dag 4 i Orlando

 

Tidspunkt i Orlando, Florida : 22:39 

 

Gjett hva geniet Sophie Elise har prestert å klare? Jo, jeg har låst meg selv og lillesøsteren min ute fra hotellrommet. Mamma og pappa er ute på middag med venner, og jeg gikk ut for å hente lillesøsteren min, så lukket jeg døren bak meg med automatisk lås. Jeg hadde heldigvis pcen under armen, så da har jeg noe å gjøre mens vi venter, hehe. . “Jeg hater deg” sier lillesøster. “Hehe wops” sier jeg. 

 

Etter innlegget jeg skrev i går om ærlighet er det mange som sender meg spørsmål og ber om råd, og jeg klarer ikke å svare alle, så jeg skal prøve å få fram noe her.. Jeg har ingen mirakelkur for hvordan livet blir bedre, men alt ligger i hodet. Ingenting blir bedre med mindre du prøver å gjøre det bedre, og finner løsninger i enhver situasjon. Mennesker har en tendenes til å gjøre alt verre for seg selv, og forvente at alt skal handle om dem. Det burde ha vært en pille som kunne ha leget et knust hjerte, men det finnes ikke. Man får heller gjøre det beste man kan ut av den situasjonen man har. Klisje, men sant! Slutt å si “men…” og slutt å skyld på andre. Fordi det finnes alltids en løsning, selv om veien kan være vanskelig. Jeg prøver å tenke hver dag at jeg faktisk er 18 år, ikke alle får fylle så mange år engang! Hver dag er virkelig en gave, uansett hvor teit det høres ut. 

 

Nok om det! Jeg startet dagen med avslappinng ved bassenget, i dag solte jeg meg i hele fem timer! 

 

Alt jeg trenger ved bassenget! En god yoghurt og solariumskrem. Prøver alt jeg kan for å bli brun, haha.. Den er kjøpt på solariumskrem.no, elsker den nettsiden!

 

Biknien er fra swimwear.no, faktisk samme som jeg hadde på meg i går. Denne gangen har jeg snudd overdelen, noe man kan kjøre med den fra wildfox – godt med litt variasjon! 

 

 

Mamma : du må smøre deg med solkrem, om ikke blir du brent.
Meg : BLIR JO FAEN ALDRI BRENT SIER JEG JO!!

Gjett en gang hvem som ble solbrent..  

 

 

I dag dro familien på badeland, og selv var jeg ikke så veldig keen på akkurat det. . Derfor tok jeg turen tilbake til Universal, denne gangen med en jente som leser bloggen min -. jeg har møtt henne en gang før på hove riktignok, så jeg var ganske så sikker på at det ikke var en 60 år gammel pedo jeg skulle møte, hehe. Hun bor tilfeldigvis her i Orlando nå og jobber, det høres så spennende ut, og jeg beundrer folk som tør noe sånt! Uansett, vi hadde det kjempegøy, men parken stengte ganske tidlig fordi de skulle ha halloweenkveld der. . Angrer så mye på at jeg ikke dro!

 

Tskjorten jeg har på meg er fra romwe.com

 

 

 

Denne berg og dalbanen var virkelig helt syk! Som dere ser går det rett mot himmelen på vei opp, jeg var såå redd akkurat da, haha. Vanligvis går det jo litt på skrått oppover. .

 

.. Så var det rett ned i dette syke droppet.

 

Jeg tok bilde fra den andre enden av parken også, her kan dere se hvor stor den er! Alt dere ser av looper og berg og dalbane, hører faktisk til samme karusell! Jeg lever nesten for øyeblikk som det, haha. Vi tok såklart mange andre morsomme karuseller også, universal er uten tvil den beste parken jeg har vært i. Jeg har vært på flere store både i danmark, sverige, norge og disneyland paris og disney world her, men ingen er i nærhten av universal. Det er virkelig en verden for seg selv, og karusellene der er unike og inneholder så mye forskjellig. Håper dere setter det på deres bucket list! ‘

 

 

Hele dagen gikk nesten bort på Universal, og da kvelden kom var det ut for å spise med familien. Jeg var overpyntet som vanlig, men jeg liker det. Jeg synes følelsen av å være overpytnet er mye bedre enn å føle seg underpyntet, om dere skjønner.

Kjolen er fra chiquelle.com 

 

 

Sko fra nelly.com HER , 399 kr (ad). Jeg har i størrelse 35, og de er helt vanlige i størrelsen og veldig komfortable å ha på seg! 

 

 

 

 Nå må jeg svare på mailer i innboksen, og så tar jeg kvelden. I morgen kjører vi bort fra Orlando og tilbake til Fort Lautherdale (tror aldri jeg skriver det helt rett..). Vi skal bo på litt forskjellige steder i løpet av ferien, og krysser fingrene for at neste boplass har litt bedre internett – jeg strever virkelig hver gang jeg skal få ut ett nytt innlegg. . Kjenner jeg begynner å føle litt på kjærestesavnet nå også, det er ikke så gøy å legge seg og våkne alene når man er vandt til noe annet. Vi har heldigvis en uke i Tyrkia å se fram til om ikke så lenge, jeg gleder meg sånn!

 

 

61 kommentarer
    1. Ååh! 🙂 så koselig at du var med Sandra!
      Du får hilse henne så masse fra meg og si at vi savner hun 🙂 om du møter hun fler ganger så klart!

    2. Siden du liker store berg og dalbaner og slikt vil jeg bare anbefale SIX FLAGS, hvis det er det i Orlando. Jeg var i den parken i California, og det er det sykeste jeg har opplevd. Var også bedre enn Universals i California synes jeg. 🙂

    3. Du sa jo du aldri ble solbrent en gang før også, men da var du helt tomat.. Noen gang tenkt til å lære?

    4. Wow, kroppen!! Haha, meg og søsteren min gjorde akkurat det samme (låse oss ute av hotellrommet). Glad jeg ikke er den eneste som greier det!

    5. Hei Sophie! Jeg leser bloggen din fast. Jeg håper du leser dette, og kanskje svarer.
      Du må lære deg å sette pris på din indre skjønnhet. Du har farget håret ditt, så vi vet ikke hvilken farge som er din. Du har tatt silikon i brystene, særr, det er bare teit, du er mye mer vakker uten det! Du har silikon i leppene, “Jeg har egentlig 0 lepper”, hallo! Våkn opp! Du er født med det, lev med det! Du ser ut som en barbie-dukke.
      ! Og i tillegg har du operert nesen din, jeg vet ikke hvorfor, for det har jeg ikke lest noe om, men gjør deg til deg selv! Vær deg selv! Kanskje liker du å vise bikini-bilder, og det er helt greit for meg. Pass på hva du legger ut, for du kommer nok til å bli mamma en vakker dag, og da kan barna dine se tilbake på hvordan mamma’n deres VAR. Jeg tenker ikke bare på det, men også på deg! Når du blir voksen så kommer du nok antakeligvis å angre på noen få ting du har på bloggen, som ligger på internett, og som 100000 folk kan lese og se.
      Avslutter med dette: Jeg har lest bloggen din i evigheter, og den er kjempebra, og denne kommentaren er ikke for å såre deg eller noe, den er for å vise deg å sette pris på det foreldrene dine skapte.
      Hilsen Ingrid, bloggleser 🙂

    6. Hei jeg er en fast leser av bloggen din! 🙂
      Jeg har vært i USA i Orlando veldig mange ganger før så jeg ville bare anbefale deg å også gå innom Premium outlets og Prime outlets 🙂 Begge er jo outlets da men de har blandt annet veldig fine merke klær der:) Jeg har også vært på Mall at Millenia noen ganger og det må være det beste kjøpesenteret jeg noen gang har vært på! Jeg var også i Fort Lauderdale i sommer hvor det er utrolig fine handlegater om du går til sentrum av byen 🙂 Galleria er også et kjøpesenter man finner mange steder i USA som også ligger i Fort Lauderdale 🙂 I tillegg om du liker go cart så måå du reise innom en plass som heter k1 speed tror jeg det heter, hvor du kan kjøre i 70 km i timen med go cartene! virkelig å anbefale! Håper du koser deg masse videre! 🙂 <3

    7. Jeg bodde i Orlando, Florida i hele fjor, og du skulle absolutt dratt på Halloween Horror Nights på Universal! Det er det alle på vår alder ser frem til på denne tiden av året, haha. Det er sykt bra! En hel park full av spøkelseshus. Men bare Universal i seg selv er jo utrolig bra, ser ut som du koste deg 🙂

    8. Å, jeg savner USA sååå mye når jeg ser du legger ut bilder! Var der for 3 år siden, så da var jeg jo litt mindre og turte ikke å ta så mange berg-og dalbaner, det angrer jeg skikkelig på!!
      Kosd deg masse, for du kommer til å savne det skikkelig når du kommer hjem igjen, tro meg! 🙂

    9. Magic kingdom er helt nydelig hvis du ikke bare vil kjøre karuseller. Jeg synes det var den beste parken når jeg var der, men jeg orket ikke å være med i universal studios. Angrer sykt! Har du kjørt karusellen Tower of Terror? Haha, den er skummel sier jeg bare:/

    10. wow, du har kjempe fin kropp sophie! 🙂
      Tror du at du kunne skrevet bitte litt om silikon en gang? Hvordan arrene er nå, om de er myke og kjennes naturlige osv? Jeg tok det i sommer og føler at brystene mine fortsatt er litt harde, men de ser veldig naturlige ut, men jeg vil bare vite om de blir noe mykere etter det har gått tre måneder?
      På forhånd, Takk for svar! 🙂

    11. Var i Florida i sommer og om du er glad i berg og dalbaner så anbefaler jeg på det sterkeste (!!!!) at du drar til Busch gardens! Der har de MANGE, helt syke karuseller. Var i Universals også, men det blir ingenting i forhold til Busch gardens. Det ligger i Tampa 🙂

    12. ahh men badeland er jo ganske göy det ogsó:D hvis du liker karuseller, det er mye mer deilg, ó skli en surrete sklie og lande i deilig van, og siden du er vót nesten hele dagen , blir du dobbelt só fort brun 😀
      Hvordan tok hun opp kontakten med deg??

    13. og du burde redigere “om meg” siden, stor at du fortsatt gór pó skole 😀 og du har ett sött blond bilde av deg, og du mó sette den teksten av deg du skrev 2 dager siden, du bare mó

    14. du “reklamerte” for høyre, stemte på miljøpartiet? Kanskje fordi du visste høyre ville vinne, og det å stemme på miljøpartiet hørest bere ut? ikke vet jeg men, hmm kanskje kommentaren jeg kommenterte for litt siden ikke var for rask til å dømme som jeg trodde?:)

    15. “Prestert” betyr å klare, få til noe, så den første setninga ble litt smør på flesk, he he he! Du er skjønn da 🙂

    16. ååååå som jeg savner orlando og universal nå!! husker det var så sinnsykt lite kø rett før parken skulle stenge så vi tok rock it om og om igjen! åå jeg savner det så syykt!

    17. Det er viktig å bruke solkrem uansett, huden får skade av solen hele året. Til og med om vinteren, det er det ikke mange som vet. Man skal helst ta på solkrem hver eneste dag.
      Bare for å gi deg et tips om det 😉
      Ha det gøy på ferie!

    18. Uffuff. Du har virkelig ALT for store unarturlige bryst. Du virke som ei helt nydelig jenta, men du ødelegg dæ sjøl med alt det unaturlige. Du burde tenke ganske mye over alt du legg ut. En dag kommer det til å bli brukt imot dæ. Det e mangemange unge her som ser opp til dæ, å sikkert mange av de aller yngste trur at det e sånn man skal ta sæ og se ut for å være pen? Nei vettuka.. Syns du skal være dæ sjøl, med den NATURLIGE sjarmen din, for det vet æ at du har :).

    19. Du er så nydelig at jeg blir helt målløs. Skulle virkelig ønske jeg også hadde penger nok til å ta diverse operasjoner, slik at jeg også kunne blitt pen.

    20. Altså sånn seriøst, du bestemmer fullt og helt selv hva du vil legge ut på bloggen og hvilke klær du har lyst til å bruke, men den bikinitoppen er utrolig frastøtende. Synes kjæresten din det er ok at du går sånn? Puppene vises jo big time.

    21. Lurer på hvordan du så ut før egentlig, for det du ser ut som nå er overhodet ikke fint. Jeg syns du skal bremse, og jeg vil helst ikke se for meg hvordan du ser ut når du nærmer deg 60. Du er til og med skjoldete i huden og det er nok også sikkert fordi du soler deg alt for mye og putter i deg mye dritt for det.

    22. Hei sophie Elise! Vil bare fortelle deg at du er en utrolig god skriver, du motiverer og inspirerer mange med innleggene dine. Blant alle dem er meg, som ble så inspirert av meningene og argumentene dine at jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe vinterjakke med ekte pels i vinter. Hadde det ikke vært for deg, hadde jeg nok latt meg lure og friste av trenden. Så vil bare si tusen takk for det, og jeg kommer aldri til å kjøpe noe med ekte pels igjen!

    23. Jeg synes du er utrolig tøff jeg som tørr bryte med janteloven! Det skal være lov å være pen, lov å skille seg ut og lob å vise hvor bra du ser ut 🙂 Drit langt i de menneskene som bare er sjalu, vedder på at de bare vil være som deg 😉 Merker selv sjalusi, er mamma til 2 å har valgt å ikke “se ut som det” om du skjønner. Ikke alle takler det heller. Men det skal være lov å se bra ut selvom man er mamma eller selv om man er 18. Folk for mene hva de vil, keep it upp :)))Kos deg i USA og glem hva alle mener..
      go klem fra meg

    24. Hei! har nettopp laget meg blogg. men når jeg laster opp bilder kommer de ikke i full størrelse! og velger jeg en høyere pixler blir noe av bildet ”kuttet vekk”. kunne noen værsåsnill fortalt meg?:)

    25. Kjære Sophie Elise, jeg må si jeg beundrer deg sterkt! Du tar avstand fra hva andre folk mener du burde gjøre, og gjør det du selv føler for! Du viser tydelig at hva man gjør på utsiden ikke trenger å ha noe med innsiden og gjøre! Du virker som en utrolig jordnær og god person! Stå på masse videre!

    26. Ooh! 🙂 Muy acogedor que estabas con Sandra Tienes la oportunidad de conocer a sus sortea tan de mí y decir que la echamos de menos 🙂 si cumple con sus múltiples veces hasta ahora!

    27. Kjære Sophie!
      Når du har tid en gang, kunne du tenke deg å skrive et innlegg med tips til usikre jenter som synes alt kroppspresset idag blir litt for mye å takle i hverdagen. Spesielt når noen ikke klarer å være såpass tynne som det har blitt til at man skal være. Det at jeg ikke er 15 kg undervektig påvirker hverdagen min veldig og rett og slett så klarer jeg ikke være glad av den grunn.
      Jeg vet ikke, men det hadde være veldig hyggelig og veldig til hjelp om du hadde hatt noen tips til oss jenter.
      Takk på forhånd i så fall.
      Både du og bloggen din er herlig!

    28. I know what you mean. Vet at jeg må jobbe med min egen innstilling og mine tanker rundt meg selv. Er så vanskelig og går så utover kjæresten min. Er så paranoid for at han skal dumpe meg eller være utro. Hjalp ikke noe særlig når han forrige fredag danset intimt med andre jenter, og hadde lagt til ei jente med nakenbilder på fb. Greit nok det er ille, men jeg skal jo ikke bli helt ødelagt av det heller.. :/ Hard work. Håper jeg snart får igjen for det å slipper taket av paranoian og all den nervøsiteten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg