dag 2 i Orlando

 

Klokkeslett Orlando, Florida : 23:20


Det er litt vanskelig for meg å svare på alle spørsmålene dere sitller mens jeg er her, håper dere har forståelse for at jeg er på ferie med familien (og utrolig dårlig nett) så kan ikke sitte lenket til pcen slik som jeg gjør hjemme. Til dere som spør hvordan det er å være vegetarianer her, så funker det greit. Synes aldri det er noe problem på ferie! Jeg spiser jo fisk, salat, yoghurt, kjeks, knekkebrød, frukt, og tar kosstilskuddet “frukt og fiber”, som er tabeletter anbefalt til vegetarianere. Så, noe annet dere har lurt på – de få av dere som har fått tekniske problemer med babeadventure kan maile [email protected], så får dere god hjelp der! Og ja, det skal komme ut nye episoder hver dag, eller intervjuer. 


Dagen kunnne nesten ikke ha startet på bedre måte for min del! Jeg våknet av meg selv, ble møtt av strålende sol og hadde hele bassenget alene i nesten en time før andre startet å våkne. Da hadde jeg også god tid til å sende bilder til venner hjemme som sitter med jakken på, hehe.. Det gjør det litt ekstra deilig å være på ferie!

 

 

Bikinien jeg har på meg er fra swimwear.no! 

 

 

 

 

Etter en herlig time med soling gikk jeg sammen med mamma for å spise frokost, hotellområdet her er veldig stort, så man må gå ett stykke for hvert måltid. Det er så kult, de har laget hotellområdet nesten som en liten by, hvor man kan ta båt til de forskjellige områdene, eller gå over bruen, slik som vi gjorde. Det er også fult av ekorn og fugler her, som hører til hotellet! Området er nemlig helt avgrenset. Absolutt alt dere ser på bildet under, er en del av hotellet. 

 

 

 

Fra hotellet går det også gratis buss til de forskjellige fornøyelsesparkene, og i dag bestemte vi oss for å dra til disney magic kingdom., Jeg var jo i samme park i Paris for bare en måned siden, og til min skuffelse var det akkurat samme karuseller her i Orlando. Derfor fikk jeg oppgaven å guide oss rundt i parken, haha. På denne turen leser jeg både gps og kart hele tiden, og vi i familien har funnet ut at det er min styrke. Hvem skulle ha trodd det? Iallfall ikke kjæresten min, som sier jeg har verdens dårligste rettningssans. Her i familien har jeg tydeligvis den beste, så det sier litt. 
 

 

Men, gleden jeg opplevde som kartleser ble ganske korttvarig, for været snudde ganske kraftig kun kort tid etter vi kom oss inn i parken. .

 

 

Meg og lillesøsteren min, i godt humør som dere sikkert ser!  Legg merke til ørene på hodet mitt – de kostet hele 200 kr, kan dere tenke dere hvor mye penger disse parkene sluker, og da spessielt fra familier med små barn? Unger klikker jo om de ikke får alle lekene de har lyst på, så å ta med småbarn hit må være et lite mareritt, haha. Stakkars foreldre, det var mye hyling og skriking her på den såkalte “beste stedet i verden”. 

 

 

Heldigvis lettet været etterhvert, og vi fikk kjørt i fire karuseller. Ett godt tips om dere er i disney, og i likhet med meg liker de attraksjonene med mest mulig action : få tak i ett kart av parken, og gå de til de attraksjonene som har et utropstegn bak seg i beskrivelsen! Det betyr at gravide eller små barn ikke bør kjøre i disse, ergo, de er kanskje litt morsomme. Dette gjorde vi både nå i Orlando, og i Paris.

 

 

 

Toppen jeg har på meg er fra BIKBOK og shortsen er fra chiquelle.com 

 

 

Vi var bare i magic kingdom i fire timer, så da ble det jammen meg tid til litt shopping i dag også. Vi var på the mall at millenia, som virkelig anbefales om dere er i orlando! Der har de forever 21, victorias secret, urban outfitters, juicy couture, macys og alt en jente kan ønske seg, stort sett! Jeg likte spesielt godt urban outfitters, jeg fant noe jeg har lett leeenge etter der, nemlig et par sokker som jeg og en venninne har siklet etter. Jepp, sokker faktisk, haha. . Jeg viser dere når jeg kommer hjem til norge!

Kjolen jeg hadde på meg er fra romwe.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34 kommentarer
    1. Herlig at du liker det! Husker første gangen jeg var i disney world, var rundt 7 år.
      Forøvrig har jeg nettopp flyttet til Orlando(rett ved Mall at millenia) stortrives her! Meg og min søster hadde egentlig ikke tenkt og bli her så lenge, men planene ble fort endret, USA er helt fantastisk!

    2. Du er ikke vegeterianer dersom du spiser fisk. Som den kjente toppbloggeren du er burde du kalle en spade for en spade, og si du er pescetarianer som er det du er 🙂 Vegeterianere spiser IKKE kjøtt, egg eller fisk.
      Dette er overhodet ikke kritikk da jeg liker bloggen din veldig godt og har vert fast leser i lange tider, men det er litt synd at du sprer feil informasjon. Dette kommer fra en veganer som synes det er slitsomt at folk tror jeg kan spise fisk eller egg. 😉

    3. Nicole? Jeg har vært vegetarianer i flere år, og kjenner mange som er vegetarianer, du burde kanskje google opp hva forskjellen på veganer og vegetarianer er.
      Jeg er vegetarianer og spiser fisk og egg og alle andre som kaller seg vegetarianere(som jeg kjenner) spiser også fisk. Tror nok det er du som bør vite hva du selv kaller deg, ellers har du fått feilinformasjon.

    4. Hei ! Det er 200 nordmenn som bor i Orlando for å jobbe i Epcot-parken. Ta deg en tur til den norske paviljongen ! 🙂 Vi har den nest mest populære resturanten der, Akershus heter den, og det er en princess dining – hvor mange prinsesser kommer til bordene osv 🙂

    5. Når du poserer med det “kom å knull meg” blikket ditt får jeg bare lyst til å rive av deg bikinien og kose meg med fitta di, Sophie.

    6. Haha, dere har jo valgt å dra til Florida rett før hurricane season. Så dårlig vær får dere tåle. Btw, disneyworld i floridan er mye større enn denn i paris:)

    7. Miriam: nicole har rett. Vegetarianere spiser ingen dyr, så det korrekte ordet for de son spiser sjømat men ingen andre dyr er prescetarianer.

    8. Det ser så utrolig fint ut der, selv om det regner osv. Gleder meg til neste år, for da skal kjæresten og jeg leie oss en utrolig kul sportsbil og kjøre helt fra New York i øst til Los Angeles i vest! Etter å ha sett bildene ifra turen din så langt så klarer jeg nesten ikke å vente!

    9. Åh høres som en fantastisk ferie dere er på!! Håper dere får noen dager UTEN regn snart da, haha 😀
      Og forresten, jeg må bare si at jeg ELSKER bikinien din!! elsker den type truser på en måte, du ser myyye mer sexy ut i sånn enn vanlige, bittesmå truser! 🙂

    10. “Fisk føler smerte. Fisk føler stress og frykt. De har hukommelse og læreevne. Noen fisker bygger reir. Noen forsvarer sitt revir. Andre samarbeider med familien om oppfostringen av yngel-kullet og kjenner hver enkelt fisk i flokken igjen.
      Men menneskets utnytting av fisk, er basert på en helt annen virkelighet ? en virkelighet hvor fisk ikke er levende dyr, men tonn med livløs biomasse. Millioner av fisk kveles til døde eller klemmes ihjel i nett ? millioner som hver og en føler smerte og frykt. Ytterligere millioner fisker blir alet opp i oppdrettsanlegg hvor de står tusenvis i trange merder med skader som store kjøttsår eller blottede bukorganer. Og hvilket annet dyr ville man halt inn etter en krok festet i dyrets munn, svelg eller mage?”
      Hvis du først kutter ut kjøtt fra alle dyr unntatt fisk bare fordi dyrene lider, hvorfor ikke kutte ut kjøtt fra fisk også? Fisk lider de også.
      Kilde: http://www.dyrsrettigheter.no/infosenter/kjottindustri/fiskeindustri/

    11. Du er klar over de tingene urban outfitters står for? De er et klesmerke som blandt annet er veldig rasistiske…

    12. Miriam: En vegetarianer spiser ikke fisk, da er du pescetarianer. Men en vegetarianer kan spise egg og melk, det er veganere som ikke spiser noe som helst som kommer fra dyr. Flaut at du har kalt deg vegetarianer i så mange år når du ikke er det da 😉 Kanskje du bør google litt før du prøver å fortelle folk ting du tydeligvis ikke har peiling på lol.

    13. Det er mange som begynner som prescetarianer og går videre til vegetarianer. Og etter å vært en vegetarianer en stund kan mange gå over til å bli veganer. Du lærer underveis, jeg var selv presceterianer i 12 år før jeg ble vegetarianer. Alle må velge selv når de føler seg klar til å bli noe 100 prosent. Det å spise fisk er faktisk mer usunt å spise enn kylling pga miljøgifter. Eksperter anbefaler oss ikke å spise fisk mer enn 3 ganger i uken. Pga alle medisiner mennesker tar med mye kjemikalier i det blir alle sjødyr påvirket pga når vi gjør fra oss på toalettet havner det i sjøen og alt driden me stappe i oss havner der. De har funnet i sjøen utenfor california fisk som har prozac i seg. Dette skaper ubalanse, ganske skummelt egentlig.

    14. Virker som du koser deg masse! Håper det blir en kjempebra ferie for deg! Søsteren din var veldig ulik deg btw. Kan du fortelle litt om henne?

    15. Hei 🙂
      Kan du ikke skrive om oppmerksomheten du får av amerikanerene? De er jo som kjent veldig frempå og flørtete av seg så regner med du får litt oppmerksomhet. Hadde vært gøy å lese 🙂
      Ha en fin ferie!

    16. Til Nicole vegetarianere KAN spise egg og fisk.
      Det finnes hauger med typer innefor vegetarianere -laktovegetarianer ( egg og melk)
      pescanere ( grønnsaker og fisk)
      man trenger likssom ikkje bli helt nazi på betydningen av dem heller,men siden du begynte så fortsatte eg 😉
      Så siden du er veganer bør du heller informere folk om forskjellen mellom det og vegetarianer
      Veganere er ikkje det samme som vegetarianere -de spiser ingenting fra dyreriket heller ikkje smør eller honning pga spytt fra biene etc
      Og ikkje Urge pga fiskegelantin
      Sophie Elise Så flott at du koser deg på ferie og fikk bassenget for degselv 🙂
      ha en super familietur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg