du skremmer ikke meg

I dag har jeg tatt noen treningsøvelser på rommet, og tidligere i kveld tok jeg solarium. Det er godt når man får gjort slike “slitsomme” ting for seg selv som man vanligvis bare utsetter, til og med å dra til solariumet kan jo føles som et ork en gang i blandt, haha. . Men det er verdt det, jeg føler meg 100 ganger finere etterpå, og forhåpenligvis litt brunere! Pappa leste opp litt skremmende statistikk til meg om hudkreft tidligere idag, er kanskje litt fælt å si at jeg ikke klarer å bli skremt av det, uansett om jeg vil.. Det er vel ikke noe man innser før man selv er i den situasjonen. 

Nå skal jeg legge meg godt til rette i senga, og tenke litt ekstra på kjæresten min. Leste nettopp DENNE saken på dagbladet som fikk tankene satt igang for fullt. Det er viktig å ta vare på sine kjære mens man har dem ♥

Fullt utstyrt før solariumet, haha! Betakaroten, solkort og solariumskrem. 

 

33 kommentarer
    1. “FIRST”!!! :O :O :Ohahah 😛 random at jeg gikk inn på bloggen tre minutter etter du postet innlegget xD

    2. Jeg eeelsker bloggen din, hver gang jeg går innpå er det rundt 3 nye innlegg. Du fortjener virkelig første plassen på blogg.no! Du er superpen <3

    3. Jeg tror det ikke er så lurt å ha mobilen i solariumet 🙂 elsker bloggen din, du er såååå pen <3
      Kommer du til å ta flere operasjoner?

    4. Gleder meg til å se hvordan du ser ut når du er 50 år,sikkert som en rosiner eller sviske, hvilkem av de er mest ruggete? Om du er så smart som du skal ha de til, dropp solariumet

    5. Du kan bare vente til hudkreft først dukker opp du, da blir du skremt! Men du er så blåst at du tenker det kan jo aldri skje deg! Tenk litt over det budskapet du formidler, om du driter i hudkreft trenger du ikke oppfordre andre til å gi faen heller. Blondie!

    6. Det er kanskje ikke så lett å la seg skremme.. men en ting kan du ofre en tanke.. dersom du får en tumor i huden på kun 3millimeter (!!!) Så har du 55% sjangse for å overleve de neste 10 årene. Det er med andre ord 45% sjangse for at du er død innen 10 år dersom du får hudkreft med en 3 mm svulst.. Det skjer sikkert ikke deg, men du kan være den uheldige. Bruk sola med fornuft og bruk solkrem.

    7. du er både vakker og smart 🙂 og jeg ser opp til deg! rett og slett fordi du er den du er, og framstår som en veldig jordnær og god person. Hvis folk kaller deg dum barbie, så er de ganske så dumme selv.. du inspirer folk og jeg er glad for at du er så høyt oppe på blogglisten, du fortjener det faktisk. Fordi du skriver mye interessant, du støtter saker som mange ikke engang tenker på. Selvom du har et image som kan virke dumt, så gjør du veldig mye bra og jeg elsker å gå innom bloggen din! jeg blir GLAD av å se deg 🙂 selvom jeg ikke kjenner deg! også digger jeg at du er rett fram og ironisk. ingenting er mer irriterende enn folk som aldri tåler en spøk. STÅ PÅ, du kommer til å nå langt i livet…. vakkre deg

    8. Det der tenkte jeg også…inntil den dagen jeg fikk hudkreft. Rører ikke et solarium lenger for å si det sånn. Kreftmaskin!!

    9. Om ikke hudkreft skremmer deg, så burde hudskadene du får av solarium (og vanlig sol) være nok til å skremme vettet av deg du som bryr deg om utseendet i stor grad. Har du sett nøye på ansiktet og hals/bryst-huden til en solglad kvinne som nærmer seg 40? Det er IKKE pent! Hvorfor ikke gå for uskadelig selvbruning dersom du føler for å være mørkebrun hele året?

    10. “du skremmer ikke meg”….det er så dumt!!! Seriøst, om du vil det eller ikke, så er du ett “forbilde” for mange unge jenter der ute… og en ting, tenk over denne… kjører du bil 1 gang i 110 km/t, skjer det nødvendigvis ikke noe, gjør du dette flere ganger øker sjangsene for att du dreper noen betraktelig..vel, heldigvis så dreper du bare deg selv om du nå skulle få kreft, eller gjør du det
      ?? nei, du som er så i mot dyremishandling, tenker du ikke på att du faktisk påvirker mennesker til og gjøre det samme som deg? Ta sol, ta restylane, ta solarium, ta silikon, ta extensions, operer nesen, Janteloven… du ser ikke bra ut! du må forandre utseendet, du må ned i vekt, Å herregud jeg ser ut som ett pizza tryne… Overfladiske dritt unge, bruk heller pengene dine på noe som virkelig betyr noe… 35.000 for å operere nesen på privat klinikk…jada, du er smart.. ???!?!??

    11. Sjansene for å få hudkreft var ikke det som skremte meg til å slutte å ta sol, men tidlig aldring og rynker! Rynker skremmer meg, haha!

    12. Du burde serrist begynne med clip-on extensionsene igjen, synset det var såå utrolig mye finere enn det tynne håret du har nå 🙁 ikke det at det er stygt, men sånt hår som du hadde før var drittafint

    13. Jeg synes det er synd at en så ung, vakker jente tar solarium. Så mange jenter nærmere 30 som angrer som bare det, fordi når rynkene og den slappe huden begynner å komme som konsekvens av overdreven soling, er det ikke bare bare å ta mer botox og restylan for å fikse opp..

    14. Støtter kommentaren til Emilie over her.
      Det er så lett å tenke når en er 18-19 at det en gjør i dag ikke betyr noe for framtida,men tro meg ,det gjør det:)Tida går fort og plutselig har en fyllt 30 og har hud som en 60 åring.Er alle solariumtimene verdt det? Jeg tror ikke det,men hvis det ikke spiller noen rolle for deg hvordan du ser ut når du passerer 30 så greit nok!
      I vår opplyste verden og med alle statistikker som finnes,og fortsatt tro at hudkreft bare rammer folk som har ligget for lenge i sola i 60 år,er med respekt å melde idioti.
      En annen ting er at om du personlig ikke bryr deg om å ta vare på DEG ,så kanskje din nærmeste familie gjør det? Kanskje de bryr seg om at du utsetter deg for fare for å få hudkreft?
      Hva med å tenke på dem?
      Eller er din “trang” til å se mørkebrun ut( og hvor latterlig er ikke det,du er norsk vet du) mye,mye viktigere?
      Se litt utenfor din egen lille rosa boks,ta vare på deg selv på en sunn måte !

    15. Bare nevner at jeg er snart 30 og blir fortsatt spurt om leg på polet – bruker knapt sminke og alltid faktor året rundt. Heller blek og glatt en rosin når jeg er 40! (Skal nevnes at jeg trener/spiser sunt også)
      Unge, vakre mennesker “ødelegger” huden og utseende sitt, men for de fleste er det en fase. Når man blir eldre og får litt andre verdier, innser man kanskje at selvtilliten og selvverdet måles i mer enn brunfarge, vekt og BH-str.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg