dag 4 i Key West

 

Da har jeg bestilt flybiletter til Japan, så i November setter jeg meg på flyet sammen med andre som vil det samme som meg i livet – få slutt på delfindrapene i Taiji, Japan. Det kommer til å være skummelt, spennende, lærerikt og sikkert veldig trist. Jeg tror reisen kommer til å forme meg som menneske og hvordan jeg ser på verden etter, men det vil også gjøre meg mye sterkere. Nå skal jeg endelig få levd opp til tatoveringen min, “the be change”: Jeg er stolt over meg selv som skal ut på denne reisen, og jeg gleder meg til å blogge fra Japan! Takk for all støtten dere har gitt meg med tanke på mitt syn på dyr, det har betydd mye for meg og gitt meg masse inspirasjon til å fortsette videre. Det betyr uendelig mye for meg  ♥

 

Filmen som inspirerte meg til det hele. Jeg tror det kommer til å være helt sykt å være så tett på, og se det med egne øyne. . Men jeg trenger denne opplevelsen. Jeg trenger å se det! 

 

 

 

Det har ikke skjedd så fryktelig mye spennende i dag. Jeg har solt meg, spist masse, drukket sikketr 5 banansmoothier, vært ute for å spise, og nå sitter jeg i sengen og ser litt på film. Har en god følelse i kroppen nå med tanke på Japanturen så klarer ikke tenke på stort annet for øyeblikket, det blir så spennende! Jeg deler ett par bilder fra dagen, er ikke så mye spennende å se på. Begynner å bli litt lei av å bare blogge om sol, mat og bad, hehe. Luksusproblem, kanskje? Borte bra, og hjemme bra. Klarer ikke helt å bestemme meg hvor jeg trives best, hehe. Så lenge det er sammen med de jeg bryr meg om, kan etthvert sted være “hjem”. 

Og til dere som kommenterte i innlegget under at jeg ikke aner noe om kroppspress, fordi jeg har en såkalt “perfekt kropp” – jeg har ikke en perfekt kropp, blandt annet har jeg strekkmerker og NULL muskler på toppen av det hele, jeg er jo bare slank. Jeg føler absolutt på presset, som blir tatt bilder av i lite klær og som har mennesker jeg ikke engang kjenner som bruker tiden sin på å studere feil ved meg. Men man har alltids ett valg – skal man bry seg, eller ikke? Poenget med innlegget var dessuten bare det at gutter også har ett like stort press på seg som oss jenter, om ikke større. Jenter er bare mye flinkere til å syte over det. Enkelt og greit! Gutter er mye mer laid back, mens jenter er veldig pliktoppfyllende og “flink pike”. Tror begge kjønn kan lære litt fra hverandre, men akkurat her kan vi lære noe av guttene. 

 

Reklamelenker nelly

 

 

 

 

 

Den nydelige kjolen jeg hadde på meg i kveld er fra nelly HER – elsker den! Om jeg ikke får kjøpt meg noe ny kjole før juletider og alle feiringene der, så kommer denne definitivt til å bli mye brukt. Den gir så fine former! Elastisk er den også, så jeg tipper den ser fin og feminin ut på alle oss jenter. 

 

 

 

 

 

 

106 kommentarer
    1. Jeg er så stolt av deg Sophie! Både av at du skriver om kroppspresset og detter her med dyrevern 🙂 Kunne ikke vært mer enig. Har så lyst til å gjøre noe for dyrene nå, jeg å! Har lyst til å dra til Japan og hjelpe, men hvis det fortsatt holder på når jeg er 18, drar jeg! Får bare håpe du og andre klarer og stoppe dette før. Imellom-tiden får jeg støtte gjennom penger..:*Du er en så stor inspirasjonskilde, takk! Digger deg Sophie, stå på <3

    2. Hei og god morgen fra Norge! Jeg setter stor pris på at du tar opp dette med dyrevern! Jeg skal straks ta bussen bort til dyrebeskyttelsen sitt kattesenter og ha en formiddagsvakt der. Jeg har kun jobbet frivillig der i litt over en måned, men det er allerede så givende. Jeg møter så mange andre mennesker som er opptatt av det samme som meg, og jeg får gjort noe godt for de dyrene som har blitt hentet inn. Det ligger mange grusomme historier bak kattene der, men det tenker jeg omtrent aldri på når jeg er der, kattene er så glade i kos og kjærlighet at det er lett å glemme hvordan de har hatt det. Riktignok er det noen dyr i karantene som er livredde for mennesker, og det er hjerteskjærende, men forhåpentligvis greier vi å vise dem at vi er til å stole på, vi som jobber der iallefall. Jeg har faktisk møtt en knøttliten kattunge som freste til mennesker, og den var ikke gammel, for å si det sånn. Ja, dyr er like forskjellige som mennesker, og jeg mener helt klart at de har alt for lite rettigheter. Helt sykt! Så TAKK for at du tar opp dette temaet, det er viktig at flere får vite om dette.
      God tur til Japan når den tid kommer, jeg kommer til å heie på deg fra Norge da jeg ikke har mulighet til å reise dit da!

    3. Wow, du er ett nydelig menneske sophie, virkelig 🙂 på alle mulige måter!, håper du vet at det du gjør er veldig fantastisk og at du er ett kjempegodt forbilde!

    4. Blir helt varm om hjertet når jeg hører hvor mye fint du gjør for dyr. Utrolig bra at en person som har en så stor blogg og kan nå ut til mange mennesker hver dag , bruker den på å få ut noe viktig! 🙂

    5. Synes kroppen din er helt fin, men synes puppene dine er litt for store. Det er ikke særlig pent at puppen stikker ut under bikinitoppen , hvis di skjønner….

    6. Du er et utrolig fint menneske! Du er forbildet mitt, du kjemper om dyrevern noe som er utrolig viktig. Du er utrolig pen og har en helt sykt fin kropp syns jeg 🙂

    7. Ågud.. Drn filmen var litt skummel..hadde ikke en anelse om at noen gjorde sånt. Det var uansett en dritfin kjole!

    8. Skal du dra alene til Japan? Det høres uansett utrolig spennende ut. Hadde vært kjekt om du kjørte en spørsmålsrunde angående turen til Japan!!:) tøft gjort!

    9. Digger deg sophie!<3 Er det noen som er et forbilde og en rollemodell så er det deg! Er utrolig stolt over deg som tørr.. Selv kan jeg ikke dra siden jeg bare er 14:/ men du må ha masse lykke til Sophie, og drit i de stygge kommentarene!

    10. You go girl! Kjempebra at du tørr å reise ned dit! Er det en form for motstandsgruppe der nede du skal være med? Syntes det er beundringsverdig at du skal gjøre dette! Så hele dokumentaren i går, grusomt!:(

    11. Sykt stolt over at det finnes en blogger som faktisk gjør noe. Jeg har selv sinnsykt lyst å dra til Japan med samme formål som deg, men skolegang hindrer meg i å kunne dra i år. Jeg har planer om å dra dit med en gang jeg får muligheten, så hadde vert supert om du skrev et innlegg senere hvor du forklarer hvordan du ordnet turen! 🙂

    12. elsker alt du skriver om dyrene og gjør noe med det! blir så glad inni meg når noen sjønner hvor ille det er ute i verden. Var på sånn delfin greie i Karibien men angrer, sikkert bare dumt å tro at de har det kjempe fint liksom..

    13. Skulle ønske jeg var gammel nok til å dra til Taji jeg også! Det er helt forferdelig det som skjer der nede!

    14. så fantastisk at du ikke “bare” er en rosablogger! wow, sophie, nå ble jeg inponert! Veeldig positivt ment!

    15. Jeg gleder meg utrolig mye til å høre om opplevelsene dine i Taji! I dag er den tiende dagen lagunen har vært blå – ingen drap. Jeg vet ikke hvorfor, men det er jo kjempebra! Har selv sett the cove, og dyrevern er noe jeg brenner skikkelig for.
      Kjempebra at du bruker bloggen til å skrive om dette innimellom, da blir jeg glad hehe 🙂

    16. you go girl! ah du er så heldig som reiser hvor du vil og gjør hva du vil, du må være utrolig stolt!

    17. Du ser så gammel ut?? Slutt å sol deg så masse!!! Ikke normalt å være 18 og se ut som en 37åring. Dritfin kjole

    18. ÅÅååå 🙂 Så utrolig bra gjort av deg !!! Skulle ønske jeg kunne gjort det samme, men her går det vel mer på penger og ferie for min del 🙁
      Lykke te, og hold oss oppdatert !

    19. skulle ønske alle mennesker var som deg, vi trenger flere som deg! du er helt utrolig og det rører hjertet mitt hver gang du skriver om dyr på bloggen din <3 Et fantastisk forbilde er du! hvertfall for meg

    20. Skulle gjerne ha fått dratt til Japan selv, syntes det er utrolig trist at folk driver med ting som dette… Hadde jeg hatt penger skulle jeg gjerne ha dratt dit jeg også, men det koster vell endel å dra til Japan? Håper virkelig mennesker får opp øynene og at man kan sette en stopper for dette!
      Likte kjolen din veldig godt, men tror den er finest på de som har endel pupper da, skal sies! Den satt iallefall veldig fint på deg 🙂 Og vær fornøyd med kroppen din, du har en veldig fin kroppsbygning og det å være naturlig slank syntes jeg bare er fint! 🙂

    21. Så utrolig bra! Jeg har sett the cove, og herregud det er så fryktelig. Det er du som hr fått øynene mine opp for dette, du som har engasjert meg. Takket være deg er jeg delfinfadder og har skrevet under på flere underskriftskampanjer, og sendt vel 3 brev til myndighetene i Japan. Når jeg selv blir gammel nok håpe jeg jeg kan gjøre det samme som deg, og gjøre en enda større forskjell. Lykke til!

    22. syns du seriøst det er fint når puppene dine henger under bikinien? dette er ikke for å være frekk, men du burde kanskje slakke bikinien litt, så den dekker puppene dine under:) å neste gang du skal ha på deg den blå kjolen hadde det vært lurt å klistre på slike nipplecovers! 😀 ellers synes jeg ingen her har rett til å si at du er feil person for å snakke om kroppspress. uansett hva du har gjort med kroppen din har alle jenter litt av det presset på seg hele tiden – inkludert deg.

    23. Bukta er blå nå da, det har den vært i 10 dager.. Får håpe det fortsetter. Du er et inspirerende og godt forbilde. Jeg digger deg bare mer og mer, ettersom jeg stadig leser hvor innsiktsfull, smart og godhjerta du er!

    24. Har sett den filmen, å har å sykt lyst til å dra men har dessverre ikke muligheten :/ tror det hadde vært en helt syk opplevelse, det som skjer i japan er så stygt og fælt.. delfiner er jo verdens fineste dyr, de burde ikke bli behandlet på denne måten! Gleder meg til å lese hvordan det går:)

    25. Som miljøentusiast, hvordan kan du forsvare at du flyr så utrolig mye? Du har vel fler reisedøgn per år enn en gjennomsnittlig nordmann har på 5 år. Dessuten kan jeg ikke komme på at du har blogget om at du tar tog eller buss når du skal til for eksempel Oslo.

    26. hey sophie!! jeg så netopp filmen og den fikk meg til å gråte. Jeg må si at du er helt utrolig moden for å gjøre dette her og du har rett til å være stolt av deg selv. Jeg er 15 år og vil gjerne gjøre det samme som deg, men jeg kan jo ikke for min situajon nå ihvertfall, men jeg er sikker på at jeg vil hjelpe når jeg blir eldre. Det er mennesker som deg som får hverden til må forandre seg og det de mennesker gjør er helt sykt! Jeg kjenner jeg blir litt redd bare av tanken av meg som skal ditt, bir ikke du redd? du er sykt moden og det er bare wwwooooow at du skal resikere å bli torturert og drept i japan, det er ikke mange som tør det. Jeg takker deg fordi du gjør noe med verden,for at du presenterer oss mennesker som vil hjelpe men for et eller annet situasjon ikke kan. Jeg takker deg fordi du er den du er og du er så godthjertet og jeg takker dg fordi du skal ditt og at personer som deg for meg ikke til å miste håpet på mennesker!

    27. du er helt utrolig modig sophie! du er virkelig mitt største forbilde og det du skal gjøre er utrolig modig gjort!
      det står respekt av deg!

    28. når puppene vises under bikinien må jo du skjønne at den er for liten?! lillesøster på 6 år kunne brukt den der, ekkelt

    29. Stå på! Ville så gjerne blitt med deg å fått banka fornuft inn i disse menneskene.. Har dessverre ikke mulighet for det nå, men skal prøve så godt jeg kan i fremtiden, kunne du filmet litt der nede mens du gjør det? Ikke bare at jeg selv kan se hva man kan gjøre for å prøve å få slutt på dette, men også for å vise alle der ute hvordan det virkelig er!
      Utrolig trist, men det er virkeligheten og det finnes sikkert andre steder det til og med er enda verre! 🙁

    30. Det er rart hvor stolt man kan bli av en person, selv om man ikke kjenner vedkommende. Du er et fantastisk menneske, Sophie! Håper vi får masse oppdateringer fra Japan, du er virkelig modig! Stå på, og be the change 🙂

    31. Lykke til i japan sophie! skulla så gjærne blitt gjort det samme selv.. e helt utrolig ka folk kan gjør med dyr! har virkelig ikke ord..! Håper virkelig det blir nå forandringa veldig fort! you go girl!

    32. SÅ STOLT AV DEG ! ER SÅ GLAD FOR AT DU GJØR DETTE! du er en stor inspirasjon! jeg fikk tårer når jeg så den traileren! DET MÅ BLI SATT EN STOPPER FÅR. Det er så mye mer en hva folk ser hos deg !

    33. Kan du lage ett innlegg der du legger ut tips til gode og varme vintersko i syntetisk tekstil? Synes det er så vanskelig å finne noen fine, alle er jo med ekte skinn! ♥

    34. Jeg pleier normalt sett ikke å kommentere så mye på blogger, men i dag vil jeg gjøre det. Tusen takk Sophie, for at du kjemper for delfinene. Jeg kjenner jeg er fryktelig takknemmelig. Vi trenger flere folk som deg!
      Jeg besøker strender så ofte jeg kan for å samle på skjell (som jeg bruker til å lage smykker for å sette fokus på havet) og plukke opp søppel. Håper bevisstheten for naturvern øker. Du er med på å spre budskapet og det gjør at jeg får lyst til å gi deg en stor klem.
      Klem fra norsk havfrue 🙂

    35. Jeg kommenterer sjeldent på blogger, men i dag må jeg jammen meg! Blir helt rørt i hjertet mitt av deg, Sophie! Du er virkelig ett godt menneske:) Skulle ønske det var flere av sånne som deg der ute i verden! Lykke til og håper du koser deg mye på ferie i lag med familien din. Klem 🙂

    36. Utrolig bra at du tar opp dette. Helt ufattelig trist hva som skjer, og som få faktisk vet at skjer. Du er virkelig et godt forbilde! Vær stolt av det du gjør!

    37. Det sjette bildet er det fineste jeg har sett av deg noesinne! Det var skikkelig fint, og tatoveringen så sykt fin ut på bildet!

    38. Det er kjempebra at du tørr og reise til Japan alene. Ikke for å kritisere eller noe, men spiser du ikke fisk? Det er jo mange tusen delfiner som dør i bifangst.

    39. Du bør vurdere å kjøpe større bikinitopper, Sophie. Det er virkelig ikke pent når du har underdelen av puppen hengende ut under den, det er liksom sånn 50 år gamle damer med hengepupper går rundt i syden…lite tiltrekkende…Skal også nevnes at det ikke var ment som noe frekt, bare..konstruktiv kritikk?

    40. Syns du at du selv er fin? Hva syns du om utseendet ditt? Ser du på deg selv som perfekt? Hvorfor vil du se falsk ut som mulig? Synes ikke du naturlig skjønnhet er fint? Synes du var penere før, du ser desverre litt for falsk ut nå.. No hate!

    41. Har sett samme film som deg, og den er utroolig trist. Jeg virkelig hater dem som dreper delfiner, og er sterkt imot det! Stå på, Sophie! Endeliiig noen som skjønner hva dette handler om!

    42. Utrolig bra gjort av deg sophie. Håper det blir en slutt på dette, det gir jo ikke mening engang? Jeg synes det er bra av deg å skille deg ut på denne måten, å faktisk gjøre noe med det. ikke bare sitte å si at du synes det er dumt. jeg håper du er forberett på at dette er mildt sagt helt jævlig, og at dette kan forandre deg psykisk. Det lyser respekt av deg når du gjør sånne ting, dette må du være stolt av! Masse lykke til, gleder meg til bloggingen om det. Skulle gjerne blitt med på noe sånt selv, men har verken økonomien eller tiden i og med at jeg går på skole.

    43. digger deg! du står for det du mener og gjør noe med det du synes er galt her i verden. Du er en STOR inspirasjon, all respekt til deg!!

    44. ææ, herregud!! du burde være så utrolig stolt over deg selv! dette er kjempebra! gleder meg til å lese om hvordan det går i Japan!

    45. Dette var virkelig en sterk video! Jeg er så utrolig glad for at du er så opptatt av dyrs rettigheter, og jeg er utrolig glad for at du skal reise til Japan. Delfiner er, i alle fall i mine øyne, noen av de vakreste dyrene i verden.
      Håper du vet hvor mye det faktisk betyr at du skriver slike innlegg. Det når ut til så mange mennesker, og det er personer som deg som faktisk gjør en forskjell!

    46. Kjære Sophie Elise! Jeg har i lang tid lest bloggen din, men har aldri tort å kommentere før nå. I likhet med deg er jeg lideskapelig opptatt av dyrs rettighteter, og setter enorm pris på det arbeidet du gjør! Jeg har endeløs respekt for deg, du er mitt forbilde! Jeg følger selvsagt med på “babe adventure”-serien din, og lurer veldig på hva navnet på introsangen er? Setter stor pris på svar! Klem fra Anna Marie

    47. Pleier vanligvis ikke å kommentere blogger, men herregud, for et forbilde du er! På en BRA måte! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan komme og dømme deg utifra det de hører, at du er en dum bimbo med restylane, silikon, extensions og så videre. Det er jo bare helt idiotisk! Er det noe du er, så er det smart. Du viser at du bryr deg. Noen mener sikkert også at du ikke tenker lenger enn til din egen nesetipp, men hallo. Du har SÅ mange bra meninger. Det er ikke mange som drar til Japan for å kjempe for delfinene, de aller fleste kan jo om de virkelig bryr seg og har lyst, men de løfter jo ikke på ræva og gjør noe med det? Men nettopp det gjør du! Jeg bare elskerelskerelsker meningene dine og hvordan du står for dem, du inspirerer meg så enormt! Det skulle vært flere som deg her i verden. Masse lykke til videre <3

    48. HVORFOR LINKER DU TIL DEN KJOLEN SÅ ANDRE KAN KJØPE DEN, DET ER SÅNN KLASSISK RUSSISK-PROSTITUERTKJOLE JO

    49. Har aldri kommentert noen av bloggene jeg har lest/fulgt, føler nok at jeg er litt for gammel, men ser mitt snitt. Du har all rett til å kommentere kroppspress, det gjelder oss alle. Spesielt om man velger å være I en bransje hvor man blir fotografert/dømt opp&ned. Du har et stort hjerte og er et forbilde for mange! Et godt forbilde! Det må være vanskelig å lese gjennom så mange usakelige kommentarer. Ta til deg de positive ordeme, for de fortjener du! Stå på!

    50. Vanvittig modig valg av deg! Makan til inspirerende jente er det lenge siden jeg har sett.
      Hadde det ikke vært for studiet, så ville jeg definitivt blitt med deg.
      Heier på deg for alt det er verdt, og et kjempe stort hurra for at du bringer dyrevern frem på agendaen. Virkelig Sophie, du er en fantastisk person.

    51. Hei at hvilken organisasjon reiser du med? eller åssen er det organisert? Hvor lenge skal du være der? Hva er det dere direkte gjør? Har dere noe program? :)Kan du ikke lage et innlegg om det etter du har vært der :))

    52. Ååå, flinke deg! Så utrolig herlig at du drar dit 😀 Hadde gjerne vært med deg hvis jeg kunne!! Du er best <3

    53. HERLIG, SOPHIE! Og; Ikke unnskyld deg fordi du nevner dyrevern innimellom på bloggen, det er jo tross alt en del av deg og dine interesser. Om folk ikke ønsker å lese om det, kan de bla ned, akkurat som de gjør hvis de f.eks. ikke interesserer seg for sminken du forteller om. DU er fantastisk, og det gleder meg så mye å se at du, ikke bare bryr deg så mye om dyr og dyrs velferd, men også faktisk gjør noe med det! You go girl! xx

    54. Kunne kanskje ha tatt deg seriøst om blikket ditt på illustrasjonsbildet ikke hadde vært så utrolig “miss perfect”. Og ja, enkelte ganger utstråler du det. Og prøv å gjett hva? For en stund siden snakket jeg med noen som kommer fra samme plass som deg. Fikk ikke direkte et positivt blikk på deg da. Og når du begynte å blogge.. sitat: “Hallo, alle pene og stygge” yeah… går an å endre seg, men har du det?

    55. Herregud, tenk om det kunne bare vært flere personer som deg. At du virkelig vil gjøre noe sånt, er helt fantastisk. Om jeg hadde vært på din alder, ville jeg ha gjort det samme. Personligheten din er bare fantastisk! Vist folk ikke liker deg så har de hvertfall ingen god grunn for det. At du er en sånn person gjør bare dagen min bedre av å lese bloggen din. Jeg synest du burde være stolt av deg selv, og ikke bry deg om hva de andre sier til deg, fordi det stemmer ikke..Jeg er stolt av deg, og stolt av at jeg leser bloggen din. Bare kjør på med meningene dine, i mine øyner er du bare helt rå! :)) Stå på Sophie

    56. Jeg er syykt stolt av deg Sophie, du er et virkelig gått menneske!
      Skulle gjerne blitt med deg til Japan, men er ikke så lett me tanke på penger og at jeg bare går i 10.klasse
      Uansett, masse lykke til der!

    57. Fy faen, sophie! eg skjønner virkelig ikke hva di vil oppnå med delfin drap, di tar vekk livet i havet. døden kommer berre nærmere og nærmere for de hver dag, di er spm oss delfinene! di skal bli behandlet på samme måte som vi blir, skal de gå rundt å drepe hverandre da?! nei, det skal di ikke, de burde lære seg å kjenne de fantastiske skapningene som di driver å dreper hver dag!!! Å eg er jævlig stolt av deg Sophie Elise! At du er så modig, du er et så bra forbilde!! Stå på, and show some girl power!!

    58. Wow, sophie. Du må ha et hjerte av gull. Ser virkelig opp til deg, du er en herlig person med så mye godt i deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg