dag 4 i Side

 

I dag har vært en dag full av. . . ikke så mye. Det er jo obligatorisk at vi må få minst en dag med uvær når vi er på ferie, og idag var det altså på tide. Det er i gjennomsnitt 28 soldager her i Oktober, og en av de få regnværsdagene måtte vi bare få med oss! Jeg mener vi fint kunne klart oss uten, men. . Det har vært regn, vind, torden og lyn = masse kjærestekos inne på hotellrommet, og ikke mye å blogge om. 


 

Vi har spilt UNO, tegnet, spist masse godteri, og gjentatt sikkert 1000 ganger “SÅ DU LYNET??”. På kvelden har vi også spist mexicansk på hotellet, som var veldig godt! Strømmen går forresten i byen hele tiden, men ikke på hotellet – så her har de iallfall ordentlig system på sakene! Uansett, siden dagen ikke inneholder noe spennende, tenkte jeg det var en god mulighet til å svare dere på noen spørsmål som har kommet inn den siste tiden. Litt om alt, og litt om ingenting ♥ Liten mix av bilder fra dagen får dere også! 

 

Jeg lurte på om det var lang vei fra flyplassen til der du er nå i Tyrkia?
Det er ett stykke ja, men siden vi reiser med Detur ble vi hentet av busser ved flyplassen og kjørt til hotellet. Det tok ca en time, men bussjoføren tok det veeldig rolig (i motsettning til sist gang jeg reiste hit med et annet selskap, og bussjoføren hadde kappløp med en annen buss..).  Det tok en time fra flyplassen og til hotellet vårt, da stoppet vi også innom to andre hoteller på veien. På bussen fikk man også mulighet til å booke utflukter for uken, men det orket ikke vi før dagen etter.

 

 

Prøvde å få til ett bilde av uværet. Ikke bare-bare! 


 

Krangler aldri du og kjæresten din?

Jojo, det gjør vi absolutt – jeg har heller ikke hatt interesse av å framstile at vi har et perfekt forhold her på bloggen. Jeg er nok heller ikke verdens enkleste å være kjæreste med til tider, det kan jeg love dere! Men om man elsker hverandre pleier ting å fikse seg uansett, så lenge man er villig til å fokusere på løsninger og ikke problemer. 

 

Hva lå prisene på, på deres tur?

Jeg har faktisk ikke nøyaktig pris på hva det ble for oss begge (jeg er elendig på å huske slike ting), men det er billigere enn det var for oss å reise både til Paris, Barcelona og Gran Canaria – vi var riktignok på alle de stedene under høysesong. Vi reiste fra oslo – antalya, og dere kan sjekke prisene på detur sine hjemmesider om dere vil finne ut hva det blir for dere. De flyr fra mange steder i norge, både små og store, men for oss passet oslo best med hvilken dato vi ville reise. Om dere tenker dere til Side, bør dere dra nå snart fordi sesongen er over i november. Om ikke starter sesongen igjen i April, også da er det veeeeldig billig.

 

Hvorfor vil du fjerne restylanen fra leppene dine?

Fordi jeg ikke synes det passer meg lengre slik det er nå, enkelt og greit. Jeg står enda for hva jeg gjorde, og angrer ikke. Jeg kommer jo sikkert til å ta det igjen en eller annen gang!

 

Dagens tidsfordriv 


 

Får du ikke noen ganger litt “angst” for at du ikke går på skole og ikke jobber, mens vennnene dine kanskje kommer videre i livet?

Vel, jo noen ganger får jeg litt angst fordi jeg ikke helt følger den “vanlige veien” her i livet, og jeg aldri helt vet hvordan ting kommer til å gå. . Men, jeg har jo mye på gang og frykter egentlig ingenting. Jeg har faktisk fått jobbtilbud i oslo, og har satt det litt på vent fordi jeg ikke er klar til å flytte enda. Men det er nok enda der å venter på meg, og da får jeg jobbe med noe jeg virkelig liker – markedsføring!

 

Klistret telefonen min full også! 


 

Hvilke hoteller er det du og kjæresten har bodd på?

Nå må jeg tenke! I Gran Canaria het det aquasol, og det var helt elendig.. Eneste positive var at vi hadde eget kjøkken. Det gikk ikke å lukke døren til badet engang, haha. I Barcelona var det montaner 505 (tror jeg) og det var helt okei, store rom og basseng på taket. Det var ikke sentralt, som er ett stort minus når man er i en storby. I Paris var det hotel stella. Små rom, utrivelige ansatte men veldig sentralt. I Side er det Horus Paradise Luxury Resort, som er det beste vi har vært på. Sentralt, store rom, all inclusive, god mat, trivelig personale. . Eneste negative må være at når ekstremt mange er på nettet samtidig, så er det dårlig nettverkssignal. Det funker alltid fint på kvelden, da.

 

Hehe, viktig å posere når man har bloggkjæreste! 
 

 

Hva synes du om de som bruker Canada Goose jakker?

Har null respekt for akkurat det, enten det er nære venninner eller ikke. Det symboliserer, for meg, egoisme. Noen synes kanskje det er drøyt av meg, men. . Det er slik jeg er skrudd sammen, haha.  

 

Haha, min faste følgesvenn her. . 


 

Når trekker du vinneren av “the wanted konserten?”

Det er gjort, og vinneren ble kontaktet på mail nå nettopp! Så dere som har meldt dere på kan sjekke mailene deres. Snart kommer det flere konsert-konkurranser, jeg er så glad for at dere liker det!  

 

 

Husk at det bare er å spørre om det er noe, jeg prøver å svare så ofte som mulig på det jeg kan ♥ I morgen håper jeg på bedre vær! Oppforder forresten alle til å gå i fakkeltog mot pels i oslo 9. november! Dere kan lese mer HER 

 

45 kommentarer
    1. Du er bare helt herlig, Sophie! Ser virkelig opp til deg, stå på videre, har virkelig troen 🙂 Hilsen fast leser <3

    2. Er denne turen sponset? Siden du linker så mye til dem?:)
      Håper dere har det kjempefint på tur!! Skulle gjerne vært i utlandet med kjæresten selv, men ikke har jeg penger, og ikke har jeg kjæreste

    3. Haha ååå! Det er helt rått hvor lik typen din er på Elvis Presley. Noen like trekk i hvert fall 🙂

    4. hvorfor er det så hemmeig hvor mye silikon du tok? alle andre bloggere legger ut om det, hvorfor skal du være på hemmelighetsfull? kan du ikke skriv et innlegg om dette. samt smertene etterpå. vart du sengeliggende lenge?

    5. Hadde det ikke noe å gjøre med at restylan er testet på dyr…? For om du tar det igjen, er det jo ganske egoistisk.

    6. Okei, det er egoistiskt å kjøpe Canada goose jakke, men du kan kjøpe sko i ekte skinn med god samvittighet, (river Island skoene fra Nelly), de er i ekte skinn. De du til og med reklamerte for på bloggen. Latterlig, DOBBELMORAL.

    7. “Husk at det bare er å spørre om det er noe, jeg prøver å svare så ofte som mulig på det jeg kan”
      Hva mener du?
      Jeg har sett MANGE spørsmål om:
      1.hva M gjør, skole/jobb
      2. om turen er sponset siden du linker så mye.
      3. Om du betaler alt.
      Hvorfor svarer du ikke på spørsmål som tydelig blir stilt flere ganger?:)

    8. Hai Sophie!♥ Ville bare si det at canada goose-jakker har pels fra dyr som var døde fra før av, og ikke dyr som har måttet lide;)

    9. hei! 🙂 kunne du lakt ut et stygt bilde av deg selv? slik at vi leserne får ett innblikk i at ikke heller du er perfekt? 🙂 mener ikke å virke frekk eller noe 🙂 <3

    10. Hvor mye restylane har du sprøytet i leppene fra du startet og frem til nå? 🙂 Jeg synes de er veldig fine nå! De var litt for store tidligere i år, men nå kunne jeg gjerne tenkt meg din størrelse. Bruker restylane (juvederm) selv, så lurer derfor på hvor mye du har 🙂

    11. Var i side selv i August med kjæresten. Vi hadde det så uttolig fint der! 🙂 Vi reiste uspesiefisert, så bodde på 3 forskjellige hoteller, noe som var litt slitsomt. Men det beste hotellet vi bodde på var Tropic, ikke 5-stjernes som det dere bor på da. Hehe, men det var renslig og lå rett på stranda, og bare 10 minutter gange fra sentrum 🙂

    12. Fine, fine deg Sophie! <3
      Skal du gå i fakkeltoget mot pels? Tenkte å gå i det når det er i Oslo 🙂 Det må man nesten gjøre hvis man er hjemme den tiden! Og enig med deg, Canada Goose er det verste som finnes! Bare egoistiske dritt mennesker som bruker det! Og det faktumet at de støtter såpass ille dyremishandling er bare helt utrolig. Kan rett og slett ikke forstå at folk har samvittighet til å gå i det.
      Digger deg! Stå på <3

    13. Hva syns du om at bloggeren Renate Henriksen har kjøpt seg Canada Goose, og likevel mener at hun elsker dyr og er imot pels?

    14. En av grunnen til at du har haters er jo at du gjør narr av leserne dine. Positiv forsterkning er 1000 ganger bedre! Skriv positivt om de greie leserne, ikke skriv en dritt om resten.

    15. Haha, du som kommenterte over her at CG-jakkene er laget av dyr som allerede er døde: WOW, her blomstrer naiviteten hardt! Ikke bare blir coyotene fanget LEVENDE med bjørnefeller som lar dem ligge timesvis i ekstrem smerte og lidelse, men dunet i jakkene kommer fra gjess som blir tvangsforet med rør til dem spyr, og så plukket levende for at dunet skal være så mykt som mulig.
      Det er ingenting annet enn dyremishandling og grusomheter bak disse jakkene, og om du bruker en er du et levende eksempel på en som støtter dyremishandling, altså synes jeg du er et grusomt menneske.

    16. Ei i klassa mi bruker Canada Goose, og jeg har så lyst til å få hu til å selge den. Kan ikke akkurat kaste den, da hu har brukt fler tusen på den. Men hva skal jeg si for at hu skal forstå at det hu gjør, er å støtte dyremishandling? Er så mange som kjøper Canada Goose, og desto fler som kjøper, desto fler jakker lager dem, noe som er EKSTREMT negativt. Det eneste jeg klarte å konsentrere meg om i klasserommet, var pelsen. Jeg så for meg dyret som har hatt den pelsen, og hvilken smerte den må ha gått igjennom for dette. Det skjærte ufattelig mye i hjertet. Kan du gi tips om hva man skal si til venninner/andre som bruker Canada Goose?

    17. Jeg har canada goose jakke, fyfader og go den er 😀 virkelig mitt beste kjøp. Skal kjøpe en sånn jakke til lillesøster til juul den er jo sp utrolig behagelig :))

    18. reddverden.123hjemmeside.no
      Plis gå innpå og del med andre, vær med på å forandre verden.
      Les også den harde fakta-en om verden.

    19. YAY, jeg liker det sååå godt når du snakker om din avsky mot ekte pels! 🙂
      Så å si alle andre toppbloggere er jo selv eier av ekte pels, og det er et så stort minus for meg at din blogg er den eneste jeg liker!
      Også fordi du er ei kul jente som er for god dyrevelferd, noe jeg selv setter høyt!
      Tror du kommer til å bli fin uten restylane, litt deilig å slippe å fylle på og tenke over leppene også vil jeg tro? 🙂

    20. Et spørsmål
      Du reklamere for at du e vegetarianer, du sei du ikke spise kjøtt i det heile tatt osv osv.. Du ska få kjærestn tel å bi vegetarianer og, men med å lær han å spis fisk istede for kjøtt?!! Du e klar over at fisk e en type kjøtt det og?! E fra levende vesen det og, dem bi no fanga i nett eller På krok og tatt live på like my dem! E syns mye av det du står for e kjempebra og syns du ska fortsætt med det, MEN, da må du stå for det og!

    21. Hei! Jeg lurte på om du kunne dele noe på bloggen din.
      https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MR-cQaDRoJM
      Denne videoen er noe vi har som ett prosjekt, vi har prosjekt om glømte kriser av leger uten grenser som hjelper folk uansett hvor, hvem og hva som er i veien med de.
      https://www.facebook.com/Hjelpsierraleone
      Jo flere som ser og finner ut om hva som skjer i Sierra Leone, jo flere blir reddet. Hadde virkelig satt pris på det om du hjalp oss og Leger uten grenser med å dele dette! <3 Du kan hjelpe til med å redde mange barn.

    22. sånn angående pels og sånt, er du imot når de for eksempel tar villrein også, hvor de bruker både pels og kjøttet, eller er det ok liksom? Ikke om du ville brukt det, men om du synes det er like ille som slike pelsfarmer hvor dyrene blir behandlet som dritt og det kun er for pelsen. Også lurte jeg også på om du er imot slike “bjønne fetter” som er av bjørnepels? Vet ikke selv om det er noe oppdrett av bjørner eller om de er tatt vilt og om de har lidd før de døde eller noe sånt? Ikke meningen å virke noe trangsynt eller noe ved spørsmålene mine altså, bare litt nysjerrig, hehe:) takk for svar på forhånd dersom du har mulighet til å svare:)

    23. Og en ting til jeg glemte, hehe..
      Hvordan får dere det til fungere så bra mellom deg og kjæresten din når du reiser så mye og sånt?:)

    24. Svar på spørsmålene om hvorfor du tillater deg å spise kjøtt fra fisk, men ikke andre dyr. Svar på spørsmålet om hvorfor du har kjøpt sko av ekte skinn.
      Du er ikke vegetarianer om du spiser fisk, da er du pescetarianer.

    25. Hei, jeg lurte på om du tar noen vitaminer siden du er vegetarianer? Jeg har selv vært det siden jeg var 6-7 år og er idag 16, jeg har vært mye syk og dårlig immunforsvar, så jeg lurte på om du kunne skrevet et lite innlegg om det hvis du bruker vitaminer 🙂

    26. Altså, ikke for å være kjip, men jeg har faktisk lest bloggen din i mange år og har ganske god hukommelse når det kommer til slike ting… og jeg husker ganske godt den gangen du skrev at EN canada goose jakke ikke gjorde noe forskjell, og at du synes det var urettferdig at folk angrep deg sånn i kommentarfeltet. Noe jeg for så vidt syns er fair, selv om jeg er i mot canada goose så går jo folk med det, og jeg syns ikke at en person skal få 1000 ganger mer hets enn en annen som går med den samme jakken. Men da syns jeg absolutt ikke at du har noen rett til å skrive nå at du blir kvalm av alle som går med canada goose, det blir bare for dumt

    27. Skal du ta ut restylanen igjen ? neeei ;,( Du er jo så nydelig med de leppene. En av grunnene til at jeg ser opp til deg og følger bloggen din er nettopp fordi du blåser i hva andre mener og følger din egen vei. Det er ikke noe galt i å fikse litt på utseende sitt for å få bedre selvbilde, men ser skrekken ved å bli avhengig ja, og da er det flott at du setter ned foten for deg selv. Men når det er sagt er du mye vakrere med restylane enn uten. Jeg har selv tatt restylane i leppene, men så lot jeg det gå ut for å teste hvor mye det gjorde med selvbildet og det var ganske stor froskjell faktisk. Ergo mer lykkelig med restylane!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg