dag 3 i Side

 

I dag sto vi opp tidlig igjen, slappet av i solen og spiste frokost før vi ble hentet av Detur rundt klokken 10:30. I dag var planen å dra på båttur langs en elv i nabobyen til Side, Manavgat. Desverre slo min gode karma til igjen, og jeg ble så båtsyk allerede før vi hadde startet at vi bare måtte gå på land igjen.. Litt surt, men om man blir forhindret å dra på utflukt grunent sykdom får man igjen pengene – jeg ble også veldig godt tatt vare på, guidene virket oppriktig bekymret og spurte om vi trengte lege, medisiner, skyss tilbake og alt mulig. Det var jo ikke noe alvorlig akkurat, så etter en stund på  land følte jeg meg fin. Vi spaserte litt rundt i Manavgat som var en koselig by, og litt stor var den faktisk også! Vi gikk langs elven og holdt hender, det påminnet meg faktisk litt om Paris, langs elva Seinen der. 

 

 

Vi kom tilbake på hotellet litt tidligere enn planlagt, vi hadde jo satt av hele dagen til båtturen og ikke tenkt på noe mer. Jeg er, som dere sikkert har skjønt, ekstremt avhengig av å planlegge, haha… Men det er forøvrig ikke noe problem å finne på noe, vi funderte litt på å spille tennis idag – men, det tar vi heller imorgen! Det fristet aller mest å spise masse is, drikke smoothier og sole oss. Vi begge halvsov i solen, og våknet kun når vi skulle spise, haha.. Sunt kjærestepar som dropper trening, og heller spiser dagen lang? Det er noe av det farlige med all inclusive. Jeg har vært på hoteller som har det tidligere også, men her på Horus Paradise er det gratis is, pizza, pommes frites og alle mine favoritter hele døgnet. Mathias bare “er du sulten IGJEN!?”. Da svarer jeg som regel “nei. . ” og så spiser jeg enda mer.

 

 

 

 

Jeg har alltid hatt ett litt dårlig forhold til Tyrkia, jeg har forbinnet det med fulle nordmenn, masse bråk og lys, slitsomme gateselgere og stygge byer. Jeg kan bekrefte med en gang at slik er det noen steder, men det handler mye om hvor man reiser og med hvilket selskap – og ikke minst hva man vil ha ut av en ferie. Vi har en veldig fin kjæresteferie her, og tror det er den ferien vi har brukt minst penger på også. Så klart er ikke alt positivt – enkelte på hotellet er ikke så gode i engelsk, og jeg har hatt problemer med å få nett på rommet til tider. Men ellers er alt supert! 

 

 

 

 

Nå på kvelden hadde vi reservert bord på den Italienske resturanten på hotellet. Vi spiste forrett, to middager og dessert – det var veldig godt, og jeg gleder meg til morgendagen, for da er det mexicansk! Desverre liker ikke kjæresten min fisk, noe som kan gjøre det vanskelig for meg som er vegetarianer. Når man bare får servert retter og ikke bestiller, så kommer det naturligvis kjøtt også og jeg må pirke bort deler av maten. Jeg er jo egentlig vandt med det nå, da. . Får prøve å lære Mathias å like fisk heller! 

 

Jeg hater virkelig å ta bilder av mat. Føler alle tenker “hvorfor tar hun bilde av maten med det svære kameraet der?”. Jeg blir rett og slett flau, haha! 

 

Nå på kvelden var vi skikkelige turister, og gikk rundt med Detur-kartet i byen, haha HERREGUD, vi kunne like gjerne vært 50 år gamle. Peiker på gamle bygg og snakker om været.. 

 

 

Litt harrykjøp fikk også kjæresten gjort! Men nei, vi er faktisk enige på ett punkt, det er ikke så nøye om det er “fake” eller ekte når det kommer til ting som denne hettegenseren. Jeg synes fake louis vuitton og chanel er ganske teit, men ikke når det er “småting” som denne hettegenseren her. Den var jo dessuten veldig behagelig! Det ble fake Ralph Lauren på meg, hehe. Selv eier jeg både fake og ekte fra det merket, og det er egentlig ingen forskjell… Jeg viser dere en annen gang! 

 

 

Kjolen jeg har på meg er fra sheinside.com . Noen av dere spør om leveringstid på sheinside, og den er ganske lang! Jeg ventet en gang i over 3 uker på klærne, de sendes fra kina. Men jeg har aldri fått toll, og alt er i super kvalitet så da er det verdt det for min del. 

 

Har forresten bestilt time for å ta ut restylan i leppene – hva blir det nye kreative kallenavnet når duckface forsvinner?! Lurer på om jeg nå automatisk blir en god person som noen av dere virker å tro, haha..

85 kommentarer
    1. whaaat? ta det ut ? håper det er fordi du vil <3 og ikke forde andre er helt forbanna skutt i hode og sier stygge ting!

    2. Blir ferien sponset? Siden du nevner detur i hvert innlegg med link? Ser ikke at det er merket som sponset tur, derfor jeg lurer.
      Betaler du turen? Hvor får kjæresten din penger fra? Jobber han?
      Du sa forresten i går at du hadde bestilt time til å ta det ut. Når du blogger så lite som du gjør for tiden så trenger du ikke gjenta deg selv;)

    3. Syns helt ærlig du ikke bør ta det ut! Du bestemmer jo såklart det selv, men du kler det så utrooolig godt! Du er en av de få som faktisk bare har blitt penere etter å ha fikset på utseende. Du var jo såklart utrolig vakker fra før, men du passer virkelig utrolig godt til de store leppene!

    4. Så lenge det er DU som vil ta det ut, og ikke pga alle folkene som kommer med duckface kommentarer, so go for it! men om du er fornøyd selv så beholder du det. Hva du synes er det viktigste av alt. 🙂

    5. Åh, skjønner hva du mener med at de er dårlige i engelsk. Var i Tyrkia i sommer, og var ganske vanskelig å forklare hva man mente til mange av hotellpersonell folka.. Vi også var på et sånt femstjerners hotell i Side som var utroolig fint og ikke minst stort, seaworld het det! All inclusive er utrolig kjekt, kos dere videre 🙂

    6. Oi! så bra at du skal ta det ut Sophie, synes du er finere med mindre lepper, de du har nå ser så kunstige og alt for store ut! Faren min vet ikke hvem du er en gang, men han så deg på ettermiddagen og noe av det første han sa var ” så store stygge lepper, de ser hvertfall ikke ekte ut, også så stive når hun prater” – enda faren min svært sjeldent kommenterer folk og hvertfall negativt. Tenkte bare jeg skulle skrive dette til deg for jeg synes du blir bedre ig mer respektfullt forbilde ved å tenke over hvem du er forbilde for og at du er så fin ved å være naturlig. EKTE VARE er kvinnelig og feminint. Stå på, du virker som ei god jente. At du nå velger å ta det ut – Respekt.

    7. åh, så koselig dere ser ut til å ha det! men du, er det ikke sånn at restylan forsvinner av seg selv etter en stund da?:) blir spennende å se deg uten igjen iaf! hvorfor bestemte du deg for det forresten?:)

    8. Du burde angre på at du ikke bet tennene sammen og dro på båt tur i manavgat! Har selv vært på den elvevandringen og det er veldig spesielt når man kommer til en strand der det er hav på den ene siden og elva på den andre. Elva var ca 16grader når jeg var der og havet var 26 når man først badet i havet og etterpå i elven føltes det som og være i bodø å bade i havet på en kald vinternatt. : )

    9. Hei sophie elise! Har egentlig aldri vært en person som liker og kommentere på andre sine blogginnlegg, men nå gjør jeg et unntak! Jeg må bare få si at jeg elsker bloggen din. Virkelig et stort pluss at du setter av så mye tid til leserne dine – hvertfall når du og kjæresten din er på ferie sammen. Det gjør meg faktisk glad! Da føler jeg meg ikke som en teit liten bloggleser, som selve bloggern egentlig ikke bryr seg noe særlig om. Må og bare få si at jeg digger at du har dine egen meninger og at du står for dem! Drir i hva andre mennesker sier til deg og mener om deg. Du er et kjempe stort forbilde for mange jenter. Jeg er personlig en jente som har mine egne meninger, og er ikke alltid like enig eller uenig i ting som deg, men liker at vi ikke alltid tenker likt. Fordi tenk hvor kjedelig verden ville blitt da.. Hahah, følte jeg begynte å bli litt for filosofisk her, så vil avslutte med å si at jeg håper du aldri gir opp! Håper du og kjæresten din koser dere masse sammen i syden nå, å sikkert flere turer videre. Hilsen en jente som digger deg! Klem 🙂

    10. Kossen føles d å betale alt for kjæresten din når du er jente? Om ikke alt, så spanderer du normalt nesten hele tiden
      Ein ting kan eg love, han vil isje forlate dg så lenge du fortsette å spandere 🙂

    11. Lana som har kommentert ovenfor, jeg må bare si at det er latterlig av deg å komme med uttalelser som “Ein ting kan eg love, han vil isje forlate dg så lenge du fortsette å spandere :)”
      Jeg vet ikke helt hvordan kjæresteforhold du har hatt, men å komme med sånne usaklige kommentarer blir for teit.
      Blir så oppgitt over hvor stor nød noen mennesker har til å rakke ned på andre, stå på Sophie! Ikke ta deg nært av det negative folk sier til/om deg, det forteller mer om dem enn om deg 🙂

    12. Enig med C! Det Lana kommenterte ble for teit. Herregud det er jo heeeelt det samme hvem som spandere. Uansett så vet jo ikke vi noooe som helst om hvem som spanderer hva. Kan faktisk hende han er med på å betale reiser og slik! Og hvis det er Sophie som spanderer så syns jeg det er kos! Jeg ville også lett spandert masse reiser på kjæresten min (dersom jeg hadde hatt en, forever alone hallo), det er jo bare sykt kos å dra på tur med en du elsker! Ville lett gjort det om jeg hadde hatt like mye penger haha (igjen, dersom jeg hadde hatt masse penger..)

    13. Du trenger ikke å fortelle oss det samme to ganger, du blir nok bare helt normal nå når du skal ta plastikken ut av kjeften

    14. Så bra at du har tatt til vett! Men helt ærlig mener du d virkelig? Eller er d bare for å få reaksjoner?

    15. Jeg har også vært på sån båttur på samme sted, dumt at du ikke fikk vært med for det er en fantastisk tur! Du burde dra til gamlebyen i side! Ikke den nye! Den gamle er veldig koselig.
      Også burde du ikke ta ut restylanen, det er jo så fint på deg!

    16. leser du dette sophie? HHIHIH Jeg er blidt avhengig av å lese bloggen din 😀 gleder meg til nye innlegg hver dag:D du gjør så mye spennende å du skriver så mye bra.

    17. Jeg gleder meg til å se hvordan du blir uten restylane! 😀
      Men jeg håper virkelig at du gjør det av egen fri vilje, og ikke fordi du gir etter for “haters”. Det er vel ikke så typisk deg å gi etter for “haters” uansett, så 🙂

    18. hvorfor spiser du fisk når du er i mot dyremisshandling? Fisk har lik smerte som oss mennesker, og kan faktisk føle seg lei seg eller glade. Og de blir jo ikke akuratt behandlet på en bra måte i produksjonen.

    19. Hei Sophie! Jeg sender en kommentar rundt til noen av de største bloggerne som jeg vet bryr seg om viktige saker da jeg trenger hjelp til å få frem en utrolig viktig sak. Jeg ble rammet av borreliose som er en sykdom du får a flåttbitt eller at du arver det/blir smittet. Vi blir ikke trodd i det offentlige og må gå til det private for hjelp og må betale hundretusenvis av kroner fra egen lomme, noe ikke alle mennesker har råd til. Dessverre så har den eneste behandlingsmetoden vi hadde blitt tatt fra oss og ingen andre vil tro på hva vi har å si. De sier vi er psykisk syke, mens egentlig er er det fysisk. Jeg er så heldig at jeg har blitt så og si frisk igjen, så nå vil jeg hjelpe så mange mennesker som mulig som står der uten behandlingstilbud ved å få frem saken slik at vi kan få hjelp en gang for alle. Er utrolig mange barn, familier og kjærester som får livet ødelagt eller tar den letteste utveien ved å ta livet sitt. Jeg har skrevet et innlegg om min historie på bloggen slik at folk skal forstå litt mer om sykdommen ettersom det er en sykdom som er ganske usynelig, men ekstremt utbredt og vi trenger å spre informasjonen slik at folk skal være forberedt på hvordan de kan behandles om de skulle bli utsatt. Hadde satt ufattelig stor pris på din hjelp, det er mange mennesker som trenger dette. Jeg er kun 17 år, men har vokst utrolig mye gjennom hele denne prosessen. Ettersom du er veldig hjelpsom og støtter utrolig mange viktigte saker, håper jeg du kan hjelpe oss. Ca 5000 har lest min historie siden i går kveld, men vi trenger enda flere. Tusen takk på forhånd <3

    20. 1. Hvorfor skriver du det om restylane i slutten av både dette og det forrige innlegget? Vi la merke til det sist gang liksom..
      2. Leppene dine er jo så jævlig stygge uten, ifølge deg selv, så hvorfor? Akkurat som at du elsket puppene dine men likevel tok silikon.
      Jeg har ikke egentlig noe imot deg, men du er helt sykt dobbeltmoralsk og overfladisk når det gjelder ganske mye.

    21. (Til Emma over der: hold kjeft.)
      Jeg syntes det er bra du tar det ut ! Du er så søt og fin når Restylanen ikke tar all oppmerksomheten i ansiktet ditt. Du har pene lepper með fin fasong. Vær naturlig!:*

    22. Håret ditt er utrolig fint nå! Så mye volum og ja, superfint! Har du gjort noe spesielt med det eller bruker du noen produkter?
      Ha en fin ferie videre og kos dere masse:)

    23. Klarte du ikke la vær og legge ut bilde av kroppen din igjen!! hahahha! ler hver gang xD skaff deg litt muskler a.

    24. bra du skal ta ut i leppene, du er pen og alt det der, men de leppene ser helt forjævlig ut for å være ærlig, ødelegger hele ansiktet ditt:)

    25. Jeg blir så utrolig frustrert når folk stiller samme spørsmål igjen og igjen, og det eneste du gidder å svare på er spørsmål om hår, siden du må blogge om det en gang i mnd for å få penger…

    26. Høres ut som en fantastisk ferie! Misunner deg litt, haha! Heldigvis skinner solen akkurat nå(men det er kaldt da…), så får overleve. Kos deg masse videre 😀

    27. Kan du forklare hvorfor du spiser fisk og ikke annet kjøtt fra dyr?
      “Fisk føler smerte. Fisk føler stress og frykt. De har hukommelse og læreevne. Noen fisker bygger reir. Noen forsvarer sitt revir. Andre samarbeider med familien om oppfostringen av yngel-kullet og kjenner hver enkelt fisk i flokken igjen.
      Men menneskets utnytting av fisk, er basert på en helt annen virkelighet ? en virkelighet hvor fisk ikke er levende dyr, men tonn med livløs biomasse. Millioner av fisk kveles til døde eller klemmes ihjel i nett ? millioner som hver og en føler smerte og frykt. Ytterligere millioner fisker blir alet opp i oppdrettsanlegg hvor de står tusenvis i trange merder med skader som store kjøttsår eller blottede bukorganer. Og hvilket annet dyr ville man halt inn etter en krok festet i dyrets munn, svelg eller mage?”
      Kilde: http://www.dyrsrettigheter.no/infosenter/kjottindustri/fiskeindustri/

    28. Hei Sophie! Jeg har noen spørsmål ang dyrevern osv som jeg håper du kan svare på 🙂
      1: hvis et merke driver dyretesting på sminke, men også har andre ting i kjeden sin (som ikke er dyretestet) er det da ok å kjøpe disse produktene, som ikke er dyretestet? Feks Victora’s Secret ol. er det ok å kjøpe truser fra dem hvis lipglossene er dyretestet? (Vet ikke om de er det altså)
      2. Du som vegetariaen, gir du hunden din kjøtt?
      3. Har du noen tips til hvor man kan få kjøpt vinterjakke som ikke inneholder dun plukket fra levende fugler? Altså sånn at duden bare er tatt fra reiert? 🙂 <3
      Håper på svar, på forhånd tusken takk!

    29. Tror nok ikke du blir en god person bare fordi du fjerner restylanen, du må nok ta ut silikonen, gå opp ti kilo, slutte å sole deg, ikke sette på verken løsvipper eller vippe extentions og til slutt må du fjerne løshåret. Da blir du en god person 🙂 *ironi

    30. Du kan selfølgelig fjerne restylanen hvis det er det du vil.Men er det bare pga de folka som kommenterer det, synes jeg ikke du skal det, Sophie! Du må bestemme dette selv. Og ikke bry deg om de som kommenterer, du er kjempepen uansett!Både med og uten 🙂

    31. Et lite tips for å slippe unna plagsomme tyrkere: lær deg “hei” og “nei takk” på tyrkisk, så kommer blir de fleste ganske stille med en gang. Og de som forsetter å prate, spør som regel hvordan har du det (på tyrkisk da).

    32. Dumt du ble dårlig! Den båtturen er fantastisk. Kalde innsjøen(??) på den ene siden og havet på den andre. Bare stranden som skiller det. Det var super spesielt! 🙂

    33. hei, jeg er tyrker selv og vet tyrkia inn og ut. Drar du til Alanya, side og antalya finner du bare mennesker fra Skandinavia, noe som er ganske kjedelig. Ikke alle byene der er fine, men byene der er mye mye finere enn byene i Norge. bare fordi du havna i en trafikkulykke betyr det ikke at tyrkia er et dårlig land. Jeg selv har havna i en trafikkulykke der og det skjer hele tiden trafikkulykker i asia land 😉

    34. Er bra du velger å ta ut restylanet, for helt ærlig er det ikke mye fint, men håper bare du gjør det fordi du ønsker det selv.
      Og en annen ting; du kan ikke kalle deg vegetarianer, det er feil ettersom at du spiser fisk. Det irriterer meg hver gang du skriver at du er det…du er jo pescetarianer. En vegetarianer spiser INGEN dyr, ikke en gang fisk.

    35. billig ferie?? só fint da….. jeg er sammen med kjersten i snart 5 ór. ogh han har ikke sittetpó ly engang, har aldr vert ute av laför 🙁
      og han fortjener det…og jeg elsker ó reise…vi har ikke ród det billge engang…..:(

    36. “Silje” en vegeterianer kan spise fisk, en veganer spiser hverken fisk eller kjøtt, melkeprodukter osv.

    37. Du er ung,frisk og rask og hverken jobber eller studerer.Og det er da jeg lurer på hvordan samfunnet vårt vil se ut videre fremover.Når det blir flere og flere av dere som lever av å kle av dere på nett,hva generer dere(du)?.
      Hvem skal jobbe og dermed bidra til samfunnet fremover om ikke de som er unge og raske?
      Er virkelig verden blitt slik at noen “rosabloggere” er unntatt virkeligheten og ikke behøver bidra?
      I såfall er det sykt.
      Hvis alle her i landet seilte rundt på en rosa sky slik du gjør så ble det ikke noe ,til noen.
      Alle må bidra.Alle som i utgangspunket er friske kan bidra med noe for felleskapet.Og du gjør hva?
      I mine øyne-absolutt ingenting desverre.

    38. kan ikke du ha en spørsmålsrunde om reisen/reisene deres? 🙂 lurer på ting som hvem av dere betaler for reisen, hvem av dere betaler om dere er ute og spiser, hvis kjæresten din går på skole, hvordan er det å reise da ++ 🙂

    39. Mathias hadde virkelig fint ansikt! Tror det var øynene eller brynene som gjorde det! Har selv kjæreste, er bare 14 ser fram til tur til Paris eller Tyrkia kanskje om noen år!foressten fisk er jo kjøtt? Hvorfor kan du spise det da? Kos deg masse:)

    40. FACT:
      1.vegetarianere spiser IKKE fisk, fisk er dyr de også så vegetariane spiser verken fisk eller kylling, som mange tror..
      2. vegeanere spiser ikke egg og melkeprodukter
      Å spise fisk og være “vegetarianer” er akkurat som å ikke spise noe annet kjøtt en eksempel biff, enten så er du vegetarianer eller ikke :))))

    41. Vegetarianere spiser ikke fisk, men det gjør pescetarianere. Jeg syntes denne forskjellen er viktig- ikke pga semantikk, men hvis man betegner fisk som en del av vegetarisme, antyder man at fiskeroduksjonen ikke innebærer dyremishandling eller bidrar til miljøproblemer.

    42. Er så teit når folk begynner å hakke på småting!trudde det var mer vett i folk.. Men uansett; Sophie håper du ikke tar ut restylanen pågrunn av all kritikken! Gjør som dy selv vil. Men er det pågrunn av at folk sir restylane er dyretestet?.. Er det det egentlig..?

    43. Synes virkelig det er helt ufattelig hvordan folk gidder å lese det her, det er helt sykt…Det er jo bare masse random tull uten noe mål og mening! Gjør oss alle en tjeneste og legg ned den bloggen her

    44. bare en liten heads up – vegetarianere spiser ikke fisk.
      ja, du er en pesceterian! spiser ikke kjøtt eller kylling selv, og få meiereiproukter, men spiser litt fisk, så er i samme båt selv

    45. Skriver som en 12-åring , e verden gått til helvete når slike småamøber liksom kan leve av dette pisset .

    46. Jeg må bare si en ting; det er ulovlig å ta med falske merker inn til Norge!! Du kan bli stoppa i tollen og få en heftig bot

    47. Hei Sophie 🙂
      når du sier at du aldri har fått Toll fra sheinside, så lurer jeg på om det gjelder når du har handlet for over 200 kroner eller? Er veldig interessert i å handle der men er litt redd for om det bli mye i toll når jeg overskreder 200 kroner siden det er grensen 🙂

    48. Ikke kjøp fake! På Nrk2 for en liten stund siden var det en repotasje som handlet om nettopp dette. De som produserer fake klær produserer så mye annet fake. Fake deler til fly, medisiner, lager canada goose jakker med kyllingnebb i osv. Det er de samme som står bak klær og vesker. Jeg tenkte aldri over dette før da jeg var i syden å kjøpte fake, men etter denne repotasjen fikk jeg et helt annet syn. Så ikke kjøp fake, og ikke støtt denne industrien. De dreper mennesker. Greit nok, å kjøpe en fake veske eller genser dreper ingen direkte- men mye annet de produserer dreper! Fly har krasjet ved bruk av “fake” deler (deler som har blitt lagd av dårlige og gamle deler, feil materiale), fake medisiner har både privatpersoner og sykehus kjøpt og drept mennesker. Husker ikke hva repotasjen heter, men google det. Til og med en egen by i Kina som lever av denne industrien. Lang kommentar, men kanskje du kan spre det videre Sophie? Johanne.

    49. hvor mange ganger skal du si ar du skal ta det ut? er det mulig å bli så sykelig opptatt av seg selv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg