dag 3 i Barcelona

 

I dag opplevde vi jentene her i Barcelona noe som ikke var så veldig gøy. . nemlig å være på dyrebutikk hvor de selger hunder. Små, søte hunder i glassbur hvor de får null mosjon eller kjærlighet. Jeg prøvde å kjøpe tre av hundene, men jeg fikk ikke lovt selv om jeg prøvde å fikse alt med mattilsynet og vaksiner. Jeg kunne omså ha kommet tilbake om tre uker og hentet hundene, slik som man må. Folk, altså!

 

En del av opplegget vi holder på med her i Barcelona er jo enda hemmelig fram til episodene kommer ut, så jeg kan ikke si så alt for mye om ting vi gjør hver dag. Det kommer jo ut på babeadvenure etterhvert, og da skal alt være mye bedre – altså ikke registrering via facebook, betaling med kort osv! Nå skal vi slappe av og så kanskje dra ut en tur på kvelden, jeg skal ikke drikke men er med for det sosiale. I morgen skal jeg nemlig tilbake til oslo, så det gjelder å nyte alt til det fulle ♥

 

Noen photoshootbilder fikk vi såklart tatt i dag – hva synes dere? Jeg ble dødsfornøyd!

 

 

 

86 kommentarer
    1. Du er delig Sophie liker bildene dine veldig godt du er en fin fotomodel <3 <3 😉 😉 🙂
      sexy bilder av deg

    2. Elsker omtanken din for dyr! Virkelig! Men de står i glassbur for at folk skal tenke slik som du, etter at butikken stenges slippes de ut i en såkalt “luftegård” som er utendørs! Der får de frisk luft og mosjon! Det er varmere for dem å være ute på dagtid enn i burene! Men er enig i at de har det alt for varmt og forferdelig inne i glassburene den tiden de er der! Men de har det fortsatt bedre enn hva det blotte øyet kan se.

    3. Var i barcelona for noen uker sider og jeg var også på en dyrebutikk der de hadde hunder i trange hundebur, kan hende det var samme butikken også, helt forferdelig!

    4. Helt nydeligt! <3 har selv sett hunder i glassbur, men det var på gran canaria. Mamma prøvde å kjøpe 1 siden hun synes det er helt grusomt at de skal være i de bittesmå glassburene! Men vi fikk ikke tilatelse :/

    5. VIKTOG VIKTIG VIKTIG! elsker å lese om folk som prøver så kjært å redde disse små søte elskbare fra disse glassburene, men det er dere IKKE må gjøre, det er det de tjener penger på. . og valpene (så og si alle sammen) kommer fra valpe-industrier eller såkalt “PUPPYMILLS” . jaa dette er en slik kommentar *sorry*
      Der foreldrene og hundrevis tusenvis av hunder sitter i bur som avlsmaskiner året inn og året ut, i stekende sol og bitende kulde, for å få valper til dyrebutikker og lignende. Sykdommer og andre lidelser både fysisk og psykisk er helt “vanlig” på disse “farmene” og de får sjeldent veterinær-undersøkelse ettersom dette både er ulovlig og ikke minst dyrt.. så avliving og medisiner gis av de som selv eiger hundene, det vil si at de IKKE vet hva de driver med. DU SOPHIE ELSIE har vel hørt om dette her? du som er sånnen dyre-elsker som meg?! 🙂 kansje du kunne skrevet et innlegg en dag, siden du har så mange lesere,, eller lag en blogg til meg..får det ikke til! heheh. fint bilde forresten ^^

    6. Så peen du er Sophie! Likte ikke bare strikket og leppestiften uten kork på første bildet, haha! Men du er knallfin <3

    7. Du må ikke kjøpe hundene da støtter du jo slikt, å det lages flere. De tjener penger å vil fortsette, om ingen kjøper så erotiske lønnsomt å det vil avta.

    8. Hei 🙂 Kjempepene bilder av deg, du er en nydelig jente.
      Akkurat nå sitter jeg å ser en reprise på “den perfekte meg, den perfekte mamma? kathrine”. Jeg får helt vondt av deg når du snakker om deg selv.. Skulle ønske du hadde sett hvor pen du var fra starten av.. Ikke la stygge kommentarer om deg gå inn på deg! Om du vil endre noe på deg-så ikke gjør det pga kommentarer fra andre! Gjør det for DIN del, fordi DU ikke er fornøyd.. Ønsker deg lykke til videre 🙂

    9. Huff.
      Eneste dama har er noe hun tror hun har 🙂
      LOL dama er under 20 år og llerede fake. latterlig..
      Alt kan kjøpes sies det. Men de lppene hun har kan bakre brukes om kjøleskap sugekopp..
      FAKE FAKE FAKE!!!
      Den dagen hun er på tiende plass på blogg.no så er hun tom for penger hahahahahhhaahhahah

    10. I Spania er det vanlig med hunder i glassbur, å viss du kjøper hundene, så putter di bare inn nye… Tragisk.

    11. lurer på hvem som faktisk syns det der er pent, du ser jo ut som et dyr i ansiktet, tviler på at noen syns donatella versace ser pen ut liksom..

    12. Synes babeadventure virker utrolig skanky.. De leier dere ut til folk for å ta lettkledde bilder for dem? Som objekter?

    13. Les litt om hvordan slike hunder har det før du uttaler deg. Er du virkelig så dum at du tror de ligger der hele dagen? Det er folk som eier valpene, og har “leid” burene for å ha de til salgs der. Hundene får mosjon mens de er der, får mat og blir stelt med. Når dyrebutikken er stengt, tror du seriøst de ligger der om natten?… Like dum som du ser ut som. Når dyrebutikken stenger, kommer eierne å henter hundene for å ha de hjemme. Neste dag leverer de hundene igjen, de blir stelt med og får mosjon. Les litt om det før du uttaler deg, har en kamerat som bor i Spania og han har sett selv med egne øyne at eierne kommer på slutten av dagen og henter de, og at de får mat og mosjon.

    14. Hei Sophie Elise.
      Synes det er dumt at du uttaler deg om noe før du har gjort skikkelig research. Jeg har selv bodd lenge i Spania og kjenner mange som jobber i dyrebutikker her. Vet ikke om du spurte hvordan ting fungerte der du var- men i dyrebutikken jeg vet av i Barcelona er hundene ALDRI mer enn et par timer i buret om gangen. De får leke og får rikelig med vann og mat- og dette blir ikke annerledes enn at de er i en valpekasse f.eks. Husk at i de fleste norske familier er valpene ofte mye alene fordi menneskene er på jobb/skole etc. I butikken får de ofte mer oppmerksomhet.
      Greit at du har slike tanker, men ikke spre det på bloggen før du vet hvordan det egentlig er.

    15. Dere som sier hundene blir hentet på slutten av dagen really not! Jeg gikk forbi dyrebutikk sen kveld der sto hunda i bur i vinduene!

    16. Hun er vel strengt talt ikke opptatt av miljø, i og med at hun flyr ca hver uke, hvis ikke oftere. Kan tenke meg at utslippene fra alle flyreisene hennes har smeltet et par isfjell alene

    17. Det var dette jeg hadde en mistanke om.. Du gjør det som virker fint for dyr på papiret, men du forstår ikke konsekvensene av det du driver med. De hundene kan komme fra en større næring, “valpefabrikker” som de foreksempel har mye av i USA. Dersom du prøvde å få valpene, prøvde du å støtte denne grusomme næringen. Er du så dum? Du sier du er smart, men…

    18. Nydelig jente du er Sophie! Jeg ser virkelig opp til deg, du er ett godt menneske og du er ekte! de dere andre rosa bloggerne ser så falske ut, men du er så hjerte godt menneske! stå på videre med denne flotte bloggen, jeg kommer til å følge deg resten og du skal på topplista 🙂

    19. merkelig…du ser jo heeelt annerledes ut i virkelighen.bildene er veldig retusjerte og du ser ikke så lita og tynn ut på bildene men sannheten er en helt annen.og du har et unormalt stort hode og lang panne…ansikt som en godt voksen dame,kropp som en 10 åring bortsett fra silikon puppene.sorry.men det er jo fint at du ikke tar deg nær av negative kommentarer.og nei…jeg er ikke sjalu på deg jenta.syns bare rett og slett ikke at du er pen og kan ikke skjønne hvorfor du får så mye oppmerksomhet.

    20. Må bare sei stakkars deg! Du e ikkje 25 en gang å har allerede opperert deg så mye! Ansikte ditt e ikkje utvikla skikkelig, hvis du ser på bilder på andre fra 17 – 25 + vill du se en syk forandring. Du er bare en liten jente som har opperert deg så du ser gammel ut allerede! Så på bilde nr 2 på det andre innlegget. Du ser jo allerede ut som en som har opperert seg for å se yngre ut, og dermed ser du gammel ut! Håper for all del du vet hva du gjør!!!

    21. Så deg på tv i går ( husker ikke helt hva det het, hehe ) og der sa du at du ikke var fornøyd med nesen din, jeg synes deg er utrolig søt og passer deg! du må ikke bry deg om deg, jeg synes den er fin 🙂

    22. Det synst jego!
      Må bare sei stakkars deg! Du e ikkje 25 en gang å har allerede opperert deg så mye! Ansikte ditt e ikkje utvikla skikkelig, hvis du ser på bilder på andre fra 17 – 25 + vill du se en syk forandring. Du er bare en liten jente som har opperert deg så du ser gammel ut allerede! Så på bilde nr 2 på det andre innlegget. Du ser jo allerede ut som en som har opperert seg for å se yngre ut, og dermed ser du gammel ut! Håper for all del du vet hva du gjør!!!

    23. Jeg sjønner deg såå godt at du hadde lyst å kjøpe med deg hundene hjem! Men du sjønner vel at det rett og slett bare åpner en ny plass for nye valper til den samme butikken? De går ikke tom for valper! Valpefabrikker SPYR ut valper, og hvis INGEN kjøper valpene i dyrebutikkene, vil det ikke være noe marked for det, og valpefabrikkene må slutte.
      Valpefabrikker må være noe av det styggeste jeg vet om.. Hunder som lever i små bur HELE LIVET, kun satt sammen med en annen hund når de skal parre, og får aldri tur, kos, stell eller veterinærpleie….
      Tispene må gå drektige HVER eneste løpetid, og de fleste dør av utmattelse etter nok graviditeter etter hverandre, eller fødselskomplikasjoner… :'(
      Kan ikke du skrive et innlegg om dette?
      Naivt av dere som tror at hundene har luftegårder og bare er i bur noen timer på dagtid. Har gått forbi nok dyrebutikker i Spania og andre land på kvelds- og natterstid til å vite at det ikke stemmer..

    24. De bildene av deg ser ikke ut som deg en gang. Jeg så deg på Hove i sommer (stod faktisk rett foran deg i dokøen under Kings of Leon, lol), og jeg ble faktisk overrasket over hvor liten og barnslig du ser ut i forhold til bildene du legger ut på bloggen. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd du kanskje var 15-16, mens på bildene ser du ut som 22-23. Dumt at du spiller for mye på seksualiteten din i så ung alder og i tillegg gir et ganske feil bilde av deg selv i forhold til hvordan du egentlig ser ut.

    25. Tilogmed jeg blir glad over alle disse fine kommentarene på innlegg med slike bilder av deg. Du stråler! Og du virker som et skikkelig godt menneske når det kommer til folk rundt deg, og dyr. Du er helt fantastisk! Det burde finnes flere personer i verden som er som deg! Itilegg er du så sterk som hever deg over negative kommentarer og det beundrer jeg deg for! Stå på og gå for de positive kommentarene! Det må jo finnes grunner på hvorfor folk tar seg tid til å skrive positivt på hvert innlegg! Nettopp, du er utrolig på alle mulige positive måter! Folk som sitter bak skjermen og skriver negativt har bare veldig lite å gjøre, kjedelig liv, sjalue folk som bare prøver å synke deg ned for at du allerede har tatt et forsprang foran dem og er kommet lenger enn dem!
      -”If people are trying to bring du down, it only means that you are above them!”
      Kjærlighet fra meg♥

    26. Så fin du er! Jeg kjøpte min hund i Spania. Hunden må være over 3 mnd og være i Spania 21 dager etter den har fått rabiesvaksinen. Da får du ta den med deg hjem uten noe problem. Du må betale moms på flyplassen i Norge 🙂 Jeg fikk min inn i Norge i mars 2013 uten rabiesvaksinen. Da var han under 3 mnd og da måtte jeg søke om tilatelse, men det er ikke lengre lov pga det ble påvist rabies i juni engang. Det skal hvertfall ikke være noe problem å få de inn i landet så lenge rabiesvaksinen er gyldig og at rasen er lovlig!

    27. Du får trøste deg med det at i Barcelona er det sååå mange som er veldig glade i hundene sine:) Når jeg var der så jeg ikke en ENESTE løshund eller villkatt, og jeg var der i 14dager. Derimot så jeg mange som hadde hunder i bånd, og de viste en tydelig og stor kjærlighet for dyrene sine. Jeg har seriøse problemer med å reise til steder der jeg vet det er mange ville hunder og katter, men Barcelona har vist det motsatte. Supert at du bryr deg om dyrene. Ingen er mer uskyldige og hjelpesløse:) Stå på videre:)

    28. Drit kule bilder, men hallo, om du prøver å være et godt forbilde, så gjør du det på helt feil måte! Alt er redigert og kunstig med silikon osv…

    29. Synes åsså du ligna på Tyra på det andre bilde! 🙂
      Off, hadde sekkert prøvd på akkurat det samme, men probleme e at eg ville jo kjøpt alle dyr som har det jævli og det går jo ikke. :/ Men sællfølgeli kan alle jøre sin del mot dyremishandling, eg sjøl bruka ikke dyretesta produkta og e pesco-vegetarianer. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg