dag 4 i Paris!

I dag fulgte vi en leser sitt råd og dro til Notre Dame! Det var ganske sprøtt å se noe man kun har sett i en disneyfilm, og selv om jeg trodde jeg hadde glemt hele handlingen kom plutselig alt tilbake når jeg fikk se alt i virkeligheten. Jeg ventet bare på at quasimodo skulle komme ut, jeg! Men, slik er det ikke, og jeg lever nok i en liten fantasiverden når det kommer til disney-forventingene mine. haha. Et fint bygg, men ikke noe som er verdt å sette av en hel dag til. Jeg vil tippe vi var der i maks en halvtime, og på den tiden rakk vi også å spise. Men, derimot om dere ønsker å ta dere turen opp i Notre Dame bør dere sette av et par timer. . Det var jammen meg en lang kø! 

Disse skulpturene var det som gjorde mest inntrykk på meg, fordi jeg husker de så godt fra den gode, gamle disneyfilmen. 

Kjolen er fra sheinside.com-. En dame kom faktisk bort til meg å spurte hvor jeg hadde kjøpt den, det er ikke bare-bare å forklare.
Meg: Sheinside.com!
dame: china?
Meg : no, she. . in.. side. U know..
Dame: so you got it in china? 

Kjæresten min kom med en romantisk gave idag . . Haha. 

Vi gikk lenge langs elva Seinen, og da oppdaget vi også noe veldig kult – de har laget en strand under bruene, som man kanskje ser litt svakt på bildet. Om vi hadde vært klar over dette litt tidligere, så hadde vi nok tatt oss turen! 

Og så, til det fineste med hele dagen etter min mening . . ♥ Vi gikk til broen Pont de l’Archeveche, hvor tusener av par har festet en hengelås med navn på (egentlig årstall også, men det glemte vi. .), og kastet nøkkelen i elva. Dette gjorde vi også, og sa et par fine ord til hverandre før vi kastet nøkkelen. Eller, det var mer slik som det her:
Meg: Tja, da bør vi vel kanskje si noe da. . 
Mathias : tja. . elsker deg veldig mye, da
Meg :  deg og
Mathias : okei, skal vi gå?  

Vi hengte låsen litt strategisk, slik at vi kan finne den om et par år. Men da er nok hele brua overfylt, jeg krysser riktignok fingrene for at dette er noe jeg kan vise barn og barnebarn en gang i framtiden. 

I kveld har vi vært på kino, det er sikkert 1000000 forskjellige kinosaler her i Paris og filmer går døgnet rundt, så i kveld dro vi for å se “the purge” som jeg har hatt lyst til å se lenge. Dere må nesten bare se den selv, for jeg vet ikke helt hva jeg skal si. . Om man vil bli redd, funker den iallfall. Etter det dro vi for å spise på vår favoritt spiseplass her, Caesar, og naturligvis har vi også kost litt med hunden til den hjemløse mannen som holder til rett utenfor hotellet. Der har vi lagt igjen en god del penger, OG hundemat. Det er sååå verdt det, og hunden er verdens søteste.

Nå skal vi sove, i morgen blir det marked og vintage-shopping! Forresten så er det bare å si ifra om det er noe dere vil lese mer om fra turen 🙂 

 

 

55 kommentarer
    1. Blir så glad av å se hvor god du er mot dyr og mennesker du møter! Skjønner ikke hvorfor enkelte har et så negativt inntrykk av deg, du er herlig. <3

    2. Håper du har planer om å svare på alle kommentarene om at restylane er dyreteset. Mange kommentarer i det forrige innlegget hadde bra poeng, og var skrevet av folk som faktisk har ekte kompetanse. Håper du selv har en god unnskyldning til å ikke svare. For jeg tror du innerst inne vet at du dummet deg ganske greit ut i det forrige innlegget.

    3. er så glad for at du blogger så mye Sophie! ser at det er så mange av bloggerene som er veeldig demotiverte og kommer med mye unnskyldninger, mens du som er på kjærlighetstur med kjæresten din faktisk tar deg tid til å blogge, utrolig bra! mange som setter pris på det! du er super flink 🙂

    4. Noe jeg lurer på er om noen av dere kan snakke fransk?Eller går det helt greit å reise til Paris bare ved å snakke engelsk? 🙂 Har så lyst til å reise selv, men om man må kunne fransk blir det nok vanskelig for min del ;p

    5. Anbefaler et besøk i katakombene hvis ikke dere har klaustrofobi. Helt utrolig der nede, men ganske creepy.

    6. Det er så snilt av deg å gi penger og hunde mat til en hjemløs mann og hund:)
      Det finnes jo ikke noe vondt i deg, jo!
      “Forget the haters, couse sombody loves ya!”

    7. Grunnen til at det er så mange låser på bruen er fordi det er mange som har hoppet ned. Altså, tatt selvmord derifra. Folk henger låser der for og viste støtte/respekt/kondolanse etc. 🙂

    8. herregud alle bildene osv minner meg så mye om når jeg var i paris for 4 år siden! kos deg masse<3 du kommer sent til å glemme paris!

    9. Tre over: låsene henges der for kjærlighet. Kjærestepar skriver på navn å henger den på bruen og kaster nøkkelen (så ikke man kan låse den opp)

    10. Låsene på broen er kjærlighetserklæringer. Det går ut på at forelskede par skriver navnene sine på hengelåsen, låser den og kaster nøkkelen i vannet. Har ikke noe med selvmord. 🙂

    11. At du ligger øverst på blogg.no er helt fullt fortjent! du har aldri blogget bedre, alle de andre bloggerne legger ut 2 innlegg i uken, og du legger ut per dag! stå på sohpie <3 digger deg 😀

    12. Oi, når jeg var i Paris med kjæresten min skulle vi også henge hengelåsen vår der på en strategisk plass, og jeg tror faktisk vi hang den nesten akkurat samme sted som dere, haha 🙂

    13. Hei! Jeg var i Paris i sommer med kjæresten. Vi var på en utrolig stemningsfylt og hyggelig restaurant som het Buddah bar. Tenkte bare jeg skulle anbefale den videre. Det var veldig god mat, spennende smaker, god vin, men det viktigste var at restauranten var så utrolig vakker og stemningsfylt. Adressen er: 8/12 rue Boissy d’Anglas 75008, Paris, FRANCE. Håper dere tar turen innom, det er verdt det! 🙂

    14. Hei! Du som er så glad i Disney filmer, har du noen gang tenkt deg å dra til Disneyland? 🙂
      -xoxo

    15. Du er min favoritt blogg! Du har så mye klokt å komme med 🙂
      Kos deg masse masse med kjæresten og ha et supert opphold videre

    16. sykt romantisk med de hengelåsene! virker som dere har det herlig der nede, det fortjener dere 🙂 håper dere koser dere videre, gleder meg til å se flere bilder fra turen!

    17. håper du kan svare så fortest som mulig!! 🙂 bestilte noe fra choies, og det står at det har kommet på butikken. men har ikke fått noe nummer eller noe som helst jeg skal gi til de i butikken for å få pakken?

    18. Hei sophieelise ! Jeg vil bare legge igjen en liten kommentar til deg, som jeg synes du fortjener å høre..
      Jeg må bare si at du, i motsetning til 90% av alle de andre på topplisten, fremstår som en reflektert og moden jente ! Ser at mange kommenterer negativt på brystene dine , på restylanen osv , og det liker jeg ikke . Ingen andre har noe med hva DU gjør med din kropp og ditt ansikt , og du støtter dyrevern, fronter positive innstillinger i forbindelse med det , og jeg synes det er helt supert ! Du virker søt og du er ung, og likevel er du så lidenskapelig opptatt av dyrs velvære og beste ! Jeg beundrer deg – og uansett hva andre sier , om deg eller kroppen din , vit at jeg synes du er tøff som står på og kjemper for en sak du bryr deg om . Kos deg med kjæresten din , vakre du !
      Stor klem – og takk, for at du ikke bare tenker , men gjør en forskjell i kampen om dyrs rettigheter . Beundrer deg !

    19. Dere må dra til Sacre Coeur! Fantastisk fint å ha piknikk og man har utsikt utover hele byen. Er også mange gatemusikanter der og underholdning!

    20. Blir så utrolig glad av å lese bloggen din, Sophie! Du blogger så bra i forhold til visse andre bloggere, og du virker så snill og godhjertet:-) ble nesten litt rørt av det med hunden! Synes virkelig at du fortjener førsteplassen:-)

    21. Låsene blir desverre klippet av med jævne mellomrom. Ellers blir det for mange der, så å finne den og vise frem til barn går nok ikke 🙁

    22. åååh! Saver Paris så mye når jeg leser det du skriver! Et sted dere MÅ se, er høyden. Er ikke helt sikker på hva det heter, men det er et slott eller hvertfall en svær bygning, med mange lange trapper, men når dere kommer på toppen, så kan dere se en fantastisk utsikt over hele Paris! Er ikke slik som på bilder, det går nesten ikke ann å ta et så fint bilde, som man ser det i virkeligheten. Vet ikke om dere har vært der allerede, men det er verdt turen opp dit! Man kan ta metroen ned dit, og det er mange “turist” butikker i nærheten der også. Og sevlfølgelig champs-elysees, verdens lengste shopping gate, er virkelig verdt turen. Håper dere koser dere masse!!! <3

    23. Som noen sa over, blir låsene klippet av etterhvert.. Tradisjonen startet på midten av 90-tallet, og i begynnelsen ble alle disse “låsebruene” fjernet, fordi det skar seg med resten av Paris’ arkitektur.. Myndighetene gav opp til slutt, men nå og da blir hele deler av bruer, noen låser eller noen deler av bruene (det er jo ikke bare én!) fjernet, slik at andre også har mulighet.. (Disse bruene finnes i mange andre land, og i helsinki og noen andre storbyer har de satt opp egne konstruksjoner nettopp for å henge låser på) Koselig er det uansett, og låsen blir vel hengende i minst 5 år til, så dra tilbake og hils på låsen! Hihi 🙂 kos dere videre!
      PS, jeg vet ikke hvorfor jeg kan så mye om låser og bruer, det er litt sært

    24. Hei sophie jeg syntes du fortjener å lese dette !!!
      Du er sykt inspirerende som står for det du mener er rett og tørr å
      Være deg selv. Mage syntes at du bare er “den jenta med de store puppene som tror hun er så fin “det gjør ingenting å fikse litt på kroppen sin. Og det de ikke skjønner er at de er stooor forskjell på å ha god selvtillit og å være selvgod.Du er så utrolig søt og snill mot alt og alle og du er et stort forbilde for meg. Takk for at du står på hver dag med bloggen din håper du skjønner at det jeg skriver mener jeg virkelig!!!
      Du og Kjærsten din må kose dere masse masse i Paris <3333

    25. Det er mange som sier du har stygge øyner og har tatt operasjon ,men herregud shopie ikke bry deg det er ikke sant!du har pene øyne ,de gjør at du stråler som en sol❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg