urealistisk perfekt

Jeg klarte faktisk å glemme koden til mobilen min i sta, hvordan er det mulig? Jeg som skriver den koden flere ganger per dag, haha! Har noen av dere opplevd noe lignende? At man plutselig får helt total blackout på ting man husker uten problem ellers? 


I kveld har jeg jeg lest litt, nemlig Lene Alexandra sin bok “bra nok”. De aller fleste husker sikkert Lene fra tiden med “my boobs are okay” og flere såkalte skandaler i media? Jeg alltid veldig interessert i slike mennesker som stikker seg ut fra mengden, kanskje litt fordi jeg er der selv. Men alle er som de er av en grunn, og alle har en historie å komme med. Lene skriver om hennes vanskelige vei i livet, og hvordan hun prøvde å oppnå et urealistisk ideal av det å være perfekt. Jeg kan så absolutt kjenne meg igjen. . Boken er tøff å lese, men også motiverende. Jeg har ikke lest halve engang, og så langt har det vært både voldtekt og spiseforstyrrelser. Mange kan nok kjenne seg igjen, og det er utrolig tøft av Lene å skrive ut om dette!

 

Flere bloggere har jo også gitt ut bøker, både i norge og utland. . Selv tror jeg nok ikke jeg ville ha gjort det, men kanskje om 5-10 år? Ville dere såfall ha lest den?


 

 

Her har dere min lille boksamling, så dere ser jo hva det går i! Ingen bøker om eventyr, bare biografier eller selvhjelpsbøker. Synes det er mest spennende uten tvil!

 

 

52 kommentarer
    1. hvis sophie vil på coveret av FHM, så er det det hun skal gjøre. Det gjør hun IKKE løs av den grunn! Du er et fantastisk menneske, stå på 🙂 og bra nok er du akkurat som du er Sophie <3

    2. Skjedde med meg for noen dager siden :/ Det er noe galt med iOS7 så koden virker plutselig ikke på noen, derfor iOS7.2 kom så kort etter, men jeg var litt for treig til å laste det ned. Fikk heldigvis inn alle bildene på dataen da 😀 <3

    3. Du burde lese “nowhere but up” av Pattie Mallette, moren til Justin Bieber.. Hun skriver om alt fra depresjon og hvordan hun ble seksuelt misbrukt når hun var yngre. Hun prøvde bla. å ta selvmord. Verdt å lese 🙂

    4. Jepp, jeg ville lest boken din hvis du hadde skrevet en! 🙂 Og ja, jeg har glemt passordet til mobilen min en gang. Egentlig så husket jeg ikke konkret passordet, jeg var bare vant til å slå det inn, så når jeg plutselig ble tvunget til å tenke hva passordet mitt var, fikk jeg helt blackout. Det var helt jævlig. Haha.. 🙂

    5. lurer på om du er klar over at du nettopp røpte hva shooten i oslo var for..? selvom jeg tror de fleste visste at det var FHM det var snakk om 🙂

    6. Ved å operere inn silikon signaliserer man at man ønsker å være enda mer seksuelt tiltrekke. Brystene blir et tegn på at man er seksuelt tilgjengelig. Lol

    7. Til anonym: Brystimplantat er da virkelig ikke for å bli mer seksuelt attraktiv. Tenk litt før du uttaler deg. Jeg har selv brystimplantat, og det var ikke for å kunne bli mer attraktiv for andre mannfolk. Jeg hadde små bryst og ønsket større- for å føle meg vel.
      Og hun er på coveret av fhm denne mnd, så det var nok ikke det hun gjor i Oslo.

    8. Halla!!!! Jeg har lest siden din nå en stund, men det er første gang jeg faktisk kommenterer på den. Unskyld for det. Det har egentlig ikke vært noen bra grunn til at jeg ikke har kommentert før, så jeg har litt dårlig samvittighet for å ikke ha gjort det før. Fordi denne siden er skikkelig kul, og du fortjener å få all ros du kan få for denne blogen!!!!! Dette er faktisk en av de godeste blogene på Bloggg etter min mening og nå er jeg dønn sannferdig. Jeg blir nesten helt misunnelig av å lese denne siden og jeg skulle av og til ønske at det var min blogg!!!!! Hahaha!!!! Jeg brukte å blogge før, men jeg stoppet å bloggge fordi jeg fikk så mange stygge kommentarer fra slemme personer. Om du får frekke kommentarer fra stygge folk, så må du ikke slutte å blogge som jeg gjorde. Fordi da vinner bare de frekke. Men jeg har ikke blogg nå, så i stedet legger jeg igjen en konkurranse som komentarlenke jeg akkurat har meldt meg på. Det er sånn at du kan vinne en premie om du svarer på noen spørsmål. Det er kjempe kjekt å delta på synes jeg, fordi noen ganger har man flaks å da vinner man. En gang var jeg heldig i et basarlotteri. Det var utrolig kjekt. Kanskje du vinner nå? 😀 Jeg håper uansett at du blir med i konkuransen. Keep bloggin!

    9. Haha!
      Jeg har gjort det med Iphonen før, ikke kommet inn.
      Det er så sykt rart og frustrerende! haha
      Det endte til slutt opp med at den låste seg i en time.

    10. Hun er på forsiden av FHM akkurat NÅ, sammen med jentene fra babeadventure!
      Men godt mulig hun var på en NY shoot for fhm.

    11. Hei!
      Har akkurat bestilt fra choies.com, men nå kom det en mail til meg. Der stod det at jeg måtte “confirm it” Altså at jeg måtte bekrefte adressen på choies.com Men der er det jo ikke noe bekreftelsesgreier? Hva skal jeg gjøre? Veldig takknemlig for svar§

    12. Ville gjerne lese boken om du skulle utgi en.
      Du opdaterer så bra for tiden, love it! 🙂
      Har du noen gang hadd problemer med sheinside?
      Jeg har fortsatt ikke modtatt min bestilling fra sheinside endda, jeg bestilte 5 ting. Det er betalt. Det er gått over 1 måned nu og etter jeg betalte, satte de kjolen min, som “out of stock”. Det suger, siden jeg har betalt for den. Jeg har kontaktet “online help”, de siger at jeg kan få 10 USD ekstra i købet. Men det er mye å betale, om det ikke kommer i posten.

    13. Klarte å glemme koden på mobilen en gang ja, haha! Fikk helt blackout, og endte med å ringe bestevennen min (fra en annen telefon, selvsagt), fordi jeg ikke klarte å komme på hva det kunne være. Og den verste delen av historien; koden min består kun av et mellomrom. Hvem glemmer slikt liksom? Hehe.
      Uansett, jeg anbefaler virkelig Evig Søndag, av Linnéa Myhre. Kanskje mest passende for de med spiseforstyrrelser, så jeg vet ikke hvordan den faller i smak hos andre, men en stor favoritt her i hvert fall. 🙂 Vet psykologen hennes har skrevet en bok også, “Sterk/svak” heter den, men har ikke lest den selv enda.

    14. Vil ikke si at du stikker deg noe særlig ut i mengden. Du er akkurat som en hvilken som helst annen 19-år gammel jente, foruten at du er sånn passe kjent. Utseendemessig skiller du deg ikke ut, store pupper og restylanelepper er ikke noe som lenger er tabu eller unormalt i Norge. At du er “reflektert og intelligent” er heller ikke noe som er unormalt, selv om du ser ut som en løs bimbo til tider. Det typiske blondinestempelet er veldig visket bort i dagens samfunn (selv om jeg synes at Rannveig Heitmann? lever veldig godt opp til det). Jeg synes ikke det er noe spesielt med deg som gjør at du stikker ut av mengden i det hele tatt når jeg tenker meg om. De aller fleste eier en personlighet til tross for at de alltid strever etter å se perfekt ut. Eneste grunnen til at du skulle skille deg ut er fordi du blir gjenkjent grunnet bloggen din i så fall, noe jeg ikke synes er så veldig “spesielt.”

    15. Når man ser deg kan man tenke at du er litt mer barbie enn det du er. Du er jo en utrolig intelligent jente med mange kloke tanker. Du burde skrive en bok! Ville definitivt lest den <3

    16. Jeg hadde lest boken din, uten tvil! Du er forbildet mitt, sier ikke noe mer. Hadde kjøpt sykt mange bøker også, og gitt det til alle vennene mine

    17. Hei.
      Kunne ikke du laget et eget innlegg om den nye singelen til Carina Dahl (We R Who We R)? Introsangen til babeadventure. Dette vil jo kanskje føre til at hun får solgt flere singler osv. Og i og med at du var med i serien, så blir det jo litt mer spesielt og salgstallene vil kanskje lande høyt! 🙂
      Super blogg, btw 🙂

    18. Hei Sophie Elise! Jeg er fast leser av bloggen din, og synes du er veldig pen og har utrolig god klessmak <3 Men det er bare en ting jeg lurer på. Selv er jeg 19 år og jobber på Kiwi, og jeg skulle gjerne hatt både vippe- og hårextensions, fikse neglene oftere, ta resylane, og silikon, kjøpe flere klær og sko, også videre. Men jeg har ikke råd. Såp god lønn er det dessverre ikke på Kiwi. Det meste av pengene går til å betale lån og kjøpe inn mat og av og til klær.
      Så, hvor får du alle pengene dine fra? Har du en veldig godt betalt jobb eller noe? 🙂 Har du noen tips til meg? 😀
      Vær så snill å svare, tenker det er flere som lurer på dette 😉

    19. Du burde lese Linneà Myhre – Evig søndag.
      Btw en gang glemte jeg bankkort koden og det var syykt flaut hahahah

    20. Til Marie.. Ho er toppblogger. Ho får betalt for å ligge på den plassen ho har på topplisten. I tillegg får ho betalt for å reklamere for andre firmaer.
      Har du lyst på mer penger, start en blogg.

    21. Du stikker deg ikke ut i det hele tatt? Du er ikke over gjennomsnittet smart, reflektert etcetera og er helt A4 bortsett fra operasjonene dine, så er egentlig ingenting spesielt.

    22. Åhh elsker disse innleggene dine, bra skrevet Sophie! Er slik vi aller fleste liker å se deg, at du er vakker men også på innsiden..ikke bare et skall som er tomt innvendig, er en av grunnene tror jeg at du er øverst på topplisten, du ser barbie ut men er hundre prosent ekte inni deg. Du trenger ikke bevise for andre sjalu jenter og folk som ikke vil deg vell at du er sexy, reflektert, sterk, vakker og nydelig, fordi jeg lover deg det har du bevist for dem for lenge siden og der målet er oppnådd! Det du må vite er at det alltid vil være mennesker som vil kritisere deg en eller annen gang i livet,; det er ikke slik bare for dere bloggere..men for alle. Det det handler om er å ikke la slike mennesker vinne men være glad i seg selv og stolt av den man er..og er man lykkelig selv hva er vell bedre enn det? Vi er ikke kommet på jorda for å tilfredstille alle, for det går ikke, folk er så altfir forskjellig og har forskjellige meninger om hva som er fint. Bare stå på og husk du er mye mere verdt enn bare pupper, hår og sminke! Jeg ville definitivt lest boka di!

    23. vis du liker sånne bøker så anbefaler jeg at du leser boken om christoffer “jeg tenker nok du skjønner det sjøl” av jon gangdal OG boken om ragnhild “hun ville jo ikke dø” av siren henscien elns! jeg anbefaler disse bøkene på det STERKESTE

    24. Linneà Myhre – Evig søndag!! Ikke bare er det en gripende historie; Hun skriver så bra, bruker svart humor og selvironi- Herlig å lese

    25. Jeg vet at du kanskje ikke leser dette, men jeg har skrevet et blogg innlegg om hvordan det er å vokste opp som mobbe offer, og hva det kan gjøre med en, og hvordan man takler ting. Hvordan man til slutt klarer å se seg selv som en babe. Jeg har selv stillet opp som glamour modell. Tror det er noe du kan relatere til boka. Jeg tror at det er noe mange jenter kan få inspiration for. Skriver faktisk ikke her for å få mange lesere, men fordi leste dette innlegget da du la det ut. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg