lysår foran deg!:9

    21. Hvorfor kan du ikke si RETT UT at det er Detur som betaler reisen for deg. Jeg føler at du lurer oss.

    22. Til Gaelle:
      Det er da ikke snakk om å bestemme over andres liv,jeg bare gir utrykk for at jeg syntes det er synd at unge og friske mennesker ikke bidrar.Er det så galt å mene det?Å nei,jeg syntes ikke at det å blogge er å bidra med noe som helst.Min mening:)

    23. ååå! Jeg var i Side i sommer! Og selvfølgelig var det ingen kjente som jeg vet om da! .. Skulle ønske jeg var i Tyrkia samtidig som deg! håper du har hatt en fin uke i Tyrkia! 🙂 Elsker deeeg!

    24. Thea, hva bidrar du med da? Ja det er galt å mene detnår det er ikke hold idet du yter din mening om! Alle bidrar på sin måte, ingen er bedre enn andre og det er det du mener. At du er bedre enn henne. Hun har fått ut mye godt med å blogge, gitt mennesker kunnskap om dyrs rettigheter. Mye avdet hun har lagt ut har folk vært uvitende om, så hun har bidratt å gitt folk kunnskap om dyrs lidelser. Hun har bidratt med å prøve å lære folk å være god mot hverandre, ikke dømme folk osv. Det er store ting det du, så hun bidrar. Så slutt å sett kjepper i hjulene på folk som prøver å gjøre verden til et bedre sted.

    25. Det ser ut som dere koser dere skikkelig! KOS dere masse, her hjemme begynner det å bli alt for kalt. Neste uke er det spådd snø på østlandert også.. Nydelige bilde av deg og katten forresten! <3
      Hvordan går det å være vegetarianer der nede forresten?

    26. skjønne ikke vitsi med å bruke for liten overdel , er nesten som du vil at puppene skal tytte ut underdelen av bhn og på sidene :p

    27. Navn:Jeg syntes det er kjempefint at Sophie er opptatt av dyrevelferd! Men jeg står fortsatt på min mening om at det er synd at unge friske mennesker ikke jobber.
      Og bare så det er sagt,jeg føler meg slett ikke bedre enn Sophie,det har jeg ingen grunn til.

    28. TIPS:
      Restauranten The End (nederst i hovedgaten i “old town”)anbefales! Du bare går ned hovedgata og svinger forbi en den restauranten som heter Afrodithe såå er du der! Litt dyrere enn de andre spiseplassene meeeen det er vert det. Spesielt når det er solnedgang!

    29. Må bare si at det ser ikke så pent ut når bikinioverdelen er for liten til deg. Gå for noe som har større cup, så den sitter bedre 🙂

    30. Jeg tror jeg dør av at du spiller tennis i høyhelte sko. Har fått inntrykk av at du er en ganske jordnær jente og vet hva som passer seg selvom du ser litt “bimbo” ut (greit nok), men å spille tennis i de skoene der, haha, det tok faktisk kaka. Ikke det at det ikke ser behagelig ut, det er det sikkert, men det ser jo helt totalt feil ut. Som om en fotballspiller spiller i høyhelte sko fordi de er “behagelige”. Nike Free run er nok mer enn behagelige nok, og ser normalt ut. Det der ser helt feil ut, veldig bertete, og hadde jeg sett deg der hadde jeg ledd meg ihjel og tenkt “for en berte som ikke klarer å gå skitt under neglene, og må gå med høyhelte sko på tennisbanen til og med”. Haha, jeg dør.

    31. F65 Forstyrrelser i seksuelle objektvalg
      Inkl: parafilier
      F65.0 Fetisjisme (brukes ikke i Norge)
      Et ikke-levende objekt blir brukt som stimulus for å oppnå seksuell opphisselse og tilfredsstillelse. Mange fetisjer har relasjon til menneskekroppen (f eks klær eller fottøy). Andre vanlige eksempler på fetisjer er materialer som gir en særlig virkning ved syn eller berøring (f eks gummi, plastikk eller lær). Fetisjene varierer i sin betydning for individet. I noen tilfeller tjener de bare til å øke den seksuelle opphisselsen som oppnås på vanlige måter (f eks ved å få partneren til å bruke en spesiell påkledning).
      F65.1 Fetisjistisk transvestittisme (brukes ikke i Norge)
      Individet kler seg som det annet kjønn for å oppnå seksuell opphisselse og for å skape inntrykk av å være en person av motsatt kjønn. Fetisjistisk transvestittisme skilles fra transseksuell transvestittisme ved sin klare forbindelse med seksuell opphisselse og et sterkt ønske om å fjerne klærne når orgasme er oppnådd og den seksuelle opphisselsen avtar. Forstyrrelsen kan forekomme i en tidlig fase i utviklingen av transseksualisme.
      F65.2 Blotting
      Gjentatt eller vedvarende tendens til å blotte kjønnsorganene for fremmede (vanligvis av motsatt kjønn) eller for personer på offentlig sted uten å invitere til, eller ha noe ønske om, nærmere kontakt. Personen føler vanligvis, men ikke alltid, seksuell opphisselse på tidspunktet for blottingen, som vanligvis etterfølges av onani.
      F65.3 Kikking
      Gjentatt eller vedvarende tendens til å kikke på personer som utøver seksuell eller intim aktivitet, som avkledning. Kikkingen foregår uten at personene som blir kikket på er klar over det. Handlingen fører vanligvis til seksuell opphisselse og onani.
      F65.4 Pedofili
      Foretrukket seksualobjekt er barn i førpubertetsalder eller tidlig pubertetsalder: gutter, jenter eller begge kjønn.
      F65.5 Sadomasochisme (brukes ikke i Norge)
      Preferanse for seksuell aktivitet som innebærer å påføre andre mennesker smerte, ydmyke dem eller undertrykke dem. Hvis individet foretrekker å bli utsatt for slik handling, kalles det masochisme, og hvis individet foretrekker å utøve handlingen, kalles det sadisme. Ofte blir et individ seksuelt opphisset av både sadistiske og masochistiske aktiviteter.
      Inkl: masochisme
      sadisme
      F65.6 Multiple forstyrrelser i seksuelle objektvalg (brukes ikke i Norge)
      I noen tilfeller foreligger det hos samme person mer enn én forstyrrelse av seksuelle objektvalg, uten at noen av dem får forrang. Den vanligste kombinasjonen er fetisjisme, transvestittisme og sadomasochisme.
      F65.8 Andre spesifiserte forstyrrelser i seksuelle objektvalg
      En rekke andre mønstre for seksuelle objektvalg og aktiviteter, inkluderer obskøne telefonoppringninger, seksuell opphisselse ved å gni seg mot mennesker i trengsel på offentlig sted, seksuelle aktiviteter med dyr, og bruk av strangulering eller anoksi for å forsterke den seksuelle opphisselsen.
      Inkl: frotteurisme
      nekrofili
      zoofili
      F65.9 Uspesifisert forstyrrelse av seksuelt objektvalg
      Seksuelt avvik INA
      F66 Psykiske og atferdsmessige forstyrrelser forbundet med seksuell utvikling og legning
      Merk: Seksuell legning er ikke i seg selv en forstyrrelse, og skal bare angis hvis seksuell utvikling og legning er problematisk for det enkelte individet.
      F66.0 Seksuell utviklingsforstyrrelse
      Pasienten lider under usikkerhet omkring sin kjønnsidentitet eller seksuelle legning, noe som fører til angst eller depresjon. Dette forekommer oftest hos ungdommer som er usikre på om de har homoseksuell, heteroseksuell eller biseksuell legning, eller hos individer som etter en periode med tilsynelatende stabil seksuell orientering (ofte i et langvarig parforhold), opplever at deres seksuelle legning forandrer seg

    32. Kjedelig blogg nå ass, nada news. Tcm kjøper seg ny lue å fiser opp forbi deg.. Sier litt. Kjedelig! Eneste som mangler er konsistensen på bærsjen din. Eller vent, det var en ny sak. Du klarer å holde en tennisrekkert!

    33. Spesialtilbud til alle rosabloggere!
      Er du en rosablogger? Vil du fremstå som seriøs og med troverdighet når du skriver på bloggen din? Da er er nemlig korrekt språk veldig viktig.
      Dette er et spesialtilbud til rosabloggere. Få korrekturlest og rettet tekstene dine før du publiserer dem på nett så er du sikker på at leserne dine vil ha glede av både tekst og bilder.
      Det koster bare 1 krone pr. tegn (inkludert mellomrom). Du kan få hjelp med så mye eller lite tekst som du vil.
      Minimumspris er 29 kroner.
      Spesialprisen gjelder ved avtaler gjort senest 31.12.2013
      Send e-post til [email protected] hvis du ønsker å kjøpe korrektur- og rettskrivingstjenester, eller for eventuelle spørsmål.
      Vi står klare for å hjelpe deg!

    34. Du vet at Medium å large ikke har allverdens med forskjell? Du kan iallefall kjøpe bikini topper som ikke stopper rett over nippelen. kanskje du viser bittelitt for mye her?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg