snart ferie, igjen

 

Nå er det blogging fra jenterommet igjen, folkens! Ikke overasskende tok jeg en powernap da jeg kom hjem, som gikk over til å bli noe mer enn bare de 15 minuttene jeg hadde planlagt, og plutselig våknet jeg etter fire timer. . Hehe. Bilder fra dagen min kommer iallfall senere!


I morgen drar jeg og gutten min til Tyrkia, nærmere bestemt Side! Jeg har vært i Side før fordi tante har leilighet der, og så vidt jeg husker likte jeg det mye bedre enn alanya. Dette er andre gangen jeg og Mathias drar på en “charterferie”, og jeg var ikke så alt for fornøyd med flyet og hotellet da, så derfor blir det gøy å prøve noe nytt – denne gangen er det detur vi reiser med, har hørt at de skal være de flinkeste når det kommer til tyrkia! De hadde også finest hoteller i forhold til pris, iallfall fra Side. Har noen av dere vært i tyrkia den siste tiden, eller er dere kanskje der nå? Hvordan er været? Noe i Side vi bør prøve/se? Setter stor pris på hjelp, dere har jo så og si guidet oss rundt hver eneste ferie vi har vært på!

 

Hotellet vi skal bo på heter Horus Paradise Luxury Resort, og er ett all inclusive hotell. Jeg gleder meg! Det har eget treningsstudio, svært uteområde, privat strand, masse aktiviteter man kan finne på, tennisbane, skjønnhetssalong, internett over alt. . . Det kommer nok til å bli 7 fantastisk fine dager, på ett utrolig fint hotell. Når man skal ut å reise og er ungdom, kan jeg anbefale dere å reise litt utenfor sesongen uansett hvor dere skal – altså ikke i fellesferiene! Det koster så utrolig mye mindre enn i høysesongen nå, vi har alltid vært superflinke på å finne billige turer, så dette betaler vi ikke mye for altså! Det er nok en av grunnene til at vi får dratt på så mange turer. Flinke til å fine billige biletter og hoteller!

 

Her kommer noen bilder av hotellet. Jeg skal så klart ta massemasse bilder selv ♥





35 kommentarer
    1. Dere må reise på båttur på elven i Manavgat! Ikke reis på sånn stor båt, finn en liten båt der det går max 10 personer på. Det er kjempe koselig og skikkelig fint 🙂 Får se der ferskvannet treffer saltvannet og får bade i det flotte lyseblåe havet også. Virkelig verdt en tur, men husk solkrem!!! Fordi det kan bli skikkelig varmt og uten solkrem får man ikke noen gode dager etterpå.. (snakker av erfaring :P) haha

    2. Et stort marked i side, bare spør reiselederne! Utrolig mye morsomt å se og kjøpe! Akkurat som
      Å gå inni et stort sirkus med tusenvis av boder!

    3. Jeg var i Side i sommer, å var såå fornøyd!
      Dere burde reise på båttur opp i sånn kildevann. Husker ikke helt hva det het, men det er verdt å reise dit!
      Også burde dere reise inn til gamle byen i Side, det er masse masse butikker der, og mange bra restauranter, tro meg du kommer til og finne en del ting!
      Siden jeg var der i midt i sommer så var det !Veldig! varmt, da snakker vi 49 grader i skyggen, men har hørt at det er litt kaldere der nå!
      Kos dere masse!<3

    4. Je hadde ikke forventet at du som er så smart og velreflektert støttet “all inclusive” prinsippet der familier og enkeltpersoner miste arbeidet og livet sitt fordi restauranten dens ikke har gjeste pga all inclusive tilbudet.. Håper virkelig dere kommer til å støtte familievedriftene og avsidesliggende skatter i Side!

    5. Jeg bor i Alanya, har vært i Side mange ganger, dere burde prøve ut markedene der. Man finner så utrolig mange fine kjoler og smykker, verdt å prøve 🙂 Er rundt 30 grader her nå hver dag, kjempe deilig

    6. Er noe som heter Bazar der, det er et sted med mangemange butikker, og en del resturanger. Litt ved siden av er det gamle deler av side, utrolig fint. Åå, er så fint i Side, du er heldig! 🙂

    7. Herregud du som syns det er dumt å støtte all inclusive ! Skjerp deg ! Er folk som jobber døgnet rundt å trenger en ordentlig ferie . Selvfølgelig skal de få slappe av på et all inclusive hotel ! Skal man begynne å tenke på det å ? Det at det er all inclusive gjør at flere folk får kommet i arbeid nettopp fordi du trenger ekstra mannskap . Jeg har hvert på slike hoteller å har snakket med mange ansatte som sier at de tjener godt å klarer å ta vare på familien pågrunn av dette . sånn er livet alle kan dessverre ikke få . Verste jeg vet er sånne usaklige kommentarer . Har ikke noe med å være smart å gjøre . kos deg Sophie !

    8. En venninde av meg var der i sommer, og det var vist helt fantastisk pent der. Kos deg, det fortjener du 🙂

    9. En restaurant som heter Alremu, den ligger nede ved strandpromenaden. Cirka 21:30 hver kveld danser kelnere tyrkisk dans og etter det er det disco, jeg er alltid der når jeg og familien min er i Side.
      Alremu er dyrt i forhold til en del av de andre restaurantene siden det ligger ved stranden, men beliggenheten er virkelig verdt det. Elsker å sitte på Alremu ved solnedgang og se sola gå ned.
      Når jeg er på stranda er vi alltid på vestre strand, på strandområdet til Alremu.

    10. Kom hjem fra side idag! Var helt fantastisk, var der i 2 uker og det var en dag med regn ( perfekt dag til å gå å se i butikker osv) Ellers barre sol og varme. var på ett hotel som heter “Kumköy beach resort” er 3 gangen vi er på det hotelle og det blir ikke finere og bedre en det hotelle ! Det tror jeg at jeg kan banne på!
      Her er en link til hotellet. ( er mye finere i virkligheten en på bildene )
      http://kumkoybeachresort.sunishotel.com
      Håper dere får en super tur!

    11. Var i tyrkia forige uke og været var nydelig! Solen er ganske sterk fortsatt, men det er litt kaldt om kveldene 🙂 hadde en dag med regn, og visst dere har tenkt dere inn i side by, noe jeg virkelig anbefaler, kjempe fin antikk by!

    12. Alremu er nok ikke plassen for deg. Har vært dær 2 år på rad og har dårlig erfaring av sleske ekkle servitører og strandgutter som går intenst maser på deg. Spesielt en attraktiv dame som deg, spiller ingen rolle om du har med kjæresten… ingen respekt overhode. Servirørene på den strandprominaden har intern konkurranse på hvor mange jenter de han knulle på en sesong.. dårlig mat har de også.
      Arbeidene kokk fra narvik

    13. Har vært i Alanya i to uker, og nå sitter jeg her på Gardemoen! Været har vært fint. De første og siste dagene var det rundt 36 grader. Mellom der var det rundt 25-29. Men kjempefint var det uansett! Kos dere! 🙂

    14. Har vært i Alanya 13 ganger, hadde aldri reist med detur utenom fra i år, det er det verste flyselskapet du kan komme borti når det gjelder mellom ving, apollo etc… Ønsker dere lykke til hvertfall, og kos dere masse masse! Skal ned selv i 4 uker i sommer 😀

    15. Jeg var i Tyrkia i høstferien (uke 40)! 🙂 vi har kjøpt oss leilighet i Oba (like ved Alanya) og STORTRIVES, virkelig. Tyrkerne er så utrolig hyggelige, alltid blide og ønsker alle velkommen. Temperaturen der nede er ganske fine, hvertfall i forhold til her hjemme i Norge. Vi hadde litt uflaks med storm den ene kvelden og resten av oppholdet ble ganske kaldt, så vi måtte sitte med jakker, skjerf, luer og pledd resten av uka.. Men det var verdt det! Jeg anbefaler tyrkisk bad hvis dere skal sole dere, da kommer fargen ekstra fort og blir der ekstra lenge (i tillegg får man utrolig myk hud!). Pass bare på hvor dere går, det er ikke alle som er like seriøse.. God tur til dere, håper dere koser dere masse, Tyrkia er virkelig suupert!

    16. Er i Side med kjæresten min nå 🙂 har vært veldig varmt den siste uken, men kan være kjempekaldt på kveldene! Dere burde også passe på å ikke bli lurt når dere skal kjøpe ting, mange tyrkere her er ekstremt sleipe, spesielt mot unge par! Anbefaler dere å bruke lire istedet for euro, da vi har blitt lurt flere ganger ved bruk av euro.. Er også veldig høye priser på alt av restauranter, så dere burde heller prøve ut noen av restaurantene langs promenaden, som er mye billigere og i tillegg har bedre mat 🙂 håper dere koser dere masse!

    17. Jeg var i Side i august, og det er veldig fint der 🙂 Det er litt masete og veldig mye folk i gamlebyen i Side, så hvis dere blir lei av det, så er det lurt å dra til et sted som heter Kumköy istedet. Det er mye mindre folk og mas, men veldig koselig 🙂

    18. Va i tykia for en mnd sia, kjempefint vær enda! Anbefale å sjekke ut gammelbyen på dagtid; verdt å få med seg ruinene, men utrolig slitsomme folk. Styr unna å dra dit på kvelden, i og med at det e trangt, utrolig påtrenganes folkeslag og litt ekkelt!

    19. Fy faen du er bortkjemt. Du burde takke leserne dine for uten dem hadde du aldri hatt så masse penger! Blir kvalm av utakknemmligheten din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg