Noen ting dere ikke visste

 Jeg snakker ofte til meg selv før jeg sovner om jeg er alene, og da snakker jeg på engelsk. Aner ikke hvorfor, men slik har det blitt, og jeg er også veldig god i engelsk, sikkert mye takket være det! 

 Jeg blir aldri nervøs, og får heller aldri prestasjonsangst. 

♥ Jeg ble spurt om å være med på charterfeber i år, men jeg takket nei. Det blir sikkert gøy å se på, men ikke noe for meg. 

 Jeg er veldig god på å lese mennesker, og noe av det verste jeg vet er “posers”. Folk som prøver å virke laid back og cool er nok det verste, haha. Jeg kan ikke engang forklare hvor mye det provoserer meg. . 

 Jeg vil flytte til oslo, men ikke før jeg kan kjøpe en leilighet jeg virkelig vil ha. Jeg føler å leie er som å kaste penger ut av vinduet, enkelt og greit. 

Jeg leser veldig få norske blogger. Favoritten min er, og har alltid vært, de svenske! De er mye flinkere på oppdateringer og å “provosere” slik at det blir gøy for leseren, og der prøver jeg å hente mest inspirasjon fra. Jeg føler ofte de norske bloggerne prøver å framstille seg selv som så. . ja, snille? Litt for snille, nesten. Alle skjønner jo at vi bloggere, i likhet med alle andre, også kommer med spydige kommentarer, baksnakker, krangler og raper liksom. 

 Jeg har mistet kontakten med noen av de viktigste for meg i familien min etter at bloggen min ble stor. Vet ikke om det er på grunn av bloggen, men tror egentlig det er fordi jeg tok restylane og silikon. . Synes det er veldig synd at det skal definere meg som person, og ikke minst gjøre meg “uverdig familien”. 

 Jeg spiser ikke hvitt brød, spiser ikke smør og drikker så og si aldri noe annet enn vann. Så om dere lurer på hvorfor jeg er ganske slank og uansett spiser masse dritt, så kan vel det være svaret. 

 Jeg er veldig ofte ironisk og sarkastisk, jeg elsker å spille på det stempelet jeg har fått som “dum barbie”. Bare idioter tar det seriøst. :)

 En av mine største dømmer er å dra til verdensrommet. Jeg klarer ikke engang å forklare hva jeg tenker når det blir snakk om slike ting. . Alle fargene, at vi er så små. Hva er tid? Hva er uendelig? Fortid? Framtid? Er vi alene? Ja, dere skjønner sikkert tankegangen. . Jeg er veldig fascinert av ting vi ikke kan forklare. 

Noe dere ikke visste? Og kanskje dere har noe til felles med meg? Få høre! 

 

 

78 kommentarer
    1. Jeg hadde også kuttet kontakt med deg om jeg hadde vært bestemoren din, f eks.
      Blir nesten flau av hele greia, stakkars familien din!

    2. Jeg er også veldig interessert i verdensrommet, og ikke minst, evigheten. Jeg blir derimot skremt når jeg tenker på det, så prøver å la være. Det er så utrolig skummelt å tenke på hvor små vi er, og hva som skjer når vi dør. Har vanskelig for å tro at alt blir svart, det må være noe mer, men hva er det… Så ja,verdensrommet og tiden er veldig spennende !

    3. Jeg har masse til felles med deg<3!
      Haha! trodde det bare var meg som snakka engelsk til meg selv:O

    4. Når en i familien blir en helt annen enn seg selv vet jeg ikke om jeg hadde hatt så lyst å ha kontakt heller, så jeg skjønner familien din! Du er blitt helt syk!

    5. Enig med familien din. Du framstår som en løsaktig plastikk barbie med en syk tankegang til utseende.

    6. Jeg og snakker til meg selv, bare at jeg gjør det hele tiden. Jeg bor i Sogn og Fjordane, men tenker på bokmål, og snakker til meg selv i et kjør på både bergensk, britisk, stavangersk og bokmål 😀

    7. Blir ikke folk lei av å poste sårende og barnslige kommentarer snart?
      Kanskje du kan legge ut en liste(kanskje linker?) over hvilke programmer på tv’en osv du har vært med på og hva du skal være med på?

    8. Seriøst? Har dere ikke noe bedre å gjøre enn å tråkke ned på ei uskyldig jente? Ho er seg selv, respekter henne for den hun er, herregud..Alle er forskjellige! Om hun liker å forandre på utseende fordi det er noe hun er missfornøyd med så gjør hun det, kan du tenke deg noe verre enn å gå rundt å være missfornøyd med seg selv hele døgnet. Hadde gjort akkurat det samme som henne! La henne få lov til å gjøre hva hun vill med sitt liv, så kan dere andre prøve å få kontroll på deres eget 😉

    9. Du e kjempe nydelig! Å e dumt at du mista kontakta med familie, pga det :s Skjønne mæ ikke på folk som skal hate på dæ, virke som du har ei helt fantastisk personlighet! 🙂

    10. jeg snakker til meg selv, på engelsk, men ikke høyt da, mer i tankegangen. har også utrolig lyst til å se verdensrommet, eller en del av det. Jeg skjønner meg ikke på det og hvor det ender og hva som skjer. det er helt sykt

    11. Du er så utrolig herlig, aldri glem det! Lest bloggen din i 2 år nå, og du er et utrolig stort forbilde 🙂 Stå på søta, heier på deg <3

    12. Siden du er fascinert av koseptet ‘tid’ vil jeg anbefale deg boken «Klokkemakeren» av Gert Nygårdshaug. Tid er kjempespennende, og man kan virkelig tenke seg halvt ihjel på slike ting som du nevner i innlegget! Nygårdshaug har også skrevet boken «Nullpluss pluss» om eksistens – anbefales! Ønsker deg en fin uke videre 🙂

    13. Jeg snakker en del med meg selv jeg også, spesielt før jeg skal sove, og jeg er ganske flink til å lese mennesker jeg også av forskjellige grunner, samtidig som at pappaen min tar aldri kontakt med meg, så vet hvordan det er å ha familie som ikke tar kontakt. Dette er litt forskjellig fra det med deg da, men man kan vell si at han fikk en ny familie enkelt og greit. Så noen ting har vi til felles iallefall 🙂 Og det er feil det mange sier her i kommentar feltet syns jeg, familie skal støtte hverandre i alle beslutninger man tar i livet sytes jeg, og selv om du ikke er helt lik utenpå betyr det ikke at du ikke er det innvendig! Så syntes det er veldig synd at det har blitt sånn for deg!

    14. Hei! Vil også dra til verdensrommet, det høres så spennende ut. Tenk og se alle stjernene,planetente, være ute av rakketen, se ..verdensrommet liksom :p Det er så stort,og merkelig. Men kommer sikkert aldri til og få oppfyllt det. Så haha

    15. Jeg skjønner at mange utelukkende skriver ting for å provosere, men det blir utrolig tynt. Å skrive “du trenger hjelp” fordi noen prater til seg selv er jo utelukkende for å provosere. Dersom man stiller seg spørsmålet “hvorfor trenger hun hjelp” kommer det jo absolutt ingen logiske svar. Å snakke engelsk til seg selv blir som at veldig mange snakket bokmål da de lekte i barndommen. Man hører bokmål og engelsk og ser på dette som både “voksent” og “kult” og det ligger nok i underbevisstheten.
      Og når det kommer til at familien kutter kontakten, hvorfor skal det at noen er opptatt av utseende sitt gjøre at man mister kontakt? Man er da familie på godt og vondt uansett, og man kan da ikke være enige med alle.
      Selv om jeg synes at det å stemme FrP er idioti og at det er mennesker som ikke klarer å tenkte langsiktig kutter jeg ikke ut kontakten med familiemedlemmer som stemmer FrP.
      Altså, for å sette det på spissen: har du en bror eller søster med psykisk eller fysisk utrviklingshemninger skygger du ikke unna denne personen, du stiller da opp.
      Argumentene deres holder ikke.

    16. haha godt å vite at jeg ikke er den eneste som snakker til meg selv på engelsk når jeg er alene x3 har ikke turt å si det til noen tho, de ville trodd jeg var gal, men det tror de nok allerede, så det er vel egentlig ikke så farlig c:

    17. Når jeg leste dette ser jeg at du er mye mer enn en “dum barbie”, du har meninger. Du virker jordnær og grei faktisk! hehe 🙂

    18. Du er så tøff. Du kan se ut som en barbie, men du er egentlig jævlig smart! Trist å høre om familien din! Stå på! Du er kjempe flink. <3

    19. Jeg drikker også bare vann og spiser ikke hvitt brød, og det med verdensrommet er også min største drøm! Jeg skulle ønske at det var flere som tenkte over de tingene i livet, fordi jeg føler at det faktisk er det som betyr noe. Det er nesten morsomt hvor latterlig små problemene våre i hverdagen er i forhånd til hvor stort alt rundt oss er…

    20. Om noen i familien som står deg nær bestemmer seg for å kutte kontakt for noe så tåpelig så er det DE som er uverdig familie! Det er sånne ting som gjør et menneske til en dårlig person.
      Det at du fikser på kroppen din er på ingen måte slemt mot noen, og du sårer ingen ved å gjøre der.
      Synes alle i familien din heller kan være stolt over alt det gode du gjør med dyrevelferd, og at du er en så hjertegod person, og står for ditt!

    21. Jeg trodde det bare var jeg som snakket til meg selv på engelsk hver kveld, men der tok jeg nok feil, haha! Godt å høre at det ikke bare er jeg som er så rar.

    22. Anbefaler deg å lese Sofies Verden, om du ikke har lest den fra før av. En veldig bra bok, litt tunglest, men tipper den passer veldig bra til deg som er litt filosofisk av deg! Veldig spennende 🙂

    23. Det du og jeg har til felles er at vi begge har tatt silikon, jeg kommer aldri til å fortelle familien og slekten om det. Mange er veldig i mot akkurat det der, uten at jeg skjønner hvorfor. Er kun foreldrene mine som vet det.

    24. Haha, jeg snakker også høyt til meg selv på engelsk før jeg sovner om kveldene! Aner ikke hvorfor jeg gjør det heller, men gøy å vite at det ikke bare er meg.

    25. Er helt lik når det kommer til verdensrommet og alt det der… hahha lurer på så mange spørsmål og det er så altfor få svar..
      elsker bloggen, din stå på! (:

    26. Haha, trodde det bare var jeg som var sprø med engelsk, nesten alt jeg tenker går på engelsk, og noen ganger blir jeg rett og slett overrasket når jeg åpner munnen og det som kommer ut er norsk!

    27. Hei! 🙂
      Jeg leste tidligere at du kommer til å stemme høyre.
      Jeg syns selv at høyre er et veldig godt parti som har mye bra å komme med.
      Akkurat som deg, er jeg en dyre-elsker, og det verste jeg vet er når uskyldige dyr blir behandlet på en skammelig måte av oss mennesker.
      Jeg lurer på hvorfor du, som er så opptatt av dyr og dyrenes rettigheter, stemmer på et parti som er positive til pelsdyrnæringen?
      Jeg velger selv å IKKE stemme på dem, nettopp på grunn av at de er positive til pelsdyrnæringen.

    28. Hei! Tenkte jeg kunne informere om at onkelen min som bor midt i Oslo rett bak slottet, skal snart selge leiligheten sin. Han ser etter tomt i Bodø, og håper på å få flyttet i løpet av året som kommer. Det er så absolutt den fineste leiligheten jeg har vært i, og den ligger veldig sentralt. Den ligger rett over Hendrix Hair, hvor Andrea Badendyck og Bjørn Erik solgte garderoben din for en stund siden, og i samme bygg som Bislett Kebab House. Det høres så klart ikke ut som den beste beliggenheten, men etter min mening ligger den helt perfekt. Innvendig er den høy under taket, har tidenes fineste kjøkken, stor og romslig stue, 2 soverom og et bad. Den er passe stor, og helt perfekt! For mer informasjon, kontakt meg på [email protected].

    29. Jeg sitter i en evighet å snakker engelsk for meg selv foran speilet før jeg går å legger meg, og når jeg er i senga, aner ikke hvorfor, hahah 🙂

    30. Det siste.. jeg og er sånn.. Tenker på alt mulig som er umulig å forklare, bare inni hjernen jeg kan forklare det, det er utroliiig 😀

    31. Jeg er helt med på det med verdensrommet!
      Jeg syns samtidig det virker litt skummelt, men det er vel en del av spenningen! Det er såå fascinerende med universet og det utenfor(..om det er noe der…?)

    32. Du er klar over at hvis du skal se sånne “farger” når du drar ut i verdensrommet, så må du reise GAAAAANSKE så langt? Det er bare de kraftigste teleskpnene som kan fange opp de fargene, det vi ser her nede på jorda når vi ser opp mot nattershimmelen er så og si det samme du ser om du er halvveis til månen. Det er svart med gul-hvite prikker 😛 Ja, selvsagt er det fascinerende…men er nok ikke helt det du forestiller deg.

    33. Ang det siste så vil jeg anbefale deg å ta en titt på stephen hawking sin serie/dokumentar om verdensrommet. Jeg klarte ihvertfall ikke ta øynene bort. Om du har Netflix er to av episodene tilgjengelige der.

    34. Det er dumt at mange fra familien din som var viktige for deg sluttet kontakten p.g.a. at du tok silikon. At du vil se bra ut trenger ikke å være en dårlig ting.
      De forstår jo at du er snill og forståelsesfull… det er virkelig dumt at de ikke vil ha kontakt med deg fordi du vil se bra ut i dine øyne

    35. Åh, vi er så like når det kommer til dette med verdensrommet! Jeg ELSKER verdensrommet og hvis det går en dokumentar om det på TV så må jeg se på. Da kommer alle tankene opp om at vi kanskje er helt alene, og at vi er så utrolig små osv. Er veldig rart å tenke på!

    36. Eg syns at folk ska tør å sei kem dem e når man ska sleng dritt!
      Vi e faen me alle forskjellig. og vi veit alle at det e ikke godt å få negative kommentara om seg sjøl. så koffer gjør dokk det!?
      Om dokk ikke lik ho,så gje faen i å del det me dem som lik ho.
      Det e så såranes å få dritt, det veit vi alle!

    37. Hahah, e så glad for å hør at det e fleire som snakke med sæ sjøl på engelsk!! Ligg å tenke på ka æ skulla sagt istede fer nåkka anna, og alt mulig..på engelsk såklart

    38. Hahahahahahaha!!!!! Jeg pleier også p snakke til meg selv på engelsk i senga før jeg sovner!!!!!<3<3<3<3<3<3<3

    39. Jeg også snakker med meg selv, både på norsk og engelsk haha 🙂
      Du er så utrolig pen og det jeg liker best med deg i forhold til andre bloggere er at du virker så ekte og dypere 😉

    40. Snakker faktisk ofte engelsk med meg selv når jeg er hjemme alene. Later som at det er til hunden, så det ikke skal virke like rart, haha.

    41. Verdensrommet er langt i fra fargerikt! Forskerne bruker spesielle telskop for å vise de forskellige gassene i farger. Så egentlig er det HELT svart med stjerner og planeter der oppe…. -.-

    42. Ja vi har en ting tul felles der 🙂 Jeg blir også veldig facinert av verdensrommet som du sier, er vi alene? hvor stort er det? hvor ender uendeligheten liksom? haha, ja du skjønner sikkert hva jeg mener med den siste 🙂
      Men det som facinerer meg mest, er ting vi ikke kan forklare som skjer mellom himmel og jord! Gjenferd og slike ting. Jeg har hatt en SERIØS ekkel opplevelse med det. Huff, det er liksom så bisart at jeg tør ikke skrive det en gang. Enkelte som ikke tror på slikt ville sikkert tenkt jeg var gal eller noe, men jeg vet hva jeg opplevde! ;o

    43. Vet du har skrevet om det flere ganger, men synes fremdeles det er trist å høre om familiemedlemmer som “ditcher” deg pga. bloggen/silikon/restylane/osv. De burde ha vært i stand til å se forbi bloggen og bli kjent med DEG (og ikke minst, la være å dømme en ung jente for valgene hun tar, som sikkert en haug andre jenter hadde tatt om de hadde hatt din inntekt og dine muligheter), men du får bare heve deg over det. Prøv å tenke på at selv om enkelte av dine familiemedlemmer ikke er særlig forståelsesfulle eller støttende, så kan du være det mot de du er glad i.

    44. Jeg trodde det bare var jeg som snakket engelsk til meg selv før jeg sovna! Haha! Jeg later som jeg snakker til Justin Bieber da:-D

    45. Verdensrommet er helt svart. Det er ingen farger. Forskere bruker infrarødt lys til å få negativer av fargene, som de omgjør til positive

    46. Jeg er helt lik deg når det gjelder verdensrommet!! Har uendelig mange spørsmål om alt når det gjelder det,.hvor stort er verdensrommet? Finnes det liv på andre planeter eller i andre galakser?hvordan ble det første mennesket til? Osv osv…det er helt ubeskrivelig sykt!!!!

    47. Jeg bruker ofte å snakke til meg selv på engelsk. Trodde jeg var den eneste! Ble jo helt sjokka når jeg leste første punkt og kommentarene. Det er visst flere enn meg som gjør det. Jeg elsker å snakke engelsk og er en av de beste i klassen i engelskfaget
      Jeg er også ganske fasinert av verdensrommet! Da jeg var mindre ville jeg bli en astronom eller astronaut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg